Volkswagen začal vyrábět elektromobil ID.4

Jan Horčík - 20 Srpen 2020

V továrně Cvikov (Zwickau) začala sériová výroba elektromobilu Volkswagen ID.4. Jde o druhé auto ve výrobě postavené na koncernové elektromobilní platformě MEB.auto elektromobil Volkswagen ID.4

Elektromobil Volkswagen ID.4 už se začal vyrábět. Pro koncern má jít o extrémně výdělečný vůz - zisk na jednom kusu by se údajně měl pohybovat až kolem 15 000 eur. Mohou za to mimo jiné bateriové články NCM 712, které LG Chem vyrábí v sousedním Polsku. Jejich cena už dnes klesla pod 100 euro/1 kwh.
foto: Electrek.co

Světová premiéra elektromobilu Volkswagen ID.4 bude následovat koncem září. Koncern tím do svého portfolia elektromobilů přidává zásadní kategorii kompaktních SUV.

Vstupuje tím do silně konkurenčního prostředí, kde už si svá místa vydobyly elektromobily Hyundai Kona Electric, Kia eNiro či Tesla Model Y a chystá se řada dalších, jako např. BMW iX3.

Volkswagen ID.4 se postupně bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA. Od roku 2021, kdy budou dokončeny všechny úpravy, má továrnu v Cvikově ročně opouštět minimálně 300 000 elektromobilů ročně.

Volkswagen ID.4 se bude prodávat ve třech různých kapacitách: 77 kWh, 58 kWh a 52 kWh (vždy využitelných). Nejvyšší verze nabídne WLTP dojezd kolem 500 km na jedno nabití.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Podle VW je Budoucnost připravena

První model Volkswagen s neutrální bilancí¹ emisí CO₂: Čistě elektrické ID.3
Čistě elektrické ID.3⁴ je prvním modelem Volkswagen, který je s neutrální bilancí¹ emisí CO₂ nejenom vyráběn, ale jako vůz s neutrální bilancí¹ emisí CO₂ také dodáván zákazníkům.

https://www.volkswagen.cz/modely/id3?ref=social.youtube.08-12_vw_id.3_2020.trueviewforaction.116227.ujt&utm_id=116227&utm_source=youtube&utm_medium=social&utm_campaign=08-12_vw_id.3_2020&utm_content=trueviewforaction&utm_term=ujt&gclid=Cj0KCQjwhIP6BRCMARIsALu9LfnqTnECx__GFkCTO1zXDhGUZAuinDLWpeGh7XG8LictynUbAbJbBWIaAv9DEALw_wcB

Obrázek uživatele Kuk

off
Tesla má 80 % amerického elektro trhu i bez federálního daňového zvýhodnění.
https://electrek.co/2020/08/21/tesla-holds-us-ev-market-losing-federal-tax-credit/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektricke-porsche-se-utkalo-v-konecne-preciznim-klani-s-nejlepsi-teslou-vysledek-je-jednoznacny/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=dgLPm5jX30P-202008240802&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

něco pro Tesla fandy :D

Az bude Porsche vyrabet 7mi mistnou elektrickou limuzinu, pak muzou ukazat jak obstoji proti Tesle S. S plackou se 4mi sedadly to neni zadne umeni. Technicky naskok Tesly neni v rozjezdu, ale o efektivite pohonu, vyrobnich procesech a software. Tam je Porsche minimalne 10 let za Teslou, protoze OTA update umi jen Tesla.

Píšeš eOcase o tom OTA update, který se v budoucnu stane noční můrou autodebility?

Píšeš eOcase o tom OTA update, který se v budoucnu stane noční můrou autodebility? Je to tu dvojmo, protože se jedná o zásadní sdělení :-)

Jenom deset? Nevypadla vám tam nula?

Nezlobte se ale kde vidíte tak velkej náskok? Porsche má podle posledních testu velice dobrej dojezd, dobrou spotřebu, co se jízdních vlastností týče, dost lidí ho dává před Teslu, ve vyšších rychlostech je tišší a dokáže nabíjet rychleji než Tesla. Pak se nedivte že na tahle vaše odvazna tvrzení spousta lidí nevěřícně reaguje. Jistě má Tesla v hodně věcech náskok a díky baterii se asi zase zvětší ale paušálně mluvit o minimálně deseti letech podle mě neodpovídá realitě.

OTA updaty umí částečně taky.

https://youtu.be/1LTVCHZYJhk

Obrázek uživatele Kuk

Příště budˇrychlejší ty vopožděněj teslafando :D
http://www.hybrid.cz/toyota-spolupracuje-s-amazonem-na-sdileni-dat#comment-257357

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Na to, že měli 7 týdnů zavřenou továrnu a minimální zásoby aut, to je fantastický výsledek.

no zajímavé by byly spíš reálné počty, v současné době totálně kolabuje prodej aut, takže informace jsou hodně zkreslené, navíc pokud 7 týdnů měli zavřeno, tak to museli pekelně dohánět a ta kvalita těch aut bude taky určitě fantastická :D hlavně Y, to je kvalita sama, čím dál víc majitelů Y si stěžuje, Y překonal všechny očekávání, je to ještě větší šunt než všechny předchozí Tesly :D pokaždé se mi chce zvracet nad příspěvky typu, jak Tesla má náskok nejměně 10 let :D

Zvracejte na sebe a ne do diskuze. Ve vasem zivote potrebujete nejakeho protivnika ktereho muzete bezmezne nenavidet. Mozna vam to ulevi od vasich problemu. Bezte k lekari a nebo navstivte odbornou diskuzi k vasemu problemu. Zde jste uplne na spatnem miste.

To je pěkný výsledek mít 1.2% trhu s auty v USA.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tomášku, zkus tou prázdnou tykví tam na horním konci těla zatřást, třeba v ní zaštěrká, zašplouchá a pak možná.....?

Asi tak. Zrovna včera jsem si tohle číslo taky zjistil. Dinosaurům ujíždí vlak šíleným tempem. :-)

Obrázek uživatele honza.t

To jen POTVRZUJE jakou má Tesla silnou pozici na Americkém trhu .

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sedm-firem-za-77-bilionu-dolaru-technologicti-obri-trhaji-rekordy-116944

“A pokud bychom do VIP seznamu přidali také Muskovu Teslu a internetovou televizi Netflix, které do nejlepší sedmičky technologického indexu Nasdaq patří, jejich hodnota překoná 7,7 bilionu dolarů, tedy více než 169,3 bilionu korun. Tato částka by téměř pokryla plánované výdaje státního rozpočtu České republiky pro letošní krizový rok.”

Tvl, to je vprdeli. Kdo pise ty clanky na seznamu? Banda nedostudovsnych studentu? Jako to jim vubec neprijde zvlastni ze 7 nejvetsich firem by melo kapitalizaci jako jeden cesky statni rozpocet? Jak vubec takovi lidi muzou v dnesnim svete fungovat a jeste psat krmit takovyma srackama ostatni plebs? Sem v soku jak sou lidi proste vprdeli a vubec se neorientujou ve svete.

Jeden nedouk (v rodném jazyce úplně "vprdeli") chce školit jiné nedouky v ekonomii a v orientaci ve světě. Jak kouzelné.....

Obrázek uživatele Kuk

Škoda Maniaq bude s tou svou předpotopní falešnou maskou vedle svýho iD4 bráchy vypadat jak vopožděnej blbeček.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No podle těch tvých stabilně přiblblých příspěvků to vypadá, že blbeček je tady spíš někdo jinej :D

Obrázek uživatele Kuk

A jseš to ty. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pane Horčík, ach ta čestina...
"... kde už si svá místa vydobily... "
kdyztak vydobýt si

Říká někdo, kdo neumí používat 5. pád...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opraveno, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Off.
Kandi chce vyrabet ev v Severni Americe.

https://electrek.co/2020/08/20/chinese-ev-maker-kandi-electric-car-factory-north-america/

a zajimave levne ev

https://electrek.co/2020/08/20/gm-mini-electric-car-price-orders/

Obrázek uživatele Kuk

Super!
A kdy začne programovat software? Doufám že uvolnil dost plochy na letištích? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

neviem, či to novopostavené v berlíne ...

Musim se priznat ze pokud by byl za rozumnou cenu, klidne bych si ho koupil.

Na rozumnou cenu zapomeňte. U ID3 taky slibovali lidovky a spekulovalo se o ceně od 700k základní model a realita bude o třetinu vyšší. Zatím vidíme prostřední verzi 58kWh v Německu za cenu 33k euro, u nás stojí přes milion. Myslím si, že ID4 bude dražší než Kona a Niro, a to o dost. Očekávám základní verzi za 1,4M. Jo bude to o trochu větší auto, ale i tak... Čekat na cenovou politiku jako u Citigo-e je podle mě bláznovství.

Dokud budou na elektromobily masivní dotace, tak by byli blázni aby zlevňovali.

Nojo jenže to je cena ID.3 v Německu po odečtení 3400 € bonusu, pak je v tom jen rádio a ne 10" navigace, myslím, že v té ceně není ani tepelné čerpadlo atd.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Četl jsem, že by to mělo být +15k € u stejných kapacit baterie, ale osobně si myslím, že to bude spíš 10k, tedy 1,3 mil. Kč základ, těch 1,4 mil. pokud nebudete chtít holobyt s plecháčema :)

OFF:Vyrobni peklo ve Skoda auto. Nejak to skripe ve vyrobe.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/problemy-na-vyrobni-lince-octavie-jsme-frustrovani-rikaji-za/r~f341a296e2c211eaaabd0cc47ab5f122/

Obrázek uživatele Kuk

Ale jsou hodní odboráři ze Škodovky, myslí i na slepé dívky v Indii.

Začíná sbírka pro slepé dívky v Indii, prosíme, pomozte
http://www.odborykovomb.cz/assets/File.ashx?id_org=200202&id_dokumenty=6567

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je generově nevyvážené a diskriminační a co chlapci a ostatní pohlaví?

Tak všechno šlape jak má a jak jsem předpovídal. Pomalu ale jistě. ID.4 bych si hned koupil.

Nejsem si tak jist, ze ID4 bude bez problemu, ktere doprovazi Enyaq a Octavku. V koncernu maji asi horke chvile se spatnym software.

They schaffen das. :-)

Maji problemy, vim. Ale myslim ze bysme si vsichni tady meli prat aby je co nejdrive prekonali. Snad jsme tady skoro vsichni fandove EV ne?
Tim nechci popirat ze maj zpozdeni. Ale hodne lidi se jim smeje prestoze VW je z evropskych automobilek snad prvni ktera to s EV mysli vazne. Ale je fakt ze Tesla te do toho ted radne opira. Vystavba 3 tovaren najednou rychlosti svetla to je dobrej vykon.

No ludia sa in smeju lobi ti vypada tak, ze EV prave vazne neberu. Som skepticky co sa tyka technologii VW a BMW z nemecka rovnako ako o ich schopnosti vyrabat dostatocny pocet kusov.

Jakpak je na tom sw? Bude se opakovat scenar jako u id3?

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele Tonda Štalmach

Prosím Vás,zdá se mi to nebo ne ????
Počítají se ziskem kolik tisíc eur za jeden vůz ??
Který s prominutím “dement” to může opsat nebo napsat bez kontroly nebo přemýšlení ?
To jako vážně ?
Celou dobu výroby elektroaut jsou elektroauta mínusová a prodělečná záležitost a dnes se dozvíme ,že zisk z jednoho vozu bude větší než prodejní cena většiny aut nižší střední třídy

---

Tonda

Taky se jim musi vratit nemaly prvotni investice. A vyroba jeste neni masova.

Platformu MEB vyvijeli hlavne proto, aby auto bylo levnejsi. Baterky uz davno nejsou tak drahe jak si lidi porad mysli. Automobilky budou vyuzivat umele vytvorene mineni, ze EV musi byt drazsi nez nekolikanasobne komplikovanejsi spalovak. Drive ty vysoke naklady byly kvuli drahym batekam a take malym seriim. Kdyz se vyroba rozjede na 100.000cove mnozstvi rocne, klesnou vyrobni naklady pod uroven spalovaku. Elektromobilita je uz ted vydelecna.

Problém už není výrobní cena, ale následný servis. Většina čistého zisku z prodeje aut plyne ze servisní činnosti. To jak pro dealerskou síť, tak pro samotnou automobilku. Kvůli nižším servisním nárokům elektromobilů potřebujou automobilky výrazně větší zisk na samotném autě a hodně dealerů to nepřežije.

Podle mě není ani zisk tak z pravidelného servisu, protože ten je u běžných značek u vozů v záruce poměrně levný. Za 3-4 tisíce ročně včetně materiálu,dph a práce pokud tedy není majitel vozu úplný trouba a trochu se v tom vyzná.
Většina zisku je z oprav havarii a ty jsou u spalováků i EV

Jde o pozáruční servis. Automobilky mají běžně 70 procent vozového parku mimo záruky.

Dneska je záruka běžně 5 let a více. Po záruce s autem už obvykle druhý,nebo třetí majitel nejezdí. Nebo tam zajede vyslechne cenu opravy na tu 5-10 let starou plechovku a jede ke garážníkovi. Víte jak ohromný je obchod s druhovýrobou náhradních dílů?

Vim, delam pro firmu, co dodava system Elitu, takze vidim nakupni i prodejni ceny veskereho zbozi. U zbozi s nizsi cenovkou (cca do 2 000 Kc, je normalni 70% marze. Napr. brzdove kotouce nakupui za 400 a prodavaji za 1 600.

Hezkých 75% marže :) No všichni prodejci rejžuji neskutečně peníze a ti co se drží u zdi nakonec krachnou. Mountfield přes veškeré slevy pracuje s marží kolem 40%.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nektere automobilky to u servisovani EV prehani.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/je-servis-elektromobilu-opravdu-levnejsi-plany-udrzby-mohou/r~a13f7e8ccb5711eab115ac1f6b220ee8/

Díky za odkaz, e-Niro má opravdu šíleně drahou výměnu speciální chladící kapaliny, bohudík, nyní je akce 3 prohlídky zdarma, tedy první výměna je po 90 tis. km nebo 6 letech.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave. V Tesle mam najeto 174tis.km a jeste mi chladici kapalinu nemenili a nebo to bylo tak levne, ze jsem to ani nezachytil.
Vypada to tedy opravdu jen na nejakou snahu jak podojit zakaznika.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Těžko říci, tvrdí, že to je speciální kapalina, která zabrání i hoření baterie, tedy nelze tam nalít obyčejnou nemrznoucí směs, která hoření výrazně podporuje. Navíc je jí tam docela dost, celkem 13 litrů. Je jasné, že to bude 3x dražší než by se dala sehnat, ale to je ve světě aut zcela normální, že si koupíte olej za 150,- Kč/L, ale servis vám naúčtuje za ten samý 450,- Kč/L.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

U Nira stojí kapalina do baterky tedy stejne jak "palivo" to je slušný. Věděl jste to před koupí vozu resp. Nechal jste si předložit podrobný položkový servisní plán. Otazka je jak to má sesterská Kona. Zlatá nechlazená baterka v Citigu

Až tak jsem servis neřešil, protože jsou 3 servisní prohlídky zdarma, tedy kapalina se mění až na 90 tis. km, tedy v době, kdy auto s velkou pravděpodobností mít nebudu. Tedy cena kapaliny je 0,19 Kč/km, pokud ji řidič koupí jinde a donese do servisu vyjde na tak třetinu, tedy 0,06 Kč/km. Kona je na tom úplně stejně. To si každý musí zvolit sám, zda chce mít nechlazené baterie a nabíjet průměrným příkonem 26 kW, nebo je mít chlazené a nabíjet příkonem 60 kW.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

60ti tisícovou prohlídku u Kony mám dávno za sebou a žádná kapalina v baterce se neměnila.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 34 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 52 tis. km.

Je to zase nějaký nový výmysl. V originálním ANG návodu Kona Electric 2019 se píše doslova: Coolant - First replace at 120 000 miles or 96 months. V orginálním ANG návodu e-Niro model 2018 se píše doslova: Coolant - Replaced at firts, 120 000 miles.
Ovšem nový ANG i český návod pro Kona Electric 2020 se píše doslova: Replace every 60,000km (40,000 miles) or 36 months a pro e-Niro 2020 uvádí doslova: Chladící kapalina - Výměna každých 60 000 kilometrů nebo 36 měsíců. Že by našli cestu pro pěkný výdělek?

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Měl jsem tu čest si prohlédnout motorový prostor Kony 2020 a docela jsem se zděsil. Ta komplikovanost , jsou tam mj. dva deskové výměníky tepla. Právě asi pro vytápění baterie. Pryč je jednoduchost prvních EV. Myslím že údržba bude třeba zanedbaná výměna provozních kapalin povede k zanesení těch vyměníků.

BMW I3 má klimatizovanou baterku přímo médiem z klimatizace, tj. tím "ekologickým" R1234yf ,ale při požáru prudce jedovatým plynem.
Proto asi KIA Hyundai mají vychytávku přes výměník a nehořlavou kapalinou.

Za mě výborné auto na dálkové cesty,ale na cukání kolem konína zbytečně koplikované a drahým servisem, defakto budete platit každé tři roky cenu jak za výměnu rozvodů u spalováku po deseti letech.

Moje myšlenka je jestli není lepší mít obyčejné elektrické auto na cukání po republice Citigo, Zoe,Ioniqa a na dálkové cesty využívat spalovací, nebo ideálně hybrida , beru to i s ohledem na ceny rychlonabíjení DC, které už dohánějí jízdu s úsporným hybridem a to tu nemáme zatím zdanění elektřiny jako pohonné hmoty.

Prosím vás, jsou to kecy nezaložené na pravdě, řeší se to na fóru a už je tam i od delaera vyjádření, že výměna té kapaliny je za 13 EUR na Slovensku u E-Niro. Zase nějaký výmysl novinářů. https://teslaclub.sk/node/21747/page15

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

To není výmysl. Skutečně u nových modelů Kia změnili servisní interval z 200 tis. km/96 měsíců na 60 tis. km/36 měsíců, platí to od výrobního čísla 015240 (posledních 6 číslic VIN) a výše. To je uvedeno jak v servisní knížce tak v manuálu. Už se o tom spustila debata ve Švédsku, kde chtějí za výměnu kapaliny 7200 SEK.
Ptal jsem se dnes v servisu Kia ve Stodůlkách, ti ani nevědí, že existuje nový servisní interval, protože žádné auto ani s takovým nájezdem nemohli servisovat a původní chladící kapalina RCL1 je opravdu něco jiného než LCC.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Přijde mi to jako nesmysl, možná napsat mail tomu slovenskému servisu, který věděl cenu původní kapaliny, zdá se, že mají přehled -
Auto Valas s.r.o. Košice.

Pokud to tak skutečně je, tak E-niro vyřazuji z výběru, ať jdou do xxxxxx.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Neházejte flintu do žita, v ČR je interval 60 tis. km/3 roky a první 3 prohlídky jsou zdarma, tedy první výměna přichází do úvahy po 120 tis. km a to může být už vše jinak.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ano, ten systém chlazení-topení je poměrně složitá a drahá věc, pomocí tří-cestných ventilů lze udělat několik konfigurací provozu. Jen doplním, že Tesla využívá dokonce čtyř-cestných ventilů, tedy složitost neméně náročná.
To že to celé bude směřovat k tomu, že údržba nových BEV bude podobně drahá jako ICE a nabíjení na veřejných nabíječkách stejně drahé jako benzín či nafta už tady říkám 2 roky, ještě se najdou tací, kteří tomu nevěří, že Martine taky? :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Otázka pak bude, jestli lidé co nejsou nadšenci pro EV na ně přejdou, už dneska vidíme, že to není levná sranda. Zrušení dotací k Čr kvůli koroně, tomu asi taky moc nepomůže.

Papežtější papeže :-)

Pokud máte 3 prohlidky v ceně, tak to jste v pohodě, hlavně aby tu kapalinu vyměnily. Citigo nabíjí pomalu hlavně od 80% nahoru ale jen na DC. U domácího nabíjení, to nepoznáte, normálně se dá to auto používat bez omezení i když jsou teploty letní.

Pokud máte 3 prohlidky v ceně, tak to jste v pohodě, hlavně aby tu kapalinu vyměnily. Citigo nabíjí pomalu hlavně od 80% nahoru ale jen na DC. U domácího nabíjení, to nepoznáte, normálně se dá to auto používat bez omezení i když jsou teploty letní.

Ještě bude problém s DC nabíjením v zimě v teplotách pod nulou. Při nabíjení AC 7 kW je to ale jedno.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

Pan je asi znalec pres dokumenty, ale pochvaluje si nechlazene baterky... :-)

Mimochodem dali vam cesky navod? Nam rekli v pulce kvetna, ze to jeste nema dovozce prelozene, takze nam ho dodaji dodatecne, coz se doposud nestalo.
Ne ze by to bylo dulezite. Ta stale nefunkcni palubni nabijecka na jednom z nich me stve rozhodne vice.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Snad je normální,že když kupuju nový auto, tak se seznamím s cenou servisu, nebo uzavřu servisní smlovu.

A o nechlazené baterce píšou v tom článku to není můj výmysl. Nevím jestli to tušíte, Váš Leaf taky nemá chlazenou baterku. Tak už je to na velikost, výkon vozu a použité články s podivem ,ale funguje to.

Ps. Proč Vám tu nabíječku nechtějí vyměnit? Podobný případ jsem někde četl s Citigem a tam to šlo na záruku do týdne i s objednáním dilu.

“ Nevím jestli to tušíte, Váš Leaf taky nemá chlazenou baterku. ”

Lool, tak sem se uz dlouho nenasmal:))) Ze ty sracky Leafy nemaji kap. chlazenou baterii vi snad i moje babicka a proto se tem hovnam dnes kazdy vyhyba jak cert krizi.

Obrázek uživatele Michelin

Kdyby mu chybelo jen to kapalinove chlazeni a mel alespon vzduchove jako eNV200 nebo Ioniq, ale on nema proste zadne!

Mimochodem tusite nekdo jak to ma s chlazenim baterky ID3?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Ještě ne každý, kupodivu se stále relativně dobře prodává, asi to dost lidí neví nebo jim to nevadí.

Obrázek uživatele Michelin

No ono jeste do nedavna, kdyz chtel clovek petimistne auto s kufrem, za jakous takous prijatelnou cenu, na ktere nebude rok cekat tak to byla jedna z hodne mala voleb. To byl i duvod proc jsem ho koupil ja.
To se, ale jiz diky bohu meni, takze ocekavam, ze pujdou jeho prodeje do haje.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Chtěl jsem se zeptat proč jste ho koupil tak už jste mi odpověděl. Já myslím že kromě těch dlouhych tras to asi špatný auto není. Až na rapidgate a tu degradaci baterie což není zrovna ok.

Obrázek uživatele Michelin

Jo, na primestske pojizdky dobre. Jen jedna vec, ale to bude nejspis vada toho kusu. Sedacka u ridice je desne uzka a nepohodlna. Mam z ni dojem jako by nebyla v ose, takze hrozne tlaci do leve hyzde.
A stve to i mou zenu, ktera ma mensi pozadi nez ja.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Teď jsem si na sedačku "fláknul" foukací sedačku z Kaufu a ta to pěkně zploštila (je tužší aby naše sedinka nepřiskřípla všechny trubičky).

Tedy měl jsem raději měkčí ale teď výměnou sedím o pár cm výše :-p
Ta sedačka se dá jen naklápět a o zvedání asi v Japonsku neslyšeli :(

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Michelin

Zajimavy napad. :-)

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Mě obecně štve, že dělají sedáky šíře 35-40 cm, to je pro cyklisty a ne pro běžné lidi. Ideální sedák je 45 cm.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Koukám že bych ho měl zakoupit. Na kole rád jezdím, vážím 77kg, to bych se mohl vejít. :-) Btw včera mě stihla letní bouřka, to si člověk hned uvědomí výhody auta. Jinak za asi 4 hodiny na venkově sem viděl jen snad 3 Leafy. Ale vždycky mě to potěší když mě předjede, hlavně v kopci že nemusím na kole dejchat smrady.

Obrázek uživatele Michelin

U Leafa by to asi vysvetlovalo, ze je pro asijske zadky.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

I tady najdete širší zadky. Ale o dost míň než v EU.

Stejně je to Kia, Hyundai, proboha dělají větší prodeje ve světě než u nich. Niro to má pro děti, v zadní části sedáku řidiče je to 30 cm a uprostřed 33 cm, přitom místo na širší sedačku tam je.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

U eNira jsem s tim, ale nemel problem ani po 3tis. km, ktere jsem najel za tyden.
U Leafa me boli leva pulka zadku/kycel po 8km. Proto si myslim, ze ma jeste nejakej problem ten nas konkretni kus.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Já viděl blbou (úzkou) sedačku u Opel Ampera-e, kyčel totiž stlačí sedačku až na umělohmotnou kostru sedačky a pak je to citít už po podstatně kratší cestě. Na internetu jsou o těchto špatných sedačkách mnohastránkové diskuze.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tak samozřejmě to byla narážka na to že si pochvaluju nechlazenou baterku v citigu a sám má v podpisu auto co má taky nechlazenou baterku,ale narozdíl od citiga to auto nefunguje ani na jaře jak sám přiznal. U citiga za poloviční cenu se to dá zkousnout. Při najezdu do 500 km denně to vůbec nevadí. A kdo by stím jezdil dobrovolně víc?

Obrázek uživatele Michelin

Ze ma Leaf nechlazenou baterku toho si vazne nejde nevsimnout. Uz kdyz jsem ho vezl prvni 300km dlouhou cestu domu (v breznu, takze chladno 5 stupnu), mi pri druhem nabijeni slejzal vykon na 18kW...
Co pak to neustale prehrivani udela s zivotnosti neni slozite domyslet. Staci rict, ze snizeni kapacity ma aktualne po dvou letech a 20tis.km stejne jako moje Tesla po trech a pul a 174tis.km. A to s nim manzelka rychlonabijela za posledni rok a pul asi dvakrat... Ten prvni pulrok nevim, byla to predvadecka.
Suma sumarum nechlazena baterka = totalni prusvih, to uz NIKDY!

Mesic a pul jim trvalo rozhodnout, ze ji vymeni a pak nam oznamili, ze neni v cele Evrope, a dodaci lhuta z Koreje 10 az 12 tydnu...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zajímavý, u Citiga to lidi řeší až po 500 km při venkovní teplotě 30 st. Jsou tam lepší články s malým vnitřním odporem a ty tak netopí ani při jízdě ani dobíjení.

Obrázek uživatele Michelin

Po upgradu sw Leafa neslejza nabijeci vykon pod 26kW.
Co vylepsili? Nic! Jen nechavaji vic prehrivat (degenerovat) baterku.
Hadam, ze u Citiga to bude stejne...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Citigo nabíja len výkonom 35kW pár minút a inak menej, takže oproti Leafu s výkonom 44kW sa zahrieva menej.

https://teslaclub.sk/node/44876?p=59992#post59992

Obrázek uživatele Michelin

Aha. Hm, tak to je fakt vyhra.
At zijou nechlazene baterky.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=50&t=753&start=300

Nejvic po několikátém dobíjeni se povedlo ohřát baterku na 42st. Pak klesnul nabíjecí výkon. To se Vám zdá hodně? Na kolika st. Je leaf a xko jen pro zajímavost v teplotách kolem třicítky.

Obrázek uživatele Michelin

Jako vazne chcete obhajovat, ze nechlazeni baterky je lepsi? Jste spadl z jahody nebo od kud?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Nechci nic obhajovat. Jen že u vozu pro městské a příměstké jizdy do 500 km denně není nutné mít v našem klimatickém pásmu mít baterku chlazenou. Spíš by se hodil na zimu ohřev. Ale ta teplota baterky u Leafa2 po třetím nabíjení v řade by mě fakt zajímala. Jde to nad pade?

Ano jde. 40kWh verze je v tomto ohledu opravdu tragická. Tenhle borec to měřil na 1000km cestě a je to doslova sadomasochismus. Má tam tabulky atd. Je to japonsky ale něco z toho pochopíte. "Yabai" znamená něco jako "to je průšvih". Dost často to myslím opakuje. Opravdu síla to začíná být od 14. minuty, když teplota přeleze 50 stupňů. Když už Leaf tak jedině 62kWh verzi. Podle Bjorna Nylanda se zahřívá třikrát pomaleji protože má větší baterii a do 500km by auto mělo být použitelné bez větších problémů. Ale ideální to pořád nebude. Další problém je že když máte jako třeba tady v Japonsku v srpnu nejnižší teplotu 31 stupňů, tak i přes noc se baterie ochladí tak o 10 stupňů. Takže následující den na dlouhé cestě bude ještě horší protože budete cestu začínat s horkou baterií.
To všechno platí pro dálnici, na okreskách bude situace o něco lepší.
Jo a to po dálnici v Japonsku se jezdí max 100, on jel možná ještě pomaleji. Kosit to 130, to by auto snad omezilo výkon motoru aby se nepřehřálo za jízdy.
Odkaz:
https://youtu.be/B-TfmGLpTg8

Pokud máte někdo Leafa na nákupy, pak žádnej problém.

V našem klimatickém pásu, kdy bylo řadu týdnů nad 30°C to není pro baterii nic dobrého. U Kia Soul už od 20°C po jízdě rychlostí 115 km/h se při DC nabíjení spouštělo pravidelně chlazení baterie, natož při vyšších teplotách. Řešit to tím, že nabíjím polovičním výkonem lze, ale proč neudělat řízení teploty baterií kapalinou, tedy v zimě topení, v létě chlazení, jak to má nyní Hyundai nebo Kia.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Já měl teď po pomalém nabíjení teplotu 45 ale po rozjetí začala klesat. I ta moje plečka má aspoň chlazení vzduchem. A chladí to i při nabijeni, jenže to tam fouká v létě teplej vzduch. Kdyz v únoru teplota hodně klesne, myslím k nule, chlazení se vypne.

Obrázek uživatele Michelin

Takto brano mate pravdu.

Na palubce presnou teplotu ciselne nezobrazuje, jen graficky jakesy dilky.
Trikrat po sobe v jednom dni jsem s nim nabijel jen, kdyz jsem ho vezl po zakoupeni domu a pak jako test po upgradu sw. Ani v jednom pripade jsem se pres OBD nepodivat, takze netusim. Urcite by to slo dohledat na netu.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Pro pohodlnost přidávám i sem.
14. minuta.... https://youtu.be/B-TfmGLpTg8

Obrázek uživatele Michelin

Pekne topeni. A pak v zime soucasne pali elektrinu pro vytapeni kabiny.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

:-)

Český návod byl v autě, takže už to mají přeložené. Já mám stažený návod v ANG, lépe se v tom hledá.

Ta nabíječka je ale tristní věc, to Kia nezvládla.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

A cim to je ze tak doji verne zakazniky?

Největší nepřítel VW k přechodu na elektromobily je jejich vlastní dealerská síť, která žije ze servisování a elektromobily se méně servisujou. Prý dokonce odborová organizace dealerů VW měla velký vliv na odchod Diesse z vedení VW kvůli jeho tlaku na elektromobilitu.

Tohle bylo vzdycky tak. Stroje vam vezmou praci. Nakonec se prizpusobi velice rychle.

S tou nejsilnejsi baterkou to bude taky 4 mistne bez tazneho? Jinak nemyslim ze je to konkurent kona/niro, kdyz je to o pul mettu delsi..

Zkuste si to dát Niro do kalkulačky a vyjde vám rozdíl na délce 25 cm. Ano přímý konkurent je Enyaq.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ano, máte samozřejmě pravdu. Ale i tak si myslím,že to je rozdíl třídy. Mimochodem jak s ním jste spokojen?

Ano, ID.4 a Enyaq je SUV a tedy jiná třída auta než Crossovery Kona či Niro.

Je to velký posun od Kia Soul 27 kWh, nejen v asistentech a ovládání přes aplikaci, ale i tišší elektronika (PWM řízení, měniče apod.). Dojezd a je výrazně vyšší (450 km je můj standard) a spotřeba při vyšších rychlostech je naopak nižší. Jednal si pohráli s ekonomikou el. soustavy a jednak je nižší Cx koeficient (Soul 0,35 versus Niro 0,29).

Rovněž lze bez kabelu i dálkově pustit topení nebo klimatizaci (či vyhřívání oken), což u Soulu nešlo. Pohodlí jízdy je přibližně stejné. Já nejezdím pravidelně nijak daleko, takže průměrný nájezd 70 km denně, za poslední 2 roky jsem jel BEV nejdále 280 km. Pravda, se Soulem se mi ani nikam daleko nechtělo, s Nirem je možné absolvovat cesty do např. východočeského nebo jihočeského kraje s pohodlím bez nabíjení. Jet např. na otočku do Nové Paky, nebo do Jindřichova Hradce s nutností nabíjení je prostě opruz. Nepochopím jak v dnešní době nemá J.Hradec, Vodňany, Strakonice, Jičín, Nová Paka, Lázně Bělohrad, Hořice atd. jedinou veřejnou nabíjecí stanici.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

super, díky za informace. O Niru jsem uvažoval, možná ještě uvažuji. Líbí se mi po technické stánce, designově už méně. Taky se mi líbí že baterka končí pod předními sedadly a nebere místo pro nohy vepředu. Jak hodnotíte hlučnost auta? Snese to srovnání s konvenční nižší střední třídou? Elektronika je tedy neslyšitelná?

Velikost aut rozlišuji hlavně podle délky, Niro bych manželce koupil, ID4 už ne. Jinak s hodnocením do jaké třídy aut patří ID4/enyaq bych asi počkal, až budou známy tech údaje. Podle fotek mi přijdou spíš na pomezí MPV/SUV

Hlučnost auta je velmi malá, nižší než u Tesla 3 a patří k nejtišším ve své třídě.

https://www.libertyplugins.com/blog/2019/01/29/audi-e-tron-is-quietest-ev-in-bjorn-nylands-tests-video/

Rozměry aut jsou známé, Enyaq je de facto elektrická verze Kodiaqu.

Enyaq
Length 4648 mm
Width 1877 mm
Height 1618 mm
Wheelbase 2765 mm

Kodiaq
Length 4697 mm
Width 1882 mm
Height 1676 mm
Wheelbase 2791 mm

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

ok, díky za odkaz a za ty rozměry, pro mě novinka.

Není zač. Pro mě je Enyaq obří auto, zbytečně velké, pro rodinu fajn.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Velký auto? Lol, kolik měříš metr dvacet? :)))
Cybertruck pro tebe bude Titanik , he he :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jednou se jich snad dockame... :-)


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrol