Volkswagen začal vyrábět elektromobil ID.4

V továrně Cvikov (Zwickau) začala sériová výroba elektromobilu Volkswagen ID.4. Jde o druhé auto ve výrobě postavené na koncernové elektromobilní platformě MEB.

Elektromobil Volkswagen ID.4 už se začal vyrábět. Pro koncern má jít o extrémně výdělečný vůz – zisk na jednom kusu by se údajně měl pohybovat až kolem 15 000 eur. Mohou za to mimo jiné bateriové články NCM 712, které LG Chem vyrábí v sousedním Polsku. Jejich cena už dnes klesla pod 100 euro/1 kwh.
foto: Electrek.co

Světová premiéra elektromobilu Volkswagen ID.4 bude následovat koncem září. Koncern tím do svého portfolia elektromobilů přidává zásadní kategorii kompaktních SUV.

Vstupuje tím do silně konkurenčního prostředí, kde už si svá místa vydobyly elektromobily Hyundai Kona Electric, Kia eNiro či Tesla Model Y a chystá se řada dalších, jako např. BMW iX3.

Volkswagen ID.4 se postupně bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA. Od roku 2021, kdy budou dokončeny všechny úpravy, má továrnu v Cvikově ročně opouštět minimálně 300 000 elektromobilů ročně.

Volkswagen ID.4 se bude prodávat ve třech různých kapacitách: 77 kWh, 58 kWh a 52 kWh (vždy využitelných). Nejvyšší verze nabídne WLTP dojezd kolem 500 km na jedno nabití.

tisková zpráva

114 Comments on “Volkswagen začal vyrábět elektromobil ID.4”

  1. Podle VW je Budoucnost připravena
    První model Volkswagen s

    Podle VW je Budoucnost připravena

    První model Volkswagen s neutrální bilancí¹ emisí CO₂: Čistě elektrické ID.3
    Čistě elektrické ID.3⁴ je prvním modelem Volkswagen, který je s neutrální bilancí¹ emisí CO₂ nejenom vyráběn, ale jako vůz s neutrální bilancí¹ emisí CO₂ také dodáván zákazníkům.

    https://www.volkswagen.cz/modely/id3?ref=social.youtube.08-12_vw_id.3_2020.trueviewforaction.116227.ujt&utm_id=116227&utm_source=youtube&utm_medium=social&utm_campaign=08-12_vw_id.3_2020&utm_content=trueviewforaction&utm_term=ujt&gclid=Cj0KCQjwhIP6BRCMARIsALu9LfnqTnECx__GFkCTO1zXDhGUZAuinDLWpeGh7XG8LictynUbAbJbBWIaAv9DEALw_wcB

      1. no zajímavé by byly spíš reálné počty, v současné
        no zajímavé by byly spíš reálné počty, v současné době totálně kolabuje prodej aut, takže informace jsou hodně zkreslené, navíc pokud 7 týdnů měli zavřeno, tak to museli pekelně dohánět a ta kvalita těch aut bude taky určitě fantastická 😀 hlavně Y, to je kvalita sama, čím dál víc majitelů Y si stěžuje, Y překonal všechny očekávání, je to ještě větší šunt než všechny předchozí Tesly 😀 pokaždé se mi chce zvracet nad příspěvky typu, jak Tesla má náskok nejměně 10 let 😀

        1. Zvracejte na sebe a ne do diskuze. Ve vasem zivote potrebujete
          Zvracejte na sebe a ne do diskuze. Ve vasem zivote potrebujete nejakeho protivnika ktereho muzete bezmezne nenavidet. Mozna vam to ulevi od vasich problemu. Bezte k lekari a nebo navstivte odbornou diskuzi k vasemu problemu. Zde jste uplne na spatnem miste.

      1. Az bude Porsche vyrabet 7mi mistnou elektrickou limuzinu, pak
        Az bude Porsche vyrabet 7mi mistnou elektrickou limuzinu, pak muzou ukazat jak obstoji proti Tesle S. S plackou se 4mi sedadly to neni zadne umeni. Technicky naskok Tesly neni v rozjezdu, ale o efektivite pohonu, vyrobnich procesech a software. Tam je Porsche minimalne 10 let za Teslou, protoze OTA update umi jen Tesla.

        1. Jenom deset? Nevypadla vám tam nula?
          Nezlobte se ale kde

          Jenom deset? Nevypadla vám tam nula?

          Nezlobte se ale kde vidíte tak velkej náskok? Porsche má podle posledních testu velice dobrej dojezd, dobrou spotřebu, co se jízdních vlastností týče, dost lidí ho dává před Teslu, ve vyšších rychlostech je tišší a dokáže nabíjet rychleji než Tesla. Pak se nedivte že na tahle vaše odvazna tvrzení spousta lidí nevěřícně reaguje. Jistě má Tesla v hodně věcech náskok a díky baterii se asi zase zvětší ale paušálně mluvit o minimálně deseti letech podle mě neodpovídá realitě.

          OTA updaty umí částečně taky.

          https://youtu.be/1LTVCHZYJhk

  2. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sedm-firem-za-77-bilionu-dol
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sedm-firem-za-77-bilionu-dolaru-technologicti-obri-trhaji-rekordy-116944

    “A pokud bychom do VIP seznamu přidali také Muskovu Teslu a internetovou televizi Netflix, které do nejlepší sedmičky technologického indexu Nasdaq patří, jejich hodnota překoná 7,7 bilionu dolarů, tedy více než 169,3 bilionu korun. Tato částka by téměř pokryla plánované výdaje státního rozpočtu České republiky pro letošní krizový rok.”

    Tvl, to je vprdeli. Kdo pise ty clanky na seznamu? Banda nedostudovsnych studentu? Jako to jim vubec neprijde zvlastni ze 7 nejvetsich firem by melo kapitalizaci jako jeden cesky statni rozpocet? Jak vubec takovi lidi muzou v dnesnim svete fungovat a jeste psat krmit takovyma srackama ostatni plebs? Sem v soku jak sou lidi proste vprdeli a vubec se neorientujou ve svete.

    1. Na rozumnou cenu zapomeňte. U ID3 taky slibovali lidovky a
      Na rozumnou cenu zapomeňte. U ID3 taky slibovali lidovky a spekulovalo se o ceně od 700k základní model a realita bude o třetinu vyšší. Zatím vidíme prostřední verzi 58kWh v Německu za cenu 33k euro, u nás stojí přes milion. Myslím si, že ID4 bude dražší než Kona a Niro, a to o dost. Očekávám základní verzi za 1,4M. Jo bude to o trochu větší auto, ale i tak… Čekat na cenovou politiku jako u Citigo-e je podle mě bláznovství.

      1. They schaffen das. 🙂
        Maji problemy, vim. Ale myslim ze

        They schaffen das. 🙂

        Maji problemy, vim. Ale myslim ze bysme si vsichni tady meli prat aby je co nejdrive prekonali. Snad jsme tady skoro vsichni fandove EV ne?
        Tim nechci popirat ze maj zpozdeni. Ale hodne lidi se jim smeje prestoze VW je z evropskych automobilek snad prvni ktera to s EV mysli vazne. Ale je fakt ze Tesla te do toho ted radne opira. Vystavba 3 tovaren najednou rychlosti svetla to je dobrej vykon.

  3. Prosím Vás,zdá se mi to nebo ne ????
    Počítají se ziskem

    Prosím Vás,zdá se mi to nebo ne ????
    Počítají se ziskem kolik tisíc eur za jeden vůz ??
    Který s prominutím “dement” to může opsat nebo napsat bez kontroly nebo přemýšlení ?
    To jako vážně ?
    Celou dobu výroby elektroaut jsou elektroauta mínusová a prodělečná záležitost a dnes se dozvíme ,že zisk z jednoho vozu bude větší než prodejní cena většiny aut nižší střední třídy

    1. Platformu MEB vyvijeli hlavne proto, aby auto bylo levnejsi.
      Platformu MEB vyvijeli hlavne proto, aby auto bylo levnejsi. Baterky uz davno nejsou tak drahe jak si lidi porad mysli. Automobilky budou vyuzivat umele vytvorene mineni, ze EV musi byt drazsi nez nekolikanasobne komplikovanejsi spalovak. Drive ty vysoke naklady byly kvuli drahym batekam a take malym seriim. Kdyz se vyroba rozjede na 100.000cove mnozstvi rocne, klesnou vyrobni naklady pod uroven spalovaku. Elektromobilita je uz ted vydelecna.

      1. Problém už není výrobní cena, ale následný servis.
        Problém už není výrobní cena, ale následný servis. Většina čistého zisku z prodeje aut plyne ze servisní činnosti. To jak pro dealerskou síť, tak pro samotnou automobilku. Kvůli nižším servisním nárokům elektromobilů potřebujou automobilky výrazně větší zisk na samotném autě a hodně dealerů to nepřežije.

              1. Těžko říci, tvrdí, že to je speciální kapalina, která
                Těžko říci, tvrdí, že to je speciální kapalina, která zabrání i hoření baterie, tedy nelze tam nalít obyčejnou nemrznoucí směs, která hoření výrazně podporuje. Navíc je jí tam docela dost, celkem 13 litrů. Je jasné, že to bude 3x dražší než by se dala sehnat, ale to je ve světě aut zcela normální, že si koupíte olej za 150,- Kč/L, ale servis vám naúčtuje za ten samý 450,- Kč/L.

                1. U Nira stojí kapalina do baterky tedy stejne jak „palivo“ to
                  U Nira stojí kapalina do baterky tedy stejne jak „palivo“ to je slušný. Věděl jste to před koupí vozu resp. Nechal jste si předložit podrobný položkový servisní plán. Otazka je jak to má sesterská Kona. Zlatá nechlazená baterka v Citigu

                2. Až tak jsem servis neřešil, protože jsou 3 servisní
                  Až tak jsem servis neřešil, protože jsou 3 servisní prohlídky zdarma, tedy kapalina se mění až na 90 tis. km, tedy v době, kdy auto s velkou pravděpodobností mít nebudu. Tedy cena kapaliny je 0,19 Kč/km, pokud ji řidič koupí jinde a donese do servisu vyjde na tak třetinu, tedy 0,06 Kč/km. Kona je na tom úplně stejně. To si každý musí zvolit sám, zda chce mít nechlazené baterie a nabíjet průměrným příkonem 26 kW, nebo je mít chlazené a nabíjet příkonem 60 kW.

                3. Pan je asi znalec pres dokumenty, ale pochvaluje si nechlazene
                  Pan je asi znalec pres dokumenty, ale pochvaluje si nechlazene baterky… 🙂

                  Mimochodem dali vam cesky navod? Nam rekli v pulce kvetna, ze to jeste nema dovozce prelozene, takze nam ho dodaji dodatecne, coz se doposud nestalo.
                  Ne ze by to bylo dulezite. Ta stale nefunkcni palubni nabijecka na jednom z nich me stve rozhodne vice.

                4. Český návod byl v autě, takže už to mají přeložené.
                  Český návod byl v autě, takže už to mají přeložené. Já mám stažený návod v ANG, lépe se v tom hledá.

                  Ta nabíječka je ale tristní věc, to Kia nezvládla.

                5. Snad je normální,že když kupuju nový auto, tak se
                  Snad je normální,že když kupuju nový auto, tak se seznamím s cenou servisu, nebo uzavřu servisní smlovu.

                  A o nechlazené baterce píšou v tom článku to není můj výmysl. Nevím jestli to tušíte, Váš Leaf taky nemá chlazenou baterku. Tak už je to na velikost, výkon vozu a použité články s podivem ,ale funguje to.

                  Ps. Proč Vám tu nabíječku nechtějí vyměnit? Podobný případ jsem někde četl s Citigem a tam to šlo na záruku do týdne i s objednáním dilu.

                6. Ze ma Leaf nechlazenou baterku toho si vazne nejde nevsimnout.
                  Ze ma Leaf nechlazenou baterku toho si vazne nejde nevsimnout. Uz kdyz jsem ho vezl prvni 300km dlouhou cestu domu (v breznu, takze chladno 5 stupnu), mi pri druhem nabijeni slejzal vykon na 18kW…
                  Co pak to neustale prehrivani udela s zivotnosti neni slozite domyslet. Staci rict, ze snizeni kapacity ma aktualne po dvou letech a 20tis.km stejne jako moje Tesla po trech a pul a 174tis.km. A to s nim manzelka rychlonabijela za posledni rok a pul asi dvakrat… Ten prvni pulrok nevim, byla to predvadecka.
                  Suma sumarum nechlazena baterka = totalni prusvih, to uz NIKDY!

                  Mesic a pul jim trvalo rozhodnout, ze ji vymeni a pak nam oznamili, ze neni v cele Evrope, a dodaci lhuta z Koreje 10 az 12 tydnu…

                7. Zajímavý, u Citiga to lidi řeší až po 500 km při
                  Zajímavý, u Citiga to lidi řeší až po 500 km při venkovní teplotě 30 st. Jsou tam lepší články s malým vnitřním odporem a ty tak netopí ani při jízdě ani dobíjení.

                8. Po upgradu sw Leafa neslejza nabijeci vykon pod 26kW.
                  Co

                  Po upgradu sw Leafa neslejza nabijeci vykon pod 26kW.
                  Co vylepsili? Nic! Jen nechavaji vic prehrivat (degenerovat) baterku.
                  Hadam, ze u Citiga to bude stejne…

                9. Jako vazne chcete obhajovat, ze nechlazeni baterky je lepsi?
                  Jako vazne chcete obhajovat, ze nechlazeni baterky je lepsi? Jste spadl z jahody nebo od kud?

                10. Nechci nic obhajovat. Jen že u vozu pro městské a
                  Nechci nic obhajovat. Jen že u vozu pro městské a příměstké jizdy do 500 km denně není nutné mít v našem klimatickém pásmu mít baterku chlazenou. Spíš by se hodil na zimu ohřev. Ale ta teplota baterky u Leafa2 po třetím nabíjení v řade by mě fakt zajímala. Jde to nad pade?

                11. Takto brano mate pravdu.
                  Na palubce presnou teplotu ciselne

                  Takto brano mate pravdu.

                  Na palubce presnou teplotu ciselne nezobrazuje, jen graficky jakesy dilky.
                  Trikrat po sobe v jednom dni jsem s nim nabijel jen, kdyz jsem ho vezl po zakoupeni domu a pak jako test po upgradu sw. Ani v jednom pripade jsem se pres OBD nepodivat, takze netusim. Urcite by to slo dohledat na netu.

                12. Pekne topeni. A pak v zime soucasne pali elektrinu pro
                  Pekne topeni. A pak v zime soucasne pali elektrinu pro vytapeni kabiny.

                13. V našem klimatickém pásu, kdy bylo řadu týdnů nad 30°C
                  V našem klimatickém pásu, kdy bylo řadu týdnů nad 30°C to není pro baterii nic dobrého. U Kia Soul už od 20°C po jízdě rychlostí 115 km/h se při DC nabíjení spouštělo pravidelně chlazení baterie, natož při vyšších teplotách. Řešit to tím, že nabíjím polovičním výkonem lze, ale proč neudělat řízení teploty baterií kapalinou, tedy v zimě topení, v létě chlazení, jak to má nyní Hyundai nebo Kia.

                14. Já měl teď po pomalém nabíjení teplotu 45 ale po
                  Já měl teď po pomalém nabíjení teplotu 45 ale po rozjetí začala klesat. I ta moje plečka má aspoň chlazení vzduchem. A chladí to i při nabijeni, jenže to tam fouká v létě teplej vzduch. Kdyz v únoru teplota hodně klesne, myslím k nule, chlazení se vypne.

                15. Ano jde. 40kWh verze je v tomto ohledu opravdu tragická.
                  Ano jde. 40kWh verze je v tomto ohledu opravdu tragická. Tenhle borec to měřil na 1000km cestě a je to doslova sadomasochismus. Má tam tabulky atd. Je to japonsky ale něco z toho pochopíte. „Yabai“ znamená něco jako „to je průšvih“. Dost často to myslím opakuje. Opravdu síla to začíná být od 14. minuty, když teplota přeleze 50 stupňů. Když už Leaf tak jedině 62kWh verzi. Podle Bjorna Nylanda se zahřívá třikrát pomaleji protože má větší baterii a do 500km by auto mělo být použitelné bez větších problémů. Ale ideální to pořád nebude. Další problém je že když máte jako třeba tady v Japonsku v srpnu nejnižší teplotu 31 stupňů, tak i přes noc se baterie ochladí tak o 10 stupňů. Takže následující den na dlouhé cestě bude ještě horší protože budete cestu začínat s horkou baterií.
                  To všechno platí pro dálnici, na okreskách bude situace o něco lepší.
                  Jo a to po dálnici v Japonsku se jezdí max 100, on jel možná ještě pomaleji. Kosit to 130, to by auto snad omezilo výkon motoru aby se nepřehřálo za jízdy.
                  Odkaz:
                  https://youtu.be/B-TfmGLpTg8

                  Pokud máte někdo Leafa na nákupy, pak žádnej problém.

                16. Aha. Hm, tak to je fakt vyhra.
                  At zijou nechlazene baterky.

                  Aha. Hm, tak to je fakt vyhra.
                  At zijou nechlazene baterky.

                17. “ Nevím jestli to tušíte, Váš Leaf taky nemá chlazenou
                  “ Nevím jestli to tušíte, Váš Leaf taky nemá chlazenou baterku. ”

                  Lool, tak sem se uz dlouho nenasmal:))) Ze ty sracky Leafy nemaji kap. chlazenou baterii vi snad i moje babicka a proto se tem hovnam dnes kazdy vyhyba jak cert krizi.

                18. Tak samozřejmě to byla narážka na to že si pochvaluju
                  Tak samozřejmě to byla narážka na to že si pochvaluju nechlazenou baterku v citigu a sám má v podpisu auto co má taky nechlazenou baterku,ale narozdíl od citiga to auto nefunguje ani na jaře jak sám přiznal. U citiga za poloviční cenu se to dá zkousnout. Při najezdu do 500 km denně to vůbec nevadí. A kdo by stím jezdil dobrovolně víc?

                19. Ještě ne každý, kupodivu se stále relativně dobře
                  Ještě ne každý, kupodivu se stále relativně dobře prodává, asi to dost lidí neví nebo jim to nevadí.

                20. No ono jeste do nedavna, kdyz chtel clovek petimistne auto s
                  No ono jeste do nedavna, kdyz chtel clovek petimistne auto s kufrem, za jakous takous prijatelnou cenu, na ktere nebude rok cekat tak to byla jedna z hodne mala voleb. To byl i duvod proc jsem ho koupil ja.
                  To se, ale jiz diky bohu meni, takze ocekavam, ze pujdou jeho prodeje do haje.

                21. Chtěl jsem se zeptat proč jste ho koupil tak už jste mi
                  Chtěl jsem se zeptat proč jste ho koupil tak už jste mi odpověděl. Já myslím že kromě těch dlouhych tras to asi špatný auto není. Až na rapidgate a tu degradaci baterie což není zrovna ok.

                22. Jo, na primestske pojizdky dobre. Jen jedna vec, ale to bude
                  Jo, na primestske pojizdky dobre. Jen jedna vec, ale to bude nejspis vada toho kusu. Sedacka u ridice je desne uzka a nepohodlna. Mam z ni dojem jako by nebyla v ose, takze hrozne tlaci do leve hyzde.
                  A stve to i mou zenu, ktera ma mensi pozadi nez ja.

                23. Mě obecně štve, že dělají sedáky šíře 35-40 cm, to
                  Mě obecně štve, že dělají sedáky šíře 35-40 cm, to je pro cyklisty a ne pro běžné lidi. Ideální sedák je 45 cm.

                24. U Leafa by to asi vysvetlovalo, ze je pro asijske zadky.
                  U Leafa by to asi vysvetlovalo, ze je pro asijske zadky.

                25. Stejně je to Kia, Hyundai, proboha dělají větší prodeje
                  Stejně je to Kia, Hyundai, proboha dělají větší prodeje ve světě než u nich. Niro to má pro děti, v zadní části sedáku řidiče je to 30 cm a uprostřed 33 cm, přitom místo na širší sedačku tam je.

                26. U eNira jsem s tim, ale nemel problem ani po 3tis. km, ktere
                  U eNira jsem s tim, ale nemel problem ani po 3tis. km, ktere jsem najel za tyden.
                  U Leafa me boli leva pulka zadku/kycel po 8km. Proto si myslim, ze ma jeste nejakej problem ten nas konkretni kus.

                27. Já viděl blbou (úzkou) sedačku u Opel Ampera-e, kyčel
                  Já viděl blbou (úzkou) sedačku u Opel Ampera-e, kyčel totiž stlačí sedačku až na umělohmotnou kostru sedačky a pak je to citít už po podstatně kratší cestě. Na internetu jsou o těchto špatných sedačkách mnohastránkové diskuze.

                28. I tady najdete širší zadky. Ale o dost míň než v EU.
                  I tady najdete širší zadky. Ale o dost míň než v EU.

                29. Koukám že bych ho měl zakoupit. Na kole rád jezdím,
                  Koukám že bych ho měl zakoupit. Na kole rád jezdím, vážím 77kg, to bych se mohl vejít. 🙂 Btw včera mě stihla letní bouřka, to si člověk hned uvědomí výhody auta. Jinak za asi 4 hodiny na venkově sem viděl jen snad 3 Leafy. Ale vždycky mě to potěší když mě předjede, hlavně v kopci že nemusím na kole dejchat smrady.

                30. Teď jsem si na sedačku „fláknul“ foukací sedačku z Kaufu
                  Teď jsem si na sedačku „fláknul“ foukací sedačku z Kaufu a ta to pěkně zploštila (je tužší aby naše sedinka nepřiskřípla všechny trubičky).

                  Tedy měl jsem raději měkčí ale teď výměnou sedím o pár cm výše :-p
                  Ta sedačka se dá jen naklápět a o zvedání asi v Japonsku neslyšeli 🙁

                31. Kdyby mu chybelo jen to kapalinove chlazeni a mel alespon
                  Kdyby mu chybelo jen to kapalinove chlazeni a mel alespon vzduchove jako eNV200 nebo Ioniq, ale on nema proste zadne!

                  Mimochodem tusite nekdo jak to ma s chlazenim baterky ID3?

                32. Pokud máte 3 prohlidky v ceně, tak to jste v pohodě,
                  Pokud máte 3 prohlidky v ceně, tak to jste v pohodě, hlavně aby tu kapalinu vyměnily. Citigo nabíjí pomalu hlavně od 80% nahoru ale jen na DC. U domácího nabíjení, to nepoznáte, normálně se dá to auto používat bez omezení i když jsou teploty letní.

                33. Ještě bude problém s DC nabíjením v zimě v teplotách
                  Ještě bude problém s DC nabíjením v zimě v teplotách pod nulou. Při nabíjení AC 7 kW je to ale jedno.

                34. Pokud máte 3 prohlidky v ceně, tak to jste v pohodě,
                  Pokud máte 3 prohlidky v ceně, tak to jste v pohodě, hlavně aby tu kapalinu vyměnily. Citigo nabíjí pomalu hlavně od 80% nahoru ale jen na DC. U domácího nabíjení, to nepoznáte, normálně se dá to auto používat bez omezení i když jsou teploty letní.

                35. 60ti tisícovou prohlídku u Kony mám dávno za sebou a
                  60ti tisícovou prohlídku u Kony mám dávno za sebou a žádná kapalina v baterce se neměnila.

                36. Je to zase nějaký nový výmysl. V originálním ANG návodu
                  Je to zase nějaký nový výmysl. V originálním ANG návodu Kona Electric 2019 se píše doslova: Coolant – First replace at 120 000 miles or 96 months. V orginálním ANG návodu e-Niro model 2018 se píše doslova: Coolant – Replaced at firts, 120 000 miles.
                  Ovšem nový ANG i český návod pro Kona Electric 2020 se píše doslova: Replace every 60,000km (40,000 miles) or 36 months a pro e-Niro 2020 uvádí doslova: Chladící kapalina – Výměna každých 60 000 kilometrů nebo 36 měsíců. Že by našli cestu pro pěkný výdělek?

                37. Měl jsem tu čest si prohlédnout motorový prostor Kony 2020
                  Měl jsem tu čest si prohlédnout motorový prostor Kony 2020 a docela jsem se zděsil. Ta komplikovanost , jsou tam mj. dva deskové výměníky tepla. Právě asi pro vytápění baterie. Pryč je jednoduchost prvních EV. Myslím že údržba bude třeba zanedbaná výměna provozních kapalin povede k zanesení těch vyměníků.

                  BMW I3 má klimatizovanou baterku přímo médiem z klimatizace, tj. tím „ekologickým“ R1234yf ,ale při požáru prudce jedovatým plynem.
                  Proto asi KIA Hyundai mají vychytávku přes výměník a nehořlavou kapalinou.

                  Za mě výborné auto na dálkové cesty,ale na cukání kolem konína zbytečně koplikované a drahým servisem, defakto budete platit každé tři roky cenu jak za výměnu rozvodů u spalováku po deseti letech.

                  Moje myšlenka je jestli není lepší mít obyčejné elektrické auto na cukání po republice Citigo, Zoe,Ioniqa a na dálkové cesty využívat spalovací, nebo ideálně hybrida , beru to i s ohledem na ceny rychlonabíjení DC, které už dohánějí jízdu s úsporným hybridem a to tu nemáme zatím zdanění elektřiny jako pohonné hmoty.

                38. Ano, ten systém chlazení-topení je poměrně složitá a
                  Ano, ten systém chlazení-topení je poměrně složitá a drahá věc, pomocí tří-cestných ventilů lze udělat několik konfigurací provozu. Jen doplním, že Tesla využívá dokonce čtyř-cestných ventilů, tedy složitost neméně náročná.
                  To že to celé bude směřovat k tomu, že údržba nových BEV bude podobně drahá jako ICE a nabíjení na veřejných nabíječkách stejně drahé jako benzín či nafta už tady říkám 2 roky, ještě se najdou tací, kteří tomu nevěří, že Martine taky? 🙂

                39. Otázka pak bude, jestli lidé co nejsou nadšenci pro EV na
                  Otázka pak bude, jestli lidé co nejsou nadšenci pro EV na ně přejdou, už dneska vidíme, že to není levná sranda. Zrušení dotací k Čr kvůli koroně, tomu asi taky moc nepomůže.

                40. Prosím vás, jsou to kecy nezaložené na pravdě, řeší se
                  Prosím vás, jsou to kecy nezaložené na pravdě, řeší se to na fóru a už je tam i od delaera vyjádření, že výměna té kapaliny je za 13 EUR na Slovensku u E-Niro. Zase nějaký výmysl novinářů. https://teslaclub.sk/node/21747/page15

                41. To není výmysl. Skutečně u nových modelů Kia změnili
                  To není výmysl. Skutečně u nových modelů Kia změnili servisní interval z 200 tis. km/96 měsíců na 60 tis. km/36 měsíců, platí to od výrobního čísla 015240 (posledních 6 číslic VIN) a výše. To je uvedeno jak v servisní knížce tak v manuálu. Už se o tom spustila debata ve Švédsku, kde chtějí za výměnu kapaliny 7200 SEK.
                  Ptal jsem se dnes v servisu Kia ve Stodůlkách, ti ani nevědí, že existuje nový servisní interval, protože žádné auto ani s takovým nájezdem nemohli servisovat a původní chladící kapalina RCL1 je opravdu něco jiného než LCC.

                42. Přijde mi to jako nesmysl, možná napsat mail tomu
                  Přijde mi to jako nesmysl, možná napsat mail tomu slovenskému servisu, který věděl cenu původní kapaliny, zdá se, že mají přehled –
                  Auto Valas s.r.o. Košice.

                  Pokud to tak skutečně je, tak E-niro vyřazuji z výběru, ať jdou do xxxxxx.

                43. Neházejte flintu do žita, v ČR je interval 60 tis. km/3
                  Neházejte flintu do žita, v ČR je interval 60 tis. km/3 roky a první 3 prohlídky jsou zdarma, tedy první výměna přichází do úvahy po 120 tis. km a to může být už vše jinak.

        1. Podle mě není ani zisk tak z pravidelného servisu, protože
          Podle mě není ani zisk tak z pravidelného servisu, protože ten je u běžných značek u vozů v záruce poměrně levný. Za 3-4 tisíce ročně včetně materiálu,dph a práce pokud tedy není majitel vozu úplný trouba a trochu se v tom vyzná.
          Většina zisku je z oprav havarii a ty jsou u spalováků i EV

            1. Dneska je záruka běžně 5 let a více. Po záruce s autem
              Dneska je záruka běžně 5 let a více. Po záruce s autem už obvykle druhý,nebo třetí majitel nejezdí. Nebo tam zajede vyslechne cenu opravy na tu 5-10 let starou plechovku a jede ke garážníkovi. Víte jak ohromný je obchod s druhovýrobou náhradních dílů?

                1. Hezkých 75% marže 🙂 No všichni prodejci rejžuji
                  Hezkých 75% marže 🙂 No všichni prodejci rejžuji neskutečně peníze a ti co se drží u zdi nakonec krachnou. Mountfield přes veškeré slevy pracuje s marží kolem 40%.

  4. Největší nepřítel VW k přechodu na elektromobily je
    Největší nepřítel VW k přechodu na elektromobily je jejich vlastní dealerská síť, která žije ze servisování a elektromobily se méně servisujou. Prý dokonce odborová organizace dealerů VW měla velký vliv na odchod Diesse z vedení VW kvůli jeho tlaku na elektromobilitu.

        1. Ano, ID.4 a Enyaq je SUV a tedy jiná třída auta než
          Ano, ID.4 a Enyaq je SUV a tedy jiná třída auta než Crossovery Kona či Niro.

          Je to velký posun od Kia Soul 27 kWh, nejen v asistentech a ovládání přes aplikaci, ale i tišší elektronika (PWM řízení, měniče apod.). Dojezd a je výrazně vyšší (450 km je můj standard) a spotřeba při vyšších rychlostech je naopak nižší. Jednal si pohráli s ekonomikou el. soustavy a jednak je nižší Cx koeficient (Soul 0,35 versus Niro 0,29).

          Rovněž lze bez kabelu i dálkově pustit topení nebo klimatizaci (či vyhřívání oken), což u Soulu nešlo. Pohodlí jízdy je přibližně stejné. Já nejezdím pravidelně nijak daleko, takže průměrný nájezd 70 km denně, za poslední 2 roky jsem jel BEV nejdále 280 km. Pravda, se Soulem se mi ani nikam daleko nechtělo, s Nirem je možné absolvovat cesty do např. východočeského nebo jihočeského kraje s pohodlím bez nabíjení. Jet např. na otočku do Nové Paky, nebo do Jindřichova Hradce s nutností nabíjení je prostě opruz. Nepochopím jak v dnešní době nemá J.Hradec, Vodňany, Strakonice, Jičín, Nová Paka, Lázně Bělohrad, Hořice atd. jedinou veřejnou nabíjecí stanici.

          1. super, díky za informace. O Niru jsem uvažoval, možná
            super, díky za informace. O Niru jsem uvažoval, možná ještě uvažuji. Líbí se mi po technické stánce, designově už méně. Taky se mi líbí že baterka končí pod předními sedadly a nebere místo pro nohy vepředu. Jak hodnotíte hlučnost auta? Snese to srovnání s konvenční nižší střední třídou? Elektronika je tedy neslyšitelná?

            Velikost aut rozlišuji hlavně podle délky, Niro bych manželce koupil, ID4 už ne. Jinak s hodnocením do jaké třídy aut patří ID4/enyaq bych asi počkal, až budou známy tech údaje. Podle fotek mi přijdou spíš na pomezí MPV/SUV

            1. Hlučnost auta je velmi malá, nižší než u Tesla 3 a
              Hlučnost auta je velmi malá, nižší než u Tesla 3 a patří k nejtišším ve své třídě.

              https://www.libertyplugins.com/blog/2019/01/29/audi-e-tron-is-quietest-ev-in-bjorn-nylands-tests-video/

              Rozměry aut jsou známé, Enyaq je de facto elektrická verze Kodiaqu.

              Enyaq
              Length 4648 mm
              Width 1877 mm
              Height 1618 mm
              Wheelbase 2765 mm

              Kodiaq
              Length 4697 mm
              Width 1882 mm
              Height 1676 mm
              Wheelbase 2791 mm

                1. Není zač. Pro mě je Enyaq obří auto, zbytečně velké,
                  Není zač. Pro mě je Enyaq obří auto, zbytečně velké, pro rodinu fajn.

                2. Velký auto? Lol, kolik měříš metr dvacet? :)))
                  Cybertruck

                  Velký auto? Lol, kolik měříš metr dvacet? :)))
                  Cybertruck pro tebe bude Titanik , he he :)))

Napsat komentář