Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km zachycen při testování

Dieselový hybrid Volkswagen XL1 už byl jednou spatřen automobilovými špiony při zimním testování. Aktuálně byl spatřen znovu, tentokrát zalitý sluncem v parném létě. Volkswagen chce nejspíš auto skutečně dostat příští rok na trh. Těšte se na spotřebu 1 l/100 km!

Špionáží fotky magazínu Autobloggreen pocházejí pravděpodobně z Německa
foto: autobloggreen

Model na aktuálních špionských fotkách jasně připomíná Volkswagen XL1, ale přeci jen je možné spatřit některé zajímavé odlišné detaily. Auto nemá postranní zrcátka, spoléhat bude místo toho na kamery. To pomáhá snížit aerodynamický odpor na hodnotu 0,186 (ostatní hybrid dnes mají běžně 0,26-0,29).

Zároveň je možné vidět, že zadní kola jsou hluboce zapuštěna do karoserie. U dřívějších prototypů byla dokonce plně zakryta. Dveře se otevírají nahoru stylem gullwing jako u sporťáků.

Plug-in hybrid pohání pravděpodobně malý dieselový dvouválec doplněný o elektromotor o výkonu 27 koní, to vše spojené se 7stupňovou DSG převodovkou. Celé auto podle předběžných informací váží kolem 800 kg.

9 Comments on “Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km zachycen při testování”

  1. ked sa hlbsie zamyslam,
    ked sa hlbsie zamyslam, nemam k tomu doveru. keby to bolo take jednoduche, je niecim podobnym trh zaplaveny. vyrobit maly diesel asi nie je ziadna velka veda. to mohli dat zrovna do bakelitoveho auta drobny motor …a ejha ono to tu uz bolo. kolko energie asi tak da ten diesel ? a ak je tam nieco co to skutocne umoznuje, zrejme je to take drahe ze pri prepocte uzitkovosti, pociatocnej ceny, ceny zo spotreby, doby uzitku dospejeme k problemovej navratnosti. ani sucastne lepsie diesle nie su v konecnom dosledku lepsie ako benzin s mensim objemom, hoci to vela hlavne mladsich tarajov neberie.

    univerzalne europske auto ma tuhost a vlastnosti povedzme na urovni takmer oktavie. k tomu jednoducha vyroba a nizka cena na hranici urcitej prijatelnej kvality spotrebitelmi.

    nakoniec im i tak silno konkuruju jazdene auta. ceny novych aut su mozno prestrelene koli retazcu dodavatelov kde chce mat kazdy marzu a vedenie v drahych oblekoch. pochybujem ze je pociatocna surovina a prvotne spracovanie v takom objeme tak draha zalezitost. ze nejde o extremnu uvahu, dokazuje pristup ze je lacnejsie pre automobilku aby vam dodala auto s motorom ako bez. to znamena ze je v procese nezdravy prvok.

    nalozit auto akumulatormi, dat tam dieselovy agregat, menic, AC motor, urobit to lahke, s nizkym odporom vzduchu, to musi byt teda skutocna veda ked sa tym tolko zaoberaju, alebo nevieme vsetko, nieco co sa nespomina. len kto tie experimenty do prazdna zacvaka ? robime to mi vsetci.

  2. Niečo na čo som už dlho
    Niečo na čo som už dlho čakal:-)))))))
    Inak je to kópia EV1, čo sa týka geometrie.
    Určite je to ALTERNATÍVA a nie čisto elektro pohon. Jedine tomuto fandím(príp. kombináciám): rel. malá batéria, malý naftový motor. Ďalšej generácii predpokladám (odporúčam) kombinovať s ďalšími technológiami ako: KERS, stlačený vzduch, LPG, CNG, palivový článok…
    Je to celé revoluce!!!

    1. Obávám se, že ten zbytek
      Obávám se, že ten zbytek budete dobíjet nabíječkou ze sítě. Fyziku nemůžete oblafnout a pokud menší elektromobily jezdí 10kWh/100km, tak při účinnosti spalovacího motoru kolem 30% máte asi 3 kWh/l nafty (cca 11kWh/kg, vynásobte 0,8 a vydělte 3), to byste musel jezdit tak 25 za hodinu. 🙂

Napsat komentář