Volkswagen využije kvantové počítače pro zlepšování baterií i výzkum AI

Jan Horčík - 08 Listopad 2017

Volkswagen a Google, oba giganti ve svých odvětvích, oznámili nové partnerství. To se zaměření na řešení optimalizace dopravy, umělou inteligenci a vývoj nových typů baterií za pomoci kvantových počítačů.auto výzkum Volkswagen kvantové počítače

Kvantové počítače mají potenciál změnit celou řadu odvětví. Podaří se Volkswagenu je ve spolupráci s Google prakticky využít?
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen nedávno ohlásil obří investice do elektromobility v řádu desítek miliard eur. Už za osm let chce mít čtvrtinu prodaných aut "v elektřině".

Vědci z IT laboratoří Volkswagenu v San Francisku a Mnichově budou přímo spolupracovat se svými protějšky v Google. Společně budou vyvíjet nové simulace a algoritmy určené pro kvantový počítač Google.

Spolupráce obou gigantů byla aktuálně ohlášena na technologické konferenci Web Summit 2017 v portugalském Lisabonu. Tři hlavní oblasti, ve kterých chce Volkswagen posunout výzkum, jsou umělá inteligence, nové materiály pro pokročilé baterie a optimalizace dopravy.

Volkswagen je první automobilkou, která se rozhodla technologii kvantových počítačů prakticky využít. Už v březnu 2017 dokončila první výzkumný projekt tohoto typu: optimalizaci dopravního toku 10 000 taxiků v čínském Pekingu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinak veškerá ta data na umělou inteligenci i optimalizaci dopravy jim přebere a dříve využije Google se svým Waymo a Liftago, takže by měli konkurentovi raději platit peníze na řešení problémů těmi kvantovými počítači jen v té oblasti baterií, kde můžou požít patenty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zatím ty kvantové počítače nejsou moc použitelné ....

Obrázek uživatele Josef

Ale jsou. Problém je v tom, že pro ně nikdo neumí programovat, protože to je složité jak prase.

Proč je to složité?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kedze ani ja neviem fundovane odpovedat, zacitujem aspon dsl.sk.
"Kvantový počítač uskutočňuje svoje výpočty nad stavom reprezentovaným viacerými kvantovo previazanými qubitmi, N qubitmi. Vďaka kvantovým vlastnostiam sa operácie nevykonávajú nad jedným N-bitovým číslom ale naraz nad priestorom všetkých možných 2 ^ N hodnôt stavov. Výpočty v prípade mnohých algoritmov tak môžu byť exponenciálne rýchlejšie ako algoritmy na súčasných počítačoch."

A praktický důsledek toho je jaký?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

"optimaizácia dopravy", ktorú zadali vš dopravnej v žiline trenčín, pre rezidentov "za novou železničnou traťou" znamená, že MUSIA jazdiť AUTAMI a tak plniť mestskú KASU, pretože SMART MESTO.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo mysxlej si, že to 5-tileté zpoždění doženou nasazením kvantových počítačů....

Obrázek uživatele ozana

OT: nemáte někdo blízko do Písku? Jak vypadá tamní nabíjecí stanice?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli myslíte tu novou od eonu, tak včera jsem jel okolo a vypadá to, že nabíječka je funkční - displeje ukazují a reagují. Nově budované parkoviště, u kterého má nabíječka fungovat, ještě hotové není, takže zatím je nabíječka za zákazem vjezdu. Ale projet se to dá a v případě nouze by se tam asi dalo i nabíjet.

Obrázek uživatele ozana

Předtím tam byl sloupek s Mennekesem/obyčejnou 230V zásuvkou?

Nebylo by foto?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Abych to upřesnil - v Písku jsou teď dvě veřejné nabíječky. Jedna je v Technologickém parku a tam je Mennekes. Nově postavená je v ulici Na Výstavišti, je od ABB a umí AC 43kW, Chademo i CCS 50kW.

Fotky jsou na vebu.

https://www.google.cz/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&ei=RjUDWvKrGcP-aJKvkAg&q=pisek+nabijeci+stanice+e+on&oq=pisek+nabijeci+stanice+e+on&gs_l=mobile-gws-serp.3..33i21k1.155131.157712.0.158705.6.6.0.0.0.0.372.1052.0j4j0j1.5.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-serp..1.5.1049...0i22i30k1j33i160k1.162.JBy8UxudG1U#fpstate=lie

Aha, nevím jak ten odkaz zmenšit, snad to bude fungovat.

Obrázek uživatele ozana

Díky

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen má za ten dízlblejt co napravovat, dokud nevyplivne mega elektrovozítek není co oslavovat ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně potřebují vyházet většinu manažerů a vývojářů z hnízda zmijí v Audi a klíčové projekty přesunout lidem od Porsche a i pořádně zapojit nákladově nejefektivnější Škodu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26