Aféra dieselgate stála německý koncern Volkswagen miliardy eur a miliony naštvaných zákazníků, zejména v USA. Právě pro ně je určena parádní nejnovější televizní reklama.
foto: Volkswagen
Tvůrci nové reklamy zvolili za nosnou hudební linku song “The Sound of Silence” kapely Simon & Garfunkel, čímž udali tón a atmosféru 1:45 dlouhého spotu. A musíme říct, že tentokrát se to opravdu povedlo.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen propaguje v USA elektromobilitu parodickou reklamou podle Flinstoneových a Jetsonových
Ačkoliv už by se nemusel k tématu vůbec vracet, natož ve vlastní reklamě, přiznal Volkswagen chybu v podobě odkazu na aféru dieselgate. Následují záběry na designéra, který s těžkou hlavou navrhuje nový vůz.
Tím má být elektromobil Volkswagen I.D. Buzz, mikrobus navazující na slavnou éru „hippie busů“ Westfalia, tedy prvních generací modelu Transporter.
Je nicméně otázkou, proč VW sáhl právě po tomto autě, které má jít na trh až v roce 2022, a ne třeba po aktuálnějším Volkswagen ID.3, na které už sbírá předobjednávky (prý jich má už 20 000).
Po přečtení této diskuze mne napadá jediné (tedy mimo
Po přečtení této diskuze mne napadá jediné (tedy mimo rezignace, díky opětnému poznání, že lidská blbost je nekonečná): navrhuji pana runner42 na titul DEMAGOG ROKU. Jak jinak si vysvětlit, že zastánce spalováku tady napadá průběh účinnnosti elektromotoru v závislosti na otáčkách. Proč má asi spalovák převodovku? Přece proto, že spalovák má zcela rovnoměrnou křivku účinnost/ měrná spotřeba, výkon/ točivý moment atd. v celém rozsahu otáček! K tomu už prostě není co dodat.
runner42 tvrdí, že účinnost elektromotoru 95% je fikce,
runner42 tvrdí, že účinnost elektromotoru 95% je fikce, protože i elektromotor má proměnlivou účinnost v závislosti na otáčkách.
runner42 netvrdí, že účinnost spalovacího motoru je konstatní v celém průběhu otáček. Naopak, spalovací motor má většinou horší průběh účinnosti.
Takže se držme faktů, když budeme replikovat, kdo co prohlásil.
No a pak jste prohlasil toto:
„Účinnost hybridního pohodnu
No a pak jste prohlasil toto:
„Účinnost hybridního pohodnu stávající F1 je 60% což je hodnota, o které mohou elektromobily včetně Formule E jen snít“
Pohonem mate na mysli konkretne co? Jne morot, nebo i prevodovka, tankovani, cerpadla na olej, vodu, apod? A vztazeno k elektrickemu pohodnu, je to opravdu tak vyrazne lepsi? A tech 60 % je ve vsech otackach?
Priznam se, ze cilenem vyzdvihovani spalovaciho vyjadreno sluvkem „az“ a porovnavani s elektromotory, kde berete v uvahu tu nejhorsi variantu „od“ je silne matouci. Ja neznam nikoho jineho, kdo by si dovolil tvrdit, ze spalovaci motor je ucinejsi jak elektromotor.
Doporucuji Vam si prohlednout nasledujici obrazek
Trochu OT
Češi zasa predbehli Slovákov, zanedlho budete
Trochu OT
Češi zasa predbehli Slovákov, zanedlho budete mať 5 superchargerov. Jeden pribudne pri Českých Budejoviciach a druhý pri Ústí nad Labem.
Začína sa vám to tam pekne červenať 🙂
Gratulujem.
P.S. Vo Viedni pribudne ďalšie servisné centrum.
Zajimavy postreh, diky.
Termin zatim konec 2020: Supercharger
Zajimavy postreh, diky.
Termin zatim konec 2020: Supercharger Map (snad ten link bude fungovat).
Jeste Plzen by nebyla marna 😉
Vám už stačí, my by sme tu potrebovali ešte aspon 3 kusy
Vám už stačí, my by sme tu potrebovali ešte aspon 3 kusy 🙁
SCH Budějice a Ústí (Ždárek) ale budou až koncem roku
SCH Budějice a Ústí (Ždárek) ale budou až koncem roku 2020.
Taky doplňujou východ Polska a celej Balkán.
To som si všimol, ale Slovensko stále chýba. Napríklad
To som si všimol, ale Slovensko stále chýba. Napríklad taký Prešov by tam dobre zapadol 🙂
Ty Budějce jsou aktuálně ve stádiu ničeho, jezdím okolo
Ty Budějce jsou aktuálně ve stádiu ničeho, jezdím okolo skoro denně a nikdy by mě nenapadlo, že by zrovna tam byl Supercharger. Je to u rozestavěné D3, je ale pravda, že v tom místě je docela silný náznak nějakého odpočívadla, takže to bude nejspíš „to“ místo. Snad nezapomenou i na nás neTeslisty a dají nám tam jeden sociální stojánek s DC 50 kW. Nakonec se to i tady v JČ rozjede. Ještě J. Hradec, Kaplice a Prachatice / Vimperk a můžu říci, že se tu dá fungovat i s 24 kWh baterčičkou celkem obstojně.
Fíha!
Fíha!
„A musíme říct, že tentokrát se to opravdu
„A musíme říct, že tentokrát se to opravdu povedlo.“
Povedla se stará bela, výsledkem snahy jsou jen čmáranice, koncept a prachy vyhozené za reklamu. Kde nic tu nic. Kecama se změna nedělá.
A to jestli se VW změnilo uvidíme až za 10 či 15 let a rozhodnou o tom zákaznici nikoliv píár oddělení svým žvaněním.
off
Původní rozhovor se zakladatelem Tesly Eberhardem.
off
Původní rozhovor se zakladatelem Tesly Eberhardem. Zmiňuje taky VW ve kterém 2 roky pracoval na EV.
Zakladatel Tesly: Elektrická auta se prosadí, protože jsou nejefektivnější
https://denikn.cz/142141/zakladatel-tesly-elektricka-auta-se-prosadi-protoze-jsou-nejefektivnejsi/?cst=778e8235c77871ad97d856815ab0c1d276ebce4f
Bohužel je to zamčený, ale může vám to jednorázově odemknout někdo kdo má předplatné. 😉
“ Elektrická auta se prosadí, protože jsou
“ Elektrická auta se prosadí, protože jsou nejefektivnější“ tak s týmto výrokom nebudú určite miestny ropácki nenávistníci súhlasiť.
Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory,
Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat…
Účinnost hybridního pohodnu stávající F1 je 60% což je
Účinnost hybridního pohodnu stávající F1 je 60% což je hodnota, o které mohou elektromobily včetně Formule E jen snít. Účinnost samotného spalovacího motoru je pak 50% a to při mimořádně vysoké spolehlivosti.
Uznávám, že technika F1 není realita spotřebitelského trhu. Ale byl bych velmi opatrný v predikcích, že se elektromobily prosadí kvůli vyšší účinnosti – spalovací motory mají velký potenciál zlepšení.
Motor F1 nenastartujete bez hodinové přípravy a rozhodně
Motor F1 nenastartujete bez hodinové přípravy a rozhodně není dostatečně spolehlivý, aby vydržel desetitisícetisíce km.
Spalovací motory nemají ŽÁDNÝ potenciál pro zlepšení. Teď už ani v té F1.
Predpokladám, že sa vychádzalo z nejakého podobného
Predpokladám, že sa vychádzalo z nejakého podobného článku ako toto:
https://www.topspeed.sk/f1-posuva-ucinnost-spalovacich-motorov-blizi-sa-az-k-50-/10335
kde zabudli ešte pripočítať energiu potrebnú na výrobu benzínu (1,3kWh/liter), ako vždy ked chceme aby nám výsledok vyšiel tak ako treba.
Možno formula E má nižšiu celkovú účinnosť ako bežný elektromobil, ale len preto, že chú z toho dostať čo najviac. V normálnych podmienkach nemôže spalovák s účinnosťou konkurovať elektromobilu ani náhodou.
Celková účinnosť elektromobilu je okolo 80%
https://fdrive.cz/clanky/jak-funguje-elektromobil-technika-se-vyviji-ale-moc-nemeni-2399
https://www.garaz.cz/clanek/srovnani-energeticke-ztraty-elektromobilu-a-beznych-aut-21000070
Celková účinnost elektromobilu není v žádném případě
Celková účinnost elektromobilu není v žádném případě 80%.
Ja som si to z prstu nevycucal.
Ja som si to z prstu nevycucal.
Jaká je účinnost nabíjení baterie, vybíjení baterie a
Jaká je účinnost nabíjení baterie, vybíjení baterie a elektromotoru?
Jaký je rozdíl na příkonu nabíječky a výkonu motoru? To jsou ta procenta, která hledáte.
Je to v tom odkaze. To nestačí?
Je to v tom odkaze. To nestačí?
To absolutně neodpovídá realitě. Účinnost AŽ je celkem
To absolutně neodpovídá realitě. Účinnost AŽ je celkem k prdu, když se podíváte na mapu účinnosti vs zatížení.
Při plné zátěži je elektromotor super, ovšem mimo ni to taková sláva není. A jak dlouho pracuje elektromotor při plné zátěži?
V reálu jedete na malý výkon a pak rychlonabíjíte. A jsme na úplně jiných číslech účinnosti, než tvrdí článek.
Aby ti nepraskla žilka :-))) vem si prášek a bez hajat
Aby ti nepraskla žilka :-))) vem si prášek a bez hajat kocoure :-)))
O com tocis? Ucinnost motoru tesly S je cez 90% a tesly 3 95%.
O com tocis? Ucinnost motoru tesly S je cez 90% a tesly 3 95%. Ucinnost palovaku 50% je iba tak v rozpravke. Tie najlepsie maju okolo 40-45%
Účinnost elektrického motoru zajímá možná tak tvoji
Účinnost elektrického motoru zajímá možná tak tvoji manželku u vibrátoru.
Mě zajímá energetická účinnost elektromobilu, nebo lépe celého řetězce.
A tam se dostáváme někam na 23%, což je velmi velmi málo.
Fakt by ma zaujímalo ako ste sa dopracovali k tým 23%-tám.
Fakt by ma zaujímalo ako ste sa dopracovali k tým 23%-tám.
Ok, takže odzadu:
95% je účinnost elektromotoru v
Ok, takže odzadu:
95% je účinnost elektromotoru v ideálním případě
90% je účinnost invertoru
oboje dohromady v závislosti na zatížení se pohybuje v rozmezí 95 až 60%, přičemž hodnota 95% je zanedbatelný případ (http://www.expert-ve.fr/crbst_import290.jpg?v=3dk0o84wf849m6q)
92-95% je účnnost nabíjení tím nejpomalejším způsobem, u rychlonabíjení je to okolo 80%
90% je účinnost nabíječky, tedy rozdíl mezi výkonem a příkonem
90% je účinnost přenosové soustavy
a konečně cca 40% je účinnost elektrárny, v tom lepším případě.
Energie na ziskání a transport primární energie v podobě paliv neřeším.
Teď už si to spočítáte sám. Jen upozorňuji na častou chybu – hodnoty se nesčítají, jsou to procenta z různých celků 😉
Tak ja na to pôjdem takto:
Nabijem svoje auto s 20kWh
Tak ja na to pôjdem takto:
Nabijem svoje auto s 20kWh namerané na elektromeri aby sme mohli vynásobiť tou účinnosťou elektrárne 40% (vodná má 90%) a nebudem to komplikovať tým, že je to z mojej vlastnej FVE, lebo by sme sa dostali na iné hodnoty.
Týchto 20kWh mi stačí na prejdenie 100km. S tou účinnosťou som spotreboval 50kWh.
Teraz moja bývalá benzínová A6
Na prejdenie 100km som potreboval 8 litrov benzínu s celkovou energiou 69,7kWh. Plus elektrická energia potrebná na výrobu s účinnosťou 40% (vychádzam z potreby 1,3kWh/liter) je 26kWh.
Pri tom istom štýle jazdy s približne rovnako veľkým autom spotrebujem o 50% viac energie.
Omlouvám se, asi jsem po obědě utlumený, četl jsem to
Omlouvám se, asi jsem po obědě utlumený, četl jsem to třikrát a nerozumím.
Mohl byste to prosím nějak přeformulovat?
Díky
že kromě energie v benzínu se na samotnou výrobu benzínu
že kromě energie v benzínu se na samotnou výrobu benzínu v rafineriích spotřebuje taky elektrická energie, která se musí taky někde vyrobit. To je potřeba přičíst ke spotřebě energie v benzínu. Na to se rádo zapomíná.
Dalo by se pokračovat – energie na těžbu, distribuci přes půl světa, skladování…
Vše sečteno – použít benzín pro pohon k přepravě vychází velmi energeticky nevýhodně v porovnáním s výrobou elektřiny místně (ideálně na střeše) a její přímé přeměny na pohyb v elektromotoru
S první polovinou souhlasím, s druhou nikoliv.
Kritizujete
S první polovinou souhlasím, s druhou nikoliv.
Kritizujete zapomínání na těžbu apod., přitom to samé pomíjíte u elektřiny a důkazní nouze vám tam najednou nevadí.
Trochu nesymetrický přístup, ne?
Neopomíná. Ve zmiňovaných dokumentech je to zohledněno. A
Neopomíná. Ve zmiňovaných dokumentech je to zohledněno. A už jen z logiky věci… solární panel vyrobím, přivezu, namontuji a on vyrábí, zadarmo a bez dalších vstupů. Třeba 10 let. Ale každičkou kapku paliva musíte vytěžit, dovézt, rafinovat, rozvézt… a spálit. Zůstane jenom bordel ve vzduchu. A to pořád kolem dokola, každý kilometr ujeté vzdálenosti je vykoupen kapalinou, která procestuje půlku světa, aby tady byla… spálena.
I na vašem příkladu je vidět ten asymetrický přístup.
I na vašem příkladu je vidět ten asymetrický přístup.
Tak jednoduše:
Vyrobím spalovací auto.
Vyrobím elektrické
Tak jednoduše:
Vyrobím spalovací auto.
Vyrobím elektrické auto.
Vyrobím FVE a akumulátor.
Vyrobím řetězec výroby paliv a maziv pro spalovací auto.
Ráno se rozední a FVE vyrobí elektřinu, kterou nacpe do elektro auta nebo akumulátoru, aby si ji elektro auto mohlo vzít, když bude tma. A tak každý den pořád dokola. Bez čehokoli dalšího až do konce životnosti FVE či auta.
Spalovací auto vyjede nádrž paliva a musí na čerpací stanici, kde pomocí elektřiny načerpá palivo (a jednou za čas i mazivo), které muselo být vytěženo, dopraveno, přečerpáno, skladováno, přeměněno, skladováno, přečerpáno, dopraveno, přečerpáno, skladováno, přečerpáno, k čemuž bylo nutno vynaložit další energii, aby vůbec mohlo spalovací auto mít něco v nádrži a dále jezdit. A každý den znovu a znovu, až do konce životnosti spalovacího auta nebo vytěžení suroviny.
A o tomhle rozdílu to celé je.
A jak to vidite Vy? Podelte se o svuj pohled, prosim.
A jak to vidite Vy? Podelte se o svuj pohled, prosim.
když se porovnává efektivita obou druhů pohonů, tak
když se porovnává efektivita obou druhů pohonů, tak většinou vidím právě nesymetrický přístup ve prospěch spalováků. Myslím, že těch proměnných je tolik že přesného a férového čísla se těžko dobereme. Já to ale beru selským rozumem a tam mi to vychází velmi ve prospěch EV (zvlášť s využitím mého FVE na střeše).
Co se týká těžby surovin pro baterie, tak tam je důležité to, že se během životnosti nic nepálí a je možné je opět recyklovat. Což u spalováku tak nějak nejde.
Baterie v autě by měla vydržet teoreticky 10-15 let, pak je možné dalších cca 10 let je využívat jako stacionární úložiště.
U Lead acid baterií je účinnost recyklace téměř 100%, u Lithiových efektivní technologie zatím neexistuje, ale pracuje se na ní. Je možné, že než se ta vyvine, přejde se zase na jinou chemii, která bude i lépe recyklovatelná. Tesla s Maxwellem (a další) na nich už dělají. Uvidíme
přenosová soustava měla v roce 2018 ztráty 4.8% takže
přenosová soustava měla v roce 2018 ztráty 4.8% takže 95.2%
u nabíjení záleží jestli je DC nebo AC (ztráty u konverze) rychlost je podružná
Doteď jsem byl ochoten nad některými Vašimi příspěvky
Doteď jsem byl ochoten nad některými Vašimi příspěvky přemýšlet, ale to co jste teď napsal…
Co přesně se Vám nezdá?
Účinnost motorů F1, Formule E
Co přesně se Vám nezdá?
Účinnost motorů F1, Formule E nebo že spalovací a hybridní řešení mají prostor zlepšovat svoji efektivitu?
Viz odpovědi níže.
Viz odpovědi níže.
Účinnost samotného spalovacího motoru nemůže být
Účinnost samotného spalovacího motoru nemůže být větší než 42%. Je to dáno zákony termodynamiky a tzv. carnotovým cyklem. Přeplňované motory sice zvyšují tlak a tím pádem se carnotův cyklus modifikuje, ale práci potřebnou ke stlačení musíte někde vzít. Výsledkem je, že zvýšíte účinnost cyklu, ale zase ztratíte mechanickou energii, tj. snížíte mechanickou účinnost +-=0. Takže účinnost zvýšíte možná o nějaké procento (optimalizovat se dá vždycky), ale to je asi tak všechno. Výhoda přeplňovaných motorů je v tom, že mohou být menší a lehčí, pokud obětujete životnost. Nikoli v tak razantním zvýšení účinnosti.
Takže nevím, odkud jste si ty hodnoty přičaroval. Dejte sem odkaz.
Nemusíme se tu hádat nad účinností, stačí se podívat
Nemusíme se tu hádat nad účinností, stačí se podívat na spotřebu. Dokáže F1 při hmotnosti 800 kg jet ekojízdou pod 2 litry na 100 km?
Jo. Vždycky, když se zaplantám, tak si vzpomenu, že Tesla
Jo. Vždycky, když se zaplantám, tak si vzpomenu, že Tesla S má spotřebu cca 25kWh/100km včetně všech ztrát (efektivita nabíjení, el. motor, el. vedení, samovybíjení, …). A teď může někdo zkoušet kouzlit s účinností spalovacího motoru, když energetická hustota benzínu je 8.9kWh/l. 😉
V zásadě s vámi souhlasím s vysvětlením, že já
V zásadě s vámi souhlasím s vysvětlením, že já vnímám MGU-H jako součást spalovacího motoru, protože konvertuje termální energii vytvořenou procesem spalování.
Na rozdíl od MGU-K, které souvisí s účinností vozu F1, ale nikoliv s účinností samotného motoru.
Celková účinnost hybridního soustrojí samozřejmě může
Celková účinnost hybridního soustrojí samozřejmě může být větší, to pak záleží na optimalizaci a účinnosti rekuperace, kterou oba systémy MGU používají, byť každý trochu jiným způsobem. Nic to ale nemění na tom, že účinnost spalovacího motoru je prostě špatná.
Pořád jste mi nedal odkaz, takže nevím, odkud tu hodnoty přistály, ale klidně si tipnu, že pokud jsou hodnověrné, tak jde o maxima při optimálních podmínkách, které v prvozu nebo při závodech na okruhu budou dodržené jen (i při sumarizaci) po zlomek doby jízdy. Spalovací motor je totiž, i přes všechnu elektroniku, velmi nepružný a nesnáší dobře změny. Z toho plyne ještě mnohem horší účinnost při akceleraci a deceleraci.
tady
tady
Zaujímavý článok, hlavne táto otázka s odpoveďou:
„Do
Zaujímavý článok, hlavne táto otázka s odpoveďou:
„Do kdy se mi vyplatí vyčkávat, než si koupím své první elektrické auto v životě?
Záleží, jak moc vás trápí budoucnost vašich dětí. Naše generace bude stále v pohodě, ale naše děti už moc ne. Řekl bych to takhle: Pokud si dnes můžete dovolit koupit elektrické auto, udělejte to. Zaplatíte víc, ale koupí hlasujete pro elektrická auta a říkáte všem výrobcům: toto opravdu chceme.“
Tá informácia, že elektrické auto je vybavené trakčnou batériou už na začiatku linky (a stým sú samozrejme spojené komplikácie ktoré uviedol) sa mi nejak nezdá. Možno všetky automobilky to tak majú, ale Tesle sa dá vymontovať baterka zospodu pomerne jednoducho, tak nevidím dôvod, prečo by ju tam nemohli dať až nakoniec.
To klidne muze byt treba proto, ze nejak vyztuzuje konstrukci
To klidne muze byt treba proto, ze nejak vyztuzuje konstrukci a bez ni by se neco mohlo pri montazi zdeformovat.
Pak není problém namontovat tam prázdný box a na konci
Pak není problém namontovat tam prázdný box a na konci linky ho vyměnit za plný. Když nastane případ, že je nutné batterybox vyměnit, taky se to auto nerozpadne než namontují zpátky nový.
Ale nemyslím si, že by to bylo zase tak nebezpečné jak ten člověk povídal.
Problem dat tam „krabici s piskem o spravne hmotnosti“ by asi
Problem dat tam „krabici s piskem o spravne hmotnosti“ by asi nebyl, ale finalni vymena by stala dalsi cas a misto na montazni lince. Dalt lidem podepsat, ze nemaji sahat na oranzove veci je asi snazsi.
Pri vymene baterie se neutahuje spousta sroubovanych spoju vsude mozne po aute. Ale samozrejme je to cele moje spekulace, duvod muze byt nekde uplne jinde.
Pro vyztužení nepotřebuji hmotnost (písek) ale tuhost.
Pro vyztužení nepotřebuji hmotnost (písek) ale tuhost.
Prece jen je to porad ctvrtka hmotnosti auta, ktera neni
Prece jen je to porad ctvrtka hmotnosti auta, ktera neni podeprena, ale „visi“ na zbytku kastle. Takze ja verim, ze tech pul tuny nejake zlomky milimetru nekde udelat muze.
Nicmene, pokud ma nekdo jinou „pracovni teorii“ proc jde baterka dovnitr prvni, rad si to poslechnu (a treba se dozvim neco noveho), o tom prece diskuze je.
Mel jsem za to, ze baterka ac jiz pevne prirazena k autu
Mel jsem za to, ze baterka ac jiz pevne prirazena k autu cestovala minimalne do Evropy zvlast a do auta ji montovali az v Tilburgu.
Co se psalo, tak (alespon u S/X, u 3 uz myslim ne) auto napred
Co se psalo, tak (alespon u S/X, u 3 uz myslim ne) auto napred komplet smontujou, vyzkousi a pak zase do urcite miry rozeberou (pokud se dobre pamatuju, krom baterky se jeste sundavaji kola a kdo vi co jeste – nejspis kvuli tomu, aby zbytek spadl do kategoie cla „nahradni dily“).
Jj, takhle nějak to bylo.
Jj, takhle nějak to bylo.
Videl som šasi Tesly a myslím, že pri tak tuhej
Videl som šasi Tesly a myslím, že pri tak tuhej konštrukcii z hlinikových profilov nie je potrebné pri montáži vkladať baterku už na začiatku aby sa niečo neposunulo. Ak by som to mal prirovnať, tak tak to ako keby baterka v mobile zvyšovala jeho pevnosť 🙂
Môj názor iba.
Me napadla jeste jedna teorie, ale to me uctivaci sezerou.
Me napadla jeste jedna teorie, ale to me uctivaci sezerou. Treba na zacatku byly kastle tak krive, ze je rovnali tim, ze se dovnitr narvala a prisroubovala baterie. To se sice casem vyresilo, ale linku uz nikdy nikdo neprerovnal.
To má logiku 🙂
To má logiku 🙂
🙂
🙂
Len si to všimne jenja, to bude blbečků …
Len si to všimne jenja, to bude blbečků …
Urazky nekterych lidi beru za pochvalu…
Urazky nekterych lidi beru za pochvalu…
Dik moc.
Dik moc.
Super. Jseš hodnej.
+1
Super. Jseš hodnej.
+1
Diky moc i Kukovi.
Velmi zajimave, poucne i trochu desive
Diky moc i Kukovi.
Velmi zajimave, poucne i trochu desive cteni.
Diky bohu za lidi jako je on.
Vypíchl bych některé otázky a myšlenky:
– jsou auta ten
Vypíchl bych některé otázky a myšlenky:
– jsou auta ten správný způsob dopravy, který by se měl v budoucnosti používat?
– autonomní taxíky, které si přivoláme z mobilu, nevyřeší problém našich měst ucpaných auty.
– mimo města budou auta asi pořád užitečná, ale ve městech bychom měli hodně pochybovat o tvrzení, že auta, autonomní nebo jakákoliv, vyřeší naše problémy.
– jediný způsob výroby elektrických aut, který dává smysl, je vzít baterii a navrhnout celý zbytek auta kolem ní.
– jediné, na čem záleží, je cena baterií. Nezajímá mě až tak hustota energie, rychlost nabíjení, to jsou všechno lehké problémy.‘
– ropa, plyn… pro všechny druhy aut platí, že auto s elektrickým motorem je ze své podstaty vždy efektivnější a ztráta energie v celém řetězci je mnohem menší než u ostatních.
– elektrické auto umožňuje oddělit rozhodnutí o zdroji energie od samotného auta (někde může jezdit auto na elektřinu, kterou si vyrobím sám solárními panely na střeše, jinde můžu použít energii z jádra nebo také fosilní paliva, pokud to dokážu dělat efektivně)
Tak tohle jsem přečet jedním dechem 2x za sebou. Tesat do
Tak tohle jsem přečet jedním dechem 2x za sebou. Tesat do kamene. Martin Eberhard je frajer a nemusí o tom nikoho přesvědčovat… Díky Kuku.
Rádo se stalo. Konečně rozhovor člověkem, který něco
Rádo se stalo. Konečně rozhovor člověkem, který něco změnil.
Koukám že v roce 2012 pracoval u VW na Audi R8 e-tronu, který byl tak předražený, že ho nikdo nechtěl.
https://www.youtube.com/watch?v=oRjuRDtOdpk
https://www.youtube.com/watch?v=X9GF3nlyteM
2016
Audi R8 e-tron končí. Nikdo ho nechce
https://www.auto.cz/audi-r8-e-tron-konci-nikdo-ho-nechce-99203