Volkswagen ukázal Beetle Hybrid

Německý koncern Volkswagen představil na autosalonu v New Yorku nové speciální edice modelu Volkswagen Beetle. A v tichosti ukázal také jeho hybridní verzi.

Volkswagen Beetle Hybrid – dostane se někdy do výroby?
foto: Volkswagen

Volkswagen Beetle Hybrid vznikl přenesením hybridního pohonu z modelu VW Jetta Hybrid. Ten je na trhu už od roku 2013, ale příliš úspěšný není.

Hybridní Beetle pohání 1,4l čtyřválcové turbo doplněné o sedmistupňovou převodovku s dvojitou spojkou. Elektromotor je umístěn mezi nimi a pohání přední nápravu.

Celkový výkon je 168 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 8,0 vteřiny. Zhruba 1,5 km dokáže auto ujet čistě na elektřinu rychlostí max. 50 km/h.

O tom, že šlo spíše o inženýský testovací kousek než produkt směřující do výrobu svědčí fakt, že na ovládacím displeji byla silueta vozu Volkswagen Jetta Hybrid ze kterého pohonný systém pochází.

Volkswagen se novými speciálními edicemi snažil oživit zájem o model Volkswagen Beetle. Fakt, že předvedl i rozpracovanou hybridní verzí svědčí minimálně o tom, že ve Volkswagenu zkoušejí hybridní pohon v řadě svých modelů.

Hybridy od Volkswagenu ale zatím své místo na trhu nenašly. Zato elektromobily jako Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! už si své místo našly. Zejména v Norsku se prodávají velmi dobře, podobně jako na dalších evropských trzích.

Otázka proto zní: proč ne rovnou e-Beetle? Tedy nový Beetle jako elektromobil? Stylové elektrické auto by mohlo být slušným souputníkem modelům jako nebo Fiat 500e.

Volkswagen už před časem slíbil velkou plug-in/hybridní ofenzívu. Chystá se mimo jiné Volkswagen Passat plug-in hybrid a zhruba příští nebo přespříští rok by se měla objevit i Škoda Superb do zásuvky.

10 Comments on “Volkswagen ukázal Beetle Hybrid”

  1. U Toyoty vyrobili hybrid
    U Toyoty vyrobili hybrid tak, že z auta vyhodili startér, alternátor, spojku a převodovku a všechno to nahradili dvěma elektromotory spolu s planetovým převodem a akumulátorem. Ostatní vyrábějí hybrid tak, že všechno v autě nechají a mezi spojku a převodovku vloží elektromotor a ještě jednu spojku a přihodí akumulátor. Co z toho je elegantnější?

    (P.S. Jezdím s hybridem od Toyoty …)

      1. Nový Prius je drahý, to
        Nový Prius je drahý, to bych raději koupil Leaf. U ojetého vyměňte vodní pumpu, ostatní části rozvodů jsou doživotní. Samozřejmě olej, filtry. Předprodejní kontrola nejlépe ve značkovém servisu, lepší dát pár tisíc za odbornou diagnostiku, než koupit špatnou ojetinu.

        1. V plánu je koupit druhá
          V plánu je koupit druhá verze tj. (400v motor) a další úpravy nedokonalostí první generace…
          Leaf..ano jsem obyvatel kraj ostravského..zde jedině teslu a to je krapet mimo finance…
          Za vůz tak 500K za novy max 1mil… tesla je bohuzel mimo…
          Toyota servis mám naštěstí za domem, vodní bumpa je dobré info do začátku 🙂
          Díky moc
          Adam.
          =o)

    1. U plných hybridů jako je
      U plných hybridů jako je Toyota Prius, Lexus RX450h apod. je to vcelku běžná vzdálenost, kterou mohou taková auta ujet čistě na elektřinu z relativně malé baterie. Nicméně je fakt, že už tomu tak je déle než 10 let a člověk by přeci jen nějaký pokrok očekával.

Napsat komentář