Volkswagen testuje litrové šetrné auto XL1

Jan Horčík - 04 Duben 2012

Německá automobilka Volkswagen na sebe už před pár lety upozornila zajímavým konceptem “litrového” auta . Postupně tento koncept zdokonaluje a několik špionů už dokonce zachytilo jeho předprodukční verzi při testování na silnici!auto hybrid Volkswagen XL1

Koncept malého auta Volkswagen XL1 nabídne velmi nízkou spotřebu kolem 1 l/100 km
foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen XL1 nápadně připomíná elektromobil GM EV1. Lehké dvoumístné auto jde cestou minimální spotřeby, a proto právě tento vysoce aerodynamický tvar (Cx 0,186).

Už na autosalon Frankfurt IAA 2009 dovezl Volkswagen koncept Volkswagen L1 se spotřebou kolem 1,38 l/100 km
foto: Hybrid.cz

Zatím není jasné jaký způsob pohonu bude Volkswagen XL1 využívat. Původní koncept auta vážícího pouze 795 kg a dlouhého 3888 mm počítal s hybridním pohonem využívajícím litrový diesel spojený s elektromotorem a baterií. To vše spojené sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou.

Max. rychlost auta by však měla být omezena na 120 km/h a z 0 na 100 km/h bude údajně zrychlovat 12 vteřin.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hej, to je pěkný, to bch bral!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

At se vykaslou na hybridni pohon, to auto je cca o 50% lehci nez vetsina soucasne produkce a aerodynamicky odpor bude o moc nizsi (polovicni Cx, mensi celni plocha), takze to proste bude mit super spotrebu i kdyby to jezdilo na benzin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spravna otazka je, preco na tom uz nejazdime ?

Přesně, tady je vidět, jak ropné loby pracuje... :(

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pusťte ho mezi lidi! Karbon, kevlar, baterie a celý hybridní pohon vyndejte, dotanete se na cenu 400-500 tisíc a lidi vám utrhají ruce!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybridny pohon je prave pre toto auto velmi vyhodny, lebo sa daju spravne dotazit predne aj zadne kolesa, co je u takehoto auta nevyhnutne. A na to su prave dobre baterie, ktore sa daju rozlozit skoro lubovolne podla potreby.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil