Volkswagen testuje litrové šetrné auto XL1

Jan Horčík - 04 Duben 2012

Německá automobilka Volkswagen na sebe už před pár lety upozornila zajímavým konceptem “litrového” auta . Postupně tento koncept zdokonaluje a několik špionů už dokonce zachytilo jeho předprodukční verzi při testování na silnici!auto hybrid Volkswagen XL1

Koncept malého auta Volkswagen XL1 nabídne velmi nízkou spotřebu kolem 1 l/100 km
foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen XL1 nápadně připomíná elektromobil GM EV1. Lehké dvoumístné auto jde cestou minimální spotřeby, a proto právě tento vysoce aerodynamický tvar (Cx 0,186).

Už na autosalon Frankfurt IAA 2009 dovezl Volkswagen koncept Volkswagen L1 se spotřebou kolem 1,38 l/100 km
foto: Hybrid.cz

Zatím není jasné jaký způsob pohonu bude Volkswagen XL1 využívat. Původní koncept auta vážícího pouze 795 kg a dlouhého 3888 mm počítal s hybridním pohonem využívajícím litrový diesel spojený s elektromotorem a baterií. To vše spojené sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou.

Max. rychlost auta by však měla být omezena na 120 km/h a z 0 na 100 km/h bude údajně zrychlovat 12 vteřin.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hej, to je pěkný, to bch bral!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

At se vykaslou na hybridni pohon, to auto je cca o 50% lehci nez vetsina soucasne produkce a aerodynamicky odpor bude o moc nizsi (polovicni Cx, mensi celni plocha), takze to proste bude mit super spotrebu i kdyby to jezdilo na benzin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spravna otazka je, preco na tom uz nejazdime ?

Přesně, tady je vidět, jak ropné loby pracuje... :(

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pusťte ho mezi lidi! Karbon, kevlar, baterie a celý hybridní pohon vyndejte, dotanete se na cenu 400-500 tisíc a lidi vám utrhají ruce!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybridny pohon je prave pre toto auto velmi vyhodny, lebo sa daju spravne dotazit predne aj zadne kolesa, co je u takehoto auta nevyhnutne. A na to su prave dobre baterie, ktore sa daju rozlozit skoro lubovolne podla potreby.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil