Volkswagen svolává 11 milionů aut

Jan Horčík - 30 Září 2015

Nově jmenovaný šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller ohlásil velký plán na svolání a opravu 11 milionů aut s "vadnými" TDI motory. Půjde o jedno z největších svolání vozů v historii.auto logo Volkswagen motto Das Auto

Motto Volkswagenu "Das Auto" nejspíš aktuálním skandálem s emisemi zvaným "dieselgate" poněkud utrpí
foto: Volkswagen

Volkswagen AG představuje svůj akční plán pro dodatečné zlepšení emisí vozidel se vznětovými motory. Opatření se netýká aktuálních nových vozů koncernu s motory EU6.

Zákazníci, kterých se plán týká, budou v prvním kroku informováni, že během krátké doby bude možné zlepšit emise jejich vozidla. Všechna vozidla jsou po technické stránce bezpečná a provozuschopná.

Akční plán předpokládá, že Volkswagen a další příslušné značky koncernu představí v říjnu příslušným úřadům technická řešení a opatření. Majitelé těchto vozidel o tom budou informováni v nadcházejících týdnech a měsících.

Všechny koncernové značky, kterých se to týká, zprovozní národní internetové stránky, na nichž budou moci zákazníci průběžně sledovat aktuální stav vývoje celé záležitosti.

V pátek vyšlo z interní analýzy najevo, že se mimořádné servisní opatření bude týkat celkem jedenácti milionů koncernových vozidel na celém světě, z toho je přibližně pět milionů vozidel značky Volkswagen osobní vozy.

Tato vozidla určitých roků výroby a modelů (např. šesté generace, sedmé generace nebo první generace modelu Volkswagen Tiguan) jsou vybavena vznětovými motory typu EA 189.

Jen pro srovnání, dosud největší svolání automobilů si připsal Ford v roce 1981. Tehdy do servisů svolal 21 milionů aut kvůli chybě, která mohla způsobit zařazení zpátečky a samovolné odjetí auta při parkování. Technická chyba prokazatelně způsobila smrt 98 lidí.

Velká svolání nedávno zažily také automobilky GM nebo Toyota. Nejčastější a největší svolávání vozů kvůli technickým defektům ale historicky platí pro americké automobilky Ford a General Motors, viz článek magazínu Jalopnik.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to pokus USA poškodit Německo, a přitom se na něm zahojit. Abyste pochopili podstatu tohoto skandálu, musíte si vzpomenout, že se Německo účastnilo mnoha projektů rozvoje výroby v Rusku.

A 8. září bylo ohlášeno, že konečně bude zahájen export těchto motorů Volkswagen.
rt.com/business/314820-volkswagen-russia-engine-plant/

Jenže málokdo si všiml další události. A konkrétně, že 3. září Ford spustil v Rusku závod na výrobu svých motorů!
reuters.com/article/2015/09/03/us-ford-motor-russia-plant-idUSKCN0R31V820150903

Chápete? No a hned následoval úder. Ukazuje se, že německé automobilové motory nejsou konkurenceschopné, protože ukazatele jejich kvality byly zajišťovány manipulací s jejich programovým vybavením. Ve výsledku byla tedy [Američanmi] zasazena rána konkurenční [Nemecké] korporaci!

Američané mají v Rusku stejnou výrobní základnu, takže se jedná o pokus obsadit trh a nějak se tam udržet. Jedná se o boj státní elity USA za své vlastní přežití. V dané situaci však USA postupovaly velice ukvapeně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Legalni kod je ten, ktery ridi vstrikovani a cely proces tak, aby emise odpovidaly norme. Ten nelegalni je ten, ktery od okamziku kdyz zjisti ze auto jede v nemerenem rezimu, tak vypne vsechny omezovaci funkce na snizeni emisi a prepne na full-power nebo full-fun for the driver. Takze staci smazat vsechno mezi if not norm_cyclus ... end. Tudiz motor bude stale fungovat jako kdyz je v merenem cyklu a bude splnovat (mozna) emisni limity. Akorat se to ridicum nebude libit. Mozna vetsi spotreba, liny motor atd.

Obrázek uživatele hathaway

Neviem nad čím tu tak diskutujete. Proste "špičková nemecká technológia " v praxi. Bez odrbávania to proste nejde. Diesel patrí do lokomotívy, kombajnu ale nie do osobného auta ! :)

---

Prius is my best car.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

novinky.cz/ekonomika/382388-skandal-s-falsovanim-emisi-pry-ohrozuje-existenci-volkswagenu.html

Obrázek uživatele ePavel

Nevím co se všichni tak hrozně diví. Že ty metodiky jsou neodpovídající sami o sobě muselo být jasné každému co nemá místo mozku slámu. Každou chvíli tu čteme nesmyslné články, jak má nějaké auto neuvěřitelnou spotřebu. A když to pak jede po dálnici, žere to 3x tolik. Kdo to vůbec vymyslel měřit emise motoru běžícího na prázdno?

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Josef

Tak si sem taky dovolím dát jeden odkaz. ADAC dělal testy evropských dieselů. Obrázek si udělejte sami: https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/abgasskandal_ecotestergebnisse.aspx?ComponentId=246767&SourcePageId=6729

Obrázek uživatele Hyperloop

V podstatě by pokutu měli dostat skoro všichni.

Obrázek uživatele Josef

Tak nějak.

Obrázek uživatele Hyperloop

VW by to neměl nechat a měl by to náležitě rozmáznout.

Obrázek uživatele Josef

Ono se to rozmázne samo. Většina novinářů si toho akorát ještě nevšimla. Ten test vyšel v podstatě před 2 dny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dieselgate očima Američanů: Zrada, zklamání a počítání obětí emisí ...

byznys.lidovky.cz/dieselgate-ocima-americanu-zrada-zklamani-a-pocitani-obeti-emisi-p86-/doprava.aspx?c=A151001_162047_ln-doprava_pave

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Das Filcka auto se měla soustředit jen na cng. Prostě to podělali.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

video.aktualne.cz/dvtv/kauza-vw-sazka-evropy-na-dieselovou-technologii-byla-slepa-u/r~cb4d6ed2677a11e5adcb0025900fea04/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsechno je farizejstvi. Ted volaji vsichni po tvrdem zasahu proti VW kvuli NOx. Co ja vim, tak spousta lidi nadava na DPF a vykrikuji, ze jako prvni by si tento filtr vymontovali aby meli lepsi vykon motoru. VW zrejme takove snahy zaznamenal a pokusil se ty enviromentalni hracicky ktere si ekoteroriste nadiktovali trochu odlehcit aby uzivatele dieslu nemeli takovou potrebu DPF odstranit. Stat porad zvysuje emisni limity, ale fyzika a chemie podleha prirodnim zakonum a ne lidskym a proto stromy nerostou do nebe a auta nebudou nikdy uplne clean. Komu to prospeje, ze VW mozna padne na hubu. Nikomu z nas to nepomuze, jen nam vsem to uskodi. HDP Evropy i CR pujde dolu, bude dalsi zbytecne vyvolana krize.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ceskatelevize.cz/ivysilani/10252839638-hyde-park-ct24/215411058080930-hyde-park

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky za upozorneni. Pan Vaculik je odbornik a ten druhej pan na leve zidly jenom zvani nesmysly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

podstatný je zlikvidovat diesely, figurky přicházejí a zase odcházejí ... ;)

Páni. Mňa skôr zaujíma iná otázka. Táto úprava, ktorú chcú odstrániť sa týkala zlepšenia parametrov pri napojení na testovacie prístroje - napríklad pri emisnej kontrole. Čo sa stane, ak môj motor s odstránenou úpravou pri emisnej kontrole vykáže také hodnoty, že mi auto emisnou kontrolou neprejde? Čo potom s takým autom?

Obrázek uživatele Josef

To se nestane. Není to v podstatě možné. Ne v situaci, kdy se měří tzv. součinitel kouřivosti, kdy normu pro Euro 5 splní i moje staré TDi s euro 3...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

JOSEF JEZDÍ V TDI ??

Obrázek uživatele Josef

Ne, já v něm lítám.

Obrázek uživatele Hyperloop

Já bych ho ukřižoval ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Josef je TDI tady nemá co somrovat
novinky.cz/zahranicni/amerika/382094-nejvetsi-texasky-okres-zazaloval-vw-az-o-miliardy-dolaru.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Horčíku,

navzdory přízni Vašemu webu, resp. jeho obsahu, jsem nucen mít výhrady nad opakovanými gramatickými chybami. V poslední době si nevzpomínám na článek, který by se obešel bez chyb a překlepů. Jsem si jist, že slovo "největšíh" zcela jistě kontrolou pravopisu neprošlo.
Že se za viz nepíše tečka, ale že se jedná o "obyčejný" rozkazovací způsob slovesa vidět bohužel dnes neví široká veřejnost včetně mnoha novinářů.
S přáním všeho dobrého
J.R.

Vida, vidouc, vidouce. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jan Horčík

Napraveno, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prý "vadnými" TDI motory" :)))))))
ŠPATNÝMI TDI MOTORY !!!

Obrázek uživatele Radovan

Tak tohle rozhodně nevypadá na to, že u spalovacích aut se nevydělává na prodeji, ale na následném servisování a údržbě vozu. Tady se bude hromadně prodělávat. 11 milión krát, pokud dorazí všichni.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Nakonec to nevypadá tak špatně. Jen doufám a věřím, že opatření budou účinná a povedou k tomu, že se sníží množství i toxicita vypouštěných emisí z naftových motorů.

---

hariprasad

Obrázek uživatele PaRi

Obávám se, že se bude jednat pouze o exkomunikaci kódu, který se spouštěl při kontrole emisí. A jestli sáhnou na parametry ovlivňující 'obyčejné' spalování, tak projev motoru bude slabý, protože by to jinak udělali rovnou...

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

No takové Šalamounské řešení bude mít ale nejspíš docela vážné následky. To jim Američani zřejmě omlátí o pysky. Uvidíme, jak se to vyvine, zatím to není uzavřené.
P.S. Chudák programátor, nejdřív se s tím nadřel a teď to musí vyhodit. :-)

---

hariprasad

Tak samozrejme, Americka auta netahnou, VW, BMW a Audi je valcuji, tak je potreba se nejak zbavit konkurence.
Co treba zkusit zmerit v realnem provozu i ostatni znacky....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?? cože?? tyhle starý krámy €jro5 už se dávno nedělají. Ted se jede €jro6 a ten starý verk leda poladí a nějak to zametou. Co jinýho bys s tím chtěl dělat? Vyměnovat v servise celý motory za nový €jro6 ?? :DDDDDDDDDDDDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Staci vymazat par radku toho zakazaneho kodu z ridici jednotky a motor bude plnit emisni normu pro NOx. Jenomze to bude znamenat mozna snizeni vykonu, zvyseni spotreby a nutnost casteji doplnovat nadobku s AdBlue. To se spousta lidem nebude libit a co udelaji? No cely ten filtr vymontuji aby mohli zase jezdit na plny plyn. A ty motory budou mit jeste vetsi emise...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe Leodendula seš vedle jak ta jedle :DD

Obrázek uživatele ozana

"zakázaný" je ten kód (jeho část) který podváděl, po jeho odstranění se emise nezmění - tento kód byl funkční jen při homologační zkoušce nikoli v běžném provozu.

A týká se to motorů, do kterých močovinu nepouštějí vůbec!

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidim to jinak. Zakazany kod je ten, ktery vypina proti-emisni zarizeni. Ten legalni kod je ten, ktery snizuje emise. To klamani vznika tim, ze se neco vypne!

Přesněji asi zapne, nebo ještě přesněji změní nastavení vstřikování a jiných součástí procesu spalování.

A ja bych se vsadil, ze nebudou. Vsechny ty ekosracky tak akorat zvyzuji spotrebu v realnem provozu. Mereni podle one smernice, kterou porusil VW je uplne zcestne a naprosto neodpovida realnemu provozu. Emise zustanou stejne.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol