Volkswagen sníží počet zaměstnanců až o 7000, chce se věnovat softwarovému vývoji

Jan Horčík - 14 Březen 2019

Automobilky se připravují na horší časy. Propouští Tesla a nově se na snižování stavů chystá i Volkswagen.auto Herbert Diess Volkswagen snížení počtu zaměnstanců

Zajímavé novinky aktuálně oznámil šéf Volkswagenu Herbert Diess na velkém setkání ve Wolfsburgu
foto: Volkswagen

Volkswagen chce do roku 2023 ušetřit €5,9 mld. a zvýšit provozní marži. Proto se chystá zrušit 5000 až 7000 pracovních pozic.

Nepůjde přímo o propouštění, nýbrž nabídkou předčasného odchodu do důchodu zaměstnancům, kteří do něj tak jako tak mají blízko. Velmi pravděpodobně z pozic, které už v dnešním světě prostě nejsou důležité.

Souběžně se ale Volkswagen chystá naopak nabrat až 2000 nových zaměstnanců, zejména v oblasti softwarového vývoje a elektroniky! Konečně největší světové automobilce došlo, co bude v tomto století důležité.

Volkswagen tvrdí, že až 90 % inženýrů se tam dnes zabývá hardwarem. Do roku 2030 to má být pouze 50 %. Logika je jasná: hardware auta je takřka hotový a s nástupem elektromobility se výrazně zjednodušuje.

Rozvíjet potřebuje autonomní řízení, konektivita, digitalizace obecně. Všichni víme, jak špatný je infotainment ve většině aut a to je místo, kde je potřeba výrazně zapracovat.

Zpět na HybridPřidat komentář

Ford propustí v Evropě 5000 lidí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

off

Kokakola poprvé zveřejnila kolik plastů vlastně vyprodukuje. Spousta dalších firem o tom zatím mlčí.
https://www.bbc.com/news/newsbeat-47569233#

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

off

Šéfik VW Herbert Diess se omlouvá ze evokování nechvalně známé věty "Arbeit macht frei" když řekl "Ebit macht frei" ... :-///

Volkswagen boss apologises for Nazi gaffe
https://www.bbc.com/news/business-47566898

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo, za 8,2 milionů eur bych se taky asi omluvil :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli se do toho počítá i těch zhruba 3000 bleskově vypuštěných na Slovensku, tak to není moc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

odhalení TMY v 19:00 SEČ soudluzi ;) 11:00 ET Los Angeles ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-y/

Je to až ve 4 ráno :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj ted na to koukám, nějak sem se přepočítal, měl sem špatný zdroje času

tesla.com/modely

ak je pravda čo píšu sk noviny, taks lovensko fauvé nepočíta do tejto 7000 cifry:
So sprá­vou, že Volk­swa­gen pre­púšťa, prišli via­ceré slo­ven­ské mé­dia, vrá­tane den­níka SME a Trend. Kon­krétne má o prácu prísť až tri­ti­síc za­mest­nan­cov. Ok­rem toho majú za­mest­nanci naj­väč­šej slo­ven­skej au­to­mo­bilky prísť aj o mzdové prí­platky. Volk­swa­gen síce po­tvr­dil pre­púš­ťa­nie, no o ofi­ciál­nych čís­lach za­tiaľ mlčí. Na­priek tomu pri­šiel por­tál Trend s po­čtami, ktoré boli ozná­mené za­mest­nan­com au­to­mo­bilky:
800 za­mest­nan­cov, ktorí mali uzat­vo­renú zmluvu na dobu ur­čitú, ne­budú mať túto zmluvu pre­dĺženú;
400 za­mest­nan­cov, ktorí sú ofi­ciálne za­mest­naní v Audi Hun­ga­ria, sa majú od mája vrá­tiť do ma­ter­skej fab­riky v Ma­ďar­sku;
600 za­mest­nan­cov má od­ísť v rámci takz­va­nej “pri­ro­dze­nej fluk­tu­ácie”;
600 za­mest­nan­cov, ktorí sa do fab­riky Volk­swa­gen do­stali cez pra­covné agen­túry, ne­budú mať pre­dĺžené zmluvy;
500 za­mest­nan­cov má byť vy­sla­ných na do­časnú vý­po­moc do iných fab­rík v rámci au­to­mo­bi­lo­vého kon­cernu Volk­swa­gen.
Tieto po­čty ale podľa Trendu ne­mu­sia byť fi­nálne a v ko­neč­nom dô­sledku sa môžu upra­viť sme­rom na­dol, ale aj na­hor, podľa vý­voja eko­no­mic­kej si­tu­ácie.

Dô­vo­dom pre­púš­ťa­nia a zni­žo­va­nia miezd je podľa Trendu “ne­istá bu­dúc­nosť fab­riky”. Tá po fáze ná­be­hov musí zú­žit­ko­vať ob­rov­ské in­ves­tí­cie a zvý­šiť pro­duk­ti­vitu až o 30 per­cent. Prob­lé­mom ale je, že vo vý­rob­nom port­fó­liu bra­ti­slav­ského zá­vodu sa ne­na­chá­dzajú žiadne nové mo­dely.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No problemo, odejdou do Land Roveru.
A za rok začne nabírat nová fabrika BMW v Maďarsku. Nebo se můžou vydat do Čech na Mladoboleslavsko.

850? LR ich nezachráni!

Dôvodom týchto krokov je neistá budúcnosť bratislavskej fabriky, ktorá po fáze nábehov potrebuje zužitkovať masívne investície, zvýšiť produktivitu o tridsať percent, no najmä nemá v portfóliu nové modely, ktoré by prišli na jej linky po roku 2022.
Od polovice marca tohto roka prejde bratislavská výroba SUV modelov Volkswagen a Audi z nepretržitej štvorzmennej prevádzky už len na tri zmeny. Už teda nebude produkovať cez víkend ako doteraz. Vyrábať sa bude cez pracovný týždeň striedavo ráno, poobede a večer.
a ďalej:
https://www.cas.sk/clanok/796885/kia-prepusta-vo-volkswagene-sa-bude-robit-menej-dve-automobilky-zastavuju-nabor-ludi/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dost pozdě, mít jen 10% SW inženýrů. Teslu táhnou nejvíc k zemi náklady na lidi, ale ono se jim to časem zúročí když budou mít pořádnou autonomní AI co jezdí jen na radar a kamery, HW už mají připravenej, teď to jen dodělat a testovat. Velká výhoda je, když můžou nechat běžet autopilota na statisících vozů v pozadí a porovnávat to s řidičema, analyzovat data s celý ameriky. To dnes nikdo jinej nemá a snadno se na to zapomene. VW musí nejdřív rozjet výrobu, dodat aspoň 100000 EV, aby mohli pořádně testovat s datama s reálnýho provozu a to nějakej rok potrvá, což je právě aktuální náskok Tesly. Elektrauto postavit levně jde, ale bez softwaru, což je obrovský rozdíl v přidané hodnotě, který se bude každým rokem zvětšovat. Takže maj fakt co dohánět.

off

Dodávka Saic Maxus 54 kWh již v prodeji v ČR. K prohlednutí na Ampéru. Dojezd v NEDC.
Ceník
https://bit.ly/2Hy3NSC
https://www.cvtech.cz/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj, To jednoho krásnýho dne 3 roky před důchodem k vám na linku přijde konzerví šádemanenažer a poudá : hele mladej mám pro tebe nabídku (myslí tím tu která se neodmítá ;) ale musíš se rozmyslet hned !! :) Buď dostaneš na ruku půlmega vodstupný a končíš dohodou ted hned anebo si tady můžeš "zkusit" pokračovat ... ;))) ... a tak ferda sbalil půlmega, na pracáku se dlouho nevohřál a ty 3 roky dokroutí někde jako pomocná síla na katedře ;) To víte, po 40ti letech fautodebilce je INSTITUCIONALIZOVANEJ ;))))))))))

csfd.cz/film/2294-vykoupeni-z-veznice-shawshank

a pohádky je konec :))))))))))))))))))))))

Ze se ti chce drat klavesnici psanim takovych kravin...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a to tě ještě nenapadlo jesi to náááááhodou (ne)může být realita?? v šademobilce... ;) Prober se, socik fčeských zemích dávno skončil :)

A kolik lidí teda propustila Tesla?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla propouští, ale zase taky nabírá jiný lidi, dnes už má víc zaměstnanců než před loňským propouštěním. Letos azs půjdou prodejci v kamenných obchodech, i když ne všichni. Prostě Tesla jede naostro a ty nejmíň efektivní zaměstance vyhodí aby mohla najmout nový a zlepšit si průměr. Před rokem potřebovali hodně lidí na rozjezd linek Modelu 3, dnes už to mají o něco vyladěnější a na výrobu stejnýho množství už tolik nepotřebujou. Za chvíli zas budou nabírat v Číně :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

graf vývoje počtu zaměstnanců by někde byl??

Vždy k 31. 12. toho roku:
2012 - 2964
2013 - 5859
2014 - 10161
2015 - 13058
2016 - 17782
2017 - 37543
2018 - 48817

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* paráda dík, co se počtu zaměstnanců tedy týče tak nabírali fest, přímo raketově, nějaký články o dílčím propouštění byly jen objednávkově zavádějící. no Uvidí se letos 2019 jesi číslo klesne nebo ne

Chtělo by se dostat alespoň na 12 vyrobených aut na zaměstnance, aby v každém autě byl max. jeden měsíční plat Američana :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm tak to by bylo 600.000 aut ročně, plán je 400k tzn tyjo bud -25% zamestnanců anebo zvýšit roční produkci ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zrušej ti misto a ty se jdeš zas postavit do fronty na jiny co zrovna otevíraj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi 10% uvažovali před kotrmelcema ;)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAmper 2019BUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil