Volkswagen sníží počet zaměstnanců až o 7000, chce se věnovat softwarovému vývoji

Jan Horčík - 14 Březen 2019

Automobilky se připravují na horší časy. Propouští Tesla a nově se na snižování stavů chystá i Volkswagen.auto Herbert Diess Volkswagen snížení počtu zaměnstanců

Zajímavé novinky aktuálně oznámil šéf Volkswagenu Herbert Diess na velkém setkání ve Wolfsburgu
foto: Volkswagen

Volkswagen chce do roku 2023 ušetřit €5,9 mld. a zvýšit provozní marži. Proto se chystá zrušit 5000 až 7000 pracovních pozic.

Nepůjde přímo o propouštění, nýbrž nabídkou předčasného odchodu do důchodu zaměstnancům, kteří do něj tak jako tak mají blízko. Velmi pravděpodobně z pozic, které už v dnešním světě prostě nejsou důležité.

Souběžně se ale Volkswagen chystá naopak nabrat až 2000 nových zaměstnanců, zejména v oblasti softwarového vývoje a elektroniky! Konečně největší světové automobilce došlo, co bude v tomto století důležité.

Volkswagen tvrdí, že až 90 % inženýrů se tam dnes zabývá hardwarem. Do roku 2030 to má být pouze 50 %. Logika je jasná: hardware auta je takřka hotový a s nástupem elektromobility se výrazně zjednodušuje.

Rozvíjet potřebuje autonomní řízení, konektivita, digitalizace obecně. Všichni víme, jak špatný je infotainment ve většině aut a to je místo, kde je potřeba výrazně zapracovat.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Mohli by pro začátek propustit těch 7000 markeťáků, co nejen na hybrid.cz píší každý týden ty pohádky, co zase některá ze značek koncernu plánuje, chtěla by, prototypuje, vižinuje a kreslí.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Ford propustí v Evropě 5000 lidí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ford rovnou zavre dve tovarny v Rusku. Rusove si auta uz nemuzou dovolit.

Obrázek uživatele Kuk

off

Kokakola poprvé zveřejnila kolik plastů vlastně vyprodukuje. Spousta dalších firem o tom zatím mlčí.
https://www.bbc.com/news/newsbeat-47569233#

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Šéfik VW Herbert Diess se omlouvá ze evokování nechvalně známé věty "Arbeit macht frei" když řekl "Ebit macht frei" ... :-///

Volkswagen boss apologises for Nazi gaffe
https://www.bbc.com/news/business-47566898

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jo, za 8,2 milionů eur bych se taky asi omluvil :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli se do toho počítá i těch zhruba 3000 bleskově vypuštěných na Slovensku, tak to není moc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

odhalení TMY v 19:00 SEČ soudluzi ;) 11:00 ET Los Angeles ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-y/

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Je to až ve 4 ráno :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj ted na to koukám, nějak sem se přepočítal, měl sem špatný zdroje času

tesla.com/modely

Obrázek uživatele Anonym123

ak je pravda čo píšu sk noviny, taks lovensko fauvé nepočíta do tejto 7000 cifry:
So sprá­vou, že Volk­swa­gen pre­púšťa, prišli via­ceré slo­ven­ské mé­dia, vrá­tane den­níka SME a Trend. Kon­krétne má o prácu prísť až tri­ti­síc za­mest­nan­cov. Ok­rem toho majú za­mest­nanci naj­väč­šej slo­ven­skej au­to­mo­bilky prísť aj o mzdové prí­platky. Volk­swa­gen síce po­tvr­dil pre­púš­ťa­nie, no o ofi­ciál­nych čís­lach za­tiaľ mlčí. Na­priek tomu pri­šiel por­tál Trend s po­čtami, ktoré boli ozná­mené za­mest­nan­com au­to­mo­bilky:
800 za­mest­nan­cov, ktorí mali uzat­vo­renú zmluvu na dobu ur­čitú, ne­budú mať túto zmluvu pre­dĺženú;
400 za­mest­nan­cov, ktorí sú ofi­ciálne za­mest­naní v Audi Hun­ga­ria, sa majú od mája vrá­tiť do ma­ter­skej fab­riky v Ma­ďar­sku;
600 za­mest­nan­cov má od­ísť v rámci takz­va­nej “pri­ro­dze­nej fluk­tu­ácie”;
600 za­mest­nan­cov, ktorí sa do fab­riky Volk­swa­gen do­stali cez pra­covné agen­túry, ne­budú mať pre­dĺžené zmluvy;
500 za­mest­nan­cov má byť vy­sla­ných na do­časnú vý­po­moc do iných fab­rík v rámci au­to­mo­bi­lo­vého kon­cernu Volk­swa­gen.
Tieto po­čty ale podľa Trendu ne­mu­sia byť fi­nálne a v ko­neč­nom dô­sledku sa môžu upra­viť sme­rom na­dol, ale aj na­hor, podľa vý­voja eko­no­mic­kej si­tu­ácie.

Dô­vo­dom pre­púš­ťa­nia a zni­žo­va­nia miezd je podľa Trendu “ne­istá bu­dúc­nosť fab­riky”. Tá po fáze ná­be­hov musí zú­žit­ko­vať ob­rov­ské in­ves­tí­cie a zvý­šiť pro­duk­ti­vitu až o 30 per­cent. Prob­lé­mom ale je, že vo vý­rob­nom port­fó­liu bra­ti­slav­ského zá­vodu sa ne­na­chá­dzajú žiadne nové mo­dely.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No problemo, odejdou do Land Roveru.
A za rok začne nabírat nová fabrika BMW v Maďarsku. Nebo se můžou vydat do Čech na Mladoboleslavsko.

Obrázek uživatele Anonym123

850? LR ich nezachráni!

Dôvodom týchto krokov je neistá budúcnosť bratislavskej fabriky, ktorá po fáze nábehov potrebuje zužitkovať masívne investície, zvýšiť produktivitu o tridsať percent, no najmä nemá v portfóliu nové modely, ktoré by prišli na jej linky po roku 2022.
Od polovice marca tohto roka prejde bratislavská výroba SUV modelov Volkswagen a Audi z nepretržitej štvorzmennej prevádzky už len na tri zmeny. Už teda nebude produkovať cez víkend ako doteraz. Vyrábať sa bude cez pracovný týždeň striedavo ráno, poobede a večer.
a ďalej:
https://www.cas.sk/clanok/796885/kia-prepusta-vo-volkswagene-sa-bude-robit-menej-dve-automobilky-zastavuju-nabor-ludi/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dost pozdě, mít jen 10% SW inženýrů. Teslu táhnou nejvíc k zemi náklady na lidi, ale ono se jim to časem zúročí když budou mít pořádnou autonomní AI co jezdí jen na radar a kamery, HW už mají připravenej, teď to jen dodělat a testovat. Velká výhoda je, když můžou nechat běžet autopilota na statisících vozů v pozadí a porovnávat to s řidičema, analyzovat data s celý ameriky. To dnes nikdo jinej nemá a snadno se na to zapomene. VW musí nejdřív rozjet výrobu, dodat aspoň 100000 EV, aby mohli pořádně testovat s datama s reálnýho provozu a to nějakej rok potrvá, což je právě aktuální náskok Tesly. Elektrauto postavit levně jde, ale bez softwaru, což je obrovský rozdíl v přidané hodnotě, který se bude každým rokem zvětšovat. Takže maj fakt co dohánět.

Obrázek uživatele Kuk

off

Dodávka Saic Maxus 54 kWh již v prodeji v ČR. K prohlednutí na Ampéru. Dojezd v NEDC.
Ceník
https://bit.ly/2Hy3NSC
https://www.cvtech.cz/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj, To jednoho krásnýho dne 3 roky před důchodem k vám na linku přijde konzerví šádemanenažer a poudá : hele mladej mám pro tebe nabídku (myslí tím tu která se neodmítá ;) ale musíš se rozmyslet hned !! :) Buď dostaneš na ruku půlmega vodstupný a končíš dohodou ted hned anebo si tady můžeš "zkusit" pokračovat ... ;))) ... a tak ferda sbalil půlmega, na pracáku se dlouho nevohřál a ty 3 roky dokroutí někde jako pomocná síla na katedře ;) To víte, po 40ti letech fautodebilce je INSTITUCIONALIZOVANEJ ;))))))))))

csfd.cz/film/2294-vykoupeni-z-veznice-shawshank

a pohádky je konec :))))))))))))))))))))))

Ze se ti chce drat klavesnici psanim takovych kravin...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a to tě ještě nenapadlo jesi to náááááhodou (ne)může být realita?? v šademobilce... ;) Prober se, socik fčeských zemích dávno skončil :)

Obrázek uživatele Kuk

A kolik lidí teda propustila Tesla?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla propouští, ale zase taky nabírá jiný lidi, dnes už má víc zaměstnanců než před loňským propouštěním. Letos azs půjdou prodejci v kamenných obchodech, i když ne všichni. Prostě Tesla jede naostro a ty nejmíň efektivní zaměstance vyhodí aby mohla najmout nový a zlepšit si průměr. Před rokem potřebovali hodně lidí na rozjezd linek Modelu 3, dnes už to mají o něco vyladěnější a na výrobu stejnýho množství už tolik nepotřebujou. Za chvíli zas budou nabírat v Číně :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

graf vývoje počtu zaměstnanců by někde byl??

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Vždy k 31. 12. toho roku:
2012 - 2964
2013 - 5859
2014 - 10161
2015 - 13058
2016 - 17782
2017 - 37543
2018 - 48817

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* paráda dík, co se počtu zaměstnanců tedy týče tak nabírali fest, přímo raketově, nějaký články o dílčím propouštění byly jen objednávkově zavádějící. no Uvidí se letos 2019 jesi číslo klesne nebo ne

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Chtělo by se dostat alespoň na 12 vyrobených aut na zaměstnance, aby v každém autě byl max. jeden měsíční plat Američana :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm tak to by bylo 600.000 aut ročně, plán je 400k tzn tyjo bud -25% zamestnanců anebo zvýšit roční produkci ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Obrázek uživatele Kuk

Zrušej ti misto a ty se jdeš zas postavit do fronty na jiny co zrovna otevíraj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi 10% uvažovali před kotrmelcema ;)


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?