Volkswagen sbírá data pro autonomní jízdu na zkušebním úseku dálnice A39

redakce - 09 Leden 2020

Na dálnici A39 mezi dálničními křižovatkami Wolfsburg-Königslutter a Cremlingen byl dne 8. ledna 2020 zprovozněn sedmikilometrový zkušební úsek pro sledování dopravy. Na úseku, provozovaném Německým centrem pro letectví a kosmonautiku (DLR), je kamerami anonymizovaně zaznamenávána jízda různých účastníků silniční dopravy. Volkswagen očekává, že úsek financovaný spolkovou zemí Dolní Sasko a centrem DLR přinese nové poznatky pro autonomní jízdu.<br />

Na úseku, provozovaném Německým centrem pro letectví a kosmonautiku (DLR), je kamerami anonymizovaně zaznamenávána jízda různých účastníků silniční dopravy. Volkswagen očekává, že úsek financovaný spolkovou zemí Dolní Sasko a centrem DLR přinese nové poznatky pro autonomní jízdu.
foto: Volkswagen

Centrum DLR instalovalo v uplynulém roce po celé délce zkušebního úseku záznamovou techniku, která dokáže s vysokou precizností určovat polohu všech vozidel, a tím sledovat veškerou dopravu. Volkswagen použije získávané informace k vylepšování softwaru pro autonomní jízdu.

Zkušební zóna je otevřenou výzkumnou a vývojovou platformou, která nabízí jedinečnou kombinaci různých možnosti testů a zkoušek, například simulaci různých dopravních toků. Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za vývoj, zdůraznil význam zkušebního úseku:

„Data z každodenního provozu jsou pro další výzkum autonomní jízdy nezbytná. Zkušební zóna Dolní Sasko nám umožní získávat tato data ze zcela reálného prostředí a navíc je můžeme doplňovat simulacemi.“

Různé možnosti testů a zkoušek

Data ze sledovaného úseku jsou anonymizovaná. To znamená, že jsou vyhodnocovány pouze tzv. trajektorie, nikoli specifická data o jednotlivých vozidlech, jako je například registrační značka nebo tvář řidiče.

Trajektorie popisují pouze pohyb vozidla. Kromě záznamové techniky byla pro potřeby vývoje instalována také technologie pWLAN, která slouží k přímé komunikaci mezi jednotlivými vozidly a mezi vozidly a dopravní infrastrukturou. Touto tzv. technologií „Car2X“ je již sériově vybaven nový Golf a v budoucnosti nalezne uplatnění také v modelu ID.31.

Spuštění projektu „Zkušební zóna Dolní Sasko“

„Zkušební zóna Dolní Sasko“ byla oficiálně zprovozněna 8. ledna 2020. Mezi pozvanými hosty byli mimo jiné dolnosaský ministr pro hospodářství, práci, dopravu a digitalizaci a místopředseda vlády Bernd Althusmann, dolnosaský ministr pro vědu a kulturu Björn Thümler a poslanec Thomas Jarzombek, koordinátor spolkové vlády pro německé letectví, kosmonautiku a digitalizaci.

Projekt centra DLR je podporován dolnosaským ministerstvem pro hospodářství, práci, dopravu a digitalizaci a dolnosaským ministerstvem pro vědu a kulturu. Data, získávaná na úseku dálnice A39, používají kromě Volkswagenu také společnosti Continental AG, Wolfsburg AG, IAV GmbH, OECON GmbH, ADAC Niedersachsen/Sachsen-Anhalt e.V., NordSys GmbH a Siemens AG.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ozana

Jojo, simulace různých dopravních toků je pro autonomní jízdu to nejdůležitější! Vyvíjejí sw pro centrální mozek dopravy?

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Kuk

off

Šnobr: Stát lže a podvádí, když mluví o energetické budoucnosti
https://bit.ly/2NauuyV

"Střední Evropě hrozí nedostatek elektřiny a růst její ceny. Proud zdraží o dvacet až 40 procent. Představa, že problém vyřeší nový blok jaderné elektrárny v Dukovanech, je naivní. Řekl to na Investičním fóru 2020 analytik a minoritní akcionář ČEZu Michal Šnobr.

Článek
Česko je podle Šnobra jedinou zemí ve vyspělém světě, která chce odklon od uhlí řešit stavbou velkého jaderného bloku. „Jsme jediná země, jež tvrdí, že postaví jadernou elektrárnu v reálném čase a za peníze, které jsou poloviční až třetinové proti skutečnosti. Nikde jinde takové idioty nenajdete, v tom jsme naprosto výjimeční,“ prohlásil na Investičním fóru Šnobr, který se energetickému trhu věnuje 25 let."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Všichni mocní v týhle zemi se třesou na to aby si mohli přilepšit. Stavba za 500 mld. snese, že se 50, 100 mld. ztratí v jejich kapsách. Začít ale musíme u sebe pokud je chceme změnit. Naši vládci jsou jen obrazem nás samých.

Nebát se a nekrást. A hlavně chodit k volbám.

Svycarsko melo 6 JE, ted je postupne vyrazuji. Cezko dve JE. Odriznout CR od elektriny bude po vypnuti uhelek uplna hracka. Vyradit z provozu dve vysokonapetove vedeni je hracka. Pitomci planuji jako kdysi vsjo balsoj. Vsichni ostatni dbaji na decentralizaci. A ceska luza dolnich 2 milionu to basti a jasa. Hlavne ze si nekdo nacpe kapsy z uplatku.

Jo čezko země zaslíbená pro barony...
Uhelné, jaderné i ty solární z roku 2010

Smutná, bohužel ale pravdivá realita ČR.

A i jednoho zemedelsko-chemickeho arcivevodu. :-(


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol