Volkswagen rozjel recyklaci baterií, podívejte se, jak je drtí v drtiči

Jan Horčík - 04 Únor 2021

Volkswagen začíná chrlit desítky a brzy stovky tisíc elektromobilů ročně. To si časem vyžádá rozsáhlou infrastrukturu pro recyklaci baterií, kterou už pomalu rozjíždí v Salzgitteru.auto recyklace baterií Volkswagen

Jedna dnes běžná baterie elektromobily váží kolem 400 kg a obsahuje spoustu cenných materiálů. Nejvíce hliníku, dále také grafit, nikl, měď, mangan, kobalt, ocel a další.
foto: Volkswagen

Ve městě Salzgitter nedaleko domácího Wolfsburgu se Volkswagen chystá stavět společně se švédskou společností Northvolt novou továrnu na baterie. Zároveň tam vyroste továrna na recyklaci baterií elektromobilů.

Její pilotní provoz byl aktuálně zahájen a Volkswagen se pochlubil krátkým videem, ve kterém podrobně ukazuje, jak taková recyklace baterií vlastně probíhá.

Volkswagen
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Tadle demonstrace recyklačního procesu je asi tak stejně demonstrativní jako "výrobní linka" těch klaunů z HE3DA. Takhle by to mělo nějak vypadat, ale skutečnej produktivní provoz je ještě daleko.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Z čeho je to baterka, z etrona?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

ano z etrona. Měl jsem nabídku na 6 tis za kWH.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Z Tesly se prodava modul 5,2 kWh za ca. 1000 Eur. Neco malo pres 5000 Kc/kWh.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Tak mne osobně se tento způsob likvidace absolutně nelíbí ! Tato likvidace tak jak ji ukazuje video, superčistá a moderní laboratoř, dělníci co stojí a nic moc nedělají, na všechno maj pomalej jeřáb a ještě proměřování baterek drahou a složitou diagnostikou aby je nakonec pomleli..... A buzik Prokopec by se měl na toto video podívat aby věděl o čem píše až zas bude balamutit lidi kecama jak ty elektromobili hoří a jsou nebezpečný.
Taky nechápu proč zbytečně pomelou hliníkovou krabici, proč ji nevyrobí tak aby šla rozlisovat nebo jinak otevřít, ručně z toho vyberu ty pytlíky s tou chemií a tu zpracuji a do těch hliníkových obalů dám prostě jen nové články..... Jistě by to byla finanční úspora, jistě by mohli nabídnout ,,repasovanou,, baterii za nižší cenu do vozidel po záruce, kde si to už budeme platit, ale hlavně proč ty články nenabídnou k dalšímu využití než je totálně zničí. V domácích solárech by mohli sloužit ječtě řadu roků. Já mám u soláru baterii z Leafa, pracně jsem ji sháněl 2 roky a funguje excelentně a každý den mi dělá jen a jen radost.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Kuk

Kolik % kapacity měla ta leaf baterka když si jí kupoval?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

mám ji 3 měsíce, měla mít 16 kWh, následně jsem ji rozšířil o dalších 6 kWh, reálně bych to v součtu viděl na cca 20 kWh, ale je to jen odhad, skutečnou kapacitu neumím změřit, ale uvažuji o tom. Pořizovací cena byla 40 tis. Kč jen za samotné články bez balancérů. 20 kWh domácí uložiště je zcela dostačující, ta zásoba mi stačí na 3 dny normálního provozu domácnosti.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Jako u kazde reklamy je vse nablyskane a jsou tam stastni lide. Ve skutecnosti to je pak uplne jine. VW chce udelat dojem, ze jsou peclivy a delaji vse perfektne. Jinak me take vrta hlavou, proc ty baterky pri destrukci ani nezacmoudi. Asi by to kazilo dojem a rozemleli jen neutralni dummy.

Oni to taky můžou být baterky z vyroby které neprošly kontrolou. Než by riskovali, že že je někdo bude prodávat jako zánovní, tak je zničí.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele Cipísek D

Volvo electric truck vod Bjorna ;)

https://www.youtube.com/watch?v=rWKHFiB4XG8

---

VOLTSWAGEN AMERYKA FIRST / TEZLATREJTRS BTC MLASK compáni MSTR+PYPL pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Nebyl náhodou plán, že se vysloužilé aku budou požívat v úložištích?
Drtit baterka by se měla opravu až na konci svého života.
A možná jsem trošku zpátečnický. Proč drtit hliníkové pouzdro, kterému nic není? Nebylo by lepší zapojit trošku lidskou práci a z toho pouzdra vyndat články a drtit až je samotné a pouzdro pustit znovu do oběhu?

To samé tvrdít i o elektromotorech. Ta součástka je téměr věčná. Stačilo by vyměnit ložiska a může klidně sloužit v novém elektromobilu.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

A taky využívá - třeba Auto Podbabská má nabíječku s bateriema po E-Tronech. Ale záleží asi na tom v jakém jsou stavu po extrémním testování - některé.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

Lidské práce je ve videu více než dost.
To je otázka, co bude levnější, jestli vysloužilé baterie někde znovu používat, kde by ještě pár let sloužili, což bude stát hodně práce a stejně je to jen na pár let nebo baterku rozemlít a vyrobit novou.

sak to je jen ukazka toho jak ta recyklace bude probyhat, ta tovarna na recyklaci jeste nestoji, takze tam ani nelze recyklaci delat

Není asi moc důvod to rozebírat. Ta hliniková krabice by asi stejně šla rovnou do drtičky a z důvodu bezpečnosti dělníků se to asi ani nesnaží rozebírat.

To ano. Ale zatím není proces recyklace perfektní. Stále je spousta prostoru pro větší efektivitu získání materiálů za méně energie. Nepoužívání silných chemií. Je třeba zlepšit rychlost. Navíc při nájezdu linky je až 50% zmetků. Takže už dnes je co recyklovat. Takže není důvod začít se zlepšováním procesů už dnes, aby byly připraveny pro masový nájezd v příštích letech.
V laboratorních podmínkách už jsou recyklace zmákle, ale při masovém měřítku to ještě není ono.

Lidská práce je v tomto špatná cesta. Do budoucna bude třeba mít alepsoň stejnou rychlost recyklace jako je rychlost výroby. Tihle maníci s multimetrama z recyklují tak maximálně pár kusů denně, ale výrabí se jich už dnes tisíce denně. Takže až doženeme buffer získaný životností baterek(ještě tak 10 let máme), tak bude třeba vyšší rychlost.

---

CNG Golf VII 2015 a Tesla S90D - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3. Dešťovka ve fázi projektu, polo-ostrovní FVE si začnu brzy dělat.

Ty články mají jasně definované typy.
Dnes není problém to naučit robota, aby sám rozebral celý pack a vyndal jednotlivé články z obalů.
A nesouhlasím s tím, že není důvod začít se zlepšováním procesů už dnes, když je ta možnost.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele honza.t

Proč se s tim tak párat
Rovnou hodit Celý Akubox do drtičky Nebo celý Elektromobil
https://www.youtube.com/watch?v=cqVuwN7dy5w

Ty drticky jsou na par let obsazeny pro spalovaky.

No jasně, tam mám chybku. Samozřejme není důvod NEzačít s vylepšováním už dnes :) Což se taky děje. Zakladatel Tesly Straubel nedávno z Tesly odešel a založil si firmu na recyklaci baterek.

---

CNG Golf VII 2015 a Tesla S90D - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3. Dešťovka ve fázi projektu, polo-ostrovní FVE si začnu brzy dělat.

Tak to potom jo. :)

Jo, já v tom vidím bussines jak blázen.
Jen ještě někteří u nás to nevidí. Jinak už by se loboval zákon, že vysloužilé auto se musí odevzdat jedině s baterkama.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Tak Elon už několik let mluví o uzavřeném cyklu materiálů na baterie. Dokupovat se budou jen procenta potřebných materálů. Recyklace je levnější než těžba a doprava těchto. Zatím je ale baterií k recyklaci malé množství !!! Zatím jich dožilo málo :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station