Volkswagen přiznal: nový Phaeton jsme zrušili kvůli Tesla Model S

Volkswagen nahlas řekl to, co už je nějakou dobu všem jasné: Tesla Model S patří mezi nejprodávanější luxusní sedany na trhu. A to byl důvod, proč se Volkswagen rozhodl zaříznout vývoj nové generace modelu Phaeton.

Luxusní sedan Volkswagen Phaeton se vyráběl mezi lety 2002-2016, celkem se ho vyrobilo asi 84 000 kusů. Očekávání byla ale mnohem vyšší.
foto: Volkswagen

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen, to doslova řekl na autosalonu Ženeva 2017. Nová generace VW Phaeton byla podle něj v pokročilém stádiu, ale převládl strach, že se nevyrovná elektromobilu Tesla Model S.

Podle Diesse to prostě nebyl tak výrazný skok kupředu, aby se Modelu S vyrovnal. „Moderní velký sedan musí být konkurenceschopný a mít výhodu nad vozy Tesla, které jsou měřítkem a v mnoha regionech dominují tomuto segmentu,“ řekl doslova.

Koncern proto musel výrazně přepracovat své plány a tato změna jde ruku v ruce s celkovou strategickou proměnou koncernu Volkswagen směrem k elektromobilitě. Nový Phaeton plánovaný na rok 2020 tak má být plně elektrický a nejspíš půjde o auto vyvíjené souběžně s Porsche Mission E.

39 Comments on “Volkswagen přiznal: nový Phaeton jsme zrušili kvůli Tesla Model S”

  1. Elektrickej Phaeton je přesně auto se kterým měl VW
    Elektrickej Phaeton je přesně auto se kterým měl VW vyrukovat hned v roce 2013 proti Modelu S. Buhví proč to v roce 2015 zařízli? Možná se připravovali na dízlgejt a byli uprostřed palácovýho převratu? Místo toho vyrobili nádhernou, ale funkčně nesmylnou skořepinu VW XL1 která ani nebyla schopná dostát svému původnímu cíli 1 litrové spotřeby na 100 km (skončilo to na dvojnásobku) a ještě to byl naftovej sračkomet co sotva a taky dost neopohodlně odvez 2 lidi a igelitku s rohlíkama. Ani všechen ten uhlík a fenomenálně nízkej odpor vzduchu se zakrytejma kolama, kamerama místo zrcátek a hladkým spodkem to nezachránili. Ani Michal David co si v tom vozil svou zadel to nezachránil 😀
    Cpát byť jen malý baterky do Golfů a Upů příliš neúnosně vyšroubuje cenu oproti jejich spalovacím protějškům a výsledkem byl akorát zkryplenej dojezd. Kdežto u velkobaterkovýho Phaetona by se nárust ceny snesl snáze. Bylo by to smysluplné auto s normálním dojezdem, který by si zakoupilo určitě daleko větší množství zájemců než XL1 a mohli by dál šířit pozitivní dojem o smysluplných elektrouatech, tentokrát od VW 🙂 Jediný co by to omezovalo by asi byla neexistující síť supernabíječek.
    Audi sice bylo milostivě dovoleno pustit v roce 2015 na trh elektrickou velkobaterkovou R8 e-tron, ale díky fantasmagoricky vysoké ceně 27 milionů korun těžce splakali nad výdělkem a ukončili výrobu po prodeji pár kusů (přesné číslo raději nikdy neřekli – snad by se dalo dohledat aspoň počet registrací po Evropě)

    Určitě by se ale zase našla stejná parta sociálně deprivovanejch omezenců, kterým by majitelé „předraženejch“ elektro Phaetonů byli trnem v oku a hned by každýho označovali za Phaetonfana a halasně by se u pana Horčíka dožadovali menšího množství článků o báječných e-Phaetonech zde na hybridu.cz a vůbec všeho co je s tím spojeno :)))

  2. to je hezky marketingovy tah. nic vic. bohuzel mam pocit, ze
    to je hezky marketingovy tah. nic vic. bohuzel mam pocit, ze ne uplne promysleny. phaeton mel totiz slabe prodeje od zacatku. davno pred dieselgate. navic je tu novy vw arteon. proste se rozhodli ze to stopnou. a aby se to marketingove zurocilo, to prezentuji, ze jakoze z nej udelaj konkurenta tesle. aby tam odznel nejaky prislib ze na elektromobilite fakt tvrde pracuji. co je houby pravda. vyvinout elektromobil neni zadna veda, uz davno elektricky mohl byt. ostatne zkusenosti s tim maji nemale.

      1. Vyvinout elektromobil s dojezdem 1000 km, zrychlením jako
        Vyvinout elektromobil s dojezdem 1000 km, zrychlením jako Ferrari o velikosti a ceně Octavie není sebemenší problém. Automobilky na to techniku a vše potřebné mají, jen to snaží zazdít, protože jsou pod palcem Svobodných zednářů a iluminátů. Jedou v tom všichni. Novej světovej řád.

            1. díky, být označen Trollem od místní individuí, co
              díky, být označen Trollem od místní individuí, co jediné co umí je řvát na hybridu a o technice mají představu jako Hurvínek o válce je pro mě ctí a značí, že jsem v pořádku..škoda, že se za ta léta Hybrid změnil v žumpu řváčů se zelenými brýlemi bývali tu technicky smýšlející lidé s přehledem, ale co chtít že…

              1. 1. Kdybyste uměl trosku anglicky nebo aspoň použit Google,
                1. Kdybyste uměl trosku anglicky nebo aspoň použit Google, tak víte, že jste vztahovacny omylem; význam byl úplně jiný.
                2. Mate rozbité detektory sarkasmu a ironie (na což se vás snažil příspěvek, z kterého jste se urazil, upozornit)

              2. 1. Kdybyste uměl trosku anglicky nebo aspoň použit Google,
                1. Kdybyste uměl trosku anglicky nebo aspoň použit Google, tak víte, že jste vztahovacny omylem; význam byl úplně jiný.
                2. Mate rozbité detektory sarkasmu a ironie (na což se vás snažil příspěvek, z kterého jste se urazil, upozornit)

    1. Tesla našla mezeru na trhu, o které si ostatní automobilky
      Tesla našla mezeru na trhu, o které si ostatní automobilky mysleli že není respektive není tak zajímavá. Ta mezera skutečně není tak velká a ostatní si uvědomují že bude problém se do ní natlačit..

      Nicméně hysterie ekomáček nabývá obrátek a VW jim vyšel obrovsky vscříc svým podvodem..

      VW mi není líto ať se zapotí.. Problém to pro ně určitě nebude a určitě si pár let vystačí Top Limo v elektrice a Golfem.

      Teším se na Porsche Mission E a přesto mám své TDI docela rád 🙂

  3. A Škodovka je součástí této podvodné firmy. A
    A Škodovka je součástí této podvodné firmy. A čecháčkové si nadále kupují TDI. Kdo si dnes koupí diesel je fakt hlupák a podílí se na znečišťování.Lidé by si měli začít více kupovat hybridní auta místo dieselu a přestat podporovat německou škodovku.

      1. A aký má zmysel taký filter, či v dízli alebo v benzíne,
        A aký má zmysel taký filter, či v dízli alebo v benzíne, keď aj tak tie zachytené sračky vypustí na dialnici alebo v servise ?!!
        A samozrejme tie nezachytené sú ešte horšie.
        Celé okolo filtrov je chujovina na entú…
        Pokiaľ tu budú sračkomety, tak žiadne filtre to nevyriešia.

    1. Ona Škodovka i když německá, nás všechny, ať už
      Ona Škodovka i když německá, nás všechny, ať už přímo nebo nepřímo, celkem dobře živí. Tzn pokud by škodovka skončila, tak na to doplatíme asi taky všichni (v ČR) – říkám to přesto, že jejich současné produkty zrovna moc nemusím.
      Podle mého názoru, oni ve Škodovce to chápou, ale mají svázané ruce koncernem a do hybridních technologií nebo EV se pustí, ale určitě ne dříve jak za cca 5let. Nejdříve svým akcionářům musí vyždímat maximum z investic do spalovacích motorů….

        1. Minimalne nejake hybridy asi budou do roku 2020 potrebovat uz
          Minimalne nejake hybridy asi budou do roku 2020 potrebovat uz kvuli emisnim normam, pokud nechteji platit velke pokuty za CO2. Samozrejme za predpokladu, ze planovana omezeni nebudou vyrazne zmirnena nebo zrusena.
          S bateriovym elektromobilem bych si nebyl uplne jisty, tam se zatim spis spekulovalo jen o predstaveni v roce 2020, coz nemusi nutne znamenat, ze se hned zacne prodavat.

        2. souhlasím s R2 níže a podotýkám, že Škodovka tyto
          souhlasím s R2 níže a podotýkám, že Škodovka tyto pozice shání už hodně dlouho. Obecně má nedostatek lidí v oblasti elektroinženýrství – tyto pozice jsou třeba pro jakýkoli druh pohonu. Plug-in hybrid bude představen cca 2020, EV o cca 2-3 roky později a to ještě v segmentu vyšší střední třídy a SUV tzn tomu budou odpovídat i ceny. Otázkou je, kde bude kolem r. 2023 jejich konkurence – ovšem koncern to určitě „dožene“.. .. 🙂

          1. Ja vim jak to ma skodovka rozjete a co kdy ale mam podepsane
            Ja vim jak to ma skodovka rozjete a co kdy ale mam podepsane mlceni tak nic no ;)Neco uz nam jelo a vim od znamych a pribuznych kteri delaji ve vyvoji.. jinak tam mas vse spatne:) v tom svem prispevku mimo toho nedostatku lidi to je pravda 😉

            1. pár lidí tam znám taky a mám své informace. Každopádně
              pár lidí tam znám taky a mám své informace. Každopádně je samozřejmě jen nějaká pravděpodobnost, že to bude jak píšu já nebo ty – to tady asi nerozlousknem. Uvidíme za 2-3 roky…. 🙂
              Určitě bych si taky přál, aby přišli s konkurenceschopným EV co nejdříve, ale z toho co zatím mám info, tak jsem spíš skeptik

              1. Tak moji probuzni delaji ve vyvoji v cesane a jeste ve Volke
                Tak moji probuzni delaji ve vyvoji v cesane a jeste ve Volke externi firma ale taky dela pro skodovku.
                Tak uvidime jak to bude, me by se take libylo EV od skody se slusnym dojezdem a cenou i ten novej golf s vetsi baterii vypada slusne.Ja i sam jsem neco videl u nas …..ale.nemuzu referovat 😉

    1. VW dokázal výrazně proměnit a ovlivnit automobilový trh.
      VW dokázal výrazně proměnit a ovlivnit automobilový trh. Přitom šlo o jasný podvod jak na zázníky, tak i vlastně na kohokoli, kdo dýchá vzduch. První žaloby v ČR už padly. Myslím, že by se mělo přidat i ministerstvo zdravotnictví a občané trpící astma, alergiemi a záněty cest dýchacích. V Praze znečištění ozduší (smog) je ze 60% způsobeno dopravou. Dá se spočítat, kolik z toho nese vinu VW a odvodit jaký podíl na zvýšené léčbě pacientů připadá na VW. Nebude to malá suma…

      1. je nepochopitelný že sosialistická vláda obzvlášt před
        je nepochopitelný že sosialistická vláda obzvlášt před krachem sosiálního zdravotnictví dovoluje šáde nadále chrlit TSI. Jakoby v příštích volbách chtěla prohrát 😉

        https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/ohrozeni-pro-dieselove-vozy-kdyz-nemate-filtr-budete-platit-varuje-ministr-28699?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp

Napsat komentář