Volkswagen přirovnává nástup elektromobility k dobývání Měsíce

Jan Horčík - 26 Červenec 2019

Volkswagen rozjíždí marketingovou masáž v naplno. K 50. výročí dobytí Měsíce připravil tematickou reklamu.auto Volkswagen elektromobilita

Nejnovější reklamní klip podbarvuje známá píseň Davida Bowieho “Space Oddity”.
foto: Volkswagen

Zejména ve Spojených státech si Volkswagen zásadně potřebuje napravit reputaci. Investuje tam proto miliardy, mimo jiné do reklamní kampaně.

50. výročí přistání člověka na Měsíci přímo vybízí ke srovnání se zaváděním elektromobility. A koncern toho samozřejmě náležitě využil.

Do roku 2023 bude Volkswagen investovat globálně asi $50 mld. do elektromobility. Všechny jeho značky do roku 2028 představí 70 nových elektromobilů.

Zpět na HybridPřidat komentář

Mě se trošku zdá, že nás tady VW tahá za fusekli, respektive nenabízí v Evropě a USA to nejlepší ze své produkce.
Pokud Vím, tak v Číně je značka JAC, která buď částečně a nebo zcela (to nevím) patří VW.
A třeba JAC iEV, který se tu teď začal prodávat pod svou čínskou značkou je poměrně povedené auto.

https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw

Osobně jsem si toto auto zkusil, a rozhodně by mi jako rodinné stačilo. Pokud jsem správně sledoval dodávkové listy (i když se jednalo o anglický překlad z Čínštiny), tak si SEAT dovezl v druhém kvartálu tohoto roku 4000 těchto vozů do Španělska, ale bez označení JAC (možná to plánují přelejblovat na SEAT)

Navíc se Seat "trhnul" lze li to tak nazvat, protože to jistě bylo se souhlasem VW a začal si dokonce vyvíjet vlastní značku SOL

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/seat-jac-sol-elektromobil-elektromobilita.A181220_141708_automoto_fdv

A teď mi řekněte, proč VW si pro čínský trh vyvinul takováto poměrně dobrá auta, a nám tady chce pořád prodávat jen E-UP a E-Golf - nesrovnatelně méně výkonná EV, a člověk aby si to dovážel individuálně.

Obrázek uživatele Radovan

Protože, jak napíše správně Kuk, dali rejžáci vlkohradu koule do svěráku a bez elektrik si u šikmooček neškrtnou. Kdežto evropští politici jsou spolumajiteli VW a do vlastního hnízda si nenadělají, když jim ty prodeje rakovinometů tak jedou, živých bílých je stále dost a navíc úspěšně běží jejich náhrada araby a afričany, kteří jsou odolnější. :-(

P.S. ta SEAT finta se 4.000 elektrik JAC mi tak trochu připomíná, kolik že a si to bude muset Seat vyrobit elektrik v poměru ke spalovákům, aby dodržel procento emisí? Že by 4.000?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jenže je v v tom pro ně jedno skryté nebezpečí. Ten JAC je poměrně povedené EV, takže jim hrozí, že si to lidi budou chtít koupit. :-)
Aby jim pak nenastala taková hospoda na mýtince.

PS: kdyby jste si jej chtěl zkusit, dejte vědět - mohu zprostředkovat zkušební jízdu.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud by to šlo na 14 dní, aby z toho byl plnohodnotný test, tak ano, budu rád.

A samozřejmě přesně jak píšete, zahrávají si s ohněm. Na druhou stranu Seat je kopie VW, takže může být i kopie JAC :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tak obvykle takhle dlouhé zápůjčky nedělají. Po pravdě se většinou jedná jen o testovací jízdy max jednodenní zapůjčení.
Ale zkusím se zeptat - půjčuji si od nich různá EV abych si je vyzkoušel (a mohl tady pak pouštět moudra :-) a mám tam dobré vztahy.

A kdyby se mi podařilo domluvit tu delší zápůjčku, tak kde by se ten TEST objevil? Píšete někde nějaké recenze? Jinými slovy, k čemu jim mohu říci, že by to bylo dobré udělat?

Obrázek uživatele Radovan

Obvykle tady na hybridu. Naposledy to Ioniq http://www.hybrid.cz/hyundai-ioniq-electric-soused-z-boleslavi-nema-jen-problem-je-uplne-v-pytli-1 , předtím Mercedes B http://www.hybrid.cz/test-mercedes-benz-trida-b-electric-drive-prijemny-luxus-s-velkym-ale .
Pokud by byl termín třeba druhá polovina srpna, pak by se vůz mohl objevit na 2.srazu elektromobilů ve Valašském Meziříčí https://www.asep.cz/ atp.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A nebude to skôr o tom že všetok ten humbuk okolo čo VW robí nieje dobrovoľný ale dostal to ako podmienku od súdu kvôli Dieselgate na propagáciu elektromobility v USA???

Obrázek uživatele Kuk

Je to tak, je to jen Greenwashing. Vymejvaj nám voči zelenejma kecema, ale když diražíš do prodejny nabídnou ti jen smradlavýho spalováka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Přesně jak jsem nedávno psal. Malůvky a koncepty nahradily videíčka. Vyšší level. V autosalonu neustále kulové. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tvl. tak jako že VW "má plán"?
to je jako něco extra?

Tesla, nisan a další nemají plán, oni už vyrábějí.

Tragikomické na tom je, že tyhle hlášky a plány měli už v době, kdy ty jsi měl Saxo, a nic se od té doby nezměnilo.
Celá ta léta jenom plány, koncepce, skicy - v lepším případě koncepty a sem tam nějaký prototyp.
Vrcholem jsou pak ty hlášky tipu - jak se chtějí do 5ti let stát leadrem EV trhu v Číně apod...
Někdy mám pocit, že si z nás prostě dělají legraci, protože sami musí vědět, že se to nedá brát vážně.

Obrázek uživatele Radovan

Nemají plán.Mají dobrý elektrický marketing a píár. A super výrobu sračkometů, co jede na plné obrátky. Až už to kolem autosalonů nemají kam nastavět. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Plány jsou pěkné, ale i kdyby jejich BEV byly tak skvělé jako jejich spalováky, stejně bych si je nekoupil. V práci nám strčili koncernová auta a já, zmlsaný PSA a taky Leafem, se nestačím divit třeba tomu, že než čerpadlo ostřikovače čelního skla nasaje a vyprskne na sklo kapalinu, trvá to skoro dvě vteřiny. Hrozně mě baví ty rány při řazení, je to jako by se pod podvozkem houpala nějaká těžká kovová tyč a občas do něčeho narazila. Taky se mi hrozně líbí, jak kontrolka klimatizace nesvítí, přesto kompresor běží a nejde nijak vypnout (vždyť běžet nemá). Front assist mi šlape na brzdu snad pokaždé, když chci předjet na úzké cestě cyklistu. Když s tím jedu na ledě nebo sněhu a pořádně to osolím, auto tu a tam prohrábne, ale ABS začne kopat do pedálu (i když nebrzdím), takže pak nejde minimálně vteřinu šlápnout na brzdu. Startstop startuje dost pozdě a pomalu, takže jediná jeho použitelná funkce je deaktivace. Převodovka je navržena tak, že když dojíždím do křižovatky a konečně do ní vidím, jedničku tam narvat nejde a na dvojku se to rozjíždí tak dlouho, že by mě smetlo pět aut, takže všude raději stavím jak kdyby tam byla stopka - je to rychlejší a bezpečnější. Zimní gumy na tom hučí tak, že mám pocit, že mě sleduje letadlo. Neustále se mi špatně zavírá kufr. Z interiéru čouhají nitky, asi to špatně zastřihli při výrobě. Volant má tak divný tvar, že z něj po dvou hodinách řízení bolí ruce. ...
A tohle bych si měl koupit? To určitě ne. Vůbec nechápu, kde tolik lidí bere to přesvědčení, že koncernová auta jsou tak skvělá. Fakt nejsou. Možná ty prémiovky ano, ale mainstream určitě ne. Když to srovnám s vedle zaparkovaným Citroenem C-ZERO, je jeho zpracování o třídu jinde. A světe div se, ostřikovač reaguje hned, při jízdě se neozývají žádné rány, brzdit můžu kdy chci a nikdo mi v tom nebrání a dá se v něm sedět celý den bez bolesti zad a rukou. A to je to už letitý kousek.
Proto moje další meta bude nejspíš Ioniq nebo rovnou TM3. Koncern mě nepřesvědčil.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Radovan

Problém je, že spousta lidí v ničem jiném, než v koncernových autech v životě nejela, natožpak aby je řídila, o delším časovém úseku nemluvě. A navíc se ty věci přidávají pomalu, prostě efekt pomalu vařené žáby. Nic nepozná a ejhle, už jsou z ní žabí stehýnka :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Asi jim z té reklamy vypadla část: doposud jsme udělali .... :-D

No nemali sa cim pochvalit

Nevypadla, nemělo cenu ji tam dávat, nestojí totiž za řeč. :-D

Obrázek uživatele Radovan

:-)))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

eDumper ?? Ve švýcarsku s 700kWh baterkou žádný problém ;)

https://www.youtube.com/watch?v=sbPH5cTTBDs

https://www.youtube.com/watch?v=2rhinPKan0A

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Radovan

Tahle auta byly vždy diesel hybridy, nicméně pokud se jedná o čistou elektriku, tak nechápu, proč je stále ta kabina nahoře a ne dole namísto onoho místa pro spalovací motor. Že by tolik místa pro baterie? Navíc i vzadu vidím veliký rozvod, takže jeden elektromotor a převodovka?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Věřím že pro VW je složitost úkolu vyvivnout použitelný elektromobil stejná jako tenkrát pro Nasa dostat raketu na měsíc :D

Obrázek uživatele Radovan

takže to bude taky trvat plus minus 10 let :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

+1

a podle jejich vyjádření to stojí i podobné finance.
Mě už úplně baví, jak se všude prsí obrovskejma sumama, házej cifry jako slámu vidlema, ale kde nic tu nic.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

1* jj :))

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

To bude asi tím, že to lunární vozítko na měsíci jezdilo už tenkrát na naftu. :-)

---

hariprasad


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?