Volkswagen představuje strategii pro příští desetiletí TRANSFORM 2025+

Volkswagen zaujímá zcela nové postavení. Za tím účelem přijalo představenstvo značky strategii „TRANSFORM 2025+“, která stanovuje směr vývoje pro příští desetiletí a ještě vzdálenější budoucnost.

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D., který dává nahlédnout do budoucnosti koncernu
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

  • Šéf značky Diess: Chceme vytvořit nový Volkswagen
  • Důsledná restrukturalizace a nové postavení na trhu
  • Návrat k trvale udržitelnému růstu, do roku 2025 zvýšení provozní ziskovosti na šest procent
  • Miliardové investice: Volkswagen se stane do roku 2025 lídrem na trhu elektrické mobility a digitalizace
  • Plány návratu k ziskovosti pro regiony

Nová strategie se zaměřuje na více vyhraněné postavení značky Volkswagen na trzích v jednotlivých regionech a segmentech. K tomu má přispět také výrazné zvýšení efektivity a produktivity.

Značka bude zároveň investovat vysoké částky v oblastech elektrické mobility a konektivity. Základem cesty značky Volkswagen do budoucnosti jsou nadšení zákazníci, zajištěná ziskovost, trvale udržitelná mobilita a nová týmová kultura. Novým mottem společnosti s mezinárodní platností je „Volkswagen: Moving People Forward“.

Předseda představenstva značky Dr. Herbert Diess k tomu ve Wolfsburgu uvedl: „Naše ambice jsou vysoké, naše strategie je velmi ambiciózní. Chceme využít obratu a s odhodláním dovést značku Volkswagen na vrchol nového automobilového průmyslu. Volkswagen se v nadcházejících letech od základu změní, jen velmi málo věcí zůstane při starém. Nová strategie je konec konců velkým transformačním programem.“

Reorganizace ve třech fázích

Nové směřování značky bude realizováno ve třech krocích. V první fázi půjde do roku 2020 o restrukturalizaci hlavní oblasti podnikání a zásadní reorganizaci v rámci celého dodavatelského řetězce.

Zároveň si společnost vybuduje nové kompetence. V druhé fázi, tedy do roku 2025, bude Volkswagen usilovat o vrcholné postavení v oblasti elektrické mobility na základě znovu získané síly jako vedoucí a ziskový velkosériový výrobce. Cílem strategie v této fázi bude rozšiřovat možnosti a zdroje výnosů, například poskytováním nových služeb v oblasti mobility.

Volkswagen se bude jako vedoucí značka zásadním způsobem podílet také na velké transformaci automobilového průmyslu, s níž se počítá po roce 2025. Cílem je zaujmout do roku 2030 vedoucí roli v novém automobilovém světě.

Cíl: „Nejlepší z velkosériových značek“ na celém světě

Klíčovým prvkem strategie je postavení značky v horní části segmentu velkosériově vyráběných vozů, v blízkosti prémiových konkurentů. Volkswagen dosud realizoval ambici být „nejlepší z velkosériových značek“ pouze v Evropě a v Číně.

Na celém světě má být dosaženo tohoto postavení na trhu mimo jiné novým směřováním produktové strategie, jejíž první fází je ofenziva v segmentu SUV. Ve druhé vlně bude následovat plánovaná elektrifikace. Další součástí strategie je celosvětově jednotné vedení značky s novým konceptem designu.

Ofenziva v oblasti elektrické mobility

Elektrická mobilita bude tvořit jádro značky Volkswagen. „V roce 2020 zahájíme naši velkou ofenzivu v oblasti elektromobilů. Jako velkosériový výrobce chceme zásadním způsobem přispět k průlomu elektricky poháněných vozidel na trhu. Nezaměříme se na okrajové produkty, ale přímo na střed automobilového trhu. Do roku 2025 chceme prodávat jeden milion elektromobilů ročně a být vedoucí značkou na světovém trhu s elektrickou mobilitou. Naše budoucí elektromobily budou novou obchodní značkou Volkswagenu,“ říká předseda představenstva značky Volkswagen.

Elektrická ofenziva bude financována mimo jiné eliminací nabídky konvenčních modelů a variant s nízkým objemem výroby a ziskovostí. V této oblasti budou uvolněny investiční prostředky ve výši více než 2,5 miliardy eur.

Vedoucí role v oblasti digitálního síťového propojení

Volkswagen vyvine vlastní digitální platformu, aby mohl být ještě blíž ke svým zákazníkům. Nabídkou rozmanitých služeb navíc využije nové potenciální možnosti pro zvyšování výnosů. Volkswagen počítá s tím, že do roku 2025 bude mít na celém světě 80 milionů aktivních uživatelů.

Vlastní digitální platforma značky Volkswagen bude největší svého druhu v automobilovém průmyslu. Volkswagen očekává, že do roku 2025 dosáhnou roční výnosy ze služeb v oblasti síťově propojeného automobilu částky jedné miliardy eur, z níž získá významný příspěvek k celkovému hospodářskému výsledku.

Plány návratu k ziskovosti pro regiony

Volkswagen, který je v Severní Americe dosud jen okrajovou značkou, se v tomto regionu hodlá stát důležitým a ziskovým výrobcem s velkým objemem prodeje. Diess k tomu říká:

„Naše působení v  výrazně posílíme. Zaměříme se na tamní klíčové segmenty, tedy velká SUV a sedany. V nich výrazně rozšíříme naši nabídku. Ve druhé vlně pak v Severní Americe uvedeme také naše nové elektromobily. V nadcházejících letech budeme investovat vysoké částky do elektrické infrastruktury.“

V roce 2021 bude zahájena lokální výroba vozidel na platformě MEB. V Číně má být upevněno již dosažené postavení „nejlepší z velkosériových značek“ ofenzivou v segmentech SUV a rychlým uvedením elektromobilů.

Volkswagen se navíc v Číně zaměří na to, aby ziskově využil potenciálu rychle rostoucího segmentu nejlevnějších vozů. Vývoj příslušných modelů byl již zahájen. Volkswagen chce vstoupit do segmentu nejlevnějších vozů také na dalších velkých trzích, mezi něž patří Indie, Jižní Amerika nebo Rusko.

Změna podnikové struktury a organizace

Strategickou ofenzivu podpoří rozsáhlá organizační reforma. Nová orientace zrychlí reakce na změny, zaměří se na rozvíjení podnikatelského ducha, zavede kulturu otevřené diskuze, ploché hierarchie a flexibilnější pracovní metody.

Změny budou realizovány v duchu nového podnikového motta a s konkrétními cíly v oblastech ziskovosti, trvalé udržitelnosti a atraktivity pro zaměstnance. Součástí změn bude také zavedení nového modelu vedení a široká kampaň na podporu integrity.

Ziskový růst založený na zvyšování výnosů a snižování nákladů
Představenstvo značky si od důsledné realizace programu „TRANSFORM 2025+“ slibuje výrazné zvýšení výnosů v nadcházejících deseti letech.

Zároveň se výrazně zvýší ziskovost značky. Provozní ziskovost se má zdvojnásobit ze 2 % v roce 2015 na 4 % do roku 2020. Do roku 2025 má vzrůst až na 6 %. Po roce 2025 bude usilováno o další zvyšování nad tuto hranici.

Zásadním krokem k zajištěné ziskovosti je budoucí pakt, představený 18. listopadu, který má do roku 2020 pozitivně ovlivňovat výši hospodářského výsledku částkou 3,7 miliardy eur ročně. Z toho připadá 3,0 miliardy eur na německé výrobní závody.

Značka Volkswagen zachová své investice v nadcházejících letech na stabilní výši 4,5 miliardy eur. Společně s vylepšenou provozní ziskovostí to ve střednědobém horizontu povede k výrazně pozitivnímu čistému cash flow.

tisková zpráva

35 Comments on “Volkswagen představuje strategii pro příští desetiletí TRANSFORM 2025+”

  1. Bublina s velkými kolečky
    Bublina s velkými kolečky bez chladiče s panensky bílou barvičkou, usměvavý páníček v drahém obleku a naleštěných polobotkách a nehorázné kecy. Realita 2 elektromobily v ceně 600+ a 900+ s pomalou palubní nabíječkou jako u technologicky starých elektromobilů 10+ let a v podstatě jde jen o přestavby spalováků. Tak kde jdou ty inovace?

  2. VW nastanou krusne casy,
    VW nastanou krusne casy, pokud nebude vyrabet baterie. Snizi se marze na jedno vozidlo. Naprilkad vozidlo s vetsim objemem motoru a vykonem ma podobne naklady na vyrobu. Vykonnejsi auto ma ale vetsi prodejni cenu, tudiz vyssi zisk, ktery neni umerny nakladum na vyrobu. U elektromobilu pujde o velikost baterie, u ni je ale cena umerna velikosti. Proto budou muset k autu pribalit mnozstvi pitomosti vytvorenych marketingem.

    1. No tak jednak se tvari, ze
      No tak jednak se tvari, ze si je nakonec budou delat sami, a i kdyby ne, tak nechapu kde vidite problem. U toho motoru je cena taky umerna vykonu (ono mozna i vice nez u te baterky).
      Kdyz budete mi baterku za (ciste ilustrativni ceny) 50 kWh za 100 000 v aute za 500 000, a pak baterku za 75 kWh za 150 000 v aute za 700 000, tak sice nakupujete baterky, ale porad mate na vykonnejsim modelu lepsi marzi…

      1. tak nech maka a nekeca.
        tak nech maka a nekeca. skutky a nie reci rozhoduju. problem nastal v momente ked ludia zistili ze jednoduchy elektromobil sa robi z neznameho dovodu privelmi zlozito, ale co tam po tom, zlozite je cele auto, ale az pochopili ze brzda je velka draha a nedostacujuca bateria, len podporili toho pana a ze teda mu to zaplatia, namiesto toho aby si sami prikupili vacsiu bateriu. vw to robi v tichosti lebo musi, tak naco teraz po bitke tara dve na tri ? ved nech vyraba a predava.

        ano, ano, ludi treba navnadit, zblbnut a zhovadit, az potom sa to predava. inak by uz davno znama ceska firma bola dnes na vyslni, miesto toho padla. a ze sa casom znizi cena.. ? nemam ten dojem. ziadne druhy baterii nejnu pod istu hranicu a su s nami uz 100 rokov bezo zmeny.

        len je viac kriku. biznis tlaceny statom, o com to je ?

        1. asi vam panove nedochazi ze
          asi vam panove nedochazi ze pokud by se melo jit stejnym koeficientem na dnesni platy v Nemecku a dnesni ceny aut jako u tehdejsiho prvniho Brouka, tak by takove „lidove auto“ stalo dnes nad 28000 eur (nad cca 750tisic korun), tedy cca 8 nasobek prumerne Nemecke mzdy

          a jen tak na okraj, prvni Brouk opravdu lidovym autem nebyl, cena byla sice nizka, ale byl vpodstate na poradnik, vyroba byla „zamerne“ dosti nizka

          1. No, mě spíš šlo o věci
            No, mě spíš šlo o věci typu:
            – Síťové propojení…
            – Ohromný uživatelský zážitek…
            – Šokující displej…
            – Nadšení zákazníci…
            – Elektrická ofenziva…

            Vzhledem k tomu, že:
            – 95% českých řidičů najede denně do 50 km
            – a navigaci má v mobilu snad každý (a lepší)

            …bych očekával spartánsky vybavený WV brouk s klasickými budíky, klikami, normálními přepínači a klidně i švihadly na stahování oken. Vzhledem k podstatě věci také elektricky vyhřívané sedadlo.

            1. Problem je trochu v tom, ze
              Problem je trochu v tom, ze cenovy rozdil mez spartanskou a stredni vybavou je v nakladech maximalne par (nizkych) desitek tisic korun..
              S ohledem na vyrazne vyssi cenu elektropohonu, tak logicky automobilky pridaji i tech par kousku vybavy aby to auto bylo pri te vysoke cene slusne vybavene…

                1. Ano neco stoji, ale tak
                  Ano neco stoji, ale tak nejak si asi ty automobilky mysli, ze by si golf ve vybave „homeless edition“ za 850 tisic nikdo nekoupil….

                2. Stejnej efekt jako u
                  Stejnej efekt jako u autorádií, výrobci nebyli schopný skousnost to že už nikdo nikam žádný svoje CD a DVD disky netahá a neposlouchá, ale přesto cpali a snad i cpou diskový mechaniky stále do autorádií jenom proto aby udrželi jejich cenu nahoře.

              1. je rozdil mezi umej
                je rozdil mezi umej navrhnout a umet vyrobit, to druhe zmakne kdejaka montovna treba i v CR, ale to prvni neni zas tak jednoduche a hlavne stoji to celkem slusnej kus penez, kdys je vyvoj auta a potazmo elektromobilu tak strasne jednoducha proc to tedy nedela kdejaky podnik? je spousta firem ktere jsou obri a maji vetsi cashflow nez kdejaka automobilka, presto ale zadny auta nebo elektroauta nevyrabej

                1. Myslíte jako třeba poštu?
                  Myslíte jako třeba poštu? Tak to už si ho vyrábí 🙂

                2. schvalne si precti o tom
                  schvalne si precti o tom aute Nemecke posty neco vic, zjistis ze tak jak si to nekteri predstavujou to opravdu neni 😉 neco malo se o tom dozvis i v aktualni novince zde na hybridu o EVC

                  to auto Nemecke posty je special ktery je pro bezne pouzivani vzdaleny asi jako ze by sis do CR poridil TukTuka a pouzival ho rodinne cestovani 😉 nehlede na to ze to auto Nemecke Posty je stavebnice

                3. To auto plní účel ke
                  To auto plní účel ke kterému bylo vyrobené.

                4. jj presne tak, jezdit uzce
                  jj presne tak, jezdit uzce vymezenou trasu kde se kazdych par desitek/stovek metru zastavuje aby se dorucila zasilka, navic jak se pise, cena je krapet jina nez jakou si tu siri „podsveti“ 😀

                5. Ano stejne tak dvoukolak
                  Ano stejne tak dvoukolak plni svuj ucel, ke kteremu je vyroben, ale jaksi z toho nezjistite nic relevantniho pro elektricky osobak…

Napsat komentář