Volkswagen představil Golf Twin Drive plug-in hybrid

vypouští flotilu 20 testovacích Golf Variant Twin Drive. Jde o prodlouženou verzi původního představeného už v roce 2008. Na trhu má být v roce 2013 se spotřebou 2,1 l/100 km.   

foto: Volkswagen

Dvacítka nových plug-in hybridů bude součástí rozsáhlé studie , která běží už od července 2008 a poběží až do příštího roku. Golf Variant twinDRIVE zvládne ujet až 57 km čistě na (podobně jako třeba ), celkově ale ujede až 900 km.

plánuje, že do roku 2020 bude mít na silnicích 1 milion elektrických aut. Podobné plány mají i další státy, především USA, ale třeba i . a především jsou však výjimečné v tom, že se postupně chtějí odklonit od . Německo už odsouhlasilo vypnutí všech jaderných elektráren do roku 2022, možná i dříve.

To znamená, že budou muset vzít energii jinde – z (ty ale v roce 2020 pokryjí podle plánu pouze 30 % spotřeby z dnešních 16 %), ale mnohem pravděpodobněji z , případně z a především zásobovaných z .

Zpět k . chce „ostrá“ uvést na trh už v roce 2013. Do té doby samozřejmě musí testovat, testovat, testovat. Už dnes má koncern v prodeji řadu hybridních vozů značek Volkswagen, , . V roce 2013 ale začne skutečnou elektrickou ofenzívu, když představí jak plug-in hybridy, tak čisté .

V současné prototypové verzi Golf Variant TwinDrive testuje Volkswagen dva typy . Jde buďto o 13,2kWh nebo 11,2kWh baterie GAIA, resp. SB LiMotive. Obě váží zhruba 150 kg. Elektromotor, hlavní pohonná jednotka, má špičkový výkon 114 koní. Ve spolupráci s 1,4l TSI benzinovým agregátem dává 161 koní.

auto Volkswagen Golf TwinDrive plug-in hybrid
foto: Volkswagen

Baterie americko-německého výrobce GAIA s voltáží 302 V a nominální kapacitou 37 Ah na jeden článek se skládá z 86 článků. od jihokorejsko-německého konsorcia Samsung a Bosch mají 315 V, článek po 42 Ah a celkem 84 článků.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto pod 12 vteřin. V čistě elektrickém módu jízdy, který lze kdykoliv aktivovat, je max. rychlost 120 km/h, jinak 170 km/h. Určování průměrné spotřeby je v případě plug-in hybridů stále tak trochu černá magie, a tak se Volkswagen chlubí velmi dobrým číslem: 2,1 l/100 km. Podobnou spotřebu slibuje také .

Volkswagen Golf TwinDrive je . To znamená, že benzinový motor je v hybridním módu jízdy přes spojku přímo spojen s hnací nápravou. Jeho chod je ovšem vyladěn optimálně pro dosažení co nejnižší spotřeby. Zároveň motor slouží k vytápění auta (vleklý problém čistých ) a samozřejmě dobíjení baterií.

Čtěte také: Mikrohybrid, plug-in nebo asistovaný? Uděláme vám v autech jasno!

Výhodou auta je inteligentní battery management systém, díky kterému dokáže baterie v plug-in hybridu pracovat obousměrně. Jinými slovy dokáže dodávat elektřinu do . Na druhou stranu, baterie je možné dobíjet pomalu asi pět hodin z běžné zásuvky, nebo rychle s pomocí stejnosměrné dobíječky 230 až 400 V. To může trvat i pouhých 20 minut.

tisková zpráva

Napsat komentář