Volkswagen představí na CES 2016 nový elektrický mikrobus

Jan Horčík - 15 Prosinec 2015

Po skandálu "dieselgate" si to Volkswagen chce u veřejnosti vyžehlit. Na veletrhu spotřební elektroniky CES 2016 v Las Vegas představí koncept nového elektromobilu - elektrický mikrobus.auto koncept elektromobilu Volkswagen

Zahalený koncept nového elektromobilu, který Volkswagen představí na veletrhu CES 2016 už 5. ledna
foto: Volkswagen

Už v dubnu 2015 Volkswagen potvrdil vývoj elektrického mikrobusu Westfalia, pokračovatele legendárního "hippie-busu". Před pár měsíci se objevila informace, že auto se představí na CES 2016 v Las Vegas.

Volkswagen tyto spekulace de-facto potvrdil, když doslova poodhalil závoj nad novým konceptem elektromobilu. Jednu z klíčových prezentací na veletrhu CES 2016 bude mít Dr. Herbert Diess, šéf vývoje osobních aut.

"Světová premiéra značí začátek nové éry v oblasti dostupné elektromobility na dlouhé vzdálenosti." Tak zní nejzajímavější věta, kterou koncern Volkswagen v tiskové zprávě týkající se nového konceptu použil.

Všeobecně se očekává, že půjde o vylepšenou verzi konceptu plně elektrického mikrobusu Volkswagen Bulli, který se představil na autosalonu Ženeva už v roce 2011.

První zveřejněný obrázek jasně odkazuje k aktuálním modelům Volkswagen e-Golf a Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid. Podle tiskové zprávy má koncept ukázat také na nové možnosti konektivity motorových vozidel.

Britský magazín Autocar nedávno přinesl informaci, že nový elektrický mikrobus by se mohl začít už v roce 2017 vyrábět v mexické továrně VW v Pueble. To znamená, že bude využívat koncernovou architekturu MQB.

Volkswagen tak nejspíš novým konceptem konečně naplno vstoupí do ringu elektromobility, ve kterém budou hlavními konkurenty Chevrolet Bolt, Tesla Model 3 a nový Nissan Leaf.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

"Světová premiéra značí začátek nové éry v oblasti dostupné elektromobility na dlouhé vzdálenosti."
---
Kdyby to řekl Elon Musk, tak tomu věřím. Ne proto, že mu chci věřit, ale prostě proto, že za jeho slovy stojí činy. Pokud to řekne někdo z vedení VW, tak mě napadá "tomu uvěřím, až to uvidím".

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám VW e-Up již rok a půl. K dnešnímu dni mám s ním najeto více jak 47 tis km. S autem není žádný problém a vše funguje jak má. A nyní to podstatné, za spotřebovanou elektrickou energii jsem utratil celkem 3.267,- Kč. Při mém aktuálním nájezdu mi vychází jeden ujetý km na necelých 7 haléřů !!!! Je to naprostá paráda. V zimě nemusím škrábat okna a auto velmi rychle topí. Samozřejmě dojezd v zimním období je menší cca 80 - 100 km, ale v městském provozu je to úplně jedno. Jediné co bych určitě vytknul je při standardním nabíjení přes mennekes ze stojanů čez nebo pre nemožnost umět odebrat více jak 3,7 kW , kdyby uměl VW nabíjet z těchto stojanů alespoň jako i3 rychlostí cca 6,6 kW, bylo by to moc fajn, hlavně pak u VW e-Golf.

zdravím, mám e-golfa a také sem sním maximalně spokojený, vyzkoušel jsem leaf i i3. a jediné co mi také vadí je AC dobijení. Můžu se zeptat v jakém městě UP používáte ? já jezdím Prahu a kolem prahy, ale pravidelně jezdím i do Ústí nad Labem a občas i do drážďan.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

také Vás zdravím, e-Up používám také v Praze, jezdím s ním, kde se dá. Také jezdím do ústí a do Drážďan. Můj rekord byl ten, že jsem během jednoho dne dojel elektricky do Norimberka a nazpět. Vyzkoušel jsem skoro všechny elektromobily, které jsou na trhu od Tesly, i3 rex, e-Golfa, leafa, iOna a MB B-electric. Klidně můžeme dát někde kávu a zkrátit si chvilku při nabíjení.

muzem, jednoho UPa potkavam pravidelne v dolnich brezanech. jinak muj mail mvolesko@seznam.cz

Obrázek uživatele Radovan

Člověk by kacířsky řekl, že až průsery posouvají společnost dopředu. Nemusí to být hned světová válka s návaznými objevy a vynálezy, ale jak vidno, stačí i dieselgate. Koncept z roku 2011 je najedou po 4 letech už skoro k mání. V roce 2016 ho znovu vystavíme ve skoro předprodukční verzi, a když budete hodné milé děti, tak ve 2017 možná i vyrobíme.
Já fakt nevím, zda je to od VW myšleno upřímně nebo myšleno upřímně se Standou Grossem neblahé paměti.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jelikož cílem USA a jejich kolonií (EU) masově vraždit lidi (očkování, chemikálie, ropa), tak se tohoto busu v reálně dostupné výrobě dočkáš nejdřív tak v 2020

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mate nekdo zkusenosti s e-up! ? Realny dojezd, rychlost nabijeni atd. ? Diky

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. tyto dva testy: uživatelský test Volkswagen e-Up! na Hybrid.cz a test Volkswagen e-Up!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Testy e-up! na hybrid.cz mam uz prostudovane ;-) mne zajimaji take realne dlouhodobe zkusenosti uzivatelu. Je dobre, ze hybrid.cz testuje auta, ovsem, ruku na srdce, je to vzdy omezeny test trvajici kratkou dobu. Diky, Petr

Obrázek uživatele PaRi

Jeden má pomalu dojem, že pokud každý takový 'koncept' prodají, tak tu máme rázem dvojnásobný počet elektromobilů...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW už raději nee :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26