Volkswagen předal zákazníkovi 100 000. elektromobil e-Golf

redakce - 28 Listopad 2019

Volkswagen předal 26. listopadu 2019 ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech 100 000. vůz e-Golf. Elektromobil byl uveden na trh v roce 2014 jako druhý elektromobil značky Volkswagen po modelu e-up!auto elektromobil Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf byl uveden na trh v roce 2014 a v Evropě patří mezi nejúspěšnější elektromobily. Jubilejní vozidlo bylo vyrobeno a předáno ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech.
foto: Volkswagen

Volkswagen e-Golf patří mezi nejúspěšnější elektromobily v Evropě a je oblíbený také u zákazníků v dalších regionech – mimo jiné v USA. Od podzimu 2020 bude v Drážďanech probíhat montáž nového modelu ID.3. Skleněná manufaktura navíc posílí svůj význam jako atraktivního cíle pro návštěvníky a zákazníky.

Jubilejní vozidlo v bílé barvě „Pure White“ převzal Maik Jaehde z Landolfshausenu u Hannoveru. Po předání vozidla se zúčastnil exkluzivní prohlídky výrobních provozů.

Holger B. Santel, vedoucí prodeje a marketingu pro německý trh, řekl: „Volkswagen e-Golf je již více než pět let velvyslancem naší značky pro elektromobilitu. Dnešní milník 100 000 předaných vozidel dokládá úspěch této mise. Díky tomu je v rukách mnoha zákazníků důležitým příspěvkem k revoluci v oblasti mobility, a připravuje tak cestu pro nový model ID.3.“

Henning Schulzki, vedoucí prodeje a marketingu Skleněné manufaktury v Drážďanech, k tomu dodal: „Od roku 2017 naplňuje e-Golf Skleněnou manufakturu životem jako výkladní skříň elektromobility. V letošním roce vyrobíme v našem závodě více než 16 000 vozů – to je nový rekord. Máme velkou radost, že byla rekordní hranice překonána právě u nás.“

Výroba modelu e-Golf byla zahájena v roce 2014 ve Wolfsburgu. Vzhledem k vysoké poptávce je již více než dva a půl roku vyráběn navíc také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech.

Od podzimu příštího roku bude pak z montážní linky v Drážďanech sjíždět nový model ID.3. Sériová výroba prvního vozidla na základě modulární platformy MEB pro elektromobily byla spuštěna v listopadu v Cvikově.

Kromě toho vzroste význam Skleněné manufaktury jako místa pro předávání nových vozidel se zaměřením na elektromobily a také jako atraktivní destinace pro návštěvníky a zákazníky. V současnosti je v hlavním městě Saska předáváno zákazníkům přibližně 1300 vozidel ročně. Tento počet se má v příštích letech výrazně zvyšovat.

Od ledna do října 2019 bylo na celém světě předáno zákazníkům 27 900 vozů e-Golf, zatímco v celém roce 2018 to bylo 24 800 vozů. V letošním roce je největší poptávka po tomto modelu v Norsku, Německu, USA, Velké Británii a Nizozemí.

Volkswagen e-Golf má elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a dojezd až 230 kilometrů podle metodiky WLTP.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Koncern VW opět veřejně přiznal, že na elektromobilitu zvysoka kálí a kecy, že elektromobily zaplaví trh, jsou opravdu jen kecy.
I všemi vysmívaný Renault (počínaje logem, které má ve skutečnosti představovat drahokam), dodal na trh už 200.000 Renaultů ZOE (pravda, začal už 2012, VW až 2014, ale to by snad nemělo hrát takovou roli). A to dělal současně elektrického Fleunce a dnes stále vyrábí současně elektrického Twizy, Kangoo i Mastera. http://www.hybrid.cz/renault-hlasi-200-000-vyrobenych-elektromobilu-zoe
Když se u VW kasali, že zdvojnásobují výrobu eGolfů, tak přiznali, že z 36 na 72 denně. A 2.000 spalovacích denně dělají současně také.
A ejhle, oni nedávají ani těch 72 eGolfů denně, protože 72 x 250 jednosměnných pracovních dní v roce je 18.000 aut ročně. Vyrábějí je od 2014, tedy k dnešku 12/2019 by jich měli mít 108.000 ks, ne 100.000 ks. Je pro představu, spalovacích vychrlili za tu dobu 3.000.000 ks. Tři miliony!
Opět si vzpomeňme na lehce dohledatelná slova jejich vedení před dýzlgejtem z roku 2011, že v roce 2018 bude VW chrlit 300.000 elektromobilů ročně.
A skutečnost? Za 6 let jich s bídou splácali 100.000. Bráno jen eGolfy. Celkově možná polovinu, když přidáme eUpy. Plán byl 2018+2019 600.000 ks.
To je fakt výsměch, ještě z toho dělat oslavu. Prostě u VW jsou fakt dobří, ale jen v píár....

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Kuk

Vrušující. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

no to je výkon teda :( i3 měla v létě výročí 150.000 ks

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele PaRi

No, když se mrknu ZDE, tak v Americe to na žádnou hitparádu rozhodně nevypadá :-/

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

Obrázek uživatele Kuk

V Americe je to těžký compliance auto co se prodává jen 11 CARB státech. Ve zbylejch 39 státech ne. Normální VW dýleři v ostaních státech tento model v životě neviděli a někteří o něm ani neslyšeli.
EV IONIQ se třeba prodává jen v Kalifornii.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To si za ty prachy někdo fakt v dnešní době koupí? Když po novém roce budou za podobnou cenu auta s dojezdem 300+?

Nebo to byl jen čekatel co ho objednal před rokem? :D

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Taky tomu vubec nerozumim. 300+ budou sice jen teoreticky, ale 120 realita je fakt malo. Citygo ma teoreticky dojezd 260, takze realne to bude 210 a stoji to podobne.

jen pro Vaše info: takový typ EV (nižší st.třída, Golf, Leaf, Kona) atd.) jezdí běžně s prům. spotřebou cca 12-15kWh/100km. Při kapacitě aku cca 40kWh (dnes takový střed) si jednoduše spočítáte kolik můžete reálně ujet. Takže viz. výše na 300km potřebujete cca 36-45kWh. Při jízdě po městě bude dojezd větší, na dálnici míň. Zima s TP -cca 10-15%. Vašich 120km jako realita je fakt blbost... :)
Ale taky si počkám na lepší a levnější EV v avizovaných nabídkách od příštího roku.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Jen pro vase info, ja jezdim s Ioniqem prum za 15 ted kolem 5 stupnu v tomto pocasi. S nastavenym topenim na 21 stupnu. V lete je to kolem 12.5-13 prumerne po dalnici kus mesto. Kdyz pojedu po dalnici do Brna a zpet klasickou rychlosti 120-130, mam prum spotrebu 16.5. A to je Ioniq nejuspornejsi vuz ve sve tride.

12-15 s Lefem je uplna Scifi, takto fakt jezdit nechcete, to radeji sednu na vlak. 120km je opravdu realita s tou vetsi baterkou se to o neco zlepsilo, ale nijak zasadni. Viz komentar nize

Aktuálně mám průměrnou spotřebu v tyto dny 14,2 - a to jezdím celkem živě. Samozřejmě dálnice do 110km/h (dálniční rychlostí bych jel tak za 18), ale mimo město to nešetřím.
Mám kamaráda s Ioniqem a ten se pohybuje cca 12-13.
Takže Vám to nějak žere, ale každý máme něco.
Ovšem psát o e-Golfu s cca 36kWh baterií, že ujede reálně cca 120km je fakt trochu úlet - musel by mít spotřebu tak 30kWh/100.... :)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Marek_

Jako, že tento eGolf má dojezd jenom 120? Nebo jak jste to myslel?

Tady dělali test a těch 200km to dá v pohodě:
https://elektrickevozy.cz/clanky/test-volkswagen-e-golf-358-kwh-postupna-e-voluce

A taky na hybridu ho měli a údajně se dá přiblížit i ke 300km:
http://www.hybrid.cz/test-volkswagen-e-golf-358-kwh-kdyz-se-koncernu-dari

---

Lexus GS 450h Premium

110-120 km je realita na dálnici 110 km/h s první verzí 24,7 kWh a tepelným čerpadlem co mám já. Ta nová verze je na tom o cca třetinu lépe, což je sice pozitivní, ale rychlost nabíjení je bohužel dvojnásobná. Ale jak píšou ostatní je to prostě Golf, bez značky EL nikdo "normální" nepozná, že to je elektro auto.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

ne kazdy chce a potrebuje dojezd 300+, spousta lidi chce proste bezne vypadajici auto ktere mel i predtim, a Golf je proste porad Golf, v tom je jeho velka deviza

Souhlas. Ne každý je tech geek a honí technické novinky a rekordy. Ten Golf sice není žádná špička, ale pořád je to dobré auto.

Obrázek uživatele Marek_

Tak v Evropě se neprodává špatně, cca. srovnatelně s Leafem a i3, výrazně lépe je na tom jenom Tesla 3 a Zoe, ostatní hůř. Je to 5.nejúprodávanějšá EV v Evropě. Takže něco na něm asi bude :-)

Asi potřebuje jezdit hned a ne až příští rok. A možná objednal někdy před půl rokem, kdy byla situace jiná.

https://insideevs.com/news/379364/september-2019-plugin-ev-sales-europe/

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele M.Krupka

Dodací lhůta pro auta s volantem na levé straně nebyla tak dlouhá. Leda by tu objednávku poslal v okamžiku kdy se najízděla výroba na auta s volantem vpravo, pak si musel počkat. Pokud je mi známo tak standardní lhůta dodání byla cca 2-3měsíce.

To budou ty lidi, kteri se boji jezdit s autem bez cudliku. Vsak i tady nas ujistovali, ze pristi auto musi mit cudliky na osahavani.

Ne to jsou lidi co chtějí normální auto, pro normální lidi a ne nějaký experiment co se rozpadá pod rukama od šílence co si myslí že bude jednou bydlet na Marsu :D

Sorry al v tomhle nevidim opravdu ani TrochuNadhledu :-)

The Boring Company neni na vrtani tunelu ve mestech. EM bude pri kolonizaci Marsu jako jediny, kdo bude stavet podzemni bydleni. Zda to bude za 20, 50 nebo 100 let je fuk. Ze to jednou prijde je jasny.

To maji teda smulu, za par let nebudou mit co kupovat. Ale snad to prezijou. Prezili to i ti, kteri startovali motor klikou.

The people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do.
- Steve Jobs

Když to potřebuje do letošních daní, či z jiných důvodů, tak jsou mu sliby příštího roku k ...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol