Volkswagen potvrdil elektrický mikrobus Westfalia

Jan Horčík - 15 Duben 2015

Legendární mikrobus Volkswagen Westfalia neboli hippie-bus se stal symbolem 60. let minulého století. Německý koncern teď chystá jeho elektrické znovuzrození.auto Volkswagen Bulli koncept elektromobil auto

Už v březnu 2011 na autosalonu Ženeva ukázal Volkswagen koncept Bulli, který jsme tehdy přezdívali "návratem hippie-busu". Nejspíš jsme nebyli daleko od pravdy.
foto: Volkswagen

Nový koncept elektrického mikrobusu by měl být vybaven baterií v podvozku typu MQB a malým elektromotorem, který bude pohánět přední nápravu. Ikonický Volkswagen Westfalia ve verzi pro 21. století tak dostane plně elektrický pohon.

Heinz-Jakob Neusser, člen správní rady VW, magazínu MotorTrend na autosalonu v New Yorku nedávno řekl, řekl, že Volkswagen stále ještě o novém elektrickém mikrobusu přemýšlí a momentálně vytváří jeho koncept.

Formát mikrobusu má výhodu v tom, že do něj lze snadno "zarovnat" dostatek baterií pro slušný dojezd i v případě čistě elektrického pohonu. A to je něco, co Volkswagen podle Neussera zajímá.

Volkswagen na autosalonu v New Yorku představil také nové koncepty modelu Volkswagen Beetle (včetně hybridu). Ty Dr. Neusser přezdívá jako "lifestylová" auta, určená speciálně pro americký (a také čínský) trh.

Takové vozy musejí nabízet nejen mladistvý, nejnovějším trendům odpovídající vzhled, ale především nové alternativní pohony, včetně plně elektrického nebo (plug-in) hybridního.

Prvními lifestylovými vlaštovkami, které vystoupí z konzervativní škatulky, kterou si Volkswagen už léta udržuje, budou právě nový Beetle a nová Westfalia. Beetle se od roku 2018 začne stavět na univerzální platformě MQB, na které se dnes vyrábí např. i .

Díky tomu bude možné auto nabídnout i v plug-in hybridní verzi a i jako elektromobil. Pro trhy jako jsou nebo Čína bude něco takového kritické, protože především zákazníci z rozrůstajících se měst budou mít o taková auta enormní zájem.

Zpět na HybridPřidat komentář

"Formát mikrobusu má výhodu v tom, že do něj lze snadno "zarovnat" dostatek baterií pro slušný dojezd i v případě čistě elektrického pohonu. A to je něco, co Volkswagen podle Neussera zajímá."
Já myslím, že VW má dost aut do kterých se vejdou baterie. Transporter by byl asi vhodnější než tento koncept a docela se divím, že jež není elektrifikován, tedy jestli se nepletu.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne, elektrický Transporter skutečně zatím představen nebyl, navzdory nedávnému odhalení šesté generace T6.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

To na obrázku v elektrice s dojezdem 300 km a slušnou cenou (dnes jsem se díval na ceníky VW eGolf a zjistil jsem, že pokračují v politice kupte si holý vůz a za další statisíce ho dovybavte) bych bral všemi deseti.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele honYa

Dojezd >300 km by se hodil, ale podle politiky VW Group za poslední roky ho tam určitě nedají, protože jejich cílem nyní je ukázat, že EV je nesmysl a proč to nejde. Tedy nikoliv, jak to učinit možné, viz. politika Nissanu, Mitsubishi/PSA, Tesly. Očekávejte dojezd 160 km při dobrém větru. A také marketingovou zprávu, že e-mobilita je stále limitována baterií.

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...a nema tak nahodou s tym VW pravdu? bateria je zatial obrovska brzda pokroku v EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistě, ale kolik stojí převodovka DSG? Není to náhodou tolik co ta baterie, která vydrží déle něž to DSG? Není problém v tom, že elektromobil jejich vynálezy nepotřebuje?


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil