Volkswagen potvrdil 80 nových aut do zásuvky, chce baterie za €50 mld. – jako hodnota celé Tesly

Koncern Volkswagen už v polovině minulého roku oznámil, že do roku 2025 hodlá mít na trhu 80 nových aut do zásuvky. Teď to potvrdil a přidal podrobnosti.

Kamuflážovaný prototyp elektromobilu Audi e-tron Quattro. Volkswagen bude uvádět auta do zásuvky napříč všemi svými značkami, včetně Porsche, Seatu či Škody. Prozatím už má VW uzavřeny dohody s dodavately v hodnotě 40 miliard eur.
foto: Audi

Volkswagen se chce změnit. Po aféře dieselgate se rozhodl pozměnit své směřování a investovat desítky miliard eur do elektromobility.

Do roku 2025 chce mít na trhu 80 modelů aut do zásuvky, zda dalších pět let pak celkem 300 takových! Znovu tento záměr potvrdil začátkem května na pravidelném výročním akcionářů.

Jen tento rok se rozšíří nabídka modelů aut do zásuvky z osmi na osmnáct. Do roku 2025 si tak Volkswagen bude muset zajistit až 150 GWh baterií ročně. Zaplatí za ně až €50 mld.

To je zhruba tržní hodnota celé automobilky Tesla. Ta dnes zvládá vyrábět kolem 4000 elektromobilů týdně a chystá se letos tento počet výrazně navyšovat.

Volkswagen už příští nebo přespříští rok začne uvádět na trh své nové elektromobily rodiny I.D. První bude I.D. hatchback, následovat budou I.D. Crozz, I.D. Buzz či I.D. Vizzion.

32 Comments on “Volkswagen potvrdil 80 nových aut do zásuvky, chce baterie za €50 mld. – jako hodnota celé Tesly”

  1. už ste četly ty trapný houksi z plátků jako tncézet
    už ste četly ty trapný houksi z plátků jako tncézet :))))))))))

    „Experti bijí na poplach: Litr nafty prý podraží do prázdnin až o 5 korun“ což je jedině dobře a STÁLE MÁLO !!! :))))))))))

    Když ropa stála 120 nafta stála 36

    kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-vyvoje-ceny/nr_index.asp?A=5&idk=38&od=29.9.2003&curr=USD&default_curr=USD&unit=&lg=1

    Ted je ropy jako sraček sotva za 80 a už menenažerský ropný sračkolidi honí ceny na 31+5= 36 :)))))))))))))

  2. off
    Johnny Smith a jeho jemně dotíravé otázky při jízdě

    off

    Johnny Smith a jeho jemně dotíravé otázky při jízdě novým Mercedesem EQ :)) Dinosauři už jsou tak zoufalý z toho že nemaj co ukázat, že pouštej média i tam kam to dřív nebylo možné, nechaj je řídit dříve nedotknutelné papundeklové koncepty po městě (VW I.D.) i ve skladu (Škoda), nechaj je zpovídat vývojový inženýry za jízdy v zamaskovaným předprodukčním voze. To dřív nebylo, dřív se muselo čekat dokud auto nevodklepli vrchní páprdové, že může jít ven na světlo bóží. :)))
    https://youtu.be/Y7ZjkoJgXWk

      1. To už se ale říká 6 let, co je Model S na trhu a pořád
        To už se ale říká 6 let, co je Model S na trhu a pořád nic a to ani v prémiovém segmentu, kde se na cenu nehledí. I Nissan, který před pěti lety nasadil celkem agresivní cenovou politiku a tak nějak se čekalo, že s L2 by to mohl opět zopakovat, namísto toho opět zdražil. A nějak už vůbec nevidím jakokoli snahu masově elektrifikovat městská vozítka typu kolínská trojčata, Micra, Switft nebo i větší typu Note nebo Yaris (ano, já vím, je to Toyota).

    1. Tenhle graf je hrozně nepřesný. Přečtěte si ty
      Tenhle graf je hrozně nepřesný. Přečtěte si ty příspěvky pod tím, nefunguje jim, protože neumí operovat s dočasným zastavením výroby (snaží se křivku co nejvíce vyhladit). Na 4000/týden u modelu 3 ještě nejsou, ale přesnější odhady z jiných zdrojů ukazují cca 2800 aut za poslední týden a jak píše Jan, dalších 2000 týdně modelů S+X.

  3. Kolik s toho bude dostupných jen v Číně
    Kde je prostě

    Kolik s toho bude dostupných jen v Číně
    Kde je prostě musí vyrábět, jinak …
    https://www.euro.cz/politika/cina-stanovila-kvoty-na-elektroauta-vw-bude-mit-vazne-problemy-1375589
    Kdo jim bude vyrábět ty akumulátory ve velkém, když už tet je výrobní kapacita vyprodaná ?
    https://www.novinky.cz/auto/443262-elektromobily-maji-problem-nejsou-akumulatory.html

          1. Hlavně ten ADAC, to je ukázka stupidity a manipulace+++.
            Hlavně ten ADAC, to je ukázka stupidity a manipulace+++. Srovnávat spotřebu TDI 140kW s elektromotorem (Nejspíš Tesla X) o přesně dvojnásobném výkonu (280 KW), upravit lifecycle na 150 000 km a ještě použít nereálnou spotřebu podle NEDC a srovnávat to s celkem realistickou spotřebou BEV. A to se mi ještě nepodařilo zjistit, jak se vlastně přesně počítají ty výrobní emise. Tam bude možná také hodně velké zkreslení, protože použili pro výpočet energetický mix v Německu z roku 2013, aby to vyšlo co nejlíp/nejhůř.

    1. VW nespí, ale díky svým pro běžnou ziskovost v oboru
      VW nespí, ale díky svým pro běžnou ziskovost v oboru výhodným prodejním cenám už skoro desetiletí nestíhá vyrábět i běžné fosily.
      Před 2 roky přeřadili plánovanou budoucnost částečně i na další elektrickou kolej, a doteď stihli vykoupit obří část i rozestavěných světových baterkových továren pro auta na 4 roky dopředu.

Napsat komentář