Volkswagen plánuje prodat až 500 000 elektromobilů ID.4 za rok; auto ukáže 23. září

První kusy elektromobilu Volkswagen ID.3 míří k zákazníkům a Volkswagen už spěchá s odhalením ID.4. To naplánoval na 23. září, den po Tesla Battery Day.

Volkswagen se už delší dobu netají svými plány na to, že v roce 2025 bude ročně prodávat 1,5 milionu elektromobilů (bateriových). Z toho podle nejnovějšího rozhovoru s předními zástupci firmy má připadnout až 500 000 kusů právě na Volkswagen ID.4.

Elektromobil Volkswagen ID.4 je hlavní zbraní koncernu proti Tesla Model Y a dalším novým plně elektrickým CUV/SUV. Výroba elektromobilu Volkswagen ID.4 už začala, a to jak v Evropě, tak v Číně. V USA se pro jeho výrobu staví nová továrna.

Volkswagen oficiálně tvrdí, že hlavními konkurenty pro ID.4 budou modely Toyota RAV4, Honda CRV nebo také Hyundai Tucson. Ale tím hlavním konkurentem je pochopitelně Model Y, čemuž odpovídá i jeho velikost.

Sesterský modelem k VW ID.4 je elektromobil Škoda Enyaq iV, která byla nedávno představena v Praze. Stejně jako ID.4, i ona je postavena na koncernové modulární elektrické platformě MEB.

86 Comments on “Volkswagen plánuje prodat až 500 000 elektromobilů ID.4 za rok; auto ukáže 23. září”

  1. Novinky jsou takovým dnem žurnalistiky i lidskosti. Diskuze
    Novinky jsou takovým dnem žurnalistiky i lidskosti. Diskuze jsou plné těch nejprimitivnějších afektovaných lidí, kteří se tam chodí hádat a řešit svoje mindráky.

    Hybrid se stal takovými Novinkami ve světě elektromobility.

      1. Nepodarilo se mi najit jine prirovnani u ktereho ctenar
        Nepodarilo se mi najit jine prirovnani u ktereho ctenar okamzite pochopi extremni zklamani. Pripad VVP je vseobecne znam a i nasledky na psychiku, ktere ten krach vyvolal.
        Mohl bych take pouzit prirovnani, jak Jeden nejmenovany clovek zesilel ze ztraty statusu jednoho nejmenovaneho celku. Je to lepsi?

    1. Takže Te zajímá moje psychická pohoda, Vendulí? Ano,
      Takže Te zajímá moje psychická pohoda, Vendulí? Ano, považuji se za popírače eMobility. A jsem v naprosté psychické pohodě, protože nejsa skopčákem jako Ty, řídím se českými příslovími, v nichž se skrývá moudrost minulých generací. A to např. „Zajíci se počítají až po honu“ nebo „Nekřič hop, dokud jsi nepřeskočil“.
      Tvé výkřiky totiž nemají ani cenu toho hajzlpapíru, na který je píšeš.

                1. Dochází vám proč to řeším?
                  Dochází vám proč to řeším?

                2. Koukam dobre? Kkk je dlazdic?
                  Koukam dobre? Kkk je dlazdic?

                3. Nejsem. Vy se obracite na kuka kdyz odpovidal dlazdici a to je
                  Nejsem. Vy se obracite na kuka kdyz odpovidal dlazdici a to je divne.

                4. Viz naše diskuze dole:::Vložil/a Kuk, Pá, 2020-09-18
                  Viz naše diskuze dole:::Vložil/a Kuk, Pá, 2020-09-18 11:34

                  Zamindrákovanej koncernovej politruk furt fňuká jak malý dítě. Běž svejm idolům do Vlkohradu prokočit zadelí to tě uklidní. Vložil/a kkk, Pá, 2020-09-18 11:46

                  Vaše odkazy jsou fajn, ale nešlo by to bez těch urážek?

    1. No já nevím. 500.000ks bude roční produkce za 5 let (pokud
      No já nevím. 500.000ks bude roční produkce za 5 let (pokud to všechno klapne). Budou muset slíbit atraktivní cenu (za 1,6M v plné výbavě jako škoda Eeenijak se jich 500.000ks asi neprodá) a něco „navíc“. Kdo ví , kde bude tesla s novýma baterkama za 5 let….

      1. Tesla bude za 5 let s baterkama dal o tolik co je dal dnes,
        Tesla bude za 5 let s baterkama dal o tolik co je dal dnes, mozna ani tolik ne, protoze ten vyvoj neni jen u Tesly, ten vyvoj je celosvetovej a jde se pri nem pouze po penezich, tedy kdo da vic to ma a zbytek si to musi licencovat, tedy se neda predpokladat ze Tesla bude v tomto navzdy leader

        to co Tesle v soucasnosti pomaha jsou jen dilci veliciny ktere se ostatni snazi dohnat, a ve chvili kdy se treba dotahnou a Tesla zaroven nebude mit kvalitu vyroby, tak konkurence postupne prebere oteze, bylo to tak vzdycky v businessu a bude to tak vzdycky, s tim nenadela nikdo nic, a Tesla ma v soucasnosti ty veliciny jen dve, baterie a castecne sit Superchargeru, treti velicinou je Musk, bez neho by Tesla pravdepodobne davno nebyla, protoze ji dela neskutecne obri PR jen tim ze je celebritou o ktere pise a mluvi temer celej svet, na uplne stejnych zakladech to vytahnul Apple, kde tou velicinou byl Jobs

        je treba si uvedomit ze drtive vetsine zakazniku je naprosto fuk vsechno to okolo, a zajima je jen to co sami chteji a nekdo jim to musi nabidnout aby vedeli ze to chteji, tedy presne to co delal Jobs a momentalne to dela nejakych 10 let Musk

        1. Další veličinou je obří síť SCh nabíječek a obří
          Další veličinou je obří síť SCh nabíječek a obří trh na kterým je spousta místa pro nahrazování spalováků. Pak tu máme veličinu AP a připojeného cloudu, veličinu vertikální integrace a veličinu inovace rychlejší než stačí výroba vůbec realizovat. Veličinu vlastních čipů a veličinu raketových inženýrů co jsou vždy po ruce. Pak furt vyhrožujou veličinou robotických aut, ale buhvi kdy opravdu dorazej.

          1. Tesla nema a nemuze mit ambice nahrazovat trhy kde ma treba
            Tesla nema a nemuze mit ambice nahrazovat trhy kde ma treba jednu prodejnu a jeden servis na rekneme krajinu kde je 6.5 milionu spalovaku, ma Tesla vlastne dnes v nejake krajine dominantni podil na trhu s BEV? pokud bych si odhadnul tak tohle nema ani v Norsku

            SC jsem zminoval a ty je jen opakujes

            to s tema raketovejma inzenyrama co jsou po ruce je dobrej joke, to je nesmysl na entou, protoze ty inzenyri maj sakra dost vlastni prace na projektech ktere urcite pockaj protoze Tesla 😀 zbytek s tim co jsem napsal nesouvisi, takze si to jen rozvadis nekam do absurdna

            1. Proč by podle tebe měla Tesla nahrazovat celý trhy a
              Proč by podle tebe měla Tesla nahrazovat celý trhy a ještě bejt dominantní? To je jen velikášké zkostnatělé myšlení dinosaurů s jejich rétorikou fjůčr a lídr. :))) Bohatě stačí jen podíl trhu, zbytek s radostí přenechaj dinosaurům. Místa bude dlouho dost, na výměnu je a bude ohromná hromada spalováků. Navíc pokud se rozmůžou pouliční půjčovny a robotický auta, potřeba vlastnit auto dramaticky klesne a nakonec se přestanou prodávat a všechno bude jinak. 😉

              SCh jsem přehlíd tak to pardon.

              Raketový inženýři pomohli s vývojem modelu S, vyčlenili lidi ze SpaceX a to včetně prostoru a pak pomohli s vývojem závěsů falkónek pro Xko protože externí profi firma z automotive oboru naprosto selhala. Teď pomáhaj s vývojem materiálů nerezovejch slitin pro Cyber truck, ale to bude spíš bokovka k novejm trupům raket co se testujou. A bokovka budou nejspíš i trysky pro Roadstera 2. Pro tebe je to možná absurdní ale pro ně je to jen oddechové zamyšlení při svačině s pár črtama na ubrousek a pár instrukcema pro inži z Tesly který to pak už dotáhnou. 😉 Přecejenom fyzikálních faktorů u raketové techniky je řádově víc než u aut a to hlavně těch extrémních, takže vývoj není zatížen tak extrémním rizikem.

                1. Chtel bych maly napis na mou TM3. „Technology by SpaceX“. Ale
                  Chtel bych maly napis na mou TM3. „Technology by SpaceX“. Ale nevim presne zda tam doopravdy neco pouzili. Mate info?

                2. radove tam muze bejt nejaky stejny materiel nebo neco v
                  radove tam muze bejt nejaky stejny materiel nebo neco v systemu co se ohledne treba BMS pouziva i v druzicich, ale silne pochybuju ze by inzenyri ze SpaceX cimene delali neco pro Teslu, …..“hele hosi ted nemate par minut do ceho pichnout protoze se vam pocita neco na cloudu, tak pojdme udelame pro Teslu nejake to vylepseni“ 😀

                  ciste prakticky by to bylo neproduktivni pro obe strany takto neco vymejslet, Tesla je proslula v automotive tim, ze vyvojovy team daneho modelu je jeden a uzce spolupracuje v danem teamu kazdy s kazdym na danem modelu jako na celku, coz z nich ciny sione hrace s rychlym vyvojem a „dinosaury“ naopak odsuzuje k vycenakladum a vleklym problemum s drobnostma, a i Musk jiste moc dobre vi ze prijit do Psace X a zadat tam nekolika lidem praci na necem jinem by mohlo znamenat problemy a spozdeni na projektech ve SpaceX, snad jedine kdy se neco takoveho dela je obdoby mezi projekty, kdy se proste dela neco jineho aby si ty lidi vycistili myslenky, al evetsinou jsou to jen male veci ktere tem lidem nebude nejak menit jejich postupy mysleni, takze treba programatori si treba jednou tydne davaji oraz tim ze naprogramuji nejakou blbinku do systemu ktera uzivatele tech aut pak treba rozesmeje a podobne

                3. Domníváte se, že VW dokáže do konce roku vyladit soft. u
                  Domníváte se, že VW dokáže do konce roku vyladit soft. u ID?

                4. Diky za odpoved. V tom smyslu vyviji tym SpaceX asi tu prdici
                  Diky za odpoved. V tom smyslu vyviji tym SpaceX asi tu prdici aplikaci. Tak nevim, mozna si dam nalepku „SpaceX inside“.

                5. myslim ze nebude nic snazsiho nez se zeptat Muska na Twitteru,
                  myslim ze nebude nic snazsiho nez se zeptat Muska na Twitteru, kolik zhruba prace udelali inzenyri SpaceX na vyvoji pro Teslu

                  me taky odpovedel pred par lety na muj dotaz, a celkem rychle, do druheho dne

                6. Nemam zadny account do social media. Zeptam se ho az ho nekdy
                  Nemam zadny account do social media. Zeptam se ho az ho nekdy vezmu jako stopare skze galaxii.

                1. Jesli takhle běžně mluvíte doma, to vám neberu, ale tady
                  Jesli takhle běžně mluvíte doma, to vám neberu, ale tady se zbytečně shazujete.

                2. Je to chudák. Vykašlejte se na něj, je to marný.
                  Je to chudák. Vykašlejte se na něj, je to marný.

                3. To se ti bohužel snažím naznačit už leta že bys moh mít
                  To se ti bohužel snažím naznačit už leta že bys moh mít na víc než co tu předvádíš, ale nezměnilo se zhola nic. Je to marný.

                4. Je to uple v zadeli. Tomas Marny.
                  Je to uple v zadeli. Tomas Marny.

                5. Rika se, ze v Japonsku jsou vsichni az prehnane zdvorily a
                  Rika se, ze v Japonsku jsou vsichni az prehnane zdvorily a nikdy nesmeji ztratit tvar. Nadavky atd. nejsou mozne. Uz tusim, proc se tady chcete odreagovat. Urcite to je tezke vse udrzet uvnitr. Tak hura na to, uvolnete se. Nemyslim to spatne, mam pochopeni a nemam vam to za zle.

                6. Pokud chceš v Japonsku najít jinou kulturu než přehnaně
                  Pokud chceš v Japonsku najít jinou kulturu než přehnaně zdvořilé pokrytečté a mnohdy rasistické Japonce, stačí se obrátit na původní obyvatele Japonska a těmi jsou Ainu domorodci. Osobně je neznám, ale prý jsou to úplně jiná parta než Japonci. 😀
                  https://en.wikipedia.org/wiki/Ainu_people#Ainu_culture
                  https://www.youtube.com/watch?v=zFohbr7ALeQ

                  Japonci je teprv až teď milostivě uznali jako původní domorodce. To mluví za vše…
                  https://edition.cnn.com/2019/04/20/asia/japan-ainu-indigenous-peoples-bill-intl/index.html

                7. Ano doma nazývám věci pravými jmény, ale koukám že
                  Ano doma nazývám věci pravými jmény, ale koukám že tobě jde spíš o mou osobní rovinu než o osobní rovinu kritizovaného. 🙂

                  Btw tou upřímností se shazuju z čeho a kam?

                8. Ne mě jde normální komunikaci bez urážek, vaše osobní
                  Ne mě jde normální komunikaci bez urážek, vaše osobní rovina mě opravdu nezajímá.

                9. Tak proč řešíš zda se shazuju? 😉
                  Ukaž mi co z toho co

                  Tak proč řešíš zda se shazuju? 😉
                  Ukaž mi co z toho co jsem řek není pravda.

                10. Už to radši neřešte, a hlavně nepřepínejte.Možná to
                  Už to radši neřešte, a hlavně nepřepínejte.Možná to časem pochopíte, nebo se zeptejte doma rodičů.

                11. Výborně takže kromě moralizování trpíš i absencí
                  Výborně takže kromě moralizování trpíš i absencí argumentů a hážeš do toho vidle. Takto se nikam nedopracuješ. Btw kolik ti je let?

                12. Dost na to, abych se nepředváděl jako puberťák, a neplnil
                  Dost na to, abych se nepředváděl jako puberťák, a neplnil příspěvky zvratkama jako dlaždič a vy: „Běž svejm idolům do Vlkohradu prokočit zadelí to tě uklidní.“

Napsat komentář