Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z XL1

Jan Horčík - 26 Únor 2013

Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z revolučního plug-in Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km. Okamžitě se tedy nabízí otázka: bude i Auto mít svůj hybrid v podobě Citigo?Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z XL1

Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z XL1
foto: Volkswagen

Volkswagen chce být do roku 2018 největší světová automobilka a německý koncern dělá vše proto, aby se mu to podařilo. Plánuje záplavu plug-in hybridů. Jedním z nich bude i revoluční dvoumístný Volkswagen XL1 – plug-in diesel-hybrid se spotřebou 1 l/100 km.

Teď podle magazínu Autocar.co.uk představila německá automobilka plány, ve kterých ukazuje, že hybridní pohon z XL1 se objeví také v modelu malého auta do města Volkswagen Up! Ten v ČR vyrábí také Škoda pod značkou Škoda Citigo.

Hybridní pohon do každého auta

Volkswagen XL1 půjde do výroby – ta bude ale ruční a kusově velmi omezená. Naopak Up! Hybrid by se mohl vyrábět po tisících. Využije stejný typ pohonu – naftový 800ccm dvouválec TDI o výkonu 47 koní, doplněný o elektromotor o výkonu 27 koní a 5,5kWh baterii.

Ostatně, o tom, že Volkswagen Up! dostane dieselový dvouválec - stejný, který najde využití v extrémně šetrném Volkswagenu XL1, už jsme psali před časem.

Volkswagen Up! - pětidveřová verze Volkswagen Up! - pětidveřová verze Volkswagen Up! - pětidveřová verze

To vše je spojeno sedmistupňovou DSG převodovkou. Auto by navíc mělo být možné dobíjet z běžné zásuvky, půjde tedy o plug-in hybrid. Slibovaná spotřeba XL1 je 0,9 l/100 km. Model přitom bude vážit pouze 795 kg.

Malé, lehké, prostorné

Volkswagen Up! v základu váží 925 kg – ovšem bez toho, aby využíval CFRP (plasty tvrzené uhlíkovými vlákny) nebo jiné vychytávky. Díky tomu by mohl Up! hybrid být i výrazně levnější než XL1 a vážit taktéž pod 1000 kg.

Navíc půjde o plnohodnotný čtyřmístný vůz. Odhadovaná reálná spotřeba je kolem 2,5 l/100 km. Dojezd čistě na elektřinu ujede auto zhruba 50 km.

Podle magazínu Autocar.co.uk je Up! Hybrid stále ještě ve stádiu návrhu. Do prodeje se určitě nedostane během následujících 1,5-2 let. Nicméně model Volkswagen XL1 se představí na autosalonu Ženeva 2013.

Autocar.co.uk
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ať top udělají naopak: Do karoserie XL1 (bez uhlíkových vláken) ať dají pohon z Up!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj s tou spotrebou je to nejaké čudné. XL1 0,9 l/100 km, up! 2,5 l/100 km, pričom hmotnosť je podobná a na aerodynamike sa temer 3x neurobí, či?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ne tak přesně.
Aerodynamika jde z 0,18 na 0,25 , to je nárůst odporu o 30%, hmotnost má nárůst o dalších 30%. Takže 1,3*1,3*0,9=1,521l/100km.

Takže je zde otázka - bude mít XL-1 skutečně spotřebu 0,9l/100km, nebo je to měřené pomocí MPGE metodiky. Pokud by to bylo pomocí MPGE lži, tak by potom uváděné hodnoty odpovídaly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reálná spotřeba XL1 bude okolo 2,2l/100km.
0,9l/100km je bohužel trapný marketingový trik, kde se prvních 100km počítá s jízdou s plně nabytými bateriemi.
Zajímalo by mě, jak budou měřit, až přijde nějaký hybrid, který zvládne 110km na baterii a bude mít spalovací motor. To bude asi uváděná spotřeba v litrech na sto km toho spalováku záporná, podle jejich logiky!

Obrázek uživatele honYa

50Km dojezd na 5,5kWh baterii? Hmm, to je výzva, u motorky stopro, ale i auta, byť do 1 tuny?

---

honYa

Asi je to myšleno stálou 40km rychlostí.

---

ipekra


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol