Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z revolučního plug-in diesel-hybridu Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km. Okamžitě se tedy nabízí otázka: bude i Škoda Auto mít svůj hybrid v podobě Škoda Citigo?
foto: Volkswagen
Volkswagen chce být do roku 2018 největší světová automobilka a německý koncern dělá vše proto, aby se mu to podařilo. Plánuje záplavu plug-in hybridů. Jedním z nich bude i revoluční dvoumístný Volkswagen XL1 – plug-in diesel-hybrid se spotřebou 1 l/100 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen E-Up! – cena 475 000 Kč plus 1500 měsíčně za baterii?
Volkswagen eco up! jezdí na CNG
Volkswagen Up! – malé auto bude jezdit i na plyn a elektřinu
Teď podle magazínu Autocar.co.uk představila německá automobilka plány, ve kterých ukazuje, že hybridní pohon z XL1 se objeví také v modelu malého auta do města Volkswagen Up! Ten v ČR vyrábí také Škoda pod značkou Škoda Citigo.
Hybridní pohon do každého auta
Volkswagen XL1 půjde do výroby – ta bude ale ruční a kusově velmi omezená. Naopak Up! Hybrid by se mohl vyrábět po tisících. Využije stejný typ pohonu – naftový 800ccm dvouválec TDI o výkonu 47 koní, doplněný o elektromotor o výkonu 27 koní a 5,5kWh baterii.
Ostatně, o tom, že Volkswagen Up! dostane dieselový dvouválec – stejný, který najde využití v extrémně šetrném Volkswagenu XL1, už jsme psali před časem.
To vše je spojeno sedmistupňovou DSG převodovkou. Auto by navíc mělo být možné dobíjet z běžné zásuvky, půjde tedy o plug-in hybrid. Slibovaná spotřeba XL1 je 0,9 l/100 km. Model přitom bude vážit pouze 795 kg.
Malé, lehké, prostorné
Volkswagen Up! v základu váží 925 kg – ovšem bez toho, aby využíval CFRP (plasty tvrzené uhlíkovými vlákny) nebo jiné vychytávky. Díky tomu by mohl Up! hybrid být i výrazně levnější než XL1 a vážit taktéž pod 1000 kg.
Navíc půjde o plnohodnotný čtyřmístný vůz. Odhadovaná reálná spotřeba je kolem 2,5 l/100 km. Dojezd čistě na elektřinu ujede auto zhruba 50 km.
Podle magazínu Autocar.co.uk je Up! Hybrid stále ještě ve stádiu návrhu. Do prodeje se určitě nedostane během následujících 1,5-2 let. Nicméně model Volkswagen XL1 se představí na autosalonu Ženeva 2013.
Ať top udělají naopak: Do
Ať top udělají naopak: Do karoserie XL1 (bez uhlíkových vláken) ať dají pohon z Up!
Aj s tou spotrebou je to
Aj s tou spotrebou je to nejaké čudné. XL1 0,9 l/100 km, up! 2,5 l/100 km, pričom hmotnosť je podobná a na aerodynamike sa temer 3x neurobí, či?
No ne tak
No ne tak přesně.
Aerodynamika jde z 0,18 na 0,25 , to je nárůst odporu o 30%, hmotnost má nárůst o dalších 30%. Takže 1,3*1,3*0,9=1,521l/100km.
Takže je zde otázka – bude mít XL-1 skutečně spotřebu 0,9l/100km, nebo je to měřené pomocí MPGE metodiky. Pokud by to bylo pomocí MPGE lži, tak by potom uváděné hodnoty odpovídaly.
Reálná spotřeba XL1 bude
Reálná spotřeba XL1 bude okolo 2,2l/100km.
0,9l/100km je bohužel trapný marketingový trik, kde se prvních 100km počítá s jízdou s plně nabytými bateriemi.
Zajímalo by mě, jak budou měřit, až přijde nějaký hybrid, který zvládne 110km na baterii a bude mít spalovací motor. To bude asi uváděná spotřeba v litrech na sto km toho spalováku záporná, podle jejich logiky!
50Km dojezd na 5,5kWh
50Km dojezd na 5,5kWh baterii? Hmm, to je výzva, u motorky stopro, ale i auta, byť do 1 tuny?
Asi je to myšleno stálou
Asi je to myšleno stálou 40km rychlostí.