Volkswagen otevřel první obchod specializovaný na elektromobily

Úspěch konceptu obchodů Apple Store se rychle přenesl do automobilového světa. Po Tesle, Polestaru a Bytonu bude mít své specializované elektromobilní obchody i Volkswagen.

Obchod ID. Store s elektromobilem Volkswagen ID.3. Vypadá to, že koncern to s uvedením auta letos v létě myslí opravdu vážně.
foto: Volkswagen

Nové obchody automobilky Volkswagen se budou jmenovat „ID. Store“. První takový se otevřel minulý týden v Drážďanech.

Konkrétně ve Skleněné manufaktuře – hypermoderní továrně, kde se vyráběly elektromobily e-Golf. Obchody ID. Store mají postupně vyrůst i na dalších místech.

Zákazníci tam budou mít možnost nejen prohlédnout si nové modely elektromobilů rodiny ID, nejprve tedy ID.3, ale také absolvovat zkušební jízdu a dozvědět se další informace o elektromobilech VW.

Samozřejmě bude možné si rovnou nakonfigurovat svůj model elektromobilu. Další – dočasný – ID. Store se otevře v červenci v továrně v Mnichově, a následně také ve Cvikově, kde se elektromobily Volkswagen ID.3 vyrábí.

tisková zpráva

31 Comments on “Volkswagen otevřel první obchod specializovaný na elektromobily”

  1. Já se vůbec nedivím, že první „ID. Store“ se otevřel
    Já se vůbec nedivím, že první „ID. Store“ se otevřel minulý týden v Drážďanech. To byl totiž první „prodejce“ značky Volkswagen, který měl snahu mi el.auto prodat a nedělal s tím žádné ofuky. Co čekat od lidí – prodejců jenž mají rádi motory plné olejů a motory jenž musí pravidelně na servis. Myslím, že si to málokdo uvědomuje, ale ta síť prodejců a servisů je obrovská a těžká koule, jenž za sebou tradiční automobilky vláčí.

      1. Automobilky nic nevláčí, to je pravda, prodejce nutí do
        Automobilky nic nevláčí, to je pravda, prodejce nutí do takových pitomostí, že si dnes už vydělají jen na servisu. Pokud jim dají minimální marže za prodej BEV a servis nebude, pak nezávidím majitelům firem, kteří investovali svoje peníze do prodejen, protože celý tenhle business pujde časem do pr…. a auta se budou prodávat na internetu. Tahle doba ukázala, že vlastně žádné prodejny potřeba nejsou a je důležitý servis, tak jak to vidíte u Mercedesu. Tam je defacto jen servis a po cestě k technikům stojí auta, kdyby si je někdo chtěl někdo náhodou prohlédnout. Mercedes prodává auta už se zaplacenou servisní údržbou na 6 let (125 tis. km) a tedy lidi nemají důvod jezdit jinam. Firmy si berou zpravidla auta na tři roky do nájezdu 80-100 tis. km, tedy v případě Mercedesu mají vše zdarma a není rozdíl, zda si pořídí BEV nebo ICE, náklady na servis jsou stejné – nulové.

        1. Jen ten předplacený servis zaplatí automobilka
          Jen ten předplacený servis zaplatí automobilka servisu-prodejci. Co budou sevisovat a platit u EV prvních šest let, když to bude „počítač“ na kolečkách je velkou otázkou. A uživí je to, bude dost peněz na stavbu a provoz dnešních salónů??

          1. Jak přesně má vypadat autosalon dostane prodejce nařízeno
            Jak přesně má vypadat autosalon dostane prodejce nařízeno od výrobce, pokud chce být autorizovaný dealer. Rovněž dostává příkazem, kolik musí minimálně odebrat aut měsíčně a jakých typů atd. To že na to nemá zákazníky výrobce nezajímá, starej se dealere. Samozřejmě, že BEV pojaté stylem Tesly (žádný pravidelný servis) uživí jenom výrobce aut a možná 2 servisní střediska na 10 mil obyvatel, tedy autosalony by v takovém případě mohli zavřít a i většinu servisů. Opravy budou spočívat v závadách na elektrických obvodech a mechanických dílech jako u ICE a ty, jako v případě Tesly budou hooodně drahé, aby se uživili. Je to vidět na zahraničních forech, kde odřený a promáčknutý blatník na Tesle vyšel majitele kolem 3 tis. EUR.

            1. Autosalon je v podstatě taková franchisa..
              Výrobce aut

              Autosalon je v podstatě taková franchisa..
              Výrobce aut prakticky nenese žádné riziko, všechno má na hrbu majitel autosalonu…
              Sám nechápu jak se vůbec dokáží uživit, když mají omezený počet servisních mechaniků x 8h denně… x hodinová sazba..
              Na druhé straně člověk slyší jak centrální banky po celém světě tisknou peníze z ničeho a stejně nakonec ty peníze nejsou nikde vidět… Lidi bez práce, firmy v konkursu…

              1. Taky nechápu, jak se uživí, ale prodejem BEV to mohou
                Taky nechápu, jak se uživí, ale prodejem BEV to mohou zavřít. Už nyní při poklesů prodejů o 55% to bude pro ně tragické, teď posunou firmy i lidé nákupy aut na příhodnější dobu. Ono to tak trochu vypadá, že se nic nestalo, ale to je ticho před velkou bouří, myslím a nejsem sám, že přijde největší krize od války.

            2. To jak má autorizovaný servis a prodejce vypadat a to
              To jak má autorizovaný servis a prodejce vypadat a to včetně nábytku v servisu kam se běžně zákazník ani nedostane to je pravda. Kolik má odebrat aut je dle mého trochu nesmysl, neb prodejce v Toužimi nemůže plnit stejný počet prodaných aut jako prodejce v Praze.
              Jeden prodejce má jednu prodejnu a jiný jich má pět. Těžko by se takové nařízení o počtu minimálně odebraných vozů dalo plnit.

              1. Měl jsem namysli minimální počet, to že v Praze prodá
                Měl jsem namysli minimální počet, to že v Praze prodá 200 aut a v Toumžimi 20 je jasné. Navíc se už rok mluví o tom, že až polovina těchto dealerů zanikne v nových podmínkách prodeje (např. zavedením přímého prodeje výrobci). Jenže v té době nikdo netušil co přijde a dnes mít autosalon je černá můra podnikání.

      1. VW sice vyrábí 20x více aut, ale Tesla je luxusní auto s
        VW sice vyrábí 20x více aut, ale Tesla je luxusní auto s dokonalým designem, luxusními materiály a dokonalým zpracováním, baterie vydrží 1 milion mil a zrychlí za 3s 0-100 km/h, což všichni potřebují. Plechovka o VW zrezaví za týden a ujede 200 km a pak klekne baterie :))))

  2. Pomalu ale jiste. Jestli neco rozpumpuje ev revoluci v Evrope,
    Pomalu ale jiste. Jestli neco rozpumpuje ev revoluci v Evrope, bude to nejspis ID.3.

    Navic treba Porsche Taycan v testu TeslaBjorn(a) vyslovene nadchnul. Tu chvalu kterou na Porsche peje jsem fakt necekal. (vyhrady ma samozrejme taky) Ukazuje se ze to je opravdu kvalitni auto. Takze oni ti „dinosauri“ nejsou zdaleka tak neschopni jak zde mnozi tvrdi.

      1. A uz je to tady. Poukaz na cenu. Ja to tam chtel pro jistotu
        A uz je to tady. Poukaz na cenu. Ja to tam chtel pro jistotu napsat ze je drahy, aby s tim hned nekdo neoperoval, no zapomnel jsem, moje blbost. Neslo o cenu ale jen o to, ze je to evidentne velmi dobre auto, kdyz ho velice chvali teslista. O to slo a o nic jineho. A ne mozna, evidentne dobrej je. I ten dojezd a spotreba neni tak spatna jak ukazovala EPA (vetsinou jim to sedi, tady se pekne sekli).
        Jen dodavam ze kdybych si mel sam vybrat mezi Teslou a Porsche byla by to Tesla. To nic ale nemeni na tom ze se Taycan evidentne povedl.

            1. Chápu od začátku co chcete říct, jen zpochybňuji význam
              Chápu od začátku co chcete říct, jen zpochybňuji význam slova „dobrá“. Asi bych se víc smířil se slovním spojením „technicky výkonnější“. To třeba Lightyear dělá ještě lepší auta – jen zatím udělali 3 a nikdo je nekupuje – takže otázka – jsou Lightyear „DOBRÁ“ auta?

Napsat komentář