Úspěch konceptu obchodů Apple Store se rychle přenesl do automobilového světa. Po Tesle, Polestaru a Bytonu bude mít své specializované elektromobilní obchody i Volkswagen.
foto: Volkswagen
Nové obchody automobilky Volkswagen se budou jmenovat „ID. Store“. První takový se otevřel minulý týden v Drážďanech.
Konkrétně ve Skleněné manufaktuře – hypermoderní továrně, kde se vyráběly elektromobily e-Golf. Obchody ID. Store mají postupně vyrůst i na dalších místech.
Zákazníci tam budou mít možnost nejen prohlédnout si nové modely elektromobilů rodiny ID, nejprve tedy ID.3, ale také absolvovat zkušební jízdu a dozvědět se další informace o elektromobilech VW.
Samozřejmě bude možné si rovnou nakonfigurovat svůj model elektromobilu. Další – dočasný – ID. Store se otevře v červenci v továrně v Mnichově, a následně také ve Cvikově, kde se elektromobily Volkswagen ID.3 vyrábí.
Já se vůbec nedivím, že první „ID. Store“ se otevřel
Já se vůbec nedivím, že první „ID. Store“ se otevřel minulý týden v Drážďanech. To byl totiž první „prodejce“ značky Volkswagen, který měl snahu mi el.auto prodat a nedělal s tím žádné ofuky. Co čekat od lidí – prodejců jenž mají rádi motory plné olejů a motory jenž musí pravidelně na servis. Myslím, že si to málokdo uvědomuje, ale ta síť prodejců a servisů je obrovská a těžká koule, jenž za sebou tradiční automobilky vláčí.
Co bys čekal vod bandy dinosaurský vexláků, kolotočářů
Co bys čekal vod bandy dinosaurský vexláků, kolotočářů a stealerů? 😀
To je husty tvl.
To je husty tvl.
Těžká koule se chová jinak…
Spíše bych tu síť
Těžká koule se chová jinak…
Spíše bych tu síť servisů nazval zlatonosnou slepicí…
Automobilky nic nevláčí, to je pravda, prodejce nutí do
Automobilky nic nevláčí, to je pravda, prodejce nutí do takových pitomostí, že si dnes už vydělají jen na servisu. Pokud jim dají minimální marže za prodej BEV a servis nebude, pak nezávidím majitelům firem, kteří investovali svoje peníze do prodejen, protože celý tenhle business pujde časem do pr…. a auta se budou prodávat na internetu. Tahle doba ukázala, že vlastně žádné prodejny potřeba nejsou a je důležitý servis, tak jak to vidíte u Mercedesu. Tam je defacto jen servis a po cestě k technikům stojí auta, kdyby si je někdo chtěl někdo náhodou prohlédnout. Mercedes prodává auta už se zaplacenou servisní údržbou na 6 let (125 tis. km) a tedy lidi nemají důvod jezdit jinam. Firmy si berou zpravidla auta na tři roky do nájezdu 80-100 tis. km, tedy v případě Mercedesu mají vše zdarma a není rozdíl, zda si pořídí BEV nebo ICE, náklady na servis jsou stejné – nulové.
Jen ten předplacený servis zaplatí automobilka
Jen ten předplacený servis zaplatí automobilka servisu-prodejci. Co budou sevisovat a platit u EV prvních šest let, když to bude „počítač“ na kolečkách je velkou otázkou. A uživí je to, bude dost peněz na stavbu a provoz dnešních salónů??
Jak přesně má vypadat autosalon dostane prodejce nařízeno
Jak přesně má vypadat autosalon dostane prodejce nařízeno od výrobce, pokud chce být autorizovaný dealer. Rovněž dostává příkazem, kolik musí minimálně odebrat aut měsíčně a jakých typů atd. To že na to nemá zákazníky výrobce nezajímá, starej se dealere. Samozřejmě, že BEV pojaté stylem Tesly (žádný pravidelný servis) uživí jenom výrobce aut a možná 2 servisní střediska na 10 mil obyvatel, tedy autosalony by v takovém případě mohli zavřít a i většinu servisů. Opravy budou spočívat v závadách na elektrických obvodech a mechanických dílech jako u ICE a ty, jako v případě Tesly budou hooodně drahé, aby se uživili. Je to vidět na zahraničních forech, kde odřený a promáčknutý blatník na Tesle vyšel majitele kolem 3 tis. EUR.
Autosalon je v podstatě taková franchisa..
Výrobce aut
Autosalon je v podstatě taková franchisa..
Výrobce aut prakticky nenese žádné riziko, všechno má na hrbu majitel autosalonu…
Sám nechápu jak se vůbec dokáží uživit, když mají omezený počet servisních mechaniků x 8h denně… x hodinová sazba..
Na druhé straně člověk slyší jak centrální banky po celém světě tisknou peníze z ničeho a stejně nakonec ty peníze nejsou nikde vidět… Lidi bez práce, firmy v konkursu…
Taky nechápu, jak se uživí, ale prodejem BEV to mohou
Taky nechápu, jak se uživí, ale prodejem BEV to mohou zavřít. Už nyní při poklesů prodejů o 55% to bude pro ně tragické, teď posunou firmy i lidé nákupy aut na příhodnější dobu. Ono to tak trochu vypadá, že se nic nestalo, ale to je ticho před velkou bouří, myslím a nejsem sám, že přijde největší krize od války.
To jak má autorizovaný servis a prodejce vypadat a to
To jak má autorizovaný servis a prodejce vypadat a to včetně nábytku v servisu kam se běžně zákazník ani nedostane to je pravda. Kolik má odebrat aut je dle mého trochu nesmysl, neb prodejce v Toužimi nemůže plnit stejný počet prodaných aut jako prodejce v Praze.
Jeden prodejce má jednu prodejnu a jiný jich má pět. Těžko by se takové nařízení o počtu minimálně odebraných vozů dalo plnit.
Měl jsem namysli minimální počet, to že v Praze prodá
Měl jsem namysli minimální počet, to že v Praze prodá 200 aut a v Toumžimi 20 je jasné. Navíc se už rok mluví o tom, že až polovina těchto dealerů zanikne v nových podmínkách prodeje (např. zavedením přímého prodeje výrobci). Jenže v té době nikdo netušil co přijde a dnes mít autosalon je černá můra podnikání.
Ten prvni ID Store je v Gläserne Manufaktur in Dresden. Tam
Ten prvni ID Store je v Gläserne Manufaktur in Dresden. Tam se vyrabi eGolf a zaroven to je takove male VW muzeum.
Ano je to tak. Můžete si tam E-Golfa objednat, dokonce se
Ano je to tak. Můžete si tam E-Golfa objednat, dokonce se podílet na montáži toho svého auta přímo na lince. Průvodce mluví česky.
Joj ako by som sa zaradoval, keby si hned vedla otvorila
Joj ako by som sa zaradoval, keby si hned vedla otvorila predajnu Tesla. VW moze mat v tej predajni jedine letaciky alebo mozno maketu ID3ky.
iD3 začnou prodávat 17. června, ale dodání je stále ve
iD3 začnou prodávat 17. června, ale dodání je stále ve hvězdách, prej v létě anebo spíš někdy do konce roku.
Volkswagen otevřel první obchod specializovaný na
Volkswagen otevřel první obchod specializovaný na elektromobily – ale zatím si v něm koupíte jen tu appku se simulací do mobilu. 🙂
Shadenfreude. Pycha predchazi pad. Platilo to pro VW a plati
Shadenfreude. Pycha predchazi pad. Platilo to pro VW a plati to i pro Teslu.
VW sice vyrábí 20x více aut, ale Tesla je luxusní auto s
VW sice vyrábí 20x více aut, ale Tesla je luxusní auto s dokonalým designem, luxusními materiály a dokonalým zpracováním, baterie vydrží 1 milion mil a zrychlí za 3s 0-100 km/h, což všichni potřebují. Plechovka o VW zrezaví za týden a ujede 200 km a pak klekne baterie :))))
Tak nějak.
Tak nějak.
Přesně! Kdyby zustali u virtualniho saloonu se svymi
Přesně! Kdyby zustali u virtualniho saloonu se svymi virtualnimi auty…
Ad id.store – tam si jiste ani IV z ceska koupit nepude.
Mozno daju 3D okuliare s augumentovanou realitou aby si si
Mozno daju 3D okuliare s augumentovanou realitou aby si si mohol pozriet ten EV co predavaju 😉
Pomalu ale jiste. Jestli neco rozpumpuje ev revoluci v Evrope,
Pomalu ale jiste. Jestli neco rozpumpuje ev revoluci v Evrope, bude to nejspis ID.3.
Navic treba Porsche Taycan v testu TeslaBjorn(a) vyslovene nadchnul. Tu chvalu kterou na Porsche peje jsem fakt necekal. (vyhrady ma samozrejme taky) Ukazuje se ze to je opravdu kvalitni auto. Takze oni ti „dinosauri“ nejsou zdaleka tak neschopni jak zde mnozi tvrdi.
Taycan je možná technicky dobrej, ale za jaký prachy?
Taycan je možná technicky dobrej, ale za jaký prachy? Parametry má super, až na ten jeden poměrně důležitý – cena / výkon.
A uz je to tady. Poukaz na cenu. Ja to tam chtel pro jistotu
A uz je to tady. Poukaz na cenu. Ja to tam chtel pro jistotu napsat ze je drahy, aby s tim hned nekdo neoperoval, no zapomnel jsem, moje blbost. Neslo o cenu ale jen o to, ze je to evidentne velmi dobre auto, kdyz ho velice chvali teslista. O to slo a o nic jineho. A ne mozna, evidentne dobrej je. I ten dojezd a spotreba neni tak spatna jak ukazovala EPA (vetsinou jim to sedi, tady se pekne sekli).
Jen dodavam ze kdybych si mel sam vybrat mezi Teslou a Porsche byla by to Tesla. To nic ale nemeni na tom ze se Taycan evidentne povedl.
Takhle bráno JO, ale když odstraníte parametr ceny, tak je
Takhle bráno JO, ale když odstraníte parametr ceny, tak je mnoho aut, která jsou technicky lepší než Tesla – jen jsou nerealizovatelná, protože by je nikdo nezaplatil.
Me slo spíš o to ukázat že nejen Tesla dělá dobrá
Me slo spíš o to ukázat že nejen Tesla dělá dobrá elektroauta.
Chápu od začátku co chcete říct, jen zpochybňuji význam
Chápu od začátku co chcete říct, jen zpochybňuji význam slova „dobrá“. Asi bych se víc smířil se slovním spojením „technicky výkonnější“. To třeba Lightyear dělá ještě lepší auta – jen zatím udělali 3 a nikdo je nekupuje – takže otázka – jsou Lightyear „DOBRÁ“ auta?
O tomhle se asi nemá cenu dohadovat. Ani já sám nevím
O tomhle se asi nemá cenu dohadovat. Ani já sám nevím jaký mám kritéria pro dobrý auto. Možná takhle. Když to pochválil Nyland tak na tom asi něco bude.
A jakej je pomer cena vykon treba u Buggati? Nebo Lambo? A
A jakej je pomer cena vykon treba u Buggati? Nebo Lambo? A nebo benzinovy Porshe? To prece nejsou auta u kterych se vubec neco jako pomer cena/vykon pocita 🙂 Nebo auta u kterych se kouka na spotrebu 🙂
No jo, ale ta auta podávají téměř totožný výkon.
No jo, ale ta auta podávají téměř totožný výkon. Takže když použiji Vaše příklady, tak je to jako zvažovat Lambo za milion, nebo Veirona za dva a půl.
Lenze to je porsche. Pochybujem, ze sa da kupit pod 100 000Eur
Lenze to je porsche. Pochybujem, ze sa da kupit pod 100 000Eur a pri porsche mas istotu ze zlacnovat nebude.