Volkswagen možná postaví v USA další továrnu na výrobu elektromobilů

V roce 2018 prodala značka Volkswagen 50 000 aut do zásuvky. Do sedmi let to má být 20x víc, a tak musí koncern připravit výrobní kapacity.

Elektromobil Volkswagen I.D. Neo bude prvním elektromobilem vyráběným na nové platformě MEB, a to nejprve v továrně Cvikov. Do roku 2022 má po celém světě být přeměněno nebo nově postaveno pro výrobu elektromobilů celkem 16 továren Volkswagen.
foto: Volkswagen

Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018 bylo do zásuvky. Z celkem 6 244 900 vozů to představuje 0,8 %. Meziročně jde o 13% nárůst. Celkově koncern Volkswagen (včetně ostatních značek jako je Škoda, Audi, Seat a další) v roce 2018 prodal rekordních 10,83 milionu aut.

Pro zajímavost, u Audi to bylo 1,81 mil. vozů, Porsche 256 000 vozů, Škoda Auto 1,25 mil. vozů, Seat 517 600 vozů. V roce 2018 pocítil Volkswagen nepříjemné snížení prodejů v a Číně.

Do roku 2025 má být až čtvrtina prodávaných aut koncernu Volkswagen elektromobily. To je důvod, proč Volkswagen postaví v Číně nové vývojové centrum pro elektromobilitu a robotická auta, chystá výrobu tří modelů elektromobilů na platformě MEB v americké továrně Chattanooga a k tomu navíc uvažuje i o stavbě dalšího samostatného závodu v USA exkluzivně určeného pro výrobu elektromobilů.

V Americe si koncern potřebuje vyspravit reputaci, ať už kvůli (pomalu utichající) aféře dieselgate, nebo kvůli nejnověji hrozící celní válce s . Je to ostatně i jeden z důvodů, proč Volkswagen aktuálně navázal globální alianci s Fordem.

Ve Spojených státech se proto mají vyrábět elektromobily Volkswagen I.D. Crozz, Volkswagen I.D. Buzz/Volkswagen I.D. Buzz Cargo a nejspíš také Volkswagen I.D. Vizzion, případně zatím neodhalený elektrický model (SUV?).

V čínské Šanghaji už se nová továrna na elektromobily Volkswagen staví (nejspíš není náhoda, že tamtéž ji buduje také Tesla). Pro Evropu se pak uvažuje o gigatovárně na výrobu baterií.

InsideEVs

82 Comments on “Volkswagen možná postaví v USA další továrnu na výrobu elektromobilů”

    1. Možná.
      Pak máš ovšem taky v tom článku, že VW už

      Možná.
      Pak máš ovšem taky v tom článku, že VW už staví továrnu jen na elektroauta blízko Tesly v Číně, a v USA rozšiřuje svou stávající továrnu, aby tam rychle vyráběl kvůli možným clům elektrické modely ID i přímo v Americe.

      1. Tak té supér a kdy začne VW stavět giga baterkárny?
        Tak té supér a kdy začne VW stavět giga baterkárny? Protože jinak se jim taky může stát, že budou muset ty svoje prázdný plechofky předělávat na šlapací autíčka protože nedostanou baterky od dodavatelů jako se jim to stalo už teď s Audi etronem :))))
        Bez vlastních gigatováren bude asi dost problém dodat ty plánovaný miliony aut co budou údajné za hubičku :)))

  1. Ten slavny VW ID bude 4100mm dlouhy nebo spis kratky. To je o
    Ten slavny VW ID bude 4100mm dlouhy nebo spis kratky. To je o 15 cm kratsi nez Golf a ten je uz maly. ID bude asi o 16mm delsi nez Renault ZOE. To si delaji srandu. Tesla 3 je o 60 cm delsi a VW machruje, ze to bude Tesla killer. Zoufalci.

      1. Vyzkoušel, naboural a prodává, opravovat je asi velkej
        Vyzkoušel, naboural a prodává, opravovat je asi velkej opruz. Obecně ceny 60-90 tis. Eur nechávají standardní výrobce v klidu. Teda ty surový fotky vnitřku, fuj to je ale vošklivý….

        mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Tesla-Model-3/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:135_5_/pg:vipcar/272674580.html

      1. A od té doby roste jako z vody, každá generace je delší,
        A od té doby roste jako z vody, každá generace je delší, širší, vyšší.
        Vzpomínám si, jak jsem na jižní Moravě pochválil známému nového Passata.
        Ses zbláznil, byla reakce, dyť by mňa tu všeci zežrali, že su milionář. Ani do hospody bych nemoh vlézt, na vinohradu by mňa do sklépa nikdo nepozvál. Furt kupuju enem Golfa, kombík, stejnů barvu. Aby si nikdo nevšimnůl, že ho mám nové.
        Kecáš, oponoval jsem, a co je ta kára jak kráva za vraty, to nemůže být Golf, to je Pašík.
        Nebyl. Šlo o novou generaci Golfu, který rozměrově skoro dohnal nejstarší Passaty. Opticky úplně. 🙂

        1. Tak on ten Passat má také nějaké verze…
          Vždy jsem si

          Tak on ten Passat má také nějaké verze…

          Vždy jsem si myslel že to je takový přišláplý kombík.
          Pak najednou koukám na jakousi rachotinu starou a říkám si, co to je za prehisto-sedana (nebyl to kombík) ? … Passat!

          Pak jdu kolem zánovního, nablýskaného kousku, elegance saama, zase sedan, stříbrné linky, agresivní maska… natočil mu ÉKáGé a co myslíte… PASSAT!

          Teď už se jenom děsím aby mě nepředjel Transit nebo Autobus s označením Passat 😀

        2. Jo přefukujou všechny ty střední modely aut, aby opticky
          Jo přefukujou všechny ty střední modely aut, aby opticky dohnali ty starý velký Pasáty, Omegy, Laguny apod. který buď rovnou zrušili nebo brzy zrušej. Když mi majitel kombi 307 tvrdil že to je velký jak můj tehdejší kombi Pasát, tak bylo jasný že marketing vyhrál nad realitou a lidským rozumem :))))) já se tomu furt směju protože platforma těch aut zůstavá furt stejná nebo se zvětší jen minimálně.
          Vrcholem těhle hovadin je pidi mikroauto s makro názvem Roomster. S tím jezdí můj kámoš co má 1,8 m a váží 180 kg a má pocit, že má snad velkokapacitní dodávku :)))) Další totální trapárnou bylo Vlkohradem záměrně zkryplenej Superb 2 postavenej na nesmyslně protáhlý platformě ochcáfky. To je fakt pěst na voko. :)))
          Lidi nedokážou racionálně posoudit skutečnou velikost aut a dojde jim to teprve když se tam snažej narvat náklad větší než to auto. Takle se jednou vyznamenal fotr mý bejvalky, když ke mě přijel pro normální dvojsedačku k tomu účelu zapůjčeným Berlingem a opařeně koukal jak mu ze zadu pořád čouhá ješte půl metru sedačky :)))))))

          1. Btw ty maloměsťácký venkovský problémy se závistí jsou
            Btw ty maloměsťácký venkovský problémy se závistí jsou fakt peklo a tragédie, speciálně když se pak takovej jedinec přestěhuje do města a myslí si že stejně pošahaný hodnoty maj všichni ostatní okolo… :))) No je to spíš k pláči než k smíchu… Tam někde bych hledal ten pocit ukřivděnosti či mindráků vůči lidem z jinejch regionů a měst. Není nic horšího, než když zjistíte že existoujou lidi co neřeší to, co vy řešíte celej život 24 hodin denně. S tím se těžko vyrovnává.
            Tudle mi jeden zástupce ředitele nemalého podniku v Mostě zálibně obdivoval mýho volítanýho přetočenýho Pasáta se slovy, že kdyby si něco takovýho místo svý nový Ochcáfky L&K koupil on, tak ho sousedi sežerou závistí. Odhaduju že měl tak minimálně 2x větší vejplatu než já. No nic, lidská komedie pokračuje dál.

      2. Jéžiš to si předtím jezdil v maluchu nebo hadraplánu?
        Jéžiš to si předtím jezdil v maluchu nebo hadraplánu? Golf bylo vždycky malý auto, ať už kombi nebo ne. Normální velký auta byly Pasáty, Omegy, Mondea apod. verky. Opravdu velký byly Senátory či moje R25 či ta kombi skříň od Citroena. To bylo normální. Ale chápu, že lidi co si mysleli že jejich felda je Golf tak pro ně Ochcáfka byl Pasát i když byla na podvozku Golfu :))))

    1. Čumákovitá Tesla 3 je ve skutečnosti vhodná v EU
      Čumákovitá Tesla 3 je ve skutečnosti vhodná v EU maximálně tak na německé dálnice pokud po nich jezdíte rychle a velké dálky.
      Jinak pro všechna evropská města a snadné parkování bude lepší ten VW ID se srovnatelným vnitřním prostorem při ušetření 60 cm délky.

        1. A co to má společného s tou tradiční americkou
          A co to má společného s tou tradiční americkou čumákovitostí, kdy USA modely mají na svou délku v 90% případů daleko horší vnitřní prostor než auta navržená v Evropě?

          Plus Octavia v dízlu se v EU jaě řadí mezi typické dálniční modely.

        1. Kuku místo kecání tady a vykřikování „Kukandy“ (Kukova
          Kuku místo kecání tady a vykřikování „Kukandy“ (Kukova propaganda) si prolez internet, jaké všechny baterkové firmy si VW za posledních 12 měsíců zasmluvnilo. Rozhodně jsou po největších hráčích na trhu a je nutné si uvědomit, že ne všechny technologické firmy Muska a spol žerou, tak jako uctívači Muska

          1. Hele a už si si ty olizovači zadků „velkých hráčů“ a
            Hele a už si si ty olizovači zadků „velkých hráčů“ a prolejzači infernetů udělal domácí úkol a sečet kapacity těch pidibaterkáren, aby si zjistil kolik opravdu bude Fauvé schopno dodat těch svejch superlevnejch elktrovozítek na trh, místo těch slibovanejch milijónů? Že ne? Tak upaluj si to spočítat místo vylejvání svejch mindráků z Tezly. To tě probere z diskotéky :))))

            Jakmile má někdo hubu plnou „velkých hráčů“ tak je hned jasný, že to je jen ovce co vlastní uvažování nahrazuje siláckejma kecama založejma tak maximálně na čtení titulků bulváru a stupidním vymezování se :)))

            1. Kuku, že ty ses učil kukandu u mistra propagandy z 30.
              Kuku, že ty ses učil kukandu u mistra propagandy z 30. let.
              Pač slovo „velký hráč“ jsem nikde nepoužil napsal jsem baterkové firmy… jsem rád, že jsi objektivní..ale díky za proslov o velkých hráčích – přeloženo (a reálně vzato) velkým hráčem elektromobility je Tesla a Muska, ovcí má evidentně dost LOL
              Kuk díky za přihrávku na smeč…

              1. „Rozhodně jsou po největších hráčích na trhu a je
                „Rozhodně jsou po největších hráčích na trhu a je nutné si uvědomit, …“

                Ty fakt tak hloupej jak daleko vidíš. Vypadá to Federe že sis zapoměl teniskáky a smečuješ bez výpletu. 😀

                Tak co ty trubko už sis to spočítal nebo furt ješte hledáš kalkulačku?

                1. Hm s takovýmhle přešlapem být srovnám s Federerem, to
                  Hm s takovýmhle přešlapem být srovnám s Federerem, to není špatné :D,
                  vždyť jsem psal, že není špatné občas udělat blbost, aby se pak člověk zasmál, co Kuk napíše 😀
                  Jo a kalkulačku nemám, projde logáro, nebo to mám posčítat inkoustovou tuškou na papír? Já jenom, abych zase neudělal chybu :oD

                2. Budeš se ještě vykecávat dlouho, nebo sem konečně dáš
                  Budeš se ještě vykecávat dlouho, nebo sem konečně dáš nějaký čísla?

  2. Celý koncern VW group 50.000 aut do zásuvky za rok 2018.
    Celý koncern VW group 50.000 aut do zásuvky za rok 2018. Takže včetně hybridů PHEV. Dnes o něco více než 1 měsíční produkce Tesly. Celý koncern vyrobil ve 2018 přes 10 milionů sračkometů a plynoprdů. Elektrická revoluce jak prase.
    Tomu říkám hozená rukavice pro marketingové oddělení VW group. Čím nás budou krmit teď. Možná továrnama?

    P.S. Podívejte se sami – 12.5.2017 – Konference Elektromobil je realita, Centrum bezpečné jízdy LIBROS – UKLÁDÁNÍ EL. ENERGIE, DOBÍJENÍ A INFRASTRUKTURA, ALEŠ NEUSCHL ( 30 MIN ) Business developer e-mobility VW, VW užitkové, AUDI, SEAT. Porsche Česká republika s.r.o. https://www.youtube.com/watch?v=GAmtJtAExxI&index=10&list=PLqVh2YhEny3G5sew_fUOE6x7jZKeOqhEG
    A pak si řekněte, co se z toho reálně událo……

    1. Ta vyrobená auta prostě musí prodat Radovane. To jim nikdo
      Ta vyrobená auta prostě musí prodat Radovane. To jim nikdo vyčítat nemůže. Že zatím většina lidí bude kupovat spalováky je jasné. Kolik vyrobí Tesla EV?! Když nedělá nic jiného, tak je to také celkem logické, že je nyní vpředu. Z VW se to takhle nedá srovnávat. Tesla je trpaslík, který to rozhýbal. Za to jim díky. Možná nějaký čas budou technicky vředu, ale zůstanou malou novátorskou automobilkou.

        1. To chce čas. Dnes koupíte spalovák a za deset let budete
          To chce čas. Dnes koupíte spalovák a za deset let budete mít problém co s ním. Jediná volba bude likvidace. Likvidace bude za vysoký poplatek. Bez oficiální likvidace odhlásit nepůjde. Bazar si to na dvůr neveme, protože na emisních testech neprojdou a poplatek za přepis bude vysoký. Už dnes si stará auta neberou. Investovat se do starého auta velké částky nikomu nebude chtít. A za deset let ty auta nepustí ani do města. Ano určitě budou jezdit někde na vesnicích nějaké staré TDI, tak jako tam občas jezdí dnes důchodce ve voze Škoda Favorit.
          Vývoz někam na Ukrajinu bude, vlastně už je problém.

          https://youtu.be/6hPoLk__D5I

          Za deset let lidé budou běžně potkávat EV na silnicích, pak se svezou v EV taxíku a nakonec přijdou na to, že ani dojezd 400km na jeden zátah nepotřebují. Česky člověk, je člověk konzervativní.
          Odchází doba uhlí a ropy, přichází doba baterií. Buďme rádi, že jsme u toho.

          1. Jo jestli někdo do té doby vymyslí pořádné baterky tak
            Jo jestli někdo do té doby vymyslí pořádné baterky tak to klidně může nastat. Se současnýma ale asi ne.
            Jinak takové prognózy připomínají profláklý článek z ABC r.1960, takže bych s nimi byl opatrnější

            „Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.

            To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd. “
            zbytek není probém najít na netu

            1. Mně, coby kdysi pionýrovi s rudým šátkem, by bohatě
              Mně, coby kdysi pionýrovi s rudým šátkem, by bohatě stačila páteřní elektrická hromadná doprava jezdící v taktu 5-10 minut a volné silnice pro kola a elektrokola. Protože by na nich násobně ubylo individuálních osobních aut, nebyla by potřebná. A ta zbylá by také byla elektrická. K tomu výroba elektřiny každou budovou a její akumulace v ní do vody a baterií a samozřejmě dodávky přebytků do sítě, aby vozidla poháněná přímo (tramvaje, trolejbusy, vlaky, metro, lanovky….) mohla jezdit na čistou elektřinu.

            2. Městská doprava je zdarma pro důchodce. Na Slovensku mají
              Městská doprava je zdarma pro důchodce. Na Slovensku mají důchodci zdarma vlaky. Na bydlení přispívá sociálka. Do Egypta se dnes lítá na dovolenou hodně levně. Prognózy se částečně plní. 🙂
              Proč si myslíš, že již dnes neexistuje pořádná baterie? Kolik lidí v roce 1958 znalo solární panel a rtuťové baterie? A přesto už taková věc lítala v roce 1958 v kosmu (Vanguard 1). Psalo o tom tehdy ABC?
              A ruku na srdce. Kdy jsi viděl první solární článek na kalkulátoru? A teď nám tu řekni, že naprosto přesně znaš technologie, které NASA používá dnes. A řekni sám. Pokud mají opravdu výkonné baterie o kterých ty dnes netušíš, zda by je někdo dal na trh pro běžného občana. Zaplatil by tu baterii někdo z běžných občanů?
              Je tak mimochodem. Tehdy v roce 1958 ta baterie vydržela 6let. V mém telefonu Nokia 3210 vydržela baterie cca 10let. Kolik si mohu na střechu dát dnes solárních panelů? Kolik asi vydrží baterie používaná dnes v kosmickém průmyslu? Marně přemýšlím, zda to ten Elon Musk náhodou neví líp než kdokoliv z nás.

      1. me by zajímalo kde berete tu jistotu, že zde Tesla zůstane
        me by zajímalo kde berete tu jistotu, že zde Tesla zůstane „malou novátorskou automobilku“?
        To se zná dalo říct tak před 2 lety, kdy ale dnes vše směřuje spíš že Tesla E do pár let stane velkou automobilkou. Už teď prodává měsíčně 40 tisíc aut.
        Tj už dnes prodává skoro stejně aut jako například Seat! A asi 1/3 toho co prodává Škoda!

        Takže vaše tvrzení postrádá jakoukoli logiku a fakta jsou úplně jiná.

        A dále chystá výrobu dalších modelů, takže bych nebyl vůbec při zemi a já bych Řekl spíš přesný opak, že se z Tesli stane velká automobilka jako Škoda, že nebo Audi. A v budoucnu klidně i Ford nebo VW.

          1. Dovolil bych si po 29 letech podnikání nesouhlasit. Zisk je
            Dovolil bych si po 29 letech podnikání nesouhlasit. Zisk je fajn, ale pokud Vám jde dolů obrat, většinou Vám jde do kytek podnikání, propouštíte, snižujete kapacity a i když máte na konci roku hezký zisk, tak ztracené pozice pro další rok se budou získávat zpět těžce. A u Tesly zvyšující se obrat znamená právě rozmach a investice.

  3. Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018
    Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018 bylo do zásuvky.
    Tohle je záležitost poptávky,lidé mají zájem o nové auta a chtějí investovat do spalováků,tak je Volkswagen prodává!
    Proč by se snažil bojkotovat vlastní zisk?
    Chce investovat a tak potřebuje vydělávat,je to na lidech co si kupují!

  4. Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018
    Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018 bylo do zásuvky.
    Tohle je záležitost poptávky,lidé mají zájem o nové auta a chtějí investovat do spalováků,tak je Volkswagen prodává!
    Proč by se snažil bojkotovat vlastní zisk?
    Chce investovat a tak potřebuje vydělávat,je to na lidech co si kupují!

        1. Tohle auto – a mnoho dalších eGolf a eUp v ČR – má za
          Tohle auto – a mnoho dalších eGolf a eUp v ČR – má za sebou zajímavý příběh. Velká zakázka ve stovkách kusů v Německu, která nevyšla, tak je Car Point Karlovy Vary s.r.o., vlastněný z Německa, dovezl sem a snaží se je nějak od února 2018 udat. Prodejné to díky stáří a větším bateriím novějších modelů moc není, to jsme s nimi probrali už na schůzce před rokem. Ale je to pronajímatelné, čili dá se na tom vydělat, když se s tím bude pracovat. A pak za dlouho za malé peníze prodat. Takže dneska ta auta najdete ve velkém v Car4way https://www.car4way.cz/ nebo v Damejidlo http://www.hybrid.cz/dame-jidlo-rozsiruje-vozovy-park-elektromobilu-spori-desitky-tisic-korun-rocne a i jinde, kde mají hodně VW elektrik. Tam všude dobře slouží i při svém „stáří“ a malé baterce. Já bych je třeba vůbec nenabízel k prodeji, ale majitel se rozhodl jinak a tak to na webu stále visí. Ostatně vždy se může najít někdo, kdo by to chtěl koupit a přijde smlouvat. A pak si to třeba jen pronajme. Protože upřímně – 4 roky starého eGolfa s nájezdem 20 tis. km prodat v době, kdy nový Nissan Leaf 1.generace stejných 24 kWh baterka stál těch 700 tisíc také, je docela kumšt.

          1. On je kumšt prodat v jednom obchodě rohlík za 5Kč, když
            On je kumšt prodat v jednom obchodě rohlík za 5Kč, když hned vedle v košíku je téměř stejný rohlík za 1Kč. A teď si zkuste prodat někomu dva dny starý rohlík ve slevě za 4Kč, když vedle toho máte čerstvý za 1Kč.
            Prekérní situace. A to se bavíme o rozdílné ceně 3Kč a né 300tis.Kč.

  5. Celkem věřím, že VW za tři roky ty elektromobily
    Celkem věřím, že VW za tři roky ty elektromobily vyrábět bude. Dokončí vývoj, dostaví fabriky po celém světě a pak už to půjde jak přes kopírák ve velkém. Jestli nás ale do té doby bude zásobovat těma PR kecama jako poslední rok, tak z tho umřu. Včera se tu psalo o milionu elektromobilů (ne vozů do zásuvky) v roce 2025, dnes už to je 25% =2,5 milionu ve stejném roce. To už je fakt na bednu.

    1. Také věřím, že VW se nakonec chytí, a docela se na
      Také věřím, že VW se nakonec chytí, a docela se na jejich EV produkty těším, ale upřímně ta doba co nás krmí jen PR kecama, je trošku delší než 3 roky.
      VW už mělo v roce 2011 (a možná i dřív) šanci začít a být leadrem…, ale ve své samolibosti promeškali, a teď si vyžírají důsledky.

      Pokud budete mít 45min času vřele doporučuji tento dokument. Je to dost studená sprcha pro ty co věří, že německé „tradiční“ automobilky nezahálely.

      https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk

  6. Stejně je to hrozně málo milion ročně v roce 2025.
    Stejně je to hrozně málo milion ročně v roce 2025. Automobilku, která v tu dobu nebude mít produkci EV alespoň 25-30 % čekají hodně krušné časy. Tesla cílí na milion ročně v roce 2021, BYD obdobně, Nissan v roce 2022 a i BMW má našlápnuto, že této mety dosáhne dřív než 2025.

Napsat komentář