Volkswagen možná chystá čtyřmístnou verzi úsporného XL1

Včera jsme informovali, že osmá generace vozu Volkswagen Golf plánovaná na rok 2019 využije poznatky z experimentálního plug-in hybridu VW XL1. Aktuálně se objevila spekulace, že koncern možná připravuje také čtyřmístnou verzi tohoto jedinečného auta.

Volkswagen XL1 – superúsporné auto se možná dočká také čtyřmístné verze
foto: Volkswagen

Volkswagen XL1 je unikátní dieselový plug-in hybrid, kterého automobilka Volkswagen vyrobí pouze 250 kusů. Superšetrné auto stojí 111 000 euro a uveze dva lidi (v tandemu). Přesto je o něj, jakožto o světovou raritu, docela zájem. Aby ne, když průměrná spotřeba se pohybuje kolem 0,9 l/100 km.

galerie: Volkswagen XL1 (56 obrázků)
Volkswagen XL1 Volkswagen XL1 Volkswagen XL1

Britský magazín Autocar aktuálně přišel ze zprávou, že Volkswagen uvažuje o možnosti vyrábět čtyřmístnou verzi auta, která by se mohla jmenovat… XL2! Vznětový motor o objemu 0,8 l/35 kW by zůstal zachován, zvětšila by se baterie (ze současných 5,5 kWh) a zvýšil výkon elektromotoru (ze současných 20 kW).

Co by ale doznalo výrazné změny, to by byl celkový vzhled auta, které by de-facto muselo být navrženo úplně znovu. Jak do maximálně aerodynamického, nízkého a protáhlého tvaru narvat čtyři dospělé lidi? Toť otázka pro designéry a inženýry Volkswagenu.

Není bez zajímavosti, že vývoj XL1 údajně trval 10 let. S takovými zkušenostmi už nejspíš mají konstruktéři v rukávu pěkných pár fíglů jak se k problému čtyřmístného vozu postavit.

7 Comments on “Volkswagen možná chystá čtyřmístnou verzi úsporného XL1”

  1. Uz si nerobim iluzie ze by s
    Uz si nerobim iluzie ze by s toho cosi mohlo byt..
    XL1 ma velmi sklamalo. Cakal som, ze po dokonceni prototypu L1, kde si VW dal za ciel postavit litrove auto, urobia produkcnu verziu, zo spotrebou cca 1,3l za konkurencieschopnu cenu.

    XL1 pochovali drahym diesel hybridnym pohonom a este drahsimi materialmi len aby dosiahli spotrebu 0.9l. K comu to je? Zapadlo prachom skor ako zaziarilo. A to malo potencial urobit dieru do sveta. Bolo odo mna naivne mysliet si, ze velky vyrobca automobilov pride s niecim revolucnym. Na revoluciu si budeme musiet pockat, kym sa Tesla rozrastie aj do segmentu miniaut.

    (a v XL1 sa nesedi v tandeme http://lnk.sk/juD )

  2. Ta cena je na to vozítko
    Ta cena je na to vozítko šílená… Zřejmě způsob jak aspoň trochu eliminovat ty brutální náklady na vývoj. Udělat malou sérii. I když hádám, že i tak to bude plivnutí do moře… Zajímalo by mě, kolik by se jich muselo prodat, aby cena klesla na pro normální smrtelníky přijatelnou. Řekněme půl milionu korun. Asi nekonečně.

Napsat komentář