Volkswagen: malá levná elektrická auta se (zatím) nevyplatí vyrábět

Jan Horčík - 25 Leden 2019

Německý koncern Volkswagen v posledních pár letech ohlašuje jednu velkou investici do elektromobility za druhou. Na druhou stranu ale vysílá i některé rozporuplné signály.auto elektromobil Volkswagen I.D. Neo

Volkswagen plánuje v roce 2026 ukončit vývoj spalovacích motorů a v roce 2040 dokonce i jejich prodej. Připravuje řadu továren na výrobu elektromobilů, rozšiřuje síť nabíjecích stanic a už na rok 2020 chystá první vůz své nové elektromobilní řady ID.

Jenže souběžně šéf Volkswagenu vyhrožuje koncem automobilového průmyslu v Evropě a ztrátami pracovních míst kvůli emisním normám. Aktuálně Hans Dieter Pötsch, předseda dozorčí rady Volkswagen AG, prohlásil, že nejmenší, nejlevnější vozy budou v plně elektrické verzi dražší, než jejich fosilní alternativy.

"Máme jasný cíl učinit elektromobilitu přístupnější pro širokou veřejnost, tedy zlevnit ji. ... Současná cenová úroveň nemůže zůstat stejná pokud mají být auta vybavena elektromotorem. Nevyhnutelně to povede k významnému nárůstu ceny v segmentu malých aut," řekl Pötsch.

Faktem je, že v současné době bezesporu je snazší prodávat jako elektromobily velká luxusní SUV nebo sedany. Příplatek za elektromobilitu se v už tak vysoké ceně snadno "ztratí". Na druhou stranu, Volkswagen nedávno vyhlašoval, jak v roce 2020 bude mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny. A právě slibované vysoké investice by měly pomoci cenu srazit.

U malých levných vozů jako je Volkswagen Polo či Škoda Fabia, kde je marže automobilek nejnižší, ale bude velmi pravděpodobně ještě nějakou dobu trvat, než se cena baterií a dalších komponent dostane na podobnou úroveň, na jaké jsou dnes komponenty spalovacích motorů.

InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Elektromobil VW e-Golf. Občas si ho pán půjčí.
https://www.youtube.com/watch?v=ku2iEAGxNr8

Projížďka v e-Golfu
https://www.youtube.com/watch?v=D2O-rsg3FJk

Are Electric Cars Worse For The Environment? Myth Busted
https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM

Golf-neGolf, korea ide. Dalsi z testov Kony od Slovenskej redakcie. Myslim, ze celkom objektivne.
https://www.youtube.com/watch?v=04tpi7jTBzI&feature=youtu.be

---

always full never fuel

Jestli to dobře chápu, tak má jen jednofázové dobíjení?

---

www.pocasinakladne.cz

ano, iba 1 faza.

---

always full never fuel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dyzlblejt zase vydal presrylyz?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím, ve městě by bylo kde nabíjet, kdyby se majitelé nemovitostí starali. Můj nájemní dům v centru města uprostřed Hané je vybaven krásnými byty a 4 parkovacími místy, které jsem vybavil možností dobíjení ze zásuvky. Bohužel nájemníci se hlásí většinou sociálky nebo v lepším případě lidé (i když slušní) ale s dízlblejty, o tom že by nějaký nájemník vlastnil někdy elektromobil si budu muset nechat ještě dlouho zdát...., a tak ještě dlouho zde bude nabíjet jen moje mamka, která jezdí hybridem s 16kWh baterkou....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na každým kandelábru veřejnýho osvětlení fkaždým městě dávno mohou být zásuvky pro pomalé dobíjení kdyby vrchnost ovšem chtěla ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A platit tu El. budeš jak? Jaké na to budou náklady,tím nemyslím jen za plast s plíšky v zásuvce.

Jednoduše, zásuvka bude v uzamykatelném boxu, který půjde otevřít chipem / kreditkou.
Jako malý parkovací automat.
Namačkáš jak dlouho chceš aby do zásuvky šel proud, přiložíš kreditku, připojíš auto, zavřeš kaslík aby ti ho nikdo neodpojil a jdeš domu.

Obrázek uživatele Radovan

Dávno je to vyřešeno. Buď přes předplacenou službu a mobilem se spustí nabíjení (lze i přes QR kód, vymyslela a dodává VŠB, aktuálně 3 instalace v ČR a 19 tisíc v Číně, hádejte proč asi?) nebo primitivně jako v Německu zásuvka a vedle ní mincovní automat, co bývá v kempech u sprch. Hodíte 1 euro a zásuvka hodinu dává elektřinu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hle, už tu kolega říkal: "kdyby se chtělo...".
Já bych zdanil spalováky (podle jejich hmotnosti ne objemu) a starý dízly desetinásobek, a peníze by byly. Fakt nechápu, že to lidem jako ty ten smrad z aut nevadí. COpak nechodúte pěšky? Hlavně v zimě tolik idiotů, co pořád zahřívají auto (jeden idiot u nás třeba i 10min každý ráno), je to cejtit dva bloky daleko. Lidi prosím, když už je to vám u prdele, myslete aspoň na svoje děti a jejich (astmatickou) budoucnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo zdanime spalovaky, a ti co nemaji na elektro co stoji 4x tolik co spalovak, tak budou prispivat na ekoauto tem co na nej maji... Uzasnej napad. Jeste muzete zacit tim ze penize vlastne budou... protoze se na danich vyberou, vsimne te si kdo cerpa dotace: firmy ne lidi.

Navic zasuvka na kazde lampe mi na sidliste prijde zoufale malo... Jeste jsem tady nevidel clanek od nikoho kdo by bydlel v byte a nemohl doma pres noc nabijet.

JA

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak šup sem s článkem a dlouhým popisem zkušenosti. Co máte za auto? kde ho nabijite kdyz mate byt bez parkovacího stání? Jak to vychází finančně?
Mne to upřímně zajímá, protože zatím se bojím že i plugin hybrid pro mne bude opruz protože nebudu mít kde ho před cestou a po cestě nabít.

Leaf 2011, dojíždění do Prahy cca 25km tam plus občas hodně po celé Praze a dobrtrasy na Šumavu :)
Nejdřív jsem jezdil úplně zdarma : zastávky v na Chademu u prodejen cestou domů (nakoupit se stejně vždy něco musí... i když každý den asi ne no).
Teď mám pronajatou garáž (bez elektriky) za 500 a čip od ČEZu. Nabíjím přes den u práce (ale musím jít v poledne přeparkovat abych nezacláněl).
Kdybych jen dojížděl tak dám 1200km ale najedu něco přes 2000.
Za benzín bych tedy dával 3000 Kč ale mé EV náklady jsou zatím 1040. Až povolí mrazy pustím garáž a budu okupovat ČEZ stojan přes noc. Je to krapet z ruky (cca 1,5km) takže uvažuji o el.koloběžce.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Neznam vase podminky. Najezd denni a kde jezdite. Ja jezdim od chademo k chademu po svych trasach v pohode. Na velky vyskakovani to neni ale jde to.
Cca za 14mesicu bude auto odbydleny jenom na uspore PHM a servisu. Kdo z vas to ma?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zatim citroen c zero - praha plzen melnik. Mesicne cca 4000km za 450kc chip CEZ. Setrim cca 3kc na km oproti dieselu. Parkovani po Praze super, po okreskach v pohode, na dalnici a ted v zime trochu opruz ale nestezuju si. C zero pracuje a vydelava na lepsi.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No keby boli dotovane EV tak si ich zas kupi viac ludi a nie iba ti bohati. Ti uplne chudobny zas ziskaju bonus cistejsieho vzduchu. Cadom uz dotacie potrebne nebudu, lebo technologia sa zlacni.

Zasuvky na sidliskach nie su velky problem a to hlavne na tych regulovanych.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo dotace ty auta zlevní a lidé na auta najednou budou mít víc peněz... takové dotace jsem ještě neviděl.

Naprostý souhlas.
A hrozný taky je, že to auto zahřívá aby pak (pokud možno SÁM) ujel 15 az 20 km někam do práce, a tam ho zase nechal 8 hodin chladnout aby si to po práci zoopakoval domu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych na konci 19stoleti zdanil lokomotivy a koně... .

...a seno :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dik za dobrou vuli. Bude to sice jeste nejaky rok trvat ale pak to bude uplne normalni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Palec nahoru
Kéžby šel každý majitel bytovem ve vašich šlépějích

aktuálně bohatě by stačilo alespoň 1 místo s nabíjením pro celé sídliště a časem, jak bude poptávka, tak rozšířit (ale chápu, že pokud se dělá nové parkoviště / rekonstrukce, tak už to všechno osadit najednou, než každý rok přidávat po jenom nabíjecím místě)

např. na mém sídlišti (bydlím v 16 patrové králíkárně s 96 byty, na které je nalepená další stejně velká králíkárna) jsem jediný s elektromobilem, ale je taky pravdou, že město nám vybudovalo parkoviště pouze se 70 místy (před rekonstrukcí v roce 2017 cca 45 míst), takže se ani sepočítá s tím, že každý nájemník bude mít vůbec nějaké auto (smutné; a to už vůbec nemluvím o tom, že parkoviště ten nápor auto opět nestíhá a lidé budou čím dál víc řvát, že nemají kde parkovat)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A platit pouličního elcerpadlare bude kdo?Těch pár socek z bytu co se nezmohly ani na vlastní domek?Se prober.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážený anonyme,
neodvážil bych si paušalizovat a tvrdit, že ten, kdo žije v bytě je automaticky socka, tento názor mě přijde více než hloupý, to zaprvé a zadruhé, nikdo tady nemluvil o tom ceně, tak se prosím laskavě proberte Vy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Generálně většina jsou to socky. Čest té mensine co z nich není.Takze se prober.

Obrázek uživatele jurazhor

v okolí prahy bydlí v bytech pro socky politici,podnikatelé a soudci,ti mi moc chudí nepřipadnou,a čest jim?nesranduj

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych bytsockacum elektromobilitu zakázal a vše by bylo cajk:)).Hlavně ať se to neplatí že státního nebo městského rozpočtu. To radši jiné hovadiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas neplatit z peněz ostatních. Max pár na zkoušku tedy zaplatit a pořádně pak osolit ať se to ne-vrati.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aspoň by viděly že hype budoucnosti něco stojí:). Teda max ten jeden blbec co by si z paneláku nějakou evojetinu pořídil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bude nerozumiem pisanemu textu, alebo titulok nekoresponduje s clankom.
Z clanku mi vobec nevyplyva, ze sa VW neoplati vyrabat lacne EV.
Hovoria, ze EV budu vzdy drahsie ako spalovaky. Co je pochopitelne. Ale pri nakupe nejde len o cenu nakupu ale TCO. A to sa uz priblizuje spalovakom aj v lacnejsich modeloch.
Ved ak ma auto zivotnost v priemere 15 rokov, s najazdom 300 000km a zaratame kolko za ten cas spali paliva, kolko litrov oleja vymeni, kolko zoderie platniciek a kotucov, kolko potrebuje filtrov, sviecok, klinovych remenov a co ja viem co este, kolko krat za ten cas potrebuje opravu, starter, GO motora, prekruzkovanie, GO prevodovky, derave vyfuky a katalyzatory, ...
U EV, to mas elektrinu za asi 1/3 penazi, mozno polovicu brzd, 1x vymena baterie, ak chces dojazd cez 80% povodnej kapacity a to je cele.
(spolocne komponenty som zamerne vynechal)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vtip bude v tom, ze ty male auto toho zas toli nenajezdi, my mame treba doma yarise, 13 let, 98 000km.... z oprave v zasade jen bezna udrzba (po 10 letech svicky apod), GO zadne, ze zavad se jednou spravoval starter a po 11 letech nova baterka...
Za 15 let provozu se nakladove ani zdaleka neblizime ani jen porizovaci cene konkurencniho renault zoe...
Ono i meho aktualniho auta nizsti stredni na naftu, jsem s TCO se slusnou rezervou na 4kc/km (pocitano TCO na 10 let/250 000km). Na takovou cenu za km se zatim u baterkace nedostanu ani s amortizaci auta, a kde jsou dalsi naklady....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pochopitelně to moc právě není, křemík nebo hořčík stojí prd ale oni říkají že ikdyz uříznou vejfuk,spojku s prevodovkou,platby za homologace emisí a složitější bazének v podobě spalovaku,tak stejně to bude i v budoucnu drahy.A to je ta tragedie:(.

Takže k tomu VW. V tomto týdnu jsem se svezl v Leafu, E-Golfu a Hyundai Kona Elektric. Leaf prostornej, taková neforemná krabice, ale nechá se to. Trochu mám obavy o baterii a nabíjení po najetých 100 km na DC jen 34 kw nabíjení na 50 kW stanici. Pak jsem si projel E-Golfa. Nižší dynamika, ale s tím jse počítal. Co se týká interéru, tak je to jiný svět a podvozek taky. Prostě za mne super. Hned dneska ještě ta Kona. Na webu samá chvála, jak je super. Možná ta baterka 62 kWh je fajn i dynamika, ale to auto si nemůžu koupit. Vnitřek žalostnej a asi bych chcípnul smradem z těch plastů. Sice to není "pordomet", ale majitel žemře na plasty!!! Je to malé, menší než E-Golf. Pro mne je podvozek a zpracování důležité. Bude v tom jezdit manželka i já. Spotřeba u Leafu a Kony podobná. Golf jezdí cca o 10% s menší spotřebou. proto jsem to chtěl projet za stejných podmínek a to jsme s Golfem vyrazili na dálnici optoti Leafu a Koně. Nevím proč se tu pořád do VW někteří navážejí. Já nechám rozhodnou manželku protože to bude hlavně pro ní, ale u mne vyhrál Golf jednoznačně. Konu také vyřadila. Tak to bude Golf nebo Leaf. Ahoj

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

No v tom e-golfu je těch plastů skoro stejně, tak na to bych až tak nehleděl.
Na ježdění po městě si myslím je lepší vyšší posez než nějaké plasty!
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Tak plasty tam možná jsou, ale pěkné měkčené. Určitě tedy lepší zpracování. Vyšší posezení na město je zřejmě lepší, ale u Golfa se mi nastupuje a vystupuje bez problémů i manželce. Konu už neřešíme, ta opravdu vypadla celkem rychle. Navíc pohodlné nastupování i vystupování je srovnatelné ( u Kony ). Leaf posed v zádu, je mnohem méně pohodlný. Nízký sedák, tedy kolena u brady. Navíc je Golf i vzhledově hezčí. Nic nikomu nevnucuji, každý má trochu jiné požadavky a preference. Manželka už se rozhodla a já jsem ráž, že pro Golfa. Jdu pořešit dotaci. Ahoj

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Plasty pěkně měkčené ftalátama? Mňam mňam :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych počkal na skutečné Ev od VW.To co je na trhu dnes odevsech do 1.1M s DPH je parodie.

Já jen doufám, že dodrží tu cenu cca Golf s naftou u té menší baterie ...

---

www.pocasinakladne.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud tim mysleli fplne s naftou a bez DPH, tak mega a něco bude cajk.

Ahoj.
Já nikoho nechci přesvědčovat na to nebo ono auto, ale pokud kupuji EV tak by mne nejvíc měly zajímat vlastnosti EV. I když první pohled dělá hodně, já šel do e-golfa protože se mi taky líbil a benzínového jsem měl a mám.
Dnes bych ani toho s větší baterií nechtěl, každý ale máme jiné priority, jinak na ježdění po městě a okolí výborný ale já dělám často delší trasy a je to pak už znát.
Nevím jak moc na ty plasty chytáš ale středový sloupek je tvrdý, že jsem si tam dal pěnu kvůli otlačené noze.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to by Tě mělo v Ev zajímat jak všichni lžou s reálně dostupnou baterkou.Bud je fakt malá aka ioniq nebo nedostupná aka leaf.

Bezte se svezt v i3.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Tak pokud potřebujete EVčko hned zítra, tak ok. Ale jinak bych si 100x raději dojel do DE pro Teslu. Zvláště pak, když mi jde o vyšší standard interiéru a podvozek. Protože s takovými požadavky pro Vás existují na českém trhu jen 2 auta. Ten Golf a pak i3. A pak teda ještě Jaguar i-Pace - pokud jste teda ochotný dát za auto přes dvě mega. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli dáš v Německu za T3 1.6M s DPH nebo vemes zdegradovanou ojetou 85kwh Teslu je už skoro vůči dvou megum za blbého jageca už skoro jedno.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Jasně, kdežto jestli dáš za golfa přes mega, nebo za Teslu mega a půl je rozdíl obrovský.. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě ani jedno nedává smysl.Egolf nemá baterku a Tesla je ojetina bez záruky při přepisu na cokoliv. Obojí je nesmysl.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Proč ojetina? Za milion a půl si přeci koupíte Teslu (Model 3) novou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obávám se že dalších 6mesicu si T3 za 1.5m nekoupi nikdo.mozna pár desítek tisíc nahoru by se nějaká už našla.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Proto jsem taky psal jestli ještě nechce pár měsíců počkat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to auto je za 1.6M nesmysl.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

A Golf za 1,2 mega nesmysl není jo? To pak je nesmysl každý EVčko..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano každý Ev je nesmysl.Bud sivemes Sko nebo spis Xko kvůli tomu že na to proste mas,nebo nemáš a pak je Ev ekonomický nesmysl. Koupíš dneska a za dva roky je to jak mobil v autě z devadesatek.

Obrázek uživatele Radovan

Když myslíte.....
Koupili jsme Peugeot Ion nový ve 4/2014 za 439 tisíc (s 5 letou zárukou na vše). Kdybychom 69 tisíc km, co zatím do 1/2019 najel, ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 165.600,- Kč. Za necelých 5 let!
My jsme ale zaplatili jen 6.915,10 Kč, 24x méně……
V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). V lednu 2019 má najeto dalších 27 tis. km. Úspora jen na palivu je 64.800,- Kč.
Celkem oba 230.400,- Kč. A to nepočítáme olej, filtry a další spalovací nesmysly. Vzhledem k prodeji obou spalováků už máme první Ion prakticky zaplacený.
Jezdíme jen elektricky…..

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Porovnávat o metr menší auto se 4x menším kufrem chce hodně odvahy. Resp. být hodně zahleděný do EVček. Chápu, vy jste chtěl EVčko stůj, co stůj, ale milion, dva na auto podobných rozměrů jste neměl a teď si to musíte nějak okecat.
Berlingo je pětimístné, měří 4 403 mm a kufr má objem 597 litrů. iON oproti tomu čtyřmístné, měří jen 3 475 mm a kufr jen ubohých 166 litrů. Je tedy opravdu hodně překvapivé, že Berlingo má vyšší spotřebu, že?
Co se týče toho ušetření. Nové Berlingo začíná na 379 900 Kč. To je o 60 tisíc měné, než iON. Ale porovnávat cenu paliva i pořizovací cenu minimálně o 2 třídy většího vozu je nesmysl. To byste musel porovnávat podobně velká auta. Např. s Hyundai Ioniq, který stojí 899 990 Kč. Ale to byste najednou byl oproti tomu Berlingu těžce v mínusu že? Přesně o 355 300 Kč včetně benzínu.
A že Vám tak malé auto, jako je iOn stačí? Pak se tedy nabízí otázka, proč jste tedy do té doby měl Berlingo s velikostí kufru, jako Passat, když jste ho nepotřeboval... To, co tady propagujete vy, nejsou výhody EVček, ale šetřílkovství a omezování.
Stejně tak tady můžu hlásat a psát články o tom, že jsem do teď měl Berlingo, ale teď jsem objevil úžasný způsob, jak zachránit planetu a ještě k tomu ušetřil. Koupil jsem si totiž o metr menší Peugeot 108 se 4x menším kufrem, který stojí o 157 tisíc méně a na benzínu za pět let ušetřil 80 730 Kč. Tedy celkem 237 730 Kč. Kam se tedy hrabe Vaše úspora s iOn.
Sorry, ale přesně kvůli vašemu myšlení a omezování se, mají z EVček všichni srandu. Myslile si, že propagujete EVčka, ale spíš děláte přesně opak.

Obrázek uživatele Radovan

Proč hodně odvahy? Propadáte pane Košíku stejnému nesmyslnému srovnávání, jako většina lidí. Prostě rozměry, litry, dojezdy, metry krychlové a další kupa nesmyslů. Podle Vás srandovní omezování. A pak se při podrobnějším průzkumu potřeb majitele auta ukáže, že Ion mu stačí v 90% případů. A těch 10% je řešitelných třeba zápůjčkou, výměnou atp..
Co se spotřeby týče, tak Vás mohu ujistit, že za 8 litrů jezdila i s nepoměrně menším Seatem Ibizou manželka. Prostě krátké cesty v městském provozu se spalovákem neokecáte.
Nové Berlingo má takovou cenu, ale nemá zdaleka takovou výbavu. A v roce 2014 ji nemělo už vůbec. Ion je totiž Frantíky očesaný Mitsubishi iMiev, takže v základní ceně plná palba, jak se říká. V té době u tak malého vozu nevídaná. Bavíme se o vývojově 12 et starém voze. Dokoupit šlo maximálně metalízu.
Pak je tady obyčejná česká závist, že jsem neměl prachy na větší. Měl milý pane, jenže je nedávám do plechovky, která peníze pouze spotřebovává a výjezdem z autosalonu ztrácí 30% hodnoty.
A víte, čím jsme byli při výběru vozů s manželkou omezeni nejvíce? Nesmyslnou politikou automobilek. Ač by malý automobil měl stát řádově méně, není tomu tak. Takže kupujete to, co je na trhu, ne to, co chcete. Já kupoval Berlingo kvůli variabilitě a představte si, že bych uvítal (dnes nabízenou) delší verzi. Mělo totiž sloužit rozrůstající se rodině, stavbě domu, firemním potřebám a dalším věcem. Potřeby se léty změnily, změnil se i přístup k mobilitě. Dnes, pro Vás třeba nepochopitelně, jedu z Ostravy do Olomouce vlakem. A po Olomouci pěšky, MHD nebo na sdíleném kole. Podobně v Brně, Praze, Pardubicích, Plzni. Srandu ze mne mají většinou ti, co si musí neustále poměřovat. Většinou s Passatem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Pane, já jsem spotřebu a cenu iOn a Berlingo srovnávat nezačal. To vy. Já jen reagoval na vaše úsměvné srovnávání.

Obrázek uživatele Radovan

Odpovím Vám stejně, jako stovkám lidí před Vámi. Srovnávám jen s tím, co jsem měl a co mohu hodnověrně posoudit z běžného provozu. A srovnat stejný provoz s jiným vozem. A bylo toho poměrně dost. Mohl jsem srovnávat třeba s kombíkem Citroenem BX nebo Renaultem 25 v automatu, ale to je dávno. Naposledy to bylo Berlingo a Ibiza. Poctivě sledovaný provoz.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Nemáte s čím jiným srovnávat? Dobře, chápu. A tenhle argument myslíte dělá vaše srovnávání relevantním a objektivním?
To bych pak mohl říct, že jsem měl v životě jediné auto - asi před dvaceti lety Felicii. Pak už jen služební auta, kde jsem pořizovací cenu, ani spotřebu řešit nemusel. Ale většinu času v současné době jezdím MHD. Takže aby to bylo relevantní, tak mám srovnávat cenu a ekologickou zátěž tramvajenky vs iOn?
Na této hyperbole jsem Vám chtěl jen demonstrovat, jak komické by takové srovnávaní jen podle toho, co jsem opravdu zažil, bylo.

Obrázek uživatele Radovan

A co jste na tom, že individuální doprava je individuální proto, že je individuální se vším všudy, nepochopil?
Chcete poměřovat průměrného Pepíka Nováka? Klidně. Tak ten z logiky věci nemá vlastnit auto vůbec. Se svým směšným průměrným nájezdem akorát zabírá místo na veřejném parkovišti, které neplatí, respektive ho platíme ze svých daní všichni, a to parkoviště zabírá místo parku, lesu, poli, dětskému hřišti atp. Pak také občas zabírá místo na silnici těm, kteří opravdu jezdit a vozit potřebují plus tam vyvádí skopičiny vedoucí k haváriím, protože je nevyježděný.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ať je to jak chce, tak jste se odrazili od:
"Ano každý Ev je nesmysl.Bud sivemes Sko nebo spis Xko kvůli tomu že na to proste mas,nebo nemáš a pak je Ev ekonomický nesmysl. Koupíš dneska a za dva roky je to jak mobil v autě z devadesatek."

A skončili úplně někde jinde. Celý arguent začal o tom že malé EV se také vyplatí a není to ekonomický nesmysl.

Samozřejmě, vždy jde najít nejslabší bod argumentace a zaútočit na něj. I když to původní výsledek odpovědi Anonymovi nemění ani o kousek. Gratuluji.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Malé EV není ekonomický nesmysl? Tak záleží s čím to srovnáváte. S podobně velkým autem v benzínu, nebo s náklaďákem? Pokud s tím náklaďákem, co žere 15 litrů/100 km, tak máte naprostou pravdu.
Pokud to ale tvrdíte při srovnání s jakýmkoliv jiným podobným autem, tak je to samozřejmě naprostý nesmyl.
Ok, když si takové EV někdo chce pořídit, já mu to neberu. Když si v tom najde jiné vlastnosti, které jsou pro něho důležitější. Ale ať tady proboha pořád někdo netvrdí, jak se to vyplatí. Protože o číslech (nákladech) rozhodují zase jen čísla (exaktní počty) a ne nějaké dojmy.

Př. 1. Volkswagen e-up vs Volkswagen up (66kW, nejvyšší výbava): pořizovací cena: 647 900 Kč vs 318 900 Kč.
Nájezd 100 tisíc za 5 let = e-up 0 Kč, up 159 000 Kč za benzín.
Benzínový up celkově levnější o 170 000 Kč. e-up se začne vyplácet až při ročním nájezdu 41 500 km. Nebo by musel Up mít spotřebu 10,2 litrů, aby byly nastejno. Nebo spotřebu 15 litrů, aby e-up při nájezdu 20 tisíc ročně ušetřil za 5 let alespoň 121 000 Kč.

Př. 2. Volkswagen e-Golf vs Golf (110kW, nejvyšší výbava): 981 900 Kč vs 589 900 Kč.
Nájezd 100 tisíc za 5 let - benzín 201 000 Kč.
Golf levnější o 191 000 Kč. e-Golf nastejno při nájezdu min. 39 tisíc ročně.
Stejnou částku 191 000 Kč, jako ušetří benzínový Golf za pět let, by EV ušetřil jedině při ročních nájezdech 58 tisíc km!

Př. 3. Hyundai Kona Electric (64 kWh, nejvyšší výbava) vs Hyundai Kona (1.6 nejvyšší výbava) 1 259 990 Kč vs 709 990 Kč.
Nájezd 100 tisíc za 5 let - benzín 207 000 Kč.
Kona levnější o 343 000 Kč.
Kona Electric nastejno až při nájezdu 53 tisíc ročně.
Aby Kona Electric ušetřila za 5 let stejnou částku (343 000 Kč) jako ta benzínová, musely by být roční nájezdy 86 tisíc km ročně. To je 430 tisíc km za pět let!!!

A teď mi tu někdo zkuste říct, že ale přeci u EVčka neplatíte za olej a opravy a já ho roztrhnu, jako hada. :-D
Pokud někdo za servis u nového benzínového auta, které je ještě v záruce, za prvních 5 let nechává běžně a pravidelně minimálně 170 000 Kč, tak ať mi ty účty ukáže a já přísahám bohu, že mu těch 170 tisíc osobně zaplatím.
Nebo jinak ať laskavě definitivně mlčí, že se (malá) EVčka vyplatí!

Muzu se jen tak ze zvedavosti zeptat cim jezdite?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak jste odbočil článek pojednává, o tom že se výrobcům nevyplatí vyrábět malá EV , protože budou za takovou cenu, že je nikdo kupovat nebude a vy dáváte kromě Up (které právě toto platí ) příklady aut normální velikosti kde to neplatí.

Na Konu , e-golfa , ionniqa , e-niro se stojí fronty čáká se až rok.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Aha, ony se čekají ty fronty, protože je to levnější, než klasické auto? Aha, to jsem nevěděl. Takže ty fronty, co byly vždycky na iPhone byly proto, že byl levný a ne proto, že ho každý chtěl ikdyž to bylo drahý, jako prase. :-D
A pak ještě aby se netvořili fronty, když třeba do Čech přivezou jednotky kusů. Až přivezou deseti tisíce, stejně, jako klasických aut, tak mi můžete něco říkat o frontách. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až již přivezou statisíce , tak budou jistě levnější VW na tom maká. A článek pojednává o tom , že u těch nejmenších a nejlevnějších to půjde težko. Co je na tom pochopení?

Už dnes si můžete koupit Ev za cenu spalováku ,ale musíte trochu něco slevit. Myslím že není zase až taková tragédie jezdit v NIRU EV místo v KODIAKU RS pokud nutně nepotřebujete pohon 4x4 a jezdit mega dálky. Výbava je srovnatelná (niro má lepší) zrychlení také.

Hlavně mi nepište že niro má o 200 litrů menší kufr prosím.

Jsem si vcelku jisty, ze ty male desitky tisic (aut velikosti fabie a ceny passatu) velke automobilky vazne radi do kategorie "nikdo to kupovat nebude".

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Opravdu smysl to začne mít až od "velých" aut.
Konkrétně se mi líbí EQC. Cena má být porovnatelná s GLC43AMG (a ikdyž nebude úplně stejná, EQC bude pravděpodobně trošku vybavenejší - nezávislé topení a chlazení bod pro EQC třeba).
Takže na jedné straně je auto se spotřebou cca 11-16 litrů 98 oktanového naturalu a na straně druhé auto s provozem za nějaké desetihalíře na 100km. Podvozková platforma je stejná, EQC bude mít vyšší pohotovostní mhotnost, ale zase níže těžiště. Pak je tu ještě zkrácený servisní interval pro AMG motory s cenama dílů, který na sobě maj nápis AMG (ono už třeba rozdíl mezi destičkama pro obyčejné SL a SL AMG stojí za to...).
Jasně, s GLC 43 jde jet na hory, ale řekněme si narovinu, že je to velikostně stejně druhý auto do rodiny a tam bude rádius EQC stačit.
Porovnání Etronu vs Audi Q8 vyjde podobně. Mimochodem Etron jsem našel někde v US konfigurátoru a bylo to už docela vybavený. Ikdyž Etron už je docela velký auto.
V úrovni Golfu je to pořád pro mě velký kompromis, ale kategorie "velkobaterkáčů" nebo jak se tomu tady říká, už je ke zvážení..

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Já už to nechtěl předtím rozpitvávat, ale smysl to má od velkých ale zároveň musí být i luxusní. U auta za cca 2 miliony se nějaký ten půl milion hravě schová. Ale u takového Superbu za 650 tisíc těžko. :-)
Jedinou světlou výjimkou snad bude Tesla Model 3. Dá se považovat za luxusní, ale zase nepatří mezi velké vozy a stojí úplně stejně, jako podobné BMW.

A co zůstatková hodnota? Ta Vám tu Vaši teorii pěkně drtí :)

1. 4letý UP benzín 170tis e-UP 450tis, rozdíl 280tis

2. 5letý Golf benzín 280tis e-Golf 580tis, rozdíl 300tis

atd.

Navíc jste velmi naivní, pokud si myslíte, že Vám prodejce nakuká záruku 5let, tak automaticky všechno, co se na autě pokazí, dostáváte zadarmo nové. Takhle to v reálu opravdu nefunguje :)

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Tak už chápu, proč si někteří myslí, že je to ekonomicky výhodné. Neumí totiž ani trojčlenku. :-D
Up: kupní cena 250 tisíc, zůstatková 170 tisíc, pokles o 32 %.
e-up: kupní 650 tisíc, zůstatková 450 tisíc, pokles o 31 %.

Golf: kupní 500 tisíc, zůstatková 280 tisíc, pokles o 44 %.
e-Golf: kupní 982 tisíc, zůstatková 580 tisíc, pokles o 41 %.
Chápu, to je opravdu OBROVSKÝ rozdíl. :-D

Proč je z 320tis 250tis a z 590tis 500tis?

Že by ohýbání pravdy na svoji stranu? ;)

Ono by pak vlastně vyšlo, že při součtu ztráty hodnoty, nákladů na PHM a údržbu, vychází ekonomicky i to malé EV lépe a někdo by tady byl za hlupáka, protože si to neumí spočítat :)))

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Jasně, si pleteš koruny s procenty a mně budeš říkat, že neumím počítat. :-D
Koukni. Letadlo stojí 100 miliónů a po pěti letech ho prodáš za 99. Takže přijdeš o milión. Takže je to ekonomická sebevražda a vůbec se to nevyplatí. Protože když si koupíš e-Golfa za milión tak ho za 5 let prodáš za 500 tisíc. Takže přijdeš jen o půl miliónu. Vidíš. e-Golf je 2x výhodnější. S člověkem, co nezná učivo 5. třídy se odmítám bavit. :-D

"Malé EV není ekonomický nesmysl?"
NENÍ, VRÁTÍ SE OD PRVNÍHO NAJETÉHO KILOMETRU!

Hele Supermane, najedu s Ioniqem ročně 107 tis km. Roční náklady na elektřinu 12000,-Kč, servis 6895,-Kč. Auto prodám po 4 letech ještě v záruce. Zůstatková hodnota určitě vyšší než srovnatelně velká i40.
Tak teď co, jaké máš argumenty.
A připočítej ušetřené emise ve městě!

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Kdybys četl, tak jsem psal , že ta auta se začnou vyplácet až po ujetí 50 tisíc km, resp více. A že najedeš 107 tisíc ročně? Gratuluju. Ale jsi tak vzácný a jedinečný, jako bílá gorila, nebo panda.. na Šumavě. Víš kolik je na Mobile.de Ioniqů, co mají nájezd 100 tisíc km? A ne za rok, celkově. ANI JEDNO!
A to jsou stará 5 let a přesto nemají najeto ani to, co ty najedeš za rok. Mají za 5 let najeto max. 72 tisíc. A to těch aut tam je přesně 1065. A představ si, ani jedno. Zvláštní, že? :-D
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/hyundai-ioniq/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,ms1:11600_40_,frn:2013

Supermane, když se tedy začnou vyplácet po ujetí 50 tis km, znamená to, že to je výhodné pro spoustu lidí. Samozřejmě ne pro každého, ale taky ne pro nikoho.
Když se podívám na prodej ojetých vozidel, jsou běžné 3 roky staré vozy s nájezdem 150 tis km a je jich hodně. A těmto všem by se EV vyplatil.
A prosímtě, když už sis našel ty Ioniqy, tak je rozdíl mezi hybridem a EV. A žádný není starý 7 let. Asi proto, že se tehdy ještě nevyráběly.

---

ecotaxiolomouc.cz

Lepší nereagovat, asi placený diskutující, bohužel jen "chytrý" teoretik.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Víš, on taky každý nechce zanechat své práce a začít dělat rozvážkovou službu zboží, jako ty, jen proto, aby si mohl dokázat, že se mu elektrické auto vyplatí. Pokud nebude profesionální řidič, tak nemá vůbec šanci stihnout takové km najezdit. 107 tisíc km ročně při průměrné rychlosti 80 km/h znamená skoro 4 hodin denně strávených za volantem - a to včetně víkendů, svátků atd. Nebo 6 hodin každý pracovní den. Ale já vím, NĚKDO jezdí na dálnici 180 a ve městě 90, takže jeho průměrná rychlost bude 150, takže mu to vlastně nezabere vůbec žádný čas. :-D

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Jasně, až KAŽDÝ najede 50-100 tisíc ročně, tak se to KAŽDÉMU začne vyplácet...
Víš, že na Jupiteru prší diamanty? Takže každý může být miliardář. Stačí, když každý poletí na Jupiter. A na Jupiter už letělo několik sond. Samozřejmě to není pro každého, ale nebude tvrdit, že ne pro nikoho. Stejná logika. :-D
By mě opravdu zajímalo, za kolik toho Ioniqa s 535 tisíci najetých km po pěti letech prodáš. Jistě za stejné peníze, jako to prodávají ostatní s nájezdem 70 tisíc. :-D
Já jsem porovnával 7 let stará auta? Jo a prosím, tě s hybridem nemůžeš najet za rok 107 tisíc - resp 535 tisíc za pět let? To jako dokazuje, že se elektrika vyplatí, jo? Původně jsem tam chtěl dát jakákoliv auta i polykače km, jako Passat v naftě, s kterými lidé běžně najezdí opravdu hodně km. Ale světe div se, ani v Passatech neexistuje jediné 12 měsíců staré auto, co má najeto přes 107 tisíc. Jsi prostě panda. :-D

Supermane, 107 tis km je panda, ale 50 je realita pro spoustu služebních aut.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Jo, ale 50 tisíc je chvíle, kdy začíná být elektrika nastejno. Ne, kdy se začíná vyplácet.

Nastejno znamená, že je to ekonomicky srovnatelné.
Ale hlavně to má nulové emise v místě provozu od 0km, což ICE nikdy, tam to papírově v den schválení do provozu a pak už jen horší a horší.
Příchod dalších EV bude taky snižovat jejich ceny, takže se limit ekonomické výhodnosti bude posouvat níž a níž.

---

ecotaxiolomouc.cz

A neznehodnoti nahodou ten prichod dalsich EV zustatkovou cenu tech ojetin (se kterou tu vsichni dost odvazne pocitate)?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Neee, vůbec! Naopak! :-D

Už to tady na hybridu bylo snad tisíckrát. Pokud by šlo jen o ekonomiku , tak ještě lezem po stromech. proč opouštět strom s jídlem a vydávat se vstříc neznámému.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 20 tis. km.
Kia Kona electric.

Tesla MY v plánu.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Ale já to přeci netvrdím, že jde jen o ekonomiku. Ale když tu někdo tvrdí, že s EVčkem ušetří a jak se ekonomicky vyplatí oproti benzínu, nebo snad dokonce naftě, tak prostě lže. Pokud si chce lhát sám sobě, tak prosím. Ale ať se pak nesnaží tady přesvědčovat o svojí lži ostatní.

Koupíte jeté EV, rok jezdíte a prodáte za stejnou cenu, takže šetříte i za naftu :)

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Tak tohle platilo vždycky a skoro o každém ojetém autě. Tomu se ale říká přemyslet při nákupu a nekoupit první předraženou popelnici, co vám někdo podstrčí. Koupíte levně a za rok draze prodáte.
Pokud bude člověk blbec, koupí draze a levně pak prodá, tak ho nezachrání ani EVčko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebo mate naftu zdarma ha....

Ale toho nafťáka těžko po roce prodáte za stejnou cenu, takže minus :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim ja naftaka prodavat nebudu.Ale EV je dnes hure prodejne auto nezli ten naftak ;)

Bohužel mám 2 naftáky, do kterých už cpu jen prachy a jsou neprodejné. Kupoval jsem nové a dnešní cena je tak nízko, že nemá cenu je prodávat. Honím je teď přes zimu a šetřím EV. To mám už druhé. U EV to neklesne až k nule, ale k ceně baterií.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterie? ano ale kupec se hleda jeste obtizneji nez kupec celeho EV. Motor z auta take koupi jen nekdo z mala a jeste s vami bude smlouvat na minimum u tech baterii to bude obdobne

Není to tak dávno, co se na Sauto prodal nepojízdný iOn za 150 tis. Neohřál se tam ani týden.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře Ty:).

No a kdyby to "ekvivalentni" Berlingo nenajezdilo 69 tisic, ale jen 40, jeste porad to vyjde? Snad vsichni tvrdi, ze s ekektrem jezdi vic, takze pocitat, ze kdyby si nechali spalovak, najeli by stejne jako s EV, nebude uplne fer.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Na tomto argumentu je hodně pravdy, nicméně nemyslím si že by po přesednutí ti řidiči se nutili jezdit víc. Spíš to bude tak že se rázem změnilo hodně podmínek jak využít vůz i tam kde by spalovacím to bylo neekonomické i pro petrolheady.

Delší cesty podniká zřejmě častěji (i přes "nekomfort" častých zastávek). Řekněme i že z důvodu levnosti cest řidič zlenivěl a jezdí i pro rohlíky autem.
Obě varianty - zvýšil si komfort života (nerozebírám zde ucpané cévy pro nedostatek pohybu :-D).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

EV jezdí stejně jako to Berlingo a manželčina Ibiza. Práce, kroužky dětí, nákupy, návštěvy příbuzných, známých, EV dělaly z Ostravy i dovolené (Znojmo, Vídeň, Bratislava, Bílé Karpaty). Případně delší výlety typu Vysoké Tatry, Táborsko, Krkonoše atp.. To vše předtím jezdilo většinou Berlingo, Ibiza nebyla na dlouhé výlety tak pohodlná. Dokonce lze říci, že EV jezdí o něco méně, protože často sahám po elektrokole a manželka změnila práci, má to do ní o polovic kratší cestu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tywole to radši bourat v popelnici jak v papírovým ionu.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud má Vaše popelnice více jak 4 hvězdičky v crash testech, pak asi ano:
https://www.euroncap.com/en/results/mitsubishi/i-miev/10986
https://www.youtube.com/watch?v=bcjo43227eA
https://www.dtest.cz/crashtest/detail-old/11508
http://www.ancap.com.au/safety-ratings/mitsubishi/i-miev/667569
A to je to elektroauto z roku 2011....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jenze ctyri hvezdicky v roce 2011 bude dneska kolik, dve, tri? Protoze minimalne jedna jde hned dolu za chybejici automaticke brzdeni a nejspis pritvrdila i nektera dalsi kriteria. Takze to porovnani s "popelnici" nemusi byt az takova nadsazka (nic ve zlem).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bych to tak nehrotil našel jsem u fabie II 2007 jen tři, duster 2017 také tři.

Má to pevný podvozek vystužený baterií, sedí se pomerně daleko od předku, deformační zóna bez pevného motoru.

Má to vaky vepředu v sedačkách na boku.

Viděl jsem pár sešrotovaných a vypadali ještě poměrně dobře.

Je jasný že ten Range Rover bude asi někde jinde, ale v státě kde máme vozový park starý 15-18 let a běžně tu jezdí fabie a oktávie 1 generace s max vakem na volantu ...

Obrázek uživatele Radovan

Těžko někomu vysvětlovat, když nepochopí slovní spojení "vývojově 12 let starý vůz". A bude argumentovat dnešním nejmodernějším. Prostě hrách na stěnu. I v tom roce 2014 na tom byly trojčata lépe, než většina stejně malých spalovacích aut. Prvotně třeba jen těch 6 airbagů....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

E-Golf je prostě Golf. Jezdíš v tom týden a když to vracíš, vlastně ani nevíš, co tomu vytknout.
Ne nadarmo se říká, že nejlepší inženýři u VW nedělají na Bugatti ale na Golfu. Je určitě na pováženou, že nejprušvihovější motory VW (a že toho bylo) se do Golfu tak nějak nedostaly. Taky stojí za povšimnutí, že Golf je sice na stejný platformě jako hromada koncernových aut, ale jezdí nejlíp.
Určitě to není auto, za kterým se každý ohlídne. Určitě si to nepůjde koupit fanda nebo "petrolhead". Ale jako celek prostě funguje jak má.
S Egolfem jsem jezdil pár dní a musím říct, že je to prostě Golf..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Njn když vono to skoro nemá baterku a palubní nabíječku aspoň 11kwh,což je u Ev pořád ještě problém.PS: Auta pod 50kwh nemaj jakoby baterku u střední třídy spíš 65kwh+.

Ano Golf je Golf, ale stejně nejlepší EV po Tesle dělá Hyundai.
Což se časem může změnit ale pokud bych měl vyvážit EV vlastnosti a kvalitu zpracování, tak bych se do EV vlastností.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Myslim ze kdo dela nejlepsi EV si stejne tak musi zhodnotit novy majitel, protoze treba pro me to rozhodne neni po Tesle Hyundai.
Pro kazdeho to proste bude jinak.

Ano, na i3 jsem tak trochu pozapomněl ale z komplexního pohledu na mém hodnoceni nic neměním.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předně ten který nešetří na baterkách a palubní nabíječce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což je tedy VW zatím dost v prd.ely.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak chystaný VW I.D. bude plnohodnotná náhrada spalováku.
Kvalitní zpracování, akumulátor (62 kWh) s teplotním managementem, 11 kW nabíječka, rychlonabíjení 125 kW, oficiální tažné zařízení do hmotnosti přívěsu kolem 1000 kg,...

To 125kW nabíjení myslím zvládne jen ta největší ~80kWh baterie(pokud ji NEO dostane) Ta střední ~60kWh půjde nabíjet tipuji max cca 80-90kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena tak 1M bez DPH a možná ke konci 2020 realne dodatelne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak,tak elektromobilitu má ještě tak 2-3roky čas...na chemii a management baterek to je prostě v plenkach:)).

Můžeš to prosím trošku rozvést s tím Hyundaiem pro někoho, kdo se teprve snaží zorientovat v EV?

---

www.pocasinakladne.cz

Tak si nejprve vezmi, kolik že na tu baterie v EV (jakýmkoliv) ujedeš a jak je velká. Čím menší baterie a delší dojezd, tím lepší.
Potom jaký to má výkon, náhon a kolik zvládne nabíjet v AC a DC.
K tomu si musíš říct kolik km s tím chceš hlavně jezdit.

No a pak ti zbude to nejdůležitější, k čemu to auto budeš potřebovat, tedy kolik lidí v tom a nákladu budeš vozit, ale to už nespadá do vlastností EV ale potřeb majitele.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenze Golf ma jmeno spjate s dizlblejtem. Meli to prejmenovat a ne jen pridat e-.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

však co konzervě krom dízldublejtu a pár kousků passáta kerýho udali do Kvásin taky zbylo než LEGENDÁRNÍ GOLF ;)) to už by to pak rovnou mohli zabalit :))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1994-vw-golf-citystromer/

Také si myslím, že zde je VW zatracováno. Jde sice o předělané fosily, ale to nemusí někomu vadit, právě naopak.
Co se mi ale na eGolfu nelíbí je cena. V základu i plné palbě stojí prostě hodně.
Zkoušel jste IONIQ? Pokud nespěcháte, tak za rok by jste mohl koupit model 2020 s větší baterií.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oprava na 2022 s použitelnou baterií.

Ioniq_40 objednání od září 2019 a dodání 2020.
Nevím co opravujete na 2022? Nebo je to info k Ioniq_60?

...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc by mě zajímalo podobné srovnání co tu píšete mezi e-Golf a i3. Nejde ani o tabulkové hodnoty, ty si najdu.
Pro mě je e-Golf jeden z favoritů na koupi (určitě ale již jetý) po OII 1,9D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I3 je stylovka co je sranda řídit, golf mnohem větší a praktičtější.....

i3 zase tak malá není, vepředu je možná více místa jak v Golfu.

To je.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když jsme u tý i3, jdou otevírat zadní dveře aniž by musel řidič vystoupit? Hledal jsem nějaká videa a zatím nenašel.
Auto používá převážně žena s dcerou, škola, treninky, kroužky a občas jí jen přibrzdí :-)
A ještě jedna technická, kdyby jste si měli koupit ojeté EV do jak max. nájezdu by jste šli?

Pootevrete svoje dvere a pak ty zadni, vozim dve deti denne do skoly a zadny problem.

No, upřímně to byla jedna ze dvou otravných věcí, co mi na i3 pila krev. Ty zadní dveře jsou prostě v některých případech za trest, nejhorší je to při vystupování (zezadu) vedle zaparkovaného auta.
A druhá ten podvozek, resp. jeho citlivost na každý kamínek a výmol na silnici, a že bohužel u nás v okolí silnice moc kvalitní nejsou.
Já i3 chápu spíš jako kupé a ty zadní dveře jako takovou nouzovku. Myslím, že při každodenním používání těch zadních dveří to časem bude štvát každého.
Ale ta dynamika a ovladatelnost jsou v této cenové relaci bezkonkurenční, prostě radost řídit. A jistě mají něco do sebe i použité materiály v interiéru, kde pro mě byla letní vedra vždy víc snesitelnější než třeba v Ioniqu.

Tak nevim, mam najeto 15tis za 4 mesice , vozim denne deti a nemel jsem problem a otravne me to neprijde a to jsem presedl z jednoho z nejvetsich SUV.
Ale rikam kazdy ma jine priority.

Váš názor Vám neberu, ale jelikož vozím každé ráno také děti do školy, tak pro mě zkrátka otevírání předních dveří vždy když chtěl někdo zezadu vystoupit časem otravné bylo. Ale hlavně v některých situacích nebylo možné ani zezadu vystoupit, typicky mezi dvěma auty na úzkých parkovištích v NC.
Myslím, že se asi shodneme, že jsou jistě praktičtější rodinná auta než i3.

Na WOW efekt je i3 po Tesle jednička. Pro policii super, pro matky s dětmi také. Pak už mám jen naprosto shodný názor s vámi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me se v něm jezdilo samotnému dobře, jen mi přišlo nejtvrdší ze všech středních EV, ale je to logické, nízký profil gum, úzké a přitom velká kola. Bohužel je na kola tam nelze dát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ten smrad za par dni vyvetrate, ale jinak souhlas, ze Kona za 1,2 mega pusobi fakt levne a je to proste prcek. Golf je proti tomu luxusni auto.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

A tenhle vtip už jste slyšeli?
Za rok uvedeme na český trh model Mirai, auto na vodík, říká šéf Toyoty Martin Peleška. Lidem musíme vysvětlit, že jde v podstatě o elektromobil :-D
https://auto.ihned.cz/c7-66447410-rilhh-6efe0a9d8c572b0

Obrázek uživatele ozana

Bez vodíkových čerpaček jim lidi utrhají ruce :)))

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkný článek díky.

Já bych si to třeba jako plug-in hybrid představit dokázal po městě a couračky na eletriku a když to dojde, tak zase na elektriku z vodíku.

Mám vedle elektromobilu i plug in hybrid na benzín tak vím o čem mluvím. Štve mě pokaždý když se ten nečistý spalovák nahodí hlavně ted v zimě je věčně studený pořádně to netopí.

Takže bych to bral i když vodík je možná o něco dražší než benzín. Zase se ušetší na vejfuku svíčkách rozvodech a oleji.

Ale palivový článek bude za ranec možná ještě větší.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je stejné jako s trakční baterií také vevydrží věčně.

Ale u hybridu elektro-vodík by se článek zatěžoval o hodně méně z vlastní zkušenosti vím, že spotřebuji 1/3 paliva než u klasického auta. Takže i ten palivový článek by měl mnohem větší životnost.

A nejvíc ovlivní jeho životnost čistota vodíku.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Joe

NJN ... možná kdybch to auto vahrál v tombole a bydlel v Neratovicích.... Áááá vlastně prd... ta plnička je neveřejná :-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Bydlím v Neratovicích a i tak bych to nechtěl ;-)
Nejde o to že tu je jediná plnička široko daleko, nejde o to že tam jsou tlakové lahve (i když možná trochu skoro hodně moc jo :-D), ale nikdo tak nějak nezaručí že palivové články nebudou mít nezanedbatelný vliv na cenu provozu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

V Neratovicích se dá naplnit Mirai jen z půky, páč tam nemaj větší tlak atkže tím pádem má pak ten slavnej Mirai jen poloviční dojezd :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jéa ;)

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Asi jako vlastnit jachtu na Sahaře. Ale nebojte, již brzo bude síť plniček. Teda síť.. Dvě v celé republice. A nebojte, vodík bude levný. Vůbec vás provoz nebude stát jako když jezdíte s benzínem min. za 15 litrů. Jo a samozřejmě vodík se vyrábí naprosto ekologicky. Vůbec ne z ropy za přispění slušně porce elektřiny z uhlí. Tyhle pohádky jsem četl v ABC někdy v roce 1990. Jenže tehdy jsem byl malej blbej kluk a věřil jsem tomu. Takže jestli tomu dnes někdo věří, tak asi ještě chodí na základku, a nebo bude pravděpodobně nesvépravný. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zrovna dneska jsem slyšel o tom, že auto tvoří 30000 součástek.

Číňané také říkají, že elektrické auto má 8000 součástek.

Takže je to asi jen o tom určit si cílový segment zákazníků a co chci nabídnout. VW se rozhodl, že prostě auto bude "luxusní" zboží s plnou výbavou a nepochopily že je tady obrovský trh pro "základní" auto - to jest doveze mě to do práce a z práce a nechce po mě složitou údržbu.

Možná by stálo za to navrhnout takovou základní očesanou verzi auta - do 300 000 bez daně - aleto by si kompletně zrušily největší segment (malé marže, ale nejvíc prodejů)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den
Dovolte abych Vám představil nabídku levných elektromobilu. Vybírat můžete z vozů jako VXT 2 quatro nebo AIXAM e city pack. Více na alza.cz.
Věříme že si z nabídky vyberete.
S pozdravem Karel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý vtip

Aixam - maximální rychlost 45km/h, cena těsně pod 0,5M
VXT-2 - maximální rychlost 45km/h, cena 0,19M

To jsou spíš kapotovaná elektrokola, než auta

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol