Volkswagen má českým zákazníkům zaplatit půl miliardy korun kvůli dieselgate, potvrdil soud

Průlom v evropské větvi příběhu: čeští spotřebitelé zastoupení společností Safe Diesel jako první v Evropě uspěli s hromadnou žalobou a mají dostat stejnou náhradu jako Američané.

Celková výše nároků vůči VW a Škodovce v ČR může dosáhnout téměř 37 miliard Kč.
foto: Volkswagen

Obvodní soud pro Prahu 8 ve svém rozsudku z 22. března 2019 konstatuje, že společnost Volkswagen Aktiengesellschaft uznala nároky českých spotřebitelů na odškodnění v kauze Dieselgate v hodnotě přes půl miliardy Kč.

Konkrétně se jedná o 2 435 spotřebitelů, jejichž nároky byly prostřednictvím společnosti Safe Diesel zažalovány do 7. září 2018. Nároky byly uznány ve výši 220 tisíc Kč na jednoho zákazníka, celková suma tedy činí 533 500 000 Kč (pět set třicet tři milionů a pět set tisíc korun) spolu s úrokem z prodlení a s náklady řízení. Rozsudek je dosud nepravomocný.

„Jedná se o průlom v evropské větvi této aféry, je to první úspěch poškozených spotřebitelů sdružených v hromadné žalobě v Evropě. Podařilo se nám prosadit stejné odškodnění jako v USA, čehož chceme dosáhnout i pro další tisíce spotřebitelů, jejichž nároky jsme podali k soudu později nebo je teprve podáme. Již zítra rozšíříme žalobu na VW a Škoda Auto o dalších více než šest set spotřebitelů,“ říká k rozsudku JUDr. František Honsa z advokátní kanceláře BBH, která spotřebitelské organizaci Safe Diesel poskytuje právní služby.

Částka 220 tisíc Kč je analogicky odvozena od modelu odškodnění v USA, kde VW již dříve dobrovolně vyplatil postiženým spotřebitelům až deset tisíc dolarů a zároveň jim nabídl opravu či zpětný odkup vozidel s „cinknutými“ motory.

Další informace za Safe Diesel poskytl mediální zástupce společnosti Jiří Hrabovský z komunikační skupiny Ewing Group: „Rozsudek se nevztahuje na nároky vůči společnosti Škoda Auto, která nároky společnosti Safe Diesel (a jejím prostřednictvím všech jednotlivých vlastníků vozidel dotčených aférou Dieselgate) nadále neuznává.“

Co se těchto nároků týče, stejně jako nároků vůči VW, které společnost Safe Diesel vznesla později, tedy po 7. září 2018, bude o nich soud rozhodovat v dalším řízení. První jednání v řízení bylo stanoveno na 22. listopadu 2019.

Celkový počet spotřebitelů, kteří se v ČR už rozhodli své nároky vůči automobilkám uplatnit, k dnešku převyšuje 7 000 osob. Další se mohou připojit prostřednictvím internetové stránky společnosti Safe Diesel www.safediesel.cz, kde jednoduchým způsobem provedou registraci.

Stránka v současné době umožňuje také elektronický podpis smlouvy mezi spotřebitelem a společností Safe Diesel, která i nadále bude odškodnění pro své klienty nárokovat.

Celkový počet vozidel s „cinknutým“ dieselovým motorem v ČR je cca 165 000. Pokud by se o nárok na odškodnění přihlásili všichni majitelé těchto vozidel, mohla by celková suma kompenzace dosáhnout až k téměř 37 miliardám Kč.

tisková zpráva

34 Comments on “Volkswagen má českým zákazníkům zaplatit půl miliardy korun kvůli dieselgate, potvrdil soud”

  1. off
    Vśechny vás pozabíjime jako pokusný králíčky…
    I

    off

    Vśechny vás pozabíjime jako pokusný králíčky…

    I Renault má svou Dieselgate. Vypouští velké množství škodlivin ve městě
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/renault-captur-emise-nox-oxid-dusiku-skodliviny-diesel-nafta.A190515_094743_automoto_fdv

    „Naftové motory od Renaultu podle nejnovější studie vypouštěly minimálně třikrát víc škodlivých emisí dusíku, než byly hodnoty naměřené při testovacích cyklech. A dělaly to hlavně v městském provozu, kde škodlivé emise vdechuje nejvíc lidí.“

  2. Namyšlenej dinosaur Volkswagen chrápe ve svý zlatý kleci a
    Namyšlenej dinosaur Volkswagen chrápe ve svý zlatý kleci a totálně prosral moment kdy měl do měsíce poslat svoje námitky soudu a poslal jim to až za půl roku!!! Tak moc je jim českej soud u zadku… :)))) Nakonec se vymlouvaj, že nedostali od českýho soudu dopis v němčině )))) Hahaha. Bejt jejich právníkama tak si okažitě zajistím překlad čehokoliv, i kdybych měl 100x nárok na překlad do klingonštiny, zvláště pokud jsem namočenej ve skandálu století Dízlgejtu a nechce si mi platit další milijardy. Amatéři. :)))

    VW má plnou hubu o tom jak teď tvořej budoucnost, ale jejich Dízlgejt kostlivci ve skříni je pěkně držej zpátky za koule a ještě dlouho držet budou. :)))

  3. Plátek idnes píše:
    „Obvodní soud pro Prahu 8 zatím

    Plátek idnes píše:
    „Obvodní soud pro Prahu 8 zatím nepravomocně uznal nárok na odškodnění českých majitelů vozů koncernu Volkswagen v kauze Dieselgate. Naftové vozy koncernu byly vybaveny softwarem, který sloužil k manipulaci s emisemi. Koncern Volkswagen se odvolá.“
    Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/diesel-dieselgate-emise-odskodneni-soud.A190619_130008_automoto_fdv

    Ale vy píšete, že „společnost Volkswagen Aktiongeselschaft UZNALA nároky českých spotřebitelů na odškodnění…“ Takto to stojí přímo v rosudku? Protože pokud se chtějí odvolat tak uznali prd. Je to tedy asi jenom uznání ve smyslu, že se v stanovené lhůtě vůbec nevyjádřili a tudíž je to soudem bráno, že nemají námitek. Kontumační prohra VW, „nedostavil se“ k zápasu.
    A jelikož Škoda včas poslala nějakej cár papíru s tím že nesouhlasí, tak soud poslušně konstatuje že Škoda nemusí nic platit??? To se tím ani nezabývali zda nedošlo k porušení práv majitelů a nezákonemu jednání automobilky Škoda??? Co to je za tvrzení??? Soud má přeci rozhodovat dle práva a ne dle nějakýho vyjádření. To znamená že soud buď uznává důvody Škoda auto a proto zamítá žalobu nebo že soud naopak uznává žalobu a Škoda musí platit a pak musí sdělit výsledek svého rozhodnutí. Ale tak jak to podáváte vy, tak je to naprosto zmatené. Jako by soud v kauze se Škodovkou ani nerozhodoval.
    Získejte si raději rozsudek a stanoviska Škody a VW ať nešíříte nesprávný a zmatený informace.

  4. Take jsme jednoho takoveho Yetiho poridili. Uz byl na
    Take jsme jednoho takoveho Yetiho poridili. Uz byl na svolavacce kde meli upravou softu dat vse do poradku. Vtipne bylo, ze v dopise psali jak uprava nebude mit vliv na vykon, spotrebu ani hluk. Uz se, ale nezminili o zivotnosti.
    Rikal jsem si proc teda vubec podvadeli, kdyz to ted umi uvest doporadku jenom upravou softwaru?
    Kazdopadne zamestnanec co s nim jezdi hned zaznamenal, ze to ma hrubsi chod.

    Pripojit se k zalobe me, ale fakt nenapadlo.

  5. Takhle to dopadlo jenom proto, že VW to prokaučoval a
    Takhle to dopadlo jenom proto, že VW to prokaučoval a nebránil se, takže vlastně prohrál kontumačně. Nicméně je v háji, protože i když se odvolá, tak se už nebude řešit proč prohrál, ale jenom to, jestli ta prohra byla OK a dle práva.

  6. off
    Porsche právě odložilo Taycan na rok

    off

    Porsche právě odložilo Taycan na rok 2020.

    https://www.taycanforum.com/threads/taycan-dealer-presentation-postponed-to-january-2020.344/

    A Tesla čistí sklady od Modelů S a X. Například v USA zbývá na skladech posledních 26 kusů a přitom ještě před 2 měsíci jich bylo přes 4000. Zřejmě už je přestala vyrábět.

    To znamená, že Tesla připravuje předváděčku nového totálního refreshe asi na začátek příštího měsíce.

            1. Fotku jsem nevidel, ale vzhledem k tomu, ze to delaji vsichni,
              Fotku jsem nevidel, ale vzhledem k tomu, ze to delaji vsichni, tak jen pisu, ze by me to neprekvapilo… Dokud jsem sedel v Butovicich, tak tam kazdou chvili krouzil Mercedes v cernem maskovacim oblecku (a s doprovodnym autem). A ciste nahodou se ten „tajny prototyp“ musel testovat zrovna pod okny kancelarske budovy, kde sedi 2.5 tisice lidi a zrovna v dobe obeda, kdy ti lide vylezou ven.

              1. Tak se na tu „fotku“ podívej, informační hodnota někde na
                Tak se na tu „fotku“ podívej, informační hodnota někde na úrovní rozmázlýho kousku hořčice na odhozeným táčku vod klobásy. To nestojí ani za zívnutí :))))
                Zbytek svých spikleneckech teorií pro tentokrát odlož jako ztrátu času.

  7. Nepřijde vám to divné, že zrovna u nás ten soud dopadl
    Nepřijde vám to divné, že zrovna u nás ten soud dopadl takhle? Říká se, že jsme země vyčůránků. Asi jsme se od našich Romských souputníků přiučili víc, než si jsme ochotní přiznat. Ekologie nikoho u nás nezajímá a najednou jsou všichni ultraekologičtí. Moc by mě zajímalo, v jakém technickém stavu ta auta jsou a jestli projdou STK podle původních norem, tj. i s tím zfalšovaným SW.
    Jinak se samotným rozhodnutím soudu problém nemám, schavaluji ho, jen mi to přijde celé jako docela dobré divadélko. Kašpárkové.

        1. No, moje auto, ve kterém svítí kontrolka motoru (vadná
          No, moje auto, ve kterém svítí kontrolka motoru (vadná lambda za katem, ukazuje moc kyslíku, nikomu se to u auta, které skoro nejezdí, nechce řešit), prošlo emisema a technickou taky jako po másle… Letos v dubnu. Nevím jak to mechoš udělal a ani to vědět nechci.

          1. Ono i když to svítí, tak to pořád může být z hlediska
            Ono i když to svítí, tak to pořád může být z hlediska emisí v toleranci. Záleží taky co máte konkrétně za ročník a typ motoru. Já takhle dvakrát prošel s odumírající vahou vzduchu. Měnil jsem teprve až když už začalo cukat a šla nahoru spotřeba.

    1. No na STK resp Emisich projde kazde cinkle auto uplne bez
      No na STK resp Emisich projde kazde cinkle auto uplne bez problemu, z jednoho prosteho duvodu. Ta „cinknutost“ se projevuje v jinych emisich, nez ktere se na mereni emisi pro STK meri – u dieselu se meri jen kourivost, tj pevne castice a ty zachycuje DPF bez ohledu na software…

Napsat komentář