Volkswagen ID.6: velké SUV se 111kWh baterií a dojezdem 600 km, na trhu za rok?

Jan Horčík - 18 Prosinec 2020

Platforma MEB zatím ukazuje co umí na modelech Volkswagen ID.3 a nejnověji ID.4. Připravují se ale už i další modely, např. velké SUV v podobě Volkswagen ID.6.auto elektromobil Volkswagen ID.6

Elektromobil Volkswagen ID.6 bude velmi pravděpodobně vycházet z konceptu Volkswagen I.D. Roomzz představeného na autosalonu v Šanghaji v roce 2019. Až sedmimístné velké pětidveřové SUV už bylo zachyceno na špionských fotkách např. právě v Číně.

Koncept VW I.D. Roomzz měřil na délku 4915 mm a prototypy ID.6 tomuto rozměru podle prvních zpráv víceméně odpovídají (některé zdroje ale uvádějí 4790 mm). Šířka by měla být 1845 mm, výška 1654 mm a rozvor snad kolem 3100 mm. Pro srovnání, rozměry Volkswagen ID.4 jsou 4592 mm, 1852 mm, 1629 mm a rozvor 2766 mm.

Spekuluje se, že elektromobil Volkswagen ID.6 bude v nabídce pouze s dvěma elektromotory pro výkon 225 kW nebo 300 kW. A také se dvěma kapacitami baterie, a to 77 kWh nebo 111 kWh pro dojezd 450 km, resp. 600 km (pravděpodobně WLTP).

Původně mělo oficiální představení Volkswagen ID.6 proběhnout údajně už příští rok. Pandemie ale způsobila zdržení, takže auto by mělo mít premiéru začátkem roku 2022 v Číně, kde půjde do prodeje jako první.

Zpět na HybridPřidat komentář

Tak, po delší době jsem nahlédl do zdejší žumpy, vzhledem k tomu že zde zřejmě z jakýchsi důvodů přežívá pár lidí tak jim přeji PF a jeden tip -Quantumscape- pod 100 USD do konce roku je šance. Ostatním přeji ZALEZTE TROLOVÉ.

Máte pravdu.

Obrázek uživatele Kuk

off
Pokus o předpověd co se stane pokud Tesla bude vyrábět a provozovat robotický auta, který nebude prodávat a k tomu bude masově vyrábět malé elektromobily. Jaká bude její hodnota za 10 let v roce 2030?
https://youtu.be/qn6BoN4526I

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dobrý, ale už to přesměroval jinam.
Srab a ruskej šváb.

https://www.tradesmart.cz/webinar-pro-investory/?gclid=EAIaIQobChMIg5nEnP_c7QIVXuq7CB2Z8gufEAEYASAAEgLnNvD_BwE

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

OT:
Podpořte vznik muzea Škodovek, chybí už jen pár (desítek) tisíc

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Závěrem roku bych chtěl poděkovat redakci za mnoho zajímavých článků, a přeji hezké prožití svátků i všem slušně diskutujícím, v dálším roce pohodu a hlavně zdraví.

Obrázek uživatele Kuk

Hodně zdraví a čistýho vzduchu do dalších let.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Výkupní cena ojetého elektromobilu klesne na desítky tisíc korun po nájezdu 80-100 tisíc km. Rozdíl ve výkupu Golfa je v některých případech prý i 300 tisíc Kč ve prospěch spalovací verze, 200 zaručeně vždy.

Modelový příklad - ten co si koupil Golfa v benzínu za 700 tisíc ho po nájezdu 80 tisíc km prodá za 350. Ten co koupil elektriku ji prodá za 150 tisíc.

Včera mi to na můj dotaz vysvětloval člověk, co dělá v jednom z největších autobazarů šéfa výkupu.

Všechno nad 100 tisíc km nájezdu a 100 tisíc Kč jsou neprodejné ležáky, které konkrétně oni odmítají i do komise.

Takže chlapci co to budete chtít jednou prodat, nejméně půl míče zahučíte jen v rozdílu ceny.

Dost drsný. Tak hlavně nabíjejte zadarmo :-D:-D:-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Kuk

Kašpar běhna už je jen takovej hajzlpapír s prognózama. Utrhneš, vytřeš si a zahodíš. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Asi takto?

https://www.tradesmart.cz/webinar-pro-investory/?gclid=EAIaIQobChMIg5nEnP_c7QIVXuq7CB2Z8gufEAEYASAAEgLnNvD_BwE

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

No to je ale přeci pro spoustu lidí skvělá zpráva. Lidi kteří na to mají, jako většina na tomto fóru, si nakoupí tyto předražené EV a za pár let si je chudina jako já bude moci dovolit koupit za babku v bazaru.

Vy jste se už mýlil tolikrát, že už vás nikdo nemůže brát vážně. Ukažte mi prosim ty EV jako ležáky za zlomek pořizovací ceny.

Kdo by si ale koupil předražený ojetý elektromobil? Baterie neustále zlevňují, takže je jasné, že elektromobil ztrácí na hodnotě rychleji než spalovák. Až bude EV na trhu dostatek, tak půjdou dolů i ojeté Tesly.

Pane runnere, tedy nebude problém sem hodit pár odkazů na ty prodeje BEV za 150tKč? Kdyby to tak bylo, hned pořídím jeden kousek na dojíždění manželkou do práce či pojížďky po kraji. A nebudu čoudit spalovákem.

Obrázek uživatele Marek_

Já sleduji trh s EV už dost dlouho a je fakt, že některé kousky tam vidím už několik měsíců, neprodejné. A na autoscout je např i historie cen a to je pak vidět jak u Ioniqu např za půl roku cena klesla z 21 na 18 a to ještě zdaleka nebude konečná prodejní cena.

V ČR trh s EV prakticky ještě neexistuje, je jich málo. Snažil jsem se nějak zjistit reálnou prodejní cenu např prvního Ioniqu. Protože ty kusy kolem půl milionu se mi zdají moc.

Teď ČSOB leasing prodával jeden za 430 a za dva týdny jsem ho viděl u Štěpánka za 477, tak jsem zvědavý, zda to prodá.

Prostě je fakt, že těch kousků za nesmyslné ceny je dost a pořád jsou na prodej, nejen Ioniq, obecně. Blbé je, že není moc s čím srovnávat. A málokdo na rovinu přizná, za kolik svůj ojetý EV nakonec prodal.

---

Lexus GS 450h Premium

To přiznání skutečné ceny bych započítal ke specifikům ČR. Tady ani rodina nepřizná pravdu, ne tak známý, leda fakt férový kamarád.

Obrázek uživatele runner42

Ty nevíš, co znamená pojem výkupní cena?

První co mě přišlo pod ruku:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/citroen/c-zero/18886703

Samozřejmě bazar na tom má 40-60 litrů, plus se jedná o poptávanou cenu, prodejní bude o 30 litrů nižší.

Majitel bude ještě rád, když za to dostane 60-80 tisíc.

Schválně zkus spočítat, na kolik přišel v tomhle autě kilometr.

To nejde označit jinak, než jako naprostá ekonomická sebevražda.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Že je řeč o výkupní ceně jsem přehlédnul, takže se omlouvám. Konstrukce ceny je mi jasná, netřeba vysvětlovat. To, že BEV v těchhle dřevních dobách kupují Ti co na to mají, je jasné. A je jedno, jestli jde o pozéry či lidi co chtějí udělat něco pro zdraví a přírodu. Pro chudinu dobře, prošlapávají nám cestu.

Tak tyto auta kupují většinou bohati ev fanousci.

Obrázek uživatele runner42

To souhlasím.
Je ovšem zajímavé sledovat, že u ojetin už se chudí fanoušci tak nahrnou.

Ono když jde o vaše prachy, to už není jak na internetovém fóru...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Protože do prodeje se dostávají první verze elektromobilů. Tedy ty, které měly hodně dětských nemocí a byly drahé a unikátní a tedy vhodné jenom pro fanoušky.

Konkurenceschopné elektromobily, kde byly dětské nemoci odstraněny, jsou na trhu krátce a ty v bazarovém prodeji ještě neseženeš. Případně teprve přijdou na trh v následujících letech. Máš to stejné jako u každé rychle se rozvíjející technologie. Kdežto na spalovácích už dávno není co rozvíjet.

Nebude to dlouho trvat a elektromobily budou v budoucnu stárnout pomaleji už jenom kvůli nižšímu opotřebení, jednodušší konstrukci a dlouhé životnosti akumulátorů. Fakticky budou zastarávat hlavně morálně.

Obrázek uživatele Marek_

Na to čekám taky. Ale i tak nevím, jestli bych si s klidným srdcem koupil ojeté EV s cca. 200 tisíc na tacho.

---

Lexus GS 450h Premium

Ojeté EV s 200 tis na tacho mimo teslu asi dneska ani neseženete.Drtivá většina namá najeto ani 50.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, ale je předpoklad, že za pár let v nabídce ojetin budou. Stejně jako u spalováků. Protože prodávat EV s najetymi 50 tis mi přijde ekonomický nesmysl. Uvidíme za pár let.

---

Lexus GS 450h Premium

Nektere spalovaci Porsche maji na tachu par desitek tisic a take se prodavaji. Nekdo proste nejezdi jako nejaky obchodni zastupce. A na dovolenou leta letadlem. Prumerny najezd je ca. 30-40km/den. A v tom prumeru jsou i kilometrovy zrouti s 100-200 tisic km/rok.

Obrázek uživatele Marek_

Předpokládám, že budu jako ojetinu kupovat normální auto, se kterým majitel normálně jezdil a neměl to na ozdobu :-) U auta ve věku 5 let mi přijde normální, že to bude mít 100-150 tis na tacho. Zvlášť když to bude EV, které si majitel koupil třeba i proto, aby ušetřil na PHM, tak mi přijde blbost aby to šetřil v garáži.

Třeba Lexuse jsem kupoval ve věku 5 let a a 260 na tacho, absolutně bez problémů. Nevím, jestli bych měl odvahu koupit EV s takovým nájezdem. Však uvidíme jaká bude situace. Ale to už mi přijde skoro rozumnější koupit předváděcí třeba Konu za cca 800, I třeba částečně na leasing, což se pak trochu vrátí na úspoře za palivo.

---

Lexus GS 450h Premium

Jenže Porsche až na výjimky a určité typy niko nemá jako dailynu ani to na to není určeno, což většina těch elektromobilů je.

---

To chcete majitele EV nutit, aby vic jezdili, nebo co maji delat, kdyz maji jejich EV maly najezd? Zakaz prodeje? Stejne tak sezenete 10 let stary spalovak se malym najezdem, tak i EV. Prave lidi, kteri malo jezdi, maji tendenci koupit EV, protoze jim plne pokryje potreby. A kdyz je po par letech omrzi a prodavaji, tak vam to vadi? Muj TM3 budu take nekdy prodavat s malym najezdem, protoze budu chtit treba uplne jine EV. Je to moje pravo a basta.

Mně by stačilo, aby lidi zbytečně nemrhali zdroji a penězi, protože i to jsou emise a pokud už to dělají, ok jejich věci, ale ať šoupají nohama a nepoučují ostatní o své vizi ekologie - to je mírně řečeno silně pokrytecké.

---
Obrázek uživatele Marek_

Nikdo nikoho nenutí :-) Jen prostě je reálnější, že rodinné auto bude mít po 5 letech najeto přes 100 tis než 50 tisíc. I když český bazárník říká něco jiného :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Ono taky není žádná sranda ujet eletromobilem s realnym dojezdem 150 Km 100 tis. To jste pořád na nabíječce.

Jo, pres noc se to nabiji samo. A kazde rano muzete vyrazit bez cuchani smradu na benzince.

asi tak a u elektromobilů je v průměru statisticky menší nájezd. Buď si je kupují lidi, co tolik nejezdí a mají dost peněz - takže je to netankuje, nebo to lidi kupují ve víře, že to půjde a pak narazí, chvíli bojují a pak se zbavují, další skupina jsou pak imagelovci...tedy mají (nepotřebují), jde jim o image a s každou novinkou musí obnovit, stejně jako ajfoouny

---

Dneska? Leda by bylo hodně levné jako druhé auto.

Za pár let to nebude problém. 200.000 kilometrů bude znamenat, že baterka je ještě stále na začátku životnosti. Viz ta studie Jeffa Dahna a 10.000 cyklech testování u baterií, které jsou technologicky už poměrně zastaralé.

Baterie degraduje mimo jiné také časem.

Obrázek uživatele Marek_

No dneska určitě ne. A i za pár let to bude otázka.

---

Lexus GS 450h Premium

Ta studie je z roku 2019 a byla prováděna po dobu 3 let nepřetržitým nabíjením a vybíjením. Jedná se tedy o technologii starou minimálně 4 roky. Za ty 4 roky se hodně změnilo.

Obrázek uživatele Marek_

Uvidíme. Když čtu ty nářky majitelů Leafa s 30 kWh baterkou, jak jim před očima degraduje...

---

Lexus GS 450h Premium

Tak zrovna Leaf bez kapalinou chlazené baterie patří právě k těm prvotním autům s dětskýma nemocema.

Obrázek uživatele Marek_

A ty nové Leafy 40 a 60 kWh už to mají lepší? Protože na ty jsem taky slyšel stížnosti. Je to prostě loterie. Ty nové Leafy budou právě za 5 let ojetiny je koupi. A ostatní je otázka. Hyundai asi taky nic moc, verze 64 zas má problém v nižších teplotách, nabíjí pomalu. To si člověk nevybere :-(

---

Lexus GS 450h Premium

Ta varianta 62kWh (Leaf+?), pokud nebude utrápená svým předchozím majitelem, bude počítám použitelná na dojíždění do práce a nějak se doplácáte na chalupu (pokud nebude na druhém konci republiky) a budete mít +- jistotu, že to zvládne i s objížďkama, ženinou touhu po návštěvě cehosi cestou. Na hory do Alp, to nebude přejezd po práci odpoledne a večer spíte v Alpách, ale znova jako se Š120 to bude operace na celý den. Sice pojedete trošku rychleji, ale budete pomalu dobíjet.

---

Nevím jak nové Leafy to jsou, ale ani 2018 neměly vodní chlazení. Což je dneska vyložene tragédie.

Žiadny leaf nemá aktívny termálny manažment.

---

http://ts.la/tefan7761
130 000 elektrických km
nabíjam z FVE

A to jsou právě ty dětské nemoci, které musí automobilky vychytat.

I Tesla má problém s nabíjením v nízkých teplotách. Pokud auto stojí někde v garáži delší dobu - 2-3 dny, kde je třeba 0-2 stupně a pak se jede rovnou na nabíječku (rovnou myslím během 10-20 minut), tak prostě to auto nabíjí 10-15 kW. Kvůli tomu funguje to předehřívání na Superchargery, ale to nefunguje pro mnoho veřejných 50 kW stanic.

Ak niekto vyjde z domu zo studenej garáže a po 20 minutách chce (alebo nedajbože potrebuje) ísť rýchlonabíjať a čuduje sa, že mu to nabíja iba 15kW, tak to nie je chyba auta ale iba obsluhy. Nepoznám jeden rozumný dôvod takéhoto postupu, ako snaha ušetriť na nabíjaní. Prepáčte ale takýto prípad sa ani inak nedá komentovať.
Inak po 20 minutach svižnej jazdy spojenej s predohrevom (ktorý má každá Tesla) sa dá aj takáto absurdita zvládnuť a bude nabíjať minimálne 70kW.

---

http://ts.la/tefan7761
130 000 elektrických km
nabíjam z FVE

Obrázek uživatele runner42

Chápu, prostě další položka na dlouhý seznam Co se s uživatelsky přívětivým elektromobilem nesmí.

Opět ve stylu Já mu jasné říkal, že než nastartuje musí zapnout sytič, dolejt půllitr oleje a pak naprázdno dvakrát rychle prošlápnout plyn, ale jeho žena ho prošlápla jen jednou. To ani nemá cenu komentovat, prostě kráva.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jako hrdý majitel dieselu bys měl vědět, že diesely by se měly taky nejprve zahřát.

Obrázek uživatele runner42

To máš pravdu. Ale do -30 se to moc řešit nemusí a pokud by taková zima byla, stejně budu pouštět samostatné topení a to motor zahřeje.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Blbost. Řešit bys to měl už při nule. Nemyslím tím že nenastartuješ, ale že huntuješ motor. Může trvat klidně čtvrt hodiny než se hnací soustava dostane na správné provozní teploty.

https://www.autoweb.cz/diesel-a-zima-co-tankovat-a-jak-se-o-motor-starat/

Proč myslíš, že takové ambulantní vozy, co jsou na diesel musí být v zimě neustále na předehřívání. A tím nemyslím nějaké staré auta, ale právě naopak nové vozy. Takže ty auta jsou stejně neustále v zásuvce.

Obrázek uživatele runner42

Nevím, co označuješ hnací soustavou. Žádné auto po studeném startu brutálně neničím. Ale na druhou stranu jsem nikdy neměl v zimě problém se starty, nikdy jsem neměl problém s chybějícím výkonem a nikdy jsem auto nepředával dalšímu kupci v jiném než perfektním stavu.

Takže sorry, fakt netuším o čem píšeš.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Do -30 sa to samozrejme tiež rieši, pokial sa to nerieši, tak motor dá dosť rýchlo pápá :-)

---

http://ts.la/tefan7761
130 000 elektrických km
nabíjam z FVE

Obrázek uživatele Marek_

Mě spíš zajímají jiná EV než Tesla. Jasně, je blbost vyjíždět z domova a hned nabíjet. Ale někdy se prostě stane, když člověk někde stojí mimo domov a nabíjení tam není, na horách a pod.

Když třeba pojedu s EV nějakých 250 km po dálnici a pak hdu chtít nabít? Teplota bude pod nulou. Bude to znát na rychlosti nabíjení nebo záleží na EV, jestli má ohřev baterky? Opakuji, Tesla mě nezajímá, pro mě jsou zajímavější a vhodnější jiné EV.

---

Lexus GS 450h Premium

EV s ohřevem baterky? Baterka se ohřívá jízdou a při dobíjení. Po 250 km po dálnici baterka rozhodně nebude studená ;)

Ak teda nespomíname Teslu, tak čo viem aktívny ohrev baterky má Kia, Hyundai, Audi e-tron, Taycan ... a určite sa nejaké nájdu. Pre životnosť a výkon je to základný prepoklad.
Ak je zle riešená batéria (nedostatočné odizolovanie) ako napr. v škode citigo, e-up ... vám nebude stačiť ani 250km po dialnici. Pri týchto autách batéria dokonca aj chladne, ak sa ide ekonomickým štýlom jazdy.

---

http://ts.la/tefan7761
130 000 elektrických km
nabíjam z FVE

Právě, že KONU mám a pokud KONA má ve výbavě "zimní režim" a je-li zapnutý v menu, tak je aktivován pouze pokud je chladněji jak -5°C !!! Tedy Hyundai ani KIA zatím neumoňuje ohřev baterie nad 25° pro maximální rychlost nabíjení. Neznám žádné EV (mimo Teslu), které by mělo ohřev baterie.

Obrázek uživatele Marek_

A nezahreje se ta baterka tou jízdou? Protože pokud teda v zime pri teplotách kolem nuly je to tak, že nabíjecí výkon je o hodně nižší než těch 65-70 kW, tak pak je to auto na dělsi cestování (1-2 nabití na ceste) ne úplně vhodné. To je docela zklamání.

No, jsem zvědavý na ten dálkový test Kony na 1000 km v kuse, co byl teď před týdnem. Zima byla dost.

---

Lexus GS 450h Premium

Baterka se ohreje beznou jizdou:
Ioniq_28 o 1 supen za 10 km
Kona_64 o 1 stupen za 25 km
Rozhodujici je tedy hmota baterie. Obdobne to bude i u dalsich EV.
Kdyz je baterie tepla po nabijeni, tak se jizdou i ryclou dalnicni ochlazuje, pokud je pod podlahou.
Cas zimni jizdy Kony 1000 km odhaduji podobny Ioniqu.
Letni cas je o nekolik hodin mensi, viz test na YT pri 133 km/hod., asi za 8 h 30 min.

To byste musel jet tak 50km/h aby se baterka nezahrala. S Leafem 24kWh mate po ujeti 20km zahratou baterku a na rychlonabijecce se normalne nabiji. I po par minutach na DC nabijecce se baterka zahreje. Baterie ma vnitrni odpor a tak pruchozi proud (nabijeci/vybijeci) vytvari dle P=I²*R termicky vykon.

K leafu sa neviem vyjadriť, lebo ho nemám takýmto spôsobom otestovaný. Iba k Tesle a k citigu. A pri citigu mám odsledované nasledovné:
-Pri vonkajšej teplote 1st. a teplote baterky 1,5st. som na trase dlhej cca 40km zdvihol teplotu baterky na 7,5st, štýlom prudké zrýchlovanie a slabučká rekuperácia max. na D-1. Minul som pritom viac ako 40% energie. T.j. absolútne neefektívne.
-Pri rýchlosti 110km/hod. úsporným štýlom jazdy, mi na trase 40km
klesla teplota baterky z 18st na 16st. pri vonkajšej teplote 1st.
Zatial som to nemal možnosť otestovať pri nižšej teplote ale myslím že je jasné, že to bude len horšie a to preto, že citigo má mizerne tepelne odizolovaný batterypack.
Čo sa týka Tesly, tak ani tam sa neohreje batéria na ideálnu teplotu pri vonkajších mínusových teplotách, ak sa zvolí úsporný štýl jazdy bez prudšieho zrýchlovania a bez nastavenia ciela nejakej nabíjačky, na trase menšej ako 50km. A to má baterku zaizolovanú dosť dobre.
A čo sa týka Nissanu leaf, tak som už veľa krát videl ako mu do vybitej baterky netieklo viac ako 15kW, takže silno pochybujem, že by po prejdení 20km nabíjal normálnym výkonom ako v lete. Je to skôr iba zbožné želanie.

---

http://ts.la/tefan7761
130 000 elektrických km
nabíjam z FVE

U Tesly i Leafa delam, ze pred cestou nabijim a predehrivam. Tesla urcite v nizkych teplotach predehriva baterku, protoze pri odjezdu neni modra zona ukazujici nedostupnou kapacitu diky chladne baterce. Leaf zrejme zahreje i obycejne nabijeni pres AC vykonem 3,7kW. Tak to asi bude ten duvod, ze se studenou baterkou nemam takove negativni zkusenosti.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to pak v pohodě :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Asi úplně stačí, když nepojedete na rychlonabíječku prvních pár minut po výjezdu. Tepelný management se rychle postará o zahřátí na provozní teplotu.

"Tepelný management se rychle postará o zahřátí na provozní teplotu" -TO NENÍ PRAVDA !!!

Zalezi na znacce EV. Nektere znacky na to kaslou a jine to resi.

Ktere znacky EV to resi? Mimo Tesly, o te se nebavime. Hyunai a KIA maji nove "zimni rezim", ktery je pri jizde aktivni az pod minus 5 pri mene nez 33% SOC. Znate dalsi co to alespon takto resi?

Samozrejme Tesla a pak BMW i3 pod +10 C, VW ID3, AUDI eTron a Porsche Taycan. Dal jsem nehledal.

To je úžasné, co majitelé eMrdek dokáží svému božstvu tolerovat. Asi jako bych si já v dieslu řekl - bacha, prvních 10 km nesmím dělat prudší zatáčku než 50 stupňů :-).... Jen si to užijte, tepelní managedementi. Není divu, že si eMrdky pořizují bukvice, oni mají k tepelnému manegementu už ze své podstaty blízko :-) :-) :-)

Ano, v dieselu bys v zimě neměl prvních 15 minut šlapat moc na plyn než se zahřeje motor.

Obrázek uživatele runner42

To platí u každého vozidla. Benzín i elektromobil nevyjímaje.
Tady pokud někdo nemá výjimku z fyzikálních zákonů o roztažnosti kovů.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jenom že Dlaždič je z toho zakový překvapený.

žádnej spalovací motor se nemá moc zatěžovat, dokud se nedostane olej někam na 70°C - ostatně pokud se nemýlím, tak letadla mají dokonce před startem povinnost zahřívat a na teplotu oleje čekat

---

Tak rozdíl je v tom, že zatímco s autem není problém odjet na 1/4 plynu či méně než se ohřeje, tak letadlo na 1/4 plynu neodstaruje. A to ještě musí být letadlo schopné odstartovat i když mu jeden motor vypadne. Takže motor letadla musí být při startu schopen dosáhnout plný výkon.

Koníček, veteránisté taky dokáží co 500 km promazávat auto a co 1 000 km tomu dělat olej a velký servis

---

Každý výrobca, ktorý nedá do elektroauta aktívny termálny manažment (aspoň jednoduchý vzduchový), tak vlastne plytvá zdrojmi a mal by byť nejakým spôsobom za to postihovaný, pretože vedome skracuje životnosť celého auta. A Nissan je v tomto král, ten nový Leaf e+ s 60kWh baterkou je doslova plytvanie batériami!

---

http://ts.la/tefan7761
130 000 elektrických km
nabíjam z FVE

nakupni taska Mitsi a jeho derivaty Citron a Peugeot s 14kWh baterkou byl nesmysl vzdycky za ty nesmysly co za to v 2012 chteli, ale proc teda pises vejs o Golfu? protoze prave u toho eGolfu se pokles ceny ojetin drzi na +- podobnych procentech jako u verzi se spalovaci technikou ;)
5 lete Golfy maj prumernou cenu poklesu cca 60-65% puvodni cenikove ceny a eGolf neni vyjimkou

Obrázek uživatele Marek_

Tady reálnější cena, ale i tak bych řekl, že bude rád za 120.
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=925

A to je brutální pokles hodnoty na tak málo jeté auto. To u spaľovacích malých aut takový pokles nebývá. To spíš odpovídá, ten pokles, třídě větších aut.

---

Lexus GS 450h Premium

takovej malej priklad, moje posledni ojetina byla Audi A6, nove auto podle faktury stalo 1.7 milionu korun, ja ho jako 9 let starou ojetinu v bazaru koupil za 165 tisic korun, takze realna vykupni cena mohla bejt tak 110-130 tisic? kdys skouknu soucanse kousky A6 stare 9 let, tak auta s cenikem puvodne okolo 1.6-1.8 milionu jsou dnes k mani za 250-400 tisic, takze si o neco poslepsili, ale zadnej zazrak to taky neni, procentualne je ten pokles podobnej jako u toho elektrickeho vajicka

jo proste Miev trojcata meli problem ze byli prvni, takze smesna batercicka, male auticko a brutalni cenovka, udel novinek, ostatne bylo to prvni seriove vyrabene BEV, ja osobne kdybych potreboval auto na ciste dojizdeni do 50km za den, tak asi o necem takovem uvazuju tak za 90-100 tisic, s tim ze to za 6-8 let proste rovnou zahodim na srotak

Obrázek uživatele runner42

A nebyla to ta moje? 3.0 tdi, nová za necelých 1.7 mega, prodej za asi 180 co si pamatuju. Stará 4,5 roku, prodej přes Mamacar.

Ale teď ta pointa - natočeno 270 tisíc km. Takže kilák asi za bůra. Což je pro ojeté elektro nedostižná cena.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

ne nikdy jsem zadny diesel nevlastnil a vsechny me ojetiny byli kupovane z Nemecka coby auta protiuctova od dealera dane znacky, takze pokud jsi nedaval na protiucet benzinovou variantu v Hamburku, tak to jiste nebyla ona

Obrázek uživatele runner42

Měnil jsem sice za A5 TFSI ale na Jarově a ne protiúčtem, takže ne. Škoda, někdy si říkám, že bych chtěl vědět kde ta auta skončila.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně, ten pokles hodnoty odpovídá spíš vyšší střední než nákupní tašce, ty se ve spalovací verzi docela drží.

To ani nechci počítat, na kolik majitele vyšel km jízdy s tímto autem. Bych klidně řekl, že víc než u mě s Lexusem, nebo předtím s Volvo S80 :-)

No sám jsem zvědavý na další vývoj v EV ojetinách, protože pokud bych si EV koupil, tak asi ojetinu. Ale ne za současné nesmyslné ceny.

---

Lexus GS 450h Premium

puvodni 24kWh Leafy se daj poridit od cca 160 tisic a okolo 200 tisic jsou to velcie pekna zachovala auta co porad pohodlne ujedou i 100km v zime, to jako jetina na dojizdeni pohodlne staci

a to kolik to stalo puvodni majitele je jejich vec, me samotneho zajima to kolik stoji provoz auta na km me za cenu za jakou ho ja koupim a za jakou cenu ho ja provozuju, cena tech aut proste klesa podobne jako u aut dane cenove hladiny a tim ze jsou elektromobily drazsi tak bejvaj takto srovanavane i klidne s o 2 tridy vetsim/luxusnejsim autem

tohle vsechno se ale u novejsich aut postupne zacne smazavat, neb s klesajici cenou nejdrazsi komponenty tedy baterii ty auta na cene as tak nerostou a spise klesaj, muze to bejt do 5 nebo kldine 10 let, ale co az zacnou bejt elektromobily srovnatelne drahe nebo levnejsi nez srovnatelene fosilni auto i jako nove? a to je zas otazka kterou resime my co kupujeme nova auta a pokdu si to nekdo nespocita, jeho blbost :)

Obrázek uživatele Marek_

Jo, toho Leafa koupit s tím, že mi těch 100 km dojezdu stačí, nabíjet doma a jezdit za levno a po najetí 100 tis už to bude dávat i ekonomický smysl. Pak samozřejmě počítat s tím, že už se toho nebavím nebo za symbolickou cenu.

Pokud bude EV jako nové srovnatelné s cenou spalovaku, tak super. To bych si pak zas po letech klidně koupil i nové auto, předváděcí a nechal si to déle než to dělám teď.

---

Lexus GS 450h Premium

Jenže kdy to bude dávat ekonomický smysl - pořád ten Leaf je 150 tis - LPG 30 fábka na dojetí 50 - kdy se to protne a to ještě ten Leaf je připoutanej k baráku, nebo člověk musí bydlet v nabíječkově hustě osídlené oblasti - pak to má s dobíjením za nula šanci vycházet. Tenhle víkend jsem se bohužel opět přesvědčil, že elektromobil, který bezpečně nedá v zimě při obsazení rodinou a při běžném provozu 200 km - tzn že tam bude ještě dvacet km rezervy je pořád jen hračka pro fandy, případně musí mít člověk k dispozici spalovák, který delší cesty obslouží .

---

cena zajiste pujde smerem k sobe, u hybridu je ta cena jiz vesmes vyrovnana, u plug-in hybridu se to blizi a elektromobily budou nasledovat celkem rychle kdys nemaj tu cast se spalovakem

kdys skouknu cenu podobne vybaveneho Kodiaq a Enyaq s podobnym vykonem, tak rozdil v cene je veskrze asi 180-200 tisic, to je celkem smesna suma, u malejch aut ten rozdil bude vzdy asi znat vic a to srovnani bude trvat dele, u vetsich drazsich aut to bude jiste rychleji

to asi nevíte, co s penězi, když 180 - 200 tis Kč označujete za směšnou sumu - pro většinu národa mluvíte o pololetním výdělku a mnohdy v hrubém.

---

Kodiaqa a Enyaqa si take nekupuje skupina lidi o ktere pisete. A kdo si je kupuje, pro toho je ta castka uz nerozhodujici. Vsak si dost lidi dopreje alukola, ktera stoji podobny priplatek.

Obrázek uživatele runner42

120 tisíc za osmileté auto nejnižší třídy v low-cost provedení a nic moc stavu s neznámým stavem kritického dílu, jehož výměna přijde na víc než celé auto?

Za 120 lze koupit stylovku Mini, sice s trojnásobným nájezdem, ale ve stavu, ve kterém tenhle elektromobil nebyl ani jako nový.

Podle mě je i těch 60 tisíc moc.

Hodnotu vidím někde mezi 20 a 60. Je to auto na doježdění, repas nebo opravy nedávají ekonomický smysl.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Brát jako bernou minci pokles ceny u takhle exotického vozu, který měl směšné parametry už před 5 lety. Tak to chce opravdu odvahu.

Současný majitel ho koupil někde z ciziny je otázka jestli vůbec něco prodělá, když se vezme uspora na palivu a ztráta ceny obdobného spalováku včetně servisu, který by tak jako tak měl.

Musíme se zaměřit na moderní EV které již konkurují spalovánkům dojezdem a pohodlím a budou se masově vyrábět příští rok.

Vemte si je to blbý citigo po na inzertních server se roční ojetiny prodávají o 50-100 tisíc dráže než byli koupené...

Dneska máte záruku na baterky 160 tis. Km a je předpoklad, že třeba takový Enyaq ujete na jednu sadu baterek 300-600 tis km.

Víte , že když to auto bude používat člověk co má hlavu a bude nabíjet na noční proud a jezdit v dosahu dojezdu tj. bude mu stačit 300-400 Km denně, tak za 250 tis Km tj. předpokládanou životnost vozu ušetří 400-500 tis. kč na palivu a servisu, silniční dani, dálničních poplatcích a to nepočítám parkování?

Takže řešit jestli to auto prodá za 300 nebo 150 je úplně mimo mísu? Nechá z toho vyndat baterky ty prodá za 200 tis solárníkům a bude vysmátej.

Jen to Zero co se o něm bavíte má 88 článků a když je hodí po 600 Kč na mypower tak do týdne mu utrhají ruce. Ale to auto do té doby ještě bez problému natočí 50 tis. Km

Ono je to pochopitelné. Dlouhé nabíjení, malý dojezd ale hlavně strach z toho jak dlouho a s jakým dojezdem výdrží baterie. Majitelum prvních Leafū pak ćasto zbÿwaji oçi pro plâć.

Obrázek uživatele runner42

Nojo, pamatuji si že nějaký firemní majitel to vypočítával na Autorevue. Za vítězství považoval, že se toho vůbec zbavili, byť s příšernou finanční ztrátou.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Za 10 let budou mít ojeté spalováky hodnotu jenom jako zemědělské stroje, na silnici nedostanou značku. Trochu větší cenu budou mít kabriolety, ty půjdou upravit jako přívěsný vozík za EV. :-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Chlapče, většina lidí si svůj elektromobil nechává dlouho. Takže to nerozporuje, že ti co nikoliv, mají pak třeba problém s prodejem ojetiny. EV nemám a zatím neplánuji.

Obrázek uživatele Cipísek D

proč švícaři zavřeli sjezdovky? :))
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Cipísek D

IDyjocije 6stá ?? ne dík stačí Enypšouk fkůži jede skvjele:))

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele 13G

ID.6 .. to uz bude lepsi cybertruck kde se nebudu muset bat ze mi to nekdo nekde vodre.. ceska klasika ;p
pruzny nerez..tomu rikam uprava kovu :-)

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Věří někdo že za rok? Já myslím, že tomu nebude fungovat SW :D
Já furt čekám jak se ukáže ID1, hlavně co se týče ceny.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Jä. A natrhane ostatním prdôl jako s yd trojkou. Dùkaz mÿsto slybū. https://insideevs.com/news/461197/netherlands-plugin-car-sales-november-2020/

Za rok a kus to představí. Nemluví se o prodeji. Takže nevěřím.

Obrázek uživatele Cipísek D

já fur doufám fporcování medvědice ;)
https://youtu.be/KJzUay3EiFQ?t=2378

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station