Volkswagen ID.4: představení nového elektromobilu odloženo

Ačkoliv se aktuálně podařilo zachytit elektromobil Volkswagen ID.4 při testování v Jihoafrické republice, očekávané oficiální představení se odkládá.

Elektromobil Volkswagen ID.4 staví na konceptu ID Crozz, který byl představen před třemi lety na autosalonu v Šanghaji v Číně.
foto: Volkswagen

Původně měl Volkswagen představit svůj SUV elektromobil Volkswagen ID.4 na autosalonu v New Yorku během dubna. Teď to vypadá, že se zjeví až v červnu v Detroitu. Píše to magazín Autocar.co.uk.

Volkswagen ID.4 má být první z rodiny elektromobilů ID, který bude nabízen také v . Jde proto o zcela klíčový model ve velkém elektrifikačním plánu německého koncernu.

Vůz je založen na konceptu Volkswagen ID Crozz. Měl by nabídnout elektromotory na obou nápravách, baterii o kapacitě 83 kWh, 150kW rychlonabíjení a dojezd až 480 km. Výkon elektromobilu by mohl dosahovat až 225 kW a max. rychlost až 180 km/h.

Koncern VW připravuje také Volkswagen ID.5, což bude sportovnější kupé verze ID.4. Obě auta se budou vyrábět v Evropě, Číně a USA (Chattanooga), a půjde tedy o globální modely. Výroba ID.4 má začít do konce letošního roku.

Obě auta následují již představený malý plně elektrický hatchback Volkswagen ID.3. Ten už se vyrábí a je možné ho v Evropě koupit, ale k zákazníkům se pravděpodobně dostane až v polovině letošního roku.

19 Comments on “Volkswagen ID.4: představení nového elektromobilu odloženo”

      1. S formulací o konkurenceschopnosti e-golfa bych byl opatrný.
        S formulací o konkurenceschopnosti e-golfa bych byl opatrný. Půjčil jsem si ho v září 2019 na měsíc. Všechna pozitiva vozu bravurně dokázal přebít prachmizerný dojezd. Baterku bylo možné zcela do nuly vybít na úseku dlouhém 35 km a kdyby to posledních 6 km nebylo z kopce, dost pochybuji, že bych dojel. Ano, člověk by čekal, že šlo o ostrou jízdu, ale kdepak. E-golf ostře ani nejede a to ani na dálnici. Omezovač má na 145 km/h. A nebyl ani starý, měl najeto pouhých 7500 km. Moje úvahy o druhém voze se tak rozplynuly dost rychle. Pak jsem se ještě chvilku těšil na ID3, ale tam jsem zase nepochopil tu cenu. Na ID4 se už netěším. Došlo mi, že to bude opět špatné auto, které má spíše od elektromobility případné zájemce odradit. Nevím jak by v praxi mohl majitel e-golfa udržovat baterii v provozní doporučené úrovni dobití v rozmezí od 20% do 80% a přitom mohl uspokojit své jízdní potřeby. Praxe mi ukázala, že v mém případě je to naprosto nereálné.
        Jako druhý vůz jsem nakonec pořídil TM3 a musím říci, že mě to auto neskutečně baví. Dojezd je dokonce větší, než u TMX, agilita vozu naprosto srovnatelná, (obě Tesly jsou Performance). Asi není divu, že se z původně druhého vozu stal ihned vůz první.

        1. Zrovna včera jsem s ním jel asi 25 km po dálnici, když
          Zrovna včera jsem s ním jel asi 25 km po dálnici, když jedete do 110 km/h je to v pohodě. 🙂 To je logické, že první generace elektromobilů není na dálnici stavěná, je to auto do města a okolí a tam je super. Myslím, že spousta lidí by spíše ocenila reálné auto, než marketingový leták o ID3. 😀
          Tesla je samozřejmě naprosto jiná liga, to je jak koňský povoz vs moderní auto. 😀

        2. Tohle mi nepřijde moc objektivní e-golf 2017+ tedy s 35kwh
          Tohle mi nepřijde moc objektivní e-golf 2017+ tedy s 35kwh baterkou jako druhé auto ideální. Dojezd 230 léto 190 zima bezpečně. Nevím co jste s ním dělal i kdybych jel po dálnici s pedálem v podlaze na omezovači tak to aspon těch 60km dá. A bavíme se o konkureceschopnosti. Teď končící model. Nový 780tis ojetina 600tis. Težko pak srovnávat s TM3 za 1,2m. Konkurenti jsou Ioniq, Kona, Leaf s cenama kolem 900tis.

            1. No tyhle E-golfy za těch cca 700 jsou sice nové, ale roky
              No tyhle E-golfy za těch cca 700 jsou sice nové, ale roky výroby 2018 končí jim záruka a nemaj tepelná čerpadla. Maj jich asi 10 kusů a nemůžou je prodat. Cenu totiž snižujou pomaleji než klesá cena nového z výroby. Prej je vrátil importérovy nějaký krachlý autosalon. Původní ceny byly přes 1m.

                1. Já bych dal tak 500. Ale oni jsou úplně mimo realitu.
                  Já bych dal tak 500. Ale oni jsou úplně mimo realitu.

              1. Já tam vidím 01/2020 do provozu a od té doby plyne záruka.
                Já tam vidím 01/2020 do provozu a od té doby plyne záruka. Takto to funguje, když se vůz prodává jako nový a je jedno, jak dlouho stojí na salonu, ne?

                Je fakt, že i tak je to dost drahé, bez TČ. Jen jsem chtěl upřesnit tu cenu.

                1. Ne ne ten inzerát je zavádějící. Dotazoval jsem se
                  Ne ne ten inzerát je zavádějící. Dotazoval jsem se přímo prodejce Louda auto, který mě na tu záruku upozorňoval. Jsou to auta 2018 a všechny záruky už běží. Takže za 700 máš auto se zkrácenou zárukou a 2 roky starou baterkou. Nikdo ti nezaručí jak se o ty baterky během toho státní starali.
                  Jejich politiku mi hlava nebere. Už je prodávaj min rok a za tu cenu a za těch podmínek to nikdo nechce. Škoda 10 aut.

                2. Aha… tak to je divné a v tom případě je ta cena opravdu
                  Aha… tak to je divné a v tom případě je ta cena opravdu mimo. Nechápu, že se jim „vyplatí“ nechat ty auta stát na prodejně. Taky jsem párkrát prodával auto a cena nikdy úplně neodpovídala mé představě, ale co se dá dělat, realita trhu je neúprosná 🙂

          1. Ioniq vs. eGolf by som v tomto radsej neporovnaval.
            Ioniq-om

            Ioniq vs. eGolf by som v tomto radsej neporovnaval.

            Ioniq-om „sviznej jazdy“ po dialnici prejdem 85 km a zostava mi v baterii 35%… (cca 15 km z toho prejazdy cez mesta striktne podla pravidiel).

            Vyskusal som zo 3-4 krat, pre overenie „minimalneho“ dojazdu.

            A to Ioniq ide svizne az do 172 km/h 😉 a to kludne aj pri jazde „do kopca“. potom sa zjavne zapne „obmedzovac rychlosti“.

Napsat komentář