Volkswagen ID.3: první testy dojezdu vás překvapí!

Elektromobil Volkswagen ID.3 jde po letech vývoje a nemalých problémech konečně k zákazníkům. Objevují se první testy dojezdu.

Stovky a tisíce elektromobilů Volkswagen ID.3 jsou z továrny Cvikov (Zwickau) rozváženy po železnici.
foto: Volkswagen

Dne 11. září 2020 začala automobilka Volkswagen dodávat elektromobily Volkswagen ID.3 1st Edition prvním zákazníkům. Tato edice je vybavena 58kWh baterií pro dojezd 420 km WLTP.

Reálné testy ukazují, že hodnota odpovídá a co víc, auto ji někdy dokonce překonává! YouTube kanál Battery Life vyzkoušel Volkswagen ID.3 na německé dálnici.

Při průměrné rychlosti 86 km/h ujelo auto 421 km při spotřebě 12,89 kWh/100 km. V baterii přitom zbývalo ještě 4-5 % pro dojezd 23 km! Vypadá to, že co se týká spotřeby a dojezdu, Volkswagen dělal co mohl a povedlo se.

Aktuálně rozváží koncern tisíce aut jak po domovském Německu, tak i do zbytku Evropy. Aktuálně se zavázal, že při rozvozu po Německu bude maximálně využívat železnici (procento stoupne z dnešních 53 % na 60 %). Ba co víc, tato železnice bude poháněna „zelenou“ elektřinou.

60 Comments on “Volkswagen ID.3: první testy dojezdu vás překvapí!”

  1. Bývalé východní Německo Mekou Evropské elektromobility
    Bývalé východní Německo Mekou Evropské elektromobility ?
    VW Zwickau —> Tesla Berlín 270km
    VW Werk Zwickau, Glauchauer Str. 40, 08058 Zwickau, Německo

    Tesla Giga Berlín
    Grünheide, 15537 Grünheide, Německo

    https://www.google.com/maps/dir/52.3956206,13.7895269/VW+Werk+Zwickau,+Glauchauer+Stra%C3%9Fe,+Zwickau,+N%C4%9Bmecko/@52.3765014,13.851182,13z/data=!4m10!4m9!1m0!1m5!1m1!1s0x47a72ed0408f1f89:0x45fa78f6e7e671b!2m2!1d12.48416!2d50.79398!3e0!5i2

  2. To je slabý, TM3P dá při takové rychlostí téměř 600km,
    To je slabý, TM3P dá při takové rychlostí téměř 600km, jenže reálně dává při zábavné jízdě tak 350 (jinak běžně 450 v poho), takže ze 421 je pro ID.3 šmejd tak 300 km max, tedy v zimě sotva 250. Takže dejme tomu 5x méně výkonné, 2x menší dojezd, takže za cenu 300 tis. Kč možná dobrá koupě, ne víc… prostě VW je VŽDY šmejd a parodie, pro blbce dobrý za vyšší cenu 🙂

    1. Možná by bylo dobré před takovým výpadem věnovat 5sec
      Možná by bylo dobré před takovým výpadem věnovat 5sec čtení článku. Verze ID.3 PRO 1st má 58/62kWh baterii a tedy je třeba ji srvnávat s TM3 SR+, která těch „téměř 600km“ také s jistotou nedá. S urážkami tedy ještě vyčkejte na výsledky verze ID.3 PRO S s 77/82kWh baterií.

      1. možná by ses měl před takovým komentem věnovat 2sec
        možná by ses měl před takovým komentem věnovat 2sec četní mého komentu a hlavně lépe chápat

        ty to stále tedy nechápeš, M3 je vůči tomuto aut nadřazené ve všem včetně SR+ (včetně zrychlení samozřejmě), tedy jen blbec by to za ty prachy koupil 🙂

  3. Dnes jsem byl s Teslou 3 LR v Nemecku a pres mesto jsem mel
    Dnes jsem byl s Teslou 3 LR v Nemecku a pres mesto jsem mel prvnich 10km spotrebu 8,8kWh/100km. Kdyz jsem prijel domu, vylezlo to na 14,1kWh/100km. Byla tam dalnice, mesto a okresky. A parkrat jsem mel plny proud pri predjizdeni nebo pri vjezdu na dalnici. Dalnice byla docela zaplnena, tak rychlost prumer 110km/h, spicky 140. Uvidime az nekdo porovna id3 s TM3.

          1. PP mi ukazuje nejaky dojezd a ten docela souhlasi s realnym
            PP mi ukazuje nejaky dojezd a ten docela souhlasi s realnym dojezdem. Kdyby ale PP ukazoval nizsi spotrebu nez doopravdy, tak by musela mit baterka vetsi kapacitu nez je uvedena. Ale to bych zase poznal na nabijecce. Vsechno docela do sebe zapada. Ale nutno dodat, ze topeni/klima hodne zere a ja klima skoro vubec nepouzivam, ani drive u spalovaku. Me hned zebou kolena a boli z toho hlava a je moc suchy vzduch. Neni dobre na sliznice.

              1. Klimatizace musi foukat mnohem chladnejsi vzduch do kabiny,
                Klimatizace musi foukat mnohem chladnejsi vzduch do kabiny, nez jakou nastavite teplotu. Odhaduji o 10 stupnu chladnejsi. Kdyz si nastavite v parnem lete treba 22 stupnu, tak fouka 12 stupnu studeny vzduch. Ten je po ohrati na pozadovanych 22 hodne suchy. A zaroven tech 12 stupnu pekne studi. Kdyz uz jsem musel klima zapnout, tak vzdy na 26 stupnu, aby jsem nenastydnul. A delal jsem jen kdyz bylo hodne dusno s vysokou vlhkosti ve vzduchu a nedalo se vydrzet. Nebojte, klima mam v autech 30 let a vse odzkousene.

                1. Jak jsem psal, ja tak 27 a vyse. Jeden z duvodu proc ji
                  Jak jsem psal, ja tak 27 a vyse. Jeden z duvodu proc ji nezapinam je ze kdyz pak jedu na kole v lete treba 100 km v 35 a zdejsim vlhku (pocitova teplota letos ukazovala az 42) tak bych zkolaboval.Clovek si rychle odvykne. Takze castecne i soucast treninku :-).

          1. V pondělí jsem jel Konou Tachov-Praha a zpět. Celkem 330km.
            V pondělí jsem jel Konou Tachov-Praha a zpět. Celkem 330km. Z toho byla dálnice 270km a zbytek státovka a Jižní Spojka. Nabil jsem na 100%. Po dojezdu mi ukazovala průměrná spotřeba 17kWh/100km. Cestou zpět jsem měl zapnutou klimatizaci na 21 stupňů, venku bylo 25. Po návratu mi počítač ukazoval dojezd ještě ca. 50km, takže celkový by byl ca. 380km. Jel jsem na maximum dovoleného, tempomat na dálnici nastaven na 135km/hod, státovka 95km/hod. Zapnutí a vypnutí klimatizace ukazovalo ztrátu na celé trase cca. 20km. Kona má tepelné čerpadlo. Rád bych, kdyby někdo něco podobného zveřejnil u Tesly a ID3….

          1. To bych tam usnul do rána 🙂 Dnes jsem to absolvoval,
            To bych tam usnul do rána 🙂 Dnes jsem to absolvoval, schválně jsem to bral úplně v klidu, tempomat 125 a zvládl jsem to za 5:15 i s tankováním na Rozvadově. Jsem byl zvědavý na spotřebu a PP říká 6,2 a i když trochu kecá, víc než 6,5 to nebude, náklad 1,80 KČ/km max. – to odpovídá ceně 9 KČ/kWh a spotřebě 20 kWh/100 km, oboje reálné.

            Jinak, na Rozvadově má být nějaká nová ultrarychlá nabiječka, chtěl jsem omrknout, ale zapomněl jsem. Od Mollu, tuším.

            Jo a plánovač ABRP mi ukázal 2 nabití 17 a 18 minut na mé cestě s ID.3, to už docela ujde 🙂

            1. Kdyz jsem jezdival Köln, Stuttgart, Essen atd., vzdy jsem si
              Kdyz jsem jezdival Köln, Stuttgart, Essen atd., vzdy jsem si schrupnul. A po 20-30 minutach jsem se probudil. Kdyz jsem jel v kuse, tak jsem casto usinal pri jizde. To nebylo dobre. Jednou jsem jel asi 50km a mel jsem totalni okno. Kdyz jsem se vzpamatoval, byl jsem na uplne jine dalnici a ani nevim jak jsem ji zmenil. Tenkrat jeste neexistoval autopilot, ale dobre to dopadlo. Nikdy jsem neboural a najezdil hodne moc km.
              A co budik na hodinkach 🙂

    1. „Problém je, že 90km/h jezdí po dálnici jen kamiony nebo
      „Problém je, že 90km/h jezdí po dálnici jen kamiony nebo největší šetřílci…. “ To že uvádějí spotřebu při průměrné rychlosti 86km/h opravdu neznamená, že jeli celou trasu rychlostí 86 nebo 90km/h. Klidně mohli značnou část jet i 130..

            1. VW ma zkusenosti ze 70ti lete historie a vyrobil stovky
              VW ma zkusenosti ze 70ti lete historie a vyrobil stovky milionu aut. Meli by to mit v malicku. Ale je videt ze nemaji. Tesla je mlady start up s vyrobou kolem 1 milionu aut. Kdyz zacinala vyroba modelu 3 a meli problemy, tak vyroba celkem byla par set tisic aut. Mozna ani to ne.

                1. VW vyrábí elektroauta 44 let a spalováky přes 70 let a
                  VW vyrábí elektroauta 44 let a spalováky přes 70 let a zároveň jsou skoro největší automobilka světa. Pokud nezvládaj vývoj a velkovýrovu EV a silážujou je rok na letišti je to průser.

                2. Je to asi konec sveta. 🙂
                  Je to asi konec sveta. 🙂

Napsat komentář