Elektromobil Volkswagen ID.3 jde po letech vývoje a nemalých problémech konečně k zákazníkům. Objevují se první testy dojezdu.
foto: Volkswagen
Dne 11. září 2020 začala automobilka Volkswagen dodávat elektromobily Volkswagen ID.3 1st Edition prvním zákazníkům. Tato edice je vybavena 58kWh baterií pro dojezd 420 km WLTP.
Reálné testy ukazují, že hodnota odpovídá a co víc, auto ji někdy dokonce překonává! YouTube kanál Battery Life vyzkoušel Volkswagen ID.3 na německé dálnici.
Při průměrné rychlosti 86 km/h ujelo auto 421 km při spotřebě 12,89 kWh/100 km. V baterii přitom zbývalo ještě 4-5 % pro dojezd 23 km! Vypadá to, že co se týká spotřeby a dojezdu, Volkswagen dělal co mohl a povedlo se.
Aktuálně rozváží koncern tisíce aut jak po domovském Německu, tak i do zbytku Evropy. Aktuálně se zavázal, že při rozvozu po Německu bude maximálně využívat železnici (procento stoupne z dnešních 53 % na 60 %). Ba co víc, tato železnice bude poháněna „zelenou“ elektřinou.
Bývalé východní Německo Mekou Evropské elektromobility
Bývalé východní Německo Mekou Evropské elektromobility ?
VW Zwickau —> Tesla Berlín 270km
VW Werk Zwickau, Glauchauer Str. 40, 08058 Zwickau, Německo
Tesla Giga Berlín
Grünheide, 15537 Grünheide, Německo
https://www.google.com/maps/dir/52.3956206,13.7895269/VW+Werk+Zwickau,+Glauchauer+Stra%C3%9Fe,+Zwickau,+N%C4%9Bmecko/@52.3765014,13.851182,13z/data=!4m10!4m9!1m0!1m5!1m1!1s0x47a72ed0408f1f89:0x45fa78f6e7e671b!2m2!1d12.48416!2d50.79398!3e0!5i2
Z letiště mezi lidi, hurá!
A kdy si mrsknou na na ty obří
Z letiště mezi lidi, hurá!
A kdy si mrsknou na na ty obří střechy ve fabrice ve Cvikově solární panely? Zoufale to tam zeje prázdnotu.
Přesně. Když jde o kecy a prezentace, tak to je koncern VW
Přesně. Když jde o kecy a prezentace, tak to je koncern VW přeborník. Ale skutek utek.
Mercedes dál dojíždí na svou posedlost diesely, teď ho to
Mercedes dál dojíždí na svou posedlost diesely, teď ho to bude stát 50 miliard Kč
https://www.autoforum.cz/predstaveni/mercedes-dal-dojizdi-na-svou-posedlost-diesely-stat-ho-to-bude-50-miliard-kc/
Mičkovo dojmy se svezení s
Mičkovo dojmy se svezení s iD3
https://www.autorevue.cz/volkswagen-id3-poprve-v-cesku-velky-skok-pro-vw-problem-pro-ostatni–test
To je slabý, TM3P dá při takové rychlostí téměř 600km,
To je slabý, TM3P dá při takové rychlostí téměř 600km, jenže reálně dává při zábavné jízdě tak 350 (jinak běžně 450 v poho), takže ze 421 je pro ID.3 šmejd tak 300 km max, tedy v zimě sotva 250. Takže dejme tomu 5x méně výkonné, 2x menší dojezd, takže za cenu 300 tis. Kč možná dobrá koupě, ne víc… prostě VW je VŽDY šmejd a parodie, pro blbce dobrý za vyšší cenu 🙂
Slušný klapky…
Slušný klapky…
Možná by bylo dobré před takovým výpadem věnovat 5sec
Možná by bylo dobré před takovým výpadem věnovat 5sec čtení článku. Verze ID.3 PRO 1st má 58/62kWh baterii a tedy je třeba ji srvnávat s TM3 SR+, která těch „téměř 600km“ také s jistotou nedá. S urážkami tedy ještě vyčkejte na výsledky verze ID.3 PRO S s 77/82kWh baterií.
možná by ses měl před takovým komentem věnovat 2sec
možná by ses měl před takovým komentem věnovat 2sec četní mého komentu a hlavně lépe chápat
ty to stále tedy nechápeš, M3 je vůči tomuto aut nadřazené ve všem včetně SR+ (včetně zrychlení samozřejmě), tedy jen blbec by to za ty prachy koupil 🙂
V pátek jsem byl v DE až u NL hranic a potvrzuji, že ID.3
V pátek jsem byl v DE až u NL hranic a potvrzuji, že ID.3 se tam lifruje o 106, naložený kamion jsem potkával každou chvíli.
Už je to tady. Konečně.
Už je to tady. Konečně.
Tomáši z Japonska!
Přestaň se držet připitomnělích
Tomáši z Japonska!
Přestaň se držet připitomnělích názorů korporací, a drž se svého rozumu! Máš na to…!
Mil2house nevím odkud!
Naučte se českou gramatiku.
Máte
Mil2house nevím odkud!
Naučte se českou gramatiku.
Máte na to…!
🙂
A ty si kup už nějaký VW ať nezlobíš 😉
A ty si kup už nějaký VW ať nezlobíš 😉
Von na to nemá. 🙂
Von na to nemá. 🙂
nemá 🙂
nemá 🙂
Dnes jsem byl s Teslou 3 LR v Nemecku a pres mesto jsem mel
Dnes jsem byl s Teslou 3 LR v Nemecku a pres mesto jsem mel prvnich 10km spotrebu 8,8kWh/100km. Kdyz jsem prijel domu, vylezlo to na 14,1kWh/100km. Byla tam dalnice, mesto a okresky. A parkrat jsem mel plny proud pri predjizdeni nebo pri vjezdu na dalnici. Dalnice byla docela zaplnena, tak rychlost prumer 110km/h, spicky 140. Uvidime az nekdo porovna id3 s TM3.
Jenze testy (napr. Marek Tomisek) ukazuji, ze TM3 strasne keca
Jenze testy (napr. Marek Tomisek) ukazuji, ze TM3 strasne keca nebo hodne neefiktivne nabiji. Jemu vysel rozdil snad 3kwh…najdi si to.
Spoleham se na vlastni mereni. Dulezite je, za jakych podminek
Spoleham se na vlastni mereni. Dulezite je, za jakych podminek se meri. Ne pokazde se baterie predehriva a ne pokazde nekdo sedi v aute a topi nebo klimatizuje behem nabijeni. To samozrejme neco sezere.
Verim ze si obcas se spolehnes…no tuto jizdu nam predkladas
Verim ze si obcas se spolehnes…no tuto jizdu nam predkladas podle PP. Proto pisu , ze umi kecat a o dost.
PP mi ukazuje nejaky dojezd a ten docela souhlasi s realnym
PP mi ukazuje nejaky dojezd a ten docela souhlasi s realnym dojezdem. Kdyby ale PP ukazoval nizsi spotrebu nez doopravdy, tak by musela mit baterka vetsi kapacitu nez je uvedena. Ale to bych zase poznal na nabijecce. Vsechno docela do sebe zapada. Ale nutno dodat, ze topeni/klima hodne zere a ja klima skoro vubec nepouzivam, ani drive u spalovaku. Me hned zebou kolena a boli z toho hlava a je moc suchy vzduch. Neni dobre na sliznice.
Konečně někdo kdo taky nepoužívá klimu. Já ji
Konečně někdo kdo taky nepoužívá klimu. Já ji používám jen na dálnici a to jí nastavuji tak na 28. Po městě bez klimy i v 38 nad nulou. Problémy jak jste psal a navíc mám rád léto tak nechci jezdit v ledničce.
To si spíš klimatizaci neumite správně nastavit.
To si spíš klimatizaci neumite správně nastavit.
Klimatizace musi foukat mnohem chladnejsi vzduch do kabiny,
Klimatizace musi foukat mnohem chladnejsi vzduch do kabiny, nez jakou nastavite teplotu. Odhaduji o 10 stupnu chladnejsi. Kdyz si nastavite v parnem lete treba 22 stupnu, tak fouka 12 stupnu studeny vzduch. Ten je po ohrati na pozadovanych 22 hodne suchy. A zaroven tech 12 stupnu pekne studi. Kdyz uz jsem musel klima zapnout, tak vzdy na 26 stupnu, aby jsem nenastydnul. A delal jsem jen kdyz bylo hodne dusno s vysokou vlhkosti ve vzduchu a nedalo se vydrzet. Nebojte, klima mam v autech 30 let a vse odzkousene.
Jak jsem psal, ja tak 27 a vyse. Jeden z duvodu proc ji
Jak jsem psal, ja tak 27 a vyse. Jeden z duvodu proc ji nezapinam je ze kdyz pak jedu na kole v lete treba 100 km v 35 a zdejsim vlhku (pocitova teplota letos ukazovala az 42) tak bych zkolaboval.Clovek si rychle odvykne. Takze castecne i soucast treninku :-).
Displej za volantem ukazuje 10 % baterky a ale velkej diplej
Displej za volantem ukazuje 10 % baterky a ale velkej diplej ukazuje 11 %, té trošku krávovina. Prej to má stejně i eGolf.
Pro posadku to prece musi byt optimistictejsi.
A taky mozna se
Pro posadku to prece musi byt optimistictejsi.
A taky mozna se centralni dsp zastavi na svem minimu 11% :-))
Anebo tech 11 je i s rezervou na zelvu..
Holt virtualni realita.
Problém je, že 90kmh jezdí po dálnici jen kamiony nebo
Problém je, že 90kmh jezdí po dálnici jen kamiony nebo největší šetřílci. Co takhle otestovat něco reálného typu 130kmh na dálnici nebo město.
130km/h test.
https://youtu.be/ctMKfXe_gwM
Vypadá to na
130km/h test.
https://youtu.be/ctMKfXe_gwM
Vypadá to na 280km, spotřeba 207Wh/km.
To je docela dost velká spotřeba, ne? Stálo by za to
To je docela dost velká spotřeba, ne? Stálo by za to postavit proti sobě Konu a tenhle vehikl.
Ja myslím že se dočkáme.
Ja myslím že se dočkáme.
Co se spotřeby při 90km/h týče, přijde mi podobná jak
Co se spotřeby při 90km/h týče, přijde mi podobná jak TM3. Vůbec ne špatná.
TM3 je ale o dost větší auto. Já bych řekl, že ta
TM3 je ale o dost větší auto. Já bych řekl, že ta dálniční spotřeba je velká. S Ioniqem takové číslo neznám, tam jsem se snad nikdy nedostal přes 17.
Ioniq je ve spotrebe extratrida.
Ioniq je ve spotrebe extratrida.
Citigo berie pri svojej maximálke 136km/hod (tachometrových)
Citigo berie pri svojej maximálke 136km/hod (tachometrových) 18kWh/100km bez kúrenia/klímy a to má blbú aerodynamiku. Aj mne sa tá spotreba zdá veľa.
A tím si omluvil co, to že VW neumí vyrobit taky takouvou
A tím si omluvil co, to že VW neumí vyrobit taky takouvou extratřídu?
Těch testů určitě bude hodně, Kona není žádná
Těch testů určitě bude hodně, Kona není žádná novinka, stačí srovnat. Ale těch kolem 20 kWh/100 km je na 130 km/ho jako vysoká spotřeba?
Podle mě ne.
Podle mě ne.
V pondělí jsem jel Konou Tachov-Praha a zpět. Celkem 330km.
V pondělí jsem jel Konou Tachov-Praha a zpět. Celkem 330km. Z toho byla dálnice 270km a zbytek státovka a Jižní Spojka. Nabil jsem na 100%. Po dojezdu mi ukazovala průměrná spotřeba 17kWh/100km. Cestou zpět jsem měl zapnutou klimatizaci na 21 stupňů, venku bylo 25. Po návratu mi počítač ukazoval dojezd ještě ca. 50km, takže celkový by byl ca. 380km. Jel jsem na maximum dovoleného, tempomat na dálnici nastaven na 135km/hod, státovka 95km/hod. Zapnutí a vypnutí klimatizace ukazovalo ztrátu na celé trase cca. 20km. Kona má tepelné čerpadlo. Rád bych, kdyby někdo něco podobného zveřejnil u Tesly a ID3….
To je dobrý, to bych cestou do DE (520 km) dobíjel jenom
To je dobrý, to bych cestou do DE (520 km) dobíjel jenom jednou. Teď v létě bych tu púlhodinku i obětoval (nabití 0-80 za cca. 30 minut), ale v zimě jsem rád, že jedu a nemusím stepovat u nabíječky.
Ani to nabijeni v zime neni spatne. Pustite si topeni a
Ani to nabijeni v zime neni spatne. Pustite si topeni a vyhrivanou sedacku, sklopite operku a date si dvacet. Hned se vam pojede lepe. A topeni jde z nabijecky, ne z baterky. Naklady na 30 minut topeni budou ekvivalent 0,5-1 kWh.
To bych tam usnul do rána 🙂 Dnes jsem to absolvoval,
To bych tam usnul do rána 🙂 Dnes jsem to absolvoval, schválně jsem to bral úplně v klidu, tempomat 125 a zvládl jsem to za 5:15 i s tankováním na Rozvadově. Jsem byl zvědavý na spotřebu a PP říká 6,2 a i když trochu kecá, víc než 6,5 to nebude, náklad 1,80 KČ/km max. – to odpovídá ceně 9 KČ/kWh a spotřebě 20 kWh/100 km, oboje reálné.
Jinak, na Rozvadově má být nějaká nová ultrarychlá nabiječka, chtěl jsem omrknout, ale zapomněl jsem. Od Mollu, tuším.
Jo a plánovač ABRP mi ukázal 2 nabití 17 a 18 minut na mé cestě s ID.3, to už docela ujde 🙂
Kdyz jsem jezdival Köln, Stuttgart, Essen atd., vzdy jsem si
Kdyz jsem jezdival Köln, Stuttgart, Essen atd., vzdy jsem si schrupnul. A po 20-30 minutach jsem se probudil. Kdyz jsem jel v kuse, tak jsem casto usinal pri jizde. To nebylo dobre. Jednou jsem jel asi 50km a mel jsem totalni okno. Kdyz jsem se vzpamatoval, byl jsem na uplne jine dalnici a ani nevim jak jsem ji zmenil. Tenkrat jeste neexistoval autopilot, ale dobre to dopadlo. Nikdy jsem neboural a najezdil hodne moc km.
A co budik na hodinkach 🙂
ty jsi koukám blbec i za volantem, ještě k tomu VELMI
ty jsi koukám blbec i za volantem, ještě k tomu VELMI nebezpečný 🙁
ovšem příroda hloupé organismy řeší po svém, prostě zaslouženě předčasně umřou na nějakou nehodu, to by u tebe odpovídalo
Ty jo, to nevím, jak usnu přes den, tak jsem zbytek dne, jak
Ty jo, to nevím, jak usnu přes den, tak jsem zbytek dne, jak kdybych měl kocovinu, Obecně když přes den usnu, tak jsem předtím ve stavu, že bych určitě řídit neměl a na cestách už vůbec neusnu.
Ja to mam uplne stejne.
Ja to mam uplne stejne.
„Problém je, že 90km/h jezdí po dálnici jen kamiony nebo
„Problém je, že 90km/h jezdí po dálnici jen kamiony nebo největší šetřílci…. “ To že uvádějí spotřebu při průměrné rychlosti 86km/h opravdu neznamená, že jeli celou trasu rychlostí 86 nebo 90km/h. Klidně mohli značnou část jet i 130..
No vida že to jde. Došlo na moje slova.
No vida že to jde. Došlo na moje slova.
Na co konkrétně?
Na co konkrétně?
Že tu elektromobilitu zvládnou. Pomalu ale jistě. Musíme
Že tu elektromobilitu zvládnou. Pomalu ale jistě. Musíme doufat.
Nebylo by to divne, kdyby VW neumel vyrobit EV, kdyz zaklad
Nebylo by to divne, kdyby VW neumel vyrobit EV, kdyz zaklad nakoupi od subdodavatelu? A zatim to zvladaji s odrenym nosem, usima a koleny.
Každý začátek je těžký. Vzpomeňme na náběh výroby
Každý začátek je těžký. Vzpomeňme na náběh výroby TM3.
VW ma zkusenosti ze 70ti lete historie a vyrobil stovky
VW ma zkusenosti ze 70ti lete historie a vyrobil stovky milionu aut. Meli by to mit v malicku. Ale je videt ze nemaji. Tesla je mlady start up s vyrobou kolem 1 milionu aut. Kdyz zacinala vyroba modelu 3 a meli problemy, tak vyroba celkem byla par set tisic aut. Mozna ani to ne.
Elektroauta po milionech nikdy nevyrabeli.
Elektroauta po milionech nikdy nevyrabeli.
VW vyrábí elektroauta 44 let a spalováky přes 70 let a
VW vyrábí elektroauta 44 let a spalováky přes 70 let a zároveň jsou skoro největší automobilka světa. Pokud nezvládaj vývoj a velkovýrovu EV a silážujou je rok na letišti je to průser.
Je to asi konec sveta. 🙂
Je to asi konec sveta. 🙂
V tvý hlavě určitě.
V tvý hlavě určitě.
Co to meleš? To si nikdy neříkal, ty se říkal že všem
Co to meleš? To si nikdy neříkal, ty se říkal že všem ukážou a to se neděje.
Mouku na chleba. 🙂
Mouku na chleba. 🙂
Dej si mozek do hlavy.
Dej si mozek do hlavy.