Volkswagen ID.3: první elektromobily budou zákazníkům předány na začátku září

Od 17. června lze ve většině evropských zemí závazně objednávat elektromobil Volkswagen ID.3 1st Edition, jehož výroba je limitována na 30 000 vozidel. První zákazníci auta převezmou na začátku září.

První kusy elektromobilů z úvodní třicetitisícové edice Volkswagen ID.3 1st Edition půjdou k zákazníkům začátkem září. To je limitní termín vztahující se k „létu 2020“, které předtím koncern sliboval. U aut má kritické problémy s vývojem softwaru.
foto: Volkswagen

První zákazníci převezmou své vozy ID.3 1st již na začátku září, druhá vlna předávání elektromobilů z edice ID.3 1st se uskuteční ve 4. čtvrtletí 2020.

První edice modelu ID.3 disponuje větší sadou akumulátorů s kapacitou 58 kWh a její pohon zajišťuje elektromotor uložený v oblasti zadní nápravy. Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 310 N.m.

ID.3 díky tomu zrychlí bez řazení z klidu na 60 km/h za 3,4 sekundy. Potěšení z jízdy je tedy součástí sériové výbavy. Zákazníci obdrží ID.3 1st včetně voucheru na bezplatné nabíjení po dobu jednoho roku. K dispozici jsou tři pevně stanovené konfigurace, které odpovídají typickým požadavkům zákazníků. Ti mají na výběr různé barvy exteriéru a interiéru.

Cena elektromobilu Volkswagen ID.3 1st se základní výbavou je necelý 1 000 000 Kč a zahrnuje navigační systém, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+, dvouzónovou klimatizaci „Air Care Climatronic“, vyhřívání sedadel a volantu, loketní opěrky vpředu, rychlé nabíjení stejnosměrným napětím (DC) o výkonu 100 kW, resp. střídavým napětím (AC) o výkonu 11 kW, a 18“ kola z lehké slitiny. Sériová výbava zahrnuje asistenta pro ovládání dálkových světel „Light Assist“, hlasové ovládání hovorovou řečí, „ID. light“ v interiéru a mnoho dalších prvků.

ID.3 1st Plus (za méně než 1 150 000 Kč) disponuje navíc zadní kamerou a bezklíčkovým přístupovým systémem „Keyless Advanced“. Vnitřní výbava modelu ID.3 1st Plus zahrnuje kromě toho také středovou konzolu, která je vybavena dvěma dodatečnými vstupy USB-C vzadu.

Součástí vnější výbavy jsou tmavě tónovaná skla oken, paket stříbrných prvků pro exteriér, světlomety Matrix LED, zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru a 19“ kola z lehké slitiny.

Ve vrcholné verzi elektromobilu Volkswagen ID.3 1st Max s cenou pod hranicí 1 300 000 Kč je sériová výbava doplněna Head-up displejem s rozšířenou realitou, dvěma dodatečnými reproduktory, velkým panoramatickým střešním oknem a 20“ koly z lehké slitiny.

Řidič má navíc k dispozici asistenta „Travel Assist“ pro jízdu s vysokým stupněm automatizace, asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“, asistenta pro stav nouze „Emergency Assist“ a telefonní rozhraní „Comfort“ s možností indukčního nabíjení. Výbava modelu ID.3 1st Max je završena komfortními sedadly, vpředu včetně elektrického nastavování polohy a masážní funkce.

Miliardové investice do elektromobility

Značka Volkswagen plánuje v rámci své elektrické ofenzivy nabízet od roku 2022 elektromobily ve všech významných segmentech automobilového trhu.

Volkswagen se v následujících letech stane na globálním trhu lídrem v oblasti elektromobility, a za tím účelem investuje do roku 2024 v rámci celého koncernu 33 miliard eur. Z této částky připadá 11 miliard eur jen na značku Volkswagen, která počítá s tím, že v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.

tisková zpráva

60 Comments on “Volkswagen ID.3: první elektromobily budou zákazníkům předány na začátku září”

  1. off
    „Všichni jsme zachrápali, bude to krvavé.“
    tvrdí

    off

    „Všichni jsme zachrápali, bude to krvavé.“
    tvrdí bývalý šéf vývoje z Audi Peter Mertens.
    Článek a video z pera německého inženýra.

    There Will Be Blood — Peter Mertens, Former Head of Audi R&D: “We All Did Sleep”
    https://cleantechnica.com/2020/06/13/there-will-be-blood-peter-mertens-former-head-of-audi-rd-we-all-did-sleep/

    https://www.youtube.com/watch?v=7fQGw3HnnSY&feature=emb_title

  2. A tak jsem rád, že jsem si koupil Ioniqa. ID nepřináší
    A tak jsem rád, že jsem si koupil Ioniqa. ID nepřináší nic převratného, cena je spíše vyšší než zajímavá a hlavně je to pořád jen VW, takže málo místa, tvrdý posez, tvrdý podvozek, mizerný komfort, nedotažené funkce. Pokud bych měl popsat první svezení s Ioniqem po přesednutí z koncernového auta, je to šok, že všechno funguje tak, jak má. A navíc pořád nechápu tu spotřebu.

        1. No ozve se to na výměnu brzdové kapaliny. Netuším, zda
          No ozve se to na výměnu brzdové kapaliny. Netuším, zda MEB platforma je indentická se současnými koncernovými auty, jinak ID.3 se mi celkem rozměrově líbí, ten vnitřek je slabší, ale proti některým jiným BEV to je ještě Rolls, co mi vadí ta 18″ nebo 19″ kola, hrozně blbá móda na naše silnice, snad tam půjdou 17″.

          1. Nechtěl bych být ovšem jedním ze šťastných majitelů
            Nechtěl bych být ovšem jedním ze šťastných majitelů první série, která bude bez OTA updatů. Opravdu mám strach, že ač má Tesla problémy s lakem a lícováním, pořád to mohou být jen detaily oproti tomu, co nám může ukázat uchvátaný VW. Tesla ladila roky, ale VW do toho skočil rovnýma nohama a nemá moc zkušeností. To se nutně musí projevit. VW má tady navíc akorát právě u těch plechů, co se týče pohonu, je úplný začátečník. Navíc sám vidím, kam se koncern řítí – ta auta jsou navrhována tak, aby se zákazník stále vracel na servis. Při sebemenším kontaktu se zemí se u normálního auta vymění černý nelakovaný spojler, kdežto u VW se musí vyměnit celý nárazník. To není můj styl, nemám rád, když mě auto takhle dojí.

            1. Auto je nejblbější investice jaká může být,
              Auto je nejblbější investice jaká může být, samozřejmě jít do téhle novinky je nesmysl, ideálně koupit příští rok na podzim lehce jeté, kdy budou rádi za každý prodaný kus. Dodavatelé Škody hlásí obří propady v objednávkách a ta realita je opravdu kolem 80% a do konce roku se to nezlepší. Pravděpodobně jim spousta lidí ID.3 odřekne, teď budou mít v Německu jiné starosti, než kupovat nové auto.

                1. Mám namysli až z té běžné řady, co začnou prodávat za
                  Mám namysli až z té běžné řady, co začnou prodávat za rok.

            2. Kdyz jsme u tech vymen dilu, vis treba, co se „musi“ vymenit u
              Kdyz jsme u tech vymen dilu, vis treba, co se „musi“ vymenit u opevovane Tesly, kdyz clovek ztrati takovy kousek gumy (5x5cm), co kryje parkovaci senzor? Ano spravne, cely podbeh, guma (ktera neni nijak upevnena, jen drzi drazkou na hrane diry) jako nahradni dil neexistuje. At zije ekologie.
              Vyresil jsem to stribrnou paskou (vicemene s pozehnanim cloveka z prodejny, kdyz jsme zjistili, ze se to samostatne koupit neda). Trosku smutne u auta, ktere bylo nove za nejake 3M a hraje si na „eko“, ne?

              EDIT: ze bych nejak vic tuknul naraznik si radsi ani nepredstavuju…

    1. Ioniq je přeci jen už trošku starší model s poloviční
      Ioniq je přeci jen už trošku starší model s poloviční kapacitou baterky, než má tohle v základu. S polovičním výkonem motoru. Má přední náhon což by uplně nevadilo, ale má tragické rozložení hmotnosti. Spotřebu má dobrou ,ale to je dané jeho odporem vzduchu, tím jak je nízký, ale technologicky to žádný zázrak není.

    1. Na tom jejich sw musí makat neskutečný počet vývojářů,
      Na tom jejich sw musí makat neskutečný počet vývojářů, protože na všechno ostatní, s prominutím, se.ou. Třeba takový Škoda Connect. Už odladili Androidí aplikaci, ale jejich backend je věčně mimo provoz a už mám odpozorováno, že jak jim to padne odpoledne, tak se to rozjede zpravidla až před desátou, kdy se IT objeví v práci a nahodí to. Ovšem mimo víkendy, to pak až v pondělí.

      Je to dost pitomé, protože se pak s autem nedomluvíte. Možná si to začnu značit, mohla by z toho být pěkná statistika.

    1. Tak bohužel humbuk pro nic. Cena 1M+ za základ ve 1st
      Tak bohužel humbuk pro nic. Cena 1M+ za základ ve 1st edition, určitě bude skvěle prodejný, protože je to VW a německo dává štědré podpory. Ale není to nic moc lidového a revolučního jako brouk, nebo golf. Prostě jen další EV z mnoha pro západ, firmy a boháče.

      Vážně jsem trochu doufal, že to VW změmí a postaví slušně velké auto za rozumné peníze.

  3. Pobavilo 50 000E to bude dilema…….
    ID3____ Tesla 3
    Délka

    Pobavilo 50 000E to bude dilema…….
    ID3____ Tesla 3
    Délka 4 262 mm____ Délka 4 694 mm
    Šířka 1 809 mm____ Šířka 2 088 mm
    Výška 1 552 mm____ Výška 1 436 mm
    Výkon 150 KW____ Výkon 211 kW
    1radar?, 1kamera____ 1 radar, 8 kamer, 12 sonarů

    A kupující odchází od VW s úžasně velkou jitrnicí na čele.

        1. taknejak vsichni doufaji ze se Tesla nauci v Berline delat
          taknejak vsichni doufaji ze se Tesla nauci v Berline delat kvalitu made in Germany, bude vyrabet jeden jediny model Y, softwarem rozdeli na LR a SR a da tomu krasnou nemeckou cenovku..
          (btw. na 1000km je rozdil mezi LR a SR celkem zanedbatelny)
          jediny kdo z konkurencniho boje opravdu vytezi vzdy maximum je zakaznik 🙂

          1. Seknout se může každej ale já nechápu proč Tesla ty
            Seknout se může každej ale já nechápu proč Tesla ty vyslovený šmejdy pustí výstupní kontrolou. Některý ty problémy přece úplně bijou do očí. To žádnou nedělají?
            Nedávno zas se Tesla rozflákala při první cestě z obchodu domů a museli jí odtáhnout. Za což si Tesla naúčtovala přes 1000 doláčů. Naštvanej majitel ji vrátil.

              1. Ja přece napsal pravdu. To už se zase nesmí?
                Pravda vás

                Ja přece napsal pravdu. To už se zase nesmí?
                Pravda vás stve protože se Vam nehodí do obrazu dokonale Tesly. Neberte si to osobne (a nemyslim to ironicky) ale kazda kritika je naopak dobra a Tesle to nakonec naopak pomuze.

                A ano je mi jasne ze vetsina Tesel evidentne tyto problemy nema. Ale i tak me prekvapuje co jsou „schopni“ nechat projit ven.

                No tohle jsem fakt nehledal, ted to na me vybaflo a uznejte ze to jsem Vam nemohl neposlat.

                https://insideevs.com/news/428866/model-s-15-least-reliable-cars-uk/

                1. Pravdu pište, ale ne jen jednostrannou. Informujete o
                  Pravdu pište, ale ne jen jednostrannou. Informujete o každém pochybení Tesly, ale nezmíníte žádné pochybení jiných automobilek. Člověk z vašich příspěvků nabyde dojmu, že Tesla vyrábí jen zmetky a ostatní dělají kvalitativně skvělá auta. Takhle vypadá vaše pravda pro nás, co vaše příspěvky čteme.

                  Nikdo nepopírá, že karosářsky nepatří mezi etalonem, ale jednak vozidla vyráběná v USA podle tamních zvyklostí a norem jsou pro nás, Evropany, vždycky tak trochu odfláknutá svým zpracováním a lícováním a také je dobré stále myslet na to, že Tesla je úplně jiná automobilka, která vznikla nedávno a snaží se vyrábět jinak. Na řadu věcí přijdou časem, jak je dělat lépe.

                2. Nejak si nevzpominam, ze bych cetl o pochybeni korejcu. Vite o
                  Nejak si nevzpominam, ze bych cetl o pochybeni korejcu. Vite o nejakem? Zatim mi prijde, ze oni delaji nejlepsi BEV, kdyz se zprumeruji vsechny hodnoty od karoserie po pohon, vydrz baterie a spotrebu.

                3. Já o žádném nevím, protože vlastně neznám nikoho, kdo
                  Já o žádném nevím, protože vlastně neznám nikoho, kdo by korejské auto měl. Ani v široké rodině, ani mezi známými. Pokud nepotkáte přímo někoho, kdo by problém měl, tak se to nedozvíte, protože i motorištiští novináři o tom nepíšou. A určitě ne proto, že se to neděje.

                  Já si jako nová kupoval životě jen dvě auta, Opel a Toyota, a žádný problém jsem neměl. Současný Opel, který mám z druhé ruky, byl na výměně poloosy hned po pěti tisících km podle servisní knihy. O příčině však nevím. Jestli výrobní vada nebo nějaký řidičský kiks. V práci kupujeme Fordy a při každé garančce se něco mění, už to ani nesleduju.

                4. Tyhle rodiné statistiky jsou k ničemu, nemají žádnou
                  Tyhle rodiné statistiky jsou k ničemu, nemají žádnou vypovídající hodnotu. Kia a Hyundai jsou poměrně rozšířená auta a jejich poruchovost je model od modelu a daná i stářím auta. Obecně Kia Sportage nebo Hyundai i10 na tom byla poměrně mizerně. Fiat ani nemluvím, obsazuje poslední příčky tabulek spolehlivosti. Kdybych to měl měřit podle kamaráda, který má celý život jen Fiaty, tak to bude asi nejlepší a nejspolehlivější auto na světě 🙂

                5. Otázka zněla, jestli já osobně vím o nějakých
                  Otázka zněla, jestli já osobně vím o nějakých pochybeních jiných výrobců. Jak jsem měl odpovědět jinak než osobní statistikou?

                6. Nechci být puntičkář, ale ta otázka je všeobecná
                  Nechci být puntičkář, ale ta otázka je všeobecná směřující k nějakému článku a nějak mi v té otázce slovo osobně chybí 🙂

                  „Nejak si nevzpominam, ze bych cetl o pochybeni korejcu. Vite o nejakem?“

                  Mohl bych napsat, že Kia je největší šmejd, protože mi začalo zlobit centrální zamykání a NIKDY se mi to u žádného auta nestalo, no hodnotná statistika….

                7. Otázka „Víte o nějakém?“ v souvislosti s tím, že se
                  Otázka „Víte o nějakém?“ v souvislosti s tím, že se nepíše o jiných defektech než o Tesle pro mě znamená, že když jsem vyloučil psaná média, zbývá mi moje pátrání po známých. Z mé strany nešlo o nějaký statistický závěr, ale o konstatování vlastní zkušenosti. Ve vláknu se pak o defektech jiných automobilek už něco napsalo, přesto se o tom nedočtete v médiích. Jen o Tesle. Proč? To byl smysl mého původního příspěvku.

                  Uznávám, že jsem mohl začít větou „Já osobně jsem nic nečetl, ale moje osobní zkušenost je taková…“ a ušetřili bychom si tyto zbytečné příspěvky.

                8. Typická závada u starých vozů Hyundai byla časem
                  Typická závada u starých vozů Hyundai byla časem nefunkční mechanika výsuvné antény. Pořád potkávám H. Accent, kterým trčí na půl vytažená anténa nebo ohnutá jak se majitel snažil ji zastrčit zpátky. Mně ji kdysi naštěstí vyměnili ještě v záruce.

                9. Ahoj Pavle.
                  Uz jsem to tu psal. Na jednom z tech dvou eNir je

                  Ahoj Pavle.
                  Uz jsem to tu psal. Na jednom z tech dvou eNir je vadna palubni nabijecka (to druhe nez s kterym jsem jezdil) nabiji jen jednofazove, pri pokusu o trifazove nabijeni vyhodi okamzite jistic az na ulici.

                  Taky zavada, kterou si mohli odpustit. No smutnejsi, je ze uz je to asi mesic, zitra nebo pozitri s tim jede nas zamestnanec potreti do servisu a zase do tohou budou cucet jak husa do flasky a zkoumat, a zatim ani nevi co s tim.
                  To se mi s Teslou nikdy nestalo. Vetsinou diagnostikovali zavadu pri prvni navsteve (nekdy vedeli uz po telefonu pri objednani) a odstranili ji bud hned nebo pri druhe navsteve, kdyz dorazil objednany dil.

                  Vedle toho Ioniq treba za dva roky nemel zadny problem.

                10. Ahoj Dekuji za oziveni, uplne jsm ena ten Tvuj prispevek
                  Ahoj Dekuji za oziveni, uplne jsm ena ten Tvuj prispevek zapomnel. Mel jsem jen v pameti (nejen) Tvou kladnou zkusenosti s Ioniqem.
                  Popreji aspon, at brzy na zavadu prijdou a pak auta slouzi bez problemu dlouha leta.

                11. Ale já jsem četl. Před 20 lety byli Korejci v USA
                  Ale já jsem četl. Před 20 lety byli Korejci v USA považováni za kvalitativní odpad. Prostě laciná auta pro lidi bez peněz. Za tu dobu se posunuli hodně vpřed. Tesla je prostě nová automobilka, která si tím prostě musí projít.

                  Když Sandy Munro kritizoval kvalitu zpracování prvních kusů Modelu 3 počátkem roku 2018, tak to srovnával právě s Kiou před léty.

                12. Ono záleží na metodice měření, Tesla má ukrutně drahé
                  Ono záleží na metodice měření, Tesla má ukrutně drahé díly, tedy ji znevýhodňuje cena oprav. Např. Range Rover je vyhlášené nespolehlivé auto, říká se, kupte si rovnou dvě a jedno parkujte v servisu. Angická auto jsou na tom obecně se spolehlivostí mizerně. Nicméně vidíte, že se pořád našla hromada řidičů, kteří vysolí za ty nespolehlivá auta hromadu peněz. Když po 4 letech známý kupoval protiúčtem nový Range Rover, tak mu za ten starý nabídli asi 1/4 původní ceny, který byla přes 3 mil. Když se zmínil, že se mu to zdá málo, tak řekli, „pane, ten motor má 140 tis. km, ten je už odepsaný“ 🙂 no co dodat.

    1. Mě spíše baví, že máš pocit, že všichni se řídí
      Mě spíše baví, že máš pocit, že všichni se řídí heslem „čím větší, tím lepší“. Pokud 90% jízd mám po městě, tak si pořídím kratší auto. Doma mám auto dlouhé 5140 mm a přesto nejraději jezdím každý den autem s délkou 4006 mm, protože se mi s ním ve městě lépe parkuje, projíždí uličkami, atd.
      A nějaké radary či kamery (kromě parkovacích) jsou hodně lidím také buřt. Třeba moje žena má Q7 s kompletní armádou asistentů a dalších cypovin, jezdí s ní 4 roky a dosud nezapnula ani adaptivní tempomat (jednu výjimku bych tedy našel – používá infrakameru pro jízdy v noci)
      Věř mi, zákazníky si to najde a ty s tím nenaděláš nic.

      1. Přesně tak, jezdil jsem s autem 525 cm už to nechci ani
        Přesně tak, jezdil jsem s autem 525 cm už to nechci ani vidět. Ty zadní páté dveře ID.3 jsou daleko praktičtější a délka naopak po městě a okolí skvělá. Navíc řidič sedí podstatně výše a dobře se do toho nastupuje, TM3 je takový nízký sporťák.

      2. Pořiď si co chceš a klidně se tou jitrnicí můžeš i
        Pořiď si co chceš a klidně se tou jitrnicí můžeš i chlubit. Je to stejné jako by si porovnával oktávku a citigo za stejnou cenu a tvrdil že citigo je lepší koupě….To že si koupíš něco a nevyužíváš to je jenom tvoje hloupost.

        1. Ty jsi hloupej, až to fakt bolí. Psal jsem snad něco o tom,
          Ty jsi hloupej, až to fakt bolí. Psal jsem snad něco o tom, že jsem si velký auto koupil a nevyužívám ho? Že něco nepoužívám denně neznamená, že to nepotřebuji vůbec. Když si koupíš vysavač, také vysáváš každý den, aby to vypadalo, že to využíváš a nevyhodil si peníze zbůhdarma oknem?
          Jinak přirovnat ID.3 k Citigo, to už je známkou, jak moc jsi mimo. Zanícený Tesla maniak, který sice žádnou v garáži nemá, ale o to víc ji bezmezně miluje…

            1. Ne, nepsal. Ale to je jedno. Když nechápeš, že denně s
              Ne, nepsal. Ale to je jedno. Když nechápeš, že denně s něčím jezdit neznamená, že nemůžeš mít ještě jiné auto (auta) ke specifickým účelům, tak to opravdu nemá význam.
              Nevím, co všechno nemáš v garáži, ale vím, že Tesla 3 to není. Majitel Tesly se takto nechová.
              Čus bus!

              1. Ale napsal a ještě si odporuješ.
                „Třeba moje žena má Q7

                Ale napsal a ještě si odporuješ.

                „Třeba moje žena má Q7 s kompletní armádou asistentů a dalších cypovin, jezdí s ní 4 roky a dosud nezapnula ani adaptivní tempomat (jednu výjimku bych tedy našel – používá infrakameru pro jízdy v noci)“
                Má armádu asistentů a stejně je nepoužívá, tak proč to pořizuješ ??

                „Mě spíše baví, že máš pocit, že všichni se řídí heslem „čím větší, tím lepší“.
                A manželka má Q7 ??? tomu říkám schíza….

                Ty to samozřejmě nepochopíš a napíšeš další nesmyslný příspěvek a to bude do nekonečna jako s každým dalším jednozávitem kterých jsou plné diskuze.
                Co se týče kamer tak si zjisti co je to sentry mode možná…. pochopíš.

Napsat komentář