Volkswagen ID.3 má problém: software až 20 000 elektromobilů je chybový, musí se přehrát

Německý Manager Magazine informuje o zásadním problému s elektromobily Volkswagen ID.3. Prý až 20 000 aut může mít chybný software.

Přelomový elektromobil Volkswagen ID.3 postavený na nové architektuře MEB se začal vyrábět na začátku letošního listopadu.. K dispozici bude ve třech variantách dle velikosti baterie a dojezdu. Aktuální velký problém se softwarovou architekturou ale nebudí velkou důvěru.
foto: Volkswagen

Podle článku v Manager Magazine čelí automobilka Volkswagen „masivnímu“ problému se softwarem pro své elektromobily Volkswagen ID.3. Všechna nově vyrobená vozidla jsou proto prozatímně zaparkována a čeká se na opravu softwaru.

Jakmile bude oprava dostupná, bude prý nutné až u 20 000 vyrobených vozidel tento software ručně přehrát. To budou mít na starosti servisní týmy.

Teprve až začne druhá vlna výroby elektromobilů Volkswagen ID.3 příští rok v květnu, bude možné takovéto updaty provádět automaticky, tzv. „vzduchem“ (OTA).

92 Comments on “Volkswagen ID.3 má problém: software až 20 000 elektromobilů je chybový, musí se přehrát”

      1. Ano je to rozdíl – zákazníci Tesly počítají s tím, že
        Ano je to rozdíl – zákazníci Tesly počítají s tím, že jsou betatestery, že vše nemusí fungovat (jak to však mohou schválit do provozu je záhadou – ledasco o tom vypovídá, že se omezuje funkcionalita autopilota ne u nových prodejů, ale snad i u vozidel provozovaných zpětně a pokud ne u autopilota, tak jinou funkcionalitu mění zpětně běžně – např nedávno snížení baterky – to je jak kdyby jim nevyšly nějaké testy a musí se jistit, jindy to zase vyjde lépe, tak něco uvolní ). Zákazníci VW by tohle nikdy neakceptovali, je tam přijatelnější zpoždění – mimochodem proti Muskovým slovům (největší tiskový mluvčí Tesly) má Tesla zpoždění se vším a stejně to pořád opravují a napravují…

        1. Vas plamenny boj proti Tesle je fascinujici. Ve vasi vasni
          Vas plamenny boj proti Tesle je fascinujici. Ve vasi vasni jste asi prehledl, ze Tesla 3 vyhrala ausgerechnet v Nemecku v Autobild Das goldene Lenkrad. Obdrzela nejvic bodu z 21 finalistu v 7 kategoriich. Hlasovali ctenari i odborna porota. Autobild zaujima k Tesle podobny postoj jako nemecke automobilky a vy. Tak pro porazene Audi A4 a Bmw 3 hodne potupna porazka, navic od auta, ktere ma podle vas jeste nedodelane SW. To az bude SW 100%, pak uz Nemci muzou uplne zabalit.

          1. Ale to je váš smutný omyl, já proti Tesle nebojuju, já
            Ale to je váš smutný omyl, já proti Tesle nebojuju, já jen konstatuji, že je absurdně a přílišně glorifkována a má stejné problémy jako zbytek světa, jen je podává díky charismatu Muska jinak…a lidi jim to žerou… je to stejné jako prohrát v tenisu a podat to tak, že jsem na super druhém místě, zatímco je soupeř předposlední
            jestli proti něčemu bojuju, tak abychom si jako lidstvo s celou elektromobilitou a ekologickým fanatismem nepodřezali větve a nespálili za sebou mosty k rozumu, toť celé…a tím vůbec neříkám, že elektromobilita nemá v celkovém energetickém mixu dopravy své místo..stejně jako říkám že FVE má smysl, ale zároveň jsem proti ebsurdnímu odklonu od jádra a ponechání určitého množství spalovacích elektráren jako emergency zdrojů

            1. A kdo Teslu glorifikuje? Média to nejsou. Pak kdo? Jsou to
              A kdo Teslu glorifikuje? Média to nejsou. Pak kdo? Jsou to její zákazníci. Tesla vyhrává hodnocení spokojenosti všude kde přijde a lidi doporučují Teslu zase dál svým známým a přátelům. Tesla neinvestuje do reklamy ani dolar a přesto je nahypovaná více než která koliv jiná automobilka, která utrácí miliardy dolarů. Proč? Protože Tesla má produkt, který lidi prostě milujou.

              V Evropě se omezuje Autopilot a to i zpětně, protože si tradiční automobilky stěžovaly u kontrolních orgánů kvůli nekalé konkurenci a úředníci jim jdou na ruku. Díky tomu bude Evropa jedinou oblastí na světě s omezeným autopilotem, což ohrožuje lidské životy. A nemůže za to Tesla, ale můžeme si za to sami. A to je sakra rozdíl oproti DieselGatu.

              1. Souhlasím s tím, že Tesla má za minimum nákladů
                Souhlasím s tím, že Tesla má za minimum nákladů nejlepší PR kampaň v historii PR kampaní. A kdo to dělá? Influenceři, ti, jak se sami nazývají technologickými evangelisty a samožejmě Musk… ano Tesla má produkty, které se pro řadu lidí staly symbolem společenského statutu, prestiže i pozy….ale to je v pořádku, před ní to bylo Ferrari, Porsche, BMW, Ford Mustang, VW brouk (byť to bylo podprůměrné auto i v porovnání své doby, ale bylo dostupné a směle ho můžeme označit jako první auto udělané metodikou Design for Cost)), u nás to bylo třeba 110R coupé…
                Moje zkušenost s Teslou (S) je taková, že je to poněkud výstřední lehce nadprůměrné auto s podprůměrným zpracováním a velkým zrychlením…celkový dojem, IT technici si postavili počítač na kolech – pro někoho super filosofie pro někoho ne…

                Jakmile se omezuje něco, co bylo, tak se to omezuje podle něčeho a něco je, že se našla minimálně skulina, kde to neodpovídá platné legislativně = problém – chce-li Tesla se všemi funkcemi dodávat do Evropy autopilota – musí SW procesně i funkce podřídit platné legislativě = je problém se SW a možná i HW – pokud vím, legislativně autopilot vyloučení není…

                1. Influencer je tady každý kdo si Teslu koupí. Každý její
                  Influencer je tady každý kdo si Teslu koupí. Každý její zákazník. Vždyť hodnocení požitku z jízdy u Modelu 3 má lepší hodnocení než sex jak jsem někde četl 🙂 A to se mezi lidmi šíří. Nejlepší hodnocení je to, které vám sdělí váš známý.

                  Musk je PR sám o sobě a to svědčí o jeho schopnostech. Která jiná automobilka má CEO, který hraje ve filmech, staví opakovaně použitelné rakety a plánuje cestu na Mars?

                  Jakmile se omezuje něco, co má prokazatelně lepší statistiku bezpečnosti než lidský řidič, pak je za tím politika nebo nefunkční zastaralé předpisy než produkt sám. Zvlášť když si Autopilota uživatelé chválí a je to jedna z vůbec nejvíce kladně hodnocených funkcí.

                2. Ja to napisu strucne „Tesla. Aus Freude am Fahren“.
                  Nebo

                  Ja to napisu strucne „Tesla. Aus Freude am Fahren“.
                  Nebo „Tesla. Vorsprung durch Technik“.

  1. off
    15 minutovej rozbor proč Ford riskuje svojí Mustang

    off
    15 minutovej rozbor proč Ford riskuje svojí Mustang legendu v soutěži s Teslou?
    https://youtu.be/AMWyQ0KQU7M

    Zajímavé jak se změní rétorika médií, když se do soutěže zapojí tradiční výrobce co u nich utrácí peníze za inzerci. Najednou mluví víc rozumně a míň útočně. :-)))

    Ale jedno je jasný, jakmile máte potřebu se s někým porovnávat tak nejste jednička v oboru. Ford není jednička v EV tak se porovnává s Teslou 😉
    Na druhou stranu Tesla není jedničkou v pickupech, tak se porovnávala s Fordem, kterej jich prodá nejvíc. 😉

  2. off
    Sono motors bojuje o přežití, shání další milijardu

    off
    Sono motors bojuje o přežití, shání další milijardu Kč, aby mohlo svoje auto dotáhnout do konce.
    https://youtu.be/wRS142XbdQU

    Budování automobilky stojí ohromný peníze a stále je to málo. Navíc Sono asi stále ještě nemá komplet vlastní předprodukční prototyp a stále jezdí na podvozku BMW i3, zdražuje cenu baterek do auta a tím i cenu celého auta někam k cene VW iD3 a ještě odsouvá výrobu o další rok. Samé negativní faktory. Až s tím dorazej tak už nebudou moc konkurence schopný a teprve budou muset doladit dětské nemoci.

    1. ten projekt byl odsouzenej k zaniku od zacatku, takove
      ten projekt byl odsouzenej k zaniku od zacatku, takove „Cisnke“ cosi co chce prorazit se startupem podobne jako se to podarilo Tesle, jenze chtej odzacatku jit cestou levneho, ne to proste nemuze fungovat v dobe kdy tech startupu je vicero a utapej se v nich miliardy

      asi nejblize k uspechu mel Lucid, a asi i diky financim od automobilek se to povede Rivianu, uplne nejlip jak mohl na to sel Rimac ktery proste na bezneho zakaznika necili a cilit nebude

  3. off
    Počkat, takže Tesla šorteři od roku 2016 už

    off
    Počkat, takže Tesla šorteři od roku 2016 už propálili víc peněz než Tesla samotná? :-))))))

    „Wait, so Tesla short sellers have burned more cash than Tesla since 2016? While Tesla also has factories, grid batteries, solar roofs, and hundreds of thousands of cars on the roads to show for it? $TSLA $TSLAQ“

    https://twitter.com/alterviggo/status/1208116923688529920?s=21

    1. V prvni fazi zacne update na jare 2020 u 10.000 aut. V kvetnu
      V prvni fazi zacne update na jare 2020 u 10.000 aut. V kvetnu zacne druha faze dalsich 10.000 aut.
      Die Autos würden zunächst auf eigens angemieteten Parkplätzen abgestellt, heißt es in Unternehmenskreisen. Im Frühling dann sollten Servicetrupps mit mobilen Computerstationen ausrücken, sie an die Autos anschließen und so eine neue Softwarearchitektur auf die ersten rund 10.000 ID.3 aufspielen. Mitte Mai soll die zweite Welle gestartet werden. Insgesamt würden so mehr als 20.000 ID.3 nachbearbeitet.
      Zdroj managermagazin.de

      1. Vůbec tomu nerozumím. Tak vyrobili vůbec těch 20 000 aut
        Vůbec tomu nerozumím. Tak vyrobili vůbec těch 20 000 aut nebo ne? To je nějaký zmatený. Není to spíš zpráva o tom že teprv těch 20 000 vyroběj akorát teď dopředu věděj, že budou muset opravovat nějakou chybu v softu až ho někdy v budoucnu budou mít?

        1. Takže věc se má tak že prostě budou vyrábět plechofky
          Takže věc se má tak že prostě budou vyrábět plechofky do foroty a přibližně AŽ dosáhnou 20 000 vyrobených kusů tak možná budou mít dovyvinutej software a budou ho muset ručně přehrát do všech aut.
          https://electrek.co/2019/12/19/volkswagen-id3-has-massive-software-problems-as-company-begins-year-of-ev-introductions/

          Podobně Hjůndaj zase vyráběl várku tisíců Kona plechovek a pak měsíce čekal až dojdou jednotlivé kousky baterií od LG, aby je hned namontoval a obratem dodával čekajícím zákazníkům. :))))
          Nepřipravení dinosaurský diletanti. :))))

          1. Je vidět, že jste nikdy nic neprogramoval. Představte si,
            Je vidět, že jste nikdy nic neprogramoval. Představte si, že přestavíte spalovacího Golfa na elektrického a po ujetých 20tis.km Vám systém začne hlásit výměnu oleje. Tohle je úsměvná chyba softwaru. Jenže pak zjistíte, že můžete s autem jet i když máte nabíjecí konektor zasunutý v autě. To už je trochu větší softwarová chyba. A teď mi řekněte. Když otevřete dveře spolujezdce, má se odpojit nabíjecí kabel, nebo má zůstat zapojený a zamknutý? Má se odpojit kabel v okamžiku, kdy otevřete dveře řidiče?? Těch věcí je příliš mnoho a na některé přijdete až při reálném provozu.
            Ono je to možná úsměvné do té doby, než zjistíte, že jste touhle softwarovou chybou napáchal škodu za statisíce. A věřte, že se s tím potýkají všechny automobilky i u fosilních aut.

            1. Takove chyby se daji vychytat behem prvnich dnu testovani, kdy
              Takove chyby se daji vychytat behem prvnich dnu testovani, kdy je auto vyvynute z 50%. A navic s takovym problemem se muzou setkat jen kopyta, ktery se nikdy predtim nesvezli s konkurencnim EV. Verim, ze VW spizoval u Tesly, Leafa a iMieva. Ale kdyz ani to nepomohlo, tak by vyvojari meli vyvijet neco jineho. Treba ohybacku bananu. U toho muzou klidne spat a banany budou chutnat.

              1. Věřil by jste tomu, že existují i dnes dodávky a
                Věřil by jste tomu, že existují i dnes dodávky a nákladní vozy, které musíte nechat odemčené při vykládání nákladu. Ze zkušenosti vím, že například Renault Trafic umí zamknout všechny dveře a odemknout jen ty zadní a výrobně novější Renault Master neumí zamknout samostatně přední dveře. Prekérní situace při vykládání auta na rušné ulici. U nákladních vozů s hydraulickým čelem je to ještě větší terno. A když s problémem dojdete do autorizovaného servisu, tak problém s otevřeným vozem při vykládce vyřešit neumí. A zloději o tom vědí a také toho rádi využívají.

                1. Verim vam na 100%. Takovych „vyvojaru“ beha po svete azaz.
                  Verim vam na 100%. Takovych „vyvojaru“ beha po svete azaz. Nektere automobilky hledi vic na plechovy finis, ktery oslni zakaznika-pitomce a nektere dbaji vic na funkcnost celku. Ja vsadil na Teslu a jsem velice spokojen. Konecne osvobozeni od neumetelu a podvodniku.

                2. To jde obejít tak, že si necháš otevřené dveře které
                  To jde obejít tak, že si necháš otevřené dveře které potřebuješ a pak zamkneš ovladačem celé auto.
                  🙂

                3. Nevím, jak je to u toho Renaultu, ale u mého auta to funguje
                  Nevím, jak je to u toho Renaultu, ale u mého auta to funguje pouze u 5. dveří. Pokud jsou otevřené třeba jedny ze zadních dveří, tak se auto prostě odmítne zamknout.
                  A teď si vybavuju, že se vlastně auto nezamkne, ani když jsou otevřené ty 5. dveře, zamkne se až poté, co ty dveře zavřu. Nemám ale dodávku, takže na celé auto pořád vidím.

                4. Vetsina aut nejde zamknout pres DO, kdyz je neco otevrene.
                  Vetsina aut nejde zamknout pres DO, kdyz je neco otevrene. Aspon tak ridic pozna, ze je nekde problem. Co by mohlo fungovat, je zamknout DO cele auto a klicem odemknout potrebne dvere. Ale nesmi byt zapnuty alarm. Nejaka auta ale zase nemaji vsude zamek na klic. Dodavky asi budou mit u nakladniho prostoru zamek na klic vzdy.

                5. tak tak, 5 dvere jdou vetsinou obevrit samostatne, ale problem
                  tak tak, 5 dvere jdou vetsinou obevrit samostatne, ale problem jsou spise dnesni smart klice, ktere proste otviraj cele auto kdys se klic priblizi

                  na starsich klicich bejvalo u spousty aut prostredni tlacitko prave na odemikani/zamikani patych dveri, a tim slo pate dvere samostatne odemknout

                6. Ano, mně to tak funguje u dodávky u osobního auta ne.
                  I

                  Ano, mně to tak funguje u dodávky u osobního auta ne.
                  I když u e-golfa otevřu zadní dveře aniž bych otevřel celé auta a jak je zavřu tak se sami zamknou. Mám ovladač v kapse u sebe.

              2. S vyvinutím auta z 50% a pak zuřivým updatováním po
                S vyvinutím auta z 50% a pak zuřivým updatováním po otestování na nic netušících klientech má Tesla bohaté zkušenosti :-))). Nemluvě o jiných vědomých prasárnách, jako omezením dojezdu updatem na autech nic netušících klientů, nikde nezdokumentované snížení výkonu auta a podobné podvody.

            2. A kdo ti nakukal, že jsem nic neprogramoval? :))

              A kdo ti nakukal, že jsem nic neprogramoval? :))
              Já programoval v Basicu a taky Cobolu ještě na děrnejch štítkách. 🙂
              To co zde uvádíš je jen čistě logickej problém, kterej by měli mít vyřešenej hned, tedy pokud dokážou v normálním čase opravit svoje chyby, který tam nasekali. :-)))
              To že e-golf nutí uživatele měnit olej už sem píšu několik let jako perIičku pokud sis nevšim :))))

      1. Nevím kde ste došli na to že Němci dělaj špatnej soft?
        Nevím kde ste došli na to že Němci dělaj špatnej soft? Kai Krause byl Německej génius kterej ješte v přetpotopní době prvních fotošopů udělal neskutečnej efektovej plugin na fraktální textury kterej vypadal jak z jiný planety a taky tak rychle fungoval. V současný době je spousta skvělejch muzikantskejch softů z Německa. S německým softem nemám problém.

        1. Par nadanych nadsencu se najde. Ale ve velkych firmach je to
          Par nadanych nadsencu se najde. Ale ve velkych firmach je to samy meeting a Power Point. S realizaci to uz vazne. Za mych casu se vyvoj zadaval do Indie a v DE byli ridici dustojnici kteri jen psali pozadavky co a jak ma vypadat. Podle toho to taky tak vypadalo. Indove maji jine chapani a vyviji fakt rychle. Ale casto zbytecne.

          1. No von i americkej Boeing si nechal dělat soft do svých 737
            No von i americkej Boeing si nechal dělat soft do svých 737 Max8 šmejdů buhví kde a výsledkem bylo 700 mrtvejch. :-((

            Jestli jsou Němci se soft fakt tak v hajzlu tak se není čemu divit, že Audi vývoj toho autopilota pro Tukana nestihlo a Porše z toho běsní že to má rok zpoždění. Audi e-tron měl taky závažnou softwerovou chybu společně s nedostatkem baterek.
            Reálný obraz zaostávání dinosaurů se začíná projevovat. Když Porše hledalo schopný lidi na vývoj Tukana tak vyloženě paběrkovalo a ještě si stěžovali, že ani lákání na nadměrněj výdělek nepomáhá. Ty super borci jdou radši do progresivních startupů kde to šlape kupředu než do zavedenejch dinosaurů. Jejich korporátní těžkopádnost je naprosto neláká.

            1. 6/2016
              Porsche nabírá 1400 lidí, válka o

              6/2016
              Porsche nabírá 1400 lidí, válka o talenty
              http://www.bbc.com/news/business-36899159

              Porsche admitted that finding staff for the project is tough.

              „I’m not denying the battle for talent is tough,“ said Andreas Haffner, human resources boss at Porsche.

              „One can in fact describe what is going on now as a ‚war for talents‘. We are in direct competition with other automakers and suppliers and IT firms in our global search for talented experts. Money alone is not enough to attract these creative minds.“

  4. Myslím že ve VW si byli vědomi, že jejich software pro
    Myslím že ve VW si byli vědomi, že jejich software pro id.3 nebyl chybný, ale neúplný, a začali vyrábět vozy “na sklad”, aby, až budou mít úplný software, budou moci začít prodávat hodně vozů ( v létě 2020).
    Přece při zahájení výroby v listopadu 2019 oznámili, že začnou prodávat až za 8 měsíců. To se mi zdálo divné, a teď víme důvod.

    “Production of the car had begun in Zwickau at the beginning of November. However, the first models will not be delivered to customers until next summer.“

    Ovšem průšvih by byl, kdyby ten software do léta nezvládli ! Já jim přeji úspěch, protože ty vozy budou jinak docela dobré a vhodné pro Evropu.

      1. Děkuji vřele za optání. Tesla Model 3 Performance
        Děkuji vřele za optání. Tesla Model 3 Performance předčila naše očekávání.

        Je to skutečně vůz budoucnosti. Nová kategorie požitku z jízdy, lepší než ty nejdražší vozy které jsme kdy vyzkoušeli. A stále nové OTA novinky. Třeba jen ten Sentry mode je užitečný. A skoro žádné brždění, jen včas nožičku sundat z “plynu” !

        Nabíjení je hračka, na delší cesty samozřejmě Superchargery, auto vám napoví kdy a kde, a na konci cesty obyčejná 220V zásuvka v prázdninovém domku bohatě stačí, neni třeba nic předem zařizovat.

        Teď jsem zapomněla kdy přijdou první Tesly 3 do Česka ? V prvním čtvrtletí ?

    1. Nebýt Tesly, která už několik let ukazuje ostatním, že
      Nebýt Tesly, která už několik let ukazuje ostatním, že OTA funguje, tak by to bylo jako doposud – s každou chybou přijde dopis a budeš muset navštívit servis. Chyby je nedonutěj, kdyby jo, už by OTA zprovoznili před Teslou…

  5. Off: O nově vyvíjených baterkách IBM, které nepotřebují
    Off: O nově vyvíjených baterkách IBM, které nepotřebují kobalt se už pár dní píše, takže až tak horká aktualita to není. Doporučuji ale přečíst článek na webu Světhardware. Je to napsáno čtivě , logicky a příjemně. Autorovi (Milan Šurkala) uděluji tímto pochvalu před „nastartovanou “ Teslou.

    Doba čtení cca 6 minut:

    https://www.svethardware.cz/ibm-ma-ekologickou-revolucni-baterii-k-vyrobe-vyuzije-i-morskou-vodu/50921

    1. Peknej blabol. Uz jen volumetricke porovnani je zavadejici.
      Peknej blabol. Uz jen volumetricke porovnani je zavadejici. Autor uvadi objem baterie modelu 3 188 litru. Samozrejme ze nepocita objem clanku, ale objem cele baterie vcetne krytu, kabelaze, chlazeni atd. TM LR ma clanky 2170 s poctem 4416 clanku. Jednoduchou aritmetikou operaci lze vypocitat objem vsech clanku 107 litru. Aniz by to autor zminoval, tak musi byt jasne, ze u IBM baterky mohl vypocitat akorat objem clanku a nikoliv objem celeho battery pack. Takze porovnava jablka s melouny a vubec se nestydi.
      Z jinych zahranicnich zdroju vypliva, ze uvadene super parametry nejsou mozne soucasne realizovat. Vzdy se jedna o maximalne mozne parametry, kdyz se zameri na maximalizaci jednoho parametru. Takze bud vysoky vykon a mala kapacita, nebo velka kapacita a zaroven nizky vykon. ale pro nekoho to nepredstavuje zadny problem spojit pouze vhodne udaje a zbytek vypustit. Dalsi blabol o vyvoji nynejsich clanku od 90. let je duvodem, proc nelze tyto superhyper clanky uvest na trh v brzke dobe nese znamky manipulativniho pocinani. Nevim presne datum od kdy obsahuji notebooky lithiove clanky, ale jiste to bylo kratce po zminenych 90. letech. Takze dost brzy. To, ze nebyly pouzity v EV ma uplne jinou pricinu. Az na Teslu a skromne experimenty nikdo nemel zajem nejake EV uvadet do provozu. Shrnuto a secteno, clanek je nafouknuta bublina. Ne uplne jako he3da, ale proste jen jedna z mnoha „prulomu“ v baterkach, ktere slysime kazdy tyden.
      V pripade skutecneho objevu by akcie zastoupenych firem jiste upoutaly strmym vzestupem.

      1. Dobrý postřeh.
        Já jenom dodám, že tvrdit, že cena bude

        Dobrý postřeh.

        Já jenom dodám, že tvrdit, že cena bude nižší, když neuvádějí s čím to srovnávají jako referenční bod je taky trochu chucpe. Za posledních 10 let cena za kWh u LiIon článků klesla o 90% z $1000/kWh na $100/kWh a reálně se dá za dalších 10 let stáhnout cena alespoň o
        další polovinu k $50.

        1. VW se chlubi, ze si pro ID3 zajistili dodavky clanku za mene
          VW se chlubi, ze si pro ID3 zajistili dodavky clanku za mene nez 100 USD/kWh.
          Jinak ma VW SW problemy i u noveho Golfu 8. Auto jde do prodeje se zuzenym objemem infotainment. Pry bude pozdeji nahran v servisech. Spolu se SW problemy u eTronu a Taycanu je jasne, ze SW a silova elektronika nema v koncernu dlouhou tradici.

      2. Tady z toho akorát vyplívá, že prudkí yntelygent
        Tady z toho akorát vyplívá, že prudkí yntelygent Vedndulka je rozumově na úrovni žáka 2. třídy základní školy, protože i/y není schopen pobrat. Ale na Mars by lítal, více Evropy kázal, migráčky a EV krámy kvótoval….Čus, Dlaždič.

        1. Dlazdic, ja pisu vic v nemcine nez v cestine, tak nezatloukam,
          Dlazdic, ja pisu vic v nemcine nez v cestine, tak nezatloukam, ze me cestina trochu utika. Nemcina je totiz na technicke urovni mnohem vic pouzitelna nez cestina. Ale cestina je zase lepsi na kecani o nicem. V hospode u piva se cestina hodi 10x vic nez nemcina. Vite proc se Nemcum rika Nemci? Jdete do ceske a nemecke hospody. V cezku hukot jak ve vceline a v nemecke ticho. Jako by byli nemy. Proto nemy=Nemci. V polstine Niemci.

  6. No jestlipak to nebude tím, že to vyvíjeli stejní
    No jestlipak to nebude tím, že to vyvíjeli stejní troubové, co maj na svědomí i podvodný software na mainpulaci s emisemi. A teď na parkovištích v USA reznou mraky dízlpopelnic z let 2009-2015 a aby byla rovnováha tak ve Zwickau se plní parkoviště i brand new ID3 2019. To nevymyslíš… Hlavně že maj čas a prostředky na výrobu 18 tisíc currywurst párečků denně …:-)))

                1. Jo soft dělal Bosch, ale u soudu vyšlo najevo, že byl
                  Jo soft dělal Bosch, ale u soudu vyšlo najevo, že byl určený pouze pro interní testování a nějakého filutu ve VW napadlo, že by se tím daly ošulit emisní testy.

                2. Znate to prece z Bondovek. Bonde, je to rozkaz. Ale kdyz se
                  Znate to prece z Bondovek. Bonde, je to rozkaz. Ale kdyz se neco stane, nic o tom nevim.

            1. Zaujímali sa ako VW dokázal vyrobiť „čistý diesel“ (takto
              Zaujímali sa ako VW dokázal vyrobiť „čistý diesel“ (takto to volali, stačí si dať do youtube „VW clean diesel commercial“ a pozerať, napr. https://www.youtube.com/watch?v=yl8B7bviTZU )

              Zobrali nejaké dve VW autá a nahodilo mobilné meracie zariadenie a išli merať. Namerali +40x vyššie hodnoty ako bolo povolené.
              To bolo akosi veľa, boli aj na pochybách, či to správne meria. Tak dali auto pretestovať oficiálne. Tam prešlo bez problémov.
              No a tak to začalo…
              Jo a keď VW 1krát priznal, že tam čosi je, povedal že to opravia. „Opravili“ to tak, že len zlepšili detekciu testovacieho cyklu.

              Pre zaujímavosť, keď sa o to začali zaujímať novinári v Nemecku, tak tiež chceli použiť mobilné zariadenie, aby v reálnej premávke otestovali emisie.
              V DE boli (vraj) 4 firmy, ktoré také niečo mali/zvládli, ale ani jedna nebola schopná (alebo skôr ochotná?) to realizovať.
              Ak si dobre pamätám robila to nejaká Švajčiarska firma.

              Mimochodom v Nemecku niektoré orgány vedeli, že autá niekoľko násobne prekračujú hodnoty. A akosi nekonali.
              Niektoré Euro 5, či 6 vysoko prekračovali hodnoty ešte z čias Euro 1! Viac na:
              https://www.rbb24.de/politik/beitrag/2019/10/abgase-dieselskandal-nox-messung-kraftfahrtbundesamt-autos-schmutzig.html

              Video o celom „dieselgate“ bolo na netflixe:
              https://www.netflix.com/sk/title/80118100?trkid=13747225&s=i

              Alebo iná verzia toho istého príbehu, ale je tam viac čo sa dialo v Európe:
              https://www.youtube.com/watch?v=nm5UFqxNzDk

  7. Off.. Dnes jsem nabíjel u CEZu v Telči na centrálním
    Off.. Dnes jsem nabíjel u CEZu v Telči na centrálním parkovišti. Jako obvykle je to T53. Pilotní provoz není, chip/appka nutná. Na chademo to jelo bez výpadku (jak např zlobil stojan v ČB), takže je tam již nový SW.
    Tak hura do swwwěta.

Napsat komentář