Německý Manager Magazine informuje o zásadním problému s elektromobily Volkswagen ID.3. Prý až 20 000 aut může mít chybný software.
foto: Volkswagen
Podle článku v Manager Magazine čelí automobilka Volkswagen „masivnímu“ problému se softwarem pro své elektromobily Volkswagen ID.3. Všechna nově vyrobená vozidla jsou proto prozatímně zaparkována a čeká se na opravu softwaru.
Jakmile bude oprava dostupná, bude prý nutné až u 20 000 vyrobených vozidel tento software ručně přehrát. To budou mít na starosti servisní týmy.
Teprve až začne druhá vlna výroby elektromobilů Volkswagen ID.3 příští rok v květnu, bude možné takovéto updaty provádět automaticky, tzv. „vzduchem“ (OTA).
PS: medvěd prý způsobuje milijardářům deprés čéče
PS: medvěd prý způsobuje milijardářům deprés čéče ;))
https://www.auto.cz/rus-shodil-z-vrtulniku-svuj-mercedes-amg-g-63-vlastnictvi-pry-byla-nocni-mura-132606
Co koupil na utechu? Tesla S nebo Tesla X?
Co koupil na utechu? Tesla S nebo Tesla X?
Škoda, že ještě není Cybertruck. Toho by mohl shazovat z
Škoda, že ještě není Cybertruck. Toho by mohl shazovat z vrtulníku několikrát denně a třeba by se mu nic nestalo.
a prečo by to robil?
a prečo by to robil?
U takových lidí člověk nikdy neví.
U takových lidí člověk nikdy neví.
Keď si kúpi Cybetruck, tak možno dostane aj rozum 🙂
Keď si kúpi Cybetruck, tak možno dostane aj rozum 🙂
úplně off
Velmi názorné pojednání o tom jak moc se má
úplně off
Velmi názorné pojednání o tom jak moc se má dnes DDR líp NSR a jak daleko jsme to z daleko horší startovní pozice dopracovali my. Dobrá věc k zamyšlení. 😉
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2954308874596652&set=a.285331448161088&type=3&theater
nj vočekává se prej masivní emigrace pracujícího
nj vočekává se prej masivní emigrace pracujícího votroctva do germánský tezly gf4, tady prej chcípne autodebilní pes ;))))
Budou v TESLA GIGAFACTORY 3 ŠANGHAJ taky nuceně pracovat
Budou v TESLA GIGAFACTORY 3 ŠANGHAJ taky nuceně pracovat zahraniční vězni vězněni z pochybných důvodů ?? 😉
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/britska-divka-objevila-ve-vanocnim-prani-vzkaz-z-cinskeho-vezeni-40307955
https://www.youtube.com/watch?v=wAVs3olQdo0
V Gigafactory nemaji mrize, tak by utekli.
V Gigafactory nemaji mrize, tak by utekli.
tys byl v rudý rejžovině?
tys byl v rudý rejžovině?
Jeden má problémy se SW a přiznává je, druhý říká,
Jeden má problémy se SW a přiznává je, druhý říká, že nebudou všechny funkce autopilota v EU – ve výsledku oboje jsou problémy se SW, který se stále potýká se stejnými normami – prašť jako uhoď
Tesla vypíná funkce autopilota v Evropě kvůli regulacím.
Tesla vypíná funkce autopilota v Evropě kvůli regulacím. To je trochu rozdíl nemyslíš?
Ano je to rozdíl – zákazníci Tesly počítají s tím, že
Ano je to rozdíl – zákazníci Tesly počítají s tím, že jsou betatestery, že vše nemusí fungovat (jak to však mohou schválit do provozu je záhadou – ledasco o tom vypovídá, že se omezuje funkcionalita autopilota ne u nových prodejů, ale snad i u vozidel provozovaných zpětně a pokud ne u autopilota, tak jinou funkcionalitu mění zpětně běžně – např nedávno snížení baterky – to je jak kdyby jim nevyšly nějaké testy a musí se jistit, jindy to zase vyjde lépe, tak něco uvolní ). Zákazníci VW by tohle nikdy neakceptovali, je tam přijatelnější zpoždění – mimochodem proti Muskovým slovům (největší tiskový mluvčí Tesly) má Tesla zpoždění se vším a stejně to pořád opravují a napravují…
Vas plamenny boj proti Tesle je fascinujici. Ve vasi vasni
Vas plamenny boj proti Tesle je fascinujici. Ve vasi vasni jste asi prehledl, ze Tesla 3 vyhrala ausgerechnet v Nemecku v Autobild Das goldene Lenkrad. Obdrzela nejvic bodu z 21 finalistu v 7 kategoriich. Hlasovali ctenari i odborna porota. Autobild zaujima k Tesle podobny postoj jako nemecke automobilky a vy. Tak pro porazene Audi A4 a Bmw 3 hodne potupna porazka, navic od auta, ktere ma podle vas jeste nedodelane SW. To az bude SW 100%, pak uz Nemci muzou uplne zabalit.
Ale to je váš smutný omyl, já proti Tesle nebojuju, já
Ale to je váš smutný omyl, já proti Tesle nebojuju, já jen konstatuji, že je absurdně a přílišně glorifkována a má stejné problémy jako zbytek světa, jen je podává díky charismatu Muska jinak…a lidi jim to žerou… je to stejné jako prohrát v tenisu a podat to tak, že jsem na super druhém místě, zatímco je soupeř předposlední
jestli proti něčemu bojuju, tak abychom si jako lidstvo s celou elektromobilitou a ekologickým fanatismem nepodřezali větve a nespálili za sebou mosty k rozumu, toť celé…a tím vůbec neříkám, že elektromobilita nemá v celkovém energetickém mixu dopravy své místo..stejně jako říkám že FVE má smysl, ale zároveň jsem proti ebsurdnímu odklonu od jádra a ponechání určitého množství spalovacích elektráren jako emergency zdrojů
Zajímavý že tu glorifikaci si nejradši čtou a viděj lidi
Zajímavý že tu glorifikaci si nejradši čtou a viděj lidi jako ty, ale přitom 90 % médií posílá Teslu ke dnu nebo rovnou k čertu. A s těma svejma mesijášskema strašícíma kecama můžes jít taky k čertu. :))))
A kdo Teslu glorifikuje? Média to nejsou. Pak kdo? Jsou to
A kdo Teslu glorifikuje? Média to nejsou. Pak kdo? Jsou to její zákazníci. Tesla vyhrává hodnocení spokojenosti všude kde přijde a lidi doporučují Teslu zase dál svým známým a přátelům. Tesla neinvestuje do reklamy ani dolar a přesto je nahypovaná více než která koliv jiná automobilka, která utrácí miliardy dolarů. Proč? Protože Tesla má produkt, který lidi prostě milujou.
V Evropě se omezuje Autopilot a to i zpětně, protože si tradiční automobilky stěžovaly u kontrolních orgánů kvůli nekalé konkurenci a úředníci jim jdou na ruku. Díky tomu bude Evropa jedinou oblastí na světě s omezeným autopilotem, což ohrožuje lidské životy. A nemůže za to Tesla, ale můžeme si za to sami. A to je sakra rozdíl oproti DieselGatu.
Souhlasím s tím, že Tesla má za minimum nákladů
Souhlasím s tím, že Tesla má za minimum nákladů nejlepší PR kampaň v historii PR kampaní. A kdo to dělá? Influenceři, ti, jak se sami nazývají technologickými evangelisty a samožejmě Musk… ano Tesla má produkty, které se pro řadu lidí staly symbolem společenského statutu, prestiže i pozy….ale to je v pořádku, před ní to bylo Ferrari, Porsche, BMW, Ford Mustang, VW brouk (byť to bylo podprůměrné auto i v porovnání své doby, ale bylo dostupné a směle ho můžeme označit jako první auto udělané metodikou Design for Cost)), u nás to bylo třeba 110R coupé…
Moje zkušenost s Teslou (S) je taková, že je to poněkud výstřední lehce nadprůměrné auto s podprůměrným zpracováním a velkým zrychlením…celkový dojem, IT technici si postavili počítač na kolech – pro někoho super filosofie pro někoho ne…
Jakmile se omezuje něco, co bylo, tak se to omezuje podle něčeho a něco je, že se našla minimálně skulina, kde to neodpovídá platné legislativně = problém – chce-li Tesla se všemi funkcemi dodávat do Evropy autopilota – musí SW procesně i funkce podřídit platné legislativě = je problém se SW a možná i HW – pokud vím, legislativně autopilot vyloučení není…
Influencer je tady každý kdo si Teslu koupí. Každý její
Influencer je tady každý kdo si Teslu koupí. Každý její zákazník. Vždyť hodnocení požitku z jízdy u Modelu 3 má lepší hodnocení než sex jak jsem někde četl 🙂 A to se mezi lidmi šíří. Nejlepší hodnocení je to, které vám sdělí váš známý.
Musk je PR sám o sobě a to svědčí o jeho schopnostech. Která jiná automobilka má CEO, který hraje ve filmech, staví opakovaně použitelné rakety a plánuje cestu na Mars?
Jakmile se omezuje něco, co má prokazatelně lepší statistiku bezpečnosti než lidský řidič, pak je za tím politika nebo nefunkční zastaralé předpisy než produkt sám. Zvlášť když si Autopilota uživatelé chválí a je to jedna z vůbec nejvíce kladně hodnocených funkcí.
Ja to napisu strucne „Tesla. Aus Freude am Fahren“.
Nebo
Ja to napisu strucne „Tesla. Aus Freude am Fahren“.
Nebo „Tesla. Vorsprung durch Technik“.
Místní fanatiky nepřesvědčíte, ti by nejraději zrušili
Místní fanatiky nepřesvědčíte, ti by nejraději zrušili všechny spalovací auta i elektrárny včetně jaderných už zítra.
Rozdil mezi Teslou a VW id3 je, ze Tesla ma platnou
Rozdil mezi Teslou a VW id3 je, ze Tesla ma platnou certifikaci pro celosvetovy provoz, da se koupit a jezdi. VW ze vseho vyjmenovaneho nema nic. A nikdo nevi kdy a zda to zvladnou zprovoznit.
No vidite a VW uz se zase naucilo delat antikorozni upravu.
No vidite a VW uz se zase naucilo delat antikorozni upravu. Treba 😉
Taky to mely sakra zapotrebi.
Taky to mely sakra zapotrebi.
Alespon to neresili OTA aktualizaci, jak to zrejme zkousi
Alespon to neresili OTA aktualizaci, jak to zrejme zkousi nekteri. 🙂
Celosvětová certifikace pro provoz?
:-D:-D:-D
To jste se
Celosvětová certifikace pro provoz?
:-D:-D:-D
To jste se opět trochu zasnil, že?
v čem je tesla lepší
v čem je tesla lepší 😉
https://www.youtube.com/watch?v=4IzW6sZ8Wsg
off
15 minutovej rozbor proč Ford riskuje svojí Mustang
off
15 minutovej rozbor proč Ford riskuje svojí Mustang legendu v soutěži s Teslou?
https://youtu.be/AMWyQ0KQU7M
Zajímavé jak se změní rétorika médií, když se do soutěže zapojí tradiční výrobce co u nich utrácí peníze za inzerci. Najednou mluví víc rozumně a míň útočně. :-)))
Ale jedno je jasný, jakmile máte potřebu se s někým porovnávat tak nejste jednička v oboru. Ford není jednička v EV tak se porovnává s Teslou 😉
Na druhou stranu Tesla není jedničkou v pickupech, tak se porovnávala s Fordem, kterej jich prodá nejvíc. 😉
off
Kauza dojez Tukanu.
Dle Derika na rozdíl od EPA
off
Kauza dojez Tukanu.
Dle Derika na rozdíl od EPA nekombinuje WLTP testování auta v zimě a v létě.
https://youtu.be/22QrwJnRxP4
off
Sono motors bojuje o přežití, shání další milijardu
off
Sono motors bojuje o přežití, shání další milijardu Kč, aby mohlo svoje auto dotáhnout do konce.
https://youtu.be/wRS142XbdQU
Budování automobilky stojí ohromný peníze a stále je to málo. Navíc Sono asi stále ještě nemá komplet vlastní předprodukční prototyp a stále jezdí na podvozku BMW i3, zdražuje cenu baterek do auta a tím i cenu celého auta někam k cene VW iD3 a ještě odsouvá výrobu o další rok. Samé negativní faktory. Až s tím dorazej tak už nebudou moc konkurence schopný a teprve budou muset doladit dětské nemoci.
ten projekt byl odsouzenej k zaniku od zacatku, takove
ten projekt byl odsouzenej k zaniku od zacatku, takove „Cisnke“ cosi co chce prorazit se startupem podobne jako se to podarilo Tesle, jenze chtej odzacatku jit cestou levneho, ne to proste nemuze fungovat v dobe kdy tech startupu je vicero a utapej se v nich miliardy
asi nejblize k uspechu mel Lucid, a asi i diky financim od automobilek se to povede Rivianu, uplne nejlip jak mohl na to sel Rimac ktery proste na bezneho zakaznika necili a cilit nebude
Ještě bych neházela flintu do žita, mezi lidma a firmama
Ještě bych neházela flintu do žita, mezi lidma a firmama je peněz, že nevědí co s nimi.
No vida problém se Sono je vyřešen, sehnali miliardu jako
No vida problém se Sono je vyřešen, sehnali miliardu jako nic a to jenom od lidí kteří objednávali auta.
off
Počkat, takže Tesla šorteři od roku 2016 už
off
Počkat, takže Tesla šorteři od roku 2016 už propálili víc peněz než Tesla samotná? :-))))))
„Wait, so Tesla short sellers have burned more cash than Tesla since 2016? While Tesla also has factories, grid batteries, solar roofs, and hundreds of thousands of cars on the roads to show for it? $TSLA $TSLAQ“
https://twitter.com/alterviggo/status/1208116923688529920?s=21
Neradostný, truchlivý je úděl šorterů. Vypadá to, že
Neradostný, truchlivý je úděl šorterů. Vypadá to, že model fail-win je horší než model win-win. Kdo by to byl býval řekl?
off
Zatímco VW vyrábí v Sasku do foroty plechofky bez
off
Zatímco VW vyrábí v Sasku do foroty plechofky bez softu, tak Tesla v Braniborsku zase hledá v lese bomby a granáty. Stavěj totiž na místě kde proběhla bitva asi mezi 45 000 vojáky. :)))
Ne bitva mezi 45 tisíci vojáky. 45 tisíc jich tam mělo
Ne bitva mezi 45 tisíci vojáky. 45 tisíc jich tam mělo padnout. A to je kujva rozdíl!
https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-hleda-v-nemecku-trhaviny-z-druhe-svetove-valky
Ale počkat oni opravdu už stihli od listopadu vychrlit těch
Ale počkat oni opravdu už stihli od listopadu vychrlit těch 20 000 kusů iD3???
V prvni fazi zacne update na jare 2020 u 10.000 aut. V kvetnu
V prvni fazi zacne update na jare 2020 u 10.000 aut. V kvetnu zacne druha faze dalsich 10.000 aut.
Die Autos würden zunächst auf eigens angemieteten Parkplätzen abgestellt, heißt es in Unternehmenskreisen. Im Frühling dann sollten Servicetrupps mit mobilen Computerstationen ausrücken, sie an die Autos anschließen und so eine neue Softwarearchitektur auf die ersten rund 10.000 ID.3 aufspielen. Mitte Mai soll die zweite Welle gestartet werden. Insgesamt würden so mehr als 20.000 ID.3 nachbearbeitet.
Zdroj managermagazin.de
Vůbec tomu nerozumím. Tak vyrobili vůbec těch 20 000 aut
Vůbec tomu nerozumím. Tak vyrobili vůbec těch 20 000 aut nebo ne? To je nějaký zmatený. Není to spíš zpráva o tom že teprv těch 20 000 vyroběj akorát teď dopředu věděj, že budou muset opravovat nějakou chybu v softu až ho někdy v budoucnu budou mít?
Takže věc se má tak že prostě budou vyrábět plechofky
Takže věc se má tak že prostě budou vyrábět plechofky do foroty a přibližně AŽ dosáhnou 20 000 vyrobených kusů tak možná budou mít dovyvinutej software a budou ho muset ručně přehrát do všech aut.
https://electrek.co/2019/12/19/volkswagen-id3-has-massive-software-problems-as-company-begins-year-of-ev-introductions/
Podobně Hjůndaj zase vyráběl várku tisíců Kona plechovek a pak měsíce čekal až dojdou jednotlivé kousky baterií od LG, aby je hned namontoval a obratem dodával čekajícím zákazníkům. :))))
Nepřipravení dinosaurský diletanti. :))))
Je vidět, že jste nikdy nic neprogramoval. Představte si,
Je vidět, že jste nikdy nic neprogramoval. Představte si, že přestavíte spalovacího Golfa na elektrického a po ujetých 20tis.km Vám systém začne hlásit výměnu oleje. Tohle je úsměvná chyba softwaru. Jenže pak zjistíte, že můžete s autem jet i když máte nabíjecí konektor zasunutý v autě. To už je trochu větší softwarová chyba. A teď mi řekněte. Když otevřete dveře spolujezdce, má se odpojit nabíjecí kabel, nebo má zůstat zapojený a zamknutý? Má se odpojit kabel v okamžiku, kdy otevřete dveře řidiče?? Těch věcí je příliš mnoho a na některé přijdete až při reálném provozu.
Ono je to možná úsměvné do té doby, než zjistíte, že jste touhle softwarovou chybou napáchal škodu za statisíce. A věřte, že se s tím potýkají všechny automobilky i u fosilních aut.
Takove chyby se daji vychytat behem prvnich dnu testovani, kdy
Takove chyby se daji vychytat behem prvnich dnu testovani, kdy je auto vyvynute z 50%. A navic s takovym problemem se muzou setkat jen kopyta, ktery se nikdy predtim nesvezli s konkurencnim EV. Verim, ze VW spizoval u Tesly, Leafa a iMieva. Ale kdyz ani to nepomohlo, tak by vyvojari meli vyvijet neco jineho. Treba ohybacku bananu. U toho muzou klidne spat a banany budou chutnat.
Věřil by jste tomu, že existují i dnes dodávky a
Věřil by jste tomu, že existují i dnes dodávky a nákladní vozy, které musíte nechat odemčené při vykládání nákladu. Ze zkušenosti vím, že například Renault Trafic umí zamknout všechny dveře a odemknout jen ty zadní a výrobně novější Renault Master neumí zamknout samostatně přední dveře. Prekérní situace při vykládání auta na rušné ulici. U nákladních vozů s hydraulickým čelem je to ještě větší terno. A když s problémem dojdete do autorizovaného servisu, tak problém s otevřeným vozem při vykládce vyřešit neumí. A zloději o tom vědí a také toho rádi využívají.
Verim vam na 100%. Takovych „vyvojaru“ beha po svete azaz.
Verim vam na 100%. Takovych „vyvojaru“ beha po svete azaz. Nektere automobilky hledi vic na plechovy finis, ktery oslni zakaznika-pitomce a nektere dbaji vic na funkcnost celku. Ja vsadil na Teslu a jsem velice spokojen. Konecne osvobozeni od neumetelu a podvodniku.
To jde obejít tak, že si necháš otevřené dveře které
To jde obejít tak, že si necháš otevřené dveře které potřebuješ a pak zamkneš ovladačem celé auto.
🙂
Nevím, jak je to u toho Renaultu, ale u mého auta to funguje
Nevím, jak je to u toho Renaultu, ale u mého auta to funguje pouze u 5. dveří. Pokud jsou otevřené třeba jedny ze zadních dveří, tak se auto prostě odmítne zamknout.
A teď si vybavuju, že se vlastně auto nezamkne, ani když jsou otevřené ty 5. dveře, zamkne se až poté, co ty dveře zavřu. Nemám ale dodávku, takže na celé auto pořád vidím.
Vetsina aut nejde zamknout pres DO, kdyz je neco otevrene.
Vetsina aut nejde zamknout pres DO, kdyz je neco otevrene. Aspon tak ridic pozna, ze je nekde problem. Co by mohlo fungovat, je zamknout DO cele auto a klicem odemknout potrebne dvere. Ale nesmi byt zapnuty alarm. Nejaka auta ale zase nemaji vsude zamek na klic. Dodavky asi budou mit u nakladniho prostoru zamek na klic vzdy.
tak tak, 5 dvere jdou vetsinou obevrit samostatne, ale problem
tak tak, 5 dvere jdou vetsinou obevrit samostatne, ale problem jsou spise dnesni smart klice, ktere proste otviraj cele auto kdys se klic priblizi
na starsich klicich bejvalo u spousty aut prostredni tlacitko prave na odemikani/zamikani patych dveri, a tim slo pate dvere samostatne odemknout
Ano, mně to tak funguje u dodávky u osobního auta ne.
I
Ano, mně to tak funguje u dodávky u osobního auta ne.
I když u e-golfa otevřu zadní dveře aniž bych otevřel celé auta a jak je zavřu tak se sami zamknou. Mám ovladač v kapse u sebe.
S vyvinutím auta z 50% a pak zuřivým updatováním po
S vyvinutím auta z 50% a pak zuřivým updatováním po otestování na nic netušících klientech má Tesla bohaté zkušenosti :-))). Nemluvě o jiných vědomých prasárnách, jako omezením dojezdu updatem na autech nic netušících klientů, nikde nezdokumentované snížení výkonu auta a podobné podvody.
A kdo ti nakukal, že jsem nic neprogramoval? :))
Já
A kdo ti nakukal, že jsem nic neprogramoval? :))
Já programoval v Basicu a taky Cobolu ještě na děrnejch štítkách. 🙂
To co zde uvádíš je jen čistě logickej problém, kterej by měli mít vyřešenej hned, tedy pokud dokážou v normálním čase opravit svoje chyby, který tam nasekali. :-)))
To že e-golf nutí uživatele měnit olej už sem píšu několik let jako perIičku pokud sis nevšim :))))
Id3 se vyráběl už na začátku září. Oficiální
Id3 se vyráběl už na začátku září. Oficiální oznámení o začátku výroby bylo v listopadu. Ano už mohli stihnout vyrobit tolik kusů.
tak ako si nikdy nekúpim nemecký počítač a mobil, tak si
tak ako si nikdy nekúpim nemecký počítač a mobil, tak si nikdy nekúpim nemecké elektroauto. práve preto že nikdy nevedeli a nevedia robiť sw. aj ten ich SAP je jeden veľký hnus.
Tu musim fakt suhlasit. Nemci robia vacsinou zly software.
Tu musim fakt suhlasit. Nemci robia vacsinou zly software.
Nevím kde ste došli na to že Němci dělaj špatnej soft?
Nevím kde ste došli na to že Němci dělaj špatnej soft? Kai Krause byl Německej génius kterej ješte v přetpotopní době prvních fotošopů udělal neskutečnej efektovej plugin na fraktální textury kterej vypadal jak z jiný planety a taky tak rychle fungoval. V současný době je spousta skvělejch muzikantskejch softů z Německa. S německým softem nemám problém.
Par nadanych nadsencu se najde. Ale ve velkych firmach je to
Par nadanych nadsencu se najde. Ale ve velkych firmach je to samy meeting a Power Point. S realizaci to uz vazne. Za mych casu se vyvoj zadaval do Indie a v DE byli ridici dustojnici kteri jen psali pozadavky co a jak ma vypadat. Podle toho to taky tak vypadalo. Indove maji jine chapani a vyviji fakt rychle. Ale casto zbytecne.
No von i americkej Boeing si nechal dělat soft do svých 737
No von i americkej Boeing si nechal dělat soft do svých 737 Max8 šmejdů buhví kde a výsledkem bylo 700 mrtvejch. :-((
Jestli jsou Němci se soft fakt tak v hajzlu tak se není čemu divit, že Audi vývoj toho autopilota pro Tukana nestihlo a Porše z toho běsní že to má rok zpoždění. Audi e-tron měl taky závažnou softwerovou chybu společně s nedostatkem baterek.
Reálný obraz zaostávání dinosaurů se začíná projevovat. Když Porše hledalo schopný lidi na vývoj Tukana tak vyloženě paběrkovalo a ještě si stěžovali, že ani lákání na nadměrněj výdělek nepomáhá. Ty super borci jdou radši do progresivních startupů kde to šlape kupředu než do zavedenejch dinosaurů. Jejich korporátní těžkopádnost je naprosto neláká.
6/2016
Porsche nabírá 1400 lidí, válka o
6/2016
Porsche nabírá 1400 lidí, válka o talenty
http://www.bbc.com/news/business-36899159
Porsche admitted that finding staff for the project is tough.
„I’m not denying the battle for talent is tough,“ said Andreas Haffner, human resources boss at Porsche.
„One can in fact describe what is going on now as a ‚war for talents‘. We are in direct competition with other automakers and suppliers and IT firms in our global search for talented experts. Money alone is not enough to attract these creative minds.“
no veď to sedí. výnimka potvrdzuje pravidlo. Keby to bolo s
no veď to sedí. výnimka potvrdzuje pravidlo. Keby to bolo s nemeckým SW ok, tak krájajú trhové koláče v mobiloch, pc atď…
Myslím že ve VW si byli vědomi, že jejich software pro
Myslím že ve VW si byli vědomi, že jejich software pro id.3 nebyl chybný, ale neúplný, a začali vyrábět vozy “na sklad”, aby, až budou mít úplný software, budou moci začít prodávat hodně vozů ( v létě 2020).
Přece při zahájení výroby v listopadu 2019 oznámili, že začnou prodávat až za 8 měsíců. To se mi zdálo divné, a teď víme důvod.
“Production of the car had begun in Zwickau at the beginning of November. However, the first models will not be delivered to customers until next summer.“
Ovšem průšvih by byl, kdyby ten software do léta nezvládli ! Já jim přeji úspěch, protože ty vozy budou jinak docela dobré a vhodné pro Evropu.
Ja jim preju krach, šmejdům zlodějským. Unterwassermani
Ja jim preju krach, šmejdům zlodějským. Unterwassermani … podvadeli se softem tak ted se jim to vratilo…karma zdarma :-)))
Spravna formulace je spis… jako prvni byli pristizeni a
Spravna formulace je spis… jako prvni byli pristizeni a priznali se k odpovednosti za manipulovani homologacnich testu.
Ostatni se poucili a zatlokuaji co to da 🙂
Dobrý den, paní Zdenko, co Tesla, splnila Vaše
Dobrý den, paní Zdenko, co Tesla, splnila Vaše očekávání?
Děkuji vřele za optání. Tesla Model 3 Performance
Děkuji vřele za optání. Tesla Model 3 Performance předčila naše očekávání.
Je to skutečně vůz budoucnosti. Nová kategorie požitku z jízdy, lepší než ty nejdražší vozy které jsme kdy vyzkoušeli. A stále nové OTA novinky. Třeba jen ten Sentry mode je užitečný. A skoro žádné brždění, jen včas nožičku sundat z “plynu” !
Nabíjení je hračka, na delší cesty samozřejmě Superchargery, auto vám napoví kdy a kde, a na konci cesty obyčejná 220V zásuvka v prázdninovém domku bohatě stačí, neni třeba nic předem zařizovat.
Teď jsem zapomněla kdy přijdou první Tesly 3 do Česka ? V prvním čtvrtletí ?
Nevím, nesledoval jsem Teslu. Ale vzhledem k Vaší odpovědi
Nevím, nesledoval jsem Teslu. Ale vzhledem k Vaší odpovědi a k neschopnosti ostatních automobilek to možná přehodnotím.
Přeji Vám krásné svátky.
Děkuji, a také všechno nejlepší do Nového roku 2020 !
Děkuji, a také všechno nejlepší do Nového roku 2020 !
Nakonec je jejich vlastní chyby donutěj aby u svejch aut
Nakonec je jejich vlastní chyby donutěj aby u svejch aut zprovoznili OTA a díky tomu trochu pokročej ve vývoji :)))
Nebýt Tesly, která už několik let ukazuje ostatním, že
Nebýt Tesly, která už několik let ukazuje ostatním, že OTA funguje, tak by to bylo jako doposud – s každou chybou přijde dopis a budeš muset navštívit servis. Chyby je nedonutěj, kdyby jo, už by OTA zprovoznili před Teslou…
Off: O nově vyvíjených baterkách IBM, které nepotřebují
Off: O nově vyvíjených baterkách IBM, které nepotřebují kobalt se už pár dní píše, takže až tak horká aktualita to není. Doporučuji ale přečíst článek na webu Světhardware. Je to napsáno čtivě , logicky a příjemně. Autorovi (Milan Šurkala) uděluji tímto pochvalu před „nastartovanou “ Teslou.
Doba čtení cca 6 minut:
https://www.svethardware.cz/ibm-ma-ekologickou-revolucni-baterii-k-vyrobe-vyuzije-i-morskou-vodu/50921
Dík.
Dík.
Peknej blabol. Uz jen volumetricke porovnani je zavadejici.
Peknej blabol. Uz jen volumetricke porovnani je zavadejici. Autor uvadi objem baterie modelu 3 188 litru. Samozrejme ze nepocita objem clanku, ale objem cele baterie vcetne krytu, kabelaze, chlazeni atd. TM LR ma clanky 2170 s poctem 4416 clanku. Jednoduchou aritmetikou operaci lze vypocitat objem vsech clanku 107 litru. Aniz by to autor zminoval, tak musi byt jasne, ze u IBM baterky mohl vypocitat akorat objem clanku a nikoliv objem celeho battery pack. Takze porovnava jablka s melouny a vubec se nestydi.
Z jinych zahranicnich zdroju vypliva, ze uvadene super parametry nejsou mozne soucasne realizovat. Vzdy se jedna o maximalne mozne parametry, kdyz se zameri na maximalizaci jednoho parametru. Takze bud vysoky vykon a mala kapacita, nebo velka kapacita a zaroven nizky vykon. ale pro nekoho to nepredstavuje zadny problem spojit pouze vhodne udaje a zbytek vypustit. Dalsi blabol o vyvoji nynejsich clanku od 90. let je duvodem, proc nelze tyto superhyper clanky uvest na trh v brzke dobe nese znamky manipulativniho pocinani. Nevim presne datum od kdy obsahuji notebooky lithiove clanky, ale jiste to bylo kratce po zminenych 90. letech. Takze dost brzy. To, ze nebyly pouzity v EV ma uplne jinou pricinu. Az na Teslu a skromne experimenty nikdo nemel zajem nejake EV uvadet do provozu. Shrnuto a secteno, clanek je nafouknuta bublina. Ne uplne jako he3da, ale proste jen jedna z mnoha „prulomu“ v baterkach, ktere slysime kazdy tyden.
V pripade skutecneho objevu by akcie zastoupenych firem jiste upoutaly strmym vzestupem.
Dobrý postřeh.
Já jenom dodám, že tvrdit, že cena bude
Dobrý postřeh.
Já jenom dodám, že tvrdit, že cena bude nižší, když neuvádějí s čím to srovnávají jako referenční bod je taky trochu chucpe. Za posledních 10 let cena za kWh u LiIon článků klesla o 90% z $1000/kWh na $100/kWh a reálně se dá za dalších 10 let stáhnout cena alespoň o
další polovinu k $50.
VW se chlubi, ze si pro ID3 zajistili dodavky clanku za mene
VW se chlubi, ze si pro ID3 zajistili dodavky clanku za mene nez 100 USD/kWh.
Jinak ma VW SW problemy i u noveho Golfu 8. Auto jde do prodeje se zuzenym objemem infotainment. Pry bude pozdeji nahran v servisech. Spolu se SW problemy u eTronu a Taycanu je jasne, ze SW a silova elektronika nema v koncernu dlouhou tradici.
Tady z toho akorát vyplívá, že prudkí yntelygent
Tady z toho akorát vyplívá, že prudkí yntelygent Vedndulka je rozumově na úrovni žáka 2. třídy základní školy, protože i/y není schopen pobrat. Ale na Mars by lítal, více Evropy kázal, migráčky a EV krámy kvótoval….Čus, Dlaždič.
Dlazdic, ja pisu vic v nemcine nez v cestine, tak nezatloukam,
Dlazdic, ja pisu vic v nemcine nez v cestine, tak nezatloukam, ze me cestina trochu utika. Nemcina je totiz na technicke urovni mnohem vic pouzitelna nez cestina. Ale cestina je zase lepsi na kecani o nicem. V hospode u piva se cestina hodi 10x vic nez nemcina. Vite proc se Nemcum rika Nemci? Jdete do ceske a nemecke hospody. V cezku hukot jak ve vceline a v nemecke ticho. Jako by byli nemy. Proto nemy=Nemci. V polstine Niemci.
Kecy 😎
Kecy 😎
Ani člověk nemusí chodit do hospody, stačí jít do
Ani člověk nemusí chodit do hospody, stačí jít do německého supermarketu, čezkyho vidlaka jak hulaka na svojí slepici je slyšet na 50 metrů…
No jestlipak to nebude tím, že to vyvíjeli stejní
No jestlipak to nebude tím, že to vyvíjeli stejní troubové, co maj na svědomí i podvodný software na mainpulaci s emisemi. A teď na parkovištích v USA reznou mraky dízlpopelnic z let 2009-2015 a aby byla rovnováha tak ve Zwickau se plní parkoviště i brand new ID3 2019. To nevymyslíš… Hlavně že maj čas a prostředky na výrobu 18 tisíc currywurst párečků denně …:-)))
To není fér. Ten podvodný software fungoval správně 🙂
To není fér. Ten podvodný software fungoval správně 🙂
Kdyby fungoval správně, zahladil by za sebou stopy a na nic
Kdyby fungoval správně, zahladil by za sebou stopy a na nic by se nepřišlo.
Taky že to šulili celé roky a přišlo se na to víceméně
Taky že to šulili celé roky a přišlo se na to víceméně náhodou na univerzitě.
To by mě zajímalo. Víte o tom podrobnější informace?
To by mě zajímalo. Víte o tom podrobnější informace?
Ten soft si vyvinulo Audi čistě pro svojí interní
Ten soft si vyvinulo Audi čistě pro svojí interní potřebu, jenže po čase si na vzpoměli hoši z Vlkohradu že by se jim to hodilo do krámu a vyřešilo by jim to problém. Akorát že řešením byl podvod.
Mám dojem že soft dělal Bosch…
Mám dojem že soft dělal Bosch…
Jo soft dělal Bosch, ale u soudu vyšlo najevo, že byl
Jo soft dělal Bosch, ale u soudu vyšlo najevo, že byl určený pouze pro interní testování a nějakého filutu ve VW napadlo, že by se tím daly ošulit emisní testy.
Znate to prece z Bondovek. Bonde, je to rozkaz. Ale kdyz se
Znate to prece z Bondovek. Bonde, je to rozkaz. Ale kdyz se neco stane, nic o tom nevim.
Myslím, že tam měřili emise přímo v jedoucím autě a
Myslím, že tam měřili emise přímo v jedoucím autě a množství NOx je šokovalo…
Zaujímali sa ako VW dokázal vyrobiť „čistý diesel“ (takto
Zaujímali sa ako VW dokázal vyrobiť „čistý diesel“ (takto to volali, stačí si dať do youtube „VW clean diesel commercial“ a pozerať, napr. https://www.youtube.com/watch?v=yl8B7bviTZU )
Zobrali nejaké dve VW autá a nahodilo mobilné meracie zariadenie a išli merať. Namerali +40x vyššie hodnoty ako bolo povolené.
To bolo akosi veľa, boli aj na pochybách, či to správne meria. Tak dali auto pretestovať oficiálne. Tam prešlo bez problémov.
No a tak to začalo…
Jo a keď VW 1krát priznal, že tam čosi je, povedal že to opravia. „Opravili“ to tak, že len zlepšili detekciu testovacieho cyklu.
Pre zaujímavosť, keď sa o to začali zaujímať novinári v Nemecku, tak tiež chceli použiť mobilné zariadenie, aby v reálnej premávke otestovali emisie.
V DE boli (vraj) 4 firmy, ktoré také niečo mali/zvládli, ale ani jedna nebola schopná (alebo skôr ochotná?) to realizovať.
Ak si dobre pamätám robila to nejaká Švajčiarska firma.
Mimochodom v Nemecku niektoré orgány vedeli, že autá niekoľko násobne prekračujú hodnoty. A akosi nekonali.
Niektoré Euro 5, či 6 vysoko prekračovali hodnoty ešte z čias Euro 1! Viac na:
https://www.rbb24.de/politik/beitrag/2019/10/abgase-dieselskandal-nox-messung-kraftfahrtbundesamt-autos-schmutzig.html
Video o celom „dieselgate“ bolo na netflixe:
https://www.netflix.com/sk/title/80118100?trkid=13747225&s=i
Alebo iná verzia toho istého príbehu, ale je tam viac čo sa dialo v Európe:
https://www.youtube.com/watch?v=nm5UFqxNzDk
hmm není na ZOE 2019
hmm není na ZOE 2019 ;))
https://www.youtube.com/watch?v=lwVFmMNDj9w
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/renault-zoe/
Off.. Dnes jsem nabíjel u CEZu v Telči na centrálním
Off.. Dnes jsem nabíjel u CEZu v Telči na centrálním parkovišti. Jako obvykle je to T53. Pilotní provoz není, chip/appka nutná. Na chademo to jelo bez výpadku (jak např zlobil stojan v ČB), takže je tam již nový SW.
Tak hura do swwwěta.