Volkswagen ID. Space Vizzion – plně elektrický kombík s dojezdem 590 km!

Sedmá studie rodiny ID. byla představena v předvečer autosalonu v Los Angeles. Plně elektrický kombík Volkswagen ID. Space Vizzion slibuje dojezd až 590 km WLTP na baterii s celkovou kapacitou 82 kWh.

Koncept elektromobilu ID. SPACE VIZZION definuje podle koncernu Volkswagen zcela nový segment vozidel: aerodynamikou cestovního automobilu kategorie „gran turismo“ a vnitřním prostorem SUV.
foto: Volkswagen

ID. SPACE VIZZION je konkrétním výhledem na sériově vyráběný model, který bude představen na konci roku 2021 a v různých verzích uveden na trh v Severní Americe, Evropě a Číně.

Stejně jako všechny modely rodiny ID. je i ID. SPACE VIZZION poháněn výhradně elektricky. Jeho design a tvarové řešení vychází z nového konceptu. Výrazná je přední partie s inovativními otvory pro vedení vzduchu, které umožňují dosažení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,24.

ID. SPACE VIZZION tak kombinuje aerodynamické vlastnosti cestovního automobilu kategorie „gran turismo“ s velkorysým vnitřním prostorem SUV, a definuje tím zcela nový segment vozidel.

Volkswagen ID. Space Vizzion

Volkswagen ID. Space Vizzion
foto: Volkswagen

Základem studie je modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Sada akumulátorů s celkovou kapacitou 82 kWh umožňuje překonávat na jedno nabití vzdálenost až 590 km (WLTP), resp. 483 km (EPA).

Pohon všech kol 4MOTION s celkovým výkonem až 250 kW zajistí studii ID. SPACE VIZZION zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy.

Volkswagen ID. Space Vizzion

Volkswagen ID. Space Vizzion
foto: Volkswagen

Elektromobily nepotřebují chladič, ani velký motorový prostor. Designéři a konstruktéři studie ID. SPACE VIZZION využili této svobody mimo jiné k optimalizaci aerodynamiky a prodloužení dojezdu.

Do výrazně tvarované přídě byly integrovány otvory pro cílené vedení vzduchu směrem k zádi. Vzduch prochází otvorem mezi předními světlomety nad velmi nízko umístěnou kapotou a také krajními segmenty předního nárazníku.

Volkswagen ID. Space Vizzion

Volkswagen ID. Space Vizzion
foto: Volkswagen

Otvory v nárazníku a kapotě motoru studie ID. SPACE VIZZION byly koncipovány jako funkční konstrukční prvky a současně jsou nezaměnitelnými znaky vnějšího designu studie.

Interiér – velkorysý prostor pro život na kolech

ID. SPACE VIZZION maximálně využívá přednosti platformy MEB. Díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu a uložení akumulátorů pod podlahou připomíná nabídka vnitřního prostoru spíše vozidlo vyšší než střední třídy. ID. SPACE VIZZION je trvale udržitelným automobilem nejen díky elektrickému pohonu, ale také díky materiálům, použitým v interiéru.

Tyto materiály byly důsledně vyrobeny z trvale udržitelných zdrojů. Například nová umělá kůže „AppleSkin™“ obsahuje odpad z výroby jablečného moštu. Designéři se navíc v interiéru studie ID. SPACE VIZZION zcela zřekli chromu, který byl nahrazen lakem, jehož vzhled chrom připomíná.

ID. SPACE VIZZION definuje nové „status quo“ intuitivního ovládání zcela digitalizovanou přístrojovou deskou. Poprvé jsou všechny pro řidiče důležité informace soustředěny na průhledovém displeji s rozšířenou realitou.

Volkswagen ID. Space Vizzion

Volkswagen ID. Space Vizzion
foto: Volkswagen

Místo klasického panelu přístrojů zaujímá miniaturní displej se základními provozními informacemi. Veškeré údaje o informačních, zábavních, komfortních a internetových funkcích, jakož i o nastavení vozidla, jsou kromě toho zobrazovány na 15,6“ dotykovém displeji.

Ten je umístěn volně v prostoru před tělesem přístrojové desky. Řidič automaticky a přirozeně vnímá další důležité informace prostřednictvím interaktivní světelné lišty „ID. Light“ mezi střešními sloupky A.

tisková zpráva

27 Comments on “Volkswagen ID. Space Vizzion – plně elektrický kombík s dojezdem 590 km!”

  1. Pochybuju, že to bude jezdit za 13 kWh na sto.
    Na kombík

    Pochybuju, že to bude jezdit za 13 kWh na sto.

    Na kombík řada lidí asi čeká. Ale né na takovej. Z venku to vypadá celkem fajn. Uvnitř hrůza.

    Podle mě, řadě lidí by stačilo jen něco velikosti fábia combi, nebo oktávka kombi s baterkou 64kWh, bez nutnosti 4×4 a výkonu sportovního auta. 120kW na takové auto musí stačit.

    Kdyby třeba Soul 64kWh dělali jako kombi, tak by to snad i za tu cenu lidi kupovali.

    1. Chytil ses na jejich PR nesmysly…. jak se může stále
      Chytil ses na jejich PR nesmysly…. jak se může stále najít někdo, kdo si myslí, že krom Tesly ti fosilní výrobci ti nenapaří pořádnou cenu, nižší výkon, nižší spolehlivost (klasicky mrtvé po 300 tis. km), nižší dojezd než aktuálně Tesla? Buď jsi za takový komenty placený, takže si takové auto nekoupíš nikdy, nebo ještě horší varianta týkající se vzdělání a schopností poznat svět 🙂

      Uvědom si konečně, že fosilní výrobci EV výrábět NECHTĚJÍ! Takže vytvoří u všech strach z baterií a motorů, což si všichni potvrdí, až to ujede 300 tis. km, jako každý jejich fosilní křáp…..to budeš platit jak mourovatej, abys ujel dalších 100 tis., jako fosilové… už se proberte a kupujte JEN Teslu 🙂

      Trh (ti chytřejší) to naštěstí pochopil a Tesla vládne ve svých segmentech po pár letech existence 🙂

      1. A kolik platí tobě za plácání takový kravin. Dyt to
        A kolik platí tobě za plácání takový kravin. Dyt to nemá hlavu ani patu to co tu meleš, Tesla v porovnání ceny a kvality je naprosto nejhorší auto na trhu. Baterky 300tis. a mrtvý, ha jak to asi můžeš vědět, tyto auta jdou teprve do výroby a ty už víš že budou po 300 tis mrtvé? Navíc kolik aut najede 300 tis.? Tesla se rozpadá a rezne po měsíci používání, tak co tu plácás ty klaune? 😀 Kombi je navíc daleko prodávanější a praktičtější než nejaký sedan, další důkaz toho, jak je Tesla úplně mimo.
        Teslu bych si nekoupil ani novou, natož se 100 tis. km a s 300 tis. to si koupí jen hnup jako ty možná 😀
        A ještě jedna věc a dost důležitá, VW má o něco menší dojezd z důvodu jiné konstrukce baterií, tato konstrukce umožňuje opravu i pouze části baterie, takže zase si úplně mimo, oprava takové baterie bude daleko snazší a hlavně levnější, to u Tesly nelze, tam musíš měnit baterii celou

      2. Hele to platí maximálně dnes, ale až ty auta postaví a
        Hele to platí maximálně dnes, ale až ty auta postaví a zaplatí za vývoj, budou chtít peníze zpátky.
        A jestli je konstrukce baterie taková nebo maková je jedno. Jak psal někdo na jiném serveru…Tesla promrhala moment překvapení. Začíná se mi zdát, že jsou to klasičtí dobří vývojáři – hlavně aby to bylo technicky super, ale nejde jim už o to, že jako auto to stojí na úrovni Dacie. A masový zákazník ocení ticho, pohodlí a úžasný chod tlačítek, než technicky vyspělou baterii a pohon.

      3. No počkej, já jsem někde psal něco o ceně, výkonu,
        No počkej, já jsem někde psal něco o ceně, výkonu, dojezdu, spolehlivosti a co víc, já jsem psal něco o konrétních značkách?

        Já chci jediné – elektrické kombi. Oprav mě, jestli se pletu, ale tohle je snad zatím jediné doposud oznámené kombi (byť jen jako koncept)… všichni dělají jen SUV, sedany a miniauta. V tuto chvíli je mi zhola fuk, jestli to kombi dodá Tesla, Škoda nebo třeba zde zmíněný Volkswagen. Já oceňuji to, že někoho to kombi vůbec napadlo plně elektrifikovat.

  2. Interiér byl inspirován modelem 3? baví mě jak každý
    Interiér byl inspirován modelem 3? baví mě jak každý hanil Teslu, ale ve finále z jejich modelů čerpají inspiraci. Ale chápu, že zajetým značkám se nechce moc experimentovat a počkají si až jak lidi budou reagovat na ty co si tento experiment mohou dovolit.

      1. Jasný, vše co bude mít od ted tablet, bude napodobenina
        Jasný, vše co bude mít od ted tablet, bude napodobenina TESLY 😀 Rozlišovací schopnosti dětí v mateřské školce 😀

        A nebude to spíš tím, že EV nemá otáčkoměr a řadící páku? 😀 Že u EV by kulaté budíky postrádali trochu smysl? 😀 Tento model má display i před řidičem nevím o tom, že M3 něco takového má, takže kromě toho tabletu je to úplně jiné 😀

        Když odstraníme klasické budíky a řadící páku na kterou pak navazuje ovládání klimatizace tak co nám zbyde? Přesně toto a je celkem logické, že všechny EV budou takto podobné, je to stejné jako u telefonů když se přešlo na dotykové, vypadají všechny +- stejně a at se snaží výrobci jak chtějí

          1. Ja mam treba na dalkovem ovladaci k 3D smart TV jen 14
            Ja mam treba na dalkovem ovladaci k 3D smart TV jen 14 tlacitek a nepripada mi, ze jich je malo. Jeste jsou tam 2 nepotrebna (na prepinani kanalu nahoru a dolu). Nechapu, proc mit na ovladaci 4 * 15 (i vice) tlacitek. 🙂
            V aute mam tlacitko, ktere pouzivam po kazdem nastartovani (vypnuti umeleho zvuku) a stejne j tak blbe dane, ze bez podivani jej nenajdu. Na tabletu bych jej jist nasel po case po slepu.

Napsat komentář