Volkswagen I.D. Crozz: do třetice všeho dobrého z Číny

Jan Horčík - 18 Duben 2017

Po konceptech Škoda Vision E a Audi e-tron Sportback je tu do třetice koncernových elektrických crossoverů ještě Volkswagen I.D. Crozz.auto Volkswagen I.D. Crozz

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Crozz představený na autosalonu v Šangaji
foto: Volkswagen

Čína je pro Volkswagen novým hlavním trhem. Autosalon v Šanghaji je toho jasným důkazem. Koncern Volkswagen tam představil tři nové crossover elektromobily.

Volkswagen I.D. Crozz je pokračováním řady I.D., kterou VW průběžně odhaluje na světových salónech (už ukázala hatchback a minivan I.D. Buzz).

Volkswagen I.D. Crozz

Volkswagen I.D. Crozz
foto: Volkswagen

I.D. Crozz se do značné míry podobá Škoda Vision E, nabídne výkon 225 kW (75 kW vpředu, 150 kW vzadu), max. rychlost 180 km/h a dojezd asi 500 km NEDC na jedno dobití, a to díky 81kWh baterii.

Díky 150kW stejnosměrnému dobíjení prázdnou baterii naplníte během 30 minut na 80 %. Stejně jako Vision E koncept, také Volkswagen I.D. Crozz je pouze čtyřmístné auto.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Off

Bjorn dal záhul svému Xku a na hamburské dálnici se pokusil jet skoro nonstop vzdálenost 100 km při průměrné rychlosti 200km/h a sledoval spotřebu, úbytek a průběh zahřívaní baterie při dlouhodobém maximálním zatížení. Jel 50 km tam a zpět aby vyrovnal účinek větru a připadného stoupání.
https://youtu.be/ojUFPKgs6iI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Čínskej NIO ukázal produkční SUV pro Čínu, na trhu do konce roku.
http://www.businesswire.com/news/home/20170418006690/en/NIO-Unveils-Production-Vehicle-China-Market

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Koncept není auto Folksfágne. Co kdyby jste už jednou pochopili, že Photopaintem a Powerpointem nikam nedojedu?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 53 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Radovane, já myslím, že když říkáte a) v podobě co jim tak dlouho trvá. Tak byste měl říci i to b)co nabízí a především hodlají nabízet stávající "lídři" v elektromobilitě. Jmenovitě Nissan a BMW.

Z mého pohledu je Leaf po technické stránce naprosto zastaralý a co že to vlastně přinese nový Leaf? Horkotěžko 40kWh baterii, 60kWh bude bůhví kdy. Pravděpodobně nedostane ani 3fáz nabíječku a uvidíme jestli dovolí alespoň 80kW nabíjení. Co je ale na tom všem "nejhorší" je, že tohle tu chtějí prodávat minimálně další 3roky v nezměněné podobě! Vy víte čím vlastně chtějí po 2020 konkurovat té škodovce? Koncept IDS byl už loni naprosto deklasován Boltem. Nic jiného pokud vím z Nissanu nevypadlo.

BMW je naprosto stejná písnička. Příští rok se dost pravděpodobně objeví 2.generace i3 což bude variace na téma Leaf, tj. 45kWh baterie a s tou tady bude "smrdět" opět do roku 2020! Kde je oficiální render něčeho nového? Třeba i5, kde jsou informace o baterii, pohonu, dobíjení? Kde je očekávaná cena?

Prostě když se podívám na rok 2020 tak mi vychází, že jediný kdo chce dělat elektromobilitu takříkajíc od podlahy a hlavně masově je Tesla a pak právě koncern VW.

A jen tak mimochodem ty VW ID a eBuzz koncepty už jezdí natolik "dobře" že v nich VW nechal svézt novináře. Seznamovací jízdy s IDS ani i5 jsem dosud neviděl, ale možná jsem jen špatně hledal.

Promiň, ale ty ses úplně pomát!! Viděl jsi vůbec tu jízdu novináře v tom ID? Vždyť je to jen šíleně skřípající nakašírovaná plastová skořápka, která má čistě náhodou i motor!!! Já se bál že se mu to rozpadne pod rukama. To nebyl ani technickej prototyp. Na tom bylo přesně vidět jak moc je VW zoufalej, že vůbec todle dopustil prezentoval. Dizajn ID se mi moc líbí, ale mělo zůstat jen u oficiální prezentace, ten novinářskej jakoby test je řádný fópa.
Jinak se vším ostatním co říkáš o Leafu a BMW celkem souhlasím, tedy krom jejich diskutabilní lídrovské pozice.
Jeden amík (majitel Voltu nebo Leafa) co byl na Nissan focus groupu (testování nápadů a produktů na normálních lidech) říkal, že šéfové z Nissanu ho ubezpečovali že Bolt určitě v reálu nebude mít tak velkej dojezd jak slibovali, ale jak vidno tak se sakra šeredně zmílili :D
Já to cejtil v kostech, že budou pořád brzdit vývoj a kromě pozdního příchodu Leafa 2 dodaj jen komickou 40 kWh baterku. Trošku DOA. Úplně to pak zabila Honda se svým 130 km dojezdem a Toyota se svou trvalou ignorancí čehokoliv o Mazdě ani nemluvě... Toyota podle mě hřeší na vysoké prodeje svejch zavedenejch hybridů, takže jí nic netlačí narozdíl od VW.
Lucid Air ještě nesehnal prachy na výrobu a Faraday slibuje hotový auta už příští rok, ale továrna furt nikde. Pořád to vše visí na Tesle. Teď překvapivě ukázal NIO velký elektrický SUV co bude do konce roku ve výrobě, ale prodej jen v Čině. Mimochodem moc pěkný auto a navíc skoro nepovšimnuto médii. Akorát Se nezbavili přežitku v podobě chladičové masky.
https://electrek.co/2017/04/19/nio-production-electric-vehicle-nio-es8-suv/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ale nerozpadlo se... :-D Já tu na jednu stranu vidím jasnou zášť vůči koncernu, ale už nevidím ten racionální důvod.

Nio je pěkné, ale zas nikdo neví co bude uvnitř za výzbroj? Což se mimochodem neví ani u přicházejícího Leafu a Modelu 3 a ještě může nastat překvapení jak pozitivní tak negativní.

Rozpadlo se hned jak vypli kameru :) VW se se svým konceptem stejně daleko od výroby jako všichni ostatní.
Nevím proč si stěžuješ na zášť, když jasně píšu, že se mi to líbí? Ty snad slyšíš trávu růst. :)))
Nio je hlavně jen pro Čínu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Právě že u VW, Audi a teď škodovky se ale už ví co zhruba se dostane do výroby za výzbroj, kde jako jedni z mála krom dojezdu udávají i předpokládanou kapacitu baterie, která při přimhouření obou očí tomu co slibují odpovídá.

U ostatních to jsou zatím stále jen pohádky. Ale ani koncern není bez poskvrny, takové Porsche zatím mlží neskutečným způsobem a já bych se nakonec nedivil slušnému propadáku proti tomu co bylo slibováno.

Nejvíc se směju těm superčasům u nabíjení baterky :))) Takovou nabíječku budou určitě mít hned před automobilkou aby dokázali že to fakt funguje, ale aby se postarali o jejich instalaci po celé Evropě, nedejbože světě, to už je ani nenapadne :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Přesně to jsem měl na mysli ;-) To 350kW dobíjení baterie je a ještě nějaký ten pátek bude pohádka. Nicméně pár stanic s možností přiobjednat 800V a až 150kW jsem už v katalogu viděl.

Obrázek uživatele Josef

BMW se rozhodlo s plně elektrickými vozy nespěchat a začalo spíš sázet plug-in hybridy. Za první čtvrtletí 2017 jich prodali přes 20000... Hádám, že je to pro ně výhodnější.

Asi proto, že jsou zas dobrý prodeje tak cejtěj šanci prodat ještě spousty spalováků.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

Nedávno všichni investovali do nových motoráren a nechce jim je zavřít.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Nissan a BMW za lídry elektromobility rozhodně nepovažuji. Nissan jako průkopníka ano, ale větším je určitě Mitsubishi se svým iMiev, díky němuž existují klony Peugeot Iona a Citroen C Zero, takže v Evropě začalo vůbec něco jezdit elektricky. Čímž mám na mysli s modernějšími bateriemi než olovem a niklkadmiem, což byla evropská cesta devadesátých let. Lídrem je na trhu pouze Tesla. Koncepty mně prostě nedojímají, takže fauvé jich může ukazovat kolik chce, svéz v pár kouscích i novináře, ale tím to asi i zhasne. Rád bych se mýlil, ale eUP i eGolf mne zklamaly. V porovnání s Ionem a Leafem. Od koncernu jsem čekal větší parádu a jejich překonání. Ani tu pitomou paubní nabíječku v Evropě nenabídli třeba za příplatek nad 3,6 kW. Teď si egolf polepšil větší baterkou, ale jinak opět nic. Maximálně tak plugin hybrid VW Passat, ale tady opět vede Mitsubshi Outlander PHEV s osvědčenou technologií z iMiev včetně rychlonabíjení CHAdeMO.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 53 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Právě že ostatní automobilky nemají ani ty koncepty. A pokud ano tak to jsou většinou naprosté šílenosti.

Mimochodem nový e-Golf má krom větší baterky, výkonnějšího motoru i příplatkovou dvoufázovou 7,6kW nabíječku = 2x16A (už to bylo potvrzeno). Sice to není žádný zázrak, ale rozhodně to není vztyčený prostředníček jako od Nissanu a Hyundai.

A nazvat e-Golf zklamáním vůči Leafu chce už opravdu nějakou vnitřní zášť vůči koncernu.

Obrázek uživatele Radovan

Jezdil jsem v obém ve slabších verzích. Takže mohu mít názor, že eGolf mne ve srovnání s Leafem zklamal. Až bude eGolf s tím, co popisujete běžně na trhu, uvidíme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 53 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

VW má velkou šanci, ale dokáže ji využít? Je schopen vyrábět akumulátorové články v dostatečném počtu?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Uvidíme, v každém případě ty představené koncernové koncepty mají hlavu a patu a pokud se jim podaří dodržet termíny a slibovanou cenu tak mají velkou šanci nejen uspět, ale především být tím skutečným šiřitelem elektromobility a to jak technikou tak cenou.

Je nanejvýš smutné, že žádná jiná značka se o nic takového zatím ani nepokusila.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano jak je v článku uvedeno díky 150kW stejnosměrnému dobíjení za 30 min. a u nás za veselého povzbuzování státu budují 50 kW dobíjecí stanice to tedy nechápu .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vision E a tohle je dle laickeho koukani jedno a to same auto. ;o) at zije koncern. Jen by me zajimalo, jestli je to z dilny Kabane - Skodovky, nebo to skoda vykradla od VW.

e-auto umi nejlepe zhodnotit aerodynamiku, takze tyhle e-zodiaky to bude super spravny smer soudruzi. Fuj...

---

Tesla P85D / Smart-EV

No na druhou stranu z pozice konstruktéra (který má dovoleno udělat auto s pořádným dojezdem) je kategorie SUV doslova požehnáním. U SUV se automaticky počítá s vyšším posezem posádky a tak zde není problém s vysokou bateriovou šachtou, klidně až 15cm což enormně navyšuje objem pro bateriovou krabici a tedy dojezd.

Třeba vysloveně neštěstím jsou v tomto ohledu nízkopodlažní autobusy, kde se pod podlahu nedá strčit téměř nic a tak se baterie vozí kde se dá, tj. kde buď překáží, nebo na střeše zhoršuje jízdní vlastnosti a k tomu vůz musí být zesílen a tím i těžší.

Buřtoidní SUV toť sen většiny národa. Za chvilí se bude dělat SUV všechno i ty buřty :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Vasek ION

prcky typu ION lidi nechteli ze jsou maly,tak se skoci rovnou do obrů,ucel fakt asi bude NEPRODAT !!

To je presne! -> hlavni logo vsech zabehanych automobilek je "Neprodavat".

---

Tesla P85D / Smart-EV

Obrázek uživatele Cipísek D

takhle se to konzerwágn dělá soudruzi ...

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/sef-volkswagenu-si-stezuje-na-veru-jourovou-kvuli-odskodneni-evropskych-zakazniku-po-kauze-dieselgate-30183?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp

tedy spíš víc nedělaj než dělá emerickejch dolárů týý bajájo ;)))DD

https://www.youtube.com/watch?v=Z4ZLhDEUR9A

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to stejně nechápu celý to odskodnění dieselgate.
Z pohledu zákazníka, auto normálně jezdí, zákazníka to neomezuje, na STK a ME štempl dostane tj. může dál jezdit.
A teď dostane 150 - 200tis. odskodnění, za co? Za psychickou ujmu? O co tedy jde? A nebo zákazníci mají auta vratit? Nebo je odteď budou vyhazovat z STK nebo ME? Nechápu, nerozumím a folksvágnu se samozřejmě nezastávám.

Obrázek uživatele Cipísek D

ty krámy co nevidět budou hodně ztrácet na ceně a nakonec jedině export na východ ... ;) PS: už aby to bylo :))DDD

http://auto.idnes.cz/emise-dieselgate-uprava-tdi-dfy-/automoto.aspx?c=A170409_221811_automoto_fdv

http://www.auto.cz/dieselgate-vlastni-kuzi-jak-funguje-nefunguje-skoda-superb-2-0-tdi-4x4-emisni-oprave-98465

http://auto.idnes.cz/diesely-muller-015-/automoto.aspx?c=A160623_114936_automoto_fdv

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu, že zrovna typické, všudy přítomné americké benzínové V8 v obrovských pick upech, které napříč USA milují a spotřebovávají galony a galony benzínu, vidím za tím konkurenční boj a politické machinace. ;-)

Obrázek uživatele Cipísek D

Všecko klony TESLY X/Y ;) soudruzi :)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale len na papieri (alebo na monitore). Samé koncepty o ničom...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
185.66.36.26