Volkswagen Golf Variant na zemní plyn už také v ČR

redakce - 27 Leden 2014

Na náš trh právě přichází dlouho očekávaný Volkswagen Golf Variant 7 1,4 TGI BM na stlačený zemní plyn. Protože se jedná o první typické flotilové osobní auto, lze v tomto roce očekávat nárůst počtu CNG vozidel. auto na CNG Volkswagen Golf Variant TGi

Volkswagen Golf Variant 7 1,4 TGI BM
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

V současné době je u nás 6 062 osobních a užitkových vozidel na zemní plyn. Oproti lednu minulého roku se tak jedná o 35% meziroční nárůst. V letošním roce by nárůst mohl být ještě vyšší.

„Podle našich informací by měl být Volkswagen Golf na CNG k dodání již na přelomu května a června. Velikou výhodou tohoto vozu je neuvěřitelný dojezd 1 360 km,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „Motoristy jistě také zaujme cena jednoho ujetého kilometru ve výši 0,90 Kč,“ dodává Prokopec.

Volkswagen Golf Variant 7 1,4 TGI BM na stlačený zemní plyn má výkon 81 kW (110 koní) a spotřebu 3,5 kg/100 km. Do nádrže na CNG se vejde 15 kg a je zde i zachována 50litrová benzinová nádrž. Emise jsou jen 95 g/km CO2.

Cena je podle oficiálního ceníku shodná s výkonově srovnatelnou naftovou verzí, oproti benzinu je cena vyšší o 46 000 Kč. „Protože se jedná o typické flotilové auto, lze za 3 roky provozu a nájezdu 50 000 km za rok ušetřit díky CNG 150 tisíc Kč oproti benzínu,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

Ze statistiky Sdružení dovozců automobilů vyplývá, že za minulý rok se u nás registrovalo 809 nových osobních a užitkových vozidel na zemní plyn. „Oproti roku 2011 se u nás vloni registrovalo 3,3 krát více nových osobních a užitkových vozidel CNG,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

„V kategorii registrace nových osobních vozidel na CNG vede jednoznačně Volkswagen a to již několik let. S uvedením Golfu na náš trh tak bude i letos statistika nejspíše stejná,“ dodává Prokopec.

Motoristům je nyní k dispozici 51 veřejných CNG plnicích stanic. „Zatím poslední veřejná CNG stanice byla otevřena v Chodově u Karlových Varů,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „V nejbližší době přibudou veřejné stanice v Hradci Králové, Praze, Jeseníku a Ostravě a celkem tak motoristé budou moci tankovat již u 55 CNG stanic,“ dodává Prokopec.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak ma motor 110koni, je jedno, kolko oktanov ma palivo - stale je to len 110koni.. a to je skoda - niekomu staci 110k, ale je mnoho ludi, ktori vnimaju kazde alternativne palivo ako nieco slabe, podradne - a vobec sa im necudujem. Davat napd. do Passata - mng sedanu 1.4tsi o 150k na CNG je fakt fajn, ale nedostatocne.
Keby bola aj verzia 2.0tsi s 200-210konami, najde sa viac ludi, co si ho zoberu - to by ale muselo byt v skutocnom zaujme automobiliek, takyto typ pohonu propagovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na dopravu lidí netřeba výkon 200 koní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kedy konecne zacnu vyrobcovia ponukat aj vykonne CNG verzie?
Vsetko je 100-120-150koni, potom ma kazdy v hlave zafixovane -- plyn - tragacina pomala, neziva - nuda. nevidim dovod, preco nie su v ponuke 200-250k CNG verzie..

p.

Obrázek uživatele Jan Horčík

CNG má vyšší oktanové číslo než benzin, díky čemu nabízí u vozů i vyšší výkon proti klasické benzinové verzi.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze 110k CNG jazdi ryhlejsie ako 110k benzin? :)

110k je 110k a je uplne fuk, ci je to benal, alebo cng.
110k v nafte bude posobit silnejsie od nizkych otacok vdaka charakteru motora.
Ale max vykon je max vykon -- ci benal, cng, lpg alebo nafta..

Takze 150k+ cng motory su treba ako sol!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon