Volkswagen Golf GTE zvolen Ekologickým autem roku 2016

Volkswagen Golf GTE byl nezávislou odbornou porotou zvolen Ekologickým autem roku 2016. Cena se vyhlašuje v rámci ankety Auto roku 2016.

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid byl zvolen za Ekologické auto roku 2016 v České republice.
foto: Volkswagen

Anketa pro ekologická auta byla vyhlášena jako zvláštní kategorie v rámci ankety Auto roku 2016 v České republice. Jejím cílem je upoutat pozornost k modelům se zvláštním zaměřením na ochranu životního prostředí, bez ohledu na druh použitého pohonu.

Plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE se prosadil mezi devíti konkurenty s konvenčními i alternativními pohony, např. Audi A3 e-tron, Volvo XC90 T8 nebo Mercedes-Benz B ED.

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

Na třetím místě se umístil model Volkswagen Caddy s motorem 1.4 TGI na zemní plyn ().

Volkswagen považuje hybridní techniku s možností externího nabíjení za důležitý krok na cestě k trvale udržitelné mobilitě. Hybridní soustava modelu Golf GTE s možností externího nabíjení kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k).

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

Auto může být poháněno jednak pouze spalovacím motorem, dále výhradně elektromotorem nebo kombinací obou zdrojů hnací síly, která je přenášena na přední kola prostřednictvím speciálně vyvinuté samočinné šestistupňové převodovky DSG s trojitou spojkou.

Elektromotor je napájen z lithium-iontového akumulátoru, který je za jízdy nabíjen rekuperací kinetické energie, ale po zaparkování vozu může být připojen k elektrické síti prostřednictvím nabíjecího kabelu, jenž je součástí výbavy.

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

Kapacita plně nabitého akumulátoru postačí k ujetí až 50 kilometrů v režimu čistě elektrického pohonu s nulovými emisemi. S plnou nádrží benzinu se dojezd prodlouží až na celkových 939 kilometrů bez nutnosti nabíjení akumulátoru či doplňování paliva.

Maximální jízdní dynamiku si může řidič vychutnat v hybridním režimu po stisknutí tlačítka GTE u voliče převodovky. Řidič má v tomto případě k dispozici celkový nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 350 N.m.

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen

V jízdním režimu GTE lze dosáhnout nejvyšší rychlosti 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 7,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba nového modelu Golf GTE je přitom pouhých 1,5 l/100 km, resp. 11,4 kWh/100 km, a emise CO2 dosahují skromných 35 g/km.

Nový Volkswagen Golf GTE je na českém trhu k dispozici za cenu od 1 009 900 Kč s bohatou standardní výbavou, která zahrnuje mimo jiné automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, palubní počítač Premium, audiosystém Composition Media, multifunkční volant, paket Světla a výhled, zadní světlomety LED nebo systém Car-Net e-Remote s možností dálkového přístupu k různým funkcím automobilu prostřednictvím chytrého mobilního telefonu.

Celkovým vítězem ankety Auto roku 2016 se stal vůz Škoda Superb.

auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid Ekologické auto roku 2016 Česká republika

foto: Volkswagen
tisková zpráva

43 Comments on “Volkswagen Golf GTE zvolen Ekologickým autem roku 2016”

  1. Golf GTE statitika po 50000
    Golf GTE statitika po 50000 ujetých km.

    Some statistics since the start:
    1. Katalysator broken in december 2014. Took eight days to repair. Turned out to be a software error.
    2. Damp on the inside front window. Should be an AC problem. Solved by not using the AC anymore.
    3. Sat nav only displayed its birth place in Germany, it is not very fast with recalculating and not always up-to-date.
    4. Remote Car-net app doesn’t always work.
    5. Spontaneously broken rear door lock.
    6. High consumption with average speed of 130 km/h; 8,2 l/100km.
    7. With driving an average hybride 106 km/h speed I reached 2,9 l/100km over a distance of 120km.
    8. I mostly drive hybride with an average of 4,1 l/100km and 8,5 kwh/100km over a daily distance of 80 km with an average speed of 64km/h.
    9. Never reached 50km battery capacity. Average: 39 km.
    10. Max electric km: 30. The range can be slightly increased by a connected pre-heating about 30 minutes before leaving (warm battery)?
    11. The engine / battery does not always start if the key is turned. Make sure you hear the sound of being operational.
    12. I use summer tyres (Bridgstone – noisy) from april – october and winter tyres (Winguard – Roadstone – less noice) the rest of the year. Still enough profile.
    13. The ‚long period‘ indicator resets after every ? km.
    14. I charge every day at night (takes about 2,5 hour from 0 to max) and at work.
    15. The cost of a complete charge is €1,50 excl 21% VAT (Eneco – supplier NL) on my own charger.
    16. My max speed was 200km/h on the German Autobahn.
    17. Every day I enjoy riding the GTE 😉

  2. Jenže pořád to je jen
    Jenže pořád to je jen obyčejný Golf, ale kvůli hybridu za milion Kč. To už je lepší přidat si pár set tisíc a za 1,25 milionu koupit Mitsubishi Outlander PHEV. Taky v plné výbavě a se vším všudy. Anebo dodat sedmsettisíc a mít rovnou plně elektrickou Teslu Model S s nejmenší baterií. Prostě ta cena to zabíjí…..

        1. Ty fakt nechápeš ten
          Ty fakt nechápeš ten nesmysl, že „Ekologické auto roku 2016“ je spalovací rakovina, kvůli které USA vedou války v Lybii, Sýrii, Afghánistánu, Íráku apod.? 🙂
          Navíc to auto je tak složité, že poruchovost vystoupá do výšin a výroba musí logicky být naprosto neekologická.
          To ti fakt nedošlo?

          1. nerozuměl jsem tomu tvýmu
            nerozuměl jsem tomu tvýmu předchozímu příspěvku protože, snad ani nebyl česky, to zaprvý. A tomu drůhýmu jak by smet, nedává tak trošku logiku. Je to blbost cos napsal 🙂 Ale jinak mezinárodni politice a bysnysu s ropou stejne tak spalovacím popelnicím hovím jo to jo 😀 Kolik ti je roků? 😉

              1. Prius pouziva sice vsechny
                Prius pouziva sice vsechny ty 3 veci, ovsem vsechny 3 jsou roky (jiz 3 generace) temer stejne, respektive Prius byl „neekologicky“ pouze pro Jeremiho aby mel o cem povykladat v TopGearu a jeste k tomu pouzil jakousi globusovku tak to nekolikrat obleti planetu nez se to sestavi, cos je dnes celkem nesmysl, uplne stejne dnes totiz abyha drtiva vetsina dilu a soucasti aut at maj jakejkoliv pohon

                a jiste sis stejne jako nekteri dal tu praci a dohledal si a spocital“ekologickou“ zatez priusu a nejakeho jineho auta ktere ma jen ten 1 motor ze, nebo ne? pokud ne, tak jsi nouma co jen veri necemu co kdysi nekde pronesl komik v poradu ktery byl zabavnej 😉

                1. stejně je to jen
                  stejně je to jen plácání, když můžeme mít jen elektro mobil, který 100000x méně zatěžuje planetu

                2. Tak schvalne, dej sem
                  Tak schvalne, dej sem alespon jeden model, ktery se da koupit a je schopen plnohodnotne nahradit Prius (mistem, dojezdem i cenou). Mala napoveda, Tesla s trojnasobnou cenou to neni.

                  Raketu, vlastni ostrov nebo hodinky s vodotryskem taky muzeme mit…

                3. plnohodnotně ba dokonce i
                  plnohodnotně ba dokonce i víc dokáže Prius nahradit téměř jakékoliv ojeté auto z druhé ruky. Prius v konečném důsledku má totiž obyč spotřebu 5 L/100 km 😉
                  Ten žvást 1,5 L/100 Km je jen marketing, tomu věří jen velmi omezené hybridní stádo

                4. 1:0 pro fanatiky, co vic na
                  1:0 pro fanatiky, co vic na to rict…

                5. takže být založen na
                  takže být založen na faktech znamená být fanatik?
                  no, blbci budou zklamaní:)

                  goo.gl/xErInv

                  je to dokonce ještě horší jak 10 let starý diesel

                  „na dálnici při rychlé cestě z Prahy do Brna na 5,9-6,2 l/100 km“

                  prostě když nemám na elektro, má smysl koupit jen ojetinu, hybridy jsou totální nesmysl

                  2:0 pro ne-blbce 🙂

                6. J: …muzeme mit
                  J: …muzeme mit elektromobil…
                  E: …ukaz alespon jeden…
                  J: …kazdy spalovak z druhe ruky…

                  Takze asi tak.

                7. a na to „100000x méně
                  a na to „100000x méně zatěžuje planetu“ jsi preisel diky sve kristalove kouli nebo nejakym vypoctem? pokud tim vypoctem, tak ho sem prosim dodej, a ne at je tam jen nejaka petice cisel, ale at je to prosim kompoletni vypocet zahrnujici tezby a recyklace vseho co v tech autech je a kdy bude pouzito nebo je a bylo pouzito k jejich vyrobe a provozu po rekneme 15 let

  3. Při pohledu z okna na dva
    Při pohledu z okna na dva dobíjecí stojany (ehm no spíš parkovací místa s třífázovou zásuvkou) ČEZ před Corso Karlín, kde už jsem viděl i nějakou tu frontu (dvě Tesly,E-up, Leaf – no dobře část z toho je asi vozový park Trend Parku a E-up Car4Go využívaný Skanskou), si říkám, že přesně tyhle plug-in Hybridy budou jejich zabijákem. Místo rezervované pro elektromobily, jinde tu moc ve špičce nejde zaparkovat. Tak buď tam zakážou dobíjet plug-in hybridy. Nebo si za chvíli čistí elektromobilisti začnou stěžovat na fronty u veřejných nabíječek (ehm zásuvek). No snad to spíš povede k zahuštění dobíjecí infrastruktury. Ale pesimistický scénář je, že si to koupí nějaký floutek, bude v režimu GTE smrdět po městě víc jak s úsporným nehybridem a ve finále zabere místo u stojanu emisně čistšímu elektromobilu 🙁 Smrdět bude nejspíše i v nejpřísnějších emisních zónách. Papírově ty emise vyjdou. Už se těším na plug-in diesel gate, až někdo změří reálné emise bez doma přednabité baterie…

    1. ale phev je prave na
      ale phev je prave na bezemisnu jazdu po meste. ludia co na to maju dnes jazdia po meste s trojlitrami a spotrebou nad 10l/100km. vdaka phev budu jazdit bezemisne a spalovak zapnu az za mestom.

      ciste ev maju dojazd ze im stacia rychlonabijacky+garaz a zastrcky na parkoviskach ani nepotrebuju.

      1. Pochybujem ze zapnu, ked ho
        Pochybujem ze zapnu, ked ho nebudu mat kde nabijat. PHEV je len taky medzikrok, ktory mal zmysel resp. este stale trochu ma ale ten zmysel strati prichodom aut typu Tesla 3 ci Bolt (Ampera-e). Neviem si predstavit naco by mi potom bol hybrid, ktory ma iba viac suciastok co sa mozu pokazit a co treba servisovat. Ked budu ciste EV, tak nebude ina moznost nez rozsirovat pocet nabijacich miest. Osobne si myslim, ze aj v CZ ak sa toho nechiti CEZ, tak ich predbehnu iny ako u nas na SK. Bolo by super keby nase krajiny rozbehli dotacnu politiku s financiami, ziskanymi od ropakov na spotrebnych daniach alebo nejaky ekologickych daniach za spalovak. Teraz je jedinecna moznost to vyuzit, kedze cena ropy je nizka.

        1. Nemusí ho zapínat, třeba
          Nemusí ho zapínat, třeba Mitsubishi Outlander preferuje elektřinu a opravdu na ni ujede po městě 50 km, osobně vyzkoušeno. Navíc má oproti ostatním PHEV výhodu rychlonabíječky CHAdeMO, má na ni zásuvku. Takže nemusíte mít auto několik hodin na běžné zásuvce, můžete se jako plně elektrické vozy stavit na 20 minut na rychlonabíječce. Opět osobně vyzkoušeno.
          Jde opravdu o to mít ve městě ticho a čistý vzduch a PHEV těchto velikostí a typů (SUV) by mohly přesvědčit lidi, kteří dnes ty brutální bestie kupují a plouží se s nimi po městě se spotřebou 10-15 litrů a tomu odpovídajícími emisemi, aby na ně přešli. A stále budou mít jistotu dojezdu, kterou obvykle požadují, ať už ji opravdu potřebují a využijí nebo ne. Ale pak se jim jízda na elektřinu prostě zalíbí a další obr SUV s velkým dojezdem už bude plné elektro. Za pár let.

Napsat komentář