Volkswagen garantuje, že jeho baterie si udrží 70 % kapacity za osm let nebo 160 000 km

Jan Horčík - 02 Květen 2019

Volkswagen se připravuje na velkolepé uvedení prvního vozu z řady elektromobilů ID. Ty jsou postaveny na nové platformě MEB vyvinuté speciálně pro elektromobilitu.auto elektromobil MEB rodina Volkswagen ID

Takhle budou "uvnitř" vypadat vlastně všechny elektromobily z nové rodiny Volkswagen ID. Jako první půjde na trh malý hatchback s cenou, která by se měla pohybovat na úrovni dieselového golfu. Pak přijde také malý crossover Crozz, minibus Buzz, velké SUV Roomzz či plážová bugina I.D. Buggy.
foto: Volkswagen

Volkswagen aktuálně publikoval poučný rozhovor s Frankem Blomem, šéfem Volkswagen Centra excelence pro bateriové články. V rozhovoru detailně rozebírá právě problematiku baterií budoucích elektromobilů koncernu.

Dozvíme se tak, že Volkswagen si zvolil celkem tři dodavatele baterií: v Evropě jsou to LG Chem a SK Innovation (obě tu mají továrny, LG Chem v Polsku, SK Innovation v Maďarsku), v Severní Americe SK Innovation a v Číně rychle rostoucí nováček CATL.

"Naše nové elektrické modely jsou vlastně auta postavená kolem baterií, takže je spousta místa k ukládání energie. To nám umožňuje dosahovat dojezdu 550 km a za příznivé ceny," řekl mimo jiné Blome. A dodal, že hlavní výhodou je využití "skateboardového" konceptu, kdy jsou baterie uloženy v jednom celku v podvozku mezi poloosami.

Dále řekl, že cílem Volkswagenu je, aby baterie vydržely tak dlouho, jako samotná auta. Koncern bude garantovat minimální kapacitu 70 % po osmi letech nebo 160 000 km. A dodal, že i samotní řidiči budou moct ovlivnit životnost své baterie - třeba tím, že nebudou nabíjet do 100 %, ale pouze do 80 %.

Dalším skokem v bateriových technologiích mají být podle Blomeho solid-state baterie, tedy baterie s pevným elektrolytem. Na těch Volkswagen spolupracuje s s partnerskou společností QuantumScape. Očekává jejich průmyslovou výrobu mezi lety 2025 až 2030.

Volkswagen
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cíl tradičních automobilek?

Obávám se, že cílem tradičních automobilek bude opět vyrobit auta, která nebudou nesmrtelná, na čem by vydělávaly, když teď firmy koupí každých pár let nové auto a záruka je, když hodně, tak 150tis.Km...

Vždyť kdyby někdo vyrobil elektromobil s 5x delší životností a cenou srovnatelnou s dnešními auty, tak bude mít 5x menší obrat, zisk. To nikdy klasické automobilky nedopustí, tohle může udělat jedině někdo, kdo žádný zisk teprve tvoří, Tesla nebo někdo další, nový...

Degradovana baterie ma dva aspekty, ktere snizuji jeji pouzitelnost. Jeden aspekt je nizsi kapacita. Proste se nabije mene Wh. Druhy aspekt je zvyseny vnitrni odpor. Odebirany proud zpusobi vyssi napetove ztraty. Ohmuv zakon U=R*I. V klidu se nameri vetsi mnozstvi uskladnene energie nez pri jizde a vysokem odberu. To muze byt pricina toho, ze mereni rika ze dojezd je vetsi nez pak v realu. U hodne degradovanych baterii se muze stat, ze baterka s ukazatelem zbytkoveho dojezdu treba 20 km pri seslapnuti pedalu a velkem odberu najednou zkolabuje a auto nejede dal. BMS hlida kazdy clanek a pokud pri odberu diky vyssimu vnitrnimu odporu napeti jednoho vadneho clanku klesne pod urcitou hodnotu, BMS odpoji celou baterku. Proto neni dobre zatezovat degradovane baterky s nizkym stavem nabiti vysokym odberem. Akcelerace nebo rychla jizda do kopce. Ted je otazkou, jake mereni je smerodatne pro zaruku. Nejspis klidove mereni. A tudiz nevyhoda pro vlastnika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako tak čítam, máme tu novú sektu "Tesla" .

A Elon povedal (niečo iné napisali)...

Celé batérie je jeden omyl, snažiť sa vyháňať čerta diablom.

Obrázek uživatele ozana

Děkujeme za tvé moudro.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Baterie Tesly Modelu 3 obsahují o 75 % méně kobaltu než současné články Volkwagenu
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/18850-baterie-tesly-modelu-3-obsahuji-o-75-mene-kobaltu-nez-soucasne-clanky-volkwagenu

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

70% není nic moc, a co za 15 let?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Bureš chce čezko chránit před "různými šílenými nápady jako elektromobily..." !! 03:30

video.info.cz/strunc/babis-benesova-nema-co-komentovat-at-se-zabydli-a-za-100-dni-za-mnou-prijde-41524.html

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No jo, a pak se máme divit, že Tesla kašle na nějakou "Other Europe".
Doufám, že tím jenom myslel, že nechce dotace na elektromobily, jinak je to fakt kokotský tvrzení. Kéž by nás raději uchránil před
vyhozením 42 miliard do vodíkové infrastruktury. Za to by mohlo být 4000 ultra rychlých dobíjecích stanic 350 kW a měli bychom vystaráno (pokrytí větší než u čerpacích stanic).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Jistě Hrabiš neměl na mysli dotace, to je jeho typická rétorika dle aktuální nálady voličů. A ta je bohužel taková, že pro většinu populace je elektromobil stále nesmysl, navíc "nařízený" povinně Bruselem. Ten nakecá a slíbí cokoliv, jen aby získal voliče.

Obrázek uživatele Marek_

Takže záruka na baterku stejná jako nabízí Tesla na model 3:
https://www.tesla.com/de_DE/support/vehicle-warranty?redirect=no

Dalo se to čekat, horší podmánky si nemůže dovolit a lepší zase nemá důvod dát. Tipuji, že záruka na zbytek auta bude min. 2 roky bez omezení km a nebo v příplatku i do 5 let.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejne to neni. Tesla ma zaruku na 80 procent kapacity

Obrázek uživatele Marek_

Model 3 - 8 Jahre oder 160.000 km (je nachdem, was zuerst eintritt) und Aufrechterhaltung von mindestens 70% der Batteriekapazität über die Garantielaufzeit.

Model 3 mit Langstreckenbatterie - 8 Jahre oder 192.000 km (je nachdem, was zuerst eintritt) und Aufrechterhaltung von mindestens 70% der Batteriekapazität über die Garantielaufzeit.

Takže model 3 LR má o něco delší záruku (192 tis.), ale taky na 70%. Je to teda z Tesla DE, ale myslím, že je to celosvětově, nebo ne? Resp. nás zajímá Evropa.

U modelu S a X neuvádějí jakou garantují kapacitu, jen uvádí záruku 200 tisíc nebo 8 let.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No právě že to je těch 80 procent. U masového Modelu 3 si dali velké rezervy, ale údaje z reálného provozu vypovídají o fenomenální výdrži Teslích baterií. A příští rok kdy má jít do produkce ID od VW přide Tesla s novou generací baterek vyvinutých právě pro dlouhou životnost až 1 milión mil.

Potřebujou je kvůli robotaxi a náklaďákům.

Obrázek uživatele Marek_

No právě, model 3 a nový VW jsou zhruba cenově na stejné úrovni, tak je potřeba je srovnávat. A ne s modelem S a X, které jsou min. dvojnásobně dražší, nemyslíte?

A jak už jsem uvedl i dal odkaz, Tesla u modelu 3 jasně deklaruje tu záruku na baterku úplně stejnou jako bude dávat VW na ID, to je to podstatné pro zákazníka, tak o čem se tady bavíme?

Samozřejmě, ty baterky mohou vydržet klidně půl milionu s degradací řekněme na úrovni 70-80 procent, jistě. Ale záruku na to nemáte, ani u VW ani u Tesly.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozdíl je v tom, že Tesla tyhle baterky už nějakou dobu používá a VW je teprve připravuje a v době kdy se VW ID dostane na trh, tak Tesla už bude mít novou generaci baterií s 3x delší životností. VW je 3-5 pozadu za Teslou. Spíše více.

Obrázek uživatele Marek_

Pokud se bavíme o záruce, tak rozdíl není žádný.

Až bude mít Tesla novou generaci baterií a dá na ně lepší záruku, pak se můžeme bavit. Zatím jsou na tom s VW úplně stejně.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně na tom nejsou už jenom proto, že žádný VW ID neexistuje, když už chceme mluvit o přítomnosti. Tesla M3 se prodává od roku 2017

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě. Takže až přijde VW ID na trh a ty záruční podmínky budou takové jaké je VW deklaruje, budou na tom s Teslou 3 stejně.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten článek vyznívá fakt strašidelně. To je jakoze my VW neumíme udělat pořádnou baterii ani je nemáme , proto je budeme brát ze všech stran abychom těch 200 tisíc aut nějak .... . Nemůžeme vám na ně tudíž dat nijak skvělou záruku, ale to nevadí naše auta se stejně poslední dobou po 150 000 sypou , tak to budete mít tak akorát . Na lepších bateriich teprve děláme tak snad po roce 2025 bychom ..... možná .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musíme vám na to dát bohužel tak mizernou záruku jako se dívá i na americký zatékající šrot Tesla 3.
Naštěstí pokud si v nastavení dále šetrné využívání baterie na jen 10-80%, tak by vám to typicky mělo degradovat 3-4x pomaleji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdybys aspon nelhal

Obrázek uživatele Marek_

Co se týká záruky na baterku, tak má pravdu, je opravdu stejná jako pro Tesla model 3, viz můj odkaz na Tesla DE. Nebo máte jiné informace?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

160 tis km???? Tak to je důkaz, že krom Tesly dělají všichni ostatní totální zmetky záměrně..... koupit EV mimo Teslu může jen naprostý blb, co pak jen prodá nepoužitelný krám za 0 Kč :-D

Obrázek uživatele Marek_

Ty jsi opravdu blbeček, vždyť to je to samé, co nabízí i Tesla na svůj model 3, se podívej:

"Model 3 - 8 Jahre oder 160.000 km (je nachdem, was zuerst eintritt) und Aufrechterhaltung von mindestens 70% der Batteriekapazität über die Garantielaufzeit."

Zdroj:
https://www.tesla.com/de_DE/support/vehicle-warranty?redirect=no

To znamená, že pokud bude VW kvůli špatné baterce nepoužitelný krám, jak píšeš, tak stejný krám je i tesla 3 :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla veřejně deklaruje, že její baterie vydrží půl mil km bez výrazné degradace a plánuje 1 mil. mil..... to ti žádný jiný fosil terorista neřekne, blbečku :)

Navíc M3 má tu záruku proto, že jde o levnější auto a horší baterie v MS a MX mají neomezenou záruku na km na 8 let. Je vidět, že moc nechápeš svět kolem sebe, prostě takový blbeček, no :)

Obrázek uživatele Marek_

Deklatrovat může Tesla co chce, podstatné je, co uvádí v záruce. A ta je u modelu 3 jasně daná - úplně stejně jako to uvádí VW. Jenom u modelu 3 LR má záruku o něco delší, místo 160 dává 192 tisíc.

Ano, model 3 je levnější model, stejně tak jako i VW bude levnější model, takže je potřeba je spolu srovnávat.

Takže je to tak jak jsem psal - záruka na baterii je stejná u modelu 3 i u připravovanéhou VW a pokud to nechápeš a nevidíš, tak jsi opravdu ten blbeček. Ostatně, to tady dokazuješ pořád, takže mě to nepřekvapuje.

Dal jsem ti odkaz na záruční podmínky, tak si je přečti a pokud nejsi úplný debil, tak musíš dojít ke stejnému závěru ohledně záruky na baterky u Tesly 3 i u VW. A je úplně jedno co tesla nedlaruje, deklarovat může každý co jen chce (i VW), podstatné je, jaké jsou podmínky záruky. Chápeš?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Radovan

Píšete Marku: "Deklarovat může Tesla co chce, podstatné je, co uvádí v záruce."
Ovšem (nejen) já Vám k tomu řeknu po létech špatných zkušeností se sliby koncernu VW jediné: "Deklarovat může VW pro záruku baterek I.D. co chce, podstatné je, že žádný I.D. elektromobil nevyrábí a neprodává."
Promiňte, ale hádat se tady na 2/3 délky vlákna o rovnosti slibů VW a reality Tesly Model 3 je fakt úlet. Tedy pokud nepatříte ke skupině osob, která má ráda jitrnici, jakou svět neviděl....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Vaši skepsu ohledně EV od VW chápu a nedivím se. Ale o to tady nejde.

Reagoval jsem na toho blbečka, co si říká jenja. Bez toho, abychom se bavili o VW, tak píše, že záruka 160 tis. km a 8 let je nic moc a následně vyzdvihuje Teslu. Jenomže Tesla dává záruku právě taky těch 8 let a 160 tis. km. Tak proč píše, že je to málo a vyzdvihue Teslu, když ta dáva přesně to samé. To je právě úlet :-)

Bavoili jsme se o záruce, kdy jenja nepochopil ani po mém odkaze jak je to s tou zárukou Tesly na baterky, tak se nedivte, že mu to pořád musím opakova, když je tak natvrdlý.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tesla je na tom stejne, verze 90d, vyuzitelnych kolem 68kwh po 110tkm. Takze prosta matematika 0,7x90 =63 a to to bude tak akorat rado, aby to melo po 160tkm. Nebo si je nutny priznat, ze u tesly 90=78 a pak je pokles kapacity pouze neco pres 10%. Zazraky se kazdopadne aspon u verze 90 nedeji. A nejsem jedinej s touhle zkusenosti s 90 baterii. A rada, prodat cely auto a koupit verze se 100.
EV je na zacatku a je nutny na to zatim takhle nahlizet. Tvoji reci:
Jenom blb si koupi Teslu, aby po 110tkm ujel pouze 200km..

Jen opravim dezinformace. Oznaceni TMX 90D neznamena ze ma uvnitr vyuzitelnou baterii 90kWh. Toto nikdy nikdo netvrdil. TMX 90D ma vyuzitelnych 81.8kW, takze pokud mas ted vyuzitelnych 68kWhm tak je to pokles o 17%, nikoliv o 30%. Stranou nechavam pochybnost o tom jestli opravdu mas vyuzitelnyc pouze 68kW. Jeste sem necetl o cloveku s degradaci baterie o 17% po 110k km.

Prošel jsem s tím asi tři cykly mezi 98-100% a řekněme někam mezi 15 až 30% zbývajících a nikdy to nespotřebovávalo víc než 33kWh na 100km (průměr tak 30) a vždy reálný dojezd vycházel kolem 200km s malou rezervou. Takže jsem podle odebraného množství energie ukázaných dopočítal tak nějak těch 67-68kWh celkovou kapacitu. To by i odpovídalo tomu, co se do auta nabilo a co ukazoval palubní počítač. Každopádně to byla novinářská testovačka s určitě nelehkou minulostí.
Já tím jen chtěl říct, že 70% po 150tkm je naprostý minimum, který to musí zvládnout i když se k tomu chová někdo jako dobytek. Je to stejný jako s 5 let dlouhou zárukou na běžný auta. Některým se měnil motor za nový, jiné najede 400tkm s původním turbem..

Každopádně NEVĚŘÍM, že existují baterie, které téměř nedegradují. Zde někdo odkazoval na graf se ztrátou kapacity a některé Tesly vycházely na kolem 5% za 100tkm. Pak je taky otázkou, jak bude degradace pokračovat řekněme po 200Tkm a 8 letech..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Projel jsem 3 cykly, jednou mi měnili destičky , jo a taky zadní kotouče a dvakrát mě došla baterka,
Tak mě vždycky odtáhli. Ted jse tady jako specialista na Teslu.tak se ptejte, rád odpovím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za tři nabití akumulátoru (tři cykly) ti měnili destičky a kotouče? No dobrý .... A s těmi tvými odtahy vozidla, odborníku elektrický - mně třeba došlo palivo v autech asi desetkrát -- a co myslíš? Je to blbým autem anebo blbým řidičem (tedy mnou)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

že by vtip :)

Ok, tak to mas fakt nejaky spatny kus. Toto neni standart pro Teslu. Mrkni treba tady na prumerne hlasene degradace : https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

Obrázek uživatele Kuk

On má nějakou Teslu, já myslel že si jí jen půjčil.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To auto rozhodně moje NENÍ. Psal jsem jenom svojí zkušenost. Ono je podmínkou pro vložení příspěvku vlastnit Teslu?!

Obrázek uživatele Kuk

Ne, proč?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Doba nákupu EV k mojí společnosti zraje, ale TMX je moc velký a tady drahý. Chtěl bych něco menšího a řekněme si to narovinu, konvenčnějšího. Nepotřebuji falconwings, nemusím mít Google navi, neoceňuji autopilota, nemusím mít sedadla druhé řady ovládaná elektricky atd.

Obrázek uživatele Radovan

Prošel jsem si Kesu Vaše zadání a můžete si vybrat hned: od Renaultu ZOE (elektrické Clio), přes VW eUP, VW eGolf, Kia Soul EV a Hyundai Ioniq až po Nissan eNV200 osobní verzi, a to v libovolné z nabízených kapacit baterií. Všechno Vámi požadované splňují a jsou jak docela dostupné (ve skladovce i eGolf), tak dokonce do konce května pod dotací. Další kolo bude na podzim 2019. To si nedělám legraci, to je fakt v ČR k dispozici.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tak to netusim co je zac. Predpokladam ze kdyz tu rozumuje o dojezdu nejake specificke tesly tak je jeho.

To je teda výhra, životnost po celou dobu vozidla. Podle nich teda 160tkm.
70% kapacita naměřená kým a jak? Nějakými trapnými dílky nebo diagnostikou, která jim napíše to co chtějí?
Tak Soul EV má záruku 150tkm že neklesne baterie pod 70%. Auto má 143tkm, diagnostika ukazuje posledních 30tkm 73% a přitom dojezd je při stejné spotřebě na 50% dojezdu nového vozu. Reklamoval jsem to, ale nečekám že to dobře dopadne. Články vyměnit neumí, pouze celou baterii v ceně 619000,-
Každý si tu myslí, že 70% kapacity baterie je 70% dojezdu, tak to ani omylem! Zpomalí se rychlonabíjení, někdy to dokonce nejde přes 75%. Prostě ty články co jsou na tom nejhůř ten celek nepustí.
Jo a není to jediný kus v Evropě jak tvrdí KIA, jsou to dvě ze dvou co mám, takže 100% neúspěch.

---

ecotaxiolomouc.cz

Mohu se zeptat jak jsou na tom baterie Vašich Ioniqů ve srovnání s těmi dvěma Souly ? Předpokládám že jedou v podobném režimu. Díky.

Všechny budou mít stále 100%. Když se podíváte na video ElectricDave, tak má ve 110.000 km stále 100%.
https://www.youtube.com/watch?v=Fz5-dWWGDpk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je potřeba odečíst pomocí OBD II, auto může ukazovat nějakou obecnou hodnotu.

Auto neukazuje nic... (nepočítám SOC_DISPL).
Samozřejmě že se to musí změřit alespoň TORQUE přes OBDII, nebo servisem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pak to ukazuje nesmysl, taky záleží na nastavení výpočtu v Torque, taky si tam umím nastavit SOH na 100% ale z fyzikálního hlediska je to nesmysl. Řada aut má samozřejmě baterii s větší kapacitou než uvádí výrobce a tím se degradace baterie schová za tuhle fintu výrobce. Stejně to ukazují i ostatní Ioniqy nebo Kona - prostě finta výrobce.

Používám tyto PID (předpokládám, že i ostatní):

https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs/tree/master/Ioniq%20EV

https://github.com/Felger/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs/tree/master/Ioniq%20EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě se tam načítají pořád stejné hodnoty Min detoration Hex 03 a Max detoration Hex e9 a tím pádem je výsledek stále 100%. Samozřejmě tyhle hodnoty tam ukládá FW auta, pokud se tedy nemění, je to celé nesmysl. Soul má prakticky identickou baterku a každý měsíc tam jsou jiné hodnoty.

Vyčetl jsem nyní přes terminal:
z=3 (hex 03)
aa=232 (hex e8)
Máte pravdu, že tyto hodnoty se asi nemění, takže SOH=100%
Čísla článků (max, min) se ale mění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel se mění jen čísla článků, samotné hodnoty Min Max se rovněž nemění, takže z těchto hodnot nelze vypočítat skutečné SOH.

Našel jsem odpověď:)
BMS v Ioniq již neposkytuje údaje o zhoršení z celkové kapacity, stejně jako to bylo v případě Soul EV, ale z využitelné, kde je 10% rezerva. Z tohoto důvodu budeme znát data o znehodnocování, tedy pokles pod 100% nastane, až se vyčerpá 10% rezerva (cca za 2-3 roky).

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to je husty, rekl bych. Takovyhle informace moc lidi ke koupi EV nepresvedci. Ale dik za to ze to sem davate, proste je to fakt. Ja sem zvedavej kolik vydrzi moje pidibaterka v Priusu PHV 2012. Ted asi 900 cyklu za dva roky. Jedina vyhoda je ze se automaticky udrzuje SOC mezi asi 24% a 84% a pak neumi rychlonabijeni, coz ji taky chrani.

---

Prius PHV (2012)

Uvažuji o Kia eNiro, ale když vidím že do Soulu nabízí nové baterie za cenu pomalu nového auta, tak to snad budu zvažovat i Nissan Leaf 62khw... Tam, alespoň podle toho co je na internetu, je nová baterie za přijatelnou cenu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V klidu. Zdejší vám vysvětlí že baterie je napořád. Ev je velmi jednoduchý a nema se na něm co pokazit. A jeho údržba je takřka nulová.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tú cenu baterie myslíte vážne, nie je tam jedna 0 navyše?

Je to naprosto přesně včetně DPH. Dokonce mě celý auto jako nový stálo míň.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to nemám slov :(
Treba do nich stále tlačiť, nech to vymenia v záruke. Možno by pomohlo do toho zapojiť aj šikovného právnika. A nezávislé meranie kapacity, certifikát od ich diagnostiky...

Obrázek uživatele Radovan

Je to výjimka, že někdo má na malobaterkáči v ČR tolik najeto. Navíc firemně ve sledovaném provozu. Opravdu by to chtělo jít do reklamačního sporu, protože se nám tady může stát, že výrobci, kteří lhali o spotřebě spalováků, plynule a beztrestně přejdou na totéž u elektromobilů. Expertů na baterie máme v ASEPu dost, takže bychom mohli společně zkusit pilotní reklamaci a případný soud/narovnání s Kia. Buď je to donutí uvádět pravdu a snížit záruku nebo platit nereálné sliby. Obojí je ve prospěch zákazníka. Jen to musí někdo prošlapat, tuhle cestu. Nebude to jednoduché a nebude to ze dne na den.
Prostě jednoduchá logika kapacita baterie = dojezd, podobně jako spotřeba nádrže = dojezd. Mám-li 73% kapacity, musím mít 73% dojezdu. Jinak je auto poškozené v záruce.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes jsem se bavil s člověkem o baterii Soul a ten má naprosto jiné zkušenosti, v servisu mu řekli, že když u baterie kapacita klesne, klidně mu výmění jeden či dva články, naformátují a může fungovat dál.

Jeden člověk povídal, tak takových už tady bylo spousty. Věřím tomu co vidím.
Dokonce jeden chytrák z Ostravy mě u nabíječky přesvědčoval, že má na cestě z Koree přídavnou baterii do Soulu, která prodlouží dojezd až na 500km a má velikost kufru do letadla. Je to dva roky zpět, byl to Soul 2015.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Může být, takže jsi napsal výrobci jestli to tak opravdu je předpokládám ?

Hrozí mi, že mě to bude stát zmíněných 619000,-Kč za novou baterii plus práce, takže si buď jistý že dělám a v budoucnu nepřestanu dělat vše, aby výrobce dostál spravedlivě slibům o záruce.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele UDA

Buď máte špatných pár člankú pak pomůže toto
http://www.hybrid.cz/kia-uvadi-na-cesky-trh-s-novou-technologii-opravy-akumulatoru-u-elektrickych-aut

Nebo odesla celá , ta cena je sice šílená , ale po tom co jsem platil 65 tis. Za jeden prední lekrektor na Niro se nedivím ničemu.

Ten článek jsem samozřejmě četl, o to víc jsem se při něm smál. O žádné výměně článků nechtěli ani slyšet. To už jsem měl v prvním Soulu novou baterii.
Samozřejmě se snažím , aby to bylo v záruce, tedy do 150tkm. V tom případě dostanu novou baterii, nechtějí se prý v tom hrabat a zřejmě tu použitou vezmou na testy. Zřejmě jen nemají dost dat a ta z reálného provozu s vysokým nájezdem se jim budou hodit.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele UDA

A máte špatných pár článků? Podle rozdilu napětí při vybitém voze?

Věřím že Vám to nakonec vymění. A jak je to auto staré?

4.1. 2016

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Josef

Natočit youtube vlog, ideálně v angličtině. A propagovat to všude kolem. O Soulech se tohle ví, dochází tam k poměrně rychlému selhání jednoho nebo dvou vadných článků, baterka celá je jinak solidní... A navíc Soul není až takový malobaterkáč, takže by měl držet. 28 kWh se zase tolik necykluje a nevěřím, že by měla Kia horší chemii než třeba Samsung SDI. Podle mého je to dané jenom tím, že jsou tam pouch články, které jsou prostě výrobně mírně náchylnější k selhání. Jsem si jistý, že by se měl dát sehnat servis, který to zvládne vyměnit, i kdyby měli vyměnit celý modul, je to furt levnější než další varianty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Viděl jsem asi 2 výměny baterie a obě baterie byly použité (remanufactured battery), tedy nechápu cenu 619 tis. Kč, když výrobce používá repasované baterie běžně. Podle mě to je odstrašení zákazníka, začal bych to řešit s německým servisem.

Obrázek uživatele Josef

V tomhle se shodneme. Podle mě se jim do toho prostě nechce.

Obrázek uživatele Radovan

Poraďte prosím který ze servisů Kia to byl, ona je totiž možná i neochota místního servisu jako takového. Když jsem sedlal hydraulické Citroeny BX, zdaleka jsem se vyhýbal ostravským i zlínským servisům a jezdil s autem k panu Míšovi do Kroměříže. Později k repasi koulí u auta po záruce k členovi Citroen klubu do Nového Jičína do garáže.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel jsem se nezeptal na název servisu, je to člověk z Prahy, takže předpokládám pražský autoservis, rovněž bych s dotazem zeptal v německém servisu který bude výrazně lepší (lépe vybaven, více zkušeností).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Je to člověk z Prahy" takže to máte jen z doslechu z hospody a netušíte co tady potíte? Statistiky z reálného provozu ukazují degradace do 20% a 200k km a vy tady potíte housenumer "jeden člověk povídal". Nezdálo se vám to nakonec ve vašem vlkém snu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toho člověka znám od vidění, občas se potkáme ve Vestci. Má doma tři EV, manželka jezdí v Kia Soul a baterii probíral s někým ze servisu. Byla to náhoda, že o tom zrovna včera mluvil, to je celé. Pokud chce někdo věřit tomu, že Kia opravuje baterie tím způsobem, že prodá celou baterii za 75% ceny nového auta, pak ať věří.

Obrázek uživatele Josef

Já bych věřil, že konkrétní servis na to prostě sere, nikdy to nedělali a dělat to nechtějí a bojí se toho. Výměna celé baterie je podstatně snazší... A taky dražší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně na tom mají cca 50% marže.

Obrázek uživatele Josef

To je další věc. A ještě tím odradí zákazníka od dalších budoucích EV, na kterých mají naopak marže velmi nízké.

Obrázek uživatele UDA

Si nechte v servisu udělat měření kapacity baterie, Mitsubishi mě to normálně udělali dokonce zadarmo. Jestli to ovšem KIA umí. Se pustí test auto si pomocí topení ,nebo klimatizace podle teploty okolí vybije baterku a při následném pomalém nabíjení si měří proud . A ukáže se výsledek.

Jinak protože si auto dělá rezevu tak máte pravdu, že dojezd klesá více než % na baterce. A navíc auta jako celek je už opotřebené (ložiska, diferenciál) to tomu také asi nepřidá.

Jinak bych se divil , že neumí vyměnit vadné články pokud ovšem máte nějaké vadné. Někde tady vyšel i článek o tom že na to mají nějaký balancér.

Ideální je vybít auto na nějakých 10% a přes diagnostiku změřit napětí na článcích.

A pozor na brzdy jsem je na Mievu vyčistil a přidalo to 10 Km na dojezdu. Udělejte rychlejší jízdu cca 10 Km pokud možno bez brždění a musí být úplně studené, případně i ložiska změřit infra teploměrem.

Tak abych byl stručný.
KIA není MITSUBISHI, měří pouze olověnou 12V baterii, ne trakční.
Článek o KIE a balancování článků vyšel, ale platí to možná tak v Korei. Stejně jako to, když při uvedení na trh měli v Německu 100kW nabíječku a Soul to dával za 20 minut do 80% je samozřejmě nesmysl na Chademo.
Já si na diagnostice můžu měřit co chci, ale směrodatné je to co naměří jejich diagnostika. Mě to ukazuje battery health 52%, jim na jejich 73%. A to já vidím i samostatné články, oni to tam vůbec nemají.
Musí se ale jedním dechem říct, že když ten první Soul měl 69%, baterii zdarma vyměnili, což ale bylo při 105tkm.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel to je osud malých baterii, protože na nájezd 150000 km je potřeba zhruba 800 až 1000 cyklu, což je maximum na tyhle baterie, samozřejmě při dvojnásobné kapacitě bude nájezd mnohem vyšší při stejných cyklech.

Obrázek uživatele Josef

Hele, ono vážně hodně záleží na chemii. Hodně se vrtám v bateriích kolem BMW i3, jsou to Samsung SDI a zdá se, že opravdu drží... Reálné degradace vlivem ujetých km se prakticky nedějí, ty baterie stárnou spíš věkem. K nějaké degradaci samozřejmě dochází, BMW (Samsung) ale uvádí jmenovitou kapacitu článků 60 Ah, přičemž skutečná hodnota se při 0,5C blíží spíš k 64 Ah, takže to samozřejmě pokles zamaskuje. Nicméně auta s velkým nájezdem cca 160 tisíc km v USA měla faktickou degradaci asi 8 %. To není nic strašného na takový malobaterkáč.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to sem zvedavej kdy mi klekne moje v Priusu PHV 2012. Za 2 roky tak 900 nabijecich cyklu. 11000 km na elektriku. Dojezd zatim neklesa tak ze bych si toho vsimnul. To je primo mikrobaterie.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Priusu je jiná baterie (NiMH), s podstatně vyšším počtem možných cyklů, ovšem taky stojí skoro 50 tisíc, tedy při té kapacitě (1,3 kWh) nic levného.

Obrázek uživatele Tomáš

To ano ale ja mam Prius PHV (Plug-in Hybrid Vehicle) a ten ma prave Li-On baterii s kapacitou 4,4 kWh. Nastesti ma aspon chlazeni vetrakem, a to se v lete skutecne zapina.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Novej Prime má 2x tolik, 8,8 kWh.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě doplním že od 3. generace se používají spec. Li-Ion baterie.

Obrázek uživatele Tomáš

Ja myslim ze vsechny Priusy krome PHV a sedmimistneho Prius V pouzivaji porad NiMh baterie. Ale koukam ze mate taky pravdu. Vetsina modelu ctvrte generate pouziva opravdu Li-On. A taky mam pocit ze zalezi na zemi kde se prodavaji. Ale treti generace myslim krome PHV pouzivala jen NiMh. Jesli ne a mate zdroj tak poslete. Zajima me to.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Lithiovky maj jen zásuvkové PHEV a Pluska čili V, kvůli uvolnění prostoru v kufru. Pluska je mají v opěrce mezi předními sedadly. O dost větší NiMH by se tam prostě nevešla.
Lionku má vedle PHEV modelu Prius Prime i Prius Two Eco model a ten není zásuvkovej. Je jen asi o o 50 kg odhlečenej aby měl ještě nižší spotřebu a byl víc eko.

https://youtu.be/euFsMsqow-E

Dle Toyoty jsou současné NiMH baterie prý jen o 25 % težší než Lionky a o 20 % větší. Lionky se používaj pro zásuvkáče protože vydržej víc cyklů, kdežto NiMH vydržej větší mrazy a proto je používaj třeba pro AWD modely. Současný Prius PHEV Prime model má díky větší baterce o dost menší kufr a težký zadek. To se snažila Tojota vykompenzovat lehčíma zadníma dveřma z uhlíku a odstranením zadního stěrače!! Prime je taky jen 4 místnej zatímco Eco je 5ti místnej :)

https://www.greencarreports.com/news/1120320_lithium-ion-vs-nickel-metal-hydride-toyota-still-likes-both-for-its-hybrids

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Dik za uzitecny informace. Jen dodam ze Prius Prime model 2020 uz bude konecne 5-ti mistnej. Tady je dokonce i fotka zadnich sedadel. Na tech japonskych strankach.

JA http://driver-box.yaesu-net.co.jp/new-article/16291/

ENG https://www.greencarreports.com/news/1122909_2020-toyota-prius-prime-gains-seating-for-5-apple-carplay-revamped-lineup

Jeste jsem objevil zajimavej clanek co se toho myho auta tyce. Google prekladac to prelozi uz celkem rozumne.
https://response.jp/article/2012/05/02/173877.html
Pisou tam treba ze diky vetsi baterii ma o 20% lepsi rekuperacni schopnost. Tak sem konecne pochopil proc mi vychazi lepsi spotreba i v hybridnim modu (v porovnani s obyc. Priusem). Navic pri rekuperaci z delsich kopcu nejsem omezenej velikosti baterie. Teda byl jsem jdenou. To se mi podarilo nabit 20km, baterku do uplnyho maxima. Kdezto obycejnej hybrid narekuperuje brzi a pak musi brzdit motorem nebo destickama. Ale to uz docela odbocuju.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele UDA

Jedině bojovat a nevzdávat to. Vy máte ve firmě i Hyundaie? Já jsem u Hyundae neměl nikdy problém s uznáním záruky když byl problém vyměnili co bylo třeba i preventivně. To u KIE mají trochu jiný přístup , né že bych nebyl spokojen ,ale určitě více šetří nevymění nic co by nebylo třeba asi to je dáno tím že tu nemají fabriku. Zvoli jsem NIRO protože Ioniq je nižší a nemůže mít tažné, jinak bych příště určitě volil hyundai.

Jestli půjdu do nového čistého EV tak zvolím určitě Konu před Nirem i když je menší.

V KIA mi vymění na co si ukážu, čepy, ramena, vše co se dá subjektivně uznat. Ale baterie je na procenta.
U Huyndaie je domluva horší, tam i na pravidelných prohlídkách mění nesmysly a zbytečně se to prodrazuje.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ukažte na auto a oni vám vymění celý auto.

Obrázek uživatele UDA

Tak to je asi servis od servisu.

Nebo trapnyma kilometrama jako Tesla, ktera na 100% nabiti ukaze 440km, aby pak ujela 200..

Obrázek uživatele Michelin

Zalezi jak mate nastaveno z ceho ma pocitat dojezd. Ja si nastavil procenta a obcas sleduji dojezd vedle grafu pocitany dle stylu jizdy, a tam to vzdy sedi.
Jste si mel koupit Leafa. To by jste ziral jak se z vice nez 200km stane 130km.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už sa to tu preberalo viac krát, že tvoja skúsenosť je ojedinelá a nedá sa to povedať o každej Tesle. Myslím, že diskutujúci "JU" má tiež TMX90 a jeho využiteľná kapacita je omnoho viac. Ja mám S75 a kludnou jazdou bez prudkých zrýchlení (na štýle jazdy velmi záleží) z nej dostanem takmer 70kWh a to už mám takmer 70tis. km. Ak idem tempomatových 150km/hod, tak by som prešiel asi 250km a. podla údajov na palubke by som z baterky vytiahol 67kWh (nikdy som to ale uplne na 0% neskúšal).
Ak si dobre pamätám, tak tá tvoja TMX bola nejaký novinársky kúsok. Ktovie ako s nou počas tých 110tiskm zachádzali, nabíjali, atď.
Normálne by som si ju zo zvedavosti požičal, je možné ju vybaviť? Rád by som ju otestoval, lebo o takejto degradácii som ešte nepočul.

Vyuzitelna kapacita elektromobilov je velmi zavisla od mnozstva parametrov a moze sa zmenit po niekolkych dialnicnych divokych jazdach u tesly aj o 4kWh dole a nasledne po viacerych kludnych okreskovych jazdach naspet o 4kWh hore. Prakticky nikto nedokaze ani z novej baterie dostat tolko energie ako tvrdi vyrobca - lebo ten predpoklada dlhy suvisly odber energie. Uz davno som to prestal sledovat, lebo aj tak aktualnu kapacitu, ktoru tvrdi BMS nejako podstatne neovplyvnim a ani zivotnost baterie nejako podstatne neovplyvnim. Samozrejme zachovavam zakladne pravidla nabijania. Neobmedzujem sa v zrychleni ani dialnicnych rychlostiach. Elektromobil je o radosti z jazdy, u tesly sa spravidla staci spolahnut na vypocet co robi navigacia a ked nechcem ist napr. pred koncom cesty nabijat, tak radsej spomalim.

90tka teslacka bateria je rovnakej konstrukcie ako 85tka, ma rovnaky pocet clankov, no trosku lepsiu chemiu, tak z nej vyzmykaju trosku viac ako z 85tky. Vedel som, ze 90tka je v podstate este prva generacia teslackych baterii, no nechcelo sa mi uz cakat na 100vku a AP2. Je jasne, ze 100vka je lepsia, ma novsiu konstrukciu a viac clankov. Uz mam dost rokov a nechcel som cakat na lepsiu technologiu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele kluci nemyslim to vubec zle. Ale co ma za smysl se tu porad ohanet zrychlenim, kdyz potom v realu musis jet klidne abys nekam dojel?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neviem kde som sa ohánal zrýchlením?
Medzi svižnou a kludnou jazdou je u mna rozdiel vo využitelnej kapacite asi 3-4kWh. S predvádzaním zrýchlenia som už dávno skončil. Jazdím si tak ako chcem, alebo momentálne potrebujem.
Viete, čo je najzaujímavejšie? Omnoho častejšie stretávam "vytunené" spalováky (pravdepodobne vykuchanými filtrami), ktorí stále dookola chú dokazovať, že ten ich vylágrovaný sračkomet je lepší, rýchlejší ... Vo väčšine prípadov im vždy uhnem, čo najviac sa dá a potom sa pozerám na dymovú clonu, ktorá za nimi vo väčšine prípadov zostane.
To je lepšie?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nemyslel konkrétně osobně vás a ani jsem vás nikde nejmenoval. A jak sem psal, nemyslím to ani nijak zle. Ale zrychlení je jeden z nejčastějších argumentů který tu zaznívá.

Druhou polovinu vašeho příspěvku považuji za bezpředmětnou, protože jsem nikde nepsal že je spalovák lepší. Vůbec jsem se tím nezaobíral. Nechci se do podobné diskuze vůbec pouštět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je mi líto, psal jsem to už miliónkrát... koupit šmejdské EV mimo Teslu může jen blb..... sorry za pravdu

70 % a 160 tisíc? To snad vydrží i Leaf, ne? Většinou teda... :-D
To už dneska není žádný zázrak. Zvláště pak pro tak revoluční techniku, jako bude mít VW. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Žádnej zázrak to neni. Jsou to stejný podminky jako tesla model 3.

VW zatím jen opisuje od druhých. Už aby z nich konečně něco vypadlo.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Tomáš

Nemejte obavy. Az to spusti, to bude takovej ficak ze se budeme vsichni divit.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

A co konkrétně bude tím fičákem, nedostatek baterek?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To jo. Hlavně ti, co naivně doufají, že to bude stát jako Golf TDI :)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jo, kéž by to byl alespoň takovej fičák jako u Tesly, ale půl milionu EV příští rok opravdu nevyrobí. Spíš to bude takový váneček a budeme bouchat šampaňský, pokud celý VW Group dohromady dá 200 tisíc.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

No u Tesly je to hlavne financni ficak. Doufam ze to ustoji. Ale dneska jsem se byl podivat v Nagoji poprve na Model 3. Meli tam zatim jen verzi s levostrannym rizenim. A musim rict ze v realu vypada fakt dobre, daleko lip nez sem cekal. I ten jednoduchej dyzajn je v realu daleko lepsi. A auto na me pusobilo porad jeste celkem luxusnim dojmem. Meli by ji zacit prodavat tady v Japonsku snad ve druhy polovine letosniho roku. Ale ani prodavaci jeste nevedeli. Lidi tam moc nebylo ale porad prichazeli novi, takze sem si to v klidu prohlidnul. Video tady. https://youtu.be/fPxU4DqmPaw Upozornuju ze kvalita videa je silena a neni treba to zduraznovat. Sam to vim. :-)

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele ozana

Čekal jsem nějakou hrůzu, ale kvalita videa je dobrá.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Tomáš

Dik. Bohuzel nemam ani v tele ani v objektivu stabilizator a je to znat. Ale budou i horsi klipy na netu, to je pravda :-).

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Krueger

Pekny dik

Obrázek uživatele Tomáš

Rad se podelim. Bohuzel jinak tu zas az tak moc EV nejezdi. Dneska vejlet 90km po venkove a videl sem stat jednoho staryho Leafa. A dva lidi koukali doslova jak puci kdyz sem nabijel Priuse Plugin. Chlap k tomu prisel a zjevne nechapal. Evidentne povedomi porad maly. Model 3 by to mohl trosku popostrcit. Prehnany nadeje si nedelam ale Superchragery jsou jediny poradne pouzitelny nabijecky v Japonsku. Bohuzel sit neni moc husta. Chadema jsou max 50kW a vetsinou omezeny na 30 minut. Jo jako fakt....to se pak nemuzou divit ze s EV lidi jezdi hlavne kolem komina.

---

Prius PHV (2012)

No já už se divím i bez fičáku. A to celý roky. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muskovy baterky mají životnost 500-800 tisíc kilometrů a na příští rok připravují novou verzi s životnosti 1,6 miliónů kilometrů.

Ale tak na začátek to není úplně špatné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

První se podívej, jaké záruky oficiálně Tesla poskytuje ve skutečnosti. To je to tvrdé žalovatelné číslo o kterém se tady s VW bavíme.

A schvalne vis, jakou zbytkovou kapacitu GARANTUJE Tesla po nejakych ujetych km? Ano spravne, zadnou. Takze z toho, ze VW napise nejake cislo, za ktere jsou se ochotni postavit, bych fakt nevyvozoval, ze to vic neda...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Tomáš

Pri cene Tesly se to fakt vyplati.....

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vyplatí: 3x kvalitnější pohon i baterie, 3x větší a prodáš to za nenulovou cenu, až si budeš chtít pořídit novou Teslu narozdíl od ostatních EV šmejdů u kterých budeš rád, že je vůbec prodáš za pár korun ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hehehe. Odpadavajici poloosy, 20% aut v oprave, delka opravy 45 dni. Cimska firma. No nekup to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

můžeš dát nějaké statistiky, nebo LŽEŠ, ubohá socko? :)

Obrázek uživatele Tomáš

Nelzu a socka nejsem a i kdybych byl tak se za to stydet nebudu. Ubohej je ten kdo anonyme nadava. Nelzu proto ze to je informace z tisku (o ty cinsky taxisluzbe).

---

Prius PHV (2012)

Hele, nebude sám. Když jsem kdysi uvažoval o Tesle, tak jsem se bavil s majitelem Ska a v 60 tisících km už tam měl třetí zadní motor. :-)
Já myslím, že stačí zajít na kterýkoliv sraz majitelů Tesel a poslechnout si jejich trable. Tesla je především superpočítač na 4 kolech, stavět pořádně auta se Tesla pořád učí za pochodu.

Obrázek uživatele Tomáš

No a to je vono. Luxusni kara, elektromotor kterej je jednodussi nez spalovak po vsech strankach a takovy problemy. Tak snad se lepsej. Statistiky jsou asi tajny co....

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle Cinske taxisluzby, chtel jsem napsat.

Jj, až bude VW reálně prodávat to svoje vysněný auto velikosti Golfa s dojezdem 300 km za 600 tisíc, tak si povíme. Zatím prodává jen pěkný reklamy. Nic víc. Na rozdíl od Tesly. Jestli to dopadne jako s jejich E-tronem, u kterýho slibovali 500 km dojez ale nakonec je to jen 300...

Realita u VW bude následující. Dojezd se jen nepatrně snížil na 200 km a základní verze stojí opravdu jako Golf v dieslu - tedy Golf v dieslu v plný palbě - 800 tisíc. Vy jste si mysleli 550? Ale to jsme přeci nikdy neřekli.
To, že Model 3 je velký jako Passat a je o třídu větší, než bude ID, víme už teď. Takže je opravdu zvláštní, že je dražší, co? Jo a taky už teď víme, že ta nejlevnější verze se začne prodávat až za 2 roky po těch dražších.
Takže ve výsledku..? Přeju hodně štěstí.:-D

Obrázek uživatele Tomáš

Vsak se dockame.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Buhehehehe...

Kupuju si e-GOLFa za 520.000 Kč v plné palbě ( tedy bez DPH ), 200 km dojezd mi vyhovuje :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

To je s DPH 630 tisíc. Jak jste to dokázal když základní cena s DPH je milion? Že by vám dal prodejce slevu 370 tisíc? To se mi nechce věřit. Dotace že?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíše kecá.

Ojetý

---

ecotaxiolomouc.cz

Jejich první kousek na trhu bude za 900+. Základní model přijde později.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže já si raději koupím rok staré citigo za 300 000 a budu s tím jezdit do práce 10 let než se baterie zničí než stejně starou Teslu za 2,5 milionu. Škoda tady platí řadovým zaměstnancům přes 50 tisíc měsíčně a dá mi auto za rozumnou cenu....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč si nekoupíš novou Teslu za polovic?

Citigo není auto. To je nákupní vozík. Tím nechcu říct, že nemá své uplatnění. Jenom se to nedá srovnávat s autem.

Když už něco levnějšího než Teslu, tak Kia Nero nebo Nissan Leaf. Ale jasně furt to nejsou auta za 300.000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pri koupi Tesly musite pocitat ze pripadny opravy vas budou stat majlant. S a X jsou proste luxusni vozy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani S ani X zadne luxusni vozy nejsou, jen maji luxusni cenovku. To je cele.Luxusni je napr. bmw 7, mergl s nebo A8. Tesla s je oproti temto 3 kralum dacie.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kolik stojí výměna prdlýho předního skla u TMX ?

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Marek_

Nestojí tě nic. Teda, pokud nejsi blb a pojistis si to. U Volva to třeba stálo 24000 a to počítám že Tesla bude dražší se všemi senzory a s hodinovou sazbou. A pak opruz s čekací dobou na servis kdesi v Norimberku.

A to by mě zajímalo, jestli pojišťovna proplati servis v Německu.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no a na to se právě ptám. Takže cálovat ranec ze svýho za šutr v předním skle jetýho TMX 4roky/80kkm po záruce je blbost a je lepší ho mít pojištěné. Jak se to dělá? To je připojištění v rámci povinnýho nebo jak? Praktický zkušenosti mě zajmají kdo už ho má případně to řešil

PS: u brambory a vochcávky to stojí 7.000 czk a přijede ti to udělat ochotně parta chlápků domů před barák napočkání

youtu.be/cslOcv2oZlg?t=263

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Marek_

Ano, čelní sklo se pojistuje jako doplňkove pojištění v rámci povinneho ručení. Je to většinou bez spoluúčasti a bez vlivu na bonus v případě škody.

Jasně, lze to řešit i z havarijního pojištění, ale tam je spoluúčast a přijdeš o bonus.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no a právě opravdu to tak funguje??? hádám TMX má povinný pojištění podobně jako všechny elektromobily státem sponzorovaný, tj jako nejmenší možný obsah spalováka, to znamená něco kolem 1.000 Kč ročně ;) Opravdu ochotně pojištovna zacáluje opravu čelního skla za 50.000 Kč a vůbec se nebude bonusově zlobit ??????????????????????

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Michelin

Kdyz jsem Xko a Sko pred dvema lety pojistoval tak povinne ruceni bylo skutecne v nejnizsi sazbe.
Havarijka se odvijela klasicky od porizovaci ceny auta jako u kazdeho jineho.
Pripojisteni skel bylo tusim na Sko nekde kolem 5tis. rocne. Na Xko jsem ho nepriplacel, protoze me nas pojistovak upozornil, ze vetsina pojistoven ma ve vseobecnych podminkach (to jsou takove ty elaboraty malymi pismenky co nikdo necte) z tohoto pripojisteni vyjimku na skla zasahujici byt jen castecne do strechy auta.
Tedy v pripade nutnosti vymeny skla by to muselo jit z havarijky, takze se spoluucasti.

Jinak jsem tehdy zjistoval ve Videnske Tesle kolik by stala vymena predniho skla vcetne prace a bylo to myslim 1300eur.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

díky moc za praktický info, máme jasno

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já s luxusními vozy jezdím už asi 20 let a opravy mne nikdy majlant nestály.

Kdyby Škoda za něco stála, dávno tu všichni zaměstnanci jezdí v e-Citigách a nabíjejí na parkovišti před fabrikou. Jediné co tu máme, je pár zásuvek pro nabíjení elektrokol. A rok staré e-citigo za 300tis? Nechme se překvapit, ale nejspíš to tak zajímavé nebude..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Udělali by to jako Tesla. Tam má taky každý zaměstnanec Teslu model 3 nebo S a může nabíjet zdarma na parkovišti.

Mají asi 10 let zpoždění za konkurencí.

Obrázek uživatele Tomáš

Jeste Teslu smetou.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:D :D

Asi jako Zune smetl iPod


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon