Automobilce Volkswagen se štosují nově vyrobené elektromobily ID.3. Firma slibuje, že jich dodá všech 30 000 najednou letos v létě.
Německé společnosti Nextmove, která pronajímá elektromobily, se podařilo najít a natočit parkoviště plná nově vyrobených elektromobilů Volskwagen ID.3. Pravděpodobně jde pouze o jednu z mnoha lokací v Německu.
Elektromobil Volkswagen ID.3 je první vůz vyrobený na platformě MEB určené pro elektromobily. Jde o třetí nejdůležitější model v historii německé automobilky po modelech Beetle a Golf.
Dodávky aut koncovým zákazníkům ale nezačnou dříve než v létě. Volkswagen ID.3 má totiž problém se softwarem, který momentálně automobilka intenzivně řeší.
Volkswagen potvrdil, že velmi pravděpodobně dodá všech 30 000 předobjednaných elektromobilů ID.3 1st Edition po celé Evropě téměř jednorázově.
Volkswagen slibuje, že v základní verzi bude elektromobil Volkswagen ID.3 stejně drahý, jako srovnatelný fosilní Volkswagen Golf (po dotaci německé federální vlády). Navíc uživatelé ušetří na provozních výdajích, a to jak palivu, tak např. výměnách oleje.
Volkswagen aktuálně také upravil prodejní model svých elektromobilů ID v Německu. Vypadá to, že automobilka je bude prodávat přímo zákazníkům, ačkoliv dealeři budou nadále fungovat jako jednatelství.
Tak už i novínáři píší jak celoevropské snížení
Tak už i novínáři píší jak celoevropské snížení výroby podstatně a zásadně zlepšilo ovzduší a čistotu vod.
To není dobrá zpráva pro zastánce co tvrdí, že člověk má malý zanedbatelný vliv na přírodu. Nikdo z nich si nedokázal představit takový pokles výroby aby skutečně bylo vidět změny. Možná že i ten Coronavirus otevře oči těm co byly na pochybách.
Pokud si to většina lidí uvědomí a bude chtít v budoucnu žít v takovém prostředí jaké teď nastalo, tak se musí více přiklánět k nízkoemisním technologiím.
Elektro auta by mohly tomuto velice přispět.
Asi se budeme muset zbavit starého myšlení a hlavně staro- myslících vedoucích představitelů. /viz ministr Havlíček).
podívejte se, jak se přestalo létat 🙂
elektromobily a
podívejte se, jak se přestalo létat 🙂
elektromobily a zejména luxusní půjdou jako jedna z prvních věcí aspoň na chvíli k ledu – budou-li firmy řešit ztráty a řešit, jak pokračovat tak poslední, co je bude zajímat, je nákup nových aut a ještě k tomu dražších, než bude nezbytně nutné a že je provoz elektromobilu levnější a za pár let se vrátí? Firma se toho napřed musí dožít, aby to ocenila. Spíš čekám velké posílení na trhu značek jako jsou Dacia atd… uvidíme, jak půjde jejich elektromobil na odbyt, pokud ho představí a neodloží to..
Taky bude zajímavé, jak bude řešit VW group a další svoji orientaci na almaracars (SUV), to může být dost průšvih.
Dívám, dívám a ještě toho lítá dost alespoň teď co
Dívám, dívám a ještě toho lítá dost alespoň teď co vidím.
Nemyslím si, že to zlepšení stavu je letadly.
Ale to je vzdoušek, to musí cítit i ti co nejsou alergici.
Tak určitě po virusu to nebude priorita ale po chvíli si lidi uvědomí, že zas tu mají ten smrádek co před tím necítili. Myslím, že to nebude hned ale asi to pomůže dosti lidem změnit názor.
Tak to si nemyslím, že by zrovna Dacie byla lídrem trhu po Covid-19.
Něco podobného v menším jsme tu už zažily (záplavy) a lidé se vždy dali dohromady, jen se budou muset některých věcí vzdát a na některé dát větší důraz.
SUV jsou pěkná a praktická, jen nesmí mít v sobě čmoudící motor, to vidím jako průšvih, a velký.
tak se díváte špatně, nad námi je jeden z koridorů na
tak se díváte špatně, nad námi je jeden z koridorů na Ruzyni a teď celý týden klídek a pohoda.
Silnice za lesem má méně náklaďáků, osobáků ani moc ne….ale jo je čistější vzduch. Samozřejmě, když nejezdí náklaďáky.
Neříkám, že Dacia bude lídrem trhu, říkám že posílí, stejně jako po krizi 2008.
Souhlas lidi se vzdají věcí – očekávám pokles cestování, rozežranosti a omezení zelených technologií, protože na ně prostě nebudou nějakou dobu mít, na druhou stranu pokud nebudou rozežraní, tak jí nebude tak potřeba…. ono pořád je průměrný nájezd soukromého čecha někde 10 000 km/rok – což mě překvapilo (mile), takže nenadhocujme něco co není – pořád třetina emisí jsou doprava, třetina z třetiny jsou silniční doprava a třetita z toho osobní auta
SUV je energeticky neefektivní alamara. Pokud chcete chránit přírodu a chcete SUV, tak si prostě protiřečíte. V každé kategorii – nafta, benzín, elektro, vodík, je vždy SUV jednou z nejméně šetrných voleb.
Dívám se celoevropsky a dál.
No hlavně tomu pomohly
Dívám se celoevropsky a dál.
No hlavně tomu pomohly právě ty auta, občas jedu a tak vidím jaký je provoz nejen mezi městy a uvnitř měst. To je tak odhadem o 80% méně.
Jo je to almara, stejně jak to, že každý potřebuje auto aby ujelo na jedno nabití alespoň 700 km. 🙂
Myslím, že po tomto útlumu to nebude horší jako před ním, spíš naopak, jak dlouho to bude po něm bude trvat nechci odhadovat ale bude to lepší to si jsem jist.
Jen by jsme neměli být Apendixem v Evropě, jako doposud.
Ono to znečištění se hází na auta, průmysl atd., ale
Ono to znečištění se hází na auta, průmysl atd., ale podle CHMI je to jinak, mohou za to lidi a lokální topení (60%), viz analýza znečištění vzduchu na Třinecku.
https://imgur.com/a/Bzq4Zzu
Díky, já to samozřejmě vím a psal jsem to tu už
Díky, já to samozřejmě vím a psal jsem to tu už několikrát, ale pro lidi jako je E-Luky a Leo… je v pohodě, že hulí komíny z baráků, hlavně když na to koukají přes sklo elektromobilu.
Pro mě je elektromobil až poslední součástkou skládačky chovám se šetrně k přírodě..
ono je to logické autem člověk smrdí půl hodiny, hodinu denně – topení v barácích jede sedm osm hodin denně…takže většina menších obcí, kdyby měli všichni elektromobily, tak ráno za tři minuty je každý z obce, ale v obci čadí všechny kotle vesele dál.. pokud chceme hýbat s emisema, musíme řešit, jak sám píšete, napřed topení, potom ohřev TUV……až na konci je to auto.
Navíc vyměnit kotel za tepelné čerpadlo a FVE se baterkou je stále levnější než nejlevnější nový použitelný elektromobil…za méně peněz víc muziky
Já jsem šel do BEV z několika důvodů, ani jeden nebyl
Já jsem šel do BEV z několika důvodů, ani jeden nebyl ekologický, ale každý to máme nastaveno jinak.
To máme každý jinak, pro mě zase jiný důvod současné
To máme každý jinak, pro mě zase jiný důvod současné BEV nemá. Ekonomicky mi to s nájezdem nikdy nevyjde, zrychlení mě nezajímá, jakmile je to pod 10s 100km/h. Naopak potřebuju závěs (tahám kola i přívěs kvůli zahradě), potřebuju kombík (převoz na sportovní aktivity rodiny). Naopak bych měl problém s nabíjením, vzhledem k tomu, kde se často pohybuji a že ani po cestách tam dobíječek zatím nevidno.
Přesně tak to je, řada lidí bude i smutná, že pro ně
Přesně tak to je, řada lidí bude i smutná, že pro ně BEV není a nebude a někteří nikdy BEV nekoupí, chtějí slyšet zvuk motoru a BEV je pro ně vykastrované auto. Není reálné, že bude po světě jezdit 100% BEV, do 30 let ten poměr vidím tak 25:75 ve prospěch spalovacích motorů.
Přesně tak to je. BEV mají své místo, ale nejsou
Přesně tak to je. BEV mají své místo, ale nejsou všespásná…
spousta lidí se nebude chtít vzdát starých auta – jsou prostě fandy mechanické techniky (a potřebují od přetechnizovaného světa v autě vypnout), stejně jako jsou fandové Tesly často fandy SW a technologií..
Tak ono to lokální znečištění z lokálních zdrojů bude
Tak ono to lokální znečištění z lokálních zdrojů bude jistě jiné v Třinci, Karviné a Havířově než ve Znojmě, Havlíčkově Brodě a Strakonicích.
Jistě EV může být jednou z posledních skládaček.
Já bych tu půl hodinu až tak nezlehčoval, když se to vynásobí tisíci, deseti až sto ticíci.
Každý máme jiné možnosti a jiné priority ale jako celek se k tomu dříve nebo později musíme dopracovat. Toto období nám ukazuje jaké by to potom mohlo být a vypadat.
Pokud ne, tak si zvykejme a současnou se v budoucnu jistě opakující se situaci.
PS:
Jaký je rozdíl mezi skutečným řidičem a řidičem co na to nemá.
Hned by bylo na silnici o max 1/3 míň řidičů. 🙂
Takže klidně zrušit dotace na EV ale napařit poplatky na spalováky, „jak prosté“. 🙂
Jaký je rozdíl mezi řidčem a řidičem co na to
Jaký je rozdíl mezi řidčem a řidičem co na to nemá?
Dobrý řidič má techniku obvykle se pozná už, jak si do auta sedne nastaví volant a sedačku – třeba oblíbené recenze electro dada – mluví hezky, ale volant držet neumí -jak ho drží a přehmatává v zatáčkách, nemá auto stoprocentně pod kontrolou a nemá šanci udržet stabilní, správnou a rychlou stopu.
Dál dobrý řidič předvídá, má pro vozidlo cit a umí si vybrat stopu, zbytečně neakceleruje a zároveň zbytečně nebrzdí – zjednodušeně se tito řidiči poznají tak, že jsou skutečně rychlí – nemají vysoké maximální rychlosti, ale mají rychlosti stabilní a jsou výrazně rychlejší v zatáčkách, protože s citem a správnou rychlostí najedou sérii zatáček, umí vybrat stopu a neztrácí v tom rychlost…
dobrý řidič se také pozná v tom, že udrží spalovák v optimálních otáčkách a řadí efektivněji a lépe než automat, dobrý řidič zbytečně neriskuje a jezdí vždy tak, aby věděl, že když pojede rychleji, že situaci zvládne.
Taky dobrý řidič předvídá, zajímá ho to a neustále se vzdělává
na tohle se dá napsat milion stránek…
A samozřejmě zrušit dotace na BEV je jedině správné – pokud se neudrží na trhu sami je to slepá cesta. Když se rozmáhala auta, tak z nich byla i daň z luxusu, proč mělo mít BEV výhody? Nutně k životu žádné auto žádná soukromá osoba nepotřebuje – jen to jen prvek efektivity a komfortu, v určité době i společenského statutu
Mohl jste to napsat kratsi. Stacilo napsat ze vy jste
Mohl jste to napsat kratsi. Stacilo napsat ze vy jste perfektni ridic a hotovo.
Nejsem perfektní řidič, ale pracuji na tom, abych byl co
Nejsem perfektní řidič, ale pracuji na tom, abych byl co nejlepším řidičem..jak znalostí teorie o technice vozidel, tak znalostí dopravní předpisů a psychologie, tak i účastí na školách smyku, školách sportovní jízdy atd…
Autoškola třetího věku. http://www.jedusdobou.cz
Autoškola třetího věku. http://www.jedusdobou.cz
Díky, Most, Příbram, Sosnovou jsem absolvoval nějaké
Díky, Most, Příbram, Sosnovou jsem absolvoval nějaké drobné kurzíky a stojí to za to…i zarytí elektromobilisté by se mohli ledasčemu přiučit 😉
To my pravidelně na Ostravsku děláme, na těch kurzech
To my pravidelně na Ostravsku děláme, na těch kurzech předvádíme elektromobily a necháváme lidi svézt i řídit. Spolupracujeme už dlouho. Třeba i na takových konferencích https://www.youtube.com/watch?v=KlMCMQsx6IY&feature=player_embedded
Hezký, jen drobné korekce:
na videu pán v golfu i paní v
Hezký, jen drobné korekce:
na videu pán v golfu i paní v tom smartu mají špatný posed za volantem – on má ruce moc natažené a ona je moc blízko – ruce moc pokrčené. Správná vzdálenost je: sednu do auta na sedačku a když natáhnu, ale nepropnu ruku (v lokti úhel nějakých 175°), tak se mi věnec volantu dotýká těch vrásek na zápěstí.
důvodů je několik – místo pro airbag, přirozená poloha rukou a máte možnost pohybu rukou po volantu (3/4 na 3 snad není třeba říka)- zásadně se s volantem neplete vánočka!!!
Pokud si umíte dobře nastavit posed v autě, tak výrazně snížíte únavu z jízdy a bolesti z přetížení těla a hlavně mát od auta lepší zpětné vazby a můžete rychleji reagovat
Je to stejné jako na kole, člověk se stejnou fyzičkou a dobře nastaveným kolem – sedlo, řidítka, pedály, přehazky, brzdy ujede při stejné energii cca o 20 procent víc a rychleji regeneruje, než pokud to má nastaveno jako 90 procent národa, co na kole jezdí
Souhlasí. Ale to je o kovářově kobyle, co chodí bosa. Ten
Souhlasí. Ale to je o kovářově kobyle, co chodí bosa. Ten pán je od prodejce aut a ta paní od prodejce a servisu aut 🙂
No jo, jenže ono u elektromobilů je to dvojnásob až
No jo, jenže ono u elektromobilů je to dvojnásob až trojnásob důležité – všechno to nastavení naprosto přímo koresponduje s tím, jak špapete na plyn a jaké máte reakční doby – jasně u auta se zrychlení 20s na sto je to hoodně benevolentní, jenže s Teslou se zrychlení za 2,3s? To je vražda… k takovým autům se musí člověk prokousat…analogicky – když se někdo učí jezdit na motorce a chce to fakt umět a nezabít se tak začne – 50ccm – 125 ccm – 250 ccm – 500 ccmm …postupně až kam potřebuje/ chce – stejně tak to je i s auty
Smutné je to pak glosovat kovářovo kobylou..zatím všichni, co jsem s tím cepoval, byli při pruzení velmi naštvaní, ale nakonec všichni přišli a uznali, že netušili, jak moc dělá dokonalý posed…a stejně pak prudím s volbou stopy, brzděním, akcelerací, řazením; na kole i kadencí šlapání, na lyžích hraněním…. jenže ono to sladké ovoce nese, když třeba naše děti dokáží bez potíží držet na výletech s přáteli tempo se staršími a protože mají na kole vypilované řazení, šlapání, kadenci a precizně nastavené kolo, tak vyjedou i kopce, co ty starší děti nevyjedou a síla navíc jim je k ničemu.
Ano, jsou to silná auta. Proto nemám rád elektromobil
Ano, jsou to silná auta. Proto nemám rád elektromobil předělávku předokolku s prokluzy, ale nejlépe čisté a od počátku stavěné elektromobily s baterkami 50:50 mezi nápravami a motorem vzadu na nápravě. Je to ohromný rozdíl v řízení.
S tou přehazovačkou a šlapáním je to legrace. Když děti pochopily, jak to funguje, taky byly nadšené. Najednou nic nebyl problém a únava už vůbec ne.
A právě u dětí je na kole naprosto nezbytné vychytat
A právě u dětí je na kole naprosto nezbytné vychytat polohu a správně nastavit i vzdálenost brzdových pák – tak polovina pádů dětí na kole je, že sice zabrzdit umí, ale když je páčka daleko nebo pod blbým úhlem, tak na ni jednoduše nedosáhnou
Podstatné je poměr hmotnosti předek zadek půl na půl a
Podstatné je poměr hmotnosti předek zadek půl na půl a pohon zadní nápravy. Kde je motor, je vcelku jedno, viz. většina prémiových značek s motorem vepředu. Ale samozřejmě, u EV dává smysl mít ten motor u hnane nápravy.
A ano, je to lepší koncepce než vše vepředu, hlavně u výkonnějších aut.
To jsem čekal, tedy tu definici.
Ale úplně jste mne dostal,
To jsem čekal, tedy tu definici.
Ale úplně jste mne dostal, že se o tom dá napsat milion stránek.
Já bych prosil toho člověka-úředníka který bude určovat kdo je dobrý a kdo už ne.
Já bych s většinou vašich tvrzení nesouhlasil, ale je to můj názor. Proto jsem dával ten příklad aby jste se zamyslel nad tím co máte u sebe dole ale vidím, že nezamyslel a melete stále to své.
Kdybych měl jednoduše ale opravdu jednoduše charakterizovat mezi dobrým a špatným řidičem, tak bych to dal asi do jedné věty.
„Dobrý řidič je ten co sleduje provoz na silnici, plně se mu věnuje řízení a umí předvídat a hlavně sám dodržuje dopravní předpisy.“
K dotacím se nebudu dále vyjadřovat, protože vy vůbec nechápete jejich smysl a význam, jinak s poslední vaší větou plně souhlasím ale ani já ani vy a asi ani nikdy jiný ji nedokáže změnit stejně jako ty dotace (a teď nemyslím jen ty do EV).
„Dobrý řidič je ten co sleduje provoz na silnici, plně se
„Dobrý řidič je ten co sleduje provoz na silnici, plně se mu věnuje řízení a umí předvídat a hlavně sám dodržuje dopravní předpisy. jenže tohle je podmínka nutná a nikoli dostačující.
A zamýšlet se nad tím nebudu- stojím si zatím, že 2/3 lidí by řidičák mít nemělo, stejně jako nemůže být každý pilotem, potápěčem, vrcholovým sportovcem, muzikantem…
Nebojte dotace jsem pochopil a právě proto, že jsem je zažil z obou stran… a proto jsem také přesvědčen, že dotace u řady věcí jen legitimizují jejich předraženost (nejne FVE, BEV) – reálná cena těch věcí je ta cena, která je po odečtení dotace. Zkuste si mít dotační projekt a soutěžit to…ještě před pár měsíci to bylo najednou za jiné ceny, případně spousta slušných firem se radši do těch výběrek ani nehlásila..
No vidíte a to je ten největší problém na silnicích,
No vidíte a to je ten největší problém na silnicích, jinak klidně s vámi souhlasím, že 2/3 lidí, by řidičák vůbec nemělo mít. To ale nic nemění na faktu, že má.
Viz video jak motorkář narazil do auta! Oba udělaly chybu za kterou svorně zaplatily, a tam je vidět přesně to co jsem psal.
Takže pokud se to chce řešit, tak zdražení provozu motorových vozidel je jedna z cest, dovede si ale představit co se bude dít, když se to udělá rychle a drasticky.
Ta vaše představa by taky nešla.
Tak proč ty dotace nepřejet jen EV?
Asi by jste si měl přečíst moje příspěvky tak měsíc
Asi by jste si měl přečíst moje příspěvky tak měsíc zpět, aby jste moji představu aspoň v nástinu pochopil, znovu tu přát elaboráty znova nebudu. Pak má smysl řešit, co by fungovalo a co ne.
Prostě řízení motorového vozidla je znalost – znalost znamená nějaké vědomosti. Kdo nemá vědomosti nemá řídit..taky se živíte nějakých oborem. Povídat si o úřednících je nesmysl. Za mě je to jednoduché – mám vyhlášku 50 musím čas od času ne proškolení a přezkoušení. Proč to samé není povinné u řidičáku – u profesáku to je. Hezky se dá na školení informace o novinkách v pravidlech, testík, přezkoušení z jízdy – včetně správné techniky jízdy a pokud vše ok, prodloužit řidičák, pokud ne, holt na kondiční jízdy a doškolit.
Kde jsem napsal, že nepřeju dotace jen EV – znova a po sté tu opakuju, že dotace jsou obecně zlo, co křiví trh. Jediné, kde jsou opodstatněné je např. hromadná doprava. Podporovat se dobré věci mají, ale proto jde mít např několik sazeb DPH.
Je fakt, že některé čtu v souvislosti s jinýma ale ne
Je fakt, že některé čtu v souvislosti s jinýma ale ne všechny a ani nebudu.
Tak jak si to představujete jsem si to představoval také před 30 lety.
Kde ty znalosti noví získají, když jim to hned v začátku zakážete, s tím úředníkem to byl samozřejmě můj háček.
Tak třeba ve vašem testu dole pod články. Já vás zase nechápu, vy mi odpovíte že víte na co jsou dotace a pak mi zas napíšete, že je to zlo. Tak babo raď co si vybrat.
Já jsem taky pro aby byla hromadná doprava dostupná a nejlépe zdarma, i když to zdarma nikdy není jak víme, ale kdyby každý občan zaplatil např. 1000 Kč/rok a mohl jezdit od alelůja. Ale to jsem zase o 30 let zpátky, ale dobře se to poslouchá, že?
Co jím zakážu? Nic nezakážu, prostě budou muset být
Co jím zakážu? Nic nezakážu, prostě budou muset být učitelé na školách jako dřív za nás praktici, co pak předávají zkušenosti – to je to tak těžké? Můj instruktor v autoškole byl bývalý soutěžní jezdec ještě z dob svazarmu. Hodinu před cvičákem jsme řešili posaz v autě, jak šlapat na pedály, kde mít řadící páku, sklon opěradla držení volantu, pokrčení nohou při sešlápnutém pedálu, jak s volantem zatáčet, nastavit zrcátka, atd… až pak jsem se směl s autem vůbec rozjet…
Tohle se musí vrátit zpátky, dneska když ani instruktor v autoškole tohle neumí, nebo na to kašle, jak to má někoho naučit – jednoduše, zase to nemůže dělat každý.
Když jsem se ve škole učil konstrukci elektromoboru, učil to člověk, co je předtím třicet let navrhoval. Když jsem se ve škole učil spalovací motor učil mě to člověk, co je navrhoval dvacet let… dneska? Po škole doktorát a učit…v životě nepolíbem praxí, ale umí cady….řada konstrukcí je dneska je o krásném obrázku.
Dotace?
Jasně, že jsou zlo. Křiví to trh. Mají nějakou myšlenku na začátku, možná někdy i dobrou, ale podívejte se jen na BEV – dobrá myšlenka dáme podnikatelům dotaci na BEV, aby na něj dosáhli – za chvíli, ale může být až od částky, to bychom neuadministrovali – tzn je tam zlo – nemůže dosáhnout každý – právě malá citigo iv a podobná to mělo smysl, podpořit potřebují právě ti, co mají s bídou na jedno – ty jsme vyloučili (špatně) a hned jsme řekli, jaký je kolem toho úřednický moloch (opět špatně)
To jiste znate i meziplyn. A k lekari a optikovi chodite?
To jiste znate i meziplyn. A k lekari a optikovi chodite?
Jo znám, na oční chodím co tři měsíce k lékaři na
Jo znám, na oční chodím co tři měsíce k lékaři na malý servis co rok, na velký co dva roky
Pardon, mně to tak vyznělo, že když chci aby bylo o 2/3
Pardon, mně to tak vyznělo, že když chci aby bylo o 2/3 míň řidičů, tak je musí někdo vybrat a vyřadit, neberte to osobně.
Nevím jak to teď chodí v autoškole ale celkem dost jezdím a tak vidím co se na silnicích děje.
Dotace, nejsou zlo, jen se používají jinak, než si vy nebo já představujeme. Mně se na dotacích, tedy na jejich získání také dost věcí nelíbí ale to neznamená, že jsou apriori špatné, jen se špatně přerozdělují. Já to vidím taky tak, že je nějaká částka, která se nemá překročit a dostat ji může ten kdo platí daně a vše státu a pak ji může dostat v určité výši „jen“ na IČO nebo rodné číslo.
Vy stále motáte všechny věci do sebe a vyberete je ty špatné a podle nich je pak vše špatné.
Jinak většina elektromobilistů jsou k okolní přírodě všeobecně ohleduplnější něž ostatní.
Ano máte pravdu mám dost silně kritické myšlení – je to
Ano máte pravdu mám dost silně kritické myšlení – je to dané povahou mé práce.
Úplne s vami súhlasím s tým zrušením dotácií do BEV,
Úplne s vami súhlasím s tým zrušením dotácií do BEV, za predpokladu zrušenia dotácií do ropného businessu a zvedenia platenia všetkých externalít spojených s ropou a ropným priemyslom.
Až potom by sa ukázalo, čo je výhodnejšie. Ja v tom mám jasno už teraz.
obyčajný bulvár a klamanie – ako pseudosprávy vždy
na
obyčajný bulvár a klamanie – ako pseudosprávy vždy
na inom fóre sa spomenulo aký je čistý vzduch. pozrel som si odkaz a bolo to ako v tatrách 🙂
potom som si otvoril stránku štátneho hdrometeo úradu s predpoiveďami a varovný systém kvality obvzdušia. AU! polietavý prach (obce kašlú na zametanie), potom som si pozrel celosvetovú stránku a zázrak sa akosi nekonal. zelené na západ/železnú oponu a tuná iba zle a ešte horšie.
No jo pseudozprávy a odkazy?
Tak líp se dýchá i bez
No jo pseudozprávy a odkazy?
Tak líp se dýchá i bez různých odkazů. Je i dál vidět, řeky jsou čistší, někde je vidět i na dno a zvířata se objevují tam kde je dlouho nikdo neviděl.
1*
Můžu sám potvrdit co jsem z místního pstruhoveho
1*
Můžu sám potvrdit co jsem z místního pstruhoveho potoka poprvé po 30 letech vytáhl živého raka…
A ten rak se tam sám od sebe zhmotnil po týdnu karantény,
A ten rak se tam sám od sebe zhmotnil po týdnu karantény, nebo už tam žije dlouho ? 😉
Ale no tak.
Prostě připlaval z míst kde bylo čisto a
Ale no tak.
Prostě připlaval z míst kde bylo čisto a protože je čisto i níž po potůčku, tak se tam objevil.
Na tom přeci není nic těžkého k vysvětlení.
o čo epšie sa dýcha?
voda sa VŽDY stala priezračnou na
o čo epšie sa dýcha?
voda sa VŽDY stala priezračnou na jeseň a až do jara tak vydržala. na jar sa zakalila z blata a potom rozvojom planktónu, rias, siníc …
zvieratá sa objavovali v obciach pravidelne už roky – medvede, diviaky, raticová zver, pôoľné a lesné vtáctvo, …
a ten môj príspevok z 19-03-2020, 15:50
o co2 sa nejedná. to je iba odpútavacia akcia ako za socíka rozprávky v nedeľu ráno aby decká nechceli do kostola!
realita je takáto:
Oznamujeme, že 18.3.2020 a 19.3.2020 došlo na stanici Ružomberok Tatranská cesta (Mondi SCP) k prekročeniu informačného prahu pre PM10, na staniciach SHMÚ však informačný prah prekročený nebol.
Táto hodnota nesmie byť prekročená na jednotlivej stanici viac ako 35 krát v kalendárnom roku.
http://www.shmu.sk/sk/?page=1&id=oko_varovny_system
v realite je to o obecných ***, pretože NEZAMETAJÚ CESTY.
a toto tiež nie je na chválenie sa
https://www.eea.europa.eu/themes/air/air-quality-index
podľa tejto stránky sú „no data“ v taliansku.
A kdy měnili filtry a kalibrovali přístroje.
Každý vidí
A kdy měnili filtry a kalibrovali přístroje.
Každý vidí to své a to je fajn.
🙂
Díky, že jsi to tu napsal. Spousta tupounů to bude
Díky, že jsi to tu napsal. Spousta tupounů to bude samozřejmě odmítat, ale vidět a cítit to jde na první pohled a nadechnutí jen co vylezu z domu. Díky koronaviru si třeba alespoň nějaká část lidí uvědomí, že to s tou naší rozežraností a drancování přírodních zdrojů je neudržitelný a sobeckost a konzum je cesta do prde.le
Ale s rouškou přes ústa se fakt nejde moc dobře
Ale s rouškou přes ústa se fakt nejde moc dobře nadechnout…
Osobně se spíš dusím..
To ale není vzduchem, ale silnou rouškou.
🙂
Trochu
To ale není vzduchem, ale silnou rouškou.
🙂
Trochu optimizmu by neškodilo.
Absolútny súhlas.
Absolútny súhlas.
Ted to tolik lidi nevidi. Ale az se zase rozjedou ty smradlavy
Ted to tolik lidi nevidi. Ale az se zase rozjedou ty smradlavy auta, pak budou vsichni cumet co celou dobu dychaji. Prechod ze spatneho k dobremu neni tak ocividny jako obracene.
Ne, ze bych s Vami nesouhlasil, predevsim tou zmenou mysleni u
Ne, ze bych s Vami nesouhlasil, predevsim tou zmenou mysleni u nasich predstavitelu (kteri zamrzli v minulem stoleti). Preji vsem, kteri pocitili rozdil, aby si to uzivali a hlavne uvedomovali. Bydlim na mel vsi v Jizni casti Vysociny a tady rozdil neni. Aut jezdi sice mene, ale rozdil mzi 50ti a 30ti denne na tech nekolik set ha lesa je nosem nepoznatelny. Co ale poznam je, ze se stale topi uhlim a halvne poznam to, ze to uhli je cim dal mene kvalitni, protoze kdyz sousedi prilozi nebo roztapi, tak mam dojem, ze to je ma posledni hodinka na tiomto svete. A v tomto prechodnem obdobi se kotle dusi daleko casteji jak v tuhe zime, kdy jedou blize nominalnimu vykonu. Dale zacinaji jarni prace – priprava (smykovani), seti, praskovani, valeni a ac necitim auta od silnice, ty Crystaly mistniho soukromeho zemedelce citim docela slusne.
Takze kez by si lidi uvedomili, ze topit uhlim je snad uz i hazard, vadi mi to daleko vice nez jezdeni ICE, ale je mi jasne, z ebydlet ve meste, tvrdim opak. Takze ma cenu jet na vsech frontach k postupnemu zlepsovani, sice ma PeaK pravdu, ze jedno opatreni vetsi efekt, jak jine, ale neni moc cas na postupne, hotl pokud ma nekdo vuli zlepsovat, at zlepsuje a je jedno jak (proste je pro nej vic sexy vykone BEV jak jezdit kolem do prace ci topit tepelnym cerpadlem, budme radi za to BEV)
Akcie tesly mocně posilují. Jen za dnešek 14%. Říkal jsem
Akcie tesly mocně posilují. Jen za dnešek 14%. Říkal jsem že se to stane. Automobilky teď začnou padat jak mouchy.
:D:D hele to je vtip dne, díky….Tesla za tři měsíce
:D:D hele to je vtip dne, díky….Tesla za tři měsíce vystoupala někde z 254 USD až někam na 920 USD, pak spadla na 361 USD za měsíc, teď je 424 a už mocně posiluje? LOL…akorát je šíleně volatilní a plně pod spekulanty… nic víc nic míň…skutečnou cenu se dozvíme po uklidnění situace kolem koronaviru a posčítání ztrát světové ekonomiky.
Obavam sa ze ti sa dozvieme aj skutocnu cenu istatnych
Obavam sa ze ti sa dozvieme aj skutocnu cenu istatnych automobiliek. Len som si neni isty ci to co skrachuje bude tesla.
Zkrachují jen nemocné firmy, už tady byly tisíckrát
Zkrachují jen nemocné firmy, už tady byly tisíckrát horší nemoci než covid a pořád člověk funguje. Po téhle epidemii zůstanou jen ekonomické ztráty a věřím, že pak všichni budou říkat, že ty děsivá opatření stejně nepomohly a zbytečně se rozpoutala další hospodářská krize.
Tak na nemocne firmy je tu niekolko adeptov. Hlavne VW bude
Tak na nemocne firmy je tu niekolko adeptov. Hlavne VW bude mat problem. Jeho podrzi iba Nemecky trh (ak nejaky zostane).
Fundament a posouzení obvyklého nadhodnocení ukazuje stále
Fundament a posouzení obvyklého nadhodnocení ukazuje stále cílovou cenu 500-800 (koronavirus to ovlivnil pouze dočasně a základ nijak nemění). Votalita se vrátí do těhto mezí. Přibližně do doby kdy bude rozhodnuto o zařazení do indexu, nebo spuštění produkce v Německu. Následovat by mělo spuštění další produkce v Texasu (cybertruck), významný pokrok v bateriích a skutečný autopilot.
Tak po zavření v kalifornii uvidíme, jakou mají investoři
Tak po zavření v kalifornii uvidíme, jakou mají investoři víru a jistotu…popravdě jsem na to fakt zvědav, prvotní propad očekávám, ale jestli bude V U nebo…
Můj názor je, že se to v ceně už promítlo, nakupující
Můj názor je, že se to v ceně už promítlo, nakupující i prodejci s tím museli počítat (měli odhad že se to stane) a přesto cena mírně rostla. Ze střednědobého hlediska by cenu mohla poslat dolů očekávání ztráty v prvním čtvrtletí ale zase- záleží na tom jak bude naplněno očekávání- bude větší nebo menší než se čekalo? Nebo přez uzavření továrny a virovou paniku bude stále zisk? Ono je to ale v podstatě lhostejné analitici to zkoumají a jejich zkoumání se projevuje v ceně průběžne, pokud je potom potvrzená skutečnost stejná jako jejich odhad na ceně se to už neprojeví.Tesla je ovšem jedna z mála společností která je dokáže překvapit a také shoda mezi nimi není příliž vysoká, proto také ta vysoká volatilita. Tedy ještě zpět k zavření továrny 1/ pokud obchodníci čekali že továrnu zavřou a oni ji zavřeli v ceně by se to už projevit nemělo projevit. 2/ pokud čekali že nezavřou a zavřeli tak po potvrzení této zkutečnosti by měla jít skokově dolů. 3/ pokud každý čekal něco jiného měla by být neohadnutelně volatilní. Škoda že jim do hlav nevidíme. Můj odhad je že se stala varianta 1. a akcie bude v nejbližší době pokračovat v mírném růstu.Také pro to, že myslím že varianty 2 a 3 by se projevily už v pátek. Uvidíme v pondělí.
Myslím, že nepromítlo – zatím to celé většina
Myslím, že nepromítlo – zatím to celé většina společnosti vidí tak, ok omezení provozu, karanténa…no inkubační doba je 14 dnů, to dáme a bude pohoda…jenže už nedomýšlí, že za 14 dnů se uvidí, jestli ta opatření mají smysl a že potom přijde teprve nabíhání řešení – podle mě se bude chleba lámat někde od půlky dubna.
Tak to je otázka- můj názor je že celá koronavirová
Tak to je otázka- můj názor je že celá koronavirová krize byla v ceně promítnuta poklesem pod 500 a nyní už došlo k vyhodnocení že následky nebudou tak strašné, opatřeními Fedu a FOMC dobře kompenzované, v Číně je po, a burzy pomalu porostou (kdyby se očekávalo že to postihne dlouhodobě základy šla by pod 200). Jako vždy „burza“ reaguje nyní na to co v novinách teprve bude. Samozřejmě ta možnost že se „burza“ plete (a přijde v Číně druhá vlna) je možná, ale stává se to opravdu zřídka.
No a v tom se rozcházíme – podle mě FED rozhodně dobře
No a v tom se rozcházíme – podle mě FED rozhodně dobře nezareagoval… jako pokus o restart dobrý, ale obávám se, že ve špatném čase
No ano rozcházíme a teprve budocnost ukáže. Ono jestli se
No ano rozcházíme a teprve budocnost ukáže. Ono jestli se dá něco tvrdit s jistou tak jen, jak varuji spekulanty- s jistou můžu tvrdit jen to, že nebudeli pršet nezmoknete.
PS- poslední odhad na 1/4 2020 – bude ziskové.
PS- poslední odhad na 1/4 2020 – bude ziskové.
jo Q1/2020 klidně může, rok 2020 bude zajímavý po Q4/2020
jo Q1/2020 klidně může, rok 2020 bude zajímavý po Q4/2020
off
Novej Apple iPad má zabudovanej LIDAR pro měřící
off
Novej Apple iPad má zabudovanej LIDAR pro měřící appku 😀
Za jak dlouho budou i v autech.
https://www.apple.com/newsroom/2020/03/apple-unveils-new-ipad-pro-with-lidar-scanner-and-trackpad-support-in-ipados/?fbclid=IwAR3D6sHP3sq6sG1J7MgKvZDDCTSGKuHii6ATNl6kG4i3TdsvNrDJ5hFKpBU
Sakra, tady je chytrejch. Že ten Runner už není ředitelem
Sakra, tady je chytrejch. Že ten Runner už není ředitelem zeměkoule. Už jsi zaplatil tu prohranou sázku?
Máš to v jiných diskuzích, flašinete.
Hmm, Tesla dneska
Máš to v jiných diskuzích, flašinete.
Hmm, Tesla dneska za 3 hodiny -14%, slušný, jen tak dál 😀
Kdyby jenom Tesla. Je třeba v souvislosti pochopit, že jiné
Kdyby jenom Tesla. Je třeba v souvislosti pochopit, že jiné fosilní automobilky stojí a nevyrábí. Proč asi??
U nas dnes vyrobil VW 0 slovom nula aut a toto bude pokracovat
U nas dnes vyrobil VW 0 slovom nula aut a toto bude pokracovat aj v cez April. 500 ludi zomrelo v Taliansku a to len dnes.
Btw. dnes mi horek moj TSI motor, ktory mi servisaci nie su schopni dat dohromady.
30 milionů lidí ročně zemře hladem.
6 milionů lidí na
30 milionů lidí ročně zemře hladem.
6 milionů lidí na světě každoročně zabije kouření
1,8 milionu lidí zemře na TBC
800 tis. zemře na malarii malárie.
1 000 žen denně zemře při porodu.
1 100 dětí zabijí každou hodinu černý kašel
tak nemachruj s Itálií
1***
Tyhle čísla by se měl povinně učit každý
1***
Tyhle čísla by se měl povinně učit každý pozemštan….
To je sice fakt, ale průšvih je to pořádný a pokud se to
To je sice fakt, ale průšvih je to pořádný a pokud se to řešit nebude, tak se ze současné situace velmi snadno může stát druhý díl spanělské chřipky a pak by ty čísla, co jsou kousek výš pár let vypadala výrazně jinak
berme současnou situaci jako políček způsobu života pár let zpět a zamysleme se, kde se staly chyby, máme šanci to napravit…a skutečně něco změnit k lepšímu..a ne vymýšlet placeba řešení problematiky a lepit to jak to jde, hlavně zisk, nesmyslná omezení a náklady
A ty si pořád ten stejnej trouba co si plete smrtnost s
A ty si pořád ten stejnej trouba co si plete smrtnost s mortalitou.
BEFORE AND AFTER CORONAVIRUS OBITUARY ( Feb 2,2020 – March 13,2020)
https://www.youtube.com/watch?v=FKaBQdjBYUw
Podla toho sa zda ze letalitu ma virus z Talianska vyssiu nez
Podla toho sa zda ze letalitu ma virus z Talianska vyssiu nez ten z Ciny. Pravdepodobne zmutoval do agresivnejsej formy. Podla statistik ma lethalitu teraz okolo 8% oproti 3.5% z Ciny. Moze to by ale sposobene tym, ze netestovali dostatocny pocet ludi a tych nakazenych je ovela viac. Podla tych cisiel by ich malo byt 2x viac ale ich stav nevyzaduje testovanie (pravdepodobne to ani nenahlasuju).
V tom případě se ale koukněme na čísla třeba z
V tom případě se ale koukněme na čísla třeba z Německa. Pokud by ten váš předpoklad byl spávný (že je to už jiný, resp. zmutovaný a agresivnější typ viru), tak by i v Německu byla ta smrtnost podobná, ne? Nebo, že by v Německu a Itálii byl odlišný typ viru?
Spíš se mi zdá pravděpodobnější to, co jste napsal ve druhé části, totiž, že v Itálii je ten počet nakazených ve skutečnosti mnohem vyšší než ukazují čísla.
Určitě, podle modelu z chřipky je počet nakažených
Určitě, podle modelu z chřipky je počet nakažených nejméně 10x-30x vyšší, což samo o sobě i vtomto rozptylu obsahuje obrovskou odchylku.
Problém je v tom, že italové jsou hrozně družní,
Problém je v tom, že italové jsou hrozně družní, líbají se se vším, co se pohne, jako formou pozdravu a navíc mají hodně staré obyvatele. Průměrný věk umírajícího člověka (v Itálii) na koronavirus je 81!!!! let.
Hlavně nevymýšlejte šílené spekulace a držme se
Hlavně nevymýšlejte šílené spekulace a držme se faktů…za chvíli budete hlásat, že krevní skupina A má větší úmrtnost na ten vir – překvapivě se to dá předpokádat, když je krevní skupina původem zemědělců a Itálie i Čína byly zemědělské oblasti, kdyby byl ten vir z Indie, nebo Mongolska, tak to bude zase B.
A jen pro zajímavost – vir se vyvíjí ano, každým přenosem, jako vše živé se každým množením vyvíjí i vaše děti, pokud je máte mají oproti vám genový vývoj (mutaci od kdysi nějak čistého genu) Velmi abíčkovsky:
původní krev je 0 (old), ta mutovala na krevní skupinu A, pak na krevní skupinu B a před necelými tisici lety došlo k mutaci na AB – dílčí mutace, jsou pak Rh faktory atd…
Smrtnost v Itálii je dána čistě rozšířením mezi
Smrtnost v Itálii je dána čistě rozšířením mezi rizikové skupiny měla by být velmi podobná Číně a Střednímu Východu, protože genom Italů je v klíčových částech příbuzný těmto etnikům.
Naproti tomu lze očekávat v porovnání s Italy zásadně nižší smrtnost Germánů a Slovanů protože jejich genetická výbava odpovídající za mechanismus angiotenzin konertibilního enzymu 2 obsahuje odlišnou frekvencí alel (MAF) polymorfismů rs1978124 a rs2285666, přičemž například hodnoty MAF asiatů jsou 0.5 a u těchto evropanů 0.05, tedy cca 10× menší a s tím lze dovozovat i nižší pravděpodobnost kritických průběhů onemocnění. Toto je známá věc již v výzkumu inhibitorů ACE2 pro plicní a kardio léčbu.
Potvrzení ale budeme mít až s odstupem, protože teď jsou statistiky ovlivněny naprosto odlišným způsobem testování a nakažených skupin.
Asi takto: do teď se pakticky v ČR netestovalo, pouze jasné případy a jejich rodinné příslušníky. Podle chřipkového modelu to znamená, že máme reálně cca 18-20 tisíc skutečně nakažených.
Vzhledem k tomu, že tato epidemi probíhá nejméně dva týdny, spíše ale měsíc, jsou ty pouhé jednotky lidí ve vážném stavu
potrzením výše uvedeného.
Osobně očekávám kulminaci epidemi v ČR na hodnotě 100 tisíc skutečně nakažených, 300 ve vážném stavu a dvě desítky zemřelých. Snad to bude méně.
Nejvíc jsem zvědavý na to Německo, protože tam je to rozjeté naprosto brutálně a rychlý růst oficiálně nakažených ani zdaleka nereflektuje realitu – tam se to za poslední týden rozjelo neuvěřitelně, z lidí z výrobních podniků co znám to mají VŠICHNI. Nedělám si srandu. Na Německo a hlavně novoněmce za týden jsem moc zvědavý.
Zajímavé informace, díky moc.
Zajímavé informace, díky moc.
Jestli vás zajímá víc, doporučuji tento článek
Jestli vás zajímá víc, doporučuji tento článek http://dfens-cz.com/sars-cov-2/
Našel jsem jen jednu faktickou chybu, a to při porovnávání smrtnosti korony a chřipky, kdy autor porovnává procenta počítaná u korony z laboratorně diagnostikovaných případů a u chřipky ze statisticky modelovaných.
Jinak super.
Jo, super. D-FENS znám a občas i se zájmem čtu.
Jo, super. D-FENS znám a občas i se zájmem čtu.
Koukám, D-Fens už je taky expert na cokoliv.
Koukám, D-Fens už je taky expert na cokoliv.
Na D-FENS nepíše jenom jeden autor, tvůrce webu. Je tam
Na D-FENS nepíše jenom jeden autor, tvůrce webu. Je tam spousta přispěvatelů z různých oborů a rúzné úrovně, samozřejmě. Zrovna tento článek vypadá zpracovaný dobře a podaný taky moc dobře.
Zajímavá fakta zábavnou formou. Pravda velkým farmatickým
Zajímavá fakta zábavnou formou. Pravda velkým farmatickým koncernům se levné léky nikdy nehodily, na čem se nedá vydělat, to je potřeba zabít nebo umlčet.
https://youtu.be/2p5Ekj4NClc
Uvidíme jak se projeví vliv jeslí a školek na imunitu v
Uvidíme jak se projeví vliv jeslí a školek na imunitu v bývalé NDR, tipoval bych, že tam budou nižší následky než v bývalé NSR, kde byly děti v mládí většinou doma.
Evropa to totalne zaspala. Slusne napsano.
Evropa to totalne zaspala. Slusne napsano.
Souhlas evropa to podělala, hlavně s uzavřením
Souhlas evropa to podělala, hlavně s uzavřením hranic,trochu se to dá omluvit tím, že se tady desetiletí nic takového nevyskytlo. Jaká jsou opatření v japonsku v souvislosti s koronavirem, a rozdíly v chování obyvatel(roušky, skupování potravin atd.)?
Podle mě to je uměle vyvolaná ekonomická krize. Ve finále
Podle mě to je uměle vyvolaná ekonomická krize. Ve finále se zjistí, že se stejně nakazilo 60% obyvatelstva, i když doma čuměli na TV a nepracovali. Ekonomické následky budou ale hrozivé.
Asi nepoznas pojem butterfly effect, ze? Staci male pohnutie
Asi nepoznas pojem butterfly effect, ze? Staci male pohnutie kridiel motyla a na druhej strane planety vznikne hurikan. Staci par takychto dni a Europa pojde do paniky. Cesi a Slovaci su zatial fajn lebo nemaju mrtvych ale pozor, co nie je moze velmi rychlo byt. Talianom sa to nedari zastavit a to maju lepsie zdravotnictvo ako my. Tu sa nehrame na pocty. Aby tento rok nezomrelo hladom 60 milionov ludi a to kvoli tym 500 ludom co zomreli na koronavirus!!!
Co jsem slyšel tak standartní italské zdravotnictví nic
Co jsem slyšel tak standartní italské zdravotnictví nic moc, např. počet lůžek proti nám poloviční.
No úplně bych si to nemaloval ani tady.
Faktem ale je, že
No úplně bych si to nemaloval ani tady.
Faktem ale je, že proti Anglii jsou na tom všichni v Evropě naprosto úžasně.
Anglii moc držím palce, protože jestli to někde může být v Evropě hodně ošklivé, tak tam.
Boris už si možná zamluvil převlek a letadlo do karibiku.
Boris už si možná zamluvil převlek a letadlo do karibiku.
Neboj nic, rovnako nedodrziavaju opatrenia ani v Nemecku
Neboj nic, rovnako nedodrziavaju opatrenia ani v Nemecku
1 100 dětí zabijí každou hodinu….???
Není to překlep,
1 100 dětí zabijí každou hodinu….???
Není to překlep, Josefe. ?
Opravdu každou hodinu ?
Dík za reakci.
Čerpal jsem odtud, samozřejmě je tam u dětí součet
Čerpal jsem odtud, samozřejmě je tam u dětí součet nemocí, tak jsem to nevypisoval všechno.
https://www.kafe.cz/zabava/svet-v-cislech-35-tun-aspirinu-denne-a-dalsi-zvlastnosti-32925.html
Zajímavá statistika je i tady.
https://www.worldometers.info/cz/
Děkuju za data.
Děkuju za data.
Se toho onanování nemůžeš nabažit.
Se toho onanování nemůžeš nabažit.
Ale ma pravdu. Akcie se zhroutily. Tady se pisou clanky kdyz
Ale ma pravdu. Akcie se zhroutily. Tady se pisou clanky kdyz to jde nahoru ale ticho po pesine kdyz to dost pada.
Tak neviem, zatial stupa a drzi sa nad 400.
Tak neviem, zatial stupa a drzi sa nad 400.
Off..
https://www.auto.cz/vw-zacina-resit-prodej-energie-z-elek
Off..
https://www.auto.cz/vw-zacina-resit-prodej-energie-z-elektromobilu-zpet-do-site-133728
Ked som videl obrazok prve co mi napadlo bolo renault 😉
Ked som videl obrazok prve co mi napadlo bolo renault 😉
Dovolím se extrakt z toho Havlíčkova rozhovoru:
„Natvrdo
Dovolím se extrakt z toho Havlíčkova rozhovoru:
„Natvrdo říkám, že musíme přestat myslet na ambici naplňování green dealu, tedy zeleného údělu, a zdroje, které na něj chce Evropská komise poskytnout. Vraťme se všichni zpátky na zem a opusťme představy, které stejně nebyly naplnitelné, mám na mysli snížení emisí skleníkových plynů v roce 2030 na 55 procent oproti hodnotám z roku 1990. Obrovské částky, jež na to měly být vyčleněny z evropských strukturálních fondů, vezměme a alokujme je na posílení ekonomiky, která je napadena koronavirem. My to budeme dělat naprosto brutálně a nebudeme Evropské komisi ustupovat. Nemůžeme myslet na ambice zelené Evropy v momentě, kdy se pokládá jedna firma za druhou.“
😀
Celý současný ekonomický systém s nesplatitelnými dluhy
Celý současný ekonomický systém s nesplatitelnými dluhy je pytli a žádné fondy ho nezachrání.
Peníze jsou tvořeny z dluhu a proto není tolik peněz, aby se dal celý dluh splatit.
https://www.youtube.com/watch?v=VIiJGvuFfac
Jsem jediny, komu prijdou ta slova hodne kratkozraka?
Ty
Jsem jediny, komu prijdou ta slova hodne kratkozraka?
Ty predstavy nejsou naplnitelne predevsim kvuli legislative (a nebudu spekulovat zda schvalne treba kvuli stretu zajmu, nebo kvuli neschopnosti)
Takze misto reseni priciny a pripravy na dalsi obdobnou situaci budeme sanovat nasledky?
Takze co nam tento virus ukazal. Nedostatecne krizove plany a rizeni. Budeme semuset inspirovat Singaporem, kteri uz zazili SARS a MERS – takze daleko lepsi hygienicke navyky a vybavenost. Musime dale rozvijet automatizaci a robotizaci, nadale e-learning (klidne i sem tam zkusit na skolach), jak sam uvadite, jste prekvapen z vysledku homeofficu, coz ja moc ne, protoze mam pernamentni uz 6 let. PeaK tu nekolikrat zminoval zbytecne sluzebni cesty jen kvuli potrasani rukou.
Takze at se zase nerozepisuju. Ten clovek je dvojnasobny ministr (a kdo vi, zda nebude za chvili i v cele zdravotnictvi) a pritom ma tak zastarale mysleni? To si opravdu nezaslouzime lepsi vladu?
Vám to tak připadá, protože nechápete několik zcela
Vám to tak připadá, protože nechápete několik zcela klíčových věcí:
1) Evropská unie ve stávající podobě založené na přerozdělování výměnou za vliv je politická mrtvola
2) Problém financování programů EU způsobený odchodem VB se nepodařilo vyřešit již před příchodem pandemie
3) Ekonomická krize zasáhne naprosto všechny členské státy
4) Itálie, třetí největší ekomomika EU v tuto chvíli již de-facto zkrachovala
Každá krize je příležitostí pro nová efektivnější řešení a zlepšování stávajících. Má očistný dopad.
Krize je současně okamžitou smrtí pro neefektivní systémy založené na tržní deformaci.
Odpovězte si sám, zda pseudoekologická řešení typu elektromobily se prosazují díky větší efektivitě, nebo jsou životně závislá na deformaci trhu.
V Itálii budou důsledky zřejmě velmi dramatické a možná
V Itálii budou důsledky zřejmě velmi dramatické a možná nastane moment, kdy pro změnu oceníme že nemáme euro a nebudeme se muset na tomto problému tolik podílet.
Plně souhlasím.
Jen doplním, že krize hrozí všem,
Plně souhlasím.
Jen doplním, že krize hrozí všem, naprosto všem zemím eurozóny.
Euro se bude tisknout i na domácích tiskárnách a přestože koruna díky dopadům omezení na turistický ruch a ekonomiku celkově oslabila, využívám toho na zbavení se všech eur co mám.
Krize bude ve všech zemích auro zony – ne že jim hrozí. A
Krize bude ve všech zemích auro zony – ne že jim hrozí. A poučení je jednoduché – zavinili jsme si to přílišnou a bezhlavou globalizací, bez pochopení souvislostí a využití selského rozumu, jen mamona hned, po nás potopa. Jak rychlost rozšíření viru, tak následná ekonomická krize – nikdo nepřemýšlel nad tím, že je třeba i jen substituovat dodavatele a hlídat si blízkou ekonomiku – jediný sledovaný parametr byl cena a všechno vyždímat na kost…a co bylo vyšponované na max se teď sesype
A nikdo o tom nebude přemýšlet ani v budoucnosti.
A nikdo o tom nebude přemýšlet ani v budoucnosti.
Pak prohrajeme
Pak prohrajeme
Ja nevidim moc velkou pravdepodobost, z eby lidstvo jako
Ja nevidim moc velkou pravdepodobost, z eby lidstvo jako takove „zvitezilo“ – v mem podani, dokazalo v dnesni podobe (blahubytu) prezit dalsich 200 let. Na to jsme prilis zahledeni na tu nasi spotrebu a bezohlednost.
Já jsem optimista a věřím, že celkovou krizi ještě lze
Já jsem optimista a věřím, že celkovou krizi ještě lze odvrátit, nebo minimálně omezit její rozsah a dopad.
Samozřejmě bez obětí se to neobejde, doba hraní si a utrácení gigantických prostředků na nesmysly je prostě pryč.
Koronavirus požral elektromobily a další výdobytky posledních dvaceti let neschopné obhájit svoji existenci a silně otřásl i principy globalizace.
Efekt se samozřejmě dostaví s jistou prodlevou a nepochybně se zase objeví jiné kraviny.
Ale tak už holt civilizace funguje.
A s blízkou ekonomikou naprosto souhlasím.
Myslím, že hrajeme o omezení a dopad, recese bude – jak
Myslím, že hrajeme o omezení a dopad, recese bude – jak dlouhá a mohutná – to je otázka, jak se bude svět chovat, zatím první kroky, co dělají jsou podle mě kontraproduktivní a tím nemyslím omezení vycházení atd…
Dojde k přerozdělení trhů a myslím, a souhlasím s tím, že bude omezen nadkonzum (jak jsem tu několikrát psal, že je to důležitější než celá elektromobilita).
Jak dopadnou elektromobily, uvidíme – podle mě rácio v určitých aplikacích mají, otázka je, kdo si to dneska koupí, když je reálné, že dotace na to omezeny budou a lidé jsou a budou nuceni přehodnotit způsob přehodnocování investic. Stejně tak jako všechny zelené technologie, co jsou v katergorii nice to have…na druhou stranu, pokud se omezí rozežranost, nutnost těchto a jejich odůvodnění také klesá
PS: všímáte si, jak je krásné nebe bez letadel? A to luxusní ticho bez leteckých turbín…
Naprosto souhlasím.
Naprosto souhlasím.
Zato koruna se vůbec netiskne viď? Až půjde ekonomika ke
Zato koruna se vůbec netiskne viď? Až půjde ekonomika ke dnu a bude měna(dnes se říká intervence) tak si všichni budou říkat jak je ta koruna úžasná.
Díky EURU nemohlo Řecko při krizi lidem sáhnout na úspory.
1) Dnesni vlada to dotahla do vyssiho levelu. Takze radeji
1) Dnesni vlada to dotahla do vyssiho levelu. Takze radeji bych videl v nasem cele EU jak Babise
2) Tak resme a nekvakejme takova prohlaseni jak Havlicek. Hledejem reseni a nevybirejme hend to prvni a nejjednodussi.
3) Souhlas, proto pumpovani vlady CR do CR ekonomiky nema dle meho vyznamejsi vliv jako pumpovani penez do vedy a vyzkumu
4) Vas pojem „skrachovat“ != muj pojem „zkrachovat“, takzer jsem docela v klidu 🙂
S ocistou krize naprosto souhlasim a budu ra,d kdyz budete dal davat postrehy, co ceho investovat, v tomto si Vasich znalosti vazim (a tez v genetice). Neefektivni syste zalozeny na deformaci myslite tolik dotaci do ropneho a uhelneho prumyslu? OZE a elektormobilita se prosadi, o tom snad uz pochybuje malokdo. V cemsouhlasim je, ze tempo prosazovani je dano predevsim pokrivenim trhu. Na druhou stranu jsme presvedcen, ze nezvratne zmeny, ktere cinime nasim dosavadnim zpusobem zivota prijdou tak brzy (30 let?), z eje treba efektivnejsi reseni proste tlacit, kdyz lidem jde predevsimo penize, jak uvadi i PeaK a povazuji to za zhoubne (jako clen samospravy to vidim pri poivnnosti se nechovat jako randy hsopodar prave z duvodu orientace na nejnizsi (porizovaci nioliv celozivotni) cenu. To je tak kratkozrakost,o ktere mluvim, chybi dlouhodobe vize).
OZE a elektormobilita se neprosadi sama ani omylem. Bez dotaci
OZE a elektormobilita se neprosadi sama ani omylem. Bez dotaci to chcipne. Solarni panel musi byt v cinnosti 7 let i idealnich podminkach, aby se vratila jeho energeticka spotreba. Co vam na tom prijde zelene. Jednucha plynova elekrarna je na tom podstatne lepe. EM nikdo nechce pred krizi a po krizi je lidi budou chtit? Jak jste na to prosim vas pridel. To je vase prani
Dle tech 7 let mate asi nespravne informace. Ja verim vice
Dle tech 7 let mate asi nespravne informace. Ja verim vice tomuto panovi. Takze na Vasem tvrzeni je to sice stale zelen, ale zadna slava, v realite je to vyrazne lepsi.
BEV nikdo nechce? Takze jsou plne autosalony, parkoviste (nebrme ted v uvahu ID.3) a nebo s enabizi s vyraznymi slevavmi (podnakladovymi cenami)?
Omlouvam se, ale od Vas budu pozadovat dukazy k Vasemu tvrzeni, zvlast kdyz vyrazne jina cisla si dokazi najit v radu minut.
Srovnejte si prodejni statistiky konvencnich aut a EM. Dale
Srovnejte si prodejni statistiky konvencnich aut a EM. Dale neni co resit.
Myslite? Takze kdyz vyrobim milion sedych tricek a jen jedno
Myslite? Takze kdyz vyrobim milion sedych tricek a jen jedno tricko modre, z toho prodam 990.000 sedych tricek a 1 modre, znamena to, ze o modra neni zajem a neni co resit?
Co tim chcete rict, ze kdyz si budu chtit koupit em, tak
Co tim chcete rict, ze kdyz si budu chtit koupit em, tak nebude skladem 🙂 chacha. Jeden den jsem prijel a druhy den jsem si ho odvezl. EM je skladem dostatek. Pokud je nedostatek, tak tech, co si lide objednavaji na miru, Treba kombinace vybavy a barvy. Zkuste si nekam zavolat, nez placnete. Skladovka je dostupna vzdycky
Co to bylo za vuz a kdy jste ho kupoval?
Mate pravdu, spletl
Co to bylo za vuz a kdy jste ho kupoval?
Mate pravdu, spletl jsme se. Overil jsem, ze skladem je e-Soul, i Kona. e-Niro nikoliv.
Ioniq
Ioniq
Jsou i nějaké eGolfy skladem, za chvilku budou i Citigo,
Jsou i nějaké eGolfy skladem, za chvilku budou i Citigo, myslím, že i eTron…
Co vím jistě, tak Citigo skladem rozhodně letos nebude.
Co vím jistě, tak Citigo skladem rozhodně letos nebude.
Ano, máte pravdu, budou to předváděčky od dealerů, už
Ano, máte pravdu, budou to předváděčky od dealerů, už se objevují v inzerci s datem dodání kolem 06-07/2020.
Neodbíhej od tématu EV panelů. Kdepak jsi sebral 7 let?
Neodbíhej od tématu EV panelů. Kdepak jsi sebral 7 let?
Nekde v nejake studii narocnosti vyroby jsme to cetl
Nekde v nejake studii narocnosti vyroby jsme to cetl
1) V některém směru selhala naprostá většina vlád. EU
1) V některém směru selhala naprostá většina vlád. EU selhala přímo monstrózním způsobem a pravděpdobně ze systémů vlády nejvíce na celé planetě. Vzhledem k tomu, že EU je především Něměcko a Francie, mohu vás ujistit, že já si rozhodně Německo a Francii v čele ČR nepřeji.
2) V okamžiku, kdy vám nevychází rodinný rozpočet, omezíte zbytné věci. Výdaje na green magořiny jsou z pohledu stanovení priorit zbytné.
3) Investice do vědy a výzkumu se provádějí v době konjunktury, nikoliv krize, protože nesou ovoce až v delším horizontu.
4) Pokud vás nechává v klidu, že dva týdny stojí ekonomika země s dluhem 130% HDP, která již před pandemií byla v recesi a kde se včera vláda pokusila oddálit krach pumpování 25 miliard euro, tak to jste celkem kliďák 😀
1) Radeji bych byl, aby nase ekonomika slapala jako v Nemecku
1) Radeji bych byl, aby nase ekonomika slapala jako v Nemecku ci Francii nez jak slape dnes. Jestli s enepletu, Nemecko ma prebytkovy rozpocet, nas jiste dobre vsichni zname.
2) Stavim vydaje na green magoriny na stejno uurovenjako udrzbu domu (napriklad zatekajici strechu). Dulezitost v mych ocich je zrejma.
3) Stale vidim vetsi pokroky ve vede a vyzkumuv EU jak v CR. A bojim sedoby, kdy se prestane vyvijet a inovovat.
4) Opravdu ekonomika stoji? Nikde se nevyrabi, neprodava? A ano, nervak se z eme stava jen pri konfrontaci se lzi, jinak jsem klidas. 🙂
Presne, kdo bude ted investoval do rizika, kdyz bude mit
Presne, kdo bude ted investoval do rizika, kdyz bude mit problem prezit. To tady jeste nekterym nedochazi
Ani vzdalene bych neporovnaval „prezit v nejblizsich mesicich“
Ani vzdalene bych neporovnaval „prezit v nejblizsich mesicich“ a „prezit po 1945 (1968, apod)“. Dnes mame daleko vice veci a moznosti ve vlastnich rukou. Prestanme uz konecne becet, natahovat ruce (ocekavat, do nam co da) a zacneme makat sami na sobe (sebevzdelani) a v cinnosti, ktera nas zivi. 🙂 Dokazu jeste pochopit lidi( po vypraveni od rodicu, co se deje ve Vymene manzelek), ze na to nekdo intelektualne nema, ale neverim, ze je to nekdo z mistnich diskutujicich.
Ano, prestatne natahovat ruku k dotacim a prosadte se na trhu
Ano, prestatne natahovat ruku k dotacim a prosadte se na trhu
Myslite na trhu plnem dotaci? Ty jsou bohuzle vsude, takze je
Myslite na trhu plnem dotaci? Ty jsou bohuzle vsude, takze je nefer je jednem upirat, kdyz je maji druzi.
kde se prosim dotuji konvencni auta?
kde se prosim dotuji konvencni auta?
Dotuje se ropny prumysl, dotuji se automobilky. Dotace na CNG,
Dotuje se ropny prumysl, dotuji se automobilky. Dotace na CNG, jen netusim, zda jsou stale aktualni.
Co? Uveďte zdroj tohoto prohlášení
Co? Uveďte zdroj tohoto prohlášení
Na dotace na ropu dam jen obecny dotaz na Google, zde pro
Na dotace na ropu dam jen obecny dotaz na Google, zde pro Evropu.
Dotace na CNG jsem nasel zde, zde, ale jak jsme psal, nevim, zda je to stal aktualni.
Ropa Brent za 25,3$ 😉
Ropa Brent za 25,3$ 😉
Jel jsem kolem Tank Ono a už ani nepamatuji, kdy naposledy
Jel jsem kolem Tank Ono a už ani nepamatuji, kdy naposledy byl benzín za 24,90 jako dnes 🙂
No je, to je dobre ne? Ale ne k vuli dotacim ze
No je, to je dobre ne? Ale ne k vuli dotacim ze
Jasně, že je to dobře. A není to zásluha dotaci.
Jasně, že je to dobře. A není to zásluha dotaci.
Ještě že těžba ropy není dotovaná a její transport
Ještě že těžba ropy není dotovaná a její transport nemusí hlídat letadlová loď s konvojem a nikdo nenutí výrobce spalováků zachytávat a recyklovat výfukový plyny. Uf. :))))
Ty seš úplně mimo, to jsou takové bláboly, hlavně
Ty seš úplně mimo, to jsou takové bláboly, hlavně nesouvisející, že raději už nic nepis. Zkus tu karanténu přežít jinak. Koukám, že už ti to leze na mozek
Kdo asi zaplatí v USA tuhle díru, co myslíte?
Kdo asi zaplatí v USA tuhle díru, co myslíte? https://oenergetice.cz/ropa/minimum-americky-tezaru-pri-soucasnych-cenach-ropy-profitabilni-krok-ruska-plni-svuj-ucel
No vidíte, a z toho 17,2 Kč jsou daně.
Takže ten litr
No vidíte, a z toho 17,2 Kč jsou daně.
Takže ten litr naturalu je za 7,7 Kč. Ještě že auta nejezdí na balenou vodu 😀
Takže nebýt spotřební daně, jezdíme se spalovákem za
Takže nebýt spotřební daně, jezdíme se spalovákem za cenu na km přibližně jako s elektroautem 🙂
Průměrně asi ano,
Pokud se na to ale podíváte pohledem
Průměrně asi ano,
Pokud se na to ale podíváte pohledem fiktivního zcela svobodného občana, který neplatí daně a není členem spotřebitelských klubů, nenechá se profilovat dodavateli energií, prostě jen přijede k veřejné pumpě nebo nabíječce odebrat palivo nebo elektřinu, tak tento svobodný občan zaplatí za 100km cesty 50 Kč v případě benzínu a 120 korun v případě elektřiny.
A to je hodně varující.
Asi se nenajde moc lidi, kteri se nenechaji profilovat
Asi se nenajde moc lidi, kteri se nenechaji profilovat dodavateli energii. Napada me skupina squateru a bezdomovcu. Rekl bych, ze pro ne taky nebude zatim uplne vhodna elektromobilita. No a ti co maji svou elektrarnu, ktera je 100% zasobi celorocne (veskerejma energiema), proc by pri trose matematiky nemohla uzivit i BEV? A na tech par jizd dal si vydela tim provozem te elektrarny.
Takze v mych ocich hodne varujici je, ze odpurce teoretik takhle strasi (opravdu nevaruje). At to dovysvetlim: je dle Vas hodne varujici, ze by byla zrusena spotrebni dan, zaroven by byla stale nizka cena benzinu / nafty a jeste by clovek mel BEV a vyuzival pouze verejnych nabijecek bez jakekoliv registrace (takze za max. cenu). Jako do sci-fi asi dobry…
Lid má takovou vládu jak volí. Část z nás by si lepší
Lid má takovou vládu jak volí. Část z nás by si lepší určitě zasloužila. To co předvádí je daleko za hranou. Když poslouchám svoji matku, která dělá ředitelku v sociálních službách, kterak mají prodejci plné sklady ochranných pomůcek, ale nemohou jim je prodat a stát o ně nejeví zájem, tak si říkám že ještě štěstí že není válka, nebo nějaká skutečně masivně smrtelná epidemie.
Jenže v tomhle má pravdu – peníze, které jsme ještě
Jenže v tomhle má pravdu – peníze, které jsme ještě před pár měsíci mohli alokovat na zelené vize teď buď budeme pumpovat do ekonomiky, aby lidi nepřišli o práci a bylo na čem stavět dál
nebo pokud ty peníze tam nenapumpujeme tak můžeme očekávat období vyhrocených sociálních nepokojů a radikalizace obyvatelstva – velká nezaměstnanost a sociální nejistota klidu nepřidá a vize pak už nemají cenu ani toaletního papíru,protože jsou dneska elektronické
Problematika zbytečných služebních a jiných cest se nám teď tak nějak vyřešila sama – sice hodně brutálně a za šílenou cenu, ale dalších několik let si spousta lidí létání rozmyslí a leteckých společnosti taky ubude.
Další věc jsou home office, které se teď taky (konečně) naučíme, takže přínos to nějaký má – ale tím nijak nezlehčuji fakt vážnou situaci – jen se snažím mít a dát na to taky trochu optimistický pohled ve smyslu všechno zlé, je k něčemu dobré…je třeba se poučit a nové získat – to, co se teď děje je celosvětově nejhorší situce od konce druhé světové války a následná ekonomická krize bude pravděpodobně nejvážnější od krachu na NY burze.
Penize, ktere jsme mohli alokovat na elene vize se stejne
Penize, ktere jsme mohli alokovat na elene vize se stejne projidaly jinde. Z meho pohledu mame brutalne neefektivni statni spravu, neverim, ze bych nedokazaloprogramovat alespon 50 % procesu v ni.
Nase ekonomika je silne exportni, takze nas epumpovani ji moc nepomuze. Navic zkusenosti s 2008 ukazuji, ze nejsme moc solidarni v pumpovani a vezeme se na pumpovani druhych.
Date mi priklad, o ceho pumpovat? Napadaji me inzenyrske stavby, jenze tam je dle meho problem v priprave ne v pumpovani (a castecne rozkradani).
Osobne dnesni situaci nevidim tak cerne. Od konce druhe svetove valky byly mnohem horsi (i v celosvetovem prumeru) situace a prave treba i proto, ze nebyla takova ekonomicka sila nejen obyvatelstva, ale i firem, ktere mohou zazit altruisticke vzplanuti. 🙂
Nie si jediny. Runner sa tu snazi hrat na experta ale zda sa
Nie si jediny. Runner sa tu snazi hrat na experta ale zda sa ze ide iba o trochu (viac) vysinuteho jedinca. Absolutne netusi co bude o par mesiacov, lebo chlapec zije v tom, ze zarobi kopec penazi na shorte. Neuvedomuje si ze pada cela burza a to co zarobi bude mat hodnotu trocha vyssiu nez je hodnota toho papierika. Vobec ale vobec netusi co sa bude diat. Karanteny tu nebudu dva tyzdne ale mesiace inak nemaju vyznam.
ked to vypada ako kacka, kvaka ako kacka je runner kacica?
ked to vypada ako kacka, kvaka ako kacka je runner kacica?
Zkuste radši rozumně argumentovat namísto těch výpadů.
Zkuste radši rozumně argumentovat namísto těch výpadů. Leží vám v žaludku už několik měsíců to, že runner se údajně vyjádřil neuctivě o hendipekovaných. A proto ho osobně napadáte, kde jen můžete. Přitom ale šlo z vaší strany o nepochopení toho, co napsal, pamatuji si na tu debatu.
Zkuste se nad tím zamyslet a i když taky nesouhlasí se vším, co píše, je potřeba příspěvky číst dle obsahu a ne dle autora a ať je příspěvěk jakýkoliv, tak pokud je ten autor u vás na „blasklistu“, tak hned jedovatě útočíte.
Hezký den.
Vranu bílou neuděláš ani kdybys jí ve sněhu
Vranu bílou neuděláš ani kdybys jí ve sněhu vyvalel…
Troll vždy bude trollem a je jedno co píše…
Prave ze hodne zalezi na skutcich ne na nalepkach ci
Prave ze hodne zalezi na skutcich ne na nalepkach ci skatulkach. Podle nichjsem vrah, protoze mam zdedene kruhy pod ocima. A pritom jsem zabil jen par prasat, kurat, kraliku a sem tam nejakej hmyz, hlodavce, krouzkovce a na Vanoce kapry 🙂 Tudiz je muj nazor na ochranu prirody naprosto vadny?
Asi misclick ne?..
Asi misclick ne?..
Pavlíku, Tvůj názor na ochranu přírody je naivní a
Pavlíku, Tvůj názor na ochranu přírody je naivní a hloupoučký. A až dosud jsi zde vystupoval naivně a hloupoučce. Nesnaž se teď, když Vendulka naivně trucuje kvůli svému topícímu tabletu, jeho roli pravověrného EV magora převzít. Čus, Dlaždič.
Chapu Vas spravne, ze chrnait prioridu neni potreba? Je v
Chapu Vas spravne, ze chrnait prioridu neni potreba? Je v poradku ji neuistale devastovat?
EV magor je pro me slabe sluvko, pro me je EV jen jeden dil skladacky, samo o sobe ma temer zanedbatelny prinos. Takze ja jsem klasicky ekoterorista magor 🙂
Pavlíku, jak chceš Ty chránit přírodu, jak chceš
Pavlíku, jak chceš Ty chránit přírodu, jak chceš ovlivnit své chování vůči přírodě, když nejseš schopen si pohlídat slova v jedné jediné větě? Přesně jsi potvrdil má slova o sobě – naivní a hloupoučký…..
Chranim ji omezenim spotreby (opravuji, co se da, vyrabim,
Chranim ji omezenim spotreby (opravuji, co se da, vyrabim, pestuji si, nekupuji nepotrebne), topeni jsem rpedelal na tepelne cerpadlo, na strechu dal termicke kolektory, vetsinu jizd delam v BEV, vysadil jsem cca 1000 stromu, staram se o pozemky, tridim opad. Navic vzdelavam sve deti a okoli. Tvrdite, ze to nema vubec zadny vliv?
Dle Vas neni potreba prirodu chranit?
Covid začal chránit matku přírodu asi jako žádné jiné
Covid začal chránit matku přírodu asi jako žádné jiné opatření v minulosti…
Myslite, ze treba zakaz freonu mel mensi environmentalni
Myslite, ze treba zakaz freonu mel mensi environmentalni dopad, nez 3 mesice omezene vyroby a spotreby v casti sveta? Docela by me zajimalo, jak se celosvetove snizila spotreba uhli, ropy a plynu v porovnanim se stejnymi mesici lonskeho roku a jak se celosvetove zmenila biodiverzita, narostla fauna a flora, snizilo znecisteni mori, pudy a podzemni vody odpadem, chemii… Mate nejake statistiky, z ejste napsal, co jste napsal?
Jen 6 smysl…
Statistiky fakt nemám…
Ne všechno se dá
Jen 6 smysl…
Statistiky fakt nemám…
Ne všechno se dá spočítat čísly…
Ale včera +2 zasazené stromy…
Super, každej novej stromek se počítá …
Někdy stačí
Super, každej novej stromek se počítá …
Někdy stačí selskej rozum.
A chceš-li konkrétně vědět, jak jsi naivní a
A chceš-li konkrétně vědět, jak jsi naivní a hloupoučký? Asi jako dva metrouši šlapající vodu v jednom rohu bazénu a pochvalující si, jak je ta voda skvělá a ve zbývajících třech rozích do bazénu bezostyšně chčijí další plavci. Za další plavce si dosaď Čínu, Indii, Afriku….
Takze kvuli tomu, ze nekdo krade, rpestanu byt poctivy? Roli
Takze kvuli tomu, ze nekdo krade, rpestanu byt poctivy? Roli Evropy vidim v tom, ze ona zacla znecistovat, ma za sebou nejvetsi kumulativni znecisteni, tak je na i ukazat cestu ostatnim. Nebo to sobecky budeme chtit po druhych?
Z meho ohledu je lepsi byt naivni, nez sobecky sebestredni narcista. 🙂 Pokud nekomu vyhovuje to druhe, ja se mu budu snazit slusne ukazovat i jinou cestu.
Vy jste fakt strašnej blb.
Vy jste fakt strašnej blb.
🙂
Potrefená husa nejvíc kejhá..
🙂
Potrefená husa nejvíc kejhá..
Souhlasím zcela Marku.
Souhlasím zcela Marku.
Jestli to vypadá jako kačena a kváká to jako kačena, je
Jestli to vypadá jako kačena a kváká to jako kačena, je to buď kačena, nebo Ursula von der Leyenová. 😉
runner42 ? To je horší hnus ! Řekl Koronavirus.
Omlouvám
runner42 ? To je horší hnus ! Řekl Koronavirus.
Omlouvám se za nekorektnost, ale jak se do lesa volá..
NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.
Spravne to rekl, je videt, ze nekteri mene chapavi se tomu
Spravne to rekl, je videt, ze nekteri mene chapavi se tomu smeji a jeste jim to nedoslo, ale az vam 3x za sebou vykradou auto nezamestnani, prestanete se blbe tlemit. S epidemii se vsechno zmeni. Za par mesicu si nikdo na zadny green deal ani nezvpomene. A verim tomu, ze nafta jako jedinna tutovka bude zase in.
Az za par mesicu zacne dochazet nafta kvuli uzavrenym ropnym
Az za par mesicu zacne dochazet nafta kvuli uzavrenym ropnym refineriim tak konecne vsichni pochopi hlavni vyhodu elektromobilu.
A z toho ze tahle nemoc semele nejvice zrovna ty co maji zhuntovane plice je uz ted zrejme, ze vyfuky aut, ktere nas tu cely zivot travi jsou zhovadilost!
Doporučuji se lépe seznámit s křivkami průběhu virových
Doporučuji se lépe seznámit s křivkami průběhu virových pandemií. Za pár měsíců po coronaviru zůstane pouze ekonomická díra, která se bude zasypávat z peněz zamýšlených k rozkrádání přes podporou eleketromobility a genderových studií.
S hospodářskou krizí máme již bohaté zkušenosti, takže
S hospodářskou krizí máme již bohaté zkušenosti, takže se zamyslete vy co se stane za pár měsíců po koronaviru?
Firmy začnou hledat kde ušetřit každou kačku, což nahraje nákupu elektromobilů (tedy jen tam kde umí počítat).
Také si spousta firem uvědomí jak je důležité mít ve vozovém parku spolehlivá auta.
Nám například aktuálně kleknul jeden spalovák a hádejte jestli nám ho teď někdo opraví…
Člověk už 3 měsíce čte, jak coroni obsazují plícní
Člověk už 3 měsíce čte, jak coroni obsazují plícní sklípky. Ale vždycky se najde někdo, kdo vybočí z řady – a hle, tady se jich pár namotnovalo Michellinovi do mozkovny a hlodají a hlodají….
Zalezte prosím dlaždit pražskou kanalizaci, děkuji.
Zalezte prosím dlaždit pražskou kanalizaci, děkuji.
Do Prahy to mam docela daleko, nemohl bych dlazdit jinde? 🙂
Do Prahy to mam docela daleko, nemohl bych dlazdit jinde? 🙂
Vybocit rady s nazorem je spravne. Napisu to polopaticky:
Vybocit rady s nazorem je spravne. Napisu to polopaticky: nazorovou ruznorodost je velice prospesna, vede k tvurci romanitosti (at uz probadanim slepych ulicek nebo tech lepsich smeru) a rychlejsimu rozvoji.
Co povazuji za nezdrave je kritizovat bez naznaku lepsi cesty, oduvodneni ci dokonce rceni vlastniho nazoru. Tak co, uz vite, zda je dobre chranit prirodu ci nikoliv? Vetsine zde je naprosto jasne, kdo ma tu mozkovnu hure fungujici. Aby Vam to bylo jasnejsi, Michelin to neni.
Hele Pavlíku, tak polopaticky: v podstatě bych zde mohl
Hele Pavlíku, tak polopaticky: v podstatě bych zde mohl metodou ctrl+C a ctrl+V vložit to, co jsi sem napsal o tom, jaký jsi chránič. S těmito odlišnostmi: jsem starší ročník a stromů jsem vysadil něco přes 5000, protože jsem zažil tu dobu, kdy se pořádaly Akce Z. Též mám svůj kousek lesa, i tam musím obnovovat. Z toho dále plyne odlišnost – topím výlučeně voňavým suchým dřívím. Jezdím ekologicky šetrným dieslem v 95 proc. případů vždy ve dvou lidech. A za naivní a hloupoučký považuji Tvůj příspěvek k ochraně přírody právě proto, že Ty preferuješ neekologický BEV. Tečka.
Vite, ze pri paleni dreva tez vznika CO a NOx (neverim, ze
Vite, ze pri paleni dreva tez vznika CO a NOx (neverim, ze vzdy dosahujete idealniho spalovani)? Pokud ne, doporucuji rouru z kamen misto do komina namirit do mistnosti, mozna pak privlastek „vonave“ nahradite (jestli to prezijete) jinym.
Muzete, prosim, osvetlit spojeni „ekologicky setrny diesel“? Jak muze byt setrne neco, co provozne otravuje sve okoli? Jeste bych skousnul urcitou nestrnost pri vyrobe. Nebo dam jednodussi otazku. Udelejte, prosim, par ekologickych plusu a minusu u naftaka a BEV. Jo a jak casto jezdite autem?
A jeste jedna poznamka. Znam spoustu staryh lidi (70+) a vetsina nema potrebu mluvit sproste a odsuzovat lidi za nazorove rozdily. Co vyvolava ty potreby u Vas?
Pavlíku, na programátora děláš dost chyb v logice. Co Tě
Pavlíku, na programátora děláš dost chyb v logice. Co Tě vede k úvaze, že je mi 70+? Já jsem přesvědčen o tom, že můj způsob vytápění (produkující i nějaký CO a NOx) je ve výsledku k přírodě šetrnější než sumárně (čili výroba, provoz + recyklace) sečteno totéž pro Tvé TČ a keramiku na střeše. Totéž v bledě modrém si myslím o svém moderním dieslu a Tvém BV. Čus, Dlaždič.
Psal jste, ze jste starsi rocnik 🙂 No budiz, jeste Vam muze
Psal jste, ze jste starsi rocnik 🙂 No budiz, jeste Vam muze byt 65+, jinak se zbytecne povazujete za starsiho 🙂 To jste pak zraly clovek (rypnu si: vekem, nikoliv vyjadrovanim).
Muzete to sve presvedceni, jak o TC vs. kotel na drevo, tak o dieslu vs. BEV nejak rozvinout? Treba u toho TC nejky nastrel, kolik to me TC vypusti splodin na 1 MWh tepla (klidne pouzijte jouly), kolik ten Vas kotel. Pak co obnasi vyroba a recyklace TC vs drevokotle (nebo mate obycejny kotel (krb, vlozku) na tuha paliva?)
Stejne tak jake emise pocitate u Vaseho dieslu a meho BEV?
Jak casto jezdite?
Máte můj velký obdiv, takhle trpělivě vést diskusi s
Máte můj velký obdiv, takhle trpělivě vést diskusi s tímto zoufalcem. Škoda, že se tito lidé nezavřou se svými milovanými a šetrnými diesely /nastartovanými/ do garáže a hned by jich pár ubylo.
Dekuji, toto vzdy potesi 🙂
Dekuji, toto vzdy potesi 🙂
pálením dreva vznikne vôňa akurát tak v tej miestnosti
pálením dreva vznikne vôňa akurát tak v tej miestnosti (keď v krbe opeká podsvinče). všade inde je to pach. kilometer od nás je jeden jediný spaľovač, každým rokom dopĺňa nové drevo, suší ho a páli min. trojročné. ale s exhalátmi z plynových kotlov sa to porovnať nedá.
Hele Anonyme123, problém Tvůj jakožto i celé zdejší
Hele Anonyme123, problém Tvůj jakožto i celé zdejší suity obdivovatelů BEV je ten, že jediný, opravdu jediný smysl, který máte vyvinutý a funguje vám je čich :-). A to je pro plnohodnotný život ve 21. století málo, žalostně málo. Čus, Dlaždič.
Na cloveka starsiho rocniku mate spatnou dedukci. 🙂
Bud ma
Na cloveka starsiho rocniku mate spatnou dedukci. 🙂
Bud ma jeste rozvinuty zrak se hmatem a nebo sluch. Jinak by nemohl prispivat. Jenom s rozvinutym cichem by to rozhodne nezvladl, to by musel byt supercich 🙂 A ten mozna i ma, protoze stournul do vosiho hnizda a misto argumentu (nebo aspon logikou podporeneho nazoru) byl napaden.
Tak schválně… jsem na to zvědavý, jestli když odezní
Tak schválně… jsem na to zvědavý, jestli když odezní tato epidemie, nastane nějaký velký boom elektromobility, strmější nárust podílu EV než ten, který nastával v poslední době.
No pokud VW neonemocní programátoři tak snad minimálně v
No pokud VW neonemocní programátoři tak snad minimálně v létě nám stoupne prodej o IDtrojky. 🙂
I kdyby VW prodal naprosto všechno, co zvládne vyrobit,
I kdyby VW prodal naprosto všechno, co zvládne vyrobit, zřejmě asi na Mars, stejně to ani nevyrovná ten kráter, který se právě vykopává. Protože v Q1 a Q2 se neprodá naprosto nic.
Vy jste pověstný tím jak nás tady krmíte nikoli realitou,
Vy jste pověstný tím jak nás tady krmíte nikoli realitou, ale vašimi zbožnými přáními.
Například Tesla je podle vašich rok starých zaručených výroků už od listopadu po smrti, že…
A přece se nebojíte znovu a znovu nám tu neúprosně predikovat co bude až bude po koronaviru.
No my co už vás dobře známe se jen bavíme.
🙂
Už jsem se vás ptal několikrát,co ten váš odhad, že
Už jsem se vás ptal několikrát,co ten váš odhad, že tesla neprodá víc jak 160tisíc trojek za rok?
Tak určitě…
Firmy už se doslova klepou na to zvýšit
Tak určitě…
Firmy už se doslova klepou na to zvýšit jednorázově svoje náklady, to je jasná věc, že v krizi se vždycky firmy můžou doslova přetrhnout pořídit si drahý vozový park nebo přejít na nové leasingy s vyššími úroky.
A s nimi státní aparát, kterému se právě škrtají rozpočty, ty budou mít doslova utrácecí orgie.
A třetí do trojlístku jsou zaměstnanci, vůbec nevadí, že jich je obrovské množství na 60% mzdy a na konci roku jim bude chybět minimálně jeden plat. Prý už nervózně postávájí před autosalony a mávají peněženkama.
V paralelním elektromobilním vesmíru s aletrantivní ekonomikou naprostá pohoda. 🙂
A ta spolehlivost elektromobilů, to se nahlas chechtám. Hlavně že to píšete zrovna vy. Co že se vám vys**lo naposled?
Je to zábava sledovat jak se tady znovu profilují ty již
Je to zábava sledovat jak se tady znovu profilují ty již dávno vyprofilované charaktery.
A co teprve když si do nich člověk jen trošku šťouchne.
🙂
Takže co se vysr**o ty spolehlivý elektromobile?
Takže co se vysr**o ty spolehlivý elektromobile?
Odešel alternátor.
Pro zajímavost na žádné z Tesel se
Odešel alternátor.
Pro zajímavost na žádné z Tesel se nám za tři roky nestala závada, která by auto odstavila nebo jinak znemožnila jeho užívání.
Ahoj Micheline. To aby ted ten spalovakl jezdil s poradne
Ahoj Micheline. To aby ted ten spalovakl jezdil s poradne dlouhou prodluzkou, nebo po par km hodiny nabijel 🙂
😀
😀
To je snad u nového auto naprostá samozřejmost.
Vy
To je snad u nového auto naprostá samozřejmost.
Vy neměníte každých 40 tisíc poloosy? 😀
Ano menim, protoze zacnou pri prudkych akceleracich za studena
Ano menim, protoze zacnou pri prudkych akceleracich za studena trochu rachotit, tedy nic co by me znepojizdnilo na rozdil od toho alternatoru.
A ne neni to u novych spalovaku samozrejmost.
Z poslednich dvou co jsme kupovali nam u jednoho menili po roce a 33tis. km motor a po dvou letech a 60tis. km prevodovku.
U druheho po dvou letech a 60tis. km turbo…
I přes drobné neduhy je jízda Teslou to nejlepší z
I přes drobné neduhy je jízda Teslou to nejlepší z automobilového světa.
Splynutí 1. osoby „já“ s 2. osobou „ty“ vedlo Cimrmana k
Splynutí 1. osoby „já“ s 2. osobou „ty“ vedlo Cimrmana k pojmenování sněžného člověka výstižným slovem „játy“, které později Angličané zkomolili na „yeti“.
Mě se líbí jak vy demagogové umíte smíchat jablka s
Mě se líbí jak vy demagogové umíte smíchat jablka s hruškama když se vám to hodí.
V jednom odstavci smícháte lidi, kteří nemají finanční rezervu ani jednoho měsíčního příjmu s lidmi, kteří si v autosalonech kupují fungl nová auta.
Kupní síla domácností klesá. Co na tom nechápeš??
Kupní síla domácností klesá. Co na tom nechápeš??
Třeba to, že u nás na nové auto dosáhne dlouhodobě pouze
Třeba to, že u nás na nové auto dosáhne dlouhodobě pouze 20% nejbohatší populace, 80% kupuje ojetiny. A to jsou přesně ti, kteří jsou nyní na 60% mzdy a bude jim ten příjem chybět. A mnoho z nich, bohužel, řeší jako problém když klekne pračka za 10 tisíc, i když je v akci za 8. Nemají je. tato kupní síla se nových elektrických vozidel netýká. Protože se netýká žádných nových vozidel. To tím chtěl říci a Vy jste to nepochopil.
Ono samozřejmě záleží jak hodně firma používá svoje
Ono samozřejmě záleží jak hodně firma používá svoje auta. My jsme obchodní firma, lidé najezdí 2-4 tis. měsíčně a nedovedu si představit, že bych koupil 8 ks TM3 v hodnotě 12 mil. na 4 letý leasing, akontace 4,5 mil. a platil s pojištěním nějakých 240 tis. měsíčně, když teď lidem platím náhrady za jejich auta cca 140 tis. měsíčně, proč bych vůbec kupoval nějaké auta? Dnes si obchodní firmy berou Octavky v lepším případě Passaty na dlouhodobý pronájem za 12 tis. měs. a mají klid, jak se něco rozbije přistaví jiné auto apod. IBM nakupuje ty svoje Mecedesy C za 450 tis. bez DPH (po 3 letech je prodá za podobnou cenu), to je cena TM3 za 1,1 mil. bez DPH moc o úspoře nepřesvědčí.
Já holt asi uvažuji furt postaru, kdy jsme koupili auto, ono
Já holt asi uvažuji furt postaru, kdy jsme koupili auto, ono bez větších problémů jezdilo 12let (nejstarší dvě auta, která budeme (snad v květnu) nahrazovat za eNira máme aktuálně 12let) a měsíčně nás vyšlo v průměru na cca 8.500Kč včetně servisu a benzínu.
Ano, dnešní auta se již takto provozovat pro svou chatrnost nedají, ale mě prostě přijde (a to se nepovažuji za velkého ekologa) naprosto nenormální auto po pěti letech sešrotovat.
Takže sázím na to, že s elektromobilem si budeme moci dovolit jej zase provozovat alespoň 8let, a vyjde nás na nějakých 9300Kč/měs při současných cenách.
Jak budou zlevňovat bude se bilance lepšit a s novějšími bateriemi i životnost poroste.
výpočty
spalovák:
pořízení 400.000,- bez daně (nedávno jsem si zkoušel konfigurovat několik spalováků a pod tuhle cenu jsem se prostě nedostal a to jsem tam ani nedával takovou výbavu jakou budou mít ty eNira)
cena za palivo při spotřebě 7l/100km, ročním nájezdu 30tis.km a ceně paliva 24,8 bez daně na 12let
(24,78*7)/100=(1,736*30000)*12=624.960,-
servis v průměru 10.000,-/rok bez daně = 120.000Kč
pneu 6000,-/rok*12=72.000Kč bez daně (letní na dvě sezóny+zimní na 4, při ceně 2.000Kč/pneumatika, na tom nešetřím)
celkem (400000+624960+120000+72000)/144=8.451Kč měsíčně
výpočty
elektromobil eNiro 64kWh (fakt není podle mě nutné kupovat na běžné ježdění zaměstnancům zrovna Teslu):
pořízení po odečtení dotace cca 666.000,- bez daně
cena za elektřinu při spotřebě 18kWh/100km, ročním nájezdu 30tis.km a ceně elektřiny 3Kč/kWh bez daně na 8let
(3*18)/100=(0,54*30000)*8=129.600,-
servis v průměru 6.000,-/rok bez daně = 48.000Kč
pneu 6000,-/rok*8=48.000Kč bez daně (letní na dvě sezóny+zimní na 4, při ceně 2.000Kč/pneumatika, na tom nešetřím)
celkem (666000+129600+48000+48000)/96=9.287Kč na měsíc
Jenže počítáte dotaci (to není úplně fér a 100%
Jenže počítáte dotaci (to není úplně fér a 100% nebudou další rok) a firmy dostanou auta na max 3-4 roky do 100 tis. km a chtějí mít auta operativní, tedy přijde ochodník dostane auto, odejde obchodník, vrátí auto. Tak jak to počítáte může fungovat s dotací na mnoho let u malé firmy. U nás by mi 2/3 obchodníků BEV auto odmítla i když sám BEV mám a používám, tak jsem stejně trochu za exota. Nakonec mě to vysvětlovat nemusíte, já ty počty chápu, ale všichni mě berou s úsměvem a BEV si pořídí jako raritu. Bavil jsem se o tomto s firmami se stovkami zaměstanců a nechtějí ani slyšet. Ať udělají na BEV stejné podmínky jako v zahraničí, bez akontace za 300 EUR měsíčně a pak o tom někdo bude přemýšlet.
Jasne, kazdej mame jiny zpusob pouzivani aut.
Ja chtel
Jasne, kazdej mame jiny zpusob pouzivani aut.
Ja chtel nastinit ten nas jak to aktualne mame, takze i s dotaci.
Na dalsi dva roky nakup aut odkladam, protoze spalovaka uz ani nahodou a jsem presvedceny, ze za dva roky pujde koupit baterkac i bez dotace za stejnou spis lepsi cenu nez dnes s dotaci.
Co se tyka zamestnancu, tak u nas se pretahuji o to kdo bude driv jezdit na elektrinu. Dokonce lidi, kteri bydli v panelaku me presvedcuji, ze si zajisti nekde nejakou garaz pro nocni nabijeni…
Když vezmu německo, tak se domnívám,že se bude investovat
Když vezmu německo, tak se domnívám,že se bude investovat do nových technologií-elektromobility, nakonec z toho budete mít radost i vy, uvidíte.
V oblasti automotive je Německo zcela závislé na exportu.
V oblasti automotive je Německo zcela závislé na exportu. Místní investice je tudíž naprosto irelevantní.
Poslední roky byli němci v plusu, a podle mě toho část
Poslední roky byli němci v plusu, a podle mě toho část nasypou do elektromobility(nabíječky,posilování sítí,baterie a automobilkám na rozvoj)
Má pravdu runner42. Stejně jako v ČR se i v Německu prodá
Má pravdu runner42. Stejně jako v ČR se i v Německu prodá zanedbatelné množství tam vyrobených a vymyšlených aut. Nebýt exportu, neexistují.
Proto se domnívám, že se hlavně v kratkodobém horizontu
Proto se domnívám, že se hlavně v kratkodobém horizontu budou orientovat na domácí spotřebu, jenom výrobci ochraných pomůcek určitě dostanou dotace na výrobu,domácí turistika, pokud to rychle opadne bude taky narůstat, a němci mají dost firem v asii, kde se to zase začíná rozjíždět.Německý průmysl nestojí jenom na autech, a záleží jenom na tom jak budou pružní:::https://www.auto.cz/zavrene-automobilky-nabizeji-nova-uplatneni-budou-vyrabet-pro-zdravotnictvi-133788
Božíčku, Ty to vidíš, do jakého hovádka jsi to duši
Božíčku, Ty to vidíš, do jakého hovádka jsi to duši vložiti ráčil….
Myslenku mate docela spravnou, jen to pisete spatnemu cloveku,
Myslenku mate docela spravnou, jen to pisete spatnemu cloveku, mel byste takhle reagovat na sebe.
Díky, vezmu si to k srdci, jako sis i Ty vzal k srdci můj
Díky, vezmu si to k srdci, jako sis i Ty vzal k srdci můj včerejší příspěvěk a dnes jsi byl schopen napsat řádek bez 5 překlepů na něm. Děláš pokroky. Ještě se zbav svého BEV a nechám Tě bez povšimnutí. Čus, Dlaždič.
Mne nevadi lide s jinym nazorem, mohou me obohatit. BEV se rad
Mne nevadi lide s jinym nazorem, mohou me obohatit. BEV se rad zbavim, az nekdo prijde s lepsim (casove, ucinnosti, ekologicnosti, cenou) zpusobem mobility (treba teleportace).
Specialne pro Vas si budu po sobe prispevky cist, za preklepy castecne muze uz spatne fungujici klavesnice, holt nejak funguje, takze jeste neni duvod kupovat novou (jak jsme psal, snazim se omezovat spotrebku).
Ropa byla, je a bude, je mantra petrolheadů. Oni nechápou a
Ropa byla, je a bude, je mantra petrolheadů. Oni nechápou a nepochopí, že to není jejich palivo, ale že jsou závislí na tisíccíh a milionech lid, aby si ho mohli do své smradlavé plechovky natankovat.
Je zbytečné jim opakovat něco o samovýrobě, soběstačnosti a nezávislosti.
Vyčkejme jak daleko malý nano zmetek srazí světovou
Vyčkejme jak daleko malý nano zmetek srazí světovou ekonomiku do kolen,
Obávám se ale, že na čezkou ekonomiku ten dopad bude extrémně drtivý…
No není to zrovna relevantní reakce na můj příspěvek,
No není to zrovna relevantní reakce na můj příspěvek, ale moje FVE zatím koronavirus nedostala. A každý den ráno začíná vyrábět. Sama. Bez vstupů a lidské síly. Prostě samovýrobu a soběstačnost těžko srazit do kolen. Závislost na ropě ano.
Však ano covid prospěje samovyrobe a soběstačnosti…
Viz
Však ano covid prospěje samovyrobe a soběstačnosti…
Viz šití roušek…
Ale ono to opravdu vypadá, že té ropy je dost, navzdory
Ale ono to opravdu vypadá, že té ropy je dost, navzdory strašení různých alarmistu. Však si přečtěte starší analýzy, kde se predikuje, že ropa už bude jenom dražší a bude ji málo a pod. A dnes je levná jako už dlouho ne a litr benzínu je za 25.
Jasně, pravdou je i to, že ropa ani benzín z nebe neprší a nesvítí jako slunce. Je tu závislost na producentech a rafineriich, atd. No a? Pro spoustu lidí je tato závislost přijatelná a celkově je pro ně tato situace výhodnější než elektroauto. Pokud se situace nějak změní, klidně spalovací auto vyměním za EV. Jsem pragmatik 🙂
Cena ropy se primárně neodvíjí od jejího zbytku pod zemí
Cena ropy se primárně neodvíjí od jejího zbytku pod zemí ale podle toho jak se chrlí na trh.
Částečně asi ano. Protože když je jí málo, resp. když
Částečně asi ano. Protože když je jí málo, resp. když je hůře dostupná, tak na její vytěžení jsou potřeba vyšší náklady.
Ale ano, více její cena kolísá dle toho, jak se hádají producenti, kde co vybuchlo, jaká je polit. situace, atd.
jen jsem chtěl říct, že byly různé „analýzy“ o tom, jak ropa docází a bude už jenom dražší a nedostupná, jak jsme za vrcholem (který se pořád posouvá) a různí další katastrofické scénáře světa bez ropy. N a zatím to vypadá, že nic z toho není realita.
No ja hlavne pozoruju uz ted, jak zacinaji lide menit mysleni
No ja hlavne pozoruju uz ted, jak zacinaji lide menit mysleni a i ti co drive nic neresili si zacinaji klast otazky typu “co delame jako lidstvo spatne, co delam jako jedinec spatne”.
Myslim, ze az bude po vsem a lide se oklepou tak spousta z nich bude vyhodnocovat jak zmenit svoje chovani a spise budou inklinovat k slusnejsimu chovani ke svemu okoli, ktere jak se ukazuje potrebujeme v tezkych casech vice nez stovky “pratel na facebooku”, budou premyslet jak se zbavit zavislosti na konzumu a zbozi dopravovaneho z druheho konce sveta, budou premyslet co delat pro sve zdravi aby priste byli jejich plice v co nejlepsi kondici, a budou premyslet co udelat pro zlepseni prostredi, ve kterem zijeme.
Jasne, lide kteri dnes ziji takzvane z ruky do ust budou resit existencni problemy, ale ti zodpovednejsi, kteri maji rezervy, (a to jsou ti co kupuji nova auta) se zacnou mnohem vice zajimat i o to, jak moc bude to pristi auto, ktere si koupi zatezovat tuhle planetu, jak moc jim bude zamorovat prostredi, ve kterem ziji a dychaji.
Jsem presvedceny, ze ac se to mozna ted zda nepravdepodobne, tak tahle udalost bude v dlouhodobem dusledku pro elektromobilitu pozehnanim.
PS: Soused, ktery o tom nikdy nepremyslel uz ted osnova plany na instalaci FVE, aby byl v budoucnu mene zavisly na elektricke siti. No jsem si vic nez jisty, ze az ji bude mit na strese dojde mu i to, ze kdyz vymeni alespon jedno z tech dvou aut pred barakem za elektricke jeho nezavislost se rapidne prohloubi…
Moje slova a taky to tak vidím okolo sebe.
Do konce roku jsem
Moje slova a taky to tak vidím okolo sebe.
Do konce roku jsem připraven si koupit nové EV s větším dojezdem než mám teď.
Ani jsem nepocítil pokles zájmu o FVE a to začíná být nedostatek panelů, baterií a navíc Euro a Dolar jsou dražší, takže ti noví to budou mít také dražší.
Přestože teď nemůžu u zákazníků pracovat, tak poptávek a nabídek dělám od PC stále dost.
Jen mně telefonicky i v této době otravují firmy co chtějí abych investoval tam a nebo támhle, že se na tom dá teď vydělat, nebo další hyenismus mi volala firma jestli nemám dlužníka, že mi to z něj vytřískají.
No nemám, ale i kdybych měl tak s klidem počkám.
Jinak daně jsem za loňský rok už zaplatil.
Nejvtipnější bylo, že minulý týden v sobotu sotva ve
Nejvtipnější bylo, že minulý týden v sobotu sotva ve tři ráno vyhlásili uzavření většiny obchodů vypadla na celé dopoledne elektřina v nemalé části našeho okresu a sotva to kolem oběda nahodili vypadla jim na celé odpoledne zase jiná část.
Nás se to sice netýkalo, ale říkal jsem si co si asi ti lidé tam myslí.
FVE bude podle mě zažívat po tomhle jako jeden z prvních oborů obrovský boom, bez ohledu na to zda porostou ceny nebo se utlumí dotační politika.
Až něco podobného udeří příště (a ono dříve nebo později zase udeří) budou lidé mnohem lépe připraveni. A to ne jen jak se například lépe chránit vlastní zásobou respirátorů.
Vybavení se elektromobilem to pak zcela pochopitelně doplní.
Tak ta vlna asi pokračuje celou republikou.
U našich také
Tak ta vlna asi pokračuje celou republikou.
U našich také vypadla elektřina, máma říkala, že ve 3 ráno ještě šla a jak vstala po 8 hodině už nešla, Pustili ji až před 10 hodinou. Sranda je že se tam topí všichni jen na elektřinu a dřevo.
Asi ji tam budu muset dát baterku alespoň na světla, internet a televizi + čerpadlo o kotle.
🙂
Jó kovářovic kobyla chodí bosa, ne doma mám baterku a také ji budu zvětšovat, stejně tak jako mi to hlásí staří zákazníci.
Už udeřilo ve Francii a na cestování FVE
Už udeřilo ve Francii a na cestování FVE nepomůže.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-izvia-edf-rychlonabijecka-francie-dalnice.A200321_213758_automoto_fdv
“ Může za to špatná údržba, brání se výrobce”
“
“ Může za to špatná údržba, brání se výrobce”
“ Nezávislé novinářské testy dávají za pravdu spíš EVBoxu.”
Co by jste chtel od Francouzu. Ti maji v hlavach jen stavkovani a zapalovani cehokoli v ulicich.
Kdyz budou kaslat na udrzbu a revize cerpacich stanic asi se take budou stavat poruchy a odstavky, tady se to patrne snoubi s nejakou detskou nemoci, kdy vyrobce patrne nenavrhl nabijeci stojany uplne stastne.
Co to dokazuje? Podle meho nazoru jen to co jsem si myslel uz davno, ze Francouzi jsou zarnym prikladem upadku rozmazlene lidske spolecnosti.
Je zajimave, ze i pres vsechny chyby Tesly musim i v roce 2020 stale opakovat “jeste, ze ji tu mame”.
To je zase snůška lží a polopravd novinářské Žumpy.
To je zase snůška lží a polopravd novinářské Žumpy. Děs. Kouknu jen na Chargé NOW a vidím Francie přes 1.600 míst s rychlonabíječkami. Přes 18 tisíc nabíjecích míst celkem, kolik je na nich stojanů nedohledám. Ale mraky, už když tam byl kolega s Ionem tak třeba podzemní parkoviště jediné sítě obchoďáků nabízelo obvykle 8 pomalých stojanů.
„Tak jako tak nyní síť rychlonabíječek ve Francii chybí.
„Tak jako tak nyní síť rychlonabíječek ve Francii chybí. Izivia se brání tím, že 189 stanic z devíti tisíc je zanedbatelný počet, většina těchto stanic ale není na dálnicích a nabízí jen standardní nabíjecí proud. Pokud budeme počítat jen rychlonabíječky s výkonem minimálně 70 kW, které dokážou elektromobil nabít v řádu desítek minut, a umístěné na dálnicích, zbylo jich ani ne šedesát.“
Že se taky necháte nachytat, když jste tu jako doma, to se
Že se taky necháte nachytat, když jste tu jako doma, to se tedy divím. Ano, chápu, máte hybrida, nabíjení Vám nic neříká.
200 kousků z 9000 nabíjecích míst jen tohoto operátora je nic. Dále je článek rovněž o ničem, když uvádí za rychlonabíječku min. 70 kW, ovšem to je blbost, ty umí vzít jen pár moderních aut z roku 2019/2020 nebo slibovaných. Všichni ostatní berou maximálně 50, spíše však od 30 do 45 kW výkonu (těch 30 například novinka
Škoda CitiGoe iV, což je zrovna auto 2019/2020). Takže ani tyto stojany nikde nepotkáte.
Rychlejší nabíjení umožňuje od začátku jen Tesla Supercharger 125 kW a více (dnes 150, 170 i 200 kW, soukromě financovaná) a
od 2019 pomalu se rozrůstající síť společenství evropských automobilek Ionity od 150 kW do 300 kW (s 20% podporou z fondů EU). Takže další blbost.
No a o kus dále znovu zopakoval novinář nesmysl o drahém nabíjení na Ionity, aniž ho jmenoval, prostě snůška keců a lží a polopravd.
Jinak jak je na tom Francie, zjistíte bez keců a lží novinářské žumpy třeba na ChargeNow https://chargenow.com/web/chargenow-fr/map. Francie má jen v této síti registrováno 18.402 nabíjecích míst. Po zapnutí filtru rychlonabíjení CHAdeMO a CCS to ukazuje něco kolem 1.600 nabíjecích míst. Jenže to by novinářská žumpa o tom musela něco vědět.
A dole opět klasická hospodská konverzace plná chytráků, kteří elektromobil viděli tak maximálně na obrázku a vědomosti mají od bulvární žumpy. Prostě ČR v praxi.
Ale však já vám nezpochybňuji počet nabíjecích míst.
Ale však já vám nezpochybňuji počet nabíjecích míst. Chtěl jsem jenom říct, že v článku se jasně píše, že ten počet těch 60 (nebo kolik) se vysloveně vztahuje na nabíječky u dálnic o min. výkonu 70 kW. Co na tom není jasné? Já to tak pochopil.
To, jestli je tento počet málo a jestli to elektromibilista využije (těch 70 kW) je už na každém ať si to zváží, přemýšlet snad umí každý ne?
Ano, jsou tam nepřesnosti, snaha být bulvární a přitáhnout pozornost. Ostatně, to se děje i tady.
Jenže to je hloupost sama o sobě. Staré rychlonabíječky
Jenže to je hloupost sama o sobě. Staré rychlonabíječky nebudou min. 70 kW výkonu. Celé je to blábol o ničem ten článek. Nechce se mi to hledat, ale nedivil bych se, kdyby těch 60 rychlonabíječek byl zlomeček toho, co na dálnicích a v bezprostředním okolí je. Když jich mají 1.600. Fakt nemá cenu se přít o žumpě.
Promluvil spolumajitel Moravských naftových dolů s vrtem na
Promluvil spolumajitel Moravských naftových dolů s vrtem na zahradě a rafinérií ve sklepě. Ach jo, jak dlouho bude trvat pochopení soběstačnosti a nezávislosti petrolheadům?
Ja verím, že ľudia dostanú rozum a nafta bude out.
Ja verím, že ľudia dostanú rozum a nafta bude out.
To je výzva k těm 50% kteří mají méně než 20 tis.
To je výzva k těm 50% kteří mají méně než 20 tis. měsíčně? 🙂
A proc by mela, ma mensi co2 nez benzin. Vsak se to uz ukazuje
A proc by mela, ma mensi co2 nez benzin. Vsak se to uz ukazuje
Na CO2 ti sere pes, nám vaděj ty jedy a rakovina co z toho
Na CO2 ti sere pes, nám vaděj ty jedy a rakovina co z toho lítá. CO2 si řeš s klimatology a Gretou.
Prdlačky…. Největší jed a rakovina seš tu Ty, Vykuku.
Prdlačky…. Největší jed a rakovina seš tu Ty, Vykuku.
Pro tvůj mozek určitě. Nalej si do hlavy ještě víc
Pro tvůj mozek určitě. Nalej si do hlavy ještě víc mazutu, už ti drhne.
OT:
Ministr Havlíček: Místo zelené Evropy podpoříme
OT:
Ministr Havlíček: Místo zelené Evropy podpoříme domácí ekonomiku
Zdroj: https://www.denik.cz/z_domova/havlicek-koronavirus-rozhovor-20200316.html
Místní elektrická úderka realitu nepřijme.
Když jsem
Místní elektrická úderka realitu nepřijme.
Když jsem 23.1. vložil veškerý volný investiční kapitál do shortu proti Tesle, smáli se.
Když jsem jim minulý týden vysvětloval důvody krachu elektromobilty, nadávali.
Podle Freuda jasné symptomy obranné reakce ega spočívající v odmítání a popírání reality.
23. ledna jsi otevřel short a ani 68% růstu ceny ten šort
23. ledna jsi otevřel short a ani 68% růstu ceny ten šort neukončil. Opravdu?
Mea culpa, samozřejmě nemyslím lednový ale únorový.
Mea culpa, samozřejmě nemyslím lednový ale únorový. Dobrý postřeh.
Ale zcela pravdivě, na lednovém jsem coverem trochu prodělal.
😀 kde si byl při brutálním růstu? Až koronavirus tě
😀 kde si byl při brutálním růstu? Až koronavirus tě zachránil od oprátky. 😀
Asi tak, ten jeho short by bez koronavirusu bol asi na slucku
Asi tak, ten jeho short by bez koronavirusu bol asi na slucku 😉
Jj..vlci vijí ale karavana jede dál. Obchodníkovi je jedno
Jj..vlci vijí ale karavana jede dál. Obchodníkovi je jedno proč vydělal. Ten důvod řeší jen agoista, kterému vadí, že to druhému vyšlo.
Hlavu vzhůru xmane, taky na tebe jednou dojde. Jen se míň starej o druhý a víc koukej na sebe.
Asi to chce dobré nervy, no… 🙂 Umím si představit, že
Asi to chce dobré nervy, no… 🙂 Umím si představit, že spousta investorů se po tak náhlém růstu lekla a uzavřela pozici se ztrátou. Kdo vydržel, je v zisku. To je obchod.
Sral si do gatí z těch třech akcií co šortoval. :)))
Sral si do gatí z těch třech akcií co šortoval. :)))
Ahoj magor, co maju tvoje investicie co spolocne s Teslou.
Ahoj magor, co maju tvoje investicie co spolocne s Teslou. Mohol si investovat na short kludne VW a zarobil by si.
Tesla akcie více „lítají“ nahoru a dolu v krátkém
Tesla akcie více „lítají“ nahoru a dolu v krátkém časovém horizontu. A to nejenom teď v této situaci. Určitě ten rozptyl je mnohem větší než u jiných akcií a proto jsou vhodnější na krátkodobé spekulativní investice.
Máte pravdu s tím Freudem. Novou realitou jsou elektrická
Máte pravdu s tím Freudem. Novou realitou jsou elektrická auta , tak už se s tím prosím smiřte ,nebo vás to úplně zničí.
Ani omylem mi EM jako druhe auto v rodine zatim nedokaze
Ani omylem mi EM jako druhe auto v rodine zatim nedokaze nahradit konvencni auto. A to rikam s plnou zodpovednosti. Ani omylem!
V cem?
V cem?
Ve spoustě věcech. Např. s ním neprevezu větší
Ve spoustě věcech. Např. s ním neprevezu větší náklady, nezaprahnu za něj vozík. Nedojedu s ním v rozumné době z Prahy do Brna a zpět. Neodvezu rodinu na dovolenou. Na ježdění kolem komína EM dobrý,ale na práci nic moc.
Tak tolik nepracuj. A na to ostatní použij první auto.
Tak tolik nepracuj. A na to ostatní použij první auto.
Nepsaljste o druhemaute v rodine? To, co pisete tak je prvni
Nepsaljste o druhemaute v rodine? To, co pisete tak je prvni auto, ne?
No a vsechny BEV jsou jak Ioniq, nebo jsou i takova, ktera by ty ukoly7 zvladla?
Fakt, jake auto do 700000 tohle zvladne?
Fakt, jake auto do 700000 tohle zvladne?
Co dle Vas ma zvladat 1. auto v rodine a co ma zvladta druhe?
Co dle Vas ma zvladat 1. auto v rodine a co ma zvladta druhe? Nebo na obe mate uplne stejne naroky?
Příliš to zevšeobecňujete, Vy nejste všichni.
Příliš to zevšeobecňujete, Vy nejste všichni.
Ano, nejsem všichni, ale EM taky není pro každého
Ano, nejsem všichni, ale EM taky není pro každého
Pro tebe určitě ne.
Pro tebe určitě ne.
Ale jeden mám ty blbe
Ale jeden mám ty blbe
Investovat pomocí emocí a nenávisti to je v každé
Investovat pomocí emocí a nenávisti to je v každé příručce investování ta nejhorší strategie…
Krach elektromobility? jenom ve vaší hlavě.
Za pár let budou vaše příspěvky možná používány jako názorný příklad diagnózy…
Kolovrátek G mi opět radí, jak investovat. Naposledy mě
Kolovrátek G mi opět radí, jak investovat. Naposledy mě přesvědčoval, jak je chyba otevřít pozici při 920$, protože přece Tesla překonala horizont :-D:-D:-D
“
Vložil/a G, St, 2020-02-05 09:42
Pan odstrašující případ jak se nemá investovat zase radí.
Investovat z nenávisti je ta nejhorší strategie.
Tesla překonala horizont a většina už zjistila že to celé dává smysl, jak technicky tak ekonomicky.“
Chachachá, jo jasně.
To co jsem napsal pořád platí….
To co jsem napsal pořád platí….