Volkswagen chystá malý elektromobil na platformě MEB s cenou pod €20 000

Magazín Autocar.co.uk přinesl zprávu o tom, že Volkswagen by nejdříve v roce 2023 mohl uvést malý elektromobil postavený na platformě MEB s cenou pod €20 000.

Platforma MEB neboli Modularer E-Antriebs-Baukasten je cestou do budoucnosti koncernu Volkswagen. Chystá se na ní postavit desítky nových plně elektrických modelů a zároveň ji bude nabízet dalším automobilkám. Už se dohodl např. s Fordem.
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen aktuálně všechny příjemně překvapil, když jeho značky Seat, Volkswagen a Škoda představily novou generaci malých městských cenově dostupných elektromobilů Škoda e-Citigo iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up!. Cena elektromobilu Škoda Citigo-e iV tak například začíná na 429 900 Kč.

Magazín Autocar.co.uk aktuálně vyzpovídal šéfa Volkswagenu Heberta Diesse o případném levném elektromobilu na platformě MEB. Diess potvrdil, že takové auto dává „velký smysl“ zejména z hlediska environmentálního.

Zároveň ale dodal, že velmi pravděpodobně nepřijde na trh před rokem 2023. „Je to ještě dlouhá cesta. Do auta s cenou pod €20 000 je opravdu náročné dostat slušný dojezd,“ řekl také. Autocar.co.uk spekuluje o dojezdu mírně přes 300 km a pohonu předních kol.

Volkswagen aktuálně uvádí na trh novou rodinu elektromobilů, jejímž prvním zástupcem je Volkswagen ID.3. Ten byl vybrán z toho důvodu, že velikostně odpovídá zhruba modelu Volkswagen Golf.

To následně umožní koncernu VW doplnit rodinu ID také o další typy vozidel. Například právě o levný elektromobil ID.1 zhruba velikosti modelu Volkswagen Polo, případně ID.2, od něj odvozený kompaktní crossover.

Šéf prodejů Volkswagenu Jürgen Stackmann magazínu Autocar.co.uk řekl, že v dlouhodobém výhledu bude jasně potřeba být v ohledem na ceny agresivnější.

Zdůraznil, že je potřeba začít většími modely, jako jsou právě ID.3 a další plánované elektromobily odvozené od už představených konceptů ID Crozz, ID Buzz, ID Vizzion a ID Roomzz.

Volkswagen už údajně také pracuje na novém modelu z rodiny ID, který se bude prodávat za polovinu ceny Tesla Model 3 (tedy cca €22 000). Má jít o dostupné kompaktní, ale uvnitř velmi prostorné auto.

Volkswagen si představuje, že půjde o „beztřídní“ vůz, který nelze zařadit do žádné kategorie, a tím bude zajímavý pro zákazníky na všech trzích, kde VW působí. Tedy předpokládáme zejména v Číně, Evropě a USA.

Kromě značky Volkswagen se má auto prodávat také pod značkami Audi, Seat a Škoda. Pětidveřový „crossover“ se má vyrábět v továrně v Emdenu. Tamtéž by se ostatně měl vyrábět i avizovaný model Volkswagen ID.1.

Do roku 2025 chce Volkswagen uvést na trh celkem 27 elektromobilů postavených na nové platformě MEB. Spadat budou pod značky Škoda, Volkswagen, Seat a Audi.

60 Comments on “Volkswagen chystá malý elektromobil na platformě MEB s cenou pod €20 000”

    1. Řada ID.0 („trojčata“), ID.1 (Pólo), ID.2, ID.3 (+eGolf),
      Řada ID.0 („trojčata“), ID.1 (Pólo), ID.2, ID.3 (+eGolf), ID.4 …
      Nyní jsou „trojčata“ za 22-24 k€ (v ČR je eCitiGO dotováno automobilkou 200tis.) a jsou jen z nutnosti emisí.
      Také bych si přál auto velikosti golf pod 20 k€, ale EV dolů nepůjdou, jen se vylepší a fosily je cenou dorovnají.

          1. Myslím že na tom jestli se platforma používá i na
            Myslím že na tom jestli se platforma používá i na spalovák až tak nezáleží. Jen jsem chtěl vyvrátit mítus , že to jsou předělaný spalováky.

            Laická veřejnost si myslí, že když to není jen elektromobil a ještě lépe když nená zadní náhon, tak to není dobrý elektromobil.

            Si vemte: e-golf, Ioniq,Kona , Niro ,Up! nejlepší elektromobily ve levné třídě kolem milionu dle různých testů a recenzí všechny mají spalovací základ.

            Na druhé straně: Leaf, I3, Japonská trojčata

            co k tomu dodat.

            1. Nesouhlasím. Hlavně ani jedno z těch aut (kromě i3) není
              Nesouhlasím. Hlavně ani jedno z těch aut (kromě i3) není postaveno na zelené louce jako čistý elektromobil. I ten Leaf a iMiev jsou odvozené o sériových spalováků. Korejci se s tím popásali velice dobře, ale postavte si eNiro nebo Konu vedle TM3 (paradoxně +-stejná cenovka) a porovnejte si jenom ten vnitřní prostor. Nebe a dudy.

                1. Pokud myslíte 90% modelů aktuálně na trhu, tak v podstatě
                  Pokud myslíte 90% modelů aktuálně na trhu, tak v podstatě ano.

                2. Budem se těšit na ty skutečné a levné elektrické vozy,
                  Budem se těšit na ty skutečné a levné elektrické vozy, zatím nám musí drazí kočkopsi stačit.

                3. Levnější asi ještě dlouho nebudou. Zlevnění baterek
                  Levnější asi ještě dlouho nebudou. Zlevnění baterek ještě nějakou dobu potrvá a stejně jako rozpuštění nákladů na vývoj platforem, nových modelů aut a náběh masové výroby.

                1. Myslíte? Já jsem si ta auta prolezl obě na jednom srazu a
                  Myslíte? Já jsem si ta auta prolezl obě na jednom srazu a TM3 na mě tedy působil větší po všech stránkách. Sice je tam nepraktický přístup do kufru daný tím, že je to sedan, ale místa je tam hromada a pod zadním deklem je ještě prostor pro velké cestovní zavazadlo, nemluvě o dalším kufru vepředu. U Kie taky nejdou zadní sedadla sklopit do roviny, to mě dost vadí.

            2. Za 1. se píše mýtus a za 2. to žádný mýtus není. Ty
              Za 1. se píše mýtus a za 2. to žádný mýtus není. Ty auta jsou postavená jako spalováky na spalovací platformě a ne elektrické platformě jako třeba MEB a pak jsou s kompromisama adaptovaná na elektriku. Poznavacím znamením je třeba přední náhon a zbytečně dlouhej čumák.

          1. Kdyby si četl celou diskuzi, tak já právě né proto jsem
            Kdyby si četl celou diskuzi, tak já právě né proto jsem to vyvracel, ale znám lidi co si normálně myslí že se udělá spalovák odveze se do fabriky kde z něho vyndají nádrž a dají baterky

            Psát že to je předělávka spalováka jen proto, že se vyrábí ve stejný kastli spalovací a i elektrická verze, je na palici.

    2. neni vylouceno ze Citigo bude v dalsi generaci prave na
      neni vylouceno ze Citigo bude v dalsi generaci prave na platforme jakou bude mit i cosi jako ID1, coz pokud nechtej pohrbit nazev Polo stejne bude do roku 2030 prave elektricke Polo

      nesmyslnost techto novych nazvu je bud predzvest toho ze VW postupne zrusi stavajici nazvy a prejde na nove, nebo snaha o silnejsi PR v zacatcich, kdy dane modely pak s elektrifikaci stavajicich jmen proste zrusi

      1. Odkaz pripojuji. Samozrejme kraluje
        Odkaz pripojuji. Samozrejme kraluje M3.

        https://insideevs.com/news/374015/car-sales-norway-plugins-september-2019/

        A tohle je husty:

        Audi e-tron (476) > Tesla Model X (317) + Tesla Model S (103)

        A to tu vsichni e-tron pomlouvali, jak ma strasnej dojezd atd. Hehe.
        Zeby zacal mluvit zakaznik kdyz je na trhu vic moznosti. Ja si myslim ze minimalne S je uz okoukana, uz je na trhu se stejnym designem proste moc dlouho.

        1. Problém pro Audi a celý koncern, je ale právě TM3. Oni
          Problém pro Audi a celý koncern, je ale právě TM3. Oni pořád berou EV jako jakési nutné zlo, kterého je potřeba vyrobit a prodat jen tak akorát, aby se regulátor nažral a koza v podobě spalovací produkce zůstala celá a moc na tom neprodělat, ale hlavní zdroj příjmů jsou pořád masově prodávané spalováky.

      2. Tady je statistika prodejů pro celou
        Tady je statistika prodejů pro celou Evropu:
        https://insideevs.com/news/373420/august-2019-plugin-ev-car-sales-europe/

        Jasně vede Tesla 3, za srpen i za celý rok 2019. Dobře se drží (už dlouho) Renault Zoe, zřejmě proto, že jej lze zakoupit „bez baterky“ a tu si pronajímat v měsičním poplatku.

        Co se týká Audi eTron, ten má skoro 10 risíc, I-Pace nějakých 8200 kusů a Tesla S 5500. Tesla X tam není, takže určitě pod 5000. Je zřejmé, že eTron (a taky I-Pace) oslovil nové zákazníky, kteří o tesle neuvažovali, ale myslím, že i odebral zákazníky Tesle, kteří chtěli koupit X. A samozřejmě, Tesla 3 odebrala zákazníky Tesle S 🙂

        Cenový argument moc neobstojí (eTron vs. Tesla X), tam je rozdíl v základu nějakých 5000 eur a když se eTron dovybaví, ono se to vyšplhá.

        1. Samozřejmě, základ je levnější, taky je to o něco
          Samozřejmě, základ je levnější, taky je to o něco menší auto, nemá 7 míst, atd… Je fakt, že to není tak, že by se jich prodávalo nějak hodně moc, ale spíš Tesle klesl odbyt u X a S.

          PS:
          Tesla X je od 85.000 eur a eTron je od 81.000 eur. Jsou to německé ceny, takže až takový rozdíl to není. Až se to nějak rozumně oboje dovybaví, tak se to +- srovná.

    1. A co konkrétně by měla upgradovat, když i první generace
      A co konkrétně by měla upgradovat, když i první generace TMX je technologicky o parník před eTronem a současná výrazně upgradovaná verze Raven se zadním motorem s TM3 je ještě dál? Mě napadá akorát chybějící tepelné čerpadlo, které v zimě částečně stírá náskok v dojezdu TMS oproti Audi, které ho má. Ať tak nebo tak, lidem, kteří preferují „německou kvalitu“ (ať už tím myslí cokoliv, já jako majitel dlouholetý majitel Toyoty si o tom myslím svoje) Teslu nenacpete.

      1. Přesně. Typický německý zákazník, kterému dosluhuje
        Přesně. Typický německý zákazník, kterému dosluhuje jeho Q5/Q7 přijde do showroomu a odveze si eTron. Ani ho nenapadne nějaká Tesla, i když by byla „technologicky o parník před eTronem“.

        Můj soused jezdí celý život v Mercedesu a jiné auto si nekoupí, kolega jezdí VW a už má asi páté VW. A kdyby měnil za jinou značku, tak by to byla německá, třeba Audi. To samé další kolega…

  1. Jsem asi blbej, ale fakt nechápu co je na větě:
    „Je to

    Jsem asi blbej, ale fakt nechápu co je na větě:

    „Je to ještě dlouhá cesta. Do auta s cenou pod €20 000 je opravdu náročné dostat slušný dojezd,“ řekl také.“

    A „e-citigo iV“ je co? To je asi SUV, ne?

    Jaké jiné malé auto chtějí vyrábět? To jim nestačí e-citigo iV?
    Vždyť to už je to nejmenší auto se 4-ma dveřma, tak proč další maleé auto?

    A jak to že nejde auto s cenou pod 20000 euro dostat slušnej dojezd?
    E-citigo iV má dojezd přes 200 km, což je na pidiauto do města vyloženě dost slušný a víc nepotřebuje.
    A to stojí 17000 euro!!!

    Tak jsem blbej já, nebo Hebert Diesse?

  2. Pánové, tak já musím VW pochválit. MEB je skvělá
    Pánové, tak já musím VW pochválit. MEB je skvělá platforma a hlavně s aktivní podporou VW bude přechod na elektromobilitu o to rychlejší. Tesla má sice nejlepší techniku, ale VW dostane elektromobily mezi masy a hlavně ji zpropaguje mezi širokou veřejností. Dokud si i ten nejposlednější Pepa ve vesnici nebude myslet, že elektromobil stojí minimálně za zamyšlení.

    1. Rozhodne to majú lepšie skonštruované ako Volvo, alebo čo
      Rozhodne to majú lepšie skonštruované ako Volvo, alebo čo to tu bolo naposledy.
      Len stále nechápem prečo nejdú RWD alebo ešte lepšie AWD. predný pohon je pri elektromobile úplne naprd. Vôbec nevyužije potzenciál elektromotora.

    2. No zatím je dost pozadu a pořad je to natahowagen. Jak
      No zatím je dost pozadu a pořad je to natahowagen. Jak jednou bude vyrábět ty miliony BEV. A tohle hlásá už od roku 2012. Zatím prodává cca 100.000 Elektrifikovaných aut (BEV + pluh-in) ročně. A to je hodně málo. Příští rok se to moc nezmění a zatím ani když v roce 2024 rozjede tu svoji zmodernizovanou fabriku na ID modely tak se nedostane nad 500.000ks a tolik dá (skoro) Tesla letos tj 2019!

Napsat komentář