Volkswagen chystá malý elektromobil na platformě MEB s cenou pod €20 000

Jan Horčík - 01 Říjen 2019

Magazín Autocar.co.uk přinesl zprávu o tom, že Volkswagen by nejdříve v roce 2023 mohl uvést malý elektromobil postavený na platformě MEB s cenou pod €20 000.auto elektromobil platforma Volkswagen MEB

Platforma MEB neboli Modularer E-Antriebs-Baukasten je cestou do budoucnosti koncernu Volkswagen. Chystá se na ní postavit desítky nových plně elektrických modelů a zároveň ji bude nabízet dalším automobilkám. Už se dohodl např. s Fordem.
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen aktuálně všechny příjemně překvapil, když jeho značky Seat, Volkswagen a Škoda představily novou generaci malých městských cenově dostupných elektromobilů Škoda e-Citigo iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up!. Cena elektromobilu Škoda Citigo-e iV tak například začíná na 429 900 Kč.

Magazín Autocar.co.uk aktuálně vyzpovídal šéfa Volkswagenu Heberta Diesse o případném levném elektromobilu na platformě MEB. Diess potvrdil, že takové auto dává "velký smysl" zejména z hlediska environmentálního.

Zároveň ale dodal, že velmi pravděpodobně nepřijde na trh před rokem 2023. "Je to ještě dlouhá cesta. Do auta s cenou pod €20 000 je opravdu náročné dostat slušný dojezd," řekl také. Autocar.co.uk spekuluje o dojezdu mírně přes 300 km a pohonu předních kol.

Volkswagen aktuálně uvádí na trh novou rodinu elektromobilů, jejímž prvním zástupcem je Volkswagen ID.3. Ten byl vybrán z toho důvodu, že velikostně odpovídá zhruba modelu Volkswagen Golf.

To následně umožní koncernu VW doplnit rodinu ID také o další typy vozidel. Například právě o levný elektromobil ID.1 zhruba velikosti modelu Volkswagen Polo, případně ID.2, od něj odvozený kompaktní crossover.

Šéf prodejů Volkswagenu Jürgen Stackmann magazínu Autocar.co.uk řekl, že v dlouhodobém výhledu bude jasně potřeba být v ohledem na ceny agresivnější.

Zdůraznil, že je potřeba začít většími modely, jako jsou právě ID.3 a další plánované elektromobily odvozené od už představených konceptů ID Crozz, ID Buzz, ID Vizzion a ID Roomzz.

Volkswagen už údajně také pracuje na novém modelu z rodiny ID, který se bude prodávat za polovinu ceny Tesla Model 3 (tedy cca €22 000). Má jít o dostupné kompaktní, ale uvnitř velmi prostorné auto.

Volkswagen si představuje, že půjde o "beztřídní" vůz, který nelze zařadit do žádné kategorie, a tím bude zajímavý pro zákazníky na všech trzích, kde VW působí. Tedy předpokládáme zejména v Číně, Evropě a USA.

Kromě značky Volkswagen se má auto prodávat také pod značkami Audi, Seat a Škoda. Pětidveřový "crossover" se má vyrábět v továrně v Emdenu. Tamtéž by se ostatně měl vyrábět i avizovaný model Volkswagen ID.1.

Do roku 2025 chce Volkswagen uvést na trh celkem 27 elektromobilů postavených na nové platformě MEB. Spadat budou pod značky Škoda, Volkswagen, Seat a Audi.

Zpět na HybridPřidat komentář

Nechápu tento počin, když jsou tu v segmentu malých vozidel právě ona zmíněná nová trojčata.
Spíš bych očekával v tomto roce auto velikosti golf pod 20 k€.

neni vylouceno ze Citigo bude v dalsi generaci prave na platforme jakou bude mit i cosi jako ID1, coz pokud nechtej pohrbit nazev Polo stejne bude do roku 2030 prave elektricke Polo

nesmyslnost techto novych nazvu je bud predzvest toho ze VW postupne zrusi stavajici nazvy a prejde na nove, nebo snaha o silnejsi PR v zacatcich, kdy dane modely pak s elektrifikaci stavajicich jmen proste zrusi

Protože tyto trojčata jsou předělávka ,ne skutečně postavené elektroauto ,to zatím VW stále ještě nemá. Trojčata jsou dočasné řešení tak na 3 roky.

---

jirka17

Predelavka to neni, na netu je nekde video z Bratislavske fabriky. Normalne se to dela jako nove. Na pasu jede jedno benzinove a za nim elektro. Citiga budu jen elektricka tak jak by jste to chtel predelavat?

Obrázek uživatele Kuk

Ty sis fakt celej život myslel, že předělávka spalováka znamená že vezmou starýho spalováka vyrvou z něj motor a nějak tam nacpou baterie? Opravdu? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyby si četl celou diskuzi, tak já právě né proto jsem to vyvracel, ale znám lidi co si normálně myslí že se udělá spalovák odveze se do fabriky kde z něho vyndají nádrž a dají baterky

Psát že to je předělávka spalováka jen proto, že se vyrábí ve stejný kastli spalovací a i elektrická verze, je na palici.

Tím je míněno, že šasi (platforma) byla navržená pro spalovací agregát, což není pro EV optimální z hlediska prostoru pro akumulátor, pohon a rozložení hmotnosti. Stejně to má eGOLF a všichni korejci.

Myslím že na tom jestli se platforma používá i na spalovák až tak nezáleží. Jen jsem chtěl vyvrátit mítus , že to jsou předělaný spalováky.

Laická veřejnost si myslí, že když to není jen elektromobil a ještě lépe když nená zadní náhon, tak to není dobrý elektromobil.

Si vemte: e-golf, Ioniq,Kona , Niro ,Up! nejlepší elektromobily ve levné třídě kolem milionu dle různých testů a recenzí všechny mají spalovací základ.

Na druhé straně: Leaf, I3, Japonská trojčata

co k tomu dodat.

Obrázek uživatele Kuk

Za 1. se píše mýtus a za 2. to žádný mýtus není. Ty auta jsou postavená jako spalováky na spalovací platformě a ne elektrické platformě jako třeba MEB a pak jsou s kompromisama adaptovaná na elektriku. Poznavacím znamením je třeba přední náhon a zbytečně dlouhej čumák.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak na MEB platforně snad ještě žádný auto seriově nevyjelo né?

Myslíš zbytečně dlouhej čumák jako třeba to diskutovaný citigo??

Nesouhlasím. Hlavně ani jedno z těch aut (kromě i3) není postaveno na zelené louce jako čistý elektromobil. I ten Leaf a iMiev jsou odvozené o sériových spalováků. Korejci se s tím popásali velice dobře, ale postavte si eNiro nebo Konu vedle TM3 (paradoxně +-stejná cenovka) a porovnejte si jenom ten vnitřní prostor. Nebe a dudy.

Niro je rozhodně prostornějsí než TM3. Kona je o 20cm kratší...

Myslíte? Já jsem si ta auta prolezl obě na jednom srazu a TM3 na mě tedy působil větší po všech stránkách. Sice je tam nepraktický přístup do kufru daný tím, že je to sedan, ale místa je tam hromada a pod zadním deklem je ještě prostor pro velké cestovní zavazadlo, nemluvě o dalším kufru vepředu. U Kie taky nejdou zadní sedadla sklopit do roviny, to mě dost vadí.

Ok takže vlastně 90% elektromobilů jsou tedy předělaný,odvozený, spalováky.

Pokud myslíte 90% modelů aktuálně na trhu, tak v podstatě ano.

Budem se těšit na ty skutečné a levné elektrické vozy, zatím nám musí drazí kočkopsi stačit.

Obrázek uživatele Kuk

Levnější asi ještě dlouho nebudou. Zlevnění baterek ještě nějakou dobu potrvá a stejně jako rozpuštění nákladů na vývoj platforem, nových modelů aut a náběh masové výroby.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Laická veřejnost o tom vůbe nepřemýšlí. Odborná veřejnost ví, že většina dnešních EV jsou více či méně přestavěné splováky.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

Myslel to tak, že původní auta těchto značek byla spalovací ...

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Snad krome 20 let staryho golfa cuty stromer, kam to opravdu narvali do kufru a do motoru, bych se hadal.

Uz od pocatku vyvoje se s elektrifikaci pocitalo u golfu, up! , nira, ipnoqu , soulu atd.

Ale "počítalo se" není totéž, co "bylo navrženo".

Obrázek uživatele spetak

Takže od počátku vývoje kočkopes. A tak to asi Jirka myslel.
A nehádej se, ňák se domluvíme :-)

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Řada ID.0 ("trojčata"), ID.1 (Pólo), ID.2, ID.3 (+eGolf), ID.4 ...
Nyní jsou "trojčata" za 22-24 k€ (v ČR je eCitiGO dotováno automobilkou 200tis.) a jsou jen z nutnosti emisí.
Také bych si přál auto velikosti golf pod 20 k€, ale EV dolů nepůjdou, jen se vylepší a fosily je cenou dorovnají.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně tak, cena eCitiGO by byla daleko větší, kdyby se automobilce nevyplatilo to dotovat. Stejně jich do ČR dodaj jen 2300 kusů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Tak se potvrzuje co jsem říkal. Audi eTron prodal v Norsku víc aut než Model S, X a než Jaguar I-Pace. To je jízda. Tesla by měla ty svý luxusní modely rychle upgradovat než spláče nad vejdělkem.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Tak proč Audi dává všude po netu reklamy na skladové vozy etron? V Brně mají tři a nikdo je nechce.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

Nekaž mu to. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A co konkrétně by měla upgradovat, když i první generace TMX je technologicky o parník před eTronem a současná výrazně upgradovaná verze Raven se zadním motorem s TM3 je ještě dál? Mě napadá akorát chybějící tepelné čerpadlo, které v zimě částečně stírá náskok v dojezdu TMS oproti Audi, které ho má. Ať tak nebo tak, lidem, kteří preferují "německou kvalitu" (ať už tím myslí cokoliv, já jako majitel dlouholetý majitel Toyoty si o tom myslím svoje) Teslu nenacpete.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně. Typický německý zákazník, kterému dosluhuje jeho Q5/Q7 přijde do showroomu a odveze si eTron. Ani ho nenapadne nějaká Tesla, i když by byla "technologicky o parník před eTronem".

Můj soused jezdí celý život v Mercedesu a jiné auto si nekoupí, kolega jezdí VW a už má asi páté VW. A kdyby měnil za jinou značku, tak by to byla německá, třeba Audi. To samé další kolega...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

To samé je Německo a i celá Evropa. Audi eTron i Jaguar i-Pace prodají každý víc než Tesla X i S. Ano, každý tu eTron hanil, ale stejně rozhodnou zákazníci.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Taky je to o dost levnější auto než Model X

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, základ je levnější, taky je to o něco menší auto, nemá 7 míst, atd... Je fakt, že to není tak, že by se jich prodávalo nějak hodně moc, ale spíš Tesle klesl odbyt u X a S.

PS:
Tesla X je od 85.000 eur a eTron je od 81.000 eur. Jsou to německé ceny, takže až takový rozdíl to není. Až se to nějak rozumně oboje dovybaví, tak se to +- srovná.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nějaký odkaz by nebyl? Tak Tesla určitě ví, že počet kupců v cenové hladině S a X je o několik řádů níže než u 3 modelu..

Obrázek uživatele Marek_

Tady je statistika prodejů pro celou Evropu:
https://insideevs.com/news/373420/august-2019-plugin-ev-car-sales-europe/

Jasně vede Tesla 3, za srpen i za celý rok 2019. Dobře se drží (už dlouho) Renault Zoe, zřejmě proto, že jej lze zakoupit "bez baterky" a tu si pronajímat v měsičním poplatku.

Co se týká Audi eTron, ten má skoro 10 risíc, I-Pace nějakých 8200 kusů a Tesla S 5500. Tesla X tam není, takže určitě pod 5000. Je zřejmé, že eTron (a taky I-Pace) oslovil nové zákazníky, kteří o tesle neuvažovali, ale myslím, že i odebral zákazníky Tesle, kteří chtěli koupit X. A samozřejmě, Tesla 3 odebrala zákazníky Tesle S :-)

Cenový argument moc neobstojí (eTron vs. Tesla X), tam je rozdíl v základu nějakých 5000 eur a když se eTron dovybaví, ono se to vyšplhá.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Tomáš

Odkaz pripojuji. Samozrejme kraluje M3.

https://insideevs.com/news/374015/car-sales-norway-plugins-september-2019/

A tohle je husty:

Audi e-tron (476) > Tesla Model X (317) + Tesla Model S (103)

A to tu vsichni e-tron pomlouvali, jak ma strasnej dojezd atd. Hehe.
Zeby zacal mluvit zakaznik kdyz je na trhu vic moznosti. Ja si myslim ze minimalne S je uz okoukana, uz je na trhu se stejnym designem proste moc dlouho.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Problém pro Audi a celý koncern, je ale právě TM3. Oni pořád berou EV jako jakési nutné zlo, kterého je potřeba vyrobit a prodat jen tak akorát, aby se regulátor nažral a koza v podobě spalovací produkce zůstala celá a moc na tom neprodělat, ale hlavní zdroj příjmů jsou pořád masově prodávané spalováky.

Děkuji... Jinak troška konkurence tesle neuškodí... Stejně je jedno jestli to je Tesla, audi, VW, Nissan hlavně že má pod kapotou elektromotor, brzo stejně v Norsku porazí citigo i etrona...

Obrázek uživatele Krueger

dej si Sake a bez hajat...

Obrázek uživatele Tomáš

Nepiji alkohol.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Veď nespomínal alkohol, ale saké. :)

Jsem asi blbej, ale fakt nechápu co je na větě:

"Je to ještě dlouhá cesta. Do auta s cenou pod €20 000 je opravdu náročné dostat slušný dojezd," řekl také."

A "e-citigo iV" je co? To je asi SUV, ne?

Jaké jiné malé auto chtějí vyrábět? To jim nestačí e-citigo iV?
Vždyť to už je to nejmenší auto se 4-ma dveřma, tak proč další maleé auto?

A jak to že nejde auto s cenou pod 20000 euro dostat slušnej dojezd?
E-citigo iV má dojezd přes 200 km, což je na pidiauto do města vyloženě dost slušný a víc nepotřebuje.
A to stojí 17000 euro!!!

Tak jsem blbej já, nebo Hebert Diesse?

Pánové, tak já musím VW pochválit. MEB je skvělá platforma a hlavně s aktivní podporou VW bude přechod na elektromobilitu o to rychlejší. Tesla má sice nejlepší techniku, ale VW dostane elektromobily mezi masy a hlavně ji zpropaguje mezi širokou veřejností. Dokud si i ten nejposlednější Pepa ve vesnici nebude myslet, že elektromobil stojí minimálně za zamyšlení.

Obrázek uživatele Tomáš

To tvrdím už dávno a jsem z to zde napadán.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Krueger

No prave, tvrdis to furt dokola jako flasinet a porad se nic nedeje...

Obrázek uživatele Tomáš

Really?

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

No zatím je dost pozadu a pořad je to natahowagen. Jak jednou bude vyrábět ty miliony BEV. A tohle hlásá už od roku 2012. Zatím prodává cca 100.000 Elektrifikovaných aut (BEV + pluh-in) ročně. A to je hodně málo. Příští rok se to moc nezmění a zatím ani když v roce 2024 rozjede tu svoji zmodernizovanou fabriku na ID modely tak se nedostane nad 500.000ks a tolik dá (skoro) Tesla letos tj 2019!

Rozhodne to majú lepšie skonštruované ako Volvo, alebo čo to tu bolo naposledy.
Len stále nechápem prečo nejdú RWD alebo ešte lepšie AWD. predný pohon je pri elektromobile úplne naprd. Vôbec nevyužije potzenciál elektromotora.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

off
A je to tady, už se rozesílá pozvánka k otevření Tesla prodejny.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2787026581308580&set=gm.2421386898184666&type=3&theater&ifg=1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Proč jásáš? Stejně si teslu nekoupíš a budeš dál jezdit v dieselu.

---

87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Tomáš

Takových je tu myslím většina. Ústa plna řeči.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

S tebou v čele.

---

ecotaxiolomouc.cz

Netušil som, že sa môže radovať iba vtedy keď si kúpi Teslu :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

Hybrid má velmi omezený svět. Jednou se tu svěřil, že se pecializuje jen na pedofilní potapěče. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Hehehuhu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Ale walkerovi42 nesiaha ani po členky :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Tomáš

Myslite Bezec42? Ten nema konkurenci.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele sy35

Je potřeba...
...se má prodávat...
...chce uvést...

blabla

---

Prius II

Obrázek uživatele Tomáš

Habla blabla. Slova misto cinu. Za chvili zacne chrlit ID.3.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Tak jestli to bude chrlit jako chrlí Superb iV (tj. 20/týdně s výhledem na 60/týdně... tak nemám strach... :-)

---

BMW i3 60Ah REX

Obrázek uživatele Tomáš

Gdo se boji nezmi do lesa.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil