Volkswagen chce mít v Evropě 6 gigatováren na výrobu baterií

Jan Horčík - 15 Březen 2021

Bez velkého humbuku dnes proběhl "Volkswagen Power Day". Koncern prezentoval své plány zejména s ohledem na výrobu baterií.Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen

Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen oznámil, že do konce této dekády chce mít v Evropě celkem 6 gigatováren (v tiskové zprávě přímo použito "gigafactories") s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh ročně. Zároveň se firma bude snažit masivně rozšiřovat síť rychlonabíjecích stanic.

Volkswagen proto navázal úzkou spolupráci se společnostmi BP (Velká Británie), Iberdrola (Španělsko) a Enel (Itálie). Elektromobilita se podle Herberta Diesse, předsedy koncernu, stala pro firmu jádrovým byznysem.

Proti americké Tesle a početné čínské konkurenci je ale VW stále pozadu, a to v mnoha ohledech (viz např. náš nedávný test elektromobilu Volkswagen ID.3). Tím klíčovým je výroba, resp. výrobní kapacity s ohledem na baterie. VW se proto chce do zajištění těchto kapacit pořádně opřít.

První dvě továrny budou spuštěny ve švédském městě Skellefteå (ve spolupráci s Northvolt) a německém Salzgitteru. Výroba ve Švédsku začne v roce 2023 a bude se postupně rozšiřovat až na 40 GWh ročně. Budou se tam vyrábět "prémiové" bateriové články. Hádáme tedy pro značky jako Audi, Porsche apod.

V Salzgitteru se mají vyrábět články pro "vysokoobjemový" segment, tedy především pro elektromobily rodiny ID. Výroba tam ale začne až v roce 2025. Konečná roční výrobní kapacita má dosáhnout také 40 GWh. Obě "gigatovárny", jak VW s uznáním směrem k Tesle nové továrny nazývá, budou poháněny elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Volkswagen momentálně zvažuje další místa a partnery pro další čtyři továrny. Zároveň pokračuje ve výzkumu a vývoji nových typů bateriových článků. Slibuje především revoluční prismatický "sjednocený" (unified) článek, který výrazně sníží složitost baterie a tím i cenu. Tedy něco jako 4680 od Tesly?

"Sjednocený" článek má přijít na trh v roce 2023 a do roku 2030 se bude instalovat až do 80 % všech elektromobilů koncernu. Cena by tak měla klesnout v entry-level segmentu až o 50 %, v objemovém segmentu o 30 %. "Průměrně snížíme cenu výrazně pod €100/kWh," řekl Thomas Schmall, technologický šéf VW.

Nový typ bateriového článku údajně nabídne také nejlepší výchozí pozici pro přechod k solid state článkům, který VW očekává v polovině desetiletí. Do roku 2025 chce také VW v Evropě provozovat asi 18 000 rychlonabíjecích stanic.

Celkem 8000 z nich vznikne ve spolupráci s BP. Na více než 4000 stanicích BP a Aral vyrostou 150kW nabíječky, většina v Německu a Velké Británii. Iberdola zajistí nabíječky ve Španělsku, Enel v Itálii. Souběžně VW rozšiřuje veřejné nabíjecí sítě v USA a Číně.

Volkswagen zároveň plánuje v budoucnu "integrovat elektromobily v soukromých, komerčních i veřejných energetických systémech". Elektromobily založené na platformě MEB budou toto podporovat od roku 2022. Spolu s tím nabídne VW např. i obousměrný wallbox.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ozana

OT: "You won't see any hydrogen usage in cars. The idea of a big market for vecles powered by hydrogen fuel cells is very optimistic. Not even in 10 years, because the physics behind it are so unreasonable" - Herbert Diess VW CEO

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele runner42

Good luck, ale za moje prachy už ani jedinou tužkovou baterku. Po dlouhých letech s koncernem jsem se rozhodl, že změním dodavatele firemních aut. Ta sviňárna s uplácením nemocných dělníků ve Škodovce, aby mohli šířit covid, byla poslední kapkou.

Bye bye Škoda Superb, welcome Alfa Romeo Giulia.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Radovan

Lidí je jako sraček. VW pouze pochopil taktiku agenta STB Bureše a dalších bolševických sviní kolem něj. Ten neměl koule na to, zavřít průmysl, páč by se skrze svěřenecký fond střelil do nohy a potopil svoje firmy a zisky. Hamáček na to koule měl, ostatně jako socan s holou řití nemá co ztratit. Takže taktika byla totéž obloukem:
a) zavřít základky a mateřinky, +-363 tisíc dětí v M3, tedy +-200 tisíc rodičů odchází domů na ošetřovné na 30 dní je mimo práci. Kolik je dětí v 1. a 2.třídách jsem rychle nenašel, ti lidé nejsou v práci
b) zavést povinné testování ve firmách, i 1 pozitivní uvrhne do karantény celou směnu/linku, ti lidé nejsou v práci
c) prodloužit opět karnaténu na 14-21 dní.
A to by bylo, aby se z toho firmy neposraly a nezavřely. A nikdo to těm koronabolševickým hajzlům neřekne, a už vůbec ne uplacené novinářské hyeny, honící si na koroně článečky a zhlédnutí.
A jestli si myslíte, že to co odbory nabonzovaly za VW do médií, neběží v Burešových firmách, tak jste hodně naivní.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele runner42

Průmysl nebyl uzavřen, protože otroci musí pro své německé pány pracovat, dokud nezdechnout. Byly uzavřeny školy, jako při minulé německé okupaci, protože vzdělání k pásu nebude potřeba, a samozřejmě žinostníci, kteří jsou pro německý velkoprůmysl nepodstatní.

Dneska otrokům zakážou politicky závadné vakcíny AstryZeneca a Sputnik, které původem v říších zla VB a Ruska narušují politickou linii.

Zítra pak nařídí covidový pas. Který já osobně vítám s nadšením, protože naprostá většina české neočkované populace bude moci cestovat všude po světě, s výjimkou zemí EU. To bude hodně výchovné.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Radovan

A bohužel se to do puntíku postupně plní. I ty kolaboranty už známe.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Vy nemáte doma záchodovou mísu, že ty zvratky musíte vypouštět na technické webu?

Obrázek uživatele Radovan

Máte zajímavý vztah k faktům na vládních webech. Zvratky. Od člověka na technickém webu trochu chucpe.
A že tak najednou Vám jde o technický web a na původní příspěvek runner42 o přechodu k jiné značce ze zcela netechnického důvodu zamlčování pozitivně testovaných dělníků jste nereagoval?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jak by jste souhrnně nazval výroky:"Lidí je jako sraček. bolševických sviní, firmy neposraly, koronabolševickým hajzlům"?Jestli tak běžně mluvíte u Vás doma, je pochopitelně Vaše věc, ale zkuste tím neoblažovat ostatní.Ad 42, takové výrazy používá na rozdíl od Vás vyjímečně, a uplácet nebo nutit nemocné dělníky, aby chodili do práce je hnus, a jeho "sviňárna" je na místě.

Obrázek uživatele Radovan

Na hrubý pytel hrubá záplata. V Ostravě se s tím nemazlíme. Rozmanitost je potřebná. Runnera nehodnotím. Každý má svoji cenu a dělník, přemýšlející hlavou, bezpříznakový, v pohodě a s příslibem prémií půjde v klidu do práce bez nucení. Zvláště pak když zná validitu té šaškárny zvané testování.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Kdyby zensky byly doma za sporakem a hlidaly deti a chlapum se nesraly do prace, tak by se mohly vsechny skoly a skolky zavrit a nicemu by to nevadilo. A covid bysme uz zabili.

To by mne zajímalo, kdo by pak třeba v těch automotive firmách seděl nebo stál u výrobních linek? Cca 95% jsou to ženské. V případě Ukrajinců a Slováků tak asi 70%, jsou to často mladé páry.

Obrázek uživatele Radovan

Bez urážky teď už vím, kde berou zoufalci typu Blatný, Bureš, Primeros, Chlamáček a spol. ty svoje poradce.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ze zrovny vy spadnete do pasticky zvane ironie nebo sarkasmus...

Obrázek uživatele Radovan

K tomu existují na webu uvozovky nebo smajlík na závěr.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Kdyz pokladam pasticku, tak v tichosti abych mysku nevyplasil. Ale uz mam dva ulovky. Ja vim, je to nefer. Tak sorry.

Někdo používá ironii k tomu aby ostatním něco sdělil/naznačil.
Jiný pro vlastní pobavení, na úkor druhých.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Good luck s makaronama.

---
Obrázek uživatele runner42

Díky. Já nemám předsudky, už jsem vystřídal německou, americkou, japonskou, britskou, švédskou i jinou produkci, tak si říkám proč nezkusit moderní Alfu.

Navíc vypadají fakt pěkně, jak zvenku tak uvnitř, což se o němcích už říci nedá. Tak jim dám šanci.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

No já už se s Makaronama setkal, hned s několika značkama. Jo vypadá to z venku hezky, design taloši umí.

---

No taky jsem si vyzkoušel už většinu značek, ale stejně se vrátil zase k VW, tak nějak se s nimi jezdí nejlíp, asi jako když má člověk oblíbenou značku bot která mu sedí, určitě jsou auta hezčí, spolehlivější, levnější i zábavnější, ale každé vždy vyniká v něčem a něčem je zase průser, VW je ve všech parametrech tak nějak vyrovnané v ničem nevyniká ale ani v ničem nepropadá, to je asi největší síla VW

italove určitě design umí, umí i zábavné auto které se dobře řídí, problém je často kvalita, ergonomie, servis, cena servisu a dílů, když nejezdíte do značkového servisu tak většinou italská auta nikdo moc nechce opravovat

Obrázek uživatele runner42

To si chci právě vyzkoušet.
A vzhledem k tomu, že všechna auta se servisují v rámci tříletého operativního leasingu, tak to beru jako zkoušku bez rizika.

Jediné na co jsem narazil byl problém, že poskytovatel operáku neměl dostatečná data pro nacenění - málo prodejů a málo dat o nákladech na servis po dvouleté záruce. Nakonec to ale klaplo, tak uvidíme :)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Asi tak, pro mě je VW/Škoda/Audi vítěz v autech pro grey usera, co nechce nad ničím přemýšlet a chce jezdit z A do B. Na těch autech není nic vyjímečného, ale zase na nich není nic vyloženě špatně (LEO.. a ostatní zdržte se prosím opět komentářů o diesel gate a vemte už na vědomí, že podváděli a podvádí všichni, kdo měli a mají v reálu větší spotřebu o 10 a více procent, než deklarují)

---

diesel gate je šaškárna nic víc, podváděli všichni a bylo to všem jasné a vědělo se o tom, automobilový průmysl je mocný a přináší obrovské peníze, nikomu se do toho nechtělo štourat tak to tak plynulo a tolerovalo se to

měření emisí je nastaveno špatně celkově, měření neprobíhá ve stejných podmínkách jako je běžný provoz, tudíž motor je nastavený na něco jiného než je to co probíhá při měření emisí, motor TDI se umí přizpůsobit jednotlivému stylu jízdy, tak aby měl co nejmenší spotřebu při potřebném výkonu, tak proč by se nemohl přizpůsobovat při měření emisí, podmínky s tímto nepočítali tak se to bere jako podvod

Měření emisí, tak jak je, je nevypovídající šaškárna tahající z lidí prachy. Kdyby místo toho řešili, jestli má auto kat - ten funguje, DPF, močovinu atd, běhají lambdy. Základ a samozřejmost musí být že každý zodpovědně své auto udržuje v precizním stavu.

---
Obrázek uživatele runner42

Máte pravdu. Výhodou bylo, že ale měli v portfoliu vždy alespoň něco zajímavého a hezkého. Audi A5 jsem miloval, Touareg byl skvěle účelný, i ten Superb III se mi hrozně líbil. A5 deignově zlikvidovali, Tourega zlividovali i technicky a u Superba čisté linie "vylepšili" o kýč.

Designový odklon koncernu od evropského stylu u mě tento rok dosáhl bodu zlomu, že už prostě nemůžu dál. Už není co koupit. Stejně jako se to stalo s BMW. Nebudu jíst čínské houby, lepit si do obýváku tapety s drakem a jezdit čínskými auty vyraběnými VW koncernem.

Tuto kapitolu uzavírám.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Radim vam dobre, prejdete na ruskou produkci, ta vas nezklame. Doporucuje to sam Putin.
https://www.youtube.com/watch?v=vPQMA5tkwEM

Byť nejsem žádnej extra fanda ruských aut, o tomhle jsem svého času chvíli uvažoval: https://www.autoforum.cz/predstaveni/nejluxusnejsi-a-nejvetsi-lada-niva-se-ted-prodava-i-mimo-rusko-levna-uz-moc-neni/
Jo a měla to být náhrada cestovního endura na dovolené na východ a jihovýchod.

---

Asi jste moc nenazrany, kdyz musite tolik konzumovat. Nebo proti cemu ze to brojite?

To říká majitel dvou traktorů, dvou elektromobilů, Porsche a bazénu, co se umí max vymezit, že se mělo bránit ekonomickému rozvoji Asie, aby si mohl dál zápaďácky žrát? :D:D:D:D:D:D:D
Chlape vy jste politik!!! Tak už druhý tady...

---

Ja ostatni nenapadam z rozezranosti. Tu ulohu jste si prevzal sam. Takze vidim ze jste obecny zvanil a lhar.

Koho konkrétně jiného kromě vás jsem obvinil z rožranosti? A vy jste se k tomu sám přiznal, pač holt se potřebujete svým majetkem chlubit i na veřejném foru - asi nějaká úchylka, nesdělíte nám taky naštosované funkce?

---

Tak u vasich funkci si clovek nikdy neni jisty. Jednou tvrdite, ze jste se stahnul a uz jen zijete minimalistickym zivotem. V jinem prispevku pisete o vasich poradach jako velky sef v pritomnem case a takovych rozporu mate hromadu.
Kdyz nekomu predhazujete nenazranost a rozmary spojene s velkymi emisemi, tak musim vychazet z toho, ze vy sam takove veci nedelate. A pak se ukaze, ze mate daleko vetsi rozmary. Vodu kazat, vino pit. Asi tak nejak se da vas styl popsat.

1) čekám odpověď na otázku
2) ano stáhnul jsem se a žiju co nejjednošuje to jde, to však neznamená, že nechodím do práce a že se nezúčastním porad, které někdy vedu a že nemám v práci žádnou zodpovědnost za projekt- to jsem nikdy netvrdil
3) napište mi v čem jsem rozežraný ať vím co zlepšit

---

Od listopadu se (vam) nemusim zpovidat. Cekat muzete.

https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/konzum-skromnost-spolecnost.A210317_095509_ona-vztahy_drdv#space-a

---

Tesi me, ze tihnete k Zelenym. Akorat ten spalovak a konvencni elektrarny se nejak zasprajcnuly. Casem to take zavrhnete. Jsem na vas pysny.

Netíhnu k žádné ideologii ani politické straně - nemám problém s dobrým názorem napříč politickým spektrem a ideologiemi, ale mám problém se zjevnou ptákovinou napříč ideologiemi, co se silou prosazuje jako obecné blaho. Převedeno na BEV - super pro lidi s vysokým nájezdem, nebo častou jízdou na krátké vzdálenosti a po městě. Ptákovina pro lidi, co potřebují jednou za týden za 14 dnů někam dojet. To samé FVE super na střeše, ale děs na orné půdě.

---

Kdyz se tim budete ridit, tak uz nebudete utocit na EV jako v minulosti. Nechte EV a jejich majitele v klidu a svet bude zase hezci.

Já neútočím na rozumné a slušné majitele BEV, já jen tvrdě oponuji EV fanatikům, protože ti jako takoví elektromobilitu ničí. Přestaňte fanaticky obhajovat Teslu, přestaňte neustále útočit na to, když má někdo jiný názor a uvědomte si, že BEV FVE atd zatím opravdu není pro každého , argumentujte rozumně a máte ode mne pokoj.

---

Sorry, ale zacalo to vasi nevrazivosti na EV. Jen jsem oponoval vase utoky.

Obrázek uživatele Cipísek D

hele nechtěl by ses vzdát svý trapný čajnatezly ve prospěch řeckýho státního eurodluhu ?? :)

https://www.ceicdata.com/datapage/charts/ipc_greece_government-debt--of-nominal-gdp/?type=area&from=2017-12-01

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Original je z Fremontu. LR Dual motor se od hadozroutu nevozi. Navic mam dele nez cinska GF zacala fungovat. Rekove, no jo. Duchod od 50 let, kazdy urad ma stovky mrtvych dusi s platem a odmenou za vynikajici praci. Az budu mit cas, budu je litovat.

Obrázek uživatele Cipísek D

to bylo v 2007dmym, pak je zachranovala mamamerkl stylem polovinu grecka prodat čajnanum a vis co sou v eurozone, to je tvoje €jro na kery je vazana koruna, škoda ty mega vyvézt komárům nebo čajnomeryčanum tjtosamý, když nechas položit řecko padneš éů ;))

https://www.ceicdata.com/datapage/charts/ipc_greece_government-debt--of-nominal-gdp/?type=area&from=2000-01-01

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Zjevně váš úhel pohledu - ano nejsem ultranadšenec do elektromobility a nikdy nebudu, stejně tak jako nejsem fanda Muska a nikdy nebudu, ale obecně nevraživost na EV? Prostě si jen uvědomuju, že EV zdaleka není pro každého a pro všechny příležitosti a nemám problém to říct nebo napsat. Ostatně kdyby to byla pravda, že EV je super pro všechny příležitosti a pro každého, tak určitě máte doma traktor na baterky a ne se spalovákem a věřím, že zrovna vy by jste v tom průkopníkem, co si ho koupí byl.

---

Ten naftovy traktor je starsi, nez Teslu znam. No letos vyzkousim RC sekacku na solarni a bateriovy pohon a pak uvidim, zda to bude fungovat. Prece jenom nejsem zamecnik, nebo jiny podobny odbornik a vse bude home made na kolene. Koupil jsem si soustruh a frezku. Jeste se to musim naucit. Nepotrebujete traktor? Mozna ho budu prodavat. Vsehovsudy ma natocenych mene nez 150 hodin. 25PS, 4x4, hydraulicka lopata. Vypada takhle.
https://eng.auto24.lv/webcache_kasutatud/194/auto_php-id=3195194-eng_auto24_lv.html
a k tomu 3 sekacky na zadni 3 bod.

Díky za nabídku - pro mě traktor není - byť jo vypadá hezky a schopně - na horách bych potřeboval spíš kamzíka tam je to na kosu a sníh se bere buď v teplých, nebo frézou a dole na tu naši zahradu stačí sekačka co tu byla při koupi domu a přívěs za auto. Mimochodem, co jste koupil za soustruh a frézku? Jsem zvědav, do jaké skupiny kutilů se zařadíte 1. to nakonec nějak vzdá, že se to nenaučí, druhá skončí s tím, že má parádní dílnu, kterou pořád dovvybavuje - taky teď mám políčeno na další soustruh a frézku - mám je slíbené až pán (šperkař) půjde do důchodu, ideální na "hodinářskou" práci.

---

Frezka vf25LVario
http://www.cnc1.eu/sk/frezky_Cau_Cau.htm
Soustruh Tytan 520
https://metaltechnics.pl/shop/lathes/conventional-lathes/lathe-tytan-520/?lang=en
bohuzel vse Z Ciny. Dnes uz nikdo nevyrabi jinde.
Nemuzu vyrazit na nakup ocelovych a hlinikovych profilu, tak mam dilensky lockdown.

Vypadá to hezky - na domácí hraní/hobby to bude ok, poslat to do ostrého provozu bych se možná trochu bál. Já vím, že dneska bohužel není na výběr - kupovali jsme před pár lety aku šroubovák/vrtačku narex a byla z čr, o asi rok déle jsme kupovali druhou a už byla prc. Holt, jak jsme si to nastavili, tak to máme - ono až na výjimky mám většinu většího vybavení dílny z druhé ruky - dřív kupovali vyřazené z firem a dneska je to už skoro z pozůstalostí.
Ohledně učení - já se učil obrábět na dřevu a když jsem uměl dřevo, tak začal s kovem - dodnes nemám vyhraněno s čím dělám radši.
Dílenský lockdown naštěstí nemám, spíš by lidi chtěli tolik věcí, že už tak 3/4 roku bych se tím dokázal fulltime živit, holt jsou často doma a mají i víc času na své koníčky, kde si neumí vše udělat.

---

Prodejny hutniho materialu jsou pro lidi zavrene, tak pujdu do kovosrotu. Ty jsou pry otevrene. Ale jen v ramci okresu aby se okresni virove mutace nesirily do jinych okresu. Snad ten vir nezere i rezave profily.

Obrázek uživatele Cipísek D

z toho si nic nedělej, lentylka přiznal že to tady stejnak už balí ... ;))
https://jakdonemecka.cz/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Ja uvazoval o tolika vecech...

Ten se vam povedl. Hahaha.

Obrázek uživatele runner42

Asi takhle - pro všechny výbavu Business, pro mng Veloce, pro mě Quadrifoglio.

Porovnejte si to s vaší špatně udělanou krabicí od bot ;-)

PS: Včera jsem potkal po dlouhé době jednu Teslu Model 3 a všimnul si matných světlometů. To je šunt z výroby, nebo defekt? :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Nez zacnete zase placat kraviny, pouzijte prosim google. Ten vam pomuze vykryt vase neznalosti. Kdyz kouknete na odkaz, uvidite svetlo TM3. Ten matny segment je pro denni sviceni. Sviti skvele. Zda se vam to libi nebo ne, je vsak uplne fuk.
https://driveteslacanada.ca/wp-content/uploads/2020/08/New-vs-old-Tesla-Model-3-headlights-scaled.jpg

Sorry, ale pokud DLR segment svítí skvěle, je něco špatně - DLR segment má fungovat tak, aby jste byl skvěle vidět a zároveň to nikoho neoslnilo.

---

Skvele neznamena ze oslnuje. Uz vam hrabe z mindraku.

Nehrabe nebojte hlavně zakažte spalováky, zapomněl jste to napsat

---
Obrázek uživatele runner42

Ten nemyslím. Celé světlo svítilo matně, přesněji obě.
Z toho co píšete to teda si tak být nemá, takže asi vlhkost ve světlometech. Kvalitka :-D

EDIT: Tak jsem to podle vaší rady hodil do vyhledávače a hele:
https://forums.tesla.com/discussion/155732/i-just-got-told-that-moisture-in-the-lights-is-normal

Hahahahaaaa, to je sra*ka ta Tesla. Neuvěřitelný.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Tohle tady nesmíte říkat vůbec :D Taková drzost :D Tesla má deset let náskok přece, uvidíte za deset let, to všechny automobilky budou mít zamlžená světla :D

když člověk jezdí pouze za příznivého počasí s tou Teslou, tak je to skvělé auto :D

Obrázek uživatele runner42

No jo. Asi mají s tou vodou problém celkově, nejdřív zatékání do kufru, evidentně i světla... tak snad baterie nezačne po pár letech probíjet.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Snih v kufru ma kde kdo
https://www.youtube.com/watch?v=-HQTQgAPJv8

Je třeba objektivně přiznat - neexistuje auto, do kterého by někdy neteklo, proto mají taky na podvozku x odvodných míst vody - do světel i kufru teče kdejakému autu.

---
Obrázek uživatele runner42

Pokud poteče do kufru nebo světel dvouletého auta, bude od výrobce poslední, co si koupím.

Za celou dobou co jezdím, se mi to nikdy nestalo. Pokud nepočítám 25 let starou felícii mého kámoše se shnilými pátými dveřmi - ta na to má nárok.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Není problém, když nateče, je problém, když zase neodteče. Samozřejmě máte právo (zatím) si kupovat relativně co chcete, pokud to trh nabízí.

---

baterie snad ne, to by je položilo, kdo by chtěl auto s elektrickým křeslem? ale spíš jde o celkovou elektroniku v autě, které je tam hafo a nedovedu si představit takovou závadu u auta které se tváří že umí řídit samo

Mlzi se u vsech. A vam i oci a celo a prdel.

ano mlží i u dvacet let starého auta představte si to, ale s tím rozdílem, že po asi minutě od rozsvícení je vše v pohodě :D

proč se tu tak strapnujete? máte Teslu, jste s ní spokojenej tak o co jde, to je přece nejdůležitější ne?

Tesla má své přednosti to ví většina lidí, ale také ve spoustě věcí zaostává, učí se a "řeší" problémy které jiné automobilky vyřešili již dávno

každý kdo je nadšený z auta které si vybral tak se ho zastává, ale u majitelů Tesly je to dost často za hranou, jen tím provokujete a spoustu lidí od Tesly odrazujete, vynášením Tesly do nebes a kopáním do všeho ostatního EV moc neprospíváte

Auto s halogeny samozrejme vypudi velkym zahrivanim vlhkost rychleji, nez auto s LED, ktere tolik nehrejou. Kouknete na youtube, mercedesy, bmw, vsichni maji zamlzena svetla.
Ukazte me jine auto, do ktereho se tolik chytraku navazi. Nemusite chodit daleko. I zde je pitomcu dost.
Jste obycejny cesky zavistivy clovek, ktery zrejme preje vsem vse nejhorsi. Ne nadarmo je to rceni o chciple koze a sousedovi hodne popularni. Na zdejsi dusevni kriply se muzu zvysoka.
Mimochodem, dnes jsem dostal 14 dni testovani enhanced autopilot zdarma. Neni to FSD beta, ale i tak odzkousim. Bohuzel diky nouzaku to moc nevyuziju. Ale i tak super a palec nahoru Muskovi a Tesle. A pro vas mam akorat palec dolu.

Kdyby sem vam rosily u bmw.
https://www.youtube.com/watch?v=W7p1AC1_jjg

Zadne svetla nejsou hermeticky tesna a vsude se dostane vzduch. Kdyz se sejde vysoka denni vlhkost a teplota s nocni nizkou teplotou, tak vlhkost nutne kondenzuje. To same se deje v nadrzi vaseho spalovaku. Neustale tam kondenzuje vodni para ze vzduchu. Proto by za nevhodnych podminek mela byt nadrz skoro plna aby tam bylo co nejmene vzduchu. Ty svetla se rosi u vsech aut, kdyz je stridava teplota a vlhkost. S tim nikdo nic neudela.

1*
i plastový osazený rozvaděč který má nejvyšší krytí proti stříkající vodě se bude rosit, proto se tam taky dává topení

Obrázek uživatele runner42

Tak zaprve není pravda, že žádná světla nejsou hermeticky uzavřena.
Zadruhé ta co uzavřená nejsou a mají chlazení odvětráváním se mohou na chvíli v menší části zamlžit, v rozích, ale při jízdě se za normální situace okamžitě odmlží.

Pokud vidíte auto, co má za jízdy viditelně zamlžené světlomety, je to jednoznačně defekt.

Mimochodem, zamlžení nad 15% povrchu je závada, se kterou neprojdete na STK.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Z mého hlediska dobré. Už žádné naftařské kecy o novém super moderním čistém spalovacím motoru s s vysokou účinností . Žádné výmluvy o nedospělých bateriích , které ještě potřebuji vývoj , aby je mohly možná používat. Žádné výmluvy , že až vodík , bude to pravé . Tak snad.

Obrázek uživatele Cipísek D

gigafactories ?? to snad nee :))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Ale jo. A za 5 let bude mit VW take polovicni volant. Takze to bude vlastne obrovsky pokrok, protoze VW uz nebude zaostavat 10 let, ale uz jen 5.

Za mě dobrý. A všem hejtrům přeji hezký den.

Nova studie rika, ze v roce 2035 bude dostatek baterii k recycling a tudiz bude pro nove baterie zapotrebi jen 30 kg novych surovin. Oproti tomu je pro provoz spalovaku potreba 17.000 litru PHM.

Pokud bude nových baterií více než těch k recyklaci, pak bude zapotřebí mnohem více než 30 kg.

Neni to z me hlavy.
https://ecomento.de/2021/03/02/elektroauto-batterie-verbraucht-weniger-rohstoffe-als-betrieb-von-benziner-studie/

No to je jedno. Hlouposti můžou plácat všichni.

30kg by to bylo možná, kdyby se baterie nahrazovaly 1:1. To nehrozí ještě dalších 100 let. Nehledě na to, že i baterie se budou vyvíjet a můžou průběžně měnit složení.

Přesně tak za 10-20-30 let tady mohou dominovat např. grafenové baterie, a lithium se "bude válet skládkách".

Grafenove baterie obsahuji porad jeste lithium jako aktivni hmotu. Grafen slouzi jako nosna struktura. Gratuluji k vasi expertize.

A to podle Vás bude i za těch 10-20-30let?Gratuluji k Vaši schopnosti vidět do budoucnosti, a víte co znamená např?Chápání psaného textu není Vaše silná stránka co?

Lithium je v elektrochemicke rade nejvic negativni element. Pokud bude baterka za 30 let vyuzivat elektrochemicky princip a konstrukter bude chtit vytvorit clanek s velkym napetim a velkou kapacitou, tak nema moc konkurujicich materialu k dispozici.
Doufam ze chapete fyzikalne-chemicke procesy. Mozna umite jen cist a psat. Pak se vam omlouvam a nebudu vas dele zatezovat.

sodík. Je to s ním trochu složitější, ale zase je o dost levnější a je ho všude mraky. Kdo ví, kam se to posune za 30 let a cena vstupního materiálu bude stále hrát větší roli.

Každopádně o lithium nejde. Toho je tam jenom malé množství. Roli hraje spíše Nikl a Grafit.

Dekuji za potvrzeni. Nikl i grafit se da vyborne recyklovat. Ale urcite nenahradi grafen lithium jak vytrubuje nejmenovany trouba.

LiFePO4 baterie ani nikl nemají. Takže když nebude nikl, tak už je náhrada.

Dokud se bude nikl masově používat na vodivé spojování článků technologií odporového svařování, tak bych to s jeho nedostatkem neviděl nějak černě.

Nikl se používá na výrobu oceli pro kuchyňské nádobí. Nijak vzácný není. Problém je jeho množství v bateriích.

Dalsi expert. Kdyz reaguji na komentar, ve kterem pisatel pise, ze nejdulezitejsi je nikl a grafit, tak mu odpovim, ze pokud tam nikl je, tak se da vyborne recyklovat. Clanky Tesla 2170 obsahuji vetsi podil niklu na ukor kobaltu. A v tom vy otevrete jiny sud s lifepo4. Tak se budou recyklovat oddelene a suroviny pujdou zase do lifepo4 clanku. Je to problem?

Sodik ma o 10% nizsi elektronegativni potencial oproti lithiu. Tim klesne i kapacita. Pro EV asi nic moc, ale pro zalozni zdroje urcite dobra volba.

To je pravda, ale to se dá technologicky obejít. Důležité je, že sodík je několikrát levnější. Zatím to nehraje nijak velkou roli, ale pokud by se baterie vyráběly opravdu supermasově, pak už ta cena udělá svoje. A přestože lithia je na světě hodně, tak sodíku jsou doslova plné oceány.

Takže opět nádherný příklad diagnozy bod 2(realista), neboli úkrok stranou(J.C.)

Tusil jsem, ze o tematu nemate ani paru a kdyz citite, ze se nemuzete vyvleknout z blabolu, tak pouzivate vas blabolovy recyklat.

Takže Vy víte jaké bude složení za10-20-30 let? A prosím jasnou odpověď bez okecávání,stačí ano/ne.

Když uvážíme rychlost vývoje a zavádění do produkce, tak za 20-30 let bude s velkou pravděpodobností stále většina baterií fungovat s lithiem.

Vývoj prostě zabere poměrně značnou dobu a to samé zavádění do masové produkce. Díky tomu můžeme v omezené míře "vidět do budoucnosti". Ten super převratný článek 4680 co nám Musk ještě ani pořádně neukázal se mu povaloval v pár exemplářích ve stole možná už v roce 2015.

Za 10 let nebudou v distribuci žádné baterie, které už dnes nefungují nějakému vědci v laboratoři. :)

Jenomže právě těch prototypů co leží dneska v laboratořích jsou desítky a nikdo neví, který se nakonec prosadí v masové produkci.

To máte pravdu, ale drtivá většina z nich pracuje s jinými materiály u katody nebo anody a ne u elektrolytu.

I plánované Solid-State baterie jsou postavené na lithiu. Prostě s největší pravděpodobností budou i baterie za 20 let na lithiu. Rezervy k navýšení kapacity jsou především u katody. Snaha o nahrazení lithia v elektrolytu je spíše z ekonomického hlediska a výsledný článek bude mít spíše horší parametry.

http://www.hybrid.cz/co-nahradi-lithium-hleda-se-nahrada-pro-baterie-budoucnosti

Zasadni komponenty se vyrazne nezmeni a pujdou pouzivat i v jinych baterkach. Kovy, plasty atd.
Chyba ve vasi argumentaci je, ze vy vyvracite tvrzeni te studie tim, ze predpokladate ze nebudou stejne baterky jako dnes a ze suroviny nepujde vyuzit. Takze vy vite jake baterky budou za 30 let? Nevite, jen fantazirujete a pozdvihujete ty fantazie na vyssi uroven.

Tak stručně, nikdo neví jaké budou za 10-20-30 let baterie jejich množství, natož složení, takže mluvit o nějaké recyklaci je naprostá spekulace.A ještě jednou víte co znamená"např"?A opět začínáte používat bod3.

Ja neznam slozeni clanku za 30 let, ale vy neznate slozeni dnesnich clanku, to je ten zasadni rozdil.

Kde jsem mluvil o složení dnešních článků?Pokud máte "hosipa" tak:za 10-20-30 let tady mohou dominovat např. grafenové baterie, a lithium se "bude válet skládkách".

Nahradit lithium grafenem proste nejde. Ta veta svedci o vasi neznalosti baterek. To plati dnes, za 10 let i za 30 let.

Kde jsem mluvil o náhradě lithia grafenem, nepletete si pojmy?Podle Vás grafenová baterie bude za těch 10-20-30 muset obsahovat lithium?Zkuste přestat používat bod2.

Uz me unavujete.

Děkuji za věcnou odpověď, ale na tu větev jste si vlezl sám.PS němci budou vyrábět sputnik, to je dobrý, ne?

Nemecky VW se vyrabi v rusku. A ruska vakcina se bude vyrabet v Nemecku. A to nejlepsi na tom je, ze v obou pripadech za kvalitu vyroby ruci Nemci. Vakcinu made in rusko bych nedal ani svemu psovi.

Netvrdil jste, že rusové nedokáží nic vyvinout?

"Já kdybych před vás pánové postavil dvě krabičky od sirek ale dvě NAPROSTO stejný krabičky a o jedný z nich vám řekl, že je z USA, tak která by pro vás byla lepší co? Samozřejmě ta americká. "

Blby priklad. Postavte vedle sebe nejaky zapadni vyrobek a stejny z ruska a nic k tomu nereknete, tak po kterem sahne 99% lidi?

Treba nejaky raketovy motor?

Beru Raptor a zadny vzor 1965.

Co treba Kalashnikov :)

Obrázek uživatele Jan Veselý

Zamlada jsem si ho vyzkoušel v Counterstriku. Proti M4A1 (USA) nebo Krieg 550 Commando (CH) byl naprosto soufalý :-)

Nedávno běžel dokument o zbraních na prima zoom , a v reálných podmínkách boje-Vietnam atd., tam srovnání kalachu/M16 dopadlo pro M16 dost špatně, hlavně údržba,složita rozborka, zasekávání při znečištění atd., jestli to u té "modernější" verze vylepšili je otázka.

To platilo pouze u první verze M16, která opravdu měla nízkou spolehlivost při zanesení. Dneska patří M16 a její odvozeniny jako M4 mezi nejspolehlivější zbraně.

Ta spolehlivost se postupně zlepšovala, ale to zásadní bylo, že kalacha mohl používat i technický analfabet, plus minimální ůdržba.V dokumentu byli zmíněni teroristé/bojovníci za svobodu atd., a tam kalach dominoval, obdobně jako hilux v současných konfliktech.

Kalach není kdoví jak kvalitní zbraň. Na dnešní dobu je kvalitativně dost mizerná zbraň. Zvláště pak její licenční varianty vyráběné v Egyptě a podobných zemích, nemluvě o těch 50 let starých vesnických kusech, které si udržujou místní na koleně. Jeho přesnost je mizerná, zvláště u těch podomácku udržovaných a kope jako kráva, tím snaze zasáhnout cíl nijak nepomáhá.

Má však 3 vlastnosti, které se hodí přesně pro ty, kteří ho využívají. Je laciný, všude dostupný a opraví jej zručnější vesnický kovář. Ideální pro různé ozbrojené pasáčky koz, teroristy a neprofesionální ozbrojené skupiny. Tam ani nevadí jeho nedostatky, protože tito většinou ani pořádně střílet neumí. Taky se díky těžšímu náboji hodí do pouští a horských oblastí, protože náboj dostřelí dále a ikdyž nad 100 metrů netrefíte vesnickým kalachem ani dveře od stodoly, tak protivníka aspoň zastrašíte.

Nehodí se pro profesionální armádu, která má na zbraň výrazně vyšší nároky a kde se očekává, že voják něco i trefí a taky předpokládá, že se o své zbraně budou lépe starat.

Kalach je prostě ekvivalent jízního kola Ukrajina. Na Tour De France na něm nikoho nikdy neuvidíte, ale na to aby dovezlo Pepka do hospody úplně stačí.

Obrázek uživatele Marek_

"Ideální pro různé ozbrojené pasáčky koz, teroristy a neprofesionální ozbrojené skupiny. Tam ani nevadí jeho nedostatky, protože tito většinou ani pořádně střílet neumí."

Jo, to je přesně ono. Zmiňoval to jeden z příslušníků Seal ve své knize. Oni ti teroristé v drtivě většině střílet neumí, neumí se k tomu postavit, aby efektivně zamířil a něco trefil, často ho ta zbraň povalí na zem, střílejí všude možně a cíl zasáhnou víze-méně náhodně, hlavně při rychlých dynamických přestřelkách. A nejdůležitější - oni ani mířit nemusí, protože jejich střely vede Alláh.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

Ve full auto netrefíte ani vrata, s tím souhlasím.
Na semi auto mně přijde naopak velmi přesný i na velkou dálku, přesnější než moje schopnosti.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Oproti moderním zbraním má kalach mizernou přesnost, především pak při delší palbě kdy je hlaveň zahřátá. A i ta ergonomie není nic moc. Za to M16 a všechny zbraně postavené na typu AR-15 mají skvělou ergonomii. Dokonce tak skvělou, že většina moderních pušek západní produkce ergonomicky vychází z nadčasové AR-15.

Například německá HK416/417 považována za jednu z nejlepších zbraní dnešní doby.

Obrázek uživatele runner42

Možný to je, já střílel jen čtyři zásobníky a jen na stopadesátce, takže moc zkušeností nemám.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

A byl to AK47 nebo novější AKM nebo AK-74 nebo nějaká z pozdějších variant? Ono těch verzí je hodně.

Obrázek uživatele runner42

AK74, rok výroby nevím, tipuju polovinu osmdesátých let.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

No právě, takže to chce srovnávat zbraně ze stejného období a originál, je o tom dost dokumentů, a většina co jsem viděl vyznívá v souhrnném hodnocení ve prospěch kalacha.A je také zásadní rozdíl ze střelnice, nebo skutečném boji v džungli, nebo poušti.

Je smutne, kdyz nejvetsi zeme na svete nema nic co nabidnout. Akorat zbran, ktera byla vyvynuta na konci 2. WW a od te doby je to symbol vsech okupantu v CSSR, Madarsku, Polsku, DDR, Afganistanu, Cecensku aj. Kazdy terorista byl ochotne vybaven touto ruskou zbrani. Rusko je stat podobny piratskym osadam na vzdalenych ostrovech. Svet si poradil s piraty, poradi i s ruskem.

Zase se Vám vypínají barvy, se zbraněma kšeftují všichni, např. afgáncům dodavali mimo jiné kalachy američani, islámský stát měl hlavně M16 a a má je i řada dalších, ne zrovna demokratických režimů.Není také smutné, že Kadada nebo Austrálie toho kromě surovin také moc nenabízí?Proč myslíte, že Německo a Japonsko,které prohráli válku mají nejlepší např. auta, a zbraně nic moc, a Rusové a Američani mají hlavně ty zbraně?Jo a zkuste si zjistit kdo začal skutečně řešit ty piráty u Somálska.

Právě že moderní západní zbraně překonávají kalacha ve všech parametrech. Nově zařazená M16 měla špatný začátek ve Vietnamu, kdy je tehdejší kalach opravdu překonával ve spolehlivosti a výkonu (u starší AK-47 verze). Tehdy se opravdu stávalo, že v některých případech Američané zahodili M16 a v boji používali ukořistěné Kalašnikovy, ale to je 50 let zpátky a nedá se z toho žít věčně. Moderní M16A4 nebo M4A2 jsou vynikající a v boji osvědčené zbraně.

Kalašnikov má výhodu pouze v těžším náboji, takže létá dále což se hodí jenom na velké velmi velké vzdálenosti nad 600m, kdy s kalachem stejně trefíte hovno (s jakoukoliv standartní puškou je problém trefit člověka už nad 300m). A to na úkor množství nábojů, které je voják schopný unést. Ale to se týká pouze staré AK-47 (a jejich čínských a severokorejských variant). Novější AKM, AK-74 atd používají už menší náboj (5,45x39) podobný standardu NATO 5,56x45 a mají i podobnou balistiku.

Ten výcuc z "gůglu" jste si mohl ušetřit.Zkuste si poslechnout veterány nejen z Vietnamu, ale i Afganistánu, nebo Iráku, řada z nich tvrdí, že předností kalachu je hlavně robusní jednoduchá konstrukce,lepší spolehlivost v extémním prostředí, jednoduchá rozborka a menší nároky na údržbu.Dále nesmíte zapomínat na dost důležitý faktor, jako je jednodušší výroba, a tím i cena.Tygr měl také nejlepší kanon a panceřování, ale mizernou spolehlivot, náročnou údržbu, malou rychlost,velkou spořebu a vysokou cenu.Závěrem, vše je kompromis, a každý má jiné priority, nebo požadavky.

Právě že vycházím ze zkušeností vojáků z nesčetných bitev ať už proti profesionální armádě během operace pouštní bouře nebo během bojů proti Talibanu a Islámskému státu. Původní Kalašnikov nemá srovnání s moderními západními zbraněmi. Jinak by ho nenahrazovala například ruská armáda za nově vyvinuté moderní modely AK-12 a AK-15.

Já myslím, že vy čtete každou druhou větu nebo máte velmi špatnou paměť. O jednoduché údržbě a nízké ceně jako výhodě pro milice a neprofesionální ozbrojené skupiny mluvím hned na začátku. Stejně jako o vyšší spolehlivosti ve Vietnamu během prvního nasazení. Pokud si jenom vybíráte, co budete číst, pak taková diskuze nemá smysl. Přeji hezký den.

Pouze jsem reagoval na :::Právě že moderní západní zbraně překonávají kalacha ve všech parametrech.:::Ve VŠECH parametrech ho nepřekonávají, takže by bylo příště lepší napsat např. ve VĚTŠINĚ, a také hezký den.

Martin to tahá z Google?
já myslel že má PŠ z Opavy (zbrojíř)
já už skoro vše zapomněl.. :-)

No vyznělo to jako reklama na "prášek na praní"

Obrázek uživatele Krueger

A co porovnat Kalacha s 58?
https://www.stoplusjednicka.cz/sa-vz-58-versus-ak-74-podobnost-jen-vnejskova

Na vojně jsem mě kalacha v ruce, byla to verze s "menší ráží" měla plastové zásobníky, a působila robusně, střílení jsem bohužel nezkoušel.Měli tam zajímavou vychytávku, dva bodáky se mohly spojit, a fungovalo to jako nůžky.Jinak 58 jsem měl "sklopku", která byla praktičtější než "pádlo" a podle mě to byla slušná zbraň, jenom škoda, že se nezmenšila ráže jako u konkurence.

Usnadnim vam to. Bral bych Fabergého vejce. Ty jsou fakt hezke. Ale bohuzel je vyrobil nemecky zlatnik.

Ten vyvynuty 1946, nebo 1955?

Tak konečně všem řekli, že žádné své baterie nemají a tudíž nemůžou vyrábět EV ve velkém, i když hrozně moc chtějí i když to zatím neumějí.
Takže někdy po roce 2023.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Ano, toto je nejdůležitější závěr! A jasný důkaz. Kdy asi začnou opravdu vyrábět, ne jen PR! A aby to bylo vychytané, ne jako SW v ID4.

+++


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil