Volkswagen bude v USA vyvíjet baterie pro elektromobily

Továrna Volkswagenu ve městě Chattanooga v americkém státě Tennessee se rozšiřuje. Přibude nejen výroba elektromobilů, ale navíc také vývoj baterií pro ně.

Současná továrna Chattanooga vyrábí asi 180 000 aut ročně a zaměstnává 3500 lidí. Nově se u ní buduje druhá továrna zaměřená pouze na elektromobily, která by měla být velmi podobná.

Budou se tam, snad už od začátku roku 2022, vyrábět elektromobily postavené na elektromobilní platformě MEB, tedy Volkswagen ID.4 a další (ID.3 je určen pouze pro Evropu a Čínu). Následovat by měl plně elektrický minibus.

Aktuálně zástupci VW ohlásili, že kromě výroby v továrně bude také výzkum a vývoj. Vybudována bude zcela nová hi-tech laboratoř pro výzkum, vývoj a testování bateriových článků. Stavět se má začít už brzy a hotovo bude do konce roku 2021.

31 Comments on “Volkswagen bude v USA vyvíjet baterie pro elektromobily”

  1. Muj soukromy a skromny nazor na vec. Volkswagen se poucil z
    Muj soukromy a skromny nazor na vec. Volkswagen se poucil z minulych chyb a skandalu a proto ma pred sebou skvelou elektrickou budoucnost. To ze ma problemy vubec nic neznamena, jini je maji a meli take. Kazdy zacatek je tezky. V Nemecku kde se jiz nyni prodava vic nez dobre jejich elektromobil e-Golf se budou stat na ID.3 fronty. Nemci preci jen oceni pravou germanskou kvalitu a fortel pred importem pochybne kvality. Jiz ted se prodeje importovanych znacek drtive propadaji a to se ID.3 jeste ani nedostal k zakaznikum. A pristi rokvezme utokem trh v USA. Je se na co tesit.

    1. toto si myslel ako sarkazmus?
      „reci jen oceni pravou

      toto si myslel ako sarkazmus?
      „reci jen oceni pravou germanskou kvalitu a fortel pred importem pochybne kvality“
      západ prešiel v päťdesiatych rokov denacifikáciou a aj dnes im do hlavy tlčú multikulti! ak by nemec povedal, že je hrdý/rád kupuje nemecké, Jestliže v Německu řeknete, že jste hrdý Němec, už jste ultrapravičák, řekl Landa

    2. A co že je to ta germánská kvalita? To je to, že u
      A co že je to ta germánská kvalita? To je to, že u služebního auta už vím, kde jsou všechny servisy Škoda v okolí a kde je schovaný tažný oko, kdežto o svém vlastním Hyundai to nevím? A taky to, že všechno drahé nářadí Bosch se mi během posledních pár let rozpadlo, ale šmejdy z výprodeje v Bauhausu stále drží?
      Němec není o kvalitě, ale o přesně definované životnosti. Třeba Japonec, ten je o co nejdelší životnosti. To je obrovský rozdíl, jak ve vztahu k mé peněžence, tak i ve vztahu k planetě, protože stačí jednu věc vyrobit jednou a pořádně a ne pětkrát a ošizenou (aby měly servisy co dělat).

  2. off
    Celkem dobrý shrnutí jak si Volkswagen posírá cestu k

    off
    Celkem dobrý shrnutí jak si Volkswagen posírá cestu k vlastní slibované elektromobilitě. Na to že VW vyrábí auta 83 let z toho 43 let vyrábí elektrická auta je to docela tristní podívaná. Pravá ruka nevi co dělá levá. To je ostatně vidět když jsou ve Vlkohradu opakovaně překvapený z toho proč jim zase Škoda konkuruje. :))))
    https://youtu.be/1i2h3B0QAv8

  3. Kšeft pro lidi pro které jsou peníze na prvním
    Kšeft pro lidi pro které jsou peníze na prvním místě
    Reportéři ČT – Bourání starých venkovských nádraží
    https://www.youtube.com/watch?v=udK8SFddfJI

    Původní nádražní budovu z roku 1902 nahradila v roce 2016 betonová čekárna
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Mikul%C3%A1%C5%A1ovice_horn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD

    Zkáza stovek českých nádraží: Místo záchrany se je Správa železnic chystá zbourat
    Kdysi výstavní budovy chátrají, některé jsou už v havarijním stavu. Správa železnic však místo rekonstrukcí plánuje demolice, a to i cenných historických budov z 19. století.
    https://cnn.iprima.cz/zkaza-stovek-ceskych-nadrazi-misto-zachrany-se-je-sprava-zeleznic-chysta-zbourat-6960

    1. Jednou tvrdí, že lidar je výborný doplněk kamer a
      Jednou tvrdí, že lidar je výborný doplněk kamer a dělají z Muska hlupáka když tvrdí, že lidar je k ničemu a o pár minut později zase tvrdí, že nejlepší je používat pouze kamery, protože více systémů přináší problém spojování dat a že systémy postavené na více typech senzorů mají tu nevýhodu že na nich budou závislé. A podobných podivností je tam více.

      MobilEye je jistě dobrá firma. Problém mám spíše s tím videem.

  4. Boha jeho, tu laborku měli postavit v Silikon Valej a ne u
    Boha jeho, tu laborku měli postavit v Silikon Valej a ne u redneckejch lopat v Čatanooze, který celej den sledujou jak skáčou fazole.
    Tennessee patří mezi 10 nejhorších států Ameriky. Good luck s těma křupanama. To jsou dobrý troubové v tom VW. :-)))
    https://www.cnbc.com/2017/07/11/americas-10-worst-states-to-live-in-2017.html

    V Tennessee tam ty ignoranti s bouchačkama maj teď samozřejme největší epidemii COVIDu spolu s těma ostatníma jižanskejma křupanskejma státama. Tam musí bejt radost s těma ynteligentama pracovat.
    Viz mapa.
    Coronavirus: Things US has got wrong – and right
    https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-53337483

    1. Kalifornie je mnohem horší. Socialističtí demokraté,
      Kalifornie je mnohem horší. Socialističtí demokraté, kteří brání podnikání. Už i Musk chce pryč. V Silicon Valley jsou astronomické platy a také astronomické životní náklady. Navíc demografická obměna dělá z Kalifornie stát polointeligentních lidí, kde by neměli kde brát inženýry.
      Tennessee je lepší volba, tam mají větší šanci najít schopné lidi.

          1. Jo, takže firmy se stěhují ze Silicon Valley, což je
            Jo, takže firmy se stěhují ze Silicon Valley, což je severní Kalifornie, protže v jižní Kalifornii je tam jako ghetto, jo?
            To je jako by firmy utíkaly z Česka, protože v Chorvatsku je to hrozné :-)))
            Do Texasu se firmy stěhují, protože tam se taky dají okolo Houstonu sehnat kvalitní inženýři, ale Texas není Tennesee. Další místa, kde se technologické firmy stěhují je Boston, New York, Severní Karolína a Colorado.
            Proto taky Texas, Severní Karolína a Colorado „modrají“.

Napsat komentář