Volkswagen bude u elektromobilů využívat ploché baterie

Jan Horčík - 17 Prosinec 2015

Krátce po skandálu dieselgate Volkswagen oznámil, že se více zaměří na elektroauta. Aktuálně potvrdil elektrický mikrobus na CES 2016 v Las Vegas. Do budoucna chce však mít propracovanější elektromobily s plochými bateriemi v podvozku.auto elektromobily Tesla Model S podvozek baterie plochá skateboard

Obří plochá baterie elektromobilu Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Zcela ploché baterie v podvozku (zvaném "skateboard" v případě Modelu S) dnes využívá například Tesla Model S, ale i Nissan Leaf nebo BMW i3.

Naproti tomu Volkswagen e-Golf má sice baterie umístěny řástečně také v podvozku pod sedačkami a pod kufrem, ale nejde o plochý design, který využívá konkurence a který nabízí řadu výhod - strukturálních i kapacitních.

Aktuálně Volkswagen v zaměstnaneckém newsletteru Insight oznámil, že u budoucích elektromobilů s delším dojezdem (současný VW e-Golf zvládne max. 190 km) bude využívat podobné ploché baterie v podvozku.

Prvním zástupcem takového řešení může být právě elektrický mikrobus na CES 2016. Volkswagen údajně vyvine speciální "průlomovou" architekturu "MEB Modular Toolkit" (kterou už nicméně ostatní mají vyvinutou, takže zase tak průlomová asi nebude).

V zásadě jde prostě o to co dělá konkurence: začít vyvíjet elektrická auta od podlahy a nikoliv pouze jako přestavby stávajících spalovacích modelů - jako v případě e-Golf a e-Up!.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koncepce eauta s koly poháněnými samostatnymi elektromotory a akumulátory v podlaze pro městský a příméstsky provoz je je jediná cesta do budoucna. Kdo to dříve pochopí, bude mít náskok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen bude, Volkswagen vyvine.... Zatím elektromobilitu pouze bojkotoval.

Abych se VW trošku zastal: přeci jen ty "přestavby" UPu a Golfa mají baterie lépe umístěné než třeba Focus, kde je Ford sprostě posadil do kufru nad zadní nápravu...
Ale že je ve vývoji elektromobilů VW jaxi pozadu a ani svou cenovou politikou pro jejich širší uplatnění nic neudělal, s tím souhlas...

Obrázek uživatele Jan Horčík

První Ford Focus Electric je tragédie o které snad ani nemá příliš cenu se dál rozepisovat. Možná by místo investování $4,5 mld. stačilo vzít rozum do hrsti a investovat do jednoho nebo dvou inženýrů, kteří alespoň trochu vědí co dělají...

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

I my dospělí máme rádi pohádky...... A VW to ví.

Namátkou obecní volby, krajské volby, parlamentní volby, senátní volby, prezidentké volby, volby do europarlementu. A mezitím pro zpestření nějakou elektromobilní od VW :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group

Newsletter