Volkswagen Aero B: elektrický kombík s dojezdem 700 km na trhu už za tři roky?

Volkswagen roztočil na plné obrátky výrobu a prodej elektromobilů Volkswagen ID.3, připravuje uvedení ID.4 a pilně připravuje další modely. Jedním z nich nejspíš bude i plně elektrický kombík.

Volkswagen Aero B – vysněný evropský kombík plně na elektřinu?
foto: Volkswagen

Volkswagen Aero B je název konceptu elektromobilu ve stylu kombi, o kterém Ralf Brandstetter, šéf značky Volkswagen, říká, že vychází z ID. Space Vizzion Concept. Na trhu prý bude za tři roky.

Koncept ID. Space Vizzion byl vybaven 82kWh baterií pro dojezd 590 km. Výrobní verze Volkswagen Aero B by ale měla dostat, alespoň v jedné ze dvou verzí, baterii o kapacitě až 111 kWh pro dojezd kolem 700 km. Samozřejmě je auto postaveno na platformě MEB.

Kromě Aero B se chystá také Aero, což bude sedanová verze téhož. Aero B se původně mělo objevit už příští rok, ale pandemie odsunula plány o několik let.

48 Comments on “Volkswagen Aero B: elektrický kombík s dojezdem 700 km na trhu už za tři roky?”

    1. Tak ale zase už jim nic nebrání díky uvedení MEB
      Tak ale zase už jim nic nebrání díky uvedení MEB platformy do sériové výroby. Tato je podobně jako MQB vhodná pro B,C,D segmenty. Pravda pro low-end Bčko typu Fabia bude už drahá. Tedy pokud budou chtít tak klidně těch 25 modelů tu může být hodně brzo.

      Naproti tomu „vychvalovaná“ Hyundai mohla od začátku na platformě Ioniqu a Kony postavit tak další 2-3 modely, ale rozhodně ne celou nabídku. Stejně na tom jsou Francouzi. Tedy tyto platformy jsou již odepsané a Korejci intenzivně makají na eGMP platformě aby dohnali koncern. Ne, že by byla MEB vrcholem konstrukční dokonalosti, ale čistě proto že takováto koncepce od začátku byla a stále je jediná perspektivní.

    2. mě zase napadá
      kolik automobilek má v nabídce EV kombík

      mě zase napadá

      kolik automobilek má v nabídce EV kombík co? 😀

      kolik automobilek tento kombík naslibovalo co?

      a kolik automobilek se chystá ho vyrábět co?

      žádná pane 😀 odpověd je jednoduchá 😀

      a kolik lidí by takové auto chtělo co?

      hodně moc lidí 😀 odpověd je jednoduchá 😀

    1. Dřív představili koncept a na něm se sledovalo, jaký
      Dřív představili koncept a na něm se sledovalo, jaký vzbudil zájem a podle toho se automobilka rozhodla ho dotáhnout do výroby. 3 roky nebyly problém. Ale je fakt, že Tesla sem zavedla sliby už produkčních aut. Že to auto už vypadá reálně, ne jako konccept a při tom trvá klidně několik let, než dojde až do prodeje..VW, Ford a další

      1. Tak nikdo nebránil VW v roce 2012 kdy uvedla Tesla model S,
        Tak nikdo nebránil VW v roce 2012 kdy uvedla Tesla model S, přijít alespoň s konceptem elektrického sedanu, kombíku, SUV, crosoveru atd… a dneska už ho vyrábět ve velkém… jenže oni tomu prostě posledních 8 let nevěřili a jen si ťukali na čelo…

        1. No myslím, že Tesla jasně ukázala, proč si ťukali na
          No myslím, že Tesla jasně ukázala, proč si ťukali na čelo…a až nastala doba, kdy se na tom dá něco vydělat, vrhli se na to – vidíš v tom opravdu nějaký problém? Já jsem ale reagoval spíš na dlouhou dobnu mezi ukázáním prakticky hotového auta a zahájením jeho prodeje.

        2. no ty vole to je zase moudro, nevěřili 😀 😀 tady nejde o
          no ty vole to je zase moudro, nevěřili 😀 😀 tady nejde o žádnou víru pane, ale o velký prachy 😀

          tady jde o jasné počty

          10mil. aut ročně a obří zisky
          proti tomu
          Tesla model S několik ubohých tisícovek za mnoho let a obří dluhy

          víra s tímhle nemá nic společného 😀 😀

          až se budou EV vyrábět opravdu ve velkém, tak VW u toho bude jako ten hlavní výrobce nebojte 😀

          1. Asi tak, když člověk nejde pár dnů ven do civilizace a
            Asi tak, když člověk nejde pár dnů ven do civilizace a čte hybrid, tak má pocit, že je tady elektromobilní revoluce, pak vyleze a zjistí, že jediná Tesla v okruhu je v rukou místního frikulína, co musí mít všechno in a nejdál jezdí do in studia posilovat a na in 7g kafe, za 150 km v autě, potká jeden leaf a žádnou funkční nabíječku…
            Jako ne, že by mě neštvalo, že každý jezdí se spalovákem i kilometr a půl pro rohlíky (ale to by řešily bezemisně chodníky), nicméně realita je snům zatím vzdálená…a když sleduju zánovní egolfy, co už jsou na bazar serverech za fakt zajímavé peníze a nemizí, ale přibývají… a když posčítám roční prodej BEV v čr a ono je to asi tolik co vyrobí už dvacet let krachující Jawa motorek…

      2. Tesla zavedla sliby nemožného to je fakt proto je nejlepší
        Tesla zavedla sliby nemožného to je fakt proto je nejlepší 😀

        VW je pomalá dinosauří automobilka, protože od konceptu po produkční vůz jí to trvá tři roky, např. ID.3 vedle asi další 150 další vozů

        ovšem Tesla to je jiná káva 😀 ta je rychlá a pokroková, té to trvá od předprodukčního vozu k tomu produčnímu pouze tři roky 😀 další tři roky se ladí nekvalita a slibuje a slibuje a optimalizuje a aktualizuje a kde jaké kecy, ale přitom je to stále zoufalost 😀

        zajímavé sledovat tuto zaujatost 😀

        1. Tesla prodává. VW vykecává. A o tom to je. Méně kecat,
          Tesla prodává. VW vykecává. A o tom to je. Méně kecat, více dělat, a pak nebudeme na VW nadávat. Jinak si jen pouštějí hubu na špacír, jako obvykle. To není žádná zaujatost, to jsou fakta, která placený zaměstnanec VW nechce vidět ani slyšet.

    2. trapné papouškování stále toho stejného
      elektromobilita

      trapné papouškování stále toho stejného

      elektromobilita se rozjela a to ještě hodně vlažně teprve nedávno, takže tyto roky, které jste tu velice hezky vypsal, byly nějaké vize budoucnosti, takových vizí má automobilka jako VW stovky a pouze malé procento těchto vizí se opravdu uskuteční, je to tak běžné, takže proboha už to konečně pochopte a přestaňte tu všichni stále opakovat co VW naslibovalo, je to fakt už trapný

      máme tu rok 2020 a prodeje EV stále bídné i přes to, že se tlačí na pilu jak to jde, kdyby nebylo dotací, bude prodej EV mrtvej úplně

      dle všech tady je VW stále pozadu at udělá cokoliv, ale trochu použitelný a pohledný hatchback udělali jako první, nevím co za mega v kategorii ID.3 seženete lepšího, fakt nevím, a kombík? Ten ještě žádná jiná automobilka ani nenamalovala 😀 takže podobné stupidní příspěvky opravdu nikoho nezajímají

        1. Předpokládám, že ta šikovná rakouská firma už i zde
          Předpokládám, že ta šikovná rakouská firma už i zde připravuje plastový výlisek přední kufr, jak už to udělala pro Hyundai Kona. I když zde lze použít i český dodo systém, kdy se tam s malými úpravami vejde výlisek zpod plata zadního kufru, kde jsou uloženy kabely, kompresor, trojúhelník a další maličkosti.

        2. Je pravda, že třeba Hyundai to má pěkně zaplácaný, i
          Je pravda, že třeba Hyundai to má pěkně zaplácaný, i když motor a elektronika zase tak velké nejsou. Ale nechápu, proč ten prostor nějak nevyužili, i kdyby v tom krytu byl jenom nějaký prolis na kabely, jak navrhoval Electro Dad.

      1. jo, za 3 roky. Tak hlavně netlačit na pilu.
        Velká škoda,

        jo, za 3 roky. Tak hlavně netlačit na pilu.
        Velká škoda, že Mitsubishi zanevřelo na imiev. Už se opakuju, ale kdyby po vzoru BMW postupně osazovalo větší baterie. i3 dostalo 2x tak velkou jak na začátku.
        Imiev s 100Ah baterkou by měl dojezd jako Škodovka. A kdyby byl za rozumné peníze, tak je to super auto.

  1. Tak mě úplně stačila věta “ Na trhu prý bude za tři
    Tak mě úplně stačila věta “ Na trhu prý bude za tři roky.“ Prostě klasický natahowágen. to bylo keců kolik set tisíc BEV budou prodávat už v roce 2018.. 2019…2020 a pořád jaksi zase sliby jak příští rok začnou… Tak aspoň že těch 30.000 ID.3 dokázali udat mezi svoje dealery jako předváděčky…

  2. No konečně. Chce to prostě obyčejnou elektrickou Octavii.
    No konečně. Chce to prostě obyčejnou elektrickou Octavii. Kufr s objemem 600 litrů – ideální český kufr pro auto. Tohle může mít velký úspěch u firemních flotil a pak i u soukromých zákazníků, ale chtělo by to okřídlený šíp na přídi. (pak to bude levnější a obyčejnější, než VW)

      1. co jsem viděl rozebrané, tak nejsou vhodné nosníky a když
        co jsem viděl rozebrané, tak nejsou vhodné nosníky a když tam máte těžkou baterku, nemůžete dát ještě závěs, nevyšlo by zatížení náprav. Já třeba nechápu, proč nejde (co vím) přívěs za Konu, mělo by tam jít dát kouli pro nosič na kola (už to snad udělali), když vezmu náš nosič na kola, tak má svislici 75 kg, což je přesně svislá únosnost tažných zařízení Westfalia, co máme doma na autech u manželky auta nevím, ale moje smí tahat 1 600kg brzděný přívěs.

        1. eGolf ma nejspis uplne stejne nosniky jako Golf a take nesmi
          eGolf ma nejspis uplne stejne nosniky jako Golf a take nesmi mit kouli. Mozna pochopite to rozhorceni EV komunity na dinosary. V USA si lide davaji kouli na Leaf 1 a vse v pohode. V USA snad nemaji ani STK a je tam mozne delat konverze ze spalovaku na EV a nikdo neremca.

          1. Sorry za off, ale nedá mi to 😀
            Punkové skupiny v přelomu

            Sorry za off, ale nedá mi to 😀
            Punkové skupiny v přelomu 70. a 80. let rády označovaly kapely jako Pink Floyd, Rolling Stones atd za dinosaury před vyhynutím a vykopávky – po 40 letech už prakticky nikdo nezná ty, co to říkali, ale jen málokdo nezná ty hudební dinosaury..

            Proč e-Golf nemá kouli je dost jedno – můžeme se dohadovat o elektroinstalaci, že nezbyly vývody na řídící jednotce pro jednotku přívěsu, že by přetížili nápravu, nebo jestli je ten nosník stejný nebo ne (lišil by se o pár desetin mm v tloušťce materiálu nebo něčem podobným), stejně jako je řada spalovacích aut, kam koule nejde, tak je to i u elektromobilů – prostě s tím nebyla ta auta homologována.

      2. Spíš bych to viděl na zvýšené zahřívání motoru s
        Spíš bych to viděl na zvýšené zahřívání motoru s kterým nepočítají.
        Muselo by se to zpřevodovat, nebo i omezit maximálku ale i tak by mohly nastat situace větší zátěže…
        Nejde jen o větší koeficient odporu vzduchu ale stoupání do kopečka, brždění z kopce.

        Halt tam dali motor v určité hodnotě a věří jen udržitelnému výkonu (na jejich místě bych udělal totéž), to samé systém brzd (kde je už s baterkou na hraně systému vyvinutého pro spalováky?).
        Všechno samozřejmě jen spekulace 🙂

Napsat komentář