Vodíkové auto Toyota Mirai v Evropě i USA už od podzimu

Na autosalonu v Ženevě představila Toyota své první auto na vodík jménem Mirai. Od podzimu bude ke koupi v Evropě i Kalifornii.

Toyota Mirai je prvním sériově vyráběným vodíkovým autem na světě. Podobně jako byla Toyota Prius prvním sériově vyráběným hybridem.
foto: Toyota

Vodíková auta jsou v podstatě elektromobily. Jen místo lithium-iontových baterií používají vodíkové palivové články. Ty fungují narozdíl od baterií s palivem, v tomto případě extrémně čistým vodíkem.

Ten je potřeba pravidelně doplňovat a chemickou reakcí v palivovém článku pak vzniká elektřina. Ta pak pohání elektromotor a další systémy vodíkového auta.

Výhodou vodíkových aut proti elektromobilů je vyšší dojezd na jedno naplnění vodíkem a rychlejší plnění. Asi za tři minuty máte plnou nádrž a Mirai na ni ujede až 650 km.

vlastní

24 Comments on “Vodíkové auto Toyota Mirai v Evropě i USA už od podzimu”

  1. „Výhodou vodíkových aut
    „Výhodou vodíkových aut proti elektromobilů je vyšší dojezd na jedno naplnění vodíkem a rychlejší plnění. Asi za tři minuty máte plnou nádrž a Mirai na ni ujede až 650 km.“

    a prelickou na dortu je, ze takto se da naplnit v EU jen na dvou mistech, zbyle vodikove cepaci stanice maji cca polovicni plnici tlak, takze nadrze Mirai naplni jen z pulky, dojezd pak take bude cca polovicni

    ac mam treba hybridy od Toyoty rad, tak tady jim preju aby jim to zakaznici pak nalezite spocitali treba reklamacema, ze misto slobovanych 650km ujedou treba jen 330 😀 natuty totiz na to nikdo nikoho neupozorni 😀

        1. eon robi z veternikov metan
          eon robi z veternikov metan (destilovana voda -> vodik -> metanizacia) ktory predstavuje 20% plynu do aut s klasickym motorom. kto vie, ci by sklbenie metan z veterniku -> palivovy clanok na metan, mal vacsi uspech a metodickeho rozum pouzitia, hlavne vdaka moznosti uz prave teraz dvojakeho vyuzitia pre potencionalne prechodne obdobie na palivove clanky.

          ale mozno je to iba specificky pripad v cechach.

          1. :o) Já vám rozumím, ta
            :o) Já vám rozumím, ta čísla nemám a ani jsem po nich nepátral. A asi nemá smysl se dále rozepisovat o zamyšlení jak vypadá technologie pro produkci, stlačování, transport a přečerpání vodíku ve srovnání s rafinací a běžnou čerpací stanicí benzínu. A tudíž že by se dalo důvodně očekávat, že zde notně musí být i jiné náklady na provoz a údržbu technologie.

      1. tony na stupnici maju v
        tony na stupnici maju v istom momente preskoceny pol ton.
        neexistuje ziadne uspokojive vysvetlenie, preco to inak znie falosne.
        Hovori sa ze zvyk od narodenia alebo povaha senzorickeho vnimania mozgu. Nakoniec aj absurdne skarene a nezmyselne umelecke diela, stoja miliony, ale sused svoj velmi krasny obraz predat nedokaze.

        Na svete je spusta aut v predaji v krajinach o ktorych nemas tucha, ale sem sa to medialne nikdy nedostane, staci zajst v ramci vlastneho kraja do ineho mesta a odohravaju sa tam fantasticke akcie a vystavy o ktorych sa inak v zivote nedozvies a media ti len predlozia nieco z coho nijak zvlast nadseny nie si.

        1. Absolutne vsetko co sem
          Absolutne vsetko co sem pisem, je sarkazmus alebo iny druh pobavenia na mojej tvari, skusania pripadne strielania si. Vazne sem pisem mozno 1% aj to ide iba o odhad o ktorom viem ze je malo presny a len pre velmi specificke situacie.

          Hlavne si treba uvedomit ze vsetko je biznis, a jedine o co ide je vytiahnut z nas nejake peniaze (dostat sa do povedomia).

          Ked nieco kupujem ja, vacsinou sa na poslednu chvilu riadim dost absurdnymi pohnutkami a idem len po cene ktoru mi penazenka dovoli.

          Je to ako politika.
          Mozem napisat o solidarnosti kde co, ale v realnom zivote som pravdepodobne ten nahvacsi xenofob 🙂 ktory nechce mat za suseda konfliktne individua rozneho etnika od toho ake mam ja.

Napsat komentář