Vodíkové auto Hyundai Nexo čistí vzduch londýnských ulic

redakce - 22 Říjen 2018

Hyundai odhalil v rámci „měsíce čisté jízdy“ nejvíce znečištěnou trasu v Londýně, kterou stanovil v partnerské spolupráci s UCL.Hyundai Motor se v rámci „měsíce čisté jízdy“ (Clean Driving™ Month) a u příležitosti uvedení modelu NEXO

Hyundai Motor se v rámci „měsíce čisté jízdy“ (Clean Driving™ Month) a u příležitosti uvedení modelu NEXO, nové generace elektromobilu s vodíkovými palivovými články, na trh, spojil s University College London, aby zmapoval trasu s nejvíce znečištěnými a přeplněnými ulicemi v Londýně, včetně oblastí Kings Cross, Westminster, Elephant & Castle a Deptford.
foto: Hyundai

Trasa je tvořena nejvíce znečištěnými a dopravně vytíženými londýnskými ulicemi. Jimi bude jezdit nový Hyundai Nexo, nová generace elektromobilu s vodíkovými palivovými články, aby pomohl čistit vzduch.

Univerzita UCL vyhodnotila veřejně dostupná data o množství oxidu dusičitého (NO2) a pevných částic (PM) ze studie znečištění ovzduší v Londýně, kterou uskutečnila univerzita King’s College London.

„Clean Driving™ Month“ je iniciativou značky Hyundai, jejímž cílem je přimět veřejnost praktickými příklady k úvahám a diskuzím na téma čistější jízda

„Clean Driving™ Month“ je iniciativou značky Hyundai, jejímž cílem je přimět veřejnost praktickými příklady k úvahám a diskuzím na téma čistější jízda
foto: Hyundai

Vědci z týmu univerzity UCL analyzovali teplotní mapy, které ukazovaly průměrné hodnoty emisí PM a NO2 v celém Londýně. Navrhovaná trasa zahrnuje oblasti Vnitřního a Vnějšího Londýna s nejvyšším znečištěním ovzduší, které přesahuje limity stanovené .

Vodíkové auto Hyundai Nexo bude nabízeno od příštího roku s vyspělým systémem čištění vzduchu, který zachytí 99,9 % částic velmi jemného prachu (PM2,5). Vozidlo ukazuje na displeji při jízdě přesné množství vyčištěného vzduchu. Hyundai předvedl Britům činnost této inovativní technologie při názorné ukázce.

Hyundai uspořádal názornou ukázku s vozem NEXO, během níž předvedl účinnost techniky čištění vzduchu, která zbavuje vzduch pevných částic.

Hyundai uspořádal názornou ukázku s vozem NEXO, během níž předvedl účinnost techniky čištění vzduchu, která zbavuje vzduch pevných částic.
foto: Hyundai

Pokud Nexo jede pouhou jednu hodinu, vyčistí 26,9 kilogramu vzduchu – to je stejné množství, které vdechne za hodinu 42 dospělých osob. Pokud uvážíme, že by v budoucnosti jezdilo na silnicích 10 000 vozů Nexo, znamenalo by to snížení emisí oxidu uhličitého, jež by bylo ekvivalentní vysázení 60 000 stromů. Názorná ukázka čištění vzduchu systémem filtrace vzduchu v modelu Nexo se uskutečnila ve středu 17. října dopoledne v areálu univerzity UCL.

Hyundai Nexo v londýnské dopravě.

Hyundai Nexo v londýnské dopravě.
foto: Hyundai

Sylvie Childsová, produktová manažerka společnosti Hyundai, odpovědná za model Nexo, říká: „Všichni se zajímáme o kvalitu ovzduší a všechno, co ji ovlivňuje. Ve společnosti Hyundai se snažíme zvyšovat hospodárnost a ekologické vlastnosti všech našich vozidel a investujeme miliardy, abychom uvedli na trh kompletní řadu vozidel s nízkými a nulovými emisemi. Jsme přesvědčeni o tom, že dostupnost alternativ, jako je elektromobil Nexo s palivovými články, přiblíží Velkou Británii k budoucnosti s nulovými emisemi.“

„Odpovědnost za tuto oblast však nemůžeme nést pouze my jako výrobce. Potřebujeme, aby vláda ve stejné míře investovala do pobídek a infrastruktury. Jen tak budou mít Britové lepší výběr vozů, díky němuž budou moci zařadit do svého života vozidla s alternativními pohony.“

Dr Michael Whiteley, vedoucí oddělení pro techniku palivových článků v elektrochemické inovační laboratoři univerzity UCL, k tomu říká:

„Nedávná zpráva z Mezivládního panelu pro změny klimatu ukazuje, že je třeba udělat mnohem víc ke zmírnění negativní změny klimatu. Náš výzkum techniky palivových článků zjistil, že se jedná o slibné řešení dopravy, které lze považovat za alternativu automobilů závislých na fosilních palivech i elektromobilů s akumulátory a zdlouhavým nabíjením.“

„Náš výzkum sahá od základní vědy o materiálech až po kompletní systémy pohonu s palivovými články pro automobily. Jako další krok budujeme pracoviště pro vyspělé pohony, na němž budeme vyvíjet a vyhodnocovat pohony s hybridní technikou, akumulátory a palivovými články pro automobilové aplikace.“

Hyundai poskytne v rámci aktivity Clean Driving™ obyvatelům Londýna příležitost vyčistit své ulice programem „Nexo Neighbourhoods“. Na https://blog.hyundai.co.uk/ se mohou Londýňané zaregistrovat a požádat o testovací jízdu se zcela novým modelem Nexo, aby se sami přesvědčili o tom, kolik vzduchu vyčistili.

Hyundai Nexo v Londýně.

Hyundai Nexo v Londýně.
foto: Hyundai

Nexo je technologickou vlajkovou lodí značky Hyundai. Elegantní SUV disponuje nejmodernějšími asistenčními systémy a poskytuje dojezd až 666 km (WLTP). Elektromobil s palivovými články na vodík nemá jiné emise než vodu a doplnění jeho palivových nádrží proběhne za méně než 5 minut – tedy za podobnou dobu, která je zapotřebí k načerpání paliva do konvenčních automobilů s pohonem na benzin nebo naftu.

Hyundai Nexo je nejen vozidlo s nulovými emisemi. Jeho výbava zahrnuje také brzdovou soustavu s nastavitelnou intenzitou rekuperace kinetické energie, která výrazně snižuje emise ostatních znečišťujících látek, jako je prach z brzdového obložení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hodně zajímavá čísla v článku, jen by mě zajímalo zda to mmá nějaký háček? Ovšem po prvotním přečtení se mi to nejeví vůbec špatně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NEPRIZPUSOBIVY !! obcane budou vyřezávat filtry - pobirat davky a MY po nich budeme za vymakaný peníze čistit vzduch....Děkujeme do budoucna

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bylo by zajimave zjistit, jak dlouho by to vydrzelo cistit pri jizde v jine aglomeraci, kde neni videt jasne na druhou stranu ulice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako náklady na výměmu filtrů a spotřebovanou energii navíc ponesou vlastní vozidel? O to asi nikdo nestojí.

Obrázek uživatele M.Krupka

Podle mých informací má i vodíková Toyota Mirai servisní interval na palivový článek každých 50000km. Cena servisu (pravděpodobně výměna) palivových článků mi není známa. Interval servisu bude zřejmě závislý na čistotě vodíku a čistotě kyslíku.
O tom se nikde moc nemluví a Toyota se tím moc nechlubí, stejně jako Vám prodejce aut neřekne že filtr pevných částí a katalyzátor odejde po xxx kilometrech.

Byl tu článek, kde zmiňovali náklady na palivové články $11000 s tím, že s velkosériovou výrobou (tzn. cca 40 tisíc ročně) od roku 2020 by měla cena klesnout na $8000. Pokud bychom počítali cenu pro zákazníka vč. servisu zhruba dvojnásobnou, pak jsme v českých někde okolo půl milionu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No povinně by měli jezdit jako za socíku kropící vozy v 21. století čistící vozy co budou filtrovat vzduch, chudáci měšťáci a jejich dětičky dejchat takový sajrajtový jedy

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jinak samozřejmě vodík je ropákův voblbovák pro póvl socky a poddaný lid to bez diskuze soudluzi ;)

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Žial vieme že vodík je dosť neekologický pretože je energeticky náročný. Ak sa nič nezmenilo tak na 1kg vodíku je treba spaliť 60kWh. Na ten 1kg sa dá ledva 100 km pri čom na 60kWh prejde Ioniq Electric 500 km s prehľadom

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tiez vieme, ze obnovitelnej energie mame nadbytok, ale ju zatial nevyuzivame. Solarne kolektory na Sahare o rozlohe 16x Londyn s okolim su schopne pokryt energeticky cele Anglicko so spotrebou 125 kWh na den na obyvatela. A Sahara ma rozlohu ako cela Europa.
A tiez vieme, ze je ekologickou katastrofou davat do 2 miliard aut so zivotnostou 20 rokov pol tonove baterie. Na to nemame ani zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemáme ji nadbytek.
Solární energie má ekonomický smysl pouze při ukládání přebytků. Při efektivitě 16% (cyklus slunce-elektřina-vodík-komprese-transport-tankování-elektřina-pohon) v porovnání se 71% (cyklus slunce-elektřina-transport-nabíjení-elektřina-pohon) je potřeba 4x větší plocha a tím pádem 4x větší náklady.
Takže vodík vypadá zajímavě jen do chvíle, než to člověk začne počítat, potom už to nefunguje.

Ohledně hmotnosti baterie - 1kWh aktuálně váží kolem 11 kg, reálně je potřeba kapacita 35kWh (denní jízda 40-50km, 1x týdně nabít už je plně využitelné pro většinu řidičů), takže cca 400kg (pro porovnání samotné spalovací auto běžně váží 1250kg - celkový nárůst hmotnosti elektromobilu dělá cca 15%)

Při použití těžebních metod pro recyklaci baterií je možné ji zrecyklovat z 99% procent - ale až po 20-30ti letech od výroby s cyklem auto - vyrovnávací elektrárna - recyklace.

Takže zatím mi to vychází tak, že si vodík se současnými technologiemi prostě nemůžem dovolit. Pokud se mnou nesouhlasíte, podložte to fakty (vynechte přímou výrobu vodíku v JE - to je jen sen)

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Ako ste povedali žiaľ nevyužívame. A tie posledné vety čo ste napísali tým ste sa odpísal sám na úroveň veľmi neznaly a píšete odveci. Ani ste nám neprezradili koľko stojí skladovanie vodíku, samotný vodík, životnosť palivových člankov v ktorých sa používa platina ktorá vieme na koľko vodíkovych áut bude stačiť? Toľko nezodpovedaných info a neekologický vodík no vieme že elektromobilia je správna cesta pretože aj akumulátory sa raz dostanú na úroveň 100 kg na 300 a neskôr viac a viac km a životnosť cez 20 rokov už dnes.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

poopravím - platiny (sitká) máme na všetky budúce generátoory :-D

anonym, na sahare sa dá akurát tak posatviť záchytný tábor, ale elektráreň ešte niekoľko generácií nie!
ak by stavba nič nestála (bola komplet zadarmo), cenu elektriny by neskutočne predražilo EFEKTÍVNE stráženie elektrárne samotnej i distribučnej trasy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vystavba fotovoltaickych elektraren v subsaharske casti Afriky, prevazne v Maroku se pro Evropu ji zplanuji

distribucni trasy se planuji hlavne prez Gibraltar podvodni cestou, Anglie tim samozrejme myslena neni, ale i ta ma podmorske propojeni site s Norskem a Danskem, dokonce jsou tyto site jak vystavbou, tak udrzbou levnejsi nez klasicke pozemni stozarove VN, proto take UK planuje propojeni Skotska s Walesem hned v nekolika podmorskych trasach vedeni, jedno tam jiz provozuji, neb nahore maji a take planuji dalsi velke morske vetrne farmy

Rozsáhlý FV elektrárny na Sahaře by prý způsobily větší srážky a tudíž by se Sahara zazelenala.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele ozana

Nepotřebujeme Afriku, máme tu statisíce neosazených střech.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Ze střech v ČR máme šanci získat 12 TWh/rok. To je při současné spotřebě (výroba je vyšší) 60 TWh přesně 20%.
Tvrdí to studie z r. 2015 a hariprasad.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele M.Krupka

Já bych s tím tak úplně nesouhlasil. V Africe 8x - 9x vyšší efektivita solární panelů, levnější pracovní síla. Natáhnou 4000km kabelů nevidím jako nepřekonatelný problém. Na oplátku jim tam můžeme vodovodem posílat vodu z celé Evropy. Budou tam mít více práce a lepší životní podmínky. Nebudou mít důvod utíkat do Evropy. Mimochodem když se začal stavět ropovod, taky v tě době nikdo netušil jaké bude mít za půl století rozměry. A bez ropy by na tom byla Evropa podobně jako je dnes Afrika bez vody. Já osobně vidím v Africe velkou konkurenci pro naše montovny aut. Za pár let nám Evropa zestárne a vlády EU budou hledat nové daně z kterých budou platit sociální systémy a už to v EU nebude tak zajímavé pro nadnárodní společnosti, jako bylo po otevření východního bloku, kdy se tu uvolnila hromada levné pracovní síly vytvořená díky devalvaci národních měn.
Máte pravdu, máme tu milióny volných střech. Jenže tu chybí dostatečně velká motivace jak lidí, tak firem ty střechy využívat. Neb běžný občan raději na zahradě postaví bazén, nebo jezírko, než aby se investoval do solárních panelů, protože v tom nevidí business.
Dnes už existuje spousta investorů, kteří investují do solárních elektráren v Africe. Návratnost investice je tam mnohem vyšší, než u nás na střechách.

Vy jste fakt expert... 8 až 9 krát vyšší efektivita panelů... To už by bylo perpetuum mobile... :-) Ale máte na mysli využití než efektivitu, že? :-)
S vodou je to nesmysl. Sami ji už máme dneska málo a pokud by stál vodovod Evropa-Afrika, tak voda by na konci byla tak drahá, že by si ji mohli dovolit akorát tak šejkové...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Evrope bude voda chybet v budoucnu mnohem vice nez v Africe, voda je jiz dnes nejcenejsi komodita, takze tu do Afriky urcite z Evropy vyvazet nebudem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud budou mít elektřinu, mohou si vodu odsolit z mořské, kondenzovat ze vzduchu atd... Proč by potřebovali vodovod, který by je dělal závislé na evropě.

Obrázek uživatele M.Krupka

Voda odsolená je defacto voda destilovaná. Zkuste si s ní zalévat na zahradě. Nic neporoste. Není to tak jednoduché jak se na první pohled zdá. Musíte do té vody přidat mnoho prvků, které Vám už tak tu draze vyrobenou vodu ještě zdraží. Zatímco vodu stačí vytlačit čerpadlem na vyšší vrchol a zbytek udělá gravitace. U hladiny moře je ten vyšší bod celkem nízko. Představte si hadicovou vodováhu utopenou pod vodou(v moři). Jak náročné bude dostat vodu z Evropy do Afriky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdy jsem se s tím moc nezabýval, ale žiju v přesvědčení, že déšť zalévající zahradu je taky jen destilovaná voda. A přesto jablka rostou.

"Jelikož dešťové mraky vznikají odpařováním, mohla by být dešťová voda vlastně vodou destilovanou, tedy čistou bez rozpuštěných látek. Už v atmosféře však dochází ke kontaktu této vody s různými chemickými látkami. Dešťová voda po průchodu atmosférou vykazuje hodnotu asi 5,6 pH, protože se váže mimo jiné také s CO2, obsaženým ve vzduchu."

Víc jsem zatím nenašel...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele M.Krupka

Bylo by zajímavé zjistit jak hodně čistá voda jde z toho Hyundae. Dát ji na rozbor. Když čistí vzduch, někam se musí usazovat ty prachové částice. Něco zůstane na palivovém článku, něco odejde tou vodou, něco zůstane na vzduchovém filtru. Aby se za 100let nezjistilo, že je ta voda kontaminovaná něčím, co neumíme čistit, podobně jako dnes ve vodě rozpuštěné hormony nebo mikroplasty. S výskytem ženských hormonů ve vodě se spekuluje o jejich vlivu na zdraví mužů.
Na tom filtru se toho usadilo celkem dost.-

https://youtu.be/ormfLJmWGC8

Obrázek uživatele M.Krupka

http://www.osel.cz/3079-odsolena-morska-voda-skodi-polim.html

Zřejmě tomu tak úplně není.

tak neviem, židia odsoľujú používajú ju sami aj osielajú arabom a soľankou dotujú vysychajúce mŕtve more. http://eretz.cz/2013/12/uzavrena-prelomova-dohoda-propojeni-rudeho-more-mrtveho-more/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odsolovani ma sve principy a destilovana voda opravdu neni finalnim produktem, treba v Singapuru takto maji priblizne 10% vody, pitne vody, protoze tamni studny jiz zacinaji narazet na limity. Voda se nejen odsoluje, ale i filtruje a upravuje do bezne podoby.

Obrázek uživatele Radovan

Tak ono by šlo v Africe leccos, podmínky jsou příhodné, úroda 2-4x ročně, ale je tam stejný problém, jako měl Lenin s mužiky, když dělal bolševickou revoluci. Prostě musíte na místě pracovat s místními lidmi, s tím, co tam máte. Lenin a Stalin to vyřešili rudým terorem a diktaturou proletariátu, tajnou policií, gulagy, vládou jedné strany.
V Africe se o to různě úspěšně pokoušejí taky. Zatím jsou ve stadiu vybíjení se. A málokdo to dotáhl dále. Pokud ano, tak jen na omezeném území a do doby dalšího převratu.
Díky západnímu převaděčskému byznysu jsou i v pohybu za lepším s očekáváním, že pečení holubi jim budou létat do huby. Což rovněž situaci neřeší a podmínky pro rozvoj čehokoli nepřináší.
A bohužel stále více platí, co se tam naučili naši v roli bílých přileb a lékařů bez hranic - Muž se zbraní má vždycky pravdu. A lehce ji prosadí. I když nemá pravdu, platí věta první.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jiz v dnesni dobe je zemedelaska vyroba hodne automatizovana, za 10-20-30 let bude ta automatizace na takove urovni, ze na zemedelskou farmu 100km ctverecnich bude stacit treba 5 operatoru

Spíš údržbářů, operátor bude jeden za celý subjekt (ať už firmu, stát...) ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele Radovan

Ovšem to se pánové bavíte o současném neudržitelném velkozemědělství drancujícím půdu, závislém na chemickém ošetřování a hnojení, ničícím ekosystémy a zanechávajícím za sebou poušť. To opravdu nelze dále provozovat.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jako že robotizace je neslučitelná se správným zemědělstvím ?
Ano, vybízí to k maximalizaci zisků ale to může dělat i člověk.

Strojově jde vše "lépe".
Tzn i:
- detekce živočichů ve vysoké plodině
- efektivní (rozuměj správná, ne nejrychlejší) orba
- sklizeň dle stavu úrody
- možnost neplošné/smíšené sadby (i sklizně)
- doporučení co na které půdě sázet dle rozborů vzorků půdy (protože se správou větší plochy máme možnost přesunout sadbu jedné plodiny na vhodnější půdu)
- už mi dochází nápady, nejsem zemědělec a eko už vůbec ne ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele Radovan

Ono to správné zemědělství robotizaci moc nevyužije. Protože například vůbec neryje a neorá. V podstatě vše, co jste popsal, je továrna na potraviny v dnešní nedobré podobě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ale ze tu te vody mame prebytek? Vsichni placou nad suchem ale vodu budeme posilat trubkou do Afriky?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Zatím nám té vody v řekách teče do moří hodně. Až se v Africe o vodu začne válčit, budeme mít milióny dalších uprchlíků z Afriky.
Střílet do nich dle mezinárodního práva nemůžeme a oni to už bohužel vědí.

https://www.info.cz/svet/valky-o-ropu-vystrida-boj-o-vodu-nove-konflikty-hrozi-v-tibetu-egypte-i-na-blizkem-vychode-36096.html

Ano máme té vody v současnosti méně než dříve, přesto ji po jednom použití pouštíme do kanalizace. Obyvatel Afriky je zhruba 2x více než obyvatel Evropy. A ten nepoměr bude stále horší v neprospěch Evropy.
Co navrhujete? Marshallův plán pro Afriku, nebo jim pošleme to co nutně potřebují?

Obrázek uživatele Radovan

Střílet není potřeba. Tak dobří plavci, aby vylezli na břeh v Evropě nejsou. Stačí zastavit převaděčský byznys. Střílet zločince. A na moři zachycené plavidla (spíše potápědla) vracet do místa vyplutí. V Africe nic nutně nepotřebují. Mají tam všechno. Že to s oblibou drancují a jako kobylky se množí a přesunují dále je jejich věc. Příroda si s tím poradí. Řešením není ani přesun drancování na další kontinenty, ani podpora množení zlepšováním podmínek pro množení bez nutnosti shánění vody a místní potravy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Joe

+1

K tomu množení jsem našel pěknou stránku:

http://populace.population.city/nigerie/

Dá sa tam zadat rok den a měsíc a vyprdne to, kolik obyvatel měla Nigérie.
V období kolem roku 1931 to bylo 33 miliónů.
Dnes v podstatě 200 miliónů - 6x víc....

Krom toho je na stránce aktuální denní přírůstek obyvatelstva.
(Narození dnes - úmrtí dnes = přírůstek dnes). Když jsem začal psát příspěvek, byl přírůstek 5549 obyvatel denně, za pár minut se to vyhouplo na 5571. Schválně Radovane, kolik to bude ve chvíli, když budeš číst tyhle řádky...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Obrázek uživatele Radovan

To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou, říkal feldkurát Katz ve Švejkovi. To se nám to souloží a rodí, když nám západní svět posílá potraviny a další pomoc, lze volně parafrázovat. Já proti tomu nic nemám, je to jistě příjemné válet se v teple a smilnit. Ale za svoje.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Joe

:-)))

Jedou naplno... Denní přírůstek inženýrů, doktorů a atomovejch fyziků dnes 10:20 byl 5570 O 10:55 už kolem 6000

P.S. Švejka točili 1956, a je z období 1914. Při pohledu na Prahu člověk si uvědomí, že tenkrát na Malostranském náměstí projeli 2 auta za hodinu a ulice byly poloprázdné. Dnes projít Karlův most pěšky přes davy Číňanů skoro nemožné, o autech ani nemluvě.

P.S. Nigérie bude muset brzy dávat obyvatelům místenky i do podzemí resp. se rozběhnou ještě rychleji všichni na sever ...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Obrázek uživatele Radovan

Je to jako u Cimrmanů. Volně parafrázováno. Kouknu do třídy a vidím - doktor, inženýr, doktor, inženýr, doktor, inženýr... Akorát tam vzadu, tam sedí dva doktoři vedle sebe. Pronesla Andželína Makrelová, třídní učitelka. Pak se úplně zpocená z toho vlhkého snu probudila.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Kdybych mel reseni na vsechny problemy sveta, tak se davno nezivim praci...
Ale laickym poledem mi neprijde, ze by poslednich 50 let posilani cehokoliv do Afriky nekam vedlo (krome brutalniho narustu obyvatel nekterych africkych statu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Tak dobře je ze svých peněz živíme a množíme dováženou potravinovou pomocí, že se nestačí námi dodávanými zbraněmi navzájem vystřílet. I když k tomu jim stačí nabroušená mačeta, jak se ukázalo a ukazuje. Tu si ovšem také nevyrobili sami.

Řešení je jednoduché. Nech brouka žít, ať si poradí sám.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

neosazene strechy cekaji na osazeni vlastnikama tech strech, to ale stacit nebude, proto velci hraci jiz jednaji v Maroku a dobudoucna by se vyuzila tamni poust

Kdyby se osadily všechny střechy u nás, tak nebudeme vědět kam s tou elektřinou. A nemusely by jsme být (my všichni) závislí na těch velkých hráčích, kteří nám to zase omastí aby nebyla levná a byly jsme každý jeden závislí na nich.
Proč tahat do Ostravy elektřinu z Temelína nebo Tušimic přes celo republiku, natož pak ještě z Maroka?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to ale neni jen o fotovoltaice, ja ac mam na strese 15kWp, tak to rozhodne nestaci, tak jako tak bych pro ostrovni vyuziti potreboval treba 60-80kWh baterii, soucasna 12KWh vystaci stezi na 1 den provozu. A to by se pri soucasnych cenach + postupne zdrazovani, jako celek zaplatilo mozna za 20-25 let, tedy by se to zrejme nezaplatilo a baterie by potrebovala vymenu, menic zrejme take a nektere panely by asi take jiz byli v neprilis dobre kondici.

Dobudoucna treba ano, pokud ceny baterii klesnou.

Pokud chce byt nekdo energeticky samostatny, mel by pocitat s 3-4 nasobnym fotovoltaickym a pripadne jinym vyrobnim vykonem nez jaky ma odber a minimalne na 5-7 dni mit energetickou zalohu. V pripade ze neco takoveho nema, tak mu hrozi ze behem roku bude nekolikrate po tme bez elektriny.

Jistě, taky se nebavíme o tom, že teď hned, ani ti velcí hráči to nebudu mít zítra hotové.
Ale za tu dobu co by to postavili, by vše co popisujete bylo jistě vyřešené, tak aby to dávalo smysl. V našich zeměpisných polohách nebude závislost jen na FVE celoročně nikdy možná, pokud nebude existovat dlouhodobá dostatečná záloha.

Jenže tak jak automobilky "nechtějí" vyrábět EV tak ani ČEZ "nechce" aby si lidé stavěli FVE a případně přebytečnou elektřinou zásobovali sousedy.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

veď o plánoch a trasách som sa nevyjadroval.

tvrdím, že nie menej ako 15-100 rokov je väčšina afriky bezpečnostne riziková! a môžeme si za to sami - vzdelávaním aj v teškoslovensku z každého kmeňa synovia šamana a náčelníka študovali na vojenských školách aby po návrate mohli s AK** postrieľať susedný kmeň. teraz zasa vzdelávajú naši misionári priamo na mieste a tak každý domorodec dokáže oveľa kvalitnejšie likvidovať momentálneho protivníka. a vyrazili do európy.

pochopil?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter