Vodíková loď dostala nové palivové články od Toyoty

redakce - 03 Únor 2020

Vodíková loď Energy Observer je plavidlo budoucnosti, které kombinuje obnovitelné energie a systém produkující vodík z mořské vody bez uhlíkových emisí. Už třetím rokem se plaví kolem zeměkoule. Toyota se v projektu tohoto katamaránu angažuje již od počátku. Nyní nově vyvinula speciální soustavu palivových článků pro další plavbu.<br />

Toyota se v projektu tohoto katamaránu angažuje již od počátku. Nyní nově vyvinula speciální soustavu palivových článků pro další plavbu.
foto: Toyota

Novou soustavu palivových článků vyvinulo Evropské technické centrum Toyota s využitím součástí, které se nejprve představily v sedanu Toyota Mirai a poté byly zasazeny do kompaktního modulu vhodného pro použití v námořním plavidle. Nabídne vyšší výkon, efektivitu a spolehlivost potřebnou k letošnímu překonání Atlantiku a Pacifiku.

Katamarán Energy Observer je praktickou ukázkou přechodu k ekologickým zdrojům energie. Cílem mise je ukázat nové řešení na ochranu životního prostředí.

Na vodík jezdí už i autobusy a nákladní auta

Systém palivových článků kromě vozu Toyota Mirai začíná fungovat i v autobusech a nákladních autech. Vodík podle Toyoty urychlí odbourávání uhlíku z energetiky, přičemž obecné přijetí této technologie se může zrychlit díky stavebnicovému řešení systému palivových článků Toyota, které má potenciál nasazení v širokém spektru aplikací.

„Po třech letech a bezmála 20 tisících námořních mílích v rámci vývoje je již systém dodávání a ukládání energie pro Energy Observer velmi spolehlivý, a tak se těšíme na další krok tohoto projektu: připravit spolehlivý a cenově dostupný systém tak, aby byl k dispozici pro naši námořní komunitu. Jsme přesvědčeni o tom, že systém palivových článků Toyota je pro tyto účely dokonalou volbou. Jsou vyráběny v průmyslových podmínkách, hospodárně a bezpečně,“ říká Victorien Erussard, kapitán Energy Observer a zároveň tvůrce celé myšlenky tohoto plavidla.

Toto spojení ukazuje široké využití technologie palivových článků Toyota v nejrůznějších oblastech. Koncem loňského roku byl modul s palivovými články podroben zkouškám v roli pohonu katamaránu při plavbě v loděnici.

Nový palivový článek Toyota pro elektroloď Energy Observer

Nový palivový článek Toyota pro elektroloď Energy Observer
foto: Toyota

V současnosti probíhá finální testování na moři za plného výkonu a na polovinu února je potom naplánován start katamaránu Energy Observer na Tour 2020.

„Projekt ukazuje, že technologii palivových článků Toyota lze využít v libovolném prostředí a též ji rozšířit v rámci mnoha dalších obchodních příležitostí. Posiluje naší vizi vodíkové společnosti,“ říká Johan Van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

"Cílem mise je ukázat nové řešení na ochranu životního prostředí."

Super nápad zařadit mezi FV panely - baterii - elektromotor ještě další článek na získávání vodíku, jeho stlačování a jeho přeměnu zpět na elektřinu a vyhodit tak 70 % získané energie oknem. To může vymyslet jen úplnej kkot z Kocourkova.

Možná by mohli vymyslet i přidání parního stroje ke spalovákům a na korbu jim dát oslíka, kterej by auto občas táhnul. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já ještě furt věřím tomu, že nejsou tak slepí a mají nějaké eso v rukávu...i když teda už málo tomu věřím :-)

Obrázek uživatele Anonym123

to nie je slepota.
to je politikum.

Ja myslím, že už ani v Toyote tomu neveria a preto s Panasonicom zakladajú joint venture na baterky. Len, či to na Teslu bude stačiť?

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

V Japonsku je nejhorsi ztratit tvar. Takze jen tak to nemuzou priznat.

Je to jinej svět https://www.csfd.cz/film/69754-strach-a-chveni/prehled/

Niečo na tom bude.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele PaRi

To musí být tak romantické... tvá milovaná mizí za obzorem a ty stále elektrolyzuješ a stačuješ vodík. Tohle prodám Spielbergovi. Nebo Zdenku Troškovic :-D

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (4900 km)

Takze oni maji FVE ktera vyrabi elektrolyzou vodik a tim krmi palivove clanky ktere vyrobi elektrinu a tou pohani elektromotory. Kdyby zakryli 80% solarnich panelu a s tim mnozstvim elektriny pohaneli elektromotory primo a pro noc nabijeli akumulatory, vyslo by to na stejno. Vodikova technologie je od pitomcu pro pitomce. Ale ten vodik ma urcite velky potencial nas okradat, proto to takhle lobujou.

Těžko říct, jak to tam funguje. Panely mají 21 kWp, takže za nejideálnějšího stavu vyrobí 0,3 kg H2/hod. (a to počítám výrobu z čisté vody, z mořské to může být ještě horší a také to přidává otázku životnosti celého zařízení). Nádrž na vodík má kapacitu 62 kg, takže naplnění vychází tak na měsíc ideálního slunečného počasí. Spotřebu jsem nedohledal, ale první odkaz náhodného katamaránu mi vyhodil spotřebu 23 l nafty/h cestovní rychlostí a 57 l/h max., tedy v přepočtu je to 3-6 kg H2/hod. a tedy na 10-20 hodin provozu.
Baterie už tam je s kapacitou 106 kWh.
Kompletní vodíkový systém váží 2,1 tuny, což by mohli vyměnit za dalších 400 kWh baterií při stejné váze a alespoň by ty soláry byly k něčemu.

Morskou vodu nejspis odsoli osmotickou jednotkou. Ale cely ten vodik je absolutni pitomost.

Ani nie absolutní pitomosť, ako totálna zhovadilosť !!!
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Tak to se jeste donedavna tvrdilo taky o elektroautech ze.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Dokaž že vodíkáč není hovadina.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nepotrebuju nic dokazovat, to je jen polemika nad vyrokem. Je to vec vyvoje, pokud se podari dostatecne zlevnit a zmensit technologii, tak je brana k uspechu otevrena. Soucasne je to experiment. Napriklad pro nakladni, nebo lodni dopravu se mi to zda perspektivni. Mozna vic, nez baterky. Vse ukaze cas.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Anonym123

ekológovia neplánujú nič "zlevnit", oni naopak plánujú všetko ZDRAŽIŤ v takej miere, ab každá koko*ina vychádzala ekonomicky prínosná.

Ano0, zdrazit ale samozrejme ruku v ruce se zvysenim kvality. Nac vyrabet jednorazove veci ci veci na jedno pouziti? Soused si koupil Naerex vrtacku v osmdesatych letech a stele funguje bez ztraty kyticky. A to stala celou vejplatu. Nemel bych problem dat za vyrobky mesicni nekolikanasobne vic, kdyz budu mit jistotu, ze to po mne zdedi syn a mozna i vnuk.
Pokud uz se ma neco vyrabet na kratkodobe pouziti, musi byt vyroba ekologicka (bez spalovani, nerecyklovatelne chemie - obecne bezodpadove) a likvidace udelana ekologickou recyklaci.
Je na tom neco spatneho?

Obrázek uživatele Anonym123

nepochopil.
je absolútny rozdiel medzi skutočnou cenou odvodenou od nákladov a zisku a direktívami.
a toto si chcú pokračovatelia rímskeho kruhu/klubu z rokov 1963 presadiť - už vtedy to tvrdili a pokračujú v tom.
a nielen to, aj regulácia plodenia detí, ...
ps - v roku 1967-8 v časoch regulovaného/plánovaného hospodárstva osveta tvrdila že uvoľnenie výroby/trhu nám prinesie dostatok. "nech je to o korunu drahšie, ale nech je" - a bolo drahšie nielen o korunu a súčasne neblo dostať.
o tom píšem.

Obrázek uživatele Kuk

Tady naopak potřebuješ dokázat co má smysl a co ne. Polemizovat si di do hospody nebo se ženou. Místo argumentů máš jen pocity, ale s těma uspěješ leda u cvokaře nebo v kostele. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak do hospody bych si takovy "argument" samozrejme vzit nedovolil. Tam ma diskuze ponekud lepsi uroven. Lidi se tam k sobe chovaji s respektem a nenadavaji si. Ale tady na Hybrid.cz jr to uplne jedno :D

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Ale vždyť ty žádnej argument nemáš, jen pocity. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A proto je ten "argument" v uvozovkach ;)

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

O elektroautách som to nikdy nepostrehol. Práve naopak BEV bolo vždy efektívnejšie ako ktorýkolvek iný pohon. Problém bol s baterkami. Odkedy ale Tesla ukázala, že sa dá urobiť elektroauto s 3x väčším dojazdom s akým ľudí kŕmili klasické automobilky celé desaťročia, tak vodík prestal dávať zmysel pre zložitosť a 3x horšiu efektivitu ako BEV. Dokonca je v efektivite horší ako súčasné spalováky.
Ale verím, že sa to zlepší a vodík si svoje miesto najde. No v blízkej budúcnosti je to utópia.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

V roce 2011 jel Merecedes s vodíkáčem kolem zeměkoule aby dokázal lidem, ale hlavně vládě co automobilkám vrhla dotaci na 1 miliardu € na ekoauta jak moc jim závleží na planetě, ale stejně to bylo k hounu. Jen odklonili pozornost, utratil prachy a ztratili čas. Todle je stejná greenwashing fraška.
https://www.welt.de/motor/article13397827/Mit-Wasserstoff-im-Tank-rund-um-den-Globus.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jo vodík :)))) na něj ani už nemyslíme :)))))))))))))))) směšná to dezinformační kampaň ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Otázka do pranice. Kolik to sežralo vodíku a kde ten vodík vzali?

---

20 tis km elektricky od roku 2018

40 tisíc km za 3 roky na to není potřeba žádný vodík, stačí se nechat unášet mořskými proudy :-)

Obrázek uživatele Marek_

To je tak 1100 km za měsíc :-)

---

Lexus GS 450h Premium

36km/deň ! ! ! Tí s tým museli ale fičať:)) Je vidieť, že to má budúcnosť.
Burlaci na Volge boli rýchlejší.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Je to pichovina na ntou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol