Historie elektromobilůHISTORIE
Historie elektromobilů
Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-EAUTO
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-E
Španělé díky elektroskútrům ušetříDOPRAVA
Španělé díky elektroskútrům ušetří

Vítkovice vyvíjejí lodní motor na CNG, rozšíří svou zahraniční síť

redakce - 25 Březen 2015

Skupina Vítkovice Machinery Group (VMG) v současné době zahajuje vývoj motorů na CNG pro lodní dopravu. Rozšiřuje také síť CNG stanic v zahraničí. Byznys se stlačeným zemním plynem roste.auto CNG stanice Vítkovice Machinery Group stlačený zemní plyn

Platební možnosti na stanicích CNGvitall skupiny VMG jsou velmi rozsáhlé: na veřejných plnících stanicích v rámci projektu BENZINA lze platit bankovními kartami, CCS kartami, všemi druhy CNG karet a samozřejmě hotovostí. U samoobslužných stanic CNGvitall lze platit bankovními kartami a všemi druhy CNG karet.
foto: VMG

Vývoj lodního motoru s pohonem na je projekt, který je součástí ekologizace dopravních cest v ČR a má být orientován na říční přepravu a turistické lodní trasy v tuzemsku.

„První výstupy z projektu bychom měli mít v roce 2016. Využijeme vlastní výzkumné kapacity i univerzitní pracoviště,“ uvedl za skupinu VMG ředitel její dceřiné společnosti VÍTKOVICE Doprava Rodan Broskevič. Podle něj se v tuto chvíli již také intenzívně jedná o partnerství se společností z oboru lodní dopravy.

Tento rok uvedla skupina VMG do provozu první lokomotivu pro osobní železniční dopravu v Evropě poháněnou motory na CNG. Jedná se o typ 714 o výkonu 520 kW. Při spotřebě 10,48 kg na 1 mth dokáže lokomotiva urazit vzdálenost 850 km.

Lokomotiva jezdí na trase ČD Opava- Hlučín. V tomto odvětví železniční dopravy se vítkovická skupina chystá dále rozvíjet a vyprodukovat více lokomotiv a jiných drážních vozidel poháněných CNG.

Rozšiřující se síť CNG stanic

Strojírenská skupina VMG má již 14 plnicích stanic CNG. Výstavba nejnovější stanice byla zahájena v těchto dnech v rámci projektu budování CNG plniček na klasických čerpacích stanicích v síti společnosti BENZINA.

Plnící stanice se nachází v Ústí nad Labem v městské části Předlice na ulici Hrbovická. Ve společné síti BENZINA půjde o devátý bod na mapě České republiky.

Do srpna se objeví takových bodů ještě dalších 11, a to v Olomouci, Kroměříži, ve Frýdlantu nad Ostravicí (2 stanice), v Karviné, Praze - Horních Počernicích, v Mikulově, v Přibyslavicích (opět 2 stanice), ve Slaném a v Železné Rudě.

„V letošním roce obsadíme našimi plnícími stanicemi většinu krajů v ČR. Cílem je rovnoměrné pokrytí všech hlavních tahů, jak v okolí krajských měst, tak hraničních přechodů,“ uvedl dnes v Praze za skupinu VMG Rodan Broskevič s tím, že příhraniční tahy jsou již dnes obsluhovány v blízkosti hranic s Polskem, Německem a Slovenskem.

Síť s označením CNGvitall skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP (včetně stanic se společností BENZINA) bude letos tedy čítat již 33 plniček. „V roce 2016 mohou motoristé počítat již se 40 našimi plnícími stanicemi CNG a v následujících letech plánujeme uvést každý rok do provozu minimálně 10 stanic,“ doplnil obchodní ředitel VÍTKOVICE Doprava Martin Žák.

Působnost také v zahraničí

V období let 2016 až 2018 rozšíří strojírenská skupina VMG působnost své sítě CNGvitall v zahraničí, a to jak v sousedních zemích - v Polsku a na Slovensku, tak ve vzdálenějších teritoriích.

„Naše plnící stanice CNG se aktuálně nacházejí v Polsku a ve Spojených arabských emirátech. Výstavbu v zahraničí budeme dále rozšiřovat. Již nyní máme poptávky také z Ruska, z oblasti Blízkého východu nebo z Chorvatska,“ konstatoval obchodní ředitel skupiny VMG Jiří Skuhra.

V Polsku se jedná o stanici, která je využívána jak průmyslem, tak veřejností. Ve Spojených arabských emirátech je největší referencí, a to navíc v extrémních podmínkách, 12 trajlerů, které plní roli mobilních plynovodů a umožňují rozvoj dopravy na CNG i tam, kde nevedou stacionární plynovody.

Na Arabském poloostrově je v provozu také takzvaný booster skupiny VMG, což je mobilní plnička, sloužící pro plnění autobusů v oblasti Abú Dhabí, dále plnící stanice pro vysokozdvižné vozíky a řada menších zařízení, z nichž nejnovější bylo zprovozněno letos v lednu.

Byznys s CNG kvete

Objem exportu spojeného s programem CNG dosahoval loni zhruba 110 milionů korun. „Letos rozhodně nečekáme pokles, ale právě naopak růst v řádu desítek procent, přesněji o více než 60 procent,“ upřesnil obchodní ředitel VMG J. Skuhra.

VMG jsou momentálně jediným výrobcem na světě, který umí vyrobit takzvaný virtuální či mobilní plynovod na 5 200 m3 stlačeného zemního plynu, což odpovídá energetickému zdroji o kapacitě 55 megawatt hodin energie ve formě zemního plynu.

Navíc umí vítkovická skupina vyrobit také mobilní plnící stanice booster, které se zásobují ze svazků ocelových lahví s CNG. Ocelové lahve jsou z VMG zatím ty největší na světě – o vodním objemu 260 litrů je zpětným protlačováním z jednoho kusu oceli nikdo jiný než VÍTKOVICE MACHINERY GROUP dělat neumí.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Radovan

Jsou fakt dobří. Kolem jejich plnící stanice na Ruské ul. v Ostravě-Vítkovicích jezdím. Ještě rychlodobíječka a mají to tam komplet. Protože benzín a nafta tam jsou samoobslužně taky. Ale elektřina tam asi nebude, o kilometr dál ji buduje u své teplárny ČEZ a o 2 kilometry blíže u Kauflandu už roky stojí.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde u teplárny? Na Výstavní?

Obrázek uživatele Radovan

Ano, přesně tak. Po dlouhém půstu a slibech se na Ostravsku konečně začalo něco dít. Objevila se místo pomalé rychlodobíječka CHAdeMO, Combo, Mennekes na Hornopolní u Orchardu. Pomalá dobíječka v Klikovicích u MěÚ. V plánu je u Teplárny na Výstavní ulici. Viz hezky inovovaný web http://www.elektromobilita.cz/ a mapa na něm s vyhledávání nabíječek v okolí zadaného místa. Nicméně stále nestojí v říjnu 2014 na listopad 2014 na webu ohlášená pomalá dobíječka v Karviné u MěÚ.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dokud jim nepronajmou nějaké auto tak tam asi nic stavět nebudou.

Obrázek uživatele Radovan

V tom je právě ta legrace. Oni jim to auto pronajali, všichni se u toho vyfotili, ale skutek utek http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/4866.html.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články