Vintage Electric vyrábějí výkonná elektrokola připomínající krásu starých motorek

Elegantní krásu starých motocyklů se při návrhu svých elektrokol rozhodla oživit společnost Vintage Electric.

Elektrická kola, a nejen takováto stylová, zažívají obrovský boom v i Evropě.
foto: Vintage Electric

Ve slunném kalifornském San Jose sídlící společnost Vintage Electric vyrábí drahá, stylová, luxusní retro elektrokola. Jejich ceny začínají na $3999, tedy bezmála 100 000 Kč, a směřují ž k $7000. Rozhodně tedy nejsou pro každého.

Elektrokolo od Vintage Electric

Elektrokolo od Vintage Electric
foto: Vintage Electric

Na druhou stranu, elektrokola od Vintage Electric jsou od prvního do posledního šroubku postavena z kvalitních, osvědčených komponent, a mohou se navíc pochlubit výkonem od 750 W do 3000 W. Tedy nic pro naše veřejné komunikace. Elektromotory jsou umístěny v zadním náboji, baterie a elektronika vprostřed rámu.

Elektrokolo Vintage Electric

Elektrokolo Vintage Electric
foto: Vintage Electric

Elektrokolo Vintage Electric

Elektrokolo Vintage Electric
foto: Vintage Electric

V současné době jsou v nabídce firmy modely Tracker, Scrambler, Cafe a modernější Rally. První dva zmíněné asi nejvíce upomínají k počátkům vývoje motocyklů, nesou si ostatně podtitul „moderní nostalgie“.

Elektrokolo Vintage Electric

Elektrokolo Vintage Electric
foto: Vintage Electric

Elektrokolo Vintage Electric

Elektrokolo Vintage Electric
foto: Vintage Electric

Jsou vybavena 48V 15Ah baterií pro dojezd 40 km až 80 km v případě Trackeru, Scrambler se může pochlubit 48V 23,4Ah baterií pro dojezd 65 km až 120 km. Je ale také výrazně dražší ($6995 oproti $4995). Nejsou to ani nijak lehká kola, nejnižší hmotnost je kolem 36 kg.

vlastní

6 Comments on “Vintage Electric vyrábějí výkonná elektrokola připomínající krásu starých motorek”

  1. Tedy nic pro naše veřejné komunikace.
    Chtěl bych vědět,

    Tedy nic pro naše veřejné komunikace.
    Chtěl bych vědět, jak by se na tohle nelegální kolo přišlo. Pokud bych s tím jel po lese, nebo po městě, zda by měl někdo pravomoc měřit mi výkon motoru. Na technickou žádné kolo běžně nemusí.
    Osobně zde vidím kultovní motocykl Stadion S11 (familiárně označován jako „kozí dech“) v elektrickém provedení. 🙂

    Jinak kola jsou to krásná.

    1. „Po lese“ to nikdo zkoumat nebude (pokud se tam na kole
      „Po lese“ to nikdo zkoumat nebude (pokud se tam na kole smi).
      V prostredi, kde plati zakon o silnicnim provozu se to (podle rozhovoru s kymsi od policie) vpodstate praktikuje tak, ze kdyz nekdo „jede bez slapani moc rychle“, tak ho zastavi a hledaji samolepku nebo vyrazeny vykon. Jak se to zkouma, kdyz vinik nesouhlasi, netusim, ale tipnul bych si ze nejaky znalec, bezna technicka asi ne.

  2. Tak tohle je poměrně rozšírený v Santa Barbaře severně
    Tak tohle je poměrně rozšírený v Santa Barbaře severně od LA. Koukal jsem na to ve výloze a cena sedí. Místní frajírci a hipsteři na nich jezděj na pláž…:-)

    P.S. Trochu smutné nostalgie na ráno pro ty, kdo mají rádi vlaky: Poslední jízda pantografu. Za mládí jsem s tím jezdil z Poděbrad do Kolína . Pamatujete si kluci, jak cvakaly ty stykače když mašinfíra na to „dupnul“ ?

    To byla vintage elektromobilita 70-tých let v Československu…:-)

    https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/souprava-451-zabotlam-pantak-do-srotu-posledni-jizda.A190604_160956_eko-doprava_jan

Napsat komentář