Vídeňané si mohou vypočítat, zda se jim vyplatí jezdit autem

redakce - 23 Červen 2015

Až 41% Vídeňanů nemá vlastní auto. V průměru stojí osobní automobil více jak 23 hodin nevyužitý. Hlavním důvodem je hustá a stále rostoucí nabídka hromadné dopravy a dalších alternativních způsobů mobility v hlavním městě Rakouska.auto Vídeň mobilita auto autobus

Vídeň patří mezi přední evropské i světové metropole, které zcela proměňují svou dopravu
foto: (c) Wiener Linien

Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien nabízí online „poradce“ resp. nástroj pro vypočítání nákladů za dopravu automobilem. Ukáže, zda se vyplatí mít vlastní auto a nebo zda je výhodnější využívat kombinaci hromadné dopravy, sdílených aut ze sítě carsharing, jízdního kola a dalších možností. Využití online „poradce“ mobility je snadné.

Stačí zadat informace o automobilu a o jízdách, vykonaných denně, týdně a měsíčně. Online nástroj vypočítá, zda se vlastní auto vyplatí. Stále více lidí kombinuje různé prostředky a alternativní možnosti dopravy, které se nabízí.

Na kole se zařizují záležitosti v blízkém okolí, metro a tramvaj či autobusový spoj slouží pro cestu do práce. O víkendu Vídeňané využívají na výlet auto ze sítě carsharing. Vlastní automobil proto není zapotřebí.

WienMobil-Karte - vše v jedné kartičce

Karta pro kombinovaní různých druhů dopravy „WienMobil-Karte“ stojí 377 euro.Zahrnuje roční jízdenku na hromadnou dopravu, registraci do sítě DriveNow-Carsharing bez poplatku a 40 volných minut, slevu do garáží Wipark-Garagen, zlevněné nabíjení aut a elektrokol ze sítě Wien Energie, slevy a bezhotovostní placení vybraných taxi služeb, nebo využívání městských kol Citybike Wien a dalších výhody v oblasti dopravy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no neviem clovece, vzdy ked tam som, je to zasrane autami a neda sa normalne parkovat, t.j. ako stav v Bratislave, a to mame MHD na prd, primeske oblasti uplne neporiesene MHD, (ak tak pomala, prepchana, drahsia, vela prestupov, na stojaka, ..otras proti autu). byt tu ine podnebie a ludia nekradnu ako straky (a bolo by kade bezpecne ist), elektricke bicykle a mopedy by pre mna boli prijatelna a ziadana alternativa (usetril by som kopec nervov, penazi a mozno by som mal niekedy aj sex).

Obrázek uživatele Radovan

Tak tomu říkám komplexnost. Byli jsme ve Vídni o Velikonocích a těch služeb je tam nepočítaně. Nedokážu posoudit o kolik prozatím ubylo běžné dopravy ve prospěch MHD a navazujících alternativ, ale ve špičce projíždět Vídní na Itálii nebo Maďarsko je stále masakr. A to se snažíme centru vyhnout a jet obchvaty.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online