Vídeň plánuje výrazně omezit vjezd aut do centra

redakce - 19 Červen 2020

Centrum Vídně se možná již brzy stane pro motorová vozidla zcela nedostupné. Ačkoli město počítá s řadou výjimek, kdy vjezd vozidlům povolen bude, měla by nová dopravní koncepce omezit hlavně průjezd vozidel městem, a to až o třetinu.městská hromadná doprava ve Vídni

Městská hromadná doprava bude hrát ve Vídni stále větší roli. Podle místostarostky Birgit Hebeinové by měl plánovaný zákaz vjezdu vozidel do centra města začít platit ještě do říjnových komunálních voleb.
foto: MeineMannerwelt, licence Pixabay

V centru Vídně žije v současnosti šestnáct tisíc obyvatel. Denně se přitom v centru vyskytuje až padesát tisíc aut. Tomu má být ale podle vídeňské místostarostky konec. Centrum města má podle Hebeinové patřit lidem a ne motorům.

„Bereme klimatické změny vážně. To znamená, že musíme i statečně jednat. Doprava ve Vídni vytváří až 40 procent emisí CO2. V centru bez aut se bude lépe dýchat i našim dětem a vnoučatům,“ okomentovala novou dopravní koncepci Hebeinová, která dále vysvětlila ambici města Vídně stát se první metropolí v německy hovořícím prostoru se zákazem automobilů v centru města.

Zákaz ovšem počítá nejen s automobily, ale se všemi motorovými vozidly včetně mopedů a skútrů. Omezení vjezdu motorových vozidel má nejen pomoci s klimatickými změnami, ale má vrátit veřejný prostor zpět obyvatelům. Podle Hebeinové vznikne více využitelného prostoru a centru se vrátí respekt, který si zaslouží.

Ne všech se ale zákaz vjezdu vozidel do centra města dotkne. Vídeň představila prozatím sedmnáct výjimek, ovšem připustila, že další možná ještě přibudou. Výjimku tak dostanou například rezidenti první městské části, handicapovaní lidé, taxikáři či místní dodavatelé.

Omezení se nebude vztahovat ani na městskou hromadnou dopravu či na vozy firem, které mají v centru města své sídlo a vůz pro svůj provoz potřebují. „Nikdo, kdo je odkázaný na automobil, nemusí mít strach,“ ujistila Vídeňany Hebeinová.

Podle místostarostky Hebeinové by zákaz měl být platný ještě před říjnovými volbami. Vídeňský starosta Michael Ludwig ovšem vyjádřil své pochyby, že by se nová dopravní koncepce stihla do podzimu zrealizovat.

Nutné podle něj budou ještě společné debaty obzvláště ohledně výjimek ze zákazu a jasná definice dopravní koncepce tak, aby zákazem neutrpěly sousedící městské části, do kterých by se motorová vozidla mohla přesunout. Záměr k uklidnění dopravy v centru města ale vítá.

Zákaz vjezdu motorovými vozidly neplatí pro:

• Rezidenty první městské části s vlastním osobním vozidlem
• Vlastníky vozidel disponující garáží
• Osoby s přímým vjezdem do soukromé nebo veřejné garáže
• Firmy se sídlem v první městské části, pokud je vozidlo pro jejich provoz nezbytné
• Firmy, které mají sídlo v jiné městské části, ale provozují opakující se služby v první městské části
• Zaměstnance, které do první městské části jezdí za prací mimo provozní dobu MHD
• Zaměstnance sociálních a pečovatelských služeb
• Vozidla s parkovacími průkazy pro ZTP
• Taxi
• Automobily hotelových návštěvníků
• Diplomatická vozidla
• Dodavatele
• Speciální vozidla (záchranná vozidla, sanitky, poštu, hasiče, policii, svoz odpadu, odtahové služby a další)
• Vozidla se speciálním souhlasem dopravní policie
• Vlastníky motorek s trvalým nebo přechodným bydlištěm v první městské části
• Linkové autobusové spoje, autobusy s povolením vjezdu

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

"první metropolí v německy hovořícím prostoru"
Teda vymyslet si kategorii měst, co by se pomalu daly spočítat na prstech jedné ruky a k tomu mít ambice zvítězit v něčem, kde ostatní ani nesoutěží, to chtělo jistě mnoho odvahy. Ještě tam mohli přidat "metropolí začínajících na V", aby to v té konkurenci neměli tak složité :-D

Obrázek uživatele Kuk

Zde je přehled 10 měst v Americe kde se lidé přepravují hlavně v golfových vozících.
https://golfcartresource.com/top-10-golf-cart-cities-united-states-2016/

Vzniká tam zajímavý efekt, kdy člověk jedoucí tam se normálním autem či spalovákem si najednou připadá nepatřičně až provinile. Doprava je příjemně pomalá, bezpečná, levná, ohleduplná a čistá. Proč si Pořád srát do vlastního hnízda?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Proč by standardní doprava byla sraní do vlastního hnízda? To co předvádíte je emotivní výlev člověka, který nemá logické myšlení. Pokud budu na dovolené, město bude malé, nikam nespěchám, nevadí mi dlouhé dobíjení, tak je to myslitelné. Pokud kterákoli podmínka a celá řada dalších neplatí, je to nepoužitelné. Taková Praha a doprava v ní, tak hodně štěstí při dopravě z Černého mostu do Zličína. Na cestu do práce den volna. Mimochodem a proč jezdit golfovýma vozíkama, pěšky nebo na kole to je lepší a není co vymýšlet.

Obrázek uživatele Kuk

Standartní doprava spalováků je jedno velký sraní do vlastního hnízda.
Klidně si choď pěšky, nikdo tě nenutí přemýšlet. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

podvodníci a zloději opět lžemi omezují lidi, fakta:

1) CO2 pomáhá planetě k více potravin, zazeleňuje ... vyšší teplota také znamená více jídla ... naopak historicky nižší teploty způsobovali vymírání zvířat a lidí
2) oxid dusíku se zvýšil ve městech i přes omezení kvůli korona viru, což byl hlavní důvod omezování aut ve městech

všechna "klima" propaganda ukazují čísla jako jeden velký podvod s cílem co nejvíc zchudnout obyvatelstvo ... klasika západních, psychopatických, podřadných "elit" :-)

1) Je CO2 podminka dostacujici nebo jen nutna k rustu rostlin?

2) Zprava CHMI nejen o NOx, satelitni snimky Ciny leden a unor 2020, satelitni snimky NO2 roku 2019 a 2020 CR, Evropy a sveta. Co na nich vidite?

1) Bez CO2 by nic nerostlo (pod 100 ppm). Například ve sklenících na rajčata mají 1200 ppm CO2, aby rajčata rychleji rostla. Běžně v ovzduší je asi 430 ppm.

1) Takze aspon od Vas se treba dozvim odpoved, je CO2 podminka dostacujici nebo jen nutna k rustu rostlin? :-)

CO2 je nutné k růstu rostlin, bez CO2 by nic nerostlo. Takže podmínka nutná. Dostačující ne, protože rostliny potřebují ke svému životu i další prvky typu dusík, draslík apod... a vodu, teplotu,..

Super, diky za odpoved. Takze nemusi platit, ze kdyz zvedneme CO2, tak bude rust vice rostlin, protoze zvednutim CO2 se zvedne teplota, tim se zvedne odpar, rostliny nebudou mit vodu a je po nich. Mimochodem, ted stale mam na mezich travu, nepamatuji si, kdy by se tak pozde delaly senosece, ale vim, ze trava je docela mala, jsou vysoke jen stebla, ale normalni trava ma tak 30 cm. Ona totiz v dubnu prischla a uplne se zarazil rust a dlouho trvalo, nez se ten obnovil. Pak i chapu zpravy chovatelu dobytka, kdy musi stavy redukovat kvuli nedostatku sena.

Díky CO2 rostliny rostou rychleji, takže by i spotřeba vody měla být větší, ale není tomu tak. Rostliny svými průduchy vypustí méně vody:
https://www.uroda.cz/oxid-uhlicity-rostlinam-prospiva/

Další věcí je, že se vypěstuje více potravin, takže ve výsledku stačí menší plocha. Navíc třeba takový les lépe vodu akumuluje, takže všechna neodteče.

Odpar je primo umerny teplote. Diky zvysene koncetraci CO2 je vyssi teplota a tim vetsi odpar. Takze zvetsena koncentrace muze (ale jelikoz je to pouze podminka nutna, tak nemusi) docasne navysit produkce, ale az se projevi oteplovani a klesne mnozstvi vody v pude, tak naopak zelene klesne, proste na vice mistech bude poust nebo nebude tak husta vegetae, protoze umre ta, co nezvladne sucho. Jak jsme sal priklad s letosni travou. Na jare prischla, takz enai momentalni vlhke obdobi nedokazalo zvratit jeji nedostatek. Uvidi se, jak na tom budou otavy.
Pokud budeme pestovat na nezavlazovanych polich, tak vice potravin nevypestujeme. No a doted s enam darilo vypestovat vice potravin diky dusiku a ne diky CO2. Z meho pohledu vyznam CO2 precenujete. Ma kaldny vliv, ale pokud navysite i ostatni nutne podminky k rustu rostlin. Bez nich jen navyseni CO2 je zkazonosne.

Pokud vzroste teplota, tak se bude moci pěstovat na obrovských plochách v Rusku a v Kanadě. Biomasy celkově na planetě přibývá i přes oteplování.
Co se týče udržitelnosti současného zemědělství, to je věc druhá. Současné plodiny mají 4x vyšší výnos než v minulosti (kukuřice, pšenice) a živiny je nutné na pole dodat. Jedná se především o dusík a draslík. Dusík se získává pomocí zemního plynu a ropy ze vzduchu. Draslík se těží a jednou s jeho získáním může být problém.

NA tech obrovskych plochah v Rusku a Kanade, kd ej eted zamrznuto? Tam, kde zamrznuto nei, jsou lesy, tak verim, z emisto nich nechcete pestovat neco jineho. No a kde je zamrznuto, tak je tam vazana voda a ta, kdyz povoli, tak stoupne hladina oceanu, zaplavi pobrezni oblasti a lesnou plochy pro rust. Kde vidim daleko vetsi potencial jsou pouste,nez rozmrazovat permafrost, nebo Vy ty spojene nadoby nevidite?
Ano, s tema zivinama to vim moc dobre a taky vim moc dobre, ze pokud byste je nedodal, tak i zvysena koncentrace CO2 neudela takovy vynosy, jake dnes mame, takze CO2 ma daleko mesi vliv jak ostatni nutne podminky pro rust - voda, NPK, slunce.
Az dojde draslik, budeme jej separovat treba z more - bud jina tecnologie ziskavani.
No a to zvysovani biomasy? Opravdu? Kaci se v Brazilii, hori v Australii a na Sibiri, docela by me zajimaly tvrda data letoska vuci treba -5 (a vice) let. I u nas v CR je biomasy mene - kurovec, neustale se zabetonovava plocha. A jak jsem psal, travy je mene jak bylo driv. Vyrazne mene!

zase se snažíš šířit dezinformace, tím obracet pravdu, podřadný psychopátku? :-)

zdroj iDnes:
bit.ly/2zQDLbL

"Jak píše iDNES, v Německu se ukázalo, že doprava není za emise zdaleka tak zodpovědná, jak se myslelo. V souvislosti s koronavirem počet aut v ulicích drasticky poklesl. Měly by tedy poklesnout i emise. Ale neklesly, hodnoty měření jsou srovnatelné s těmi, které byly naměřené za normálního provozu.

V Německu jsou přitom právě emise NO2 argumentem pro omezení vjezdu aut do měst a plánovaly se další."

lži klima nevzdělaných blbečků, kam patříš i ty, jsou opět dokázány :-)

Ono v Německu je hodně rozšířeno vytápění lehkými topnými oleji (čti naftou). Takže odtud by ty emise mohli pocházet.

to je jedno, jen se opět "klima" lháři ukázali :-)

Timto komentarem jste se fakt ukazal :-)
Je jedno, z ceho jsou emise, ale kdyz nahodou nejsou na jednom miste z dopravy, pak doprava nic (v tomto pripade NOx) neemituje :-)

Ty jsi vážně neskutečné hloupý :-D takže hlavní důvod pro omezení dopravy byl vylhaný, ale ty to budeš i nadále obhajovat.

Jak může být někdo tak hloupý jako ty, to opravdu nechápu :-)

Ne nebyl, jen Vas argument neprisel se zdrojem NOx. A co ty satelitni snimky, co jsme poslal, tam taky neni videt snizeni? :-) A pokud je a neni to kvuli doprave, kvuli cemu to je? A nebo kecaji? :-)
Strasne me bavi Vas popichovat a pak cist ta moudra :-)

Obrázek uživatele Tomáš

Me taky. Oni si tihle trollove mysli jak jsou vtipni ale ja se nekdy tem jejich blabolum fakt smeju. Ziva voda diskuze?

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

ty nejen že jsi trouba, ale i častý lhář, abys přesvědčil hlavně sám sebe, že nejsi tak hloupý, jako opravdu jsi :-)

A proto se ptam Vas, pane Vsevedouci, jak interpretujete ty satelitni snimky. Osvitte nas Vas nadprirozenou inteligenci a dedukci, at nam trosku pootevrete vratka vedeni :-)

Jak drasticky, tj. o kolik procent, poklesl pocet aut v ulicich?
Jak vysvetlite, ze satelitni snimky lzou? To tam nasadili nejake filtry? :-)

Satelitní snímky jsou z Číny. Snímky Evropy by nebyly, zjeména oklolí Stuttgardu? Pokud vím, produkce NOx během koronavitu NEKLESLA. Pokud neklesla, pak je iracionální zakazovat diesel, protože bylo experimentálně dokázáno, že oba jevy nemaji kauzalní vztah, ba dokonce ani nekorelují. Omezování svobody ve prospěch ideologie je nepřípustní, to je typické pro fašisty i komunisty.

Vy neumite cist? Daval jsme na zdroje snimku sveta, Evropy i CR. Vse je patrne. To, ze se to v nejakem, nerekl jste jakem, obdobi, neprojevilo v jednom meste znamena, ze se to neprojevilo po celem svete? A na to jste prisel jak? Jak se rika, lidem, kteri prekrucuji fakta, resp. vybiraji si z nich jen to spravne, co s ejim hodi, aby pak druhe mohli prirovnavat k fasistum a komunistum?

No, máte pravdu, že jsem se nepodíval na ty další odkazy. Tak jsem se navíc podíval na zdroj Sentinel-5P ESA. A máte pravdu, ty snímky opravdu NESEDÍ a ukazují zcela jiná data, než snímky přímo ze Sentinelu-5P. To mě nepřekvapuje, tahle ekosebranka pořád lže.

Podporite Vase tvrzeni odkazem? Rad bych se na to podival.
Ja porovnal z jejich stranek rok 2019 s animaci, kterou maji za zacatek letosniho roku a rozdil je vic nez patrny.

Problém je, že emise a jejich omezení opravdu nefungují paušálně všude stejně. Jsou místa kde, když omezíte dopravu emise klesnou - protože je to místo, kde je doprava minoritní, jsou místa, kde když dopravu zakážete, nestane se prakticky nic. Záleží na více faktorech a vzájemných vlivech.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

Možná by bylo na čase naučit se rozdíl mezi minoritní a majoritní :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Njn stane se, díky za upozornění ;)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jemi to jasne, stejne jako neverim, z ekdyz hodite 6x kostkou, ze Vam padnou vsechna cisla jednou. Ale v sirsim pohedu, treba celoevropsky nebo celosvetove to uz plati nebo dle Vas taky ne?

Celosvětově platí 30 procent emisí doprava a 30 procent z toho silnice. čím více paušalizujete, tím méně máte vypovídající informaci.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

Snímky jsou. Už to tu x-krát bylo. Si je najdi nebo neumíš gůglovat?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Neumim nebot jsem trouba.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Odkazy jsem daval v tomto komentari
A trouba jste na elektriku, plyn a nebo vodik? :-)

Obrázek uživatele Tomáš

To vi asi jen veliky Kuk. :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Kuk

A taky je diletant na ekonomiku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

pořád je to stejné - doprava 30 procent emisí, 30 procent z emisí z dopravy je silniční doprava

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

V mych odkazech bylo receny, ze v nejvetsim utlumu poklesla doprava na sledovane rusne ulici o 20 %

Ten článek na iDnes je jako vždy blábol.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Ty jsi opravdu tak hloupý, že nevíš, že tím jen kradou peníze chudým (hlavně tobě) a přesouvají je korporacím na zelené nesmysly? :)

ano, jsi, chceš více ožebračit obyčejné lidi, nevzdělaný psychopátku :-)

No ale jak tedy docilili toho, ze ty satelitni snimky ukazuji neco jineho, nez rikate? Jsou cinknute?
A je CO2 dostatrecna podminka k rustu rostlin nebo jen podminka nutna?

lžeš
ta jsi trouba :-)

nic nechápeš, jak funguje svět :-)

bit.ly/3esbdVi

takže popíráš nesnížení oxidu dusíku, lháři? :)

Jakou souvislost ma Vas seznam podporovatelu Antify s vlivem CO2 na rostliny, ktery nedokazete / necchcete jednoduse vysvetlit svymi slovy a se satelitnimi snimky druzice Sentinel? Dokazete odpovedet, zfa jsou ty snimky spravne nebo cinknute?
Vsiml jste si, ze pouze pokladam otazky a chci znat Vas nazor, kdyz jste tak neskutecne chytry, mate dokonaly usudek a znate uplne vse na svete? A jak mohu otazkama lhat? U zkousek ve skole jste uciteli taky tvrdil, ze lze, misto abyste odpovedel? Jakou ze mate skolu, kdyz jste jednickar z matematiky? Je CO2 dostatrecna podminka k rustu rostlin nebo jen podminka nutna?
Otazka na Vasi odpoved, ja pouze koukam na satelitni snimky, ktere popiraji nesnizeni NOx a rad od Vas prectu vysvetleni, proc je popiraji nespravne.

Takze snimky jsou OK, ale vliv na to melo zastaveni vyroby v tovarnach, nikoliv to, ze se snizil provoz. Auto za milion si koupi dost malo lidi a o tom to cele je. Uz i Matej Stropnicky pochopil, ze za znecisteni nelze vinit lidi jezdici do prace, ale nadnarodni korporace. Tyhle ty blafy o cistote ovzdusi ve spojitosti s auty jsou uplne k nicemu. Neni prece mozne, aby obycejny clovek byl obvinovan ze znecisteni, je potreba merit nazdemu podle zasluhy. I kdyby jezdily pouze EM vzdych lepsi proste nebude, protoze ty taky viri prach. Doporucuji zde https://tv.idnes.cz/domaci/matej-stropnicky-podcast.V200619_122949_idnestv_pech? velice inspirativni poslech

Chcete mi rici, ze zadne auto nevypousti NOx?
Vsadite sem, ze kdyz by jezdily v CR jen BEV, tak ze by se zdejsi ovzdusi nezlepsilo? Nebylo by zadne znatelne snizeni merenych hodnot? :-)

A ty korporace, co za vse muzou, tak je ridi kdo? AI?. A vyrabi pro koho - kdo nakonec nakupuje? Pro zvirata, rostliny ci veci? Takze za znecisteni tedy muze kdo? :-)

Ale kazdopadne souhlasim, ze by se melo vsem merit stejnym metrem, takze pokud nekdo znecistuje hodne, mel by ty externality odstranovat, nbo latit pokuty, kdo znecistuje mene, mel by mene platit. Stropnicky tam rika, ze se ve Francii lidi bourili, protoze se mely zvednout dane za individualni dopravu. Takze tam, kde je alternativa treba v hromadne doprave, tak byc to udelal (snad) jednoduse. Zpoplatnil bych vjezdy nebo pouzivani aut (dle miry znecisteni) a z toho dotoval hromadnou dopravu zdarma. To uz by prece bylo k obycejnemu cloveku privetivejsi jak nynejsi stav, ne?

No a ze si nekdo nedoslapne na ty korporace? POlitiku, co maji koule je poskromnu a asi se jich nesejde dostatek, aby si na ty nejvetsi znecistovatele doslapli. Mozna, kdy zby byla videt velka verejna podpora po techto vecech, tak by ty koule zacly rust.

Jinak diky za odkaz. Zatim jsem poslechl zacatek, snad budu mit vic casu na zbytek.

Moderní diesely, proti kterým EU brojí jsou ve vypouštění Nox lepší než benzín. Měření to dokazují. Matěje jsem mě za pomatence, ale pobyt na venkově mu prospěl.
Existuje pár firem a ty mají zásadní vliv na znečištění. U nás to jsou hlavně hnědouhelné elektrárny. Tam by se mělo začít. Pokud se má m kde začít je to rozhodně dostavba Temelína. Za 70% znečištění může pouze 100 firem. Zásadní je ale zbytečně nebuzerovat lidi, kteří často nemají ani jinou volbu. Jak správně řekl Matěj, Nemůže chtít po normálních lidech, aby žili ekologicky, když je to pro ně finančně nedostupné

A dokazuje to mereni, ze moderni diesly (obecne jsme se bavili o spalovacich autech) vypousti mene NOx jak BEV?
V rozhovoru redaktor zminil, ze je snaha redukovat znecisteni i u tech velkych firem. Chapu, ze pokud zmenit pravdila hry ze dne na den, pa je na miste nejaka kompenzace. Ale nechapu, ze se pred dvaceti lety nenastavily pravidla tak, ze by zprisnovani (ekologicky poplatek nebo snizeni emisi) pripominalo exponencialu a firmy by dopredu vedely, kdy (a to docela brzy) se nevyplati investovat do obnovy a postupne by prechazely na studenou zalohu.
Osobne vidim problem i v letecke doprave. Kazdopadne tim, z budete buzerovat tyhle firmy, ony pak naklady prenesou na spotrebitele, takze stejen to odnese chudy clovek (u te aerolinek ani tak ne). Proto bych na to sel jeste vice levicacky ne Matej. Tj. poskytl bych nejzakladnejsi potreby zdarma - MHD, 30 litru vody na osobuden, elektrinu v dobe zapornych (nebo blizkych nule) cen a vetsi spotreba by mela odstupnovanou cenu. Takze kdo by prijel Hummerem na parkoviste, nemel by parkovne za 20 Kc ale za 200 Kc, cena vody by byla tez exponencialni krivka dle spotreby. Klasickou leteckou doprvu bych vyrazne zdrazila tim dotoval elektricke vlaky. Taze bychom docilil, ze zit (PeaK nema rad slovo ekologisticky) setrne k prirode by vlastne bylo financne vyhodne.

Ja souhlasim asi jenom s tim, ze kdo by prijel Hummerem mel by parkoviste za 200. To je rozumne reseni. Obecne nechapu pristup, kdo ma vetsi spotrebu, ma i nizsi cenu. Melo by to byt presne naopak! Ale s tou leteckou dopravou to asi tak jednoduche nebude. Jasne vnitrostatni lety muzete rovnou zrusit, ale co treba takove zaoceanske. Kazdy si nemuze vozit zadek na zavodni jachte. Nebo uz ani do Parize prece nepojedete vlakem to je hovadina.

Francie vnitrostátní lety výrazně ruší
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/francie-letecka-doprava-air-france-zakaz-vnitrostatni-lety.A200622_161038_eko-doprava_svob
Nevím zatím přesně které, ale když jsem lítal Praha Bordeaux s přestupem na CDG, tak let CDG Bordeaux trval déle než Praha CDG.
Na druhou stranu, jsem létal x spojů (pracovně, soukromě by mě to ani nenapadlo, ale bylo to levnější, jak půjčit auto a dojet), kdy letadlo odstartovalo, nabralo výšku, zaklapl plyn a šel dolů.
Ze služebek po EU je moje zkušenost taková, že 2/3 až 3/4 jsou rychleji a efektivněji obslužitelné auty a někdy vlaky.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Je to na kazdem z nas. Pokud by vlak cestoval prumerne 200 km / hod, pak jste tam za cca 5 hod. Pokud by cena spoje stala mene jak dvacetinu letu, pak je to jen na jednotlivci, zda je pro nej let 1,5 hod (nebo jak dlouho to leti?) + 1,5 hod na letistich o tolik prinosnejsi. Treba ja pri litani trpim, usi mi nezvladaji zmenu tlaku, citim to i jen kdyz jedu z domu do Brna (vyskovy rozdil 250 m).
A cesta za ocean? Uprimne, kdo z chudych lidi cestuje za ocean? Je treba cestovan za ocean? Opravdu nemuze byt shromazdeni OSN online? :-)

Na sluzebky po EU sice nejezdim, ale kdyz jedu do Brna, jedu autem. Kdyz jedu do Ostravy jedu vlakem.
Necestovat za ocean? To jako fakt? To uz budeme jako za komunismu jen s tim rozdilem, ze budeme uvezneni v EU. Proc bych se kdokoliv nemohl zaletet podivat do statu? To uplne nechcete ne?

Muze si zaletet, ale at v cene je uvedena veskera negativni stopa takoveho pocinu. Nezakazuji, jen financne znevyhodnuji, abych financne zvyhodnil (dal ji zdarma) mistni hromadnou dopravu s minimalnimi externalitami. Kdo ma potrebu jet autem, at jede autem, bude to mit vyrazne drazsi (jak zadarmo, samozrejme pri zohledneni externalit toho konkretniho prostredku).
Nezakazuji zadnou dopravu, jen nechci, aby externality platili ti chudi ve svych danich (vetsinou jen DPH) a svym zdravim, ale aby ti nezodpovedni se skladali na skromny nezatezuujici zivot (nejen) tem chudym - muzou tak zit taky :-)

.

Obrázek uživatele Kuk

Zalez fašoune.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

fašista a hloupý KUKíček a socka zase útočí, prosím o BAN tohoto dítěte, děkuju za pochopení v zájmu faktické diskuse :-)

Odkdy fakticka diskuze bsahuje vety typu:
"žeš
ta jsi trouba :-)"
"nic nechápeš, jak funguje svět :-)"
"Ty jsi opravdu tak hloupý..."
"ano, jsi, chceš více ožebračit obyčejné lidi, nevzdělaný psychopátku :-)"
"zase se snažíš šířit dezinformace, tím obracet pravdu, podřadný psychopátku? :-)"
"lži klima nevzdělaných blbečků, kam patříš i ty, jsou opět dokázány :-)"
"fašista a hloupý KUKíček a socka zase útočí"

V cem je Kuk horsi, ze nepise fakta a zaslouzi si narozdil od Vas ban?

Az mistostarostka zjisti, ze existuji BEV, mozna vyjimky rozsiri.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

Obrázek uživatele honza.t

Když bez aut tak proste ! Bez Aut !
https://www.youtube.com/watch?v=YRcSlRVF6S0

Obrázek uživatele M.Krupka

Mackinac Island, Michigan doporučuji navštívit. Život bez aut.
https://youtu.be/PgipkKFsWk8

Obrázek uživatele honza.t

To je jako cestování v čase A jde to bez Aut.
Na některých ostrovech jsou auta postaveny mimo zákon
https://www.youtube.com/results?search_query=island+hydra+donkey+

Maximálně 100 kilogramů
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/recka-vlada-zakazala-otylym-turistum-jezdit-na-oslech/r~76ee1054cc6111e88bfaac1f6b220ee8/

Obrázek uživatele Kuk

Zermatt v Alpách je taky bez aut.
https://www.novinky.cz/cestovani/clanek/nejslavnejsi-svycarske-lyzarske-stredisko-zermatt-je-skanzenem-bez-aut-40221881

Zelený obchodní dům uprostřed Vídně se připravuje na město bez aut
https://www.obnovitelne.cz/clanek/1071/zeleny-obchodni-dum-uprostred-vidne-se-pripravuje-na-mesto-bez-aut/

Čína omezuje mrakodrapy a kopie, vznikne město budoucnosti bez aut
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/cina-tencent-mesto-mrakodrap-vystavba-mrakodrapy.A200619_150844_eko-zahranicni_mato

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Spíše ne. Tito lidé jsou proti autům obecně a je jedno jaký má pohon. Tito lidé by nejraději viděli beztřídní společnost, kde jsou na tom všichni stejně. Nějaké kapitalisty s vlastním autem trpět nebudou.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kapitalismus bez aut:-)
https://youtu.be/PgipkKFsWk8

Na tak malé ploše a mají tam letiště :) V 70tých letech jsem bydlel na vesnici, kde měla auto jedna rodina z pěti a taky to fungovalo. Jsme rozežraný a rozcapený národ bez dětí a zaslouženě vymřeme...

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Jo u nás to bylo taky tak...akorát, kdo jezdil na střední školu, tak aby byl v osm ve škole vstával v pět a už v šest večer přijel zpět... dneska to tam funguje tak, že autobus jede na osmou s dětmi do školy, v poledne, a ve čtyři (i na zš děti dojíždí buď šest, nebo sedmnáct km jedním směrem, nebo hezky tři km na bus pěškobuso a dalších šest busem na druhou stranu). Nejbližší rozumných zaměstnavatel 17 km, nejbližší fungující krám 6 km... bez auta ani ťuk...
Možná jsme rozežraní, nicméně občanská vybavenost menších obcí výrazně klesla - či prakticky neexistuje

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Nejenže klesla ona občanská vybavenost, ale navíc prořídla doprava mimo špičky, leckde není vůbec. Takže k lékaři na 9 hodinu jedete do města s dělníky na šestou. A po vyšetření v 10 si počkáte na čtrnáctou a s dělníky dojedete i domů. Pak si koupíte auto a naráz se svět zmenší a času je moře.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak to je klasika a to přes týden bydlíme na okraji něčeho, čemu by se dalo říkat krajské město. Chodníky tu nemámě nicméně přes dvacet let vedou ve volebních slibech všech stran městského obvodu (jsme přifařená ves o cca 500 popisných číslech) - 14 dnů už nemáme ani náznakem funkční hromadnou dopravu - změnili se dopravci a jak spoje nenavazují a děti mají na výběr - buď jedou do školy v 7:09 autobusem dvě minuty a pak zbytek pěšky (škola od osmi - dobře, poslední tři měsíce to nikomu nevadilo a měsíc jsme je stejně všichni vozili - ale to je jiný příběh). Nebo můžou po rušné silnici bez chodníku si dát kilometrovou sebevražednou procházku....pokus jet do práce MHD je pro mě na několik hodin - když se šikovně trefím do taktu, tak bych to rychleji než MHD došel pěšky (je to 3x přestup, z toho dvakrát spoje nenavazují a když to vyjde jezdí jednou za hodinu) - jsou to 2 hodiny chůze (nebo 12 min autem), ráno to je o něco lepší, pokud jedu na šestou...to jsem pod hodinou (nebo 12 min autem). A jako bonus se chystá výrazné rozšíření zpoplatnění parkování ve městě...
Auto mi svobodu nedává, auto mi dává šanci fungovat...smutné je, že rozdíl mezi periferií krajského města a horského zapadákova je v tom, kolik kilometrů se tím autem jezdí..jinak je to na občanskou vybavenost a spoje stejně špatné....(jo pardon, to krajské město má dneska pár veřejných dobíjecích stanic pro BEV, na té vesnici je nejbližší stojan u lyžařského střediska, ale nikdy jsem ho neviděl funkční, další nejbližší je pak u zahraničních sousedů)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel klasika. Ostrava, 3.největší město ČR a Plesná+Martinov, městské části těsně sousedící s 80 tisícovou městskou částí Poruba s 2 páteřními trasami tramvají. Na té hlavní takt 5 minut, boční 10 minut, jinak 10 a 20 minut, i po půlnoci jede tramvaj co půl hodiny nebo co hodinu. Ale zkuste se k té páteřní trati dostat nebo dostat se od ní domů. Busy řídké nebo žádné. A furt si budou všichni starostové Poruby stěžovat na šílený provoz aut. Ano, bude tam do doby lepší MHD k té páteři nebo záchytných parkovišť na konci těch tramvají u smyček. Vysvětluji to na všech veřejných schůzích asi 14 let a 20 si dopisuji s řediteli dopravního podniků a náměstky primátora pro dopravu. Z tohoto pohledu je to jako v Cimrmannovi - debil, blbeček, debil, blbeček.......
Střídali se nám tu věkově staří starostové kolaboranti lidovci, nic nešlo, vše bylo co 4 roky opět jak přes kopírák ve volebním programu. Pak nastoupil mladý vlčák (i když za ČSSD a místostarosta je mlaďoch z KSČM) a naráz máme 25 let slibovanou splačkovou kanalizaci, nové asfalty místo záplat, nové lampy a i v místech, kde nebyly, upravené zastávky, chodníky, semafory s radary, věci na hřbitově..... Nové koště fakt dobře mete a zatím není důvod ho měnit, přestože je to z celostátního pohledu brutální levice.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Včera jsem slyšel o tom, že už 30 let plánovaná tramvajová trať nahoru ke Globusu zase padá pod stůl. Máte nějaké přesnější info?

Obrázek uživatele Radovan

Boj trvá:
- https://novatramvajporuba.cz/
- http://porubskavyzva.cz/

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Jan Veselý

"Jednání bylo po 6 a třičtvrtě hodině přerušeno" - dobrý masakr.

Obrázek uživatele E.M.

To že někdo není zvědavý na centrum zavalené plechovkami z něj ještě nedělá ultralevičáka...

Elektricke kolobezky/kola/longboardy/skateboardy/brusle pripadne i vse neelektricke - bude to tam vypadat jak nekde v cine :-D ale hlavne bez aut

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Zakážou i tohle - ostatně ono, když vidím ekoloběžkáře jak vždycky rozrazí nějakou skupinu lidí na chodníku a bezohledně se řítí 25 km/h...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Takže příbuzní přijet nemohou. Opravář také ne. Paráda.

Špatně čtete.

viz Bod:

Speciální vozidla (záchranná vozidla, sanitky, poštu, hasiče, policii, svoz odpadu, odtahové služby a další)

Co se týče rezidentů, nejspíš si budou moci zažádat, kdo všechno tam může přijet.

---

hariprasad

Tohle měl kolega v Praze - bydlel v jedné z prvních modrých zon a byl nešťastnej...nechtěl mu tam přijet žádný řemeslník a vyběhat vždycky povolení, aby mohl tam v určenou dobu být, udělalo i z opravy vody na dvě hodiny několika denní martyrium..
Ať si to města klidně zavedou - a škoda, že to nezavedla Plzeň v devadesátých letech 20. století - hned by tam měli dálniční obchvat D5 o 15 let dřív - je tam vždycky přes město bylo neskutečné.
Ono z různých měst bez aut se také rychle mohou stát města bez lidí - i když to turistickému centru, jakým je Vídeň, nehrozí.
Ale různá města, co chtěla mermomocí obchvat a být bez aut, tak zase teď brečí, že jim vypadly příjmy od lidí, co přes město jeli a zastavili se v krámech, či restauracích.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Příbuzní ani kamarád řemeslník z Moravy nejezdí speciálním vozidlem. Pokud si budou moci rezidenti zažádat, kdo tam bude moci přijet, tak nadiktují 20 známých. Některé možná i fiktivně a situace se nezmění.

Pribuzni nalozi darky s osobnimi vecmi, opravar naradi a prip. spotrebic na zpatecni ceste do MHD. :-)
Neverim, ze experi na videnske radnici jsou tak hloupi, aby toto nedomysleli, to u brnenske radnice uz bych si tak jisty nebyl :-). Spis verim, ze tiskova zprava nenii uplna.

Asi tak.

---

hariprasad


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil