Vídeň plánuje výrazně omezit vjezd aut do centra

Centrum Vídně se možná již brzy stane pro motorová vozidla zcela nedostupné. Ačkoli město počítá s řadou výjimek, kdy vjezd vozidlům povolen bude, měla by nová dopravní koncepce omezit hlavně průjezd vozidel městem, a to až o třetinu.

Městská hromadná doprava bude hrát ve Vídni stále větší roli. Podle místostarostky Birgit Hebeinové by měl plánovaný zákaz vjezdu vozidel do centra města začít platit ještě do říjnových komunálních voleb.
foto: MeineMannerwelt, licence Pixabay

V centru Vídně žije v současnosti šestnáct tisíc obyvatel. Denně se přitom v centru vyskytuje až padesát tisíc aut. Tomu má být ale podle vídeňské místostarostky konec. Centrum města má podle Hebeinové patřit lidem a ne motorům.

„Bereme klimatické změny vážně. To znamená, že musíme i statečně jednat. Doprava ve Vídni vytváří až 40 procent emisí CO2. V centru bez aut se bude lépe dýchat i našim dětem a vnoučatům,“ okomentovala novou dopravní koncepci Hebeinová, která dále vysvětlila ambici města Vídně stát se první metropolí v německy hovořícím prostoru se zákazem automobilů v centru města.

Zákaz ovšem počítá nejen s automobily, ale se všemi motorovými vozidly včetně mopedů a skútrů. Omezení vjezdu motorových vozidel má nejen pomoci s klimatickými změnami, ale má vrátit veřejný prostor zpět obyvatelům. Podle Hebeinové vznikne více využitelného prostoru a centru se vrátí respekt, který si zaslouží.

Ne všech se ale zákaz vjezdu vozidel do centra města dotkne. Vídeň představila prozatím sedmnáct výjimek, ovšem připustila, že další možná ještě přibudou. Výjimku tak dostanou například rezidenti první městské části, handicapovaní lidé, taxikáři či místní dodavatelé.

Omezení se nebude vztahovat ani na městskou hromadnou dopravu či na vozy firem, které mají v centru města své sídlo a vůz pro svůj provoz potřebují. „Nikdo, kdo je odkázaný na automobil, nemusí mít strach,“ ujistila Vídeňany Hebeinová.

Podle místostarostky Hebeinové by zákaz měl být platný ještě před říjnovými volbami. Vídeňský starosta Michael Ludwig ovšem vyjádřil své pochyby, že by se nová dopravní koncepce stihla do podzimu zrealizovat.

Nutné podle něj budou ještě společné debaty obzvláště ohledně výjimek ze zákazu a jasná definice dopravní koncepce tak, aby zákazem neutrpěly sousedící městské části, do kterých by se motorová vozidla mohla přesunout. Záměr k uklidnění dopravy v centru města ale vítá.

Zákaz vjezdu motorovými vozidly neplatí pro:

• Rezidenty první městské části s vlastním osobním vozidlem
• Vlastníky vozidel disponující garáží
• Osoby s přímým vjezdem do soukromé nebo veřejné garáže
• Firmy se sídlem v první městské části, pokud je vozidlo pro jejich provoz nezbytné
• Firmy, které mají sídlo v jiné městské části, ale provozují opakující se služby v první městské části
• Zaměstnance, které do první městské části jezdí za prací mimo provozní dobu MHD
• Zaměstnance sociálních a pečovatelských služeb
• Vozidla s parkovacími průkazy pro ZTP
• Taxi
• Automobily hotelových návštěvníků
• Diplomatická vozidla
• Dodavatele
• Speciální vozidla (záchranná vozidla, sanitky, poštu, hasiče, policii, svoz odpadu, odtahové služby a další)
• Vozidla se speciálním souhlasem dopravní policie
• Vlastníky motorek s trvalým nebo přechodným bydlištěm v první městské části
• Linkové autobusové spoje, autobusy s povolením vjezdu

tisková zpráva

82 Comments on “Vídeň plánuje výrazně omezit vjezd aut do centra”

  1. „první metropolí v německy hovořícím prostoru“
    Teda

    „první metropolí v německy hovořícím prostoru“
    Teda vymyslet si kategorii měst, co by se pomalu daly spočítat na prstech jedné ruky a k tomu mít ambice zvítězit v něčem, kde ostatní ani nesoutěží, to chtělo jistě mnoho odvahy. Ještě tam mohli přidat „metropolí začínajících na V“, aby to v té konkurenci neměli tak složité 😀

  2. Zde je přehled 10 měst v Americe kde se lidé přepravují
    Zde je přehled 10 měst v Americe kde se lidé přepravují hlavně v golfových vozících.
    https://golfcartresource.com/top-10-golf-cart-cities-united-states-2016/

    Vzniká tam zajímavý efekt, kdy člověk jedoucí tam se normálním autem či spalovákem si najednou připadá nepatřičně až provinile. Doprava je příjemně pomalá, bezpečná, levná, ohleduplná a čistá. Proč si Pořád srát do vlastního hnízda?

    1. Proč by standardní doprava byla sraní do vlastního
      Proč by standardní doprava byla sraní do vlastního hnízda? To co předvádíte je emotivní výlev člověka, který nemá logické myšlení. Pokud budu na dovolené, město bude malé, nikam nespěchám, nevadí mi dlouhé dobíjení, tak je to myslitelné. Pokud kterákoli podmínka a celá řada dalších neplatí, je to nepoužitelné. Taková Praha a doprava v ní, tak hodně štěstí při dopravě z Černého mostu do Zličína. Na cestu do práce den volna. Mimochodem a proč jezdit golfovýma vozíkama, pěšky nebo na kole to je lepší a není co vymýšlet.

  3. podvodníci a zloději opět lžemi omezují lidi, fakta:
    1)

    podvodníci a zloději opět lžemi omezují lidi, fakta:

    1) CO2 pomáhá planetě k více potravin, zazeleňuje … vyšší teplota také znamená více jídla … naopak historicky nižší teploty způsobovali vymírání zvířat a lidí
    2) oxid dusíku se zvýšil ve městech i přes omezení kvůli korona viru, což byl hlavní důvod omezování aut ve městech

    všechna „klima“ propaganda ukazují čísla jako jeden velký podvod s cílem co nejvíc zchudnout obyvatelstvo … klasika západních, psychopatických, podřadných „elit“ 🙂

      1. zase se snažíš šířit dezinformace, tím obracet pravdu,
        zase se snažíš šířit dezinformace, tím obracet pravdu, podřadný psychopátku? 🙂

        zdroj iDnes:
        bit.ly/2zQDLbL

        „Jak píše iDNES, v Německu se ukázalo, že doprava není za emise zdaleka tak zodpovědná, jak se myslelo. V souvislosti s koronavirem počet aut v ulicích drasticky poklesl. Měly by tedy poklesnout i emise. Ale neklesly, hodnoty měření jsou srovnatelné s těmi, které byly naměřené za normálního provozu.

        V Německu jsou přitom právě emise NO2 argumentem pro omezení vjezdu aut do měst a plánovaly se další.“

        lži klima nevzdělaných blbečků, kam patříš i ty, jsou opět dokázány 🙂

                1. fašista a hloupý KUKíček a socka zase útočí, prosím o
                  fašista a hloupý KUKíček a socka zase útočí, prosím o BAN tohoto dítěte, děkuju za pochopení v zájmu faktické diskuse 🙂

                2. Odkdy fakticka diskuze bsahuje vety typu:
                  „žeš
                  ta jsi trouba

                  Odkdy fakticka diskuze bsahuje vety typu:
                  „žeš
                  ta jsi trouba :-)“
                  „nic nechápeš, jak funguje svět :-)“
                  „Ty jsi opravdu tak hloupý…“
                  „ano, jsi, chceš více ožebračit obyčejné lidi, nevzdělaný psychopátku :-)“
                  „zase se snažíš šířit dezinformace, tím obracet pravdu, podřadný psychopátku? :-)“
                  „lži klima nevzdělaných blbečků, kam patříš i ty, jsou opět dokázány :-)“
                  „fašista a hloupý KUKíček a socka zase útočí“

                  V cem je Kuk horsi, ze nepise fakta a zaslouzi si narozdil od Vas ban?

                3. Jakou souvislost ma Vas seznam podporovatelu Antify s vlivem
                  Jakou souvislost ma Vas seznam podporovatelu Antify s vlivem CO2 na rostliny, ktery nedokazete / necchcete jednoduse vysvetlit svymi slovy a se satelitnimi snimky druzice Sentinel? Dokazete odpovedet, zfa jsou ty snimky spravne nebo cinknute?
                  Vsiml jste si, ze pouze pokladam otazky a chci znat Vas nazor, kdyz jste tak neskutecne chytry, mate dokonaly usudek a znate uplne vse na svete? A jak mohu otazkama lhat? U zkousek ve skole jste uciteli taky tvrdil, ze lze, misto abyste odpovedel? Jakou ze mate skolu, kdyz jste jednickar z matematiky? Je CO2 dostatrecna podminka k rustu rostlin nebo jen podminka nutna?
                  Otazka na Vasi odpoved, ja pouze koukam na satelitni snimky, ktere popiraji nesnizeni NOx a rad od Vas prectu vysvetleni, proc je popiraji nespravne.

                4. Takze snimky jsou OK, ale vliv na to melo zastaveni vyroby v
                  Takze snimky jsou OK, ale vliv na to melo zastaveni vyroby v tovarnach, nikoliv to, ze se snizil provoz. Auto za milion si koupi dost malo lidi a o tom to cele je. Uz i Matej Stropnicky pochopil, ze za znecisteni nelze vinit lidi jezdici do prace, ale nadnarodni korporace. Tyhle ty blafy o cistote ovzdusi ve spojitosti s auty jsou uplne k nicemu. Neni prece mozne, aby obycejny clovek byl obvinovan ze znecisteni, je potreba merit nazdemu podle zasluhy. I kdyby jezdily pouze EM vzdych lepsi proste nebude, protoze ty taky viri prach. Doporucuji zde https://tv.idnes.cz/domaci/matej-stropnicky-podcast.V200619_122949_idnestv_pech? velice inspirativni poslech

                5. Chcete mi rici, ze zadne auto nevypousti NOx?
                  Vsadite sem, ze

                  Chcete mi rici, ze zadne auto nevypousti NOx?
                  Vsadite sem, ze kdyz by jezdily v CR jen BEV, tak ze by se zdejsi ovzdusi nezlepsilo? Nebylo by zadne znatelne snizeni merenych hodnot? 🙂

                  A ty korporace, co za vse muzou, tak je ridi kdo? AI?. A vyrabi pro koho – kdo nakonec nakupuje? Pro zvirata, rostliny ci veci? Takze za znecisteni tedy muze kdo? 🙂

                  Ale kazdopadne souhlasim, ze by se melo vsem merit stejnym metrem, takze pokud nekdo znecistuje hodne, mel by ty externality odstranovat, nbo latit pokuty, kdo znecistuje mene, mel by mene platit. Stropnicky tam rika, ze se ve Francii lidi bourili, protoze se mely zvednout dane za individualni dopravu. Takze tam, kde je alternativa treba v hromadne doprave, tak byc to udelal (snad) jednoduse. Zpoplatnil bych vjezdy nebo pouzivani aut (dle miry znecisteni) a z toho dotoval hromadnou dopravu zdarma. To uz by prece bylo k obycejnemu cloveku privetivejsi jak nynejsi stav, ne?

                  No a ze si nekdo nedoslapne na ty korporace? POlitiku, co maji koule je poskromnu a asi se jich nesejde dostatek, aby si na ty nejvetsi znecistovatele doslapli. Mozna, kdy zby byla videt velka verejna podpora po techto vecech, tak by ty koule zacly rust.

                  Jinak diky za odkaz. Zatim jsem poslechl zacatek, snad budu mit vic casu na zbytek.

                6. Moderní diesely, proti kterým EU brojí jsou ve
                  Moderní diesely, proti kterým EU brojí jsou ve vypouštění Nox lepší než benzín. Měření to dokazují. Matěje jsem mě za pomatence, ale pobyt na venkově mu prospěl.
                  Existuje pár firem a ty mají zásadní vliv na znečištění. U nás to jsou hlavně hnědouhelné elektrárny. Tam by se mělo začít. Pokud se má m kde začít je to rozhodně dostavba Temelína. Za 70% znečištění může pouze 100 firem. Zásadní je ale zbytečně nebuzerovat lidi, kteří často nemají ani jinou volbu. Jak správně řekl Matěj, Nemůže chtít po normálních lidech, aby žili ekologicky, když je to pro ně finančně nedostupné

                7. A dokazuje to mereni, ze moderni diesly (obecne jsme se bavili
                  A dokazuje to mereni, ze moderni diesly (obecne jsme se bavili o spalovacich autech) vypousti mene NOx jak BEV?
                  V rozhovoru redaktor zminil, ze je snaha redukovat znecisteni i u tech velkych firem. Chapu, ze pokud zmenit pravdila hry ze dne na den, pa je na miste nejaka kompenzace. Ale nechapu, ze se pred dvaceti lety nenastavily pravidla tak, ze by zprisnovani (ekologicky poplatek nebo snizeni emisi) pripominalo exponencialu a firmy by dopredu vedely, kdy (a to docela brzy) se nevyplati investovat do obnovy a postupne by prechazely na studenou zalohu.
                  Osobne vidim problem i v letecke doprave. Kazdopadne tim, z budete buzerovat tyhle firmy, ony pak naklady prenesou na spotrebitele, takze stejen to odnese chudy clovek (u te aerolinek ani tak ne). Proto bych na to sel jeste vice levicacky ne Matej. Tj. poskytl bych nejzakladnejsi potreby zdarma – MHD, 30 litru vody na osobuden, elektrinu v dobe zapornych (nebo blizkych nule) cen a vetsi spotreba by mela odstupnovanou cenu. Takze kdo by prijel Hummerem na parkoviste, nemel by parkovne za 20 Kc ale za 200 Kc, cena vody by byla tez exponencialni krivka dle spotreby. Klasickou leteckou doprvu bych vyrazne zdrazila tim dotoval elektricke vlaky. Taze bychom docilil, ze zit (PeaK nema rad slovo ekologisticky) setrne k prirode by vlastne bylo financne vyhodne.

                8. Ja souhlasim asi jenom s tim, ze kdo by prijel Hummerem mel by
                  Ja souhlasim asi jenom s tim, ze kdo by prijel Hummerem mel by parkoviste za 200. To je rozumne reseni. Obecne nechapu pristup, kdo ma vetsi spotrebu, ma i nizsi cenu. Melo by to byt presne naopak! Ale s tou leteckou dopravou to asi tak jednoduche nebude. Jasne vnitrostatni lety muzete rovnou zrusit, ale co treba takove zaoceanske. Kazdy si nemuze vozit zadek na zavodni jachte. Nebo uz ani do Parize prece nepojedete vlakem to je hovadina.

                9. Je to na kazdem z nas. Pokud by vlak cestoval prumerne 200 km
                  Je to na kazdem z nas. Pokud by vlak cestoval prumerne 200 km / hod, pak jste tam za cca 5 hod. Pokud by cena spoje stala mene jak dvacetinu letu, pak je to jen na jednotlivci, zda je pro nej let 1,5 hod (nebo jak dlouho to leti?) + 1,5 hod na letistich o tolik prinosnejsi. Treba ja pri litani trpim, usi mi nezvladaji zmenu tlaku, citim to i jen kdyz jedu z domu do Brna (vyskovy rozdil 250 m).
                  A cesta za ocean? Uprimne, kdo z chudych lidi cestuje za ocean? Je treba cestovan za ocean? Opravdu nemuze byt shromazdeni OSN online? 🙂

                10. Na sluzebky po EU sice nejezdim, ale kdyz jedu do Brna, jedu
                  Na sluzebky po EU sice nejezdim, ale kdyz jedu do Brna, jedu autem. Kdyz jedu do Ostravy jedu vlakem.
                  Necestovat za ocean? To jako fakt? To uz budeme jako za komunismu jen s tim rozdilem, ze budeme uvezneni v EU. Proc bych se kdokoliv nemohl zaletet podivat do statu? To uplne nechcete ne?

                11. Muze si zaletet, ale at v cene je uvedena veskera negativni
                  Muze si zaletet, ale at v cene je uvedena veskera negativni stopa takoveho pocinu. Nezakazuji, jen financne znevyhodnuji, abych financne zvyhodnil (dal ji zdarma) mistni hromadnou dopravu s minimalnimi externalitami. Kdo ma potrebu jet autem, at jede autem, bude to mit vyrazne drazsi (jak zadarmo, samozrejme pri zohledneni externalit toho konkretniho prostredku).
                  Nezakazuji zadnou dopravu, jen nechci, aby externality platili ti chudi ve svych danich (vetsinou jen DPH) a svym zdravim, ale aby ti nezodpovedni se skladali na skromny nezatezuujici zivot (nejen) tem chudym – muzou tak zit taky 🙂

                12. Francie vnitrostátní lety výrazně
                  Francie vnitrostátní lety výrazně ruší
                  https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/francie-letecka-doprava-air-france-zakaz-vnitrostatni-lety.A200622_161038_eko-doprava_svob
                  Nevím zatím přesně které, ale když jsem lítal Praha Bordeaux s přestupem na CDG, tak let CDG Bordeaux trval déle než Praha CDG.
                  Na druhou stranu, jsem létal x spojů (pracovně, soukromě by mě to ani nenapadlo, ale bylo to levnější, jak půjčit auto a dojet), kdy letadlo odstartovalo, nabralo výšku, zaklapl plyn a šel dolů.
                  Ze služebek po EU je moje zkušenost taková, že 2/3 až 3/4 jsou rychleji a efektivněji obslužitelné auty a někdy vlaky.

          1. Satelitní snímky jsou z Číny. Snímky Evropy by nebyly,
            Satelitní snímky jsou z Číny. Snímky Evropy by nebyly, zjeména oklolí Stuttgardu? Pokud vím, produkce NOx během koronavitu NEKLESLA. Pokud neklesla, pak je iracionální zakazovat diesel, protože bylo experimentálně dokázáno, že oba jevy nemaji kauzalní vztah, ba dokonce ani nekorelují. Omezování svobody ve prospěch ideologie je nepřípustní, to je typické pro fašisty i komunisty.

                1. Odkazy jsem daval v tomto komentari
                  A trouba jste na

                  Odkazy jsem daval v tomto komentari
                  A trouba jste na elektriku, plyn a nebo vodik? 🙂

                2. To vi asi jen veliky Kuk. 🙂
                  To vi asi jen veliky Kuk. 🙂

                3. A taky je diletant na ekonomiku.
                  A taky je diletant na ekonomiku.

            1. Vy neumite cist? Daval jsme na zdroje snimku sveta, Evropy i
              Vy neumite cist? Daval jsme na zdroje snimku sveta, Evropy i CR. Vse je patrne. To, ze se to v nejakem, nerekl jste jakem, obdobi, neprojevilo v jednom meste znamena, ze se to neprojevilo po celem svete? A na to jste prisel jak? Jak se rika, lidem, kteri prekrucuji fakta, resp. vybiraji si z nich jen to spravne, co s ejim hodi, aby pak druhe mohli prirovnavat k fasistum a komunistum?

              1. Problém je, že emise a jejich omezení opravdu nefungují
                Problém je, že emise a jejich omezení opravdu nefungují paušálně všude stejně. Jsou místa kde, když omezíte dopravu emise klesnou – protože je to místo, kde je doprava minoritní, jsou místa, kde když dopravu zakážete, nestane se prakticky nic. Záleží na více faktorech a vzájemných vlivech.

                1. Jemi to jasne, stejne jako neverim, z ekdyz hodite 6x kostkou,
                  Jemi to jasne, stejne jako neverim, z ekdyz hodite 6x kostkou, ze Vam padnou vsechna cisla jednou. Ale v sirsim pohedu, treba celoevropsky nebo celosvetove to uz plati nebo dle Vas taky ne?

                2. Celosvětově platí 30 procent emisí doprava a 30 procent z
                  Celosvětově platí 30 procent emisí doprava a 30 procent z toho silnice. čím více paušalizujete, tím méně máte vypovídající informaci.

                3. Možná by bylo na čase naučit se rozdíl mezi minoritní a
                  Možná by bylo na čase naučit se rozdíl mezi minoritní a majoritní :)))

                4. Njn stane se, díky za upozornění 😉
                  Njn stane se, díky za upozornění 😉

              2. No, máte pravdu, že jsem se nepodíval na ty další odkazy.
                No, máte pravdu, že jsem se nepodíval na ty další odkazy. Tak jsem se navíc podíval na zdroj Sentinel-5P ESA. A máte pravdu, ty snímky opravdu NESEDÍ a ukazují zcela jiná data, než snímky přímo ze Sentinelu-5P. To mě nepřekvapuje, tahle ekosebranka pořád lže.

                1. Podporite Vase tvrzeni odkazem? Rad bych se na to podival.
                  Ja

                  Podporite Vase tvrzeni odkazem? Rad bych se na to podival.
                  Ja porovnal z jejich stranek rok 2019 s animaci, kterou maji za zacatek letosniho roku a rozdil je vic nez patrny.

                1. Ne nebyl, jen Vas argument neprisel se zdrojem NOx. A co ty
                  Ne nebyl, jen Vas argument neprisel se zdrojem NOx. A co ty satelitni snimky, co jsme poslal, tam taky neni videt snizeni? 🙂 A pokud je a neni to kvuli doprave, kvuli cemu to je? A nebo kecaji? 🙂
                  Strasne me bavi Vas popichovat a pak cist ta moudra 🙂

                2. ty nejen že jsi trouba, ale i častý lhář, abys
                  ty nejen že jsi trouba, ale i častý lhář, abys přesvědčil hlavně sám sebe, že nejsi tak hloupý, jako opravdu jsi 🙂

                3. A proto se ptam Vas, pane Vsevedouci, jak interpretujete ty
                  A proto se ptam Vas, pane Vsevedouci, jak interpretujete ty satelitni snimky. Osvitte nas Vas nadprirozenou inteligenci a dedukci, at nam trosku pootevrete vratka vedeni 🙂

                4. Me taky. Oni si tihle trollove mysli jak jsou vtipni ale ja se
                  Me taky. Oni si tihle trollove mysli jak jsou vtipni ale ja se nekdy tem jejich blabolum fakt smeju. Ziva voda diskuze?

            1. Super, diky za odpoved. Takze nemusi platit, ze kdyz zvedneme
              Super, diky za odpoved. Takze nemusi platit, ze kdyz zvedneme CO2, tak bude rust vice rostlin, protoze zvednutim CO2 se zvedne teplota, tim se zvedne odpar, rostliny nebudou mit vodu a je po nich. Mimochodem, ted stale mam na mezich travu, nepamatuji si, kdy by se tak pozde delaly senosece, ale vim, ze trava je docela mala, jsou vysoke jen stebla, ale normalni trava ma tak 30 cm. Ona totiz v dubnu prischla a uplne se zarazil rust a dlouho trvalo, nez se ten obnovil. Pak i chapu zpravy chovatelu dobytka, kdy musi stavy redukovat kvuli nedostatku sena.

              1. Díky CO2 rostliny rostou rychleji, takže by i spotřeba vody
                Díky CO2 rostliny rostou rychleji, takže by i spotřeba vody měla být větší, ale není tomu tak. Rostliny svými průduchy vypustí méně vody:
                https://www.uroda.cz/oxid-uhlicity-rostlinam-prospiva/

                Další věcí je, že se vypěstuje více potravin, takže ve výsledku stačí menší plocha. Navíc třeba takový les lépe vodu akumuluje, takže všechna neodteče.

                1. Odpar je primo umerny teplote. Diky zvysene koncetraci CO2 je
                  Odpar je primo umerny teplote. Diky zvysene koncetraci CO2 je vyssi teplota a tim vetsi odpar. Takze zvetsena koncentrace muze (ale jelikoz je to pouze podminka nutna, tak nemusi) docasne navysit produkce, ale az se projevi oteplovani a klesne mnozstvi vody v pude, tak naopak zelene klesne, proste na vice mistech bude poust nebo nebude tak husta vegetae, protoze umre ta, co nezvladne sucho. Jak jsme sal priklad s letosni travou. Na jare prischla, takz enai momentalni vlhke obdobi nedokazalo zvratit jeji nedostatek. Uvidi se, jak na tom budou otavy.
                  Pokud budeme pestovat na nezavlazovanych polich, tak vice potravin nevypestujeme. No a doted s enam darilo vypestovat vice potravin diky dusiku a ne diky CO2. Z meho pohledu vyznam CO2 precenujete. Ma kaldny vliv, ale pokud navysite i ostatni nutne podminky k rustu rostlin. Bez nich jen navyseni CO2 je zkazonosne.

                2. Pokud vzroste teplota, tak se bude moci pěstovat na
                  Pokud vzroste teplota, tak se bude moci pěstovat na obrovských plochách v Rusku a v Kanadě. Biomasy celkově na planetě přibývá i přes oteplování.
                  Co se týče udržitelnosti současného zemědělství, to je věc druhá. Současné plodiny mají 4x vyšší výnos než v minulosti (kukuřice, pšenice) a živiny je nutné na pole dodat. Jedná se především o dusík a draslík. Dusík se získává pomocí zemního plynu a ropy ze vzduchu. Draslík se těží a jednou s jeho získáním může být problém.

                3. NA tech obrovskych plochah v Rusku a Kanade, kd ej eted
                  NA tech obrovskych plochah v Rusku a Kanade, kd ej eted zamrznuto? Tam, kde zamrznuto nei, jsou lesy, tak verim, z emisto nich nechcete pestovat neco jineho. No a kde je zamrznuto, tak je tam vazana voda a ta, kdyz povoli, tak stoupne hladina oceanu, zaplavi pobrezni oblasti a lesnou plochy pro rust. Kde vidim daleko vetsi potencial jsou pouste,nez rozmrazovat permafrost, nebo Vy ty spojene nadoby nevidite?
                  Ano, s tema zivinama to vim moc dobre a taky vim moc dobre, ze pokud byste je nedodal, tak i zvysena koncentrace CO2 neudela takovy vynosy, jake dnes mame, takze CO2 ma daleko mesi vliv jak ostatni nutne podminky pro rust – voda, NPK, slunce.
                  Az dojde draslik, budeme jej separovat treba z more – bud jina tecnologie ziskavani.
                  No a to zvysovani biomasy? Opravdu? Kaci se v Brazilii, hori v Australii a na Sibiri, docela by me zajimaly tvrda data letoska vuci treba -5 (a vice) let. I u nas v CR je biomasy mene – kurovec, neustale se zabetonovava plocha. A jak jsem psal, travy je mene jak bylo driv. Vyrazne mene!

          1. Jo u nás to bylo taky tak…akorát, kdo jezdil na střední
            Jo u nás to bylo taky tak…akorát, kdo jezdil na střední školu, tak aby byl v osm ve škole vstával v pět a už v šest večer přijel zpět… dneska to tam funguje tak, že autobus jede na osmou s dětmi do školy, v poledne, a ve čtyři (i na zš děti dojíždí buď šest, nebo sedmnáct km jedním směrem, nebo hezky tři km na bus pěškobuso a dalších šest busem na druhou stranu). Nejbližší rozumných zaměstnavatel 17 km, nejbližší fungující krám 6 km… bez auta ani ťuk…
            Možná jsme rozežraní, nicméně občanská vybavenost menších obcí výrazně klesla – či prakticky neexistuje

            1. Nejenže klesla ona občanská vybavenost, ale navíc
              Nejenže klesla ona občanská vybavenost, ale navíc prořídla doprava mimo špičky, leckde není vůbec. Takže k lékaři na 9 hodinu jedete do města s dělníky na šestou. A po vyšetření v 10 si počkáte na čtrnáctou a s dělníky dojedete i domů. Pak si koupíte auto a naráz se svět zmenší a času je moře.

              1. Tak to je klasika a to přes týden bydlíme na okraji
                Tak to je klasika a to přes týden bydlíme na okraji něčeho, čemu by se dalo říkat krajské město. Chodníky tu nemámě nicméně přes dvacet let vedou ve volebních slibech všech stran městského obvodu (jsme přifařená ves o cca 500 popisných číslech) – 14 dnů už nemáme ani náznakem funkční hromadnou dopravu – změnili se dopravci a jak spoje nenavazují a děti mají na výběr – buď jedou do školy v 7:09 autobusem dvě minuty a pak zbytek pěšky (škola od osmi – dobře, poslední tři měsíce to nikomu nevadilo a měsíc jsme je stejně všichni vozili – ale to je jiný příběh). Nebo můžou po rušné silnici bez chodníku si dát kilometrovou sebevražednou procházku….pokus jet do práce MHD je pro mě na několik hodin – když se šikovně trefím do taktu, tak bych to rychleji než MHD došel pěšky (je to 3x přestup, z toho dvakrát spoje nenavazují a když to vyjde jezdí jednou za hodinu) – jsou to 2 hodiny chůze (nebo 12 min autem), ráno to je o něco lepší, pokud jedu na šestou…to jsem pod hodinou (nebo 12 min autem). A jako bonus se chystá výrazné rozšíření zpoplatnění parkování ve městě…
                Auto mi svobodu nedává, auto mi dává šanci fungovat…smutné je, že rozdíl mezi periferií krajského města a horského zapadákova je v tom, kolik kilometrů se tím autem jezdí..jinak je to na občanskou vybavenost a spoje stejně špatné….(jo pardon, to krajské město má dneska pár veřejných dobíjecích stanic pro BEV, na té vesnici je nejbližší stojan u lyžařského střediska, ale nikdy jsem ho neviděl funkční, další nejbližší je pak u zahraničních sousedů)

                1. Bohužel klasika. Ostrava, 3.největší město ČR a
                  Bohužel klasika. Ostrava, 3.největší město ČR a Plesná+Martinov, městské části těsně sousedící s 80 tisícovou městskou částí Poruba s 2 páteřními trasami tramvají. Na té hlavní takt 5 minut, boční 10 minut, jinak 10 a 20 minut, i po půlnoci jede tramvaj co půl hodiny nebo co hodinu. Ale zkuste se k té páteřní trati dostat nebo dostat se od ní domů. Busy řídké nebo žádné. A furt si budou všichni starostové Poruby stěžovat na šílený provoz aut. Ano, bude tam do doby lepší MHD k té páteři nebo záchytných parkovišť na konci těch tramvají u smyček. Vysvětluji to na všech veřejných schůzích asi 14 let a 20 si dopisuji s řediteli dopravního podniků a náměstky primátora pro dopravu. Z tohoto pohledu je to jako v Cimrmannovi – debil, blbeček, debil, blbeček…….
                  Střídali se nám tu věkově staří starostové kolaboranti lidovci, nic nešlo, vše bylo co 4 roky opět jak přes kopírák ve volebním programu. Pak nastoupil mladý vlčák (i když za ČSSD a místostarosta je mlaďoch z KSČM) a naráz máme 25 let slibovanou splačkovou kanalizaci, nové asfalty místo záplat, nové lampy a i v místech, kde nebyly, upravené zastávky, chodníky, semafory s radary, věci na hřbitově….. Nové koště fakt dobře mete a zatím není důvod ho měnit, přestože je to z celostátního pohledu brutální levice.

                2. Včera jsem slyšel o tom, že už 30 let plánovaná
                  Včera jsem slyšel o tom, že už 30 let plánovaná tramvajová trať nahoru ke Globusu zase padá pod stůl. Máte nějaké přesnější info?

                3. „Jednání bylo po 6 a třičtvrtě hodině přerušeno“ –
                  „Jednání bylo po 6 a třičtvrtě hodině přerušeno“ – dobrý masakr.

    1. Pribuzni nalozi darky s osobnimi vecmi, opravar naradi a prip.
      Pribuzni nalozi darky s osobnimi vecmi, opravar naradi a prip. spotrebic na zpatecni ceste do MHD. 🙂
      Neverim, ze experi na videnske radnici jsou tak hloupi, aby toto nedomysleli, to u brnenske radnice uz bych si tak jisty nebyl :-). Spis verim, ze tiskova zprava nenii uplna.

    2. Špatně čtete.
      viz Bod:
      Speciální vozidla (záchranná

      Špatně čtete.

      viz Bod:

      Speciální vozidla (záchranná vozidla, sanitky, poštu, hasiče, policii, svoz odpadu, odtahové služby a další)

      Co se týče rezidentů, nejspíš si budou moci zažádat, kdo všechno tam může přijet.

      1. Tohle měl kolega v Praze – bydlel v jedné z prvních
        Tohle měl kolega v Praze – bydlel v jedné z prvních modrých zon a byl nešťastnej…nechtěl mu tam přijet žádný řemeslník a vyběhat vždycky povolení, aby mohl tam v určenou dobu být, udělalo i z opravy vody na dvě hodiny několika denní martyrium..
        Ať si to města klidně zavedou – a škoda, že to nezavedla Plzeň v devadesátých letech 20. století – hned by tam měli dálniční obchvat D5 o 15 let dřív – je tam vždycky přes město bylo neskutečné.
        Ono z různých měst bez aut se také rychle mohou stát města bez lidí – i když to turistickému centru, jakým je Vídeň, nehrozí.
        Ale různá města, co chtěla mermomocí obchvat a být bez aut, tak zase teď brečí, že jim vypadly příjmy od lidí, co přes město jeli a zastavili se v krámech, či restauracích.

Napsat komentář