Vídeň a Oslo přispějí svým občanům na nákup nákladních kol

Rakouská metropole Vídeň od března 2017 nabídne svým obyvatelům dotaci na nákup nákladního kola či elektrokola v hodnotě až 1000 € nebo max 50 % ceny. Podobné opatření má i norské Oslo.

Jízdní kola a elektrokola mají potenciál výrazně zlepšit dopravu ve městech. Vídeň i Oslo to vědí a jejich nákup podporují dotací.
foto: MabelAmber

Nákladní kola, ať už elektrokola nebo ta běžná bez příšlapu, jsou ideální jarní a letní náhradou auta. Když potřebujete dojet na nákup, odvézt děti nebo zavézt zboží, to vše zvládnou. Podle různých průzkumů může být významné procento mětské dopravy přesunuto ze čtyř kol na dvě.

A Vídeň tomu jde naproti. Svým občanům nabízí na nákup nákladního kola až 800 € nebo max. 50 % ceny, případně až 1000 € v případě elektrifikované verze. V Oslu vám na nákladní kolo přispějí v přepočtu až 30 000 Kč nebo 25 % ceny.

nákladní elektrokola ve Vídni

Nákladní jízdní kola ve Vídni
foto: fahrradwien.at

Oslo už v minulosti podobně přispívalo na nákup běžného elektrokola. Nejnovější snahy jsou součástí mnohem většího programu zaměřeného na zvýšení podílu cyklistické dopravy ve městě a vybudování kvalitní sítě cyklostezek.

Jen mezi lety 2015 až 2016 vzrostla cyklistická doprava v Oslu o 18 %. Zhruba 8 % cestujících tam dnes využívá jízdní kola a cílem je toto číslo rapidně zvýšit až na čtvrtinu z celkového počtu.

FastCoExist, fahrradwien.at

7 Comments on “Vídeň a Oslo přispějí svým občanům na nákup nákladních kol”

  1. K žádosti o dotaci na nákladní kolo se přikládá studie
    K žádosti o dotaci na nákladní kolo se přikládá studie proveditelnosti (či jinak podnikatelský záměr), která má stanovenou strukturu. Ve studii proveditelnosti je charakterizován žadatel, jeho činnost, realizované projekty, záměr, ke kterému hodlá kolo využít, předpokládané nájezdy apod. Součástí studie proveditelnosti je i finanční analýza projektu.

    Ad absurdum si každý žadatel povede knihu jízd.

    🙂

    Škoda, že neznámé přesné podmínky a podrobnosti jak to dělají jinde.

    1. +1 – pobavilo – neodolám a doplňuji:
      – min. 3 letá doba,

      +1 – pobavilo – neodolám a doplňuji:
      – min. 3 letá doba, kdy s kolem nesmíte jezdit veřejně a nesmíte ho nikomu půjčit
      – v případě elektrokola, doložit potvrzení z nejbližší sámošky, že tam nakupujete a jaký tam děláte obrat. Samozřejmě sámoška musí být v akčním radiu ekola a nesmí být od vás do kopce
      – všech 150 potřebných formulářů musí být vyplněny certifikovanou, odborně způsobilou osobou – registrovanou u MD ČR
      – budete ke kolu podávat přiznání k silniční dani, protože se jedná o nákladní dopravu. Protože je to ekodoprava, tak se daň následně odpustí, ale za nepodání nebo opožděné podání přiznání bude hrozit pokuta ž 50tis Kč
      atd…. 🙂

Napsat komentář