Vídeň a Oslo přispějí svým občanům na nákup nákladních kol

Jan Horčík - 10 Únor 2017

Rakouská metropole Vídeň od března 2017 nabídne svým obyvatelům dotaci na nákup nákladního kola či elektrokola v hodnotě až 1000 € nebo max 50 % ceny. Podobné opatření má i norské Oslo.auto jízdní kola bicykly

Jízdní kola a elektrokola mají potenciál výrazně zlepšit dopravu ve městech. Vídeň i Oslo to vědí a jejich nákup podporují dotací.
foto: MabelAmber

Nákladní kola, ať už elektrokola nebo ta běžná bez příšlapu, jsou ideální jarní a letní náhradou auta. Když potřebujete dojet na nákup, odvézt děti nebo zavézt zboží, to vše zvládnou. Podle různých průzkumů může být významné procento mětské dopravy přesunuto ze čtyř kol na dvě.

A Vídeň tomu jde naproti. Svým občanům nabízí na nákup nákladního kola až 800 € nebo max. 50 % ceny, případně až 1000 € v případě elektrifikované verze. V Oslu vám na nákladní kolo přispějí v přepočtu až 30 000 Kč nebo 25 % ceny.

nákladní elektrokola ve Vídni

Nákladní jízdní kola ve Vídni
foto: fahrradwien.at

Oslo už v minulosti podobně přispívalo na nákup běžného elektrokola. Nejnovější snahy jsou součástí mnohem většího programu zaměřeného na zvýšení podílu cyklistické dopravy ve městě a vybudování kvalitní sítě cyklostezek.

Jen mezi lety 2015 až 2016 vzrostla cyklistická doprava v Oslu o 18 %. Zhruba 8 % cestujících tam dnes využívá jízdní kola a cílem je toto číslo rapidně zvýšit až na čtvrtinu z celkového počtu.

FastCoExist, fahrradwien.at
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Cipísek D

KDO MUSEL DNESKA V ČESKU VEN DÝCHAT SRAČKY ??

http://pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView/faces/viewMapImages.xhtml

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele PaRi

Jen upozorním, že v zájmu 'zpřehlednění' má ČHMÚ pro různé průměry (1h nebo 24h) taky různé škály.

Obrázek uživatele M.Krupka

K žádosti o dotaci na nákladní kolo se přikládá studie proveditelnosti (či jinak podnikatelský záměr), která má stanovenou strukturu. Ve studii proveditelnosti je charakterizován žadatel, jeho činnost, realizované projekty, záměr, ke kterému hodlá kolo využít, předpokládané nájezdy apod. Součástí studie proveditelnosti je i finanční analýza projektu.

Ad absurdum si každý žadatel povede knihu jízd.

:-)

Škoda, že neznámé přesné podmínky a podrobnosti jak to dělají jinde.

+1 - pobavilo - neodolám a doplňuji:
- min. 3 letá doba, kdy s kolem nesmíte jezdit veřejně a nesmíte ho nikomu půjčit
- v případě elektrokola, doložit potvrzení z nejbližší sámošky, že tam nakupujete a jaký tam děláte obrat. Samozřejmě sámoška musí být v akčním radiu ekola a nesmí být od vás do kopce
- všech 150 potřebných formulářů musí být vyplněny certifikovanou, odborně způsobilou osobou - registrovanou u MD ČR
- budete ke kolu podávat přiznání k silniční dani, protože se jedná o nákladní dopravu. Protože je to ekodoprava, tak se daň následně odpustí, ale za nepodání nebo opožděné podání přiznání bude hrozit pokuta ž 50tis Kč
atd.... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele M.Krupka

A TADY JE SVĚT V POŘÁDKU? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proboha, jen tiše, ať se toho někdo na ministerstvu náhodou nechytí!!

Ono by to mohlo být pak i takto:
youtube.com/watch?v=JtEkUmYecnk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

HH u nas tak mozna pivanec do xichtu...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter