Velký souboj elektromobilů: Tesla, Nissan, GM

V oblasti elektromobility se schyluje k velkému souboji. Na trh se poprvé chystají taková auta, která budou zajímavá i pro běžné zákazníky.

Elektromobilita je, přes všechny její výhody a mediální pozornost, stále okrajovou záležitostí. V roce 2014 se prodalo globálně celkem 320 000 elektrických aut. Letos by to mohl být téměř dvojnásobek.

To je ale pořád jen zlomek z desítek milionů každoročně prodaných aut se spalovacím motorem. Kdy konečně nastane očekávaný velký zlom? Dost možná už během následujících dvou až tří let.

vlastní

39 Comments on “Velký souboj elektromobilů: Tesla, Nissan, GM”

  1. kuprikladu Taxiky, naprosto
    kuprikladu Taxiky, naprosto vsechny firemni Taxiky (ne ty soukrome) co v Praze jezdi by vystacili s dojezdem okolo 100km, a obdobne to bude ve vsech mestech a v nich provozovanych taxiku, nektera mesta na to jiz prisla a normy pro Taxiky postupne upravuji, tak treba na to jednou prijdou i v Praze

  2. Chtěl jsem taky zajít za
    Chtěl jsem taky zajít za majiteli naší firmy a nabídnout mu elektroauto, ostatně jeden z nich si pořídil elektroskůtr, takže nakloněni k elektru jsou.

    Bohužel po tom co jsem si to zhruba spočítal jsem tam ani nechodil, nemlěmo by to smysl, smetli by to ze stolu.
    Majitelům jde hlavně o peníze o zisk, prostě si raději koupí jachtu pro sebe, než aby vyhodili peníze za 20 aut a měli dobrý pocit.
    Prostě by nikdy nekoupili 20 aut za 15 miliónů místo toho když by koupili normlání spalováky za 6 miliónů.

    1. pokud dana auta rocne
      pokud dana auta rocne nenajezdi alespon 40-50 tisic km rocne, tak je to v soucasnosti pro podniky ztratove, pokud ano, tak se to na provoznich nakladech vrati do 2 let

      mel jsi vypsat kolik vase auta v podniku najezdi a za jakych podminek a za jakych podminek je moznost dobijeni v miste firmy a trasach tech aut, protoze jinak tvuj post je spise umele zabalene hatovani ktere ma navodit dobry dojem 😀

        1. moznost dobijeni kuprikladu
          moznost dobijeni kuprikladu u stojanu CAZ toho sakra hodne zmeni, je rozdil „tankovat“ 3-4kc za kWh a tankovat za 450kc ctvrtletne neomezene mnozstvi kWh 😉 pri 1x taknovani denne rekneme 25kW (najeyd 100km denne) znamena rocne usporu cca 24000 korun, uspora proti naftaku/benzinaku tak rocne bude cinit (pokud naftak/benzinak jezdi za 5/100) cca 39 tisic korun na auto jen na pohonnych hmotach

          a porad se bavime o najezdu jen 25000km rocne

          1. No tak na tom něco
            No tak na tom něco je.
            Pravda.
            Zatímco u spalováku, je cena „skoro“ všude stejná, u elektra je cena paliva, docela rozdílná.

            Když bych měl nakupovat kWh za „normální“ sazbu, tak to rentabilitu produlužuje o dalších pár let. (Např. pro 30 tis. km za rok je to 24 tis. Kč)
            Ale když by se dařilo dobíjení za „noční“ sazbu, nebo z vlastni FVE, tak je to skoro zanedbatelná položka.

      1. 40-50 tisic km za rok na
        40-50 tisic km za rok na jednom aute najezdi podle me jen prepravni firmy. To je ale docela uzka skupina firem. Ostatni firmy si nemuzou dovolit aby jim zamestanci polovinu pracovni doby projezdili v autech.
        Je tedy otazka je proc tyto prepravni firmy uz elektroauta nepouzivaji?

  3. To jsou tak strašné
    To jsou tak strašné bláboly co tu píšete že na to musím reagovat.
    Firmy si samozřejmě elektor auto nemůžou dovolit protože jim není schopné nabídnout to co potřebují. Já ve firmě potřebuji aby mě člověk co má firemní auto byl schopný tím autem dojet z Brna třeba do Prahy a zpátky a v té Praze něco 4-5 hodin dělal na aby mě řelk že z té cesty musel 3 hodiny čekat na nabíječce a proto nic neudělal. To že je možné odstavit auto na nabíječku a jít něco dělat je tak maximálně zbožné přání protože těch posledních 20 nebo kolik kilometrů od nabíječky na místo kde toho člověka potřebuju pujde asi s celým vybavením pěšky ne?

    1. Proč jsou všichni
      Proč jsou všichni zakoukaný jen do sebe? Vy si myslíte, že všechny firmy potřebují aby jim lidi jezdili každý den do Prahy a zpátky?

      Možná se budete divit, ale existují firmy, které nikam tak daleko jezdit nepotřebují. Například u nás se často jezdí ve městě a po okoli a pak také po republice, ale na to by stačil jeden spalovák a zbytek by mohli být elektroauta.

      Problém je samozřejmě jediný a to peníze. Kydž si majitel spočítá, že obyčejná fabie ho stojí 300 tis. plus nafta 50 tisic rok, tak Leaf za cenu 750 tis, se mu ty peníze nevráti dřív jak za 9 let! A vo tom to je vo ničem jiným.

      Leaf je samozřejmě ale luxusní o proti fabii, ale auto podobné fabii jako např. ION stojí stejně 720 tis., nebo Citroen C-Zero je levnější nějakých 600 tis. Ale to je pořád 8-9 let! Auta se mění po 5 letech.

      Takže problém je až na tom posledním místě jde o peníze o nic jiného.

      Jak už tu bylo několikrát řečeno, dnes je jediné auto schopné ujet z Brna do Prahy a zpátky, ale je to tak možná pro pana ředitele ne pro obyč dělníka. ty „normální“ elektroauta by museli mít o trochu lepší nabíjecí infrastrukturu. Pak by to šlo i s nimi. Stačilo by cca 10 rychlo nabíječek v republice ale inteligentně rozmístěných, ne jako dnes.

    2. koho zajma tvoje firma! je
      koho zajma tvoje firma! je spousty jiných firem který mají požadavky vyhovující na elektromobily. A na cestování cikcak mezi prahou a brnem pro srandu králíkům si pořiď skype a jeho videokonference a nezatěžuj s tou svou spalovací kraksnou D1-ničku a český vzduch!!

  4. Neverím ze Bolt, alebo Leaf
    Neverím ze Bolt, alebo Leaf 2 budu mat dojazd cez 300km. Dnešný Leaf ma 24kWh batériu a teda zo 150km by mal problém (jedine úsporná jazda bez klímy-kúrenia) Takže na 300+ km potrebujeme 50+ kWh batériu a tu platí čo som tvrdil už v januári 2014…že okrem Tesly nik do auta vyrábaného sériovo (tisíce kusov ročne) nedá 50+ kWh batériu ešte minimálne do roku 2018.Mne osobne stačí auto čo bude mať 36-38 kWh batériu…a radšej viac nabíjačiek po hlavných diaľničných ťahoch v Európe.Na rýchlonabíjačke to ide rýchlo len na 80% to je pri Leafe 24kWh len 19,2kWh a to nestačí ani na 100km pri rýchlosti 110-120. Pri batérii 38kWh je 80% už 30,4kWh a to sa dá prejsť 110-120km/h tak 150 km a to je prijateľné.
    Môj odhad je že Leaf 2 sa nedostane cez 40kWh a Bolt bude na tom podobne. Tesle batériou ešte nebudú konkurovať.

  5. Opět jsem psal na českou
    Opět jsem psal na českou Benzinu, jak to vypadá s rychlonabíječkou na Benzině Vystrkov. Dostalo se mi odpovědi, že někdy kolem Vánoc tohoto roku by měla být v provozu. Partnerem by prý měl být EON.
    Tak doufejme, že infrastruktura je v Česku na dobré cestě.

  6. Je to smutné, ale nové
    Je to smutné, ale nové auta si kupují ve většině firmy, protože si je odepíšou z daní, ale firmy elektromobily nechtějí. A těch pár nadšenců prodeje neudělá. A běžný člověk co si nové auto platí za svoje si raději koupí nějakého ropáka. Je to smutné, ale je to tak.

      1. To je zase blábol, jak už
        To je zase blábol, jak už to tak u anonymů bývá… Znám spoustu majitelů EV a většina je má na firmu. Jednak proto, že mají větší kupní sílu, odepíší si DPH. A také podnikatelé trochu jinak uvažují a mají v účetnictví detailní přehled kolik je takový ropák ve skutečnosti stojí, že to nejsou jen peníze za naftu.

        1. A co asi píši? Kolik lidí
          A co asi píši? Kolik lidí ve vašem okolí si elektromobil koupilo za vlastní peníze a né na firmu?
          A to, že je ve vašem okolí několik firem co si koupily elektromobil neznamená, že je to tak všude a prodeje to dokazují. Elektromobilitě fandím, ale nemám nasazené růžové brýle.

            1. O tom, že jsou firmy
              O tom, že jsou firmy zaprodané jsem nepsal já. To napsal jiný diskutující. A to, že firmy si elektromobil nemůžou dovolit jsem taky nepsal. Právě díky firmám roste počet prodejů nových aut, protože ten kdo si auto kupuje za svoje naspořené peníze si u nás většinou koupí buď zachovalou ojetinu nebo nějaké levnější nové auto a to elektromobil zatím nesplňuje.
              Psal jsem, že firmy zatím elektromobilům nevěří a tak je nenakupují.

            2. to sem psal já ferdo, sou
              to sem psal já ferdo, sou firmy zaprodaný. Radsi koupej flotilu CNG se slevou od automobilky a ulevou od statu nez aby koupili drazsí flotilu ELEKTRO sice bez dotací ale jako investici do budoucna co se vyplatí v nízkým servise a provozních nákladech a hlavně jako sponzoring výrobce vyrábějící elektromobily. Nejsou rozumný co se týká uvědomění, ale koukaj na prachy = jsou zaprodaný, když bne ropákům jako doposavad bylo, tak CNG vobejdům 🙂 A vo tom to je. Jak si sakra myslíš že pradědové budovali první republiku?? Somrováním a přetahovanou?? Sbírka na národní divadlo nic to neříká?? koukej studovat at se z tebe taky nestane zaprodanec :))

        2. ale prdlajs, ted nedávno
          ale prdlajs, ted nedávno nekdo koupil flotilu CNG oktávii, stovky ks. Už nejaký podnik znáš co koupil stovku LEAVů ?? Neznáš protože nikdo ve velkým elektromobily nekupouje protože CNG je koncepci dopravy tohodle kocourkov zaprodanýho státu zvýhodněný a to si piš ta dotyčná firma co koupil tu 100vku CNG oktávek dostala ale sakra slevu 😉 Protože to je reklama a statistika pro škodovku jak kráva. Protože obyčejný lidi jen tak nebudou kupovat CNG když půlku nádrže by vydali jen na dojetí k pumpě :))))))))))))) Zlatý LPG

          1. No když firmou se rozumí
            No když firmou se rozumí jen taková, co má stovky aut tak to potom jo. Ale všechno má čas. Nejdřív to budou kupovat malí podnikatelé a firmy a velký budou muset srovnat krok. Ono těžko se konkuruje někomu, kdo platí úvěr za auto nižší než ten druhý dá jen za palivo a servis…

          2. Zatím jen desítku Leafů,
            Zatím jen desítku Leafů, ale je to na dobré cestě = Trendpark. Jinak opravdu kupují jednotlivé vozy malé a střední firmy. Mají je po pár kusech, obvykle začínaly některým z trojčat IMiev/Zero/Ion, pak koupily Leaf a část z nich už i Teslu. Někteří přeskočili ta trojčata. A nejnověji už část firem šla rovnou jen do Tesly, obvykle pro pana majitele.

                1. No nedělám si legraci, pan
                  No nedělám si legraci, pan Kubiš je osobnost ano, sice video na youtube NEMÁ, ale jako vzor ANO, ale není pan ředitel významný firmy jak ste psal vy. Jako třeba pan Hausenblas
                  youtube.com/watch?v=7eV8rvazfkY
                  Tinka? neznáme Minář? neznáme. Další? kdo další, pan Vegr?
                  youtube.com/watch?v=egyzWBFr3SI
                  PORAT MALO!
                  Sraz Tesla klubu ČR v Ostravě = ok, to je sjížďka ale kde koho, je to dobře že se síždějí samozřejmě, ale řeč byla o firmách. Ukažte mi video s významným ředitelm firmy co jezdí Teslou a 10ks firemních LEAFů, o tom byla řeč

          3. Uplna hovadina.Ja mam
            Uplna hovadina.Ja mam skodovku g-tech byl jsem prave napr. na Slovensku z Brno, natankoval jsem v Uherskym hradisti,pak v Ziline/super tlak../,a plyn me vydrzel 498km!!!/15.25kg.
            Tedy ze Ziliny do Malcova u Bardejova/vychod Slovenska/ a bez tankovani nazpet presne vysel zase do Ziliny nadhera!!! takze po zabehu a nejetych 18tis km. Jezdim tuto trasu za 3.1kg/100km.
            Auto je fantasticke,nemam jedinou pripominku…mam ho 9 mesicu,a mohu vrele doporucit!!!Jsem z Brna mame tady 4plnicky vse 24h.A vypocital jsem ze pokud si nahodou auto necham po celou zivotnost..pocitam cca15let usetrim 450tis kc jen na rozdilu benzin plyn!a to pri podilu cestovani 85%zemni plyn a 15% benal…to je vlastne vice nez byla cena vozu!!!Pokud neudelaji superb na CNG nemam co resit parada.Pokud jste s vetsiho mesta a mate cerpacku v okoli neni co resit,a pokud jste cca do 30km a nebo do mesta..jezdite obcas na nakup tez neni co resit:)))))))) a to je valna vetsina populace,takze jiz dnes vuz pro vetsinu lidi..jen si vse vypocitat a nebat se investice bohate se vrati..Byl jsem i v Chorvatsku a posledni tank. v Mariboru .protoze tam je to horsi na jihu obzvlaste neco v noci zavreno takze kousek jizni cesty na benzin,ale zpet opet Mariboru -cng a vydrzelo az do Brna.Palec nahoru v rozvinutejsich zemich je jiz cng na kazdem rohu…u nas je jich jiz pres 70asi uz to nesleduji zacina to stacit!ale bude jich v kratke dobe mnohem vice,jelikoz zajem prudce roste.

Napsat komentář